Benjamin Netanyahu: „Suntem unici prin prietenii noștri dedicați”

    48

    Dușmanii Israelului sunt mulți la număr. Cei mai mulți dintre ei sunt musulmani. Nesuportând ideea unui ghimpe evreiesc în coasta arabă a Islamului, aceștia agită sabia războiului de decenii întregi, din momentul în care evreii au avut îndrăzneala să proclame un stat în Orientul Mijlociu. Visează cu ochii deschiși la distrugerea Israelului și sunt gata oricând să moară de gât cu necredinciosul iudeu.

    Alții nu sunt membri ai ummah, comunitatea islamică mondială, dar nu-și pot împiedica tendința de a gândi ca unul. Occidentali, au fost învățați să empatizeze cu „amărâții” și li s-a inoculat că „amărâții” Orientului Mijlociu sunt arabii. În școli, licee și universități profesori stângiști le-au explicat că Islamul este o religie a păcii, dacă nu chiar Religia Păcii, și că din punct de vedere istoric civilizația islamică (al cărui strălucit exemplu ar fi Califatul de Cordoba) a fost superioară celei occidentale, sălbatice și „intolerante”, a „Evului Întunecat”. Apoi, după ce au scăpat din instituțiile de reeducare, mass-media stângistă a continuat procesul de spălare a creierului prin furnizarea ani la rând a nenumăratelor reportaje și documentare despre „bieții palestinieni”, victime ale „bigoților” și „asupritorilor” evrei fugiți din Europa.

    Din fericire, Israelul nu are numai inamici, ci și mulți prieteni pe care mesajul premierului Benjamin Netanyahu trimis de Ziua Independenței nu i-a uitat.

    „În această zi în care sărbătorim independența Israelului este timpul să ne amintim ce face Israelul unic. Israelul este unic prin reclădirea suveranității și a capacității de autoapărare a unui popor care a fost lipsit de statalitate și putere pentru 2000 de ani. Israelul este unic prin strângerea laolaltă a unui popor care a fost împrăștiat în întreaga lume într-o patrie străveche. Israelul este unic pentru că a devenit o putere tehnologică globală în ciuda faptului că întâmpinăm amenințări cu care nu se mai confruntă nici o altă națiune de pe pământ. Israelul este unic în Orientul Mijlociu pentru că are o democrație liberală, vie, în care femeile sunt egale, minoritățile sunt libere și toți se supun statului de drept.

    Dar Israelul mai este unic sub un aspect foarte important: suntem unici având prietenii noștri dedicați, evrei și ne-evrei, pentru care bunăstarea, securitatea și viitorul țării noastre sunt atât de importante. Acest sprijin înflăcărat, împreună cu armata puternică, economia liberă și societatea dinamică a Israelului, este baza puterii noastre naționale. Și de această Zi a Independenței, doresc să mulțumesc zecilor de milioane de prieteni ai Israelului din întreaga lume pentru sprijinul lor nestrămutat față de unul și unicul stat evreu.”

    Print Friendly, PDF & Email
    Cititi si

    48 COMENTARII

    1. Mda.

      Cică un evreu, într-o cafenea, citea un ziar arăbesc.
      Intră un prieten: „Ce faci Moshe, ţi-ai pierdut minţile? De ce citeşti ziar arăbesc?”
      La care Moshe: „Păi ce să fac, citeam ziarele evreiești şi, ce să vezi? Evrei persecutaţi în Europa, atacuri antisemite, Iranul amenință că ne șterge de pe fața Pământului etc. M-am deprimat.
      Aşa că m-am gândit să trec la citirea ziarelor arăbesti. Şi ce crezi c-am găsit? Evreii deţin toate băncile, evreii controlează mass-media, evreii sunt bogaţi şi puternici, evreii conduc lumea. Ştirile sunt mult mai bune!”

    2. Benjamin Netanyahu a iesit in fata presei sa declare ca asa nu mai merge.
      Ca numarul de 60.000 de imigranti ilegali poate ajunge cu usurinta la 600.000.
      Ca aceasta reprezinta un pericol de viata si de moarte dupa expresia lui….
      Pentru stabilitatea sociala si siguranta statului !!!!

      Ceea ce uita acest foarte dibaci manuitor al mass mediei si al prostimii pe care a ingenunchiat-o financiar,
      este ca guvernul domniei sale si al ministrului populist de interne religios-Shas-
      NU A FACUT NIMIC.
      Cetatenii evrei ai Israelului au inchiriatla 20 de imigranti Sudanezi o camera in sudul Tal avivului si nu au primit amenda.Hotelurile au numai munca straina -nu au primit amenda.
      Curatenia strazilor,Wc -urilor,muncile grele si murdare le fac acesti imigranti care daca nu ar gasi de lucru nu s-ar mai aduce unul pe altul in Israel.
      Nu amenda si nu inchisoare.
      Guvernul lui nu respecta legile pe care le face

      HA,HA,HA…..problema de viata si de moarte….
      Inca una pe tapet ?
      Si cine vrei sa ti-o rezolve, amice?
      America? evreii din America? Europa?
      Abea acum ai aflat de ea ???

    3. Pana mai ieri -„prieten dedicat”- – Africa de Sud, doreste ca produsele din Coloniile israeliene sa nu poarte eticheta „Made in Israel”.
      Iar azi s-a anulat discursul viceconsului Israelului la Universitatea din Pretoria din cauza temerilor de manifestatii violente anti israeliene…
      si grija pentru viata viceconsului….
      Organizatiile pro-palestiniene jubileaza.
      Propaganda israeliana tace….

      Despre ce vorbeste Nethanyahu…?
      Chiar traieste in nori?
      Nu vede izolarea tot mai mare a tarii sale??
      Cu guvern de dreapta -extrema dreapta ??
      Si un ministru de externe ce nu iese din tara ca nu-l invita nimeni ??

    4. @3 abbu Daca am inteles bine, Israelul este izolat datorita guvernului de dreapta-extrema dreapta. Bun! Si atunci ce solutie vezi pentru a iesi din acesta situatie limita ?

    5. @Vlad M
      „Alții nu sunt membri ai ummah, comunitatea islamică mondială, dar nu-și pot împiedica tendința de a gândi ca unul.”

