Oleg Cojocaru: Omul care vrea să fie “politruk-ul” propagandei ruse la Bucureşti

    Print Friendly, PDF & Email

    Moscova a reinstaurat functia de politruk. Dar, fostul conducator pe linie de partid nu mai este ce a fost. Modernizat si transpus/deghizat in termeni actuali, acesta actioneaza sub chipul formatorului de opinie. Activeaza in “presa” de propaganda, care este vadit diferita de jurnalismul clasic. Este campioana a deontologiei in subiecte neesenţiale (neimportante pentru scopul propagandei) si cerber infricosator in subiecte sensibile, periculoase sau potential periculoase pentru  “buna imagine” a “patronului” şi anturajului acestuia.

    putin la RTDan Musetoiu, fost editor The Money Channel, vrea sa se lanseze ca “prim-politruk” al propagandei ruse in Romania. Jurnalistul a confirmat ca vrea sa lanseze un proiect editorial cu numele Russia Today, acelasi cu al televiziunii de stiri din Rusia, potrivit Reporter Virtual.

    Pentru cine nu stie, Russia Today (RT) nu este doar o televiziune. E o retea globala de posturi tv si platforme web (deci pun accent pe instrumente media moderne)  care vrea sa concureze alte retele globale gen CNN, BBC, DW etc. Dar mai important decat aceasta atat de capitalista dorinta, Russia Today este vocea propagandistica a Kremlinului, care nu are nicio legatura cu jurnalismul (nici clasic, nici modern).

     

    Scopul declarat al platformei media este să descrie Rusia ca „un altfel de democrație”, și să sublinieze eșecurile Occidentului, scrie un coleg de presa. Descrierea insa se face uzitand tehnici propagandistice, care includ manipulare, minciuna, exagerare, calomnie etc. Evident ca toata aceasta dragoste de tara straina si intinare de reputatie profesionala (se presupune ca, la un moment dat, un “jurnalist” RT va dori sa plece) se tine cu bani grei. In reteaua RT un reporter incepator are salariu care pleaca de la 5.000 de dolari.

    În Romania, în cadrul “demersului sau propagandist”, Musetoiu a depus pe 28 august o cerere la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) in vederea inregistrarii brandului “Russia Today”.

    Cine este Dan MusetoiuDan Musetoiu

    Fost editor la o televiziune de nisa / The Money Channel (TMC), a lucrat pe la mai toate televiziunile naționale.

    A fost corespondent al știrilor TVR la Detroit (SUA) si realizator de emisiuni la postul pulbic. La Antena 1 a fost producător de știri, iar la Pro Tv și Național TV a deținut funcția de editor general știri.

    La inceputul lui 2011 se alatura B1 TV in calitate de producator de stiri. Inainte de B1 a fost producator general la Agro Channel TV, iar pana la aceasta televiziune de nisa a făcut parte din echipa care a pus bazele televiziunii de știri Publika TV din Republica Moldova. Probabil ca in acea perioada si-a cultivat “respectul” pentru propaganda Kremlinului, aflata ca la ea acasa in peisajul televiziunilor bilingve (ruso-române) de la Chisinau.

    Dupa B1 TV traseul sau profesional il aduce la TMC. Potrivit fostilor colegi, a colaborat foarte bine cu Daniel Apostol, redactor sef si ulterior director al postului, insa dupa aparitia in “schema” a lui Mihai Tatulici, trece in tabara acestuia. Dupa preluarea TMC de catre Mohammad Murad, il regasim pe Dan Musetoiu, pentru o vreme,  in schema postului tv “relansat” in calitate de director general.

    Fosti colegi despre Musetoiu: portretul oportunistului

    “Are “talentul” sa se implice in cele mai dubioase proiecte. Din punct de vedere profesional pare OK, insa ti-o trage cand te astepti mai putin. Din acest punct de vedere nu are nicio greata”, spune un fost coleg despre Musetoiu.

