FUNDATIA IOAN BARBUS

De la #unitisalvam la “Război Total” împotriva nevestelor jandarmilor de la Pungești

„Victimile trebuie sa isi cunoasca agresorii.
Rugam opinia publica sa ajutam acesti oameni sa se cunoasca mai bine.”
(facebook)

În data de 12 decembrie 2013 a fost creată o pagină de facebook (al cărei nume nu-l voi da, cel puțin deocamdată. informațiile de acolo pot face rău celor vizați) care îndeamnă „opinia publică” să afle și să facă cunoscute numele, adresele de domiciliu, fotografiile, locul de muncă etc ale jandarmilor de la Pungești. „Opinia publică” este încurajată, de asemenea, să publice fotografii de familie, cu soțiile și copiii celor care „trag cu sarmale” în greviștii foamei.

Creatorul paginii, după toate aparențele, unul dintre „activiștii” de la Pungești, spune că dezvăluie aceste informații pentru a se ști cine sunt „Trădătorii de Neam” cărora le-a declarat „Război Total”.

Citez:

„Datorita actiunilor Jandarmeriei Romane respectiv Gruparii Mobile Bacau din ultimile zile de la Pungesti, Declar deschis Razboi Total jandarmilor componenti ai aceste grupari. Aceasta unitate militara specializata in batjocorirea oamenilor trebuie desfiintata, Steagul de Lupta trebuie ars in piata publica, jandarmii si familiile lor sa fie trecuti pe Lista Neagra a Tradatorilor de Neam. Sper sa aduc un mic aport la decaderea celor care se cred mai presus de Umanitate. Din acest moment tot ce gasesc legat de Gruparea Mobila Bacau v-a fi PUBLIC.”

Una dintre fotografiile de familie cu soția și cei 2 copii, are în descriere, alături de numele jandarmului, numele soției, locul de muncă al lui și al soției, adresa de domiciliu, marca mașinii personale, venitul lunar, și este publicată pe pagina de facebook sub forma unui afiș pe care scrie „CĂUTAT. MORT SAU VIU” (în egleză).

„Tinerii frumoși și educati, vă rugăm să ne scuzați!”, parte din #unitisalvam, intimidează jandarmii de la Pungești. Instigă la violență împotriva lor și a familiilor lor făcând publice informații personale numai bune pentru ca diferiți rogozani și „anarho-socialiști” exaltați, puși pe salvat țara de americani, să le facă vizite „prietenoase” la domiciliu.

Din câte cunosc, instigarea la ură, violență, chiar crimă, chiar și ca joacă iresponsabilă cu cuvintele, este încă ilegală.

Dacă, să spunem, eu aș publica pe facebook adresa Marinei Ștefan, sau fotografii cu fiicele dumneaei, adresa lui Bumbeș sau a celor din Asociația Vira, ar fi în regulă? Nu insinuez că ei ar fi publicat aceste informații, asta e treaba poliției să afle, dar sunt mici șansele ca nici unul dintre ei să nu fie conștient de existența pagini de facebook, mai ales după ce am observat că imaginile au fost distribuite, tot pe facebook, de unii dintre cei mai cunoscuți „activiști”. Cu siguranță nici unul nu a condamnat-o.

Dacă eu aș fi publicat acest gen de informații, chit că nu sunt nici un auto-intitulat „anarho-socialist”, nici legionar sau vreo altă formă de exaltat eco-isteric, tot ar fi fost ilegal, pentru că se poate găsi oricând un dereglat pus pe fapte mari, care să găsească de cuviință să-și facă singur „dreptate”.

Se pare că în timp ce lumea era încă ocupată să tresalte de emoție la trecerea unițisalvăilor, „frumoșii informați și educați” care strigă ca din gură de șarpe „fără violență!”, „stop abuzurilor jandarmeriei!” etc etc, au ajuns să accepte drept tactică legitimă instigarea la violență.

Facem un apel cititorilor noștri cu pregătire juridică să ne spună dacă nu există vreun articol de lege potrivit unor asemena situații.

De asemenea, fac un apel celor de bună credință din #unitisalvam să deschidă ochii.

Costin Andrieş

Costin Andrieş

Autor, co-fondator și redactor-șef ILD https://twitter.com/CostinAndriess

47 de comentarii

  1. Silvapro
    5 ianuarie 2014

    Ar fi culmea sa nu existe ceva, penru a proteja securitatea persoanelor.
    Altfel, e ca si cum zic „Hai pa ei!”

    Nu se poate adresa intrebarea direct la politie?

  2. Adi
    5 ianuarie 2014

    Este posibil ca sa existe o lege care-i protejeaza pe jandarmi de astfel de atentate. Mai ales ca sunt cadre de ordine precum Politia. Nu cred insa ca o astfel de lege s-ar aplica si la un civil obijnuit. Oricum, gestul de a deschide o pagina web (fie ea si pe facebook) cu astfel de instigari si dezvaluiri de date private nu are cum sa fie in regula. Propun sa contactati Facebook, cu siguranta au regulament privind ID theft si denigrare de imagine si date private, etc.

  3. Crtian
    5 ianuarie 2014

    Exista legea datelor cu caracter personal.In mod sigur au „patruns” intr-o baze de date . ! ????

  4. Recunoaste Jandarmul
    5 ianuarie 2014

    Razboiul nu este impotriva sotiilor jandarmilor ci este o actiune de intimidare a celor care se cred mai presus de Lege, Constitutie, Charta Drepturilor Omului, mai presus de Umanitate. DA am fost raportat la Facebook, s-a inchis un cont, s-a deschis altul, nici o problema. Nu poti chiar cenzura ca pe timpul lui Ceausescu cum doresc unii. Cu privire la fotografiile publicate, puteti lesne observa ca nu sunt chipuri de copii. Aceste fotografii sunt in domeniul public al celor care sunt numiti, deci se considera ca oricine poate avea acces la ele, chiar si noi. Daca doreau Privacy nu le puneau in Public Domain. Datele personale se afla in domeniul PUBLIC pe siturile Jandarmeriilor din toata Romania la capitolul declaratii de avere|venituri. Domnii jandarmi au semnat ca datele lor personale sunt publice cand s-au angajat la Jandarmerie cu Buletinu’ fara examen psihologic (cum spunea chiar Admin-ul de la Jandarmi Ro-el tot Jandarm). Vasluienii au un regim mai special, D-na Felicia Smintina a facut publice din greseala sau prostie chiar CNP-urile tuturor angajatilor la Jandarmeria Vaslui. Cu ce suntem noi vinovati ca Jandarmii nu prea au nimic la etaj? Muschi cat incape. Fotografia cu dl.ofiter Tiberiu Baciu &Co este facuta asa cu DEAD or ALIVE chiar de el (vezi pagina lui si surorei lui de FB). Oricum cred ca am scris degeaba aici pt ca oricum nu publicati mesajul.