      Genul asta de maxima generalizare este contraproductiv. Si total nerealist.
      Nu exista o masa compacta de musulmani care sa strige exterminati Israelul la unison si nici empatie compacta cu cauza palestiniana.
      Ntz, ntz, ntz…este pe interese…in timpul razboiului civil libanez, sirienii au impuscat refugiatii palestinieni din Liban dupa ce arafat parasise Libanul.
      Aamal, miscare shiita a savarsit masacre mai mari , in timpul razboiului taberelor de refugiati, (desfasurat intre1984 -1989, cu un numar superior de victime) decat cele rezultate in urma masacrului savarsit de Hobeika la Sabra si Shatilla in 82.
      Si totusi foarte putini cunosc aceste evenimente.
      Ntz, ntz ..ntz.. daca facem contabilitate arabii s-au impuscat intre ei ucigand un numar infinit mai mare de arabi decat cel rezultat din razboaiele
      purtate de Israel pentru supravietuire.

      Ntz ntz ntz…exista un inceput in toate.
      Dupa ce ani de zile pomenirea numelui Ierusalim era interzisa in media araba libaneza – figura ca Palestina ocupata- lucrurile s-au schimbat nu radical si nu peste noapte dar s-au schimbat…
      In editia de azi a lui Lebanon Daily Star a fost preluata integral declaratia lui Bibi referitoare la faptul ca iranul vrea sa stearga israelul de pe harta.
      http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2012/May-21/174169-israeli-premier-says-iran-wants-to-destroy-israel.ashx#axzz1vSCcYtGH
      Si fara nici un fel de jubilare de bucurie…nu-i mare lucru insa este un inceput…
      Inceputul de a constientiza Libanul poate trai in pace cu Israelul si ca acesta este cel mai normal mod de coexistenta, in plus este si cel mai benefic.

    6. Erata
      Israel in loc de Ierusalim
      Si au si scris Ierusalim in loc de Al Quds.

    7. Poate totusi ramanem la subiectul „Bibi,Israelul si prietenii „dedicati” ?
      Bibi insusi a inteles ca sta grozav de incomod in loja mondiala.
      Distanta de la el la fostii prieteni, se mareste.
      Ca atare a adus in guvern un oportunist,tantar care sare din partid in partid,numai sa-i anihileze pe Feiglini.
      De ministrul de externe nu are curaj sa se atinga caci s-ar putea ca acesta ca castige viitoarele alegeri.
      Este singura lui sansa sa scape de parnaie de altfel.

      Asadar, insusi narele geniu politic,social-economic al secolului a inceput sa vada ca extrema dreapta ii tare rea pentru viitorul lui politic.
      Ori la el, viitorul politic personal primeaza.

      (@Costin, folosesc yahoo.mail extrem de rar;am sa caut)

    8. @Solstice:
      Faptul ca diaspora libaneza citeste un articol despre Israel in engleza nu spune nimic.
      Vreau sa vad asta scris in araba,pentru libanezul de rand.

    9. @Abbu
      Lebanon Daily Star este un ziar tiparit in limba engleza in Liban
      Nicidecum pentru diaspora.Pentru libanezul de rand.
      Cunoscand atat de putine,asa cum am sesizat de-a lungul timpului,nu-i de mirare ca tie nu-ti spune nimik.

    10. Intrebarea era: de ce stirea nu apare in araba.
      sa inteleaga tot Ghita Libanezu
      Probabil din aceleas motive pentru care cei care in loc sa intareasca armata Libanului,
      acum se ascund, ca nu are cine sa-i apere.

    11. @ Am raspuns deja.
      Probabilitatea ca nici tu sa nu stii ce vrei sa spui este mai mare decat motivele pentru care tu te chinui sa formulezi in multe cuvinte zero idei.

    12. @S
      N-ai raspiuns.
      Nu am aflat cum si daca stie Ghita Libanezu de pericolul in care se afla Israelul.
      Si nici de ce armata trage la punctele de trecere, aiurea.
      Uneori mortal.

    13. @Abbu,
      exista un inceput in toate.
      de la retorica impotriva Israelului la promovarea pacii cu Israelul spre binele libanezului obisnuit.
      Si este mishto, cel putin pentru mine sa vad ca Ierusalimul apare scris Ierusalim si nu Al Quds iar Israel apare scris Israel si nu Palestina ocupata.
      In rest balaganul tau cu armatele este intraductibil, deci nu este o intrebare:)

    14. Curatenia strazilor,Wc -urilor,muncile grele si murdare le fac acesti imigranti care daca nu ar gasi de lucru nu s-ar mai aduce unul pe altul in Israel.

      Apropos de asta: anul trecut cand am fost in Romania, am prins o emisiune pe realitatea tv unde o blonda mai mult sau mai putin exotica explica cum au ajuns romanii sclavi in iuesei.
      Atatea ineptii, tampenii si cretinatati a putut debita blonda intr-o milisecunda incat daca ma vedeati cum stateam si tipam la televizor erati convinsi ca ati nimerit la adresa spitalului noo.
      Blonda explica cu o asa convingere de credeai ca e nascuta si crescuta in inima Americii iar reportajul incepea dramatic despre cum tinerii studenti romani ajung sa munceasca in America in urma unor contracte in slujbe rusinoase cum ar fi restaurante sau magazine.Traiai cu impresia ca americanii alearga romanii pe strazi sa ii duca la munca in America nu viceversa ca orice tanar student si-ar fi dorit sa lucreze in America pe perioada verii si vanau vizele.
      Ca sa termine intr-o nota melodramatica despre cum bietii romani sunt obligati sa ramana ilegali in America.
      Daca nu m’ar fi bufnit rasu’ de cat de blonda-i blonda – m’ar fi bufnit plansu’ de starea stirilor romanesti.
      M’a impresionat totusi cu cata convingere explica lucruri cu totul si cu totul neadevarate.
      ( Spre exemplu explica cum „bietii” romani „obligati” sa ramana in America trebuie sa isi schimbe social security number care, fiind vorba intre noi, e o aberatie mai idioata chiar si decat statuia lu’ Oprescu care tine in brate un caine vagabond, simbolul Daciei).
      And on top of that – sunt o multime de emigranti ilegali care isi doresc sa traiasca in anonimitate, fericiti fiind ca au scapat de nedreptatile din tara de bastina sau sunt fericiti ca muncind la negru diverse slujbe, ei bine, isi hraneste intreaga familie ramasa departe.
      Ca apoi sa apara una ca abbu care „lupta pentru drepturile lor” si bietii oameni isi vad visurile ruinate.
      Acum ani de zile, cand am avut o slujba intr-un restaurant de care nu mi-a fost deloc rusine pentru ca munceam pentru banii pe care ii castigam si nu ii faceam din „combinations”, am cunoscut un evreu care urma cursurile de actorie la universitatea columbia din CHicago unde tatal sau era un recunoscut avocat in New York iar el muncea ca ospatar sa idi faca rost de bani de cheltuiala si atunci m-a dus gandul la copilul lui Tiriac care isi ocupa timpul cu droguri si unde tacsu declara public la televizor ca fisu’ n’o sa petreaca nici o zi la inchisoare ( a doua zi scria vederi din elvetia) in timp ce fata lui Bush a fost prinsa cu DUI ( Driving under influence) si a stat la puscarie pentru o zi ca orice alt cetatean care a calcat pe bec.
      Abbu este cea care lanseaza zvonuri despre cum in America lucreaza numai imigrantii ilegali in timp ce americanii huzuresc.

