Sputnik, Russia Today, interzise in Congresul American. CNA refuza acreditarea RTR la Iasi

Print Friendly, PDF & Email

Reporterii televiziunii de stat rusesti Russia Today (RT) nu vor mai putea transmite zilnic din Congresul american, informeaza pe 29 noiembrie 2017 Washington Times, citat de hotnews.ro. Comitetul care decide in privinta accesului jurnalistilor pe Dealul Capitoliului (sediul legislativului SUA) a retras acreditarea RT dupa ce televiziunea s-a supus solicitarii SUA de a se inregistra conform Legii Inregistrarii Agentilor Straini.

Actul normativ se aplica persoanelor sau companiilor care disemineaza informatii in SUA pentru guverne straine, partide politice sau entitati straine.

Decizia americanilor vine si la cateva zile dupa ce Vladimir Putin a promulgat legislatia care permite Rusiei sa inregistreze entitati media internationale drept agenti straini, o decizie considerata drept un raspuns al Kremlinului la masura Administratiei Trump in privinta RT. Noua reglementare ruseasca este vazuta ca o stigmatizare a entitatilor media drept promotori ai propagandei americane.

Acreditarea RT a fost retrasa dupa un vot unanim al comitetului executiv pentru corespondentii de radio si televiziune din Congress.

De asemenea, in luna mai, Congresul American a retras acreditarea agentiei ruse de presa Sputnik. Seful Serviciului de presa al Congresului SUA (Senate Periodical Press Gallery), Justin Wilson a argumentat refuzul mentionand ca acreditarea nu a fost acordata, dat fiind faptul ca agentia „Sputnik” este finantata de guvernul Federatiei Ruse. Grupul media Sputnik face parte din Rossiya Segodnya, care, in 2013, a incorporat agenţia de presa de stat RIA Novosti si reteaua internationala de radio Vocea Rusiei.

Pe 29 martie 2016, autoritatile din Letonia au inchis site-ul Sputnik, scrie euractiv.com. Purtătorul de cuvant al ministerului de externe din Letonia, Raimond Jansons, a declarat: „noi nu consideram Sputnik drept o sursa media credibila, ci altceva: un instrument de propaganda”.

Intr-un articol publicat de Sabin Orcan in august 2017, acesta scria despre „punerea in discutie de catre CNA a cererii de intrare pe piața romanească a principalei televiziuni a regimului de la Kremlin.Cererea a fost depusă de o firma din Iasi, detinuta de o altă firmă din Republica Moldova, care retransmite dincolo de Prut programele postului Rusia 1″.

Pe 10 octombrie, paginademedia.ro scria ca CNA a respins licenta pentru RTR la Iasi, din cauza temerilor ca postul ar putea face propaganda ruseasca in Romania.

Cititi si Site-urile propagandei ruse în România, Active News și Sputnik, de partea corupților

Lasă un comentariu

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.