  5. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    dupa aia zice „recunoaste jandarmul”:

    Recunoaste Jandarmul Am incercat sa postez mesajul de mai sus pe situl cu pricina: inliniedreapta.net; Bineinteles ca nu l-au postat. Ei sunt foarte obisnuiti cu cenzura de partid si indobitocirea claselor muncitoare. Daca slugoii lui Iliescu duceau linguseala comunista pana la paroxism, hienele tinere ale lui Ponta & Antonescu incep sa apara muscand in stanga si in dreapta pt a fi pe placul masculului alpha prezidentiabil.

    nu ma pot hotara daca e un dogar („clasele muncitoare”) sau un #unitisalvam (rima „ponta & antonescu). e mai degraba un dogar la varsa a treia dupa cuvintele pe care le foloseste, „cenzura de partid”, „slugoi”, „hiene”. tinerii frumosi si educati nu vorbesc asa. de observat ca intre timp, cand nu eram atent, am devenit hiena a lui ponta & antonescu, masculii alpha ????

    ok, dar trecand la lucruri serioasa, eu as vrea sa aflu: locatia publica a adresei de domiciliu a jandarmilor si tot o sursa publica din care sa reiasa ca ei lucreaza la Pungesti; o sursa publica cu fotografiile lor de familie, pentru ca am vorbit cu un jurist, iar pt ce au facut „activistii” se face inschisoare.

  6. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    iata ca am primit si raspunsul: legea junglei.

    Marius Serban:

    acele informatii de pe pagina sunt publice, si nu mai pot fi date jos. Indiferent cati creti cretinei platiti raporteaza pagina, indiferent cate conturi vor fi blocate, indiferent de presiunile mediatice si de banii pompati in discreditarea initiativei. Toate acele informatii au fost facute publice de respectivi infractori sau de institutii ale statului roman, si pagina are grija ca informatiile sa ramana publice pana la pedepsirea lor.

    https://www.facebook.com/groups/1409135029327971/

    https://www.facebook.com/recunoaste.jandarmul.3?hc_location=stream

  7. Cornel Trundea
    5 ianuarie 2014

    Si eu am verificat – pozele publicate pe facebook au fost sau sunt publice pe paginile personale ale jandarmilor fotografiati. Sunt poze facute chiar de ei. Cateva poze nu mai sunt publice, dar erau la data descarcarii. „activistii” au editat pozele care contineau figurile copiilor si sotiilor jandarmilor care nu lucreaza in jandarmerie si au sters fetele, deci protectia copiilor nu poate sa se sesizeze. Informatiile fiscale contin destul de multe date personale. Se pot afla online numerele autoturismelor. De asemenea jandarmii pot fi identificati dupa fotografii. Chiar facebook contine un mic motor de identificare faciala. De asemenea o cautare pe facebook cu termenii corespunzatori ( nu ii dau aici ) poate sa iti ofere raspunsuri exact cu jandarmii de acolo. Jandarmii se afla in misiune , dar din cauza ca posteaza online din locatia de cazare prin intermediul telefoanelor mobile pot fi identificati. De ex. un utilizator facebook care are la angajator jandarmeria romana, locuieste in bacau si se localizeaza cu telefonul mobil in vaslui sau pungesti este usor de gasit. (Iarasi, nu am sa scriu aici metoda exacta).
    Atacul impotriva rudelor jandarmilor nu trebuie sa fie violent sau periculos pentru sanatatea lor ! Una din organizatiile implicate a angajat 5 experti contabili sa verifice finantele rudelor jandarmilor din Bacau si ale angajatorilor acestor rude. Orice rezultat al acestor expertize care descopera incalcari ale legilor romaniei in plata impozitelor, facturi facute gresit, etc … intentioneaza sa fie raportat agentilor Ganzii Finaniare si Administratiilor Financiare locale si centrale prin sesizari directe. Urmeaza expertii in constructii, mediu, ITM, etc … . Acesti experti sunt locali, angajati pe contracte cu clauze confidentiale! Unii din ei lucreaza chiar in institutiile catre care se vor face aceste sesizari.
    De asemenea pentru toate firmele, la care lucreaza rude ale angajatilor jandarmeriei, si care intarzie cu plata facturilor, se va incerca inregistrarea lor in bazele de date de rau platnici.

  8. Pop Dragos
    5 ianuarie 2014

    Vad si eu toti scandalagii astia care se leaga de jandarmi.
    Nu inteleg o chestie insa li se cere sa se legitimeze conform legii 50 a jandarmeriei.
    Ce anume trebuie sa faca un jandarm conform acestei legi cand i se cere sa se legitimeze ?
    E vreo diferenta intre legitimarea jandarmului si legitimarea unui cetatean oarecare ?