    15. cica:

      A fost detectat un comentariu duplicat; se pare că te repeți!

      Cam impertinent comentariu.

    16. mister pipper

      2-Una abuu -vorbea de Sudanezii si Eritreenii, din sudul Tel Avivului
      Atat.
      Daca cunosti subiectul raspunde,daca nu, frectii ca ale tale + ventuze, servesc numai iarna.

      3-Daca ai probleme cu intelegerea ia un ajutor mai tanar.
      Una Abbu, nu „lupta pentru drepturile lor” – lupta pentru linistea cetatenilor pascici autohtoni pentru care viata a dvenit iad.

    17. @Costin Andries.

      Cat am avut subiecte impotriva musulmanilor, ma saluta portarul la intrarea in acest Club.
      Cu cat „ardeam ” mai tare la lingurica cu atat mi se facea los -chiar si pe prima pagina….

      Acum daca nu mai am numai cu islamul si crititc si altele, raman pe afara,la usa,
      ca si galosii onorabililor membrii de dreapta ai acestui select club.
      Cand era „patrupedul” care avea suflet,am mai scris ceva lucruri,apoi ei au disparut.
      Acum un an mi-am calcat pe inima -ca si acum- si am scris totusi 3-4 comentarii aici.
      Recunosc nu au fost in totalitate pe placul elitei intelectuale si „nucleului greu” ce stapaneste la propriu si figurat discutiile aici

      Probabil ca nu trecusem „testul alcoolistului” de a merge in linie dreapta pe linia separatoare a soselii.
      Am facut o pauza de un an dupa care, imprudenta de de zilele astea de a lasa cateva randuri.

      Aici se pare ca nu s-a auzit ca o persoana poate avea „o gandire proprie” personala, diferita,solutii diferite si pareri diferite.
      „Cine nu e cu noi e impotriva noatra”
      Cine nu coteste dreapta cu noi,nu poate coti decat stanga….

      Mersi,genul este de dictatura,nu servesc.
      Seamana cu aceea a acelui jalnic Coja, fost pe la BBC si acum mare publicit independinte.

      Dragii mei va doresc sa stapaniti: drepta strazii,drapta soselei,drepata politicii,drepta judecata a lui dumnezeu.

      Va las cu bine si definitiv.

    18. Un milion de „prieteni dedicati”, evrei din America,conservativi ca orientare religioasa,au declarat boycot hotelurilor din Israel.
      Cei 1.5 milioane evrei,se opun regulilor impuse hotelurilor israeliene de catre evreii ortodocsi
      si doresc rugaciune mixta-adica femei si barbati la un loc.
      Cum Dumnezeul,Guvernul si tot ce misca in Israel se numeste Ovadia Iosef,desigur ca nici vorba de schimbare.

      totusi…1,5 milioane potentiali donatori nu-s de colo.
      sa vedem ce inventeaza mintea evreeasca.

    19. @6 Solstice. „“Alții nu sunt membri ai ummah, comunitatea islamică mondială, dar nu-și pot împiedica tendința de a gândi ca unul.” spune, pe buna dreptate Vlad.

      „Genul asta de maxima generalizare este contraproductiv. Si total nerealist.” spui tu, pentru ca oricine poate sa vorbeasca despre orice. Si daca este asa, hai sa o lasam si pe Ayaaan Hirsi Ali sa vorbeasca despre ai ei ( de obicei „idiotii utili” din Ocident o contrazic):

      Identitatea islamica(conceptia despre om si lume) se bazeaza pe grupuri, iar conceptele ei esentiale sunt onoarea si dizgratia sau vinovatia. „onoarea” este strans legata de grup. Grupurile relevante, in ordinea marimii, sunt: familia, clanul,tribul si, in ultimul rand, comunitatea credinciosilor(ummah)
      In cadrul comunitatii credinciosilor, faptul ca cineva pretinde ca este musulman este suficient pentru ca alti musulmani sa considere acea persoana mai apropiata de ei decat orice alt non-musulman. Musulmanii simt o legatura sentimentala fata de surorile si fratii lor oprimati DIN ALTE PARTI ALE LUMII. Cand un grup de musu;mani- INDIFERENT DE UNDE – sufera sau este oprimat(Kashmir, Palestina), COMUNITATEA DE CREDINCIOSI ESTE IN MOD OBISNUIT PREZENTATA CA UN TRUP SANGERAND, PLIN DE DURERE.”

      Sa nu masuram ummah cu individualitatea noastra occidentala, adica sa nu-i masuram pe altii cu masura noastra, pentru ca atunci de departam de realitate.

