„Drepturile minorităților și constrângerea majorității” – Anca Cernea invitată la Speranța TV

    8

    Emisiunea „Ediție specială” de la Speranța TV, moderată de Tiberiu Nica, a avut joi, 3 octombrie tema „Drepturile minorităților și constrângerea majorității”.
    Invitați: Marius Mitrache, Vasile Morar, Anca Cernea, Marian Simion, Virgil Achihai.

    Print Friendly, PDF & Email
    DISTRIBUIȚI
    Articolul precedentOriginea războaielor separatiste din spațiul post-sovietic
    Anca Cernea
    De profesie medic, Anca Cernea este preşedintele Fundaţiei Ioan Bărbuş, fiica fostului lider si senator naţional-ţărănist. Anca Cernea a fost vicepreşedinte al Tineretului Universitar Naţional Ţărănesc şi al Organizaţiei de Tineret a PNŢCD la începutul anilor '90. În timpul guvernării CDR, Anca Cernea a fost director al Direcţiei Relaţii Internationale în cadrul Departamentului pentru Administraţie Publică Locală al Guvernului României.

    8 COMENTARII

    1. După ce am urmărit întreaga emisiune, zic următoarele:

      # de departe, A. Cernea a pus cel mai corect accentele ! Așa cum ne-a obișnuit și pe acest site. Prin comparație, celălalt sex a dovedit carențe, dar evident, de ordin spiritual…
      # singurii care au avut intervenții plauzibile au fost M. Mitrache și M. Simion, ultimul trecând cu greu peste vizibilele bariere autoimpuse din obișnuința de a preda la univ. sexo-marxistă încă denumită harvard…
      # vorba dlui Mitrache, bisericile (din toate confesiunile) au probleme interne în această materie, deci au mult de luptat cu proprii demoni și propriile ispite, pentru a putea ieși curajos la „războiul întru cuvânt”.
      # nu înțeleg de ce ILD nu profită, cât se mai poate, de canalul NașulTv. pentru a disemina punctul de vedere Creștin asupra acestor probleme. Anca a punctat foarte bine că multe dintre consecințe coboară până în arena politică – inclusiv în România.
      De ex. eu n-aș merge pe mâna păpușarilor valahi care ne mai spun că din lista actuală nu ai ce președinte să votezi… Dacă totul va merge corect-legal, în lista finală va fi și Radu Moraru, pe care eu l-aș vota ca singurul Creștin normal din tot ce ni se propune și am văzut ce le poate „pielea”…

    2. Dorin, mulțumesc de încurajare.

      Vreau să adaug aici, pt. că în cadrul emisiunii nu am avut cum să o fac:

      Nu sunt deloc de acord cu mesajul final al Domnului Președinte Achihai. În general, în timpul emisiunii am aprobat și am apreciat intervențiile sale.
      Dar nu pot accepta partea cu „Statul laic”.

      Fac referire la un clip, tradus și postat de noi pe ILD, în care Olavo de Carvalho explică scurt și pertinent cum stau lucrurile:

      Statul trebuie să fie în slujba societății. Dacă Statul e laic, iar societatea e creștină, atunci înseamnă că Statul acționează asupra societății împotriva celor mai fundamentale convingeri ale acesteia. Sau cel puțin ignorându-le, neținând seamă de ele. Un astfel de Stat/regim este nedemocratic. Trebuie dat jos. Nici mai mult, nici mai puțin.

      Acestea fiind zise, nu înseamnă că cerem ca Statul să fie „confesional”. De altfel, nici nu există nicăieri în lumea creștină vreo astfel de situație. Confesional e Statul Nord-Coreean, în sensul că e cu totul închinat Satanei. Sau Iranul ayatollahilor. Confesional e și Statul Francez, în sensul că nu există separație între Stat și Marele Orient (că asta înseamnă de fapt laïcité à la française, nu e nicio laïcité, e anti-creștinism tout court). Nu există pe lumea asta Stat laic (dacă auziți de vreun „Stat laic”, înseamnă că e vorba de un Stat anticreștin).

      La fel cum nu există nici „Stat confesional” creștin – cel puțin nu în acest secol, nu pe planeta Pământ.

      Așa cum explică Prof. Olavo în clip, „zidul despărțitor” dintre Stat și Biserică, în concepția Părinților Fondatori ai SUA, nu însemna decât că Statul nu avea a-și băga nasul în chestiuni confesionale, nicidecum că ar fi trebuit să fie anti-confesional.

      Nici România nu e un Stat laic. Nicăieri în Constituție nu scrie că ar fi. Nici nu s-ar putea accepta așa ceva. De vreme ce majoritatea zdrobitoare a plătitorilor de taxe și impozite e creștină, rezultă că noi, creștinii, ținem Statul, nu Statul ne ține pe noi. Statul e al nostru, nu noi suntem ai Statului.

      Atenție mare la acești termeni, pt că sunt foarte ușor de întors împotriva moralității creștine și împotriva prezenței creștine în spațiul public.

    3. Da, foarte bine pusă problema, mai ales în aria dâmbovițeană, unde nici biserica majoritară n-are clarificate ideile în domeniu !

      Din păcate, ca și în politica ordinară, în confesionalitate/laicitate majoritatea creștinilor este o massă cam amorfă, lipsită de activism civic / vocal, etc. Tot din convingerea, colorată comunizant, că alții sau alte instituții trebuie să se ocupe de asta, nu cei care constituie sursa majorității / legitimității…

    4. Doamna Anca Cernea,
      Felicitari pentru emisiune! Cred ca ati facut maximul din cat putea face un om, un crestin, intr-o dezbatere cu alti oameni. Pentru mine e uimitor cat de rara este aceasta intelegere a politicii si a ideilor care stau la baza ei prin prisma credintei (iudeo)crestine. Naivitatea poate fi totala, omul poate practic sa nu inteleaga nimic desi poate da tuturor impresia ca intelege. V-am admirat de aceea si stapanirea de sine, mie mi-a fost greu sa o am in anumite momente chiar si in fata ecranului.
      Toata stima si pentru postul SperantaTV, singurul din cate stiu care faciliteaza asemenea dialoguri.

    5. In afara de aceste confruntari de idei, cred ca un alt mod de abordare (care provine de fapt din primul) este cel al capitalismului, care e, cred, medicamentul cel mai eficient pentru toate aceste privilegii ale grupurilor de orice fel. Daca valoarea suprema a societatii ar fi individul si proprietatea lui, multe false victimizari si isterii ar disparea de la sine.
      Copiii din Canada din filmuletul de la inceput se aflau intr-o scoala publica, de stat – un element (si instrument) esential. Suntem din pacate profund convinsi ca educatia inseamna invatamant public. Confuzia e cumplita.

    6. D na Anca Cernea, cum se numeste documentarul rusesc despre prima parada a lesbienelor in Piata Rosie?

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here