  9. Dany
    5 ianuarie 2014

    Ca de obicei exagerati…din cate am inteles eu, singurul scop este ,,baterea obrazului” fata de acesti cetateni, iar pt ca ei sunt atat de nesimtiti sa isi dea seama se urmareste oarecum excluderea lor din societate impreuna cu familiile lor…nu putem fi buni vecini cand tu bati oameni nevinovati, care, pana la proba contrarie, lupta pentru a-si feri apa de otrava si casele de cutremure, si apoi te ascunzi in spatele acesteiinstitutii, indiferent ce ordine ai primit, aceste fapte sunt ilegale, si daca vreti dezbatem si legile in cauza pe articole….nu poti teroriza un sat intreg, sa te plimbi cu dubele noaptea prin sat, sa pui lanterna pe oameni cand merg la tualeta, sa le inchizi magazinul, sa-i legitimezi cand ii prinzi pe strada in sat in grup, sa imi interzici acesul in acea zona, cand ridici o fata din mijlocul multimii ca asa ti-au zis SPP-istii, desi nu ai nici un temei legal sa o ridici, e clar ca tu nu esti binevenit in cartierul meu, ca copilul meu nu trebuie sa aiba contact cu copilul tau, si nici sotia ta nu poate fi privita ca si o nevinovata….camera nu minte, abuzurile se vad…nu cred ca vrea nimeni violente la adresa acestor tradatori, doar se vrea marginalizarea lor in societate, si sunt total deacord cu asta

  10. Recunoaste Jandarmul
    5 ianuarie 2014

    Costin chiar ma surprinzi, nu mai asteptam sa publici comentariul meu. Multumesc pt asta. Ok, sa revenim la oile noastre.
    In legatura cu adresa domiciliara, dupa cum observi sunt doar informatii continute in declaratiile lor PUBLICE, exceptie facand cei din Vaslui (CNP-uri + Adresa domiciliara) care trebuie sa ii multumeasca Sotiei Comandantului sau mai degraba Comandantului tov. col. Smintina ca si-a angajat frumoasa sotie la propria unitate. Jandarmeria Vaslui=Jandarmeria fam. Smintina si GrJM BC=Jandarmeria fam. Popovici-Balaita.
    Am observat inca un lucru domnule Costin Andries, cand nu mai aveti argumente incepeti sa atacati persoana. Frumos accent jurnalistic nu? Cum am mai spus si prin alte parti: Poporul roman e ca un caine, se lasa prostit dar miroase bine. Se spune ca banii au miros. Si banii Chevronului se miros de la distanta

  11. Dany
    5 ianuarie 2014

    Domnule Dragos Pop, ca sa iti raspund la intrebare, in primul rand este vorba despre art 27, alin 5 din leagea 550/2004, nici decum vre-o lege 50…in caz ca nu stiati, jandarmii au statut militar, deci nu au aceleasi atributii ca si politia iar atributiile lor sunt mult restranse fata de cele ale politiei, ei avand dreptul sa legitimeze cetatenii doar intr-un numar de situatii limitativ enumerate in cadrul aceleasi legi…

    articolul in cazuza dispune (cand o norma legala dispune ceva, inseamna ca este obligatoriu sa se indeplineasca acel ceva, altfel este incalcata legea, fapt ce atrage si nulitatea oricarui act intocmit in aceste conditii) ca jandarmul trebuie sa se legitimeze cu insigna sau legitimatia de serviciu pentru a putea cere unui cetatean sa se legitimeze…aceasta legitimare a jandarmului este obligatorie pentrua se dovedi identitatea lui, si pentru a putea fi tras la raspundere in cazul in care isi depaseste atributiile…asa DISPUNE legea

  12. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    @”recunoaste jandarmul”, cum spuneam si dincolo:

    „CNP-urile cu adresa de domiciliu a fost la un moment dat in domeniul public din greseala sau prostia d-nei Felicia Smintina” — in ce mod, exact, au fost la un moment dat adresele de domiciliu si CNP-urile publice? pe de alta parte, reiau, hartuirea si amenintarea cu violenta si moartea pe internet se pedepsesc cu amenda sau inchisoare, chit ca informatiile alea sunt de domeniul public sau nu, si nu sunt, iar asta e circumstanta agravanta.

    ” cei din presa cumparati de Chevron” — daca faceti astfel de acuzatii, va rog frumos sa cititi asta si sa imi demonstrati ca nu sunteti cumparat de Gazprom. Dupa aia mai vorbim http://inliniedreapta.net/impl…..-pungesti/ si asta http://inliniedreapta.net/impl…..e-ong-uri/

  13. Daniel Francesco
    5 ianuarie 2014

    Doar scandalagii? Eu cred ca au trecut deja intr-o tagma diferita prin preluarea unor metode ale mafiei. Intimidarea familiilor, a prietenilor si haituirea fara motiv a unor angajati ai statului doar pentru ca si-au facut datoria, oare toate acestea nu fac parte din arsenalul unor grupari mafiote?
    Lipseste oferirea de sume pentru „pedepsirea” angajatilor statului.

  14. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @Costin Andrieș:

    1. CNP-urile și adresa celor din Vaslui au fost găsite în declarațiile de avere ale acestora, publicate pe internet conform legii. Atâta doar că acestea trebuiau șterse înainte de publicarea online – iar această operațiune trebuia să o facă d-na Felicia Smintina, din câte am înțeles din comentariile de mai sus.
    2. La ce amenințări cu moartea faci referire? Cumva fotografia cu „Wanted dead or alive”, despre care ai primit răspunsul la comentariul #4 – așa și-a publicat-o chiar cel din fotografie pe Fb.

    Eu nu am văzut instigări la violență, dar dacă știți voi vreuna, puneți-o aici, să vedem cu toții.

  15. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @ Daniel Francesco: ce datorie și-au făcut jandarmii despre care zici? Aceea de a bate niște țărani de la Pungești? Atunci unde este prevăzută această îndatorire a jandarmilor, pentru că legea pe care am citit-o eu prevede altceva…

  16. Vlad M.
    5 ianuarie 2014

    To’ar’su’ Papuc, datoria jandarmilor este aceea de a veghea la respectarea legii. Ocuparea drumurilor publice in lipsa unei autorizatii sau intrarea pe proprietate privata sunt exemple de incalcare a legii. E usor de inteles, chiar si pentru eco-isterici, numai sa vrei. Problema e ca nu vreti, asa-i?