    20. abbu, guvernul Netanyahu nu e de extrema dreapta, si nu am inteles de ce crezi asta. Israelul, indiferent de guvern, stinga sau dreapta, este vazut de foarte multi ca ilegitim, ca „””teritoriu ocupat”””, iar aceasta ilegitimitate este argumentata (fals) sustinind ca guvernul (orica ar fi el) e extremist. cum faci si tu acum.
      cred ca este important ce faci pe blogul tau, dar gresesti daca amalgamezi toate religiile in aceeasi oala. Nici musulmanii nu sint toti extremisti, mai ales in Romania, deocamdata, cit muftiul are inca autoritate. Banuiesc ca ai vazut asta http://inliniedreapta.net/musulmanii-de-pe-stadionul-dinamo-si-multiulturalismul-european/ stiu ca tu ai aceeasi atitudine in ce ii priveste. As vrea sa nu ne certam, si inca odata, te asigur ca de cind patrupedbun s-a transformat in inliniedreapta, spiritul a ramas acelasi. avem aceleasi opinii in toate subiectele, dar in loc sa ne acuzi de demagogie, etc, mai bine ai incerca sa intelegi punctul nostru de vedere. poate nu sa ti-l asumi, dar sa accepti ca exista niste diferente. crezi ca noi nu stim de astia? http://www.rabbisforpalestine.org/
      loc pe prima pagina eu ti-am facut, si am facut-o pentru ca spui lucruri care mi se pareau importante. acest lucru s-a intimplat si de cind ne numit inliniedreapta, daca iti amintesti.

    21. @21 Costin. Corect! Eu mi-am exprimat la @4 nedumerirea fata de afirmatiile lui abbu@3 si, pentru ca stiu ca este bine informat, am cerut lamuriri suplimentare, cred eu, pe un ton civilizat; lucru care, recunosc, nu prea imi sta in obicei. 🙂

    22. @Calahari, ummah nu mai exista, s-a scindat dupa moartea lui Ali, al 4-lea calif.
      In practica se opereaza cu „tonuri si nuante”, daca am opera cu generalizari nu am intelege niciodata mecanica problemei.

    23. Solstice, asa o fi, dar cineva a uitat sa ii anunte si pe musulmani 🙂

      Islam/Unity: Platform launched to promote Ummah unity, Islamic solidarity

      ISLAMABAD, 1 Rajab/22 May (IINA)-Religious leaders from all schools of thought launched recently in Islamabad, a front to promote sectarian harmony and resolve disputes.

      The National Solidarity Commission was launched at a conference in Islamabad organized by Jamaat-e-Islami.

      Nearly 40 leaders and representatives of religious parties and groups participated in the conference, titled Ummah Unity and Islamic Solidarity.

      It was also decided that a committee under the chairmanship of Qazi Hussain Ahmed, former chief of the Jamaat-e-Islami will be constituted for the establishment of National Solidarity Commission.

      Tehnic ai dreptate, dar in practica ummah e bine mersi. (Pink Floyd au sesizat asta din ’69, in Ummagumma 🙂 )

    24. @24Solstice „ummah nu mai exista, s-a scindat dupa moartea lui Ali, al 4-lea calif.” Doamne, Solstice! S-o anunte cineva si pe Ayaan Hirsi Ali! vorba lui Emil 🙂

    25. @Solstice, cred ca ideea ta despre Ummah, in parte, este o dorinta a ta. Din pacate Ummah este promovata pe cit se poate de Islamisti si reusita lor creste pe zi ce trece.

      Asta nu inseamna ca ILD vede pe toti musulmanii la fel, este mult loc pentru diversitatea lumii arabe sau / si musulmane in vederea lor si a mea.

    26. abbu

      Cat am avut subiecte impotriva musulmanilor, ma saluta portarul la intrarea in acest Club.
      Cu cat “ardeam ” mai tare la lingurica cu atat mi se facea los -chiar si pe prima pagina….

      Acum daca nu mai am numai cu islamul si crititc si altele, raman pe afara,la usa,
      ca si galosii onorabililor membrii de dreapta ai acestui select club.

      Biata, Abbu, o victima a islamofobilor extremisti de dreapta. Cand ii injura pe musulmani, era buna; acum ca indrazneste sa isi dea cu parerea si pe alte subiecte, e tinuta la usa. Cum? Nu am inteles, probabil prin a i se atrage atentia ca nu e frumos sa lase comentarii de tipul:

      Daca doamna Alexa reusea sa vorbeasca cursiv,scutindu-ne de ….aaaaa…… la fiecare 3 cuvinte,
      iar d-na Anca reusea sa nu vorbeasca demagogic – poate invatam ceva.

      Anca nu a avut un comportament demagogic. In schimb, felul tau de a discuta lasa mult de dorit.

      Recunosc nu au fost in totalitate pe placul elitei intelectuale si “nucleului greu” ce stapaneste la propriu si figurat discutiile aici

      Probabil ca nu trecusem “testul alcoolistului” de a merge in linie dreapta pe linia separatoare a soselii.

      Vai, vai, vai, o alta victima a subiectivitatii agresive a comunitatii ILD. Biata abbu nu a trecut „testul alcoolistului” de a fi de dreapta (dreptacii sunt asemenea alcoolicilor, fireste) si atunci a fost pusa la zid. Vai, vai, vai.

      Aici se pare ca nu s-a auzit ca o persoana poate avea “o gandire proprie” personala, diferita,solutii diferite si pareri diferite.
      “Cine nu e cu noi e impotriva noatra”
      Cine nu coteste dreapta cu noi,nu poate coti decat stanga….

      Se pare ca nu ai prea inteles ce se intampla aici: fiecare n-are decat sa gandeasca dupa cum doreste, cat si cum poate, dar faptul ca are o parere proprie nu anuleaza realitatea sau posibilitatea ca si altii sa isi spuna pasul. Daca tu, Abbu, spui ca Netanyahu este de extrema dreapta, nu inseamna ca suntem obligati sa iti respectam parerea prin a ne tine gura. In sfarsit, cine e de vina daca umbli cu stangisme? Eu? Costin? Calehari? ILD? Netanyahu?

      Mersi,genul este de dictatura,nu servesc.
      Seamana cu aceea a acelui jalnic Coja, fost pe la BBC si acum mare publicit independinte.

