Antena 3 și Vocea Rusiei fac un nou front comun: linșează SRI

„În România, nu există stat de drept”, „putem să rupem MCV-ul ăla că tot nu ne ajută la nimic, dar la nimic”, „serviciile de informații terorizează oamenii, judecătorii sunt filați ca teroriștii”, „poliție politică împotriva unui înalt magistrat”, „SRI ascunde mari eșecuri”, „e o violare a Justiției”, „schimbați legislația”, „trebuie să intervină toată societatea civilă”, „am ajuns un popor de teroriști”, „filați de servicii în dormitor”, „și noi suntem ascultați”, „un ministru ne-a zis că e filat zi de zi”, „un alt ministru ne-a zis că soția lui este filată la cumpărături”.

Sunt doar câteva din afirmațiile făcute pe Antena 3, bineînțeles, fără nicio dovadă, cu două scopuri bine țintite: linșarea actualei conduceri a SRI, principalul serviciu de informații al României, și inducerea în populație a sentimentului de teroare și de neîncredere în structurile informaționale ale țării.

Totul, dar totul, a fost în fapt o ciorbă pseudo-jurnalistică ce a avut unic mesaj: Jos SRI!

Ultimele ieșiri publice ale directorului SRI, George Maior, probabil l-au scos din minți pe Dan Voiculescu. Și cred că nu numai pe el. Altfel nu și-ar fi concentrat toate resursele pe decrediblizarea SRI. O face numai și numai atunci când ceva sau cineva îl interesează în mod explicit.

Pentru că ideea emisiunii de la Antena 3 a fost, ca de obicei, prezentarea unei imagini false și nicidecum prezentarea adevărului, cât și decredibilizarea conducerii SRI, în condițiile în care principalul serviciu de informații stă destul de bine la capitolul încredere, amintesc:

– prezentarea acuzațiilor halucinante ale judecătorului CSM, Adrian Neacșu drept adevăruri absolute. „Neacșu, filat ca un terorist de SRI”. Asta s-a spus. Ce nu s-a spus: Adrian Neacșu este investigat, urmărit penal, de DNA pentru că a încasat deconturi fictive. Neașcu spunea că e în Vrancea când, de fapt, era în București, și încasa banii pentru deplasări. Asta în timp ce nici nu venea în ședințele CSM ca să asigure cvorumul și să-și exercite atribuțiile. Când a fost prins în fapt, Neacșu a început să țipe. Nu a prezentat nicio probă în susținerea acuzațiilor abracadabrante. A spus că nici nu are. Așadar, cine e de vină pentru asta? Spune tot Antena 3: SRI, evident!

– sublinierea ideii că, efectiv, tot poporul e interceptat. „Suntem ca înainte de ’89”, „legile siguranței naționale ar trebui schimbate”, „Pivniceru a încercat să schimbe legea și n-a reușit”. Trebuie tăiate, reduse atribuțiile SRI- cam acestea au fost ideile susținute. Ce e adevărat e că doamna Pivniceru a încercat într-adevăr să reducă, în noiembrie anul trecut, atribuțiile SRI prin modificarea legii siguranței naționale. Mai precis, a încercat să introducă un articol în lege ce dădea peste cap și lăsa fără obiect toate marile dosare de corupție. În esență, se spunea că informațiile importante obținute de SRI, în baza mandatelor de siguranță națională, să nu mai fie folosite în instanță, de plildă, dacă vizează și fapte de corupție. Și cum, în penal, modificările la lege puteau fi aplicate retroactiv dacă sunt favorabile inculpaților, asta ar fi însemnat că mafiile din partide și rețelele cele mai periculoase să fie fericite, liniștite și, mai ales, libere. Din păcate pentru doamna Pivniceru și nu numai pentru ea, toate acestea încă nu au reușit.

– dezbaterea fixației „de ce SRI-ul e cel care ascultă?”. „De ce nu predă aparatura?”. „Să facem o comisie parlamentară care să ancheteze cum ascultă SRI”. Informația esențială a fost voit lăsată în planul secund. Și anume: toate autorizațiile și mandatele de interceptare sunt date de către judecători, nu de către SRI!

Deloc întâmplător, Facias, fundația lui Dan Voiculescu, același patron anchetat de Justiție în dosarul ICA și dovedit de instanță drept turnătorul Felix la fosta Securitate ca Poliție Politică, a organizat, culmea, și o dezbatere pe interceptărilor SRI, în Parlament. Dezbatere la care au participat: Sorin Roșca Stănescu, colaborator al fostei Securități, apropiat al lui S.O.Vîntu și Crin Antonescu, Rodica Stănoiu, colaboratoare a fostei Securități, membru de vază al partidului lui Dan Voiculescu, Victor Alistar, proces pierdut cu ANI, apropiat trustului lui Dan Voiculescu, sindicaliștii- rezerviști ai lui Mircea Dogaru-finanțați de Dan Voiculescu și, bineînțeles, jurnaliști foarte apropiați de S.O.Vîntu și Dan Voiculescu. Plus, oameni care efectiv habar n-aveau despre ce vorbesc- gen Mircea Diaconu (PNL, proces pierdut cu ANI) sau profesoara grevistă a foamei ajunsă senator, Cristina Anghel ( membru al partidului lui Voiculescu). Mai mult, în aceeași dezbatere sunt prezentate și aberațiile lui Cătălin Grigoraș- despre care scriam aici, în 2011, că este mufa audio- video din dosarele Vîntu și Voicu. Coincidența coincidențelor face ca toate problemele dezbaterii de astăzi să fie chiar cele ridicate de Sorin Ovidiu Vîntu și Cătălin Voicu în propriile dosare. Deci cam tot ceea ce au reclamat ambii mafioți au susținut și cei care au inițiat dezbaterea. Așadar, qui prodest?