  17. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    1. CNP-urile și adresa celor din Vaslui au fost găsite în declarațiile de avere ale acestora, publicate pe internet conform legii.

    vreau link.

    cat despre poza cu „wanted dead or alive”, una inseamna pe facebook, aratata prietenilor, si cu totul altceva publicata pe o pagina in care el si sotia lui este numit „tradator de neam”.

    cat despre adresa de acasa, publica sau nu inainte de a fi postata pe facebook, este irelevant ce spui. ai publicat adresa intr-un loc in care l-ai numit „tradator de neam”, alaturi de poza cu „wanted dead or alive”, asta este instigare la violenta si crima, pasibila, conform legii, cu inchisoarea sau amenda. pentru ca adresa a fost publicata intr-un loc de pe internet frecventat de capete infierbantate carora li se spune ca trebuie sa isi faca legea cu mana lor, ca legea nu conteaza, ca romania e tiranie, ca jandarmii sunt o grupare militara colonialista care terorizeaza etc. etc. instigare la violenta si crima.

    te rog sa citesti asta http://inliniedreapta.net/inse…..-hurduzeu/ si asta http://inliniedreapta.net/impl…..e-ong-uri/

  18. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @Vlad M. (#16): Foarte interesant ceea ce zici tu, dar aș vrea să știu și eu ce lege crezi tu că apără jandarmeria. Hai că înțeleg că pe 2 decembrie au deblocat drumul (deși este vorba de o intervenție în forță, nu a avut la bază ordinul Prefectului – vezi art. 34 din legea 550 / 2004). Iar dacă tot deschizi legea, vezi un pic că intervenția în forță presupune niște limite, atât ca intensitate, dar și ca durată în timp.
    Să zicem că nu cred toate relatările celor prezenți la Pungești pe 7 decembrie 2013 – se găsesc destule pe internet pentru cine are curiozitatea să caute un pic – dar cum se explică bruscarea echipei TVR în dimineața zilei de 8 decembrie – http://stiri.tvr.ro/chevron-a-……html#view ?

    Iar următoarea întrebare: Ce lege mai apără acum 300 de jandarmi la Pungești? Și de ce plătim cu toții vreo 600.000 lei pe lună (un calcul estimativ numai pentru salariile și misiile jandarmilor, fără a pune la socoteală și alte cheltuieli) pentru acești jandarmi în loc să-și plătească Chevron proprii săi paznici?

  19. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    ‘de ce plătim cu toții vreo 600.000 lei pe lună (un calcul estimativ numai pentru salariile și misiile jandarmilor, fără a pune la socoteală și alte cheltuieli) pentru acești jandarmi în loc să-și plătească Chevron proprii săi paznici?’

    .Mihai Papuc, vrei sa spui ca ai fi de acord cu ce se intampla daca Chevron si-ar apara terenul censionat din banii proprii, sau e o chestie aruncata la nimereala?

    Despre ce ‘limite’ vorbesti, a murit nea Costache din nou? Daca tot arunci momeli alandala, macar sa nu fie contradictorii.

  20. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    astept raspuns la #17

  21. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    Poftim link: http://www.jandarmeriavaslui.r…..elicia.pdf

    Privitor la fotografie, îmi pare rău să te contrazic: odată pusă fotografia pe Facebook, o cedezi către Fb și utilizatorilor care au acces la aceasta:

    „Pentru conţinutul acoperit de drepturi de proprietate intelectuală, cum ar fi fotografiile şi clipurile video (conţinut IP), ne oferiţi în mod explicit următoarea permisiune, care este subiectul setărilor dvs. de confidenţialitate şi a setărilor pentru aplicaţii: ne acordaţi o licenţă globală neexclusivă, transferabilă, sub-licenţiabilă, cu drept de reproducere liberă, pentru utilizarea oricărui conţinut IP pe care îl postaţi pe Facebook sau în legătură cu Facebook (Licenţă IP). Această Licenţă IP expiră când ştergeţi conţinutul IP sau contul dvs., cu excepţia situaţiei în care conţinutul dvs. a fost distribuit altor persoane, iar acestea nu l-au şters.

    Sursa: https://www.facebook.com/legal/terms

    Celelalte afirmații ale tale nu au logică: cum naiba a numi pe cineva „trădător de neam” se cheamă instigare la violență și crimă? Este cel mult calomnie (da, după înțelepciunea CCR și asta este infracțiune la noi, deși cam peste tot în lumea civilizată asta se rezolvă în procese civile). Chiar dacă această etichetă este alăturată unei poze cu „Wanted…”, tot nu văd unde este instigarea. Știu că tu sugerezi că cei care citesc astfel de postări sunt tâmpiți (că deh, doar i-au prostit rușii, nu-i așa?), dar nimeni nu e atât de tâmpit încât să ia în serios o poză ca cea de mai sus.

    Iar pentru toți jandarmii care sunt victima acestei campanii, ei ar trebui să ia măsuri și să solicite în instanță pedepsirea celor vinovați pentru publicarea datelor lor personale (CNP și adresă) – iar responsabilii sunt de găsit tot în cadrul Jandarmeriei, aceștia aveau obligația legală de a le proteja. Ba, dacă vrei să știi, mai iau și un spor special pentru a proteja datele confidențiale – în cazul doamnei Smintina, de exemplu, numai acest spor a fost i-a adus în 2012 undeva pe la vreo 2.000 lei.

    În privința celor două articole către care m-ai trimis, le-am parcurs și nu oferă nimic nou pentru subiectul articolului de față. Primul nu are mai deloc legătură, al doilea aduce aceleași argumente stupide à la ponta: „americanii vor să ne facă nouă un mare bine să ne dea gaze pe moca, rușii se oftică pentru că nu o să mai cumpărăm de la ei pe bani => cei care se opun gazelor de șist sunt cumpărați / prostiți de ruși”. Nu ne mai interesează argumente, nu ne interesează, de exemplu, că și Gazprom are concesiuni în Bihor, sau că Franța a interzis gazele de șist, sau statul New York.

    P.S.: Există mai multe studii, printre care unul al Băncii Mondiale, care afirmă că prima criză globală va fi cea a apei potabile, pe undeva prin 2020. Dacă prin explorarea / exploatarea gazelor de șist în România se poluează apele subterane (nu știm dacă asta este adevărat sau nu, pentru că nu avem absolut niciun studiu la noi în țară), oare de unde vom lua noi apă potabilă? Știu că în România nu se percepe prea bine acest concept – lipsa apei potabile – dar l-am văzut în acțiune în Afganistan, acolo unde cu un bax de apă plată (6 sticle de cca 0,5 l) făceai o familie fericită. Asta îți dorești de la România? Să vină americanii cu MRAP-urile în Vaslui și să le arunce prăpădiților câte un bax de apă?