      Nu zau, Vio! Ha, deci daca indraznim sa te contrazicem, devenim echivalentul lui Ion Coja, renumit antisemit roman.

      Ai luat-o rau de tot pe aratura si nu regret defel ca ne scutesti de prezenta ta. Cale batuta, doamna, mai deranjeaza-i si pe altii cu fandoselile astea.

    27. @ Calehari, mersi pentru sarcasm, neimpresionata totusi…m-am prins de mult cum sa-l purific si iese in final o minunatie:)
      @ Silvapro, conceptul de ummah, la nivel teoretic adica filosofie islamica ti-l explica orice musulman…la nivel practic, incepe sa se balbaie daca-i aduci contraexemple.Multe si toate cu rezultat fix si cuantificabil care indica distrugere.
      Asa ca cel mai intelept este sa-i dai metaforic 2 palme, sa-l trezesti la realitate si sa-i arati cum poate sa-si transforme piticii de pe creier astfel incat in loc sa produca extremism sa produca bunastare.

    28. @Vlad M
      Scuze ca ma intorc din drum.
      Nu stiu cine esti si ce hram porti, dar:
      -m-ai etichetat automat de o aparteneta politca ce nu o am .
      -nu am afirmat ca Bibi este extremist de dreapta sau apartine dreptei extremiste.
      Insa graba voastra de a pune pumnul in gura si a iesi in evidenta este evidenta.
      Chiar daca nu ati citit postarea.

      in rest vorba multa saracia omului…
      ori eu mai am rate la casa,asa ca va las cu vorbaria.

    29. Vlad, le-am dat de mult si a decurs bine.
      Am realizat asta
      http://s1144.photobucket.com/albums/o490/sun_solstice/?action=view&current=SDC16538.jpg
      Acum a mai ramas sa ne prindem care-i mecanismul sa-i scoatem pe toti din praful mental al secolului 6 in care sunt tinuti captivi si sa-i reabilitam, transformandu-i in oameni ai secolului 21.
      La noi vorbele se transforma si in realitate.
      Spre deosebire de altii care se cearta si indeamna sustinerea de greutati fie in mana stanga, fie in mana dreapta si nu se prind niciodata ca cel mai bine este sa arunce balastul tinut in maini si sa faca mainile sa lucreze:)

    30. m-ai etichetat automat de o aparteneta politca ce nu o am

      Serios? Cumva prin „stangisme”? Haha, abbu, dar chiar nu pricepi mai nimic din politica. Probabil dupa tine afirmatiile sunt adevarate sau false, de dreapta sau de stanga, drepte sau nedrepte numai in masura in care vorbitorul le considera astfel. Afla ca nu e asa.

      nu am afirmat ca Bibi este extremist de dreapta sau apartine dreptei extremiste.

      Era un exemplu, abbu, dar tu ai nevoie de un desen ca sa intelegi. Mai mult, „graba” ta „de a pune pumnul in gura si a iesi in evidenta este evidenta„. Te-ai legat de colega noastra absolut gratuit si il ataci pe Netanyahu complet aiurea.

      Bibi insusi a inteles ca sta grozav de incomod in loja mondiala.
      Distanta de la el la fostii prieteni, se mareste.
      Ca atare a adus in guvern un oportunist,tantar care sare din partid in partid,numai sa-i anihileze pe Feiglini.
      De ministrul de externe nu are curaj sa se atinga caci s-ar putea ca acesta ca castige viitoarele alegeri.
      Este singura lui sansa sa scape de parnaie de altfel.

      Asadar, insusi narele geniu politic,social-economic al secolului a inceput sa vada ca extrema dreapta ii tare rea pentru viitorul lui politic.
      Ori la el, viitorul politic personal primeaza.

      Sa iti mai zic si ca pari a suferi de mania persecutiei?

      Solstice> Ma faci sa zambesc, Solstice. Tu chiar crezi ca poti schimba o comunitate peste noapte, in lipsa fortei? E ridicol. Mai bine lasa naivitatea asta, coboara pe pamant si trezeste-te: peste tot lumea islamice se radicalizeaza. Peste tot. Egiptul a cazut, Libia si Tunisia sunt pe marginea prapastiei, iar laicismul turc este ingropat la 2 metri sub pamant.

      Fireste ca ummah nu este un monolit, fireste ca si musulmanii sunt divizati, dar asta nu inseamna aproape nimic cand vine vorba despre relatia lor cu Dar al-Harb. Trebuie sa ne trezim la realitate, altfel pretioasele noastre iluzii ne vor aduce in pragul dezastrului. Francezii o simt. Englezii o simt. Pana si germanii au inceput sa o simta.

      Moscheea de la Ground Zero si triumfalismul cu doua fete al Islamului
      Musulmanii si Califatul sau ce nu inteleg kuffar despre Islam

      Nici o alta comunitate religioase nu numeste teritoriile locuite de alte comunitati religioase drept „Casa Razboiului”. Nici o alta. Doar cea islamica. Nu este intamplator si cu cat intelegem mai repede asta, cu atat va fi mai bine.

    31. Ar fi fost bine sa fie cum zici tu, dar nu se poate. Uita-te cu atentie la istoria lumii islamice si incearca sa te informezi cu adevarat despre ceea ce se petrece in prezent. Vei vedea ca sperantele tale sunt cu totul nefondate.

    32. Vlad, noi nu vorbim de sperante, vorbim de realizari.
      Casa Pacii si Casa Razboiului este o doctrina si nimic mai mult.
      Pai sa vorbim din istorie.
      Crestinismul in Liban a cunoscut ascensiunea si prezervarea datorita musulmanilor convertiti la crestinism( si nu oricare tip de musulmani ci descendenti ai tribului lui Mohammad), cand doctrina despre casa razboiului si casa pacii era mai puternica si mai omniprezenta decat este astazi-poate nu cunosteai inca partea asta din istorie-:)
      http://en.wikipedia.org/wiki/Shihab_family

      Restul este simplu, identifica extremistii ca aceia fac rau si printr-o legislatie buna restrange-le sfera de actiune.
      As simple as that.