    ¤¤¤

    “Intr-o vreme a fost “omul” lui Dan Apostol, insa dupa aparitia in peisaj a lui Tatulici a schimbat tabara. Unii il lauda, altii din contra spuneau ca habar n-are. Cred ca in realitate, ca jurnalist de televiziune era undeva pe la mijloc”, povesteste un alt coleg.

    paginaderusia.ro

    2 gânduri despre “Oleg Cojocaru: Omul care vrea să fie “politruk-ul” propagandei ruse la Bucureşti

    1. Calin Georgescu, liderul de la „Miscarea: „Motivatia Romania””, promovat de RussiaToday.ro.

      Domeniul russiatoday.ro este deja cumparat, deocamdata redirectioneaza la rt.com.

      Liderii „miscarii”:

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=342242452620582&set=a.103297953181701.5106.100005044893230&type=1

      Călin Georgescu l-ar fi invitat in Romania pe Alexandr Dughin, ideologul nazistoid al lui Vladimir Putin >>> http://www.turcescu.ro/2014/06.....georgescu/

      Ovidiu Hurduzeu, cel care il considera pe Vladimir Putin un fel de Iisus Hristos blond, fara barba si cu chelie >>> http://inliniedreapta.net/inse.....-hurduzeu/

      Dan Puric – antiamerican, antioccidental, si, bineinteles, filorus >>> http://inliniedreapta.net/inse.....-pungesti/

      „Miscarea” e promovata pe site-ul de „stiri nefiltrate” si dezinformare ruseasca Active News, unde publica articole de Putin indragostitii Iulian Capsali, Cristi Pantelimon si altii >>> http://activenews.ro/apare-un-.....57792.html

      Activenews a sustinut candidatura pentru un post in parlamentul european a lui Iulian Capsali, al carui program politic functiona conform zicalei de el sustinuta, „rusia e imperiul binelui, sua e imperiul ralui” >>> http://inliniedreapta.net/cand.....n-capsali/

    2. Fascistii nu dorm!
      Nu doar cei de la criticspanacul polonez sunt persecutati, ci si RT!
      http://www.paginaderusia.ro/su.....sia-today/

      Pentru prima dată în istoria modernă a Poloniei, ministerul polonez al afacerilor externe retrage acreditarea pentru corespondentul agenției “Russia Today” Leonid Sviridov, care a lucrat in tara timp de peste 10 ani.
      Decizia MAE de la Varsovia nu a fost explicata de autoritati. Secretarul de presa al Ministerului de Externe al Poloniei Marcin Voychehovsky a declarat scurt: “Nu comentăm“.
      La începutul acestei săptămâni, mass-media poloneză a scris că Ministerul Afacerilor Externe polonez ar putea expulza mai multi diplomati rusi implicati în scandalul de spionaj izbucnit dupa ce un inalt ofiter polonez si un avocat au fost arestati sub suspiciunea de spionaj in favoarea Rusiei.
      TVN24 polonez a transmis că Leonid Sviridov, care a primit acreditare înca din 1998, a ramas fara acreditare ca urmare a unei cereri trimise de Agenția de Securitate Internă – ABW.
      Portalul aminteste că, în trecut, Sviridov a avut probleme similare si in Cehia, unde autoritatile au refuzat sa-i reînnoiască acreditarea dupa ce unul dintre ziarele locale a desfasurat o ancheta din care reiesea ca jurnalistul rus era spion.
      Sviridov a declarat unui canal de televiziune ca lucrătorii Ministerului Afacerilor Externe polonez nu i-au explicat motivul anularii acreditării.
      “În ceea ce privește scandalul de spionaj, trebuie să vă adresați serviciilor de securitate. Eu stiu ca sunt curat“, – a spus el.
      Agenția Russia Today a fost înființată prin decretul președintelui rus Vladimir Putin, în decembrie 2013, pe structura agenției ruse de știri de stat “RIA Novosti”. Noua agenție este condusă de celebrul (in Rusia) propagandist pro-Kremlin – Dmitri Kiselev

    Lasă un comentariu

    Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.