  22. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @ Costin Andrieș (#19): Eu vreau să spun că nu sunt de acord ca Jandarmeria să își concentreze atâtea forțe împotriva unor țărani.

    Sunt zone în această țară unde există frecvent bătăi cu săbii, ba chiar și cu împușcături, între diferite clanuri, iar acestor violențe le cad victime persoane nevinovate. Pe căile noastre ferate se fură la greu – iar anul trecut s-a experimentat timp de o lună: cu vreo 500 de jandarmi s-a rezolvat să nu se mai fure nimic de pe magistrala București – Constanța. Acestea sunt doar câteva exemple de misiuni pe care nu le mai îndeplinesc jandarmii care sunt dislocați la Pungești pentru a le lumina calea țăranilor care se duc noaptea să se cace în fundul propriei curți.

    În privința limitelor, vezi legea Jandarmeriei – 550 / 2004 – la aceste limite stabilite de legea lor mă refer.

  23. Recunoaste Jandarmul
    5 ianuarie 2014

    Domnule Costin Andries, Hai sa iti mai repet inca o data ca vad cai placa pusa pe chestia cu fotografia cu „Wanted”: Aceasta fotografie am preluat-o exact asa cum era de pe adresa Ofiterului Tiberiu Baciu. Era publica, daca voia sa o ascunda o ascundea, daca voia sa i-o vada doar prietenii o trimitea doar lor. El a postat-o pe PUBLIC. Sper ca acum sa intelegi. Apoi cu adresele si CNPurile inca o data ca sa inteleaga si jandarmul din tine: Au gresit fratilor! Au lasat pdf-urile originale, M-am uita si eu sa vad cat castiga Tov. Comandant de oligofreni si atunci am vazut Surprize, Surprize: Toate informatiile erau vizibile. Ce voiai sa fac sa ma fac ca nu vad? Am postat si eu pe cele mai importante pe o paginuta si peste cateva ore bune pana s-au dumirit si baieteii cu ochi albastri care e buba, au corectat. Cine a fost inspirat sa preia, a preluat din spatiul public cat a putut. Apropo tu stii ca daca tragi o privire la weakyleaks te baga americanii in puscarie, cam asta vrea sa faca si tov. Heill Ponta. De acum inainte promit ca daca mai gasesc vreo bubuta promit solemn ca voi suna la Securitate imediat. Am nr notat pe manuta sa nu uit.

  24. Vlad M.
    5 ianuarie 2014

    Mihai Papuc

    Ce lege mai apără acum 300 de jandarmi la Pungești? Și de ce plătim cu toții vreo 600.000 lei pe lună (un calcul estimativ numai pentru salariile și misiile jandarmilor, fără a pune la socoteală și alte cheltuieli) pentru acești jandarmi în loc să-și plătească Chevron proprii săi paznici?

    To’ar’su’ Papuc, te lauzi cu logica, dar stai cam prost cu ea. Adica dupa capsorul dumitale, Jandarmeria este vinovata si nu protestatarii. Adica hai sa dam in consecinte, nu in cauza, ca doar suntem destepti. Frumos, n-am ce zice, ecologist, dar realitatea este ca Jandarmeria n-ar mai sta pe la Pungesti daca anumiti cetateni ai patriei nu ar mai ocupa drumuri si nu ar incepe sa intre peste altii numai pentru ca au fost informati ca vine Apocalipsa 2.0. Cu alte cuvinte, paguba de 600.000 de lei sau ce naiba indrugi tu pe acolo este opera „societatii civile” din Pungesti si a activistilor eco.

    Inca ceva: rolul jandarmeriei este acela de a apara legea, nu de a apara legea in functie de cel care este vatamat de incalcarea ei. Adica Jandarmeria trebuie sa apere legea indiferent daca pungestenii intra peste Chevron sau Mihai Papuc. Daca intelegi asta, bine; daca nu intelegi, te asigur ca nu aveam asteptari. Ultimele luni mi-au confirmat toate banuielile pe care le aveam in privinta ecologistilor: ignoranti, aroganti, nesimtiti si extrem de prosti. Unul in plus sau in minus nu schimba cu nimic situatia.

    Recunoaste Jandarmul

    Apropo tu stii ca daca tragi o privire la weakyleaks te baga americanii in puscarie, cam asta vrea sa faca si tov. Heill Ponta. De acum inainte promit ca daca mai gasesc vreo bubuta promit solemn ca voi suna la Securitate imediat. Am nr notat pe manuta sa nu uit.

    Wikileaks aia a voastra a ucis probabil mii de oameni in lumea islamica. Documentele facute publice de violatorul Assange au aratat cine, ce si cum face cu americanii. Mai pe romaneste, au pus o tinta cat casa pe capul celor numiti acolo\, dar na, nu va intereseaza pe voi, ecologistii. Voi iubiti natura, nu oamenii.

  25. Daniel Francesco
    5 ianuarie 2014

    Aspirantii la metodele mafiei ar trebui sa stie ceva inainte sa intre in gratiile lui Paula Iacob sau ale lui Maria Vasii: daca se va intampla ceva unui jandarm, familiei lui, vreunui angajat civil al Jandarmeriei cu oricat de firava legatura cu mizeriile si incitarile publicate de Recunoaste Jandarmul, atunci sa-si stranga bani sau sa-i convinga pe sponsorii rusi sa ii finanteze.