      Tu chiar crezi ca poti schimba o comunitate peste noapte, in lipsa fortei? E ridicol. Mai bine lasa naivitatea asta, coboara pe pamant si trezeste-te: peste tot lumea islamice se radicalizeaza. Peste tot. Egiptul a cazut, Libia si Tunisia sunt pe marginea prapastiei, iar laicismul turc este ingropat la 2 metri sub pamant.

      Minunile care se intampla peste noapte dureaza o zi.
      Bine, vad ca tu esti treaz, stiam de anul trecut ca se va ajunge aici…acum sa vedem daca esti un analist sau doar concluzionist.
      Deci cum vezi in opinia ta rezolvarea problemei?:)

    33. Doctrina aia se afla in centrul unei civilizatii. Este sufletul ei, ratiunea ei de a fi, iar exemplul dat de tine nu demonstreaza nimic. Oamenii aia si-au schimbat religia in cea crestina si in aceasta privinta Islamul nu are nici un merit. Ar fi chiar culmea! Adica tot Islamul e bun cand crestinii fac ceva? Si daca tot suntem la istorie, ar fi bine sa iti amintesti ca in Liban crestinismul era mult mai raspandit pana sa vina eliberatorii musulmani.

      Imi spui ca trebuie identificati extremistii, iar sfera lor de actiune restransa. Nu pari sa observi ca aproape toate regimurile care faceau asta au cazut. Egiptul a cazut. Yemen-ul e aproape cazut. Libanul este ocupat de Hezbollah. Turcia se islamizeaza, iar armata a fost decapitata de liderii ei kemalisti. Revolutionarii libieni erau mana in mana cu Al Qaida. Multi dintre ei erau islamisti feroce. In Tunisia, masurile noului guvern sunt islamiste.

      Nu exista nici un motiv pentru a mai vorbi despre identificarea si izolarea extremistilor. Aproape intreaga populatie e formata din extremisti. Cine sa ii mai izoleze? Uita-te la parerile egiptenilor si lasa retorica progresului. Nu exista asa ceva. 🙂

      Ce se pregăteşte în Egipt? Câteva sondaje despre viitorul “democratic” al statului egiptean

      Face it, Solstice. Astia nu se schimba decat in rau si nu pot fi tinuti in frau decat cu violenta. Nu are cine sa instrumentalizeze violenta, nu mai are cine sa li se opuna. Nu putem decat sa ne pazim de ei, sa le interzicem pe cat posibil sa mai vina in Europa si sa exercitam presiuni (economice, diplomatice si militare) pentru a-i tine locului. Dar cine sa o faca? Franta pro-musulmana a lui Hollande, nenea ala cvasi-comunist care doreste ca non-cetatenii sa voteze? Indiferenta Merkel? Golden Boy Cameron? Socialistii italieni? Cine? N-are cine.

    34. Nu las un nano-metru din retorica progresului.
      Cred in ea, adica drumul parcurs de umanitate pana azi nu este progres?
      Oamenii aia si-au schimbat religia nu asta era esentialul ci altceva…adica interesele…totul se echilibreaza prin interese…daca ar fi fost crestini se faceau musulmani in conjunctura de atunci…
      Toate regimurile au cazut, intr-un singur an au fost demolate regimuri super-longevive.
      Crezi ca au cazut singure? Si toate intr-un an? Daca ar fi fost ceva natural ar fi cazut unul…dar toate…asa dintr-o data…efect de domino…daramam o piesa si pe urmatoarea si pe urmatoarea pana cand…chestie de semantica.
      Ps: Tocmai ca are cine:)

    35. @37 Solstice „Nu las un nano-metru din retorica progresului.” Mai degraba „din retorica progresismului”

      „Minunile care se intampla peste noapte dureaza o zi.” „Minunea” din Iran(care s-a intamplat peste noapte) ne dovedeste ca dupa noapte nu mai vine nici o zi. Noaptea poate sa dureze si zeci de ani, din nefericire, desi au ochi, „inteligenta” ii impiedica pe cei mai multi sa vada lucrul acesta.

      „adica drumul parcurs de umanitate pana azi nu este progres?” La intrebarea asta ti-ar putea raspunde „secolul XX” cand umanitatea „ajunsa pe culmile progresului” a infaptuit niste crime inimaginabile pentru cei dinainte. Pascal parca spunea; „Tot ce se perfectioneaza datorita progresului, piere din aceeasi cauza.”

      „Oamenii aia si-au schimbat religia nu asta era esentialul” Atunci de ce i-ai mai adus in discutie ( pe „musulmanii trecuti la crestinism in Liban”) ?

      „Toate regimurile au cazut, intr-un singur an au fost demolate regimuri super-longevive.” 1. Regimurile alea nu au fost ” SUPER-longevive” (sa nu mai aruncam cu vorbe) si 2. Au fost daramate de FUNDAMENTALISTII ISLAMICI

      „Casa Pacii si Casa Razboiului este o doctrina si nimic mai mult.” In primul rand asta este o REALITATE care, bineinteles, „daca ne contrazice cu atat mai rau pentru ea.”

      ” Chestie de semantica… efect de domino…. totul se echilibreaza prin interese….. nano metru” Vorbe, vorbe, vorbe, care imi aduc aminte de alta „vorba” 🙂 ” Cuvantul pe care nu l-ai spus tie sclav, cel pe care l-ai spus iti e stapan” Si observ, ca unora le place la stapan 🙂

    36. @Vlad-
      ai auzit de Moshe Feiglin?
      Ai auzit de Daniel Hershkowitz Uri Orbach Zevulun Orlev
      Uri Yehuda Ariel,Michael Ben Ari, Arieh Eldad, Yaakov (Katzeleh) Katz ??

      Asta este balastul de extrema dreapta si ultra dreapta
      cu care s-a aliat Bibi si de care nu stie acum cum sa scape.
      Spera cu ajutorul unui oportunist,general de paie si politician de trei surcele Shaul Mofaz.

      Bibi e una din cele mai sinistre figuri create de politica Israeliana.
      De fapt nu este creeat ci s-a bagat singur prin nebarea de seama a presei si alegatorilor

      „HAIDE BIBI…….HAIDE SARA ” Uraaa !!Uraaaaaaaaaa!!