– reluarea scandalului Zaschievici – Jurnalul Național, în condițiile în care adevărul este altul și prezentat aici. SRI îl urmărea, de fapt, pe Costel Ionescu, fost șef al SRI Dâmbovița, ajuns vicepreședinte al partidului condus de Dan Voiculescu, că a vândut informații și documente ale serviciului unor terțe persoane, în perioada 2005-2006. De altfel, omul lui Voiculescu a și fost condamnat la închisoare cu suspendare pentru acest lucru, vânzarea de informații și documente clasificate fiind sancționată penal.

– prezentarea unui alt caz care să inducă în populație neîncrederea în structurile de informații. Mai precis, cazul lui Adrian Rădoaie- un fost angajat al ISU Sibiu-care a găsit în casă montat un dispozitiv. Rădoaie a fost adus în București tot de fundația lui Dan Voiculescu, tânărul fiind considerat anul trecut suspect în dosarul în care un jandarm a fost ucis în consulatul german din Sibiu. Tânărul care, mai întâi, a spus că aparatura este folosită de MAI, a sfârșit prin a spune că în operațiune era, de fapt, implicat SRI. Fără nicio dovadă certă că SRI sau alt serviciu de informații au fost implicate.

Așadar, scopul „tunurile pe SRI” a fost atins.

[…]

Asaltul însă a fost concertat, concentrat și anunțat încă de la prânz. La ora 13.09, Vocea Rusiei a lansat un virulent atac la adresa conducerii SRI, în materialul principal postat, prezentat și denumit „Frustrările domnului Gittenstein”. În articol, conducerea SRI este calificată drept „frustrată” ca, de altfel, și fostul ambasador al SUA, este atacată colaborarea SRI cu serviciile de informații partenere, instituția este denumită drept „cooperativa Ochiul și Timpanul”, este atacată explicit credibilitatea serviciului de informații, este amintit tot pe dos cazul Zaschievici, directorul SRI este prezentat ca un „corigent de școală generală „. Iar finalul este apoteotic. În fapt, retorica folosită este aceeași cu cea ulitizată pe seară, la Antena 3.

Peste toate acestea, a mai fost presărat și puțin CSM. Pentru că astăzi e o ședință importantă care-l interesează chiar și pe Dan Voiculescu.
Carevasăzică, nimic, dar nimic întâmplător. Totul…coordonat. Nimic dovedit. Nimic verificat. Nimic probat. Ba, din contră, voit falsificat și, mai mult, cu susținere clară, transparentă din partea Moscovei. Vocea Rusiei este fostul Radio Moscova, companie multimedia deținută de statul rus/Kremlin.

Linia e următoarea: trebuie atacați oameni- conducerea în principal, trebuie atacate structuri, trebuie decredibilizat total întreg sistemul și susținătorii acestuia- SUA, Comisia Europeană, dar și valorile: occidentalismul, europenismul.

Rețeta e veche. S-a aplicat, cu succes, și în cazul Curții Constituționale și al CSM. Și gândirea e la fel de veche. Practic, e aceeași. Nici n-ar fi putut fi altfel. Numai că acum este exprimată cu o susținere, cu niște mijloace și o violență mult mai puternice.

[…]

P.S. Când atacurile sunt gândite, coincidența coincidențelor, ele sunt aproape de fiecare dată armonizate, pe seară, și cu Realitatea TV- fapt care, în parte, s-a întâmplat și ieri. La Realitatea TV, același tip de protagoniști- jurnaliști sau apropiați ai lui Sorin Ovidiu Vîntu, Dan Voiculescu și Crin Antonescu, în parte- aceleași teme (filajul, ascultarea, terorizarea oamenilor) și, în mare, aceeași retorică („nu suntem stat de drept”,”toți suntem filați de servicii)”.

[…]

Sorina Matei

Un gând despre “Antena 3 și Vocea Rusiei fac un nou front comun: linșează SRI

  1. La Sorina Matei e de remarcat discrepanta enorma intre ce e pe blog si ce face la televiziunea lui Ghita. Imi aduc aminte de o emisiune in care avea ordin sa-l „promoveze” pe Becali. S-a comportat absolut abject.

Lasă un comentariu

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.