  26. Anca Cernea
    5 ianuarie 2014

    @23 Recunoaște oligofrenul

    sa iti mai repet inca o data
    M-am uita si eu sa vad
    weakyleaks
    promit ca daca mai gasesc vreo bubuta promit solemn

    @24 Ce zici, Vlad, curajoși, oligofrenii ăștia. Impresionant. Nici măcar nume de om nu-și dau, dar se luptă vitejește cu familiile jandarmilor.
    Ar trebui să-i lăsăm să se exprime pe ILD numai dacă își dau și ei numele, patronimul, prenumele, poze, față/profil, CNP-ul, CV-ul, gender-ul la naștere și cel de săptămâna asta, QI-ul, telefonul, analizele, extrasul de cont, dacă iau bani de la ruși și cât și prin cine (specificându-se dacă pe linie neoleninistă sau pe linie legionaroidă), cu numele, poza și adresa omului de contact, fluturașul de la ultimul salariu plus traducere notarială, dacă iau bani pe proiecte Soros, idem, cu date despre proiect. Și, desigur, adresa lor și a rudelor până la gradul 13, date personale, poza locuinței, pe dinafară și pe dinăuntru, toate sub formă de documente originale plus copie legalizată, să-i fie mai ușor lui Costin cu dosarele.

  27. Vlad M.
    5 ianuarie 2014

    Ca niste mici leninisti ce sunt, e firesc sa se ia de familii. Asa faceau si comunistii cu familiile celor care luptau impotriva bolsevicilor. De exemplu, Lenin si gasca sa de mafioti si asasini luau ostateci din randul familiilor ofiterilor albi.

  28. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @ Vlad M (#24): Explică-mi tu mie ce lege apără peste 100 de jandarmi într-o comună prăpădită. Am repetat întrebarea, poate nu ai înțeles-o. Iar după ce răspunzi la întrebarea asta, zi-mi te rog, de ce aceeași lege nu se aplică în situațiile de mai jos:

    Eu nu zic să vină jandarmeria să-i păzească ograda lui Papuc – deși ar avea motive, că am un vecin care a bătut-o pe bunică-mea, cu dosar penal și toate cele, din cauza lui bunică-mea nu prea mai merge singură pe livadă. Numai că la Papuc nu poate să stea de pază nici măcar un amărât de sectorist, că nu au forțe la dispoziție. Iar dacă îi sun, la trebuie vreo două ore să ajungă la mine.

    Dar hai să-l lăsăm pe tâmpitul de Papuc, că nu ne interesează el, oricum e un ecologist plătit de ruși. Hai mai bine să vedem unde e nevoie de jandarmi. Ce ai zice de pădurile noastre? Un efectiv de 100 de jandarmi ar putea să acționeze permanent (3 schimburi) cu vreo 5 echipaje ( x 6 jandarmi) pe principalele căi de acces pe unde se transportă buștenii. În felul acesta ar limita furturile din pădurile statului – adică ale noastre, ale tuturor.

    Iar dacă pădurea nu crezi că e o valoare, gândește-te la calea ferată. Sau la autostrăzi, de unde se fură la fel ca din codru.

  29. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @ Anca Cernea: Dacă vă mai trăiesc părinții sau bunicii, poate îi rugați pe ei să facă o comparație între ceea ce se întâmpla azi la Pungești și colectivizarea de pe vremea comuniștilor.

    În anii ’50, țăranii care nu voiau în cooperativă se puneau în calea dezvoltării societății comuniste. Acu’, urmașii lor stau în calea independenței energetice a României.

    Acum la Pungești sonda este pusă pe terenul pe care și l-a dat singur primarul. Dar următoarele sonde unde vor fi plasate? Nu cumva pe terenul acestor țărani care au ieșit în stradă, după ce aceștia vor fi expropriați?

  30. Mihaela Bărbuş
    5 ianuarie 2014

    O las pe Anca sa raspunda, insa gasesc ca ai depasit deja foarte mult limita insinuand ca nu i s-a transmis in familie ce trebuia sa i se transmita in legatura cu colectivizarea.

  31. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    @ Mihaela Bărbuș: Nu insinuez absolut nimic. Eu am discutat în perioada aceasta cu bunicii cum s-a făcut la ei colectivizarea. Și am remarcat tare multe lucruri în comun cu situația prezentă.

    Dar acum îmi dau seama că ai totuși dreptate: Anca Cernea nu dovedește că ar avea cei șapte ani de acasă – vezi folosirea apelativului „oligofren” cu referire la o persoană care are niște opinii diferite.

    Iar pentru referință, v-aș ruga să (re)vedeți o definiție extraordinară dată democrației de Ion Rațiu: http://www.youtube.com/watch?v=KAPEpjGvVFE

  32. Mihai Papuc
    5 ianuarie 2014

    Când mai deplângeți soarta jandarmilor să luați în considerare și astfel de cazuri: http://blog.activewatch.ro/rub…..ei-romane/

  33. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    Mihai Papuc, acum vreo luna, 30 de tarani si activisti au blocat un drum national, adica au facut o ilegalitate. A fost scandal national, toate tv despre care spui ca ignora lupta ta eroica de la Pungesti, au vorbit despre 30 de tarani si activisti care s-au pus in fund in mijlocul drumului. ‘Tradatorii de neam’ (fara nevestele si copiii lor) i-au luat de guler si i-au dat la o parte. Le-au facut proces verbal. Mos Costache, martirul din prima Rascoala de la Pungesti, alt scandal national, a inviat si a lesinat din nou. A fost dus de jandarmii vanduti colonistilor americani la spital sa isi revina. Cateva zile mai tarziu, au distrus un gard, au distrus proprietate privata. Ilegal. Au fost dati la o parte de jandarmi. In tot acest timp, o mana de activisti baga panica in bietii tarani de la Pungesti, cei in aparatorii carora pozeaza, fara sa ii intereseze ca taranii aia chiar sunt acum speriati de moarte din cauza unor minciuni. Ii pun sa posteasca de craciun, ii pun sa doarma in camp, ei, salvatorii taranilor. Cand lucrurile s-au mai calmat, salvatorii taranilor de la pungesti, ai tarii, naturii, omenirii si umanitatii, au inceput sa publice poze cu familie jandarmilor (si ei, cel mai probabil, fii de tarani) si sa incite la violenta impotriva lor, a copiilor, nevestelor si copiilor lor, publicand adresele de acasa ca orice nebun sa stie de unde sa inceapa daca vrea sa salveze tara de americani. Informatii private, care chiar daca ar fi publice (ei pretind ca cineva le-a facut publice din greseala ), ar fi ilegal ca ei sa le foloseasca astfel, pentru ca incitarea la violenta se pedepseste. Cu inchisoarea. O sa aflu mai exact ce si cum.