      Ca pe stadion in Giulesti – adica la nivelul la care sunt amandoi
      La nivelul la care Sara, dupa ce Bibisor care a pierdut scaunelul plusat de prim ministru, ii spune la scara avionului spre America:
      „Hai sa plecam draga ,nu vezi ca astia nu ne vor….”

      {Pacat ca nu au plecat in linie dreapta in sus,fara sa se intoarca}

    37. Calehari
      „retorica progresului” a folosit-o Vlad…eu doar am preluat.
      Noaptea Iraniana…cand au fost killeriti pe strazi contestand victoria lui Ahmaddiniad nu a sarit planeta in sus, opinia publica nu s-a orpilat prea mult iar declaratiile au fost un fel de mieunat…nu incalcati drepturile omului in Iran, de parca Iranul le-ar fi respectat vreodata.
      Si am tot respectul pentru iranienii care au iesit atunci in strada urland ca le-a ajuns pana in gat regimul ayatolahilor.
      Ahmaddiniad a apelat la aparatul de represiune si dupa aceea s-a laudat ca a descoperit cel mai eficient mijloc de a inchide gura protestatarului, il extermina de tot…si toata lumea tace inclusiv Consiliul pentru drepturile omului al ONU…a avut cineva curaj sa ridice macar problema unei misiuni de ancheta la vremea respectiva?

      Noaptea poate sa dureze si zeci de ani, din nefericire, desi au ochi, “inteligenta” ii impiedica pe cei mai multi sa vada lucrul acesta.

      Imi vine sa-i i-au la palme pe toti pentru iresponsabilitatea cu care trateaza problema nucleara iraniana. Insa m-ar inchide pentru ofensa adusa
      autoritatii. In afara de taste si un infowar nu am alta putere. Nici tu nu ai asa ca din punctul asta de vedere suntem la fel.

      Tot ce se perfectioneaza datorita progresului, piere din aceeasi cauza.”

      De fapt piere din cauza celor care cred ca sunt prea idioti ca sa se adapteze progresului.Idioti de genul lui Hitler, Stalin, Mao, extremistii de pretutindeni si bineinteles comunistii care credeau ca bunastarea inseamna sa produci ceva solid care sa tina 20 de ani si sa nu-ti bati capul cu inovatii intrucat gandirea este singurul lucru care-i da omului idei noi, prima fiind cum sa scape de tiranie indiferent de forma ei.

      Regimurile alea nu au fost ” SUPER-longevive” (sa nu mai aruncam cu vorbe)“

      Hai sa demonstram atunci:
      1.Regimul lui Zine El Abidine Ben Ali(Tunisia) a durat din 1987 pana in 2011.Adica fix 24 de ani.
      2.Regimul lui Hosni Mubarak( Egipt) a durat din 1981 pana in 2011.Adica fix 30 de ani.
      3.Regimul lui Muammar Ghadafi (Libya) a durat din 1969 pana in 2011.Adica fix 42 de ani.
      4.Regimul lui Ali Abdullah Saleh (Yemen) a durat din 1990 pana in 2012.Adica fix 22 de ani.
      5.Regimul lui Assad tatal& fiul (Siria) dureaza din 1970 prezent. Adica fix de mai mult de 42 de ani.

      Intrebare:Regimul Ceausescu care a durat 22 de ani a fost sau nu longeviv? sa operam si comparativ:)

      Au fost daramate de FUNDAMENTALISTII ISLAMICI

      Care fundamentalisti islamici prietene? In regimurile enuntate mai sus de mine si care sunt cum ti-am demonstrat super longevive nu mai existau fundamentalisti islamici. Cei sirieni au fost masacrati in anii 80 la Hama, fratia musulmana era in inchisoare iar restul stateau bine mersi in Europa fara sa-i intrebe nimeni de sanatatea lor. In Libya NATO a facut diferenta si daca tu consideri NATO organizatie fundamentalist islamica incep sa-mi pun mari intrebari ….si mai adaug ca Ruhollah Khomeini, a fost descris de Time ” Man of the Year 1979, -„virtual face of Islam in Western popular culture.”- e nevoie sa mai adaug ca a stat si in Franta?
      http://en.wikipedia.org/wiki/Time_Person_of_the_Year

      Vorbe, vorbe, vorbe, care imi aduc aminte de alta “vorba” 🙂 ” Cuvantul pe care nu l-ai spus tie sclav, cel pe care l-ai spus iti e stapan” Si observ, ca unora le place la stapan 🙂

      Deci ti-am demonstrat ca la tine sunt vorbe, asa ca elibereaza-te iesi din cutie, foloseste words with meaning care reflecta realitatea, nu sarcasm.Mai pe romaneste spus nu te imbata cu apa rece. Imbaiaza-te in stiinta lumii si nu-ti desconsidera interlocutorul.
      Nu este concurs pe orizontala a carui miza este cine foloseste cele mai frumoase vorbe ci este o evolutie pe verticala a carei miza este cine are cea mai buna idee care sa duca in mod real la rezolvarea unor probleme care chiar ca ne priveste pe toti.

    38. Solstice, mie imi place atitudinea ta de „can-do” si mentalitatea de „go-getter”. Mi se pare totusi ca te influenteaza prea mult in analiza, duce la un fel de wishful thinking. Incerci sa demonstrezi ca fundamentalismul islamic a fost suficient de bine tinut in lesa, astfel incat nu e un factor prea mare (sau decisiv) in evolutia post „primavaratica”. Cam aici bati, sau nu inteleg bine?

    39. @40 Solstice. Acum eu ar trebui sa iau iar fiecare afirmatie a ta, si sa incerc sa argumentez ca n-ai dreptate ( acolo unde nu ai); cum a facut dealtfel si Vlad. Ei,uite ca n-am sa o mai fac! Sa stau sa explic( ca exemplu) ca NOAPTEA incepe de la Khomeini si nu de la Ahmadinejad? Ce folos? M-as trezi iar infasurat intr-un navod de vorbe, de care ar atarna – ca niste bile de otel- trimiteri la wikipedia! Solstice, retiarul de pe In Linie Dreapta 🙂 Zidurile lipsei de informare si ale prejudecatilor, nu pot fi daramate din exterior cu vorbe, ci numai din interior, de vointa celor inchisi intre ele. Gata, ca am inceput sa fac aforisme 🙂 Ma voi multumi sa iti admir „evolutia pe verticala” care, o spun cu optimism, va duce „la rezolvarea unor probleme care chiar ca ne priveste pe toti”.

    40. Cred ca Solstice e genul „pragmatic”, pentru care nu conteaza stanga / dreapta sau culoarea pisicii cata vreme ea prinde soareci (am avut aceasta senzatie din discutia despre China si rusi). Ea nu cred ca intelege ca numai „pisica alba” prinde prinde soarecii, pe cand cea neagra nu doar ca nu ii prinde ba chiar ii multiplica.

    41. Deci cum vezi in opinia ta rezolvarea problemei?:)

      Voi raspunde eu, daca imi permiteti: decretarea socialismului si a islamului ca doctrine impotriva umanitatii, la fel cum a fost nazismul. Nivelarea oricarei tari care are curajul sa spuna ca nu e asa, sa finanteze teroristi samd. Multumita? 🙂

    42. @Emil excelent, cum am spus in afara de taste si infowar alta putere nu avem.

      Incerci sa demonstrezi ca fundamentalismul islamic a fost suficient de bine tinut in lesa, astfel incat nu e un factor prea mare (sau decisiv) in evolutia post “primavaratica”

      De fapt evolutia post primavaratica arata ca in loc de democratie si libertate, populatia statelor eliberate de conducerile super longevive s-au intors catre valorile sociale promovate de religie. Oranduire sociala bazata pe Sharia in speta, desi ca model este cam aiurea-ministerul agriculturii nu poate functiona pe asemenea norme- este ceea ce a cerut populatia.
      Tinuti in lesa? Cred ca glumesti, desi ar exista cateva parghii de control. Insa atata timp cat nu vor reprezenta un pericol pentru alte state (occidentale)nu vor fi actionate.In plus nu este vorba de structuri locale ce vor accede la putere ci de structuri globale. Fratia musulmana a devenit o asemenea structura.
      http://globalmbreport.com/?p=5331
      @Calehari

      Ma voi multumi sa iti admir “evolutia pe verticala” care, o spun cu optimism, va duce “la rezolvarea unor probleme care chiar ca ne priveste pe toti”.

      Nu sunt vorbitor nativ de limba romana insa ai dreptate, nici in acest caz nu am voie sa fac greseli sau dezacorduri, trebuie sa tindem catre mai bine.Imi cer scuze pentru dezacord.

      Zidurile lipsei de informare si ale prejudecatilor, nu pot fi daramate din exterior cu vorbe, ci numai din interior, de vointa celor inchisi intre ele.

      Misiune imposibila, de exemplu din 89 se chinuie unii sa trezeasca „spiritul civic” in Romania si nu au prea reusit.
      Insa inca o data mi-a facut placere sa discut cu tine, poate alta data o sa fie si constructiv nu doar „etichetabil”(daca nu este in dex acest cuvant promit sa ma auto-pedepsesc:)

      @John

      Voi raspunde eu, daca imi permiteti: decretarea socialismului si a islamului ca doctrine impotriva umanitatii, la fel cum a fost nazismul. Nivelarea oricarei tari care are curajul sa spuna ca nu e asa, sa finanteze teroristi samd. Multumita?

      Socialismul este o doctrina iar islamul este o religie.
      Nu poti decreta asa ceva ca incalci unul din punctele declaratiei fundamentale ale drepturilor omului, iar ideea este sa construiesti o lume mai buna educandu-l pe om, adica corectand viziunea lui proasta si ajutandu-l sa o transforme in ceva ne-nociv, folositor in plan social.
      Nu poti interzice o religie, insa se poate face altceva, in primul rand se poate si chiar este necesar un protest ori de cate ori unii reprezentantii acelei religii organizati sub diverse forme, promoveaza principii care tind sa anuleze statul de drept. Pe segmentul acesta se pot face multe.Si nu va asteptati ca reprezentantii clasei politice sa faca asta, pe ei nu-i intereseaza.
      Optiunea cea mai inteleapta ar fi izolarea extremistilor de restul credinciosilor musulmani, iar Abbu a furnizat material destul.Desi avem pareri contrare pe unde ne intalnim, nu pot sa nu remarc ca in blogosfera romaneasca, mai bine informata decat Abbu, la ora actuala nu este nimeni pe acest segment.
      Bineinteles nu trebuie bagati toti musulmanii in aceasi oala caci efectul o sa fie radicalizarea tuturor.
      Mi-a facut chiar o reala placere sa va citesc site-ul desi mare lucru despre politica romaneasca nu stiu.
      Va doresc toate cele bune!

    43. abbu

      Bibi e una din cele mai sinistre figuri create de politica Israeliana.

      😆 😆 😆

      Aproape ca imi vine sa te intreb daca esti cu toate tiglele la locul lor. Aproape. Problema e ca nu-mi pasa.

    44. @ draga Solstice

      Sper sa revii in curind. Cu toate ca nu sintem in toate la unison – tu esti mai optimista, totusi sintem de aceeasi parte si nutrim dorinta ca Islamistii fundamentalisti din diferitele grupari sa nu puna stapinire si sa instaleze Sharyia si in Occident, si chiar in tarile musulmane nu ne bucura si nu vesteste a bine, si poate sa aduca suferinta si la localnici, si dorim ca Vestul sa se trezeasca la realiatate, ne e important ca Israelul sa nu fie delegitimatizat si sa nu fie ras de Iran de pe harta. Asadar cred ca avem mai multe puncte de vedere in comun, si celorlalte in care nu cadem de acord nu trebuie sa le dam forta sa ne desparta.

      Despre stapinirea limbii romane – este extraordinara si de inalt nivel. Felicitari. Nu mi-as fi dat seama ca nu esti o total native speaker.

      Si m-ai cam ingrijorat cu vorba pe care ai aruncat-o despre RPGs si zona de conflict in care te afli. Ce se intimpla?

      Te-am simtit ca pe un om luminos si as dori sa te revad aici printre noi.
      Cu bine intre timp!

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here