    Intre timp, ei au inceput sa vorbeasca despre colectivizare (Papuc, baiat crescut pe internet), sa se revendice de la Ion Ratiu (Papuc, un mucos delirant) si sa se creada martir. Papuc.

    Papuc, sa spunem ca eu iti aflu adresa de acasa si poze cu iubita, sora si mama, si le public pe net, intr-un loc frecventat de capete infierbantate, spunand ca esti un tradator de neam si ca meriti pedepsit pentru terorizarea copiilor strazii, ce ai spune? Nu as face-o, pt ca eu nu instig, dar tu cum te-ai simti?

  34. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    asa, da link la situri conduse de oameni care indemnau acum 2 ani la revolutie ‘anarho-socialista’ cot la cat cu dogaru si strigau ‘jos dumnezeu si basescu’ la fac. de istorie ???? perfect

  35. Anca Cernea
    5 ianuarie 2014

    Mihai Papuc

    Lăsați-i în pace pe țăranii din Pungești, nu-i mai scoateți la înaintare. Nu vă mai ascundeți după țărani, pentru că știm cu toții că nu de ei e vorba. E vorba de voi, activiștii, care slujiți Gazpromul împotriva intereselor României, voi care lansați zvonistică mincinoasă ca să creați panică printre locuitorii de acolo, voi care îi provocați să încalce legea, voi care, mai nou, instigați pe rețelele de socializare pe fanii voștri, care mai oligofreni, care mai cinici, la violență și crimă împotriva forțelor de ordine și împotriva unor civili, familiile jandarmilor. E groasă, Mihai Papuc. S-ar putea să dați socoteală mai repede decât v-ați fi închipuit. Mi-a zis mie un colibri. Îți spun doar atât: articolul lui Costin a trezit foarte mult interes. Nici Adrian Năstase nu credea că o să i se întâmple tocmai lui. Și era mult mai blindat decât voi.

    Retorica privind colectivizarea este în această discuție cum nu se poate mai neobrăzată. Voi, oamenii rușilor, care vă ascundeți cu lașitate gelatinoasă după țăranii din Pungești, îndrăzniți să aduceți vorba de colectivizare?! Colectivizarea au făcut-o oamenii rușilor, Papuc. Adică, unii ca tine. Să vii pe ILD și să-mi explici mie că porcăriile pe care le faceți voi la Pungești se compară cu rezistența eroică față de colectivizare e ca atunci când iliescu face monumente pentru morții din 1989.

    Sfat:
    Când mai intri pe ILD, fă-te că ai obraz, pune-ți o mască, nu știu, or avea kaghebiștii ăia ceva să-ți dea, la ei a fost o modă, acum vreo 20 ani, se purta „fața umană”. Dar dacă mai vii așa, neobrăzat, îți dăm papucii de nu-ți vine să crezi.

  36. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    Papuc a plecat putin, avea de convins niste tarani ca traiesc in comunism, ca americanii vor sa ii colectivizeze, ca sua e noul urss si ca rusia nu exista, ca gazprom e o asociatie de caritate, ca gazele de sist furate de americani ii vor otravi si omori in cutremure, ca el e un erou, ca fii de tarani, jandarmii, sunt niste tradatori de neam, ca ‘taranul roman e anarhic’, vorba lui danpuric.

  37. Anca Cernea
    5 ianuarie 2014

    altfel spus, Costin i-a dat papucii, pt că Papuc venise tot neobrăzat

  38. Cornel Trundea
    5 ianuarie 2014

    Eu tot nu am inteles ceva – Ce este obligat un angajat al jandarmeriei sa faca atunci cand i se cere sa se legitimeze ?
    Intr-o situatie in care el abordeaza pasnic o persoana care se legitimeaza si dupa legitimare ii cere politicos sa se legitimeze la randul lui.

  39. Ioana
    5 ianuarie 2014

    Unii pur si simplu nu stiu cand sa se opreasca! Astia sunt razboinicii fara creier care vor sa salveze Romania?!

  40. Hipster Number One
    5 ianuarie 2014

    Ok, deci noi suntem platiti/spalati pe creier de Gazprom…. Pentru cei ce nu stiu, si Gazprom are licenta pentru exploatarea gazelor de sist pe teritoriul Romaniei.
    Jandarmii ar trebui sa gandeasca bine inainte de a executa un ordin judecatoresc… oare e chiar dreapta judecata acelui magistrat?
    Deocamdata ei trebuie sa apere locuitorii tarii, nu deciziile eronate ale reprezentantilor Statului, care au uitat de cine au fost alesi si ce interese ar trebui sa reprezinte…
    Daca au tupeul sa foloseasca violenta excesiva, impotriva cetatenilor acestei tari, atunci noi, CETATENII, vom raspunde cu violenta. Nu suntem membrii vreunei galerii a vreunei echipe de fotbal care am venit sa ne batem cu Jandarmii, ci suntem un grup, deocamdata mai restrans, care nu vrem sa fim prostiti pe fata de catre guvernanti. Chiar credeti ca daca Chevron exploateaza si dau catre statul roman 3% din redevente, acest lucru va scadea pretul gazelor pentru cetatenii de rand? De ce sunteti naivi?
    Si DA, jandarmii din Bacau trebuie sa se teama, pentru ca vor urma repercursiuni… vor fi scuipati cand se vor plimba cu familiile prin oras… si trebuie sa stie de ce: Pentru ca au executat prea zelos niste ordine, care sunt impotriva bunastarii Poporului Roman. Nu uitati ca Jandarmii sunt platiti de NOI… pentru a veghea la linistea NOASTRA, nu a unor corporatii!

  41. Emil Borcean
    5 ianuarie 2014

    Justificarile unui eco-terorist. S-a notat.

  42. Anca Cernea
    5 ianuarie 2014

    Costine, vezi că iar ai pacient. Îl cheamă HN1. Are bonul @40. P-ăsta unde îl mai internezi? Că e plin la secția spam de oligofreni agitați, cu gura mare (dă-ia care se dau dăștepți acasă cu bunica, dar sunt morți de frică de doctor). Oof, gărzile astea de week-end…

  43. Costin Andrieş
    5 ianuarie 2014

    Anca, sa astepte la usa. Sunt la munte, il consult cand ma intorc :p

    Redneck Number One

  44. Cartel Ramelov
    5 ianuarie 2014

    Mă tăntălăilor
    1. Arătaţi-mi şi mie UN ţăran bătut de jandarmi la Pungeşti! MĂĂĂĂ UNUL MĂCAR. Şi nu-l băgaţi pe nea Costică Spiridon care ar trebui să-şi schimbe numele în Lazăr Lazăr că el a înviat de 2 ori. Oricum când or scoate ăştia punga de gaz o să-i pice coşmelia de fermă şi cu asta basta.
    2. Cât scuipat să-ţi curgă din gură şi cât de tăntălău să fii să crezi că băgând nişte ţărani la înaintare vei reuşi să schimbi o problemă aşa cum e cea cu exploatarea gazelor de şist. Schimbarea se face prin amble mişcări de stradă în capitala ţării şi nu nişte câmpuri uitate de lume.
    3. Dacă eşti totuşi atât de retardat şi distrugi gardul Chevron atunci o să papi şi ceva puşcărie … că doar prostia se plăteşte!

  45. Emil Borcean
    5 ianuarie 2014

    Schimbarea se face prin amble mişcări de stradă în capitala ţării

    Tovarășii au neînțelegeri de tactică. Mișcarea mișcă, frate Ramelov. Ai zis bine.

  46. Salvarea
    5 ianuarie 2014

    Este foarte tardiv sa comentez la articolul de mai sus; n-am mai urmarit de mult ce se intampla cu protestele si mi-au revenit in atentie acum fiindca i-am vazut pe cativa lideri ai lor conferentiind ieri la OTV/RTV. Dar pot sa va amintesc ca tactica asta de „lupta” a fost initiata in 2011 la niste proteste ale Indignados de la Barcelona, in preajma unui meci al Barca, cand jandarmii s-au luat de ei, iar pe un cont al uneia din comunitatile lor de pe Facebook au aparut imediat apeluri la recunoasterea figurilor jandarmilor, ca sa fie gasiti si pedepsiti. Am apreciat insa ca atunci cand l-au identificat pe unul (sau poate pe mai multi? nu mai stiu), treptat cei mai multi dintre protestatari au respins ideea de razbunare pe un om care nu facea decat sa execute niste ordine si au cerut ca el si familia lui sa fie lasati in pace. N-am urmarit sa vad daca si acolo au aparut asemenea conturi ca asta pe care il prezentati, dar ma cam indoiesc; desi cei din Barcelona mi s-au parut si cei mai porniti spre violenta, dar si cei mai batuti de jandarmi dintre toti Indignados spanioli, am ramas cu impresia ca sunt mai umani si mai civilizati decat cei care „apara Pungestiul”. Normal ca n-au lipsit nici acolo victimizarile, desi unii chiar aveau motive, pentru ca pe ei jandarmii chiar i-au batut, iar ei au devenit eroi ai comunitatii. Si asa am inteles ulterior ca tare le-ar mai fi placut si protestatarilor nostri de la Bucuresti sau Pungesti sa fie batuti, ca sa devina si ei eroi. Sau sa fie adevarate stirile cu un mort sau doi la Pungesti, de anul trecut. N-a fost cazul.

  47. Salvarea
    5 ianuarie 2014

    Este foarte tardiv sa comentez la articolul de mai sus; n-am mai urmarit de mult ce se intampla cu protestele si mi-a revenit in atentie acum doar fiindca i-am vazut pe cativa lideri ai lor conferentiind ieri la OTV/RTV. Dar pot sa va amintesc ca tactica asta de „lupta” a fost initiata in 2011 la niste proteste ale Indignados de la Barcelona, cand jandarmii s-au luat de ei, iar pe un cont al uneia din comunitatile lor de pe Facebook au aparut imediat apeluri la recunoasterea figurilor jandarmilor, ca sa fie gasiti si pedepsiti. Am apreciat insa ca atunci cand l-au identificat pe unul (sau poate pe mai multi? nu mai stiu), treptat cei mai multi dintre protestatari au respins ideea de razbunare pe un om care nu facea decat sa execute niste ordine si au cerut ca el si familia lui sa fie lasati in pace. N-am urmarit sa vad daca si acolo au aparut asemenea conturi ca asta pe care il prezentati, dar ma cam indoiesc; desi cei din Barcelona mi s-au parut si cei mai porniti spre violenta, dar si cei mai batuti de jandarmi dintre toti Indignados spanioli, am ramas cu impresia ca sunt mai umani si mai civilizati decat cei care „apara Pungestiul”. Normal ca n-au lipsit nici acolo victimizarile, desi unii chiar aveau motive, pentru ca pe ei jandarmii chiar i-au batut, iar ei au devenit eroi ai comunitatii. Si asa am inteles ulterior ca tare le-ar mai fi placut si protestatarilor nostri de la Bucuresti sau Pungesti sa fie batuti, ca sa devina si ei eroi. N-a fost cazul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Campania pentru “alegerile” la președinția Rusiei programate pentru 15-17 Martie se înfierbântă. Nu încape îndoială că Vladimir Vladimirovici va fi “reales la al N-șpelea congres”, dar întrebările pasionante care rămân sunt: 1) Câți contracandidați vor fi lăsați în cursa electorală măcar așa, de ochii lumii? 2) Cine va mai fi aruncat din tren înainte de …

Putin-stalin-1000x600-11

Comunitatea ucraineană din București invită publicul și presa să participe la un marș care marchează doi ani de la invazia Rusiei din Ucraina – „un moment greu, 24 februarie 2024, comemorarea unei zile negre din istoria noastră și din istoria Europei, momentul declanșării invaziei pe scară largă de către Federația Rusă și generarea celei mai …

protest ucraina arcul de triumf
Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian