FUNDATIA IOAN BARBUS

N-avem ce face cu disperarea României Liberale

Nu doar centru-dreapta PDL – FC – PNȚCD – NR se află în plină degringoladă, ci și strălucita „dreaptă liberală” care avea, până nu demult, un scop înalt în viață: distrugerea PDL, eliminarea lui Băsescu și trecerea la monarhie. Rămasă fără sprijin în interiorul PNL, amenințată cu execuția publică, își caută cu disperare aliați în rândul foștilor inamici, doar-doar va putea să cadă în picioare după mult-așteptatul congres liberal.

Chilimanismul

Acum că PDL s-a sinucis și toată puterea se află la USL, „dreptacii” liberali și-au dat seama că nu s-a întâmplat nimic din ce au sperat. Victoria USL nu i-a recompensat în nici un fel. Favoriții lor, Tăriceanu și Chiliman, sunt trași pe linie moartă, deși au făcut tot ce le stătea în putere pentru a susține cauza Uniunii Social-Liberale. Drept urmare, Antonescu, un lider politic pe care cândva îl apărau în fața „comentatorilor băsiști” care îi acuzau nenumăratele păcate, a devenit deodată un personaj sinistru care duce spre groapă partidul mult prea iubit al Brătienilor. Așa s-a născut chilimanismul politic.

Andrei Chiliman și Călin Popescu Tăriceanu, speranțele lui Ungureanu și Blaga pentru unificarea dreptei
Andrei Chiliman și Călin Popescu Tăriceanu, speranțele lui Ungureanu și Blaga pentru unificarea dreptei

Chilimaniștii sunt liberali tăriceniști, trecuți la antonescianism și căzuți în dizgrație pe măsură ce Crin Antonescu și-a consolidat puterea în partid și s-a înconjurat de personaje politice mai servile decât ei. Sunt „luzării” liberali, cei mai fraieri dintre fraieri, singurii care nu au mai primit loc la masa bogaților USL și s-au trezit că le sunt interzise până și firimiturile.

Pe ei speră să îi atragă (și să îi absoarbă în partidele pe care le conduc) „dreptacii” Mihai Răzvan Ungureanu și Vasile Blaga atunci când vorbesc despre „adevărații liberali” care ar fi nemulțumiți de comportamentul politic al PNL. În legătură cu ei se tot agită clasa vorbitoare a jurnaliștilor și intelectualilor care acum câteva luni se dădeau de ceasul morții că intră Becali în PNL și rămâne „siderat” electoratul „elevat” care aprecia glumele rafinate cu (Dicta)Chioru’ și EBA.

Variantă liberală a iliescienismului, chilimanismul are în centrul său renunțarea la „nobilele idealuri”: Crin Antonescu ar fi abandonat principiile partidului, trădând încrederea care i-a fost acordată. În realitate, acest mit fondator al chilimaniștilor este un fals rudimentar, ușor de demontat.

Călin Popescu Tăriceanu, nu Crin Antonescu, este liderul politic al PNL care a încheiat procesul de adoptare a pro-pesedismului ca orientare externă a partidului. În perioada Tăriceanu liberalii au devenit abonați la televiziunile lui SOV și Dan Voiculescu. În perioada Tăriceanu liberalii au început să atace statul de drept și alianța cu Statele Unite. În perioada Tăriceanu au început pledoariile pro-rusești și pro-chineze, să ne aducem aminte doar de ce spuneau pe atunci Dinu Patriciu, Varujan Vosganian și Radu Stroe.

Nu a avut loc nici o conspirație împotriva intereselor partidului. Nu doar Crin Antonescu s-a aliat cu Ponta, ci și Tăriceanu s-a raliat propunerii („Este foarte important ca în România de azi să găsim o soluție politică și această soluție politică, din perspectiva mea, se poate realiza cu PSD, pentru a construi o platformă politică împreună”). Trădarea este caracteristica definitorie a liberalismului, nu doar a celui românesc. De aceea a și fost atât de ușor ca liberalii să se rupă de PDL pentru a se arunca în brațele PSD.

Este ridicol că tocmai liberalii lui Tăriceanu s-au trezit să ridice glasul și să îi acuze pe alții de pactizare cu socialismul.

Stângismul roșu al RL

În acest context, fostul portal uselist România Liberală (RL) a trecut în opoziție și face apel la unificarea dreptei. Ar fi trist, dacă nu ar fi amuzant. Mulți membri ai României Liberale se fac vinovați de situația în care ne aflăm, participând activ la campaniile de dezinformare organizate de PNL atât sub președinția pro-socialistului Călin Popescu Tăriceanu, cât și sub cea a camaradului Crin Antonescu:
– au susținut alianța cu PSD și PC, făcând scut până și în jurul lui Adrian Năstase. Dan Voiculescu și Victor Ponta;
– au instigat la ură împotrivă PDL, a lui Traian Băsescu și a celor care refuzau linia propusă de PNL și PSD;
– au încurajat discursul anti-unguresc și au încercat să bagatelizeze implicarea Rusiei în politica românească, mai ales în interiorul PNL, partidul cel mai pro-moscovit din România;
– prin ridiculizarea cotei unice, promovarea sistemului de impozitare progresivă și denunțarea oricăror tentative de scădere a numărului de angajați la stat, au condamnat puținele hotărâri economice bune ale guvernării Boc și au compromis pentru câțiva ani de acum înainte principiile economice ale dreptei;
– au participat cu trup și suflet la demonstrațiile comuniste organizate în Piața Universității în iarna și primăvara anului trecut, neavând nici cea mică reticență în a sta alături de comuniști, socialiști, anarhiști, ecologiști, feministe și pegra de pe stadioane;
– au promovat Critic Atac, un site comunist pentru care unii dintre ei au și scris articole în care nu făceau altceva decât să dea apă la moară propangandei bolșevice conduse de Vasile Ernu și Costi Rogozanu.

Azi, acești liberali se comportă de parcă nici rahat nu au mâncat și nici gura nu le miroase.

Umorul involuntar al idioților utili

România Liberală a publicat acum o săptămână un „apel la dialog liberal-conservator” (ați observat cum liberalii și creștin-democrații se trezesc să-și asume valori conservatoare, doar-doar vor obține mai multă susținere politică?) în care deplângea starea dreptei și cerea unitate în jurul valorilor ei. Întrucât demagogia liberală are în România o tradiție de peste 150 de ani, nu are nici un sens să acord importanță acestui document simplist. Mult mai interesantă este declarația ce l-a urmat câteva zile mai târziu: România Liberală se consideră suficient de demnă, încât să întindă o mână celorlalte grupuri politice de dreapta din online-ul românesc.

România Liberală s-a trezit deodată că e nevoie de unificarea dreptei
România Liberală s-a trezit deodată că e nevoie de unificarea dreptei

Aşa cum spuneam în Apelul nostru, ne adresăm tuturor celor care vor să iasă din capcana stângistă a personalizării politicii româneşti. Ne adresăm tuturor celor care nu (mai) cred în aleşi “providenţiali”, în “oameni ai altor coordonate istorice”, care să ne salveze şi care să facă politică “cum trebuie”. Ne adresăm şi celor care, fiind de dreapta, vor să depăşească clivajul creat în jurul personajului Traian Băsescu.

De aceea, România Liberală invită la dialog (şi zilele următoare vom încerca să contactăm personal) organizaţiile non-guvernamentale de dreapta, vizibile în online, care au fost coerente în bătăliile ideologice din ultimul timp. Enumerăm aici câteva: Clubul Naţional Liberal, Asociaţia România Dreaptă, Fundaţia Horia Rusu, Comunitatea Politeia, Doamna Blogary, În Linie Dreaptă.

Suntem deschişi la dialog şi credem că din întâlnirea acestei societăţi civile de dreapta la masa rotundă a dialogului, se va putea construi o alternativă politică sănătoasă pentru România.

Deschiderea la dialog a redacției României Liberale este ridicolă și te trimite cu gândul la schimbările tactice de comportament ale partidelor comuniste din Occident și celebrele fronturi roșii din anii ’30: acum anti, mâine „deschiși”, poimâine din nou anti, după cum o cer interesele înalte ale Partidului.

Alternativele politice sănătoase încep de la principii și adevăr. Cei de la România Liberală și-au bătut joc cu seninătate de principii, până și de cele liberale (de cele conservatoare nici nu mai vorbesc, doar erau de neatins pentru niște liberali). Cât despre adevăr, după ce l-au desfigurat ani la rând pentru a se potrivi propagandei Antenei 3, acum refuză cu încăpățânare să îl recunoască: au fost de partea dușmanilor legii, a socialismului și a inamicilor statului român. Desigur, asemenea tuturor cetățenilor României, sunt liberi să mai redacteze și alte apeluri la unitate, să mai facă pe moraliștii și în viitor, dar tovarășii de drum ai socialismului sunt ultimii oameni care ar putea vorbi despre valori și unitate în fața pericolului Stângii.

Probabil că această nefericită aripă dreaptă a Critic Atac este condamnată să moară executată la congresul de partid strigând „Trăiască PNL, jos Băsescu!”, așa cum tovarășii generalissimului Stalin strigau „Trăiască Uniunea Sovietică!” în fața plutoanelor de executie ale marilor epurări, dar este strict problema ei. Rămâne cum am stabilit: „dreapta” liberală are poate un trecut, dar nici un viitor.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Vlad M.

Vlad M.

32 de comentarii

  1. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    Ce ii placea lui Bogdan Duca de la Romania Liberala in februarie anul trecut: Basescu in streang.

    Bogdan Duca 29 februarie Martisorul Basescu

    Cateva mesaje ale RL de la inceputul anului trecut. Pe vremea aceea nu cautau unificarea dreptei. De!, erau mai optimisti in legatura cu viitorul lor politic.

    Romania Liberala, 19 ianuarie 2012, Cine suntem si ce vrem

    Romania Liberala, 21 ianuarie 2012, Ce e de facut ACUM

    România Liberală, 26 ianuarie 2012, Ce înseamnă Jos Băsescu

  2. Pataphyl
    14 ianuarie 2013

    Mi-a plăcut enorm expresia neaoșă Doamna Blogary ???? Să fie primită ca epitaf cu coroniță mortuară pe racla Adormitului Crin. Chit că R.Liberală s-a trezit brusc, șocată că stînga pizmașă e bine organizată. Bine că s-a trezit, vine mărțișorul. Ăla din poza de mai sus. Poate doresc un (im)bold. În pieptul de aramă. Arama pe față.

  3. Daniel Francesco
    14 ianuarie 2013

    Ma insel sau din elita Romaniei Liberale face parte si auto-numita Lilick-Auftact? Cea care scria cu ocazia Protestului Papioanelor ca Institutul Cultural Romana trebuie desfiintat si adauga si urmatoarele lucruri de “bun simt” liberrrale-PNL:

    Ieri la ICR. Ciolane in loc de papioane

    Am fost ieri la ICR, printre intelectualii ce poarta la gat ciolane in loc de papioane, sa-i invatam cateva principii de dreapta, sa le spunem despre statul minimal, de ce trebuie desfiintate institutii precum ICR-ul si altele de acest tip.

    Cativa aveau bannere pe care scria: “Atac Critic la popor, Lilicka si Duca vor.” Cine era poporul oropsit de mine si de Duca? Sigur, ei. Cei doua-trei sute stransi sa-si apere sursa de hrana. Altii impingeau, faceau gesturi obscene…

    Problema e ca noi nu tineam cu Ponta si guvernul USL in cazul asta. Nu tineam cu nimeni. Nu ne dorim sa se schimbe o clientela cu alta. Nu ne dorim sa existe baieti destepti si clientela profund politizata, abonata la resursele de stat, oricine ar detine puterea in acest stat. Noi nu negociem principii.

    Si dintr-un comentariu (“spumos”, in sens liberrral – PNL)”

    Care’i subiectul? Hopa,HR Patapievici. Deci un tip despre care ce stim noi, noi astia care studiem mai recent? Pai stim ca Patapievici a scris ode basesciene, fiind platit pe bani publici. El a mai vazut si o caseta, cu Geoana primind sex-oral. Insa asta numai Patapievici o fi vazut. Noi doar am aflat de la el. Si sigur am aflat ca Basescu nu a folosit ce vazuse Patapievici.
    Acuma scuzati-mi nesimtirea, insa putem vedea si noi ceva porn? Macar sa vedem ce a vazut Patapievici prin visele lui sau prin sedintele de pupinbaseala. Macar sa avem ceva fun. Ha ha ha!!!

    Textul integral este aici:
    http://lilick-auftakt.blogspot.com/2012/06/astazi-la-icr-ciolane-in-loc-de.html

  4. Toiu
    14 ianuarie 2013

    MRU a invitat cele doua mari “personalitati” liberale -Tariceanu si Chiliman- sa se inscrie in Forta Civica. Una din marile greseli ale lui Basescu: promovarea acestui individ alunecos, oportunist,lipsit de orice urma de bun simt. Orice reconstructie a dreptei trebuie sa inceapa cu eliminarea unor politicianisti gen Mihai Razvan Ungureanu.

  5. Bogdan Calehari
    14 ianuarie 2013

    Cred ca azi, lilicka si duca, expertii in “stat minimal”, au atins un grad maxim de satisfactie ( unii i-ar zice orgasm) vazand cum unul de-al lor, ajuns ministru al sanatatii, anunta ca “statul minimal” se va ocupa de sanatatea intregului popor…la maxim!
    Nu ma mir ca vor unire; se stie ca: “doar impreuna putem reusi”. Cum am reusit si in anii ’90! Impreuna vrea si MRU… cu chiliman, cu tariceanu, cu chereches, adica, ca sa n-o mai lungim, cu toti cei care, in vremuri de restriste, descopera ca “impreunatul” este cea mai buna doctrina.

  6. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    Nu te inseli, Francesco. Lilick e unul dintre cei mai cunoscuti membri ai grupului Romania Liberala, adversar neimpacat al lui Basescu si al dictaturii lui. Ce este foarte interesant e ca toti papagalii astia se pregatesc cumva sa stranga randurile cu Mihai Razvan Ungureanu, devenit in ultima vreme tot mai anti-Basescu. Great minds think alike, nu?

  7. Anca Cernea
    14 ianuarie 2013

    Ţoiu, să nu mai dăm vina pe Băse.
    MRU răspunde pt faptele, atitudinea şi caracterul lui. Se cufundă în penibil pe zi ce trece.
    Ăştia orice ar face, orice ar promite, că o fi, că o păţi, că pun de o mişcare nouă, curată, adevărată, că de data asta e pe bune, tot un PNL le iese. (Ca în bancul cu Bulă care lucra la fabrica de biciclete Ghimbav, şi mai fura câte o piesă, două, sperând că azi aşa, mâine aşa, asamblându-le, până la urmă îi va ieşi şi lui o bicicletă – şi mereu îi ieşea mitralieră.)
    Nu le trece prin cap că poate există o explicaţie mai profundă pt acest fenomen universal: iniţiativele liberale fac ce fac şi sfârşesc în prostituţie cu marxismul. Explicaţia e la nivel de prinţipuri, pe care liberalii, care va să zică, tocmai că nu le au.
    Oamenii nu pot trăi fără o religie. Nu există ateu în sensul riguros al termenului. Liberalismul e o religie mult mai puţin diferenţiată decât marxismul.
    În ce cred liberalii? puţin în darwinism, puţin în reîncarnare, destul de mult în buzunarul lor, în mica lor megalomanie – foarte slab, faţă de forţa dementă de atracţie a marxismului. Marxismul, ca religie, este mult mai diferenţiat, e de complexitatea unui creştinism inversat, satanist. Marxismul are profeţi, cărţi sfinte, o naraţiune a paradisului pierdut, o cale de mântuire, are concilii, erezii, excomunicări, ceremonii liturgice, etc. De aceea e mai puţin probabil să vezi un tâmpit murind pt taxe mici, decât să vezi un tâmpit murind pt Stalin ( fiind jertfit chiar de Stalin).

  8. George Daniel
    14 ianuarie 2013

    @Toiu, sa nu ne grabim. MRU nu trebuie exclus dintr-un proiect de dreapta. Are potential de crestere, mai da-i cateva saptamani sa vedem daca a invatat sau nu ceva din trecutul recent. Pe mine ma ingrijoreaza altceva: dupa ce in ultimul deceniu, Gigi Becali face toate transferurile Stelei la televizor, avem acum si in politica un MRU care isi expune planurile si face oferte politice in prime-time. Nici nu conteaza daca sunt adevarate sau nu, mesajul transmis este de slabiciune.
    Si inca o chestie groteasca: fostul fascist Bogdan Duca, trecut prin espe mii de paturi pana acum, face front comun cu MRU. Felicitari! Eu inteleg ca MRU se doreste un unificator, insa e putin cam ciudat sa te inconjori de curve, pentru asta ii aveam deja pe Banicioiu, Negoita, Mazare s.a.

  9. George Daniel
    14 ianuarie 2013

    Ironic sau nu, asta ar fi fost cel mai bun moment pentru ca un lider de dreapta sa se ridice. Ar avea fix conditiile lui TB din perioada 2000-2004: o guvernare de stanga care a acaparat aproape toata puterea in stat. Din pacate, e plin de panseisti, filosofi, poeti si istorici, insa nu exista nici un lider. Niciunul nu intelege ca un lider se face singur si ca nu e numit. Ba, unii au fost chiar numiti, dar tot degeaba.

  10. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    MRU are numai potential de scadere. Pana acum a fost maestru in a-si reduce sustinerea la jumatate, de ce ar fi diferit de acum inainte? Omul nu a invatat nimic, nici nu-l intereseaza sa invete. El vrea penelisti. Sa-i aiba, dar sa se duca frumusel in partea stanga si sa elibereze culoarul din dreapta. Ocupa spatiu.

  11. Bogdan Calehari
    14 ianuarie 2013

    Frate, daca americanii, cat sunt ei de mari si de multi… si de tari, n-au mai fost in stare, in atat amar de ani, “sa nasca” un Reagan, intreb: din ce “joben”sa scoatem noi, peste noapte, un nou Basescu? ????

  12. George Daniel
    14 ianuarie 2013

    Bogdan, degeaba cautam noi in joben daca el sta nu sta cu urechile ciulite sau, si mai grav, a sarit intr-o basca proletara.

  13. Bogdan Calehari
    14 ianuarie 2013

    Sa ni-l imaginam, prin urmare, pe viitorul lider iesind dintr-o basca proletara, ca Afrodita din spuma marii. Un lider fara doctrina de dreapta, dar cu spume. ????

  14. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    Se vede ca nu sunteti moderati de centru-dreapta. Altfel ati salutat si voi virtutile domnului Calin Popescu Tariceanu, premierul liberal care si-a dat afara partenerii de guvernare pentru a conduce tara impreuna cu Voiculescu si PSD-ul.

  15. baciul
    14 ianuarie 2013

    Borcanul cu dulceata a lui Antonescu a ajuns si aici. Bravo baieti, traiasca cacarau!

  16. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    Baciul, despre ce vorbesti? Ti se pare ca suntem nedrepti cu Blaga si MRU? Hai, spit it out, nu te rezuma doar la prostii cu borcane de dulceata.

  17. toiu
    14 ianuarie 2013

    @Anca,
    N-am vrut sa dau vina pe Basescu pentru un proiect esuat de genul MRU. Basescu a incercat sa mai salveze ce se mai putea salva, a incercat sa propuna un lider care sa se lupte cu un sistem mafiot. Merita apreciat pentru aceste incercari si pentru o viziune politica pe termen lung. Din pacate a gresit cu MRU. Nu-i nici o problema, lucrurile se pot repara din mers. Eu cred ca dimpotriva, daca in presa, pe site-uri, in zona dreptei vor fi destui care sa se opuna, la modul vocal, acestui proiect Basescu ar fi cel mai fericit om. Mie imi este foarte clar ca Basescu nu mai stie cum sa scape de acest individ. Semnalele care vin, de genul Cristian Diaconescu (alt looser), au un singur scop: sa transmita ca proiectul MRU este abandonat inclusiv de Basescu. Este foarte greu, insa, pentru Basescu sa vina sa spuna: stiti am gresit trebuie sa ma reorientez. Abia asteapta trupa de sacali si ecscroci din zona USL sa-si faca Basescu autocritica. Ar fi chiar o gresala politica majora in contextul politic in care ne aflam (nu ca oamenii politici in general nu ar trebui sa aiba demnitatea sa recunoasca o gresala, dar nu acum cu sleahta de penali si mafioti din zona politica )In schimb, critica pot sa faca cei din jurul lui si sunt convins ca Basescu nu s-ar supara.
    Un exemplu: in vara la referendum. Este evident ca Basescu a gresit atunci cand s-a incapatanat sa nu boicoteze referendumul, desi era singura atitudine politica care evita catastrofa. A reusit totusi sa se orienteze rapid si chiar sa-si justifice schimbarea de atitudine dinaintea zilei referendumului. Iar acest lucru s-a datorat si foarte multor sustinatori -din media, oameni politici, simpli oameni- care au transmis un mesaj clar: presedintele greseste, trebuie boicotat referendumul, nu vom asculta de sfatul presedintelui si in consecinta nu vom merge la vot. Acesti oameni i-au dat un bun sprijin si argument lui Basescu in incercarea acestuia de a iesi nesifonat din fundatura in care se afla.
    Perfect de acord cu aprecierile la adresa liberalilor. Oameni politici nuli si neaveniti. La fel si asa zisa doctrina liberala, la fel de nula si neavenita!
    @George Daniel
    In principiu aveti dreptate. Problema este ca nu avem la dispozitie patru ani. Alegerile prezidentiale sunt in 2014 iar acordarea unui nou termen de gratie acestui om este un lux pe care-eu cred- nu ni-l putem permite. A avut aproape un an sa demonstreze ca are macar jumatate din viziunea si hotararea lui Basescu. Nu am vazut nimic de genul asta la acest individ, ba in plus se pare ca are si vocatia tradarii in sange. Delimitarile, deocamdata spuse cu jumatate de gura si la modul teoretic sunt penibile si devoaleaza un caracter meschin si josnic.

  18. Costin Andrieş
    14 ianuarie 2013

    “- au promovat Critic Atac, un site comunist pentru care unii dintre ei au și scris articole în care nu făceau altceva decât să dea apă la moară propangandei bolșevice conduse de Vasile Ernu și Costi Rogozanu”…

    E un pic inexact, scopul liberalului care a publicat articolul pe platforma comunista criticatac nu a fost sa dea apa la moara lui rogozanu si ernu, ci lui ilieacu, rescriind practic istoria revolutiei din 89 si a mineriadelor, reusind sa faca din ilieacu un fel de disident si din “golanii” ucisi de mineri, niste huligani cel putin la fel de vinovati ca si minerii, de fapt, di mai vinovati ca minerii!

    …crimele comise de mineri sunt cel puţin la fel de oribile ca şi cele ale „golanilor”.

    Vedeti aici https://inliniedreapta.net/case-closed-traseul-unui-conservator-de-la-usl-la-noua-dreapta-si-criticatac/

    Asta este o rescriere a istoriei in cel mai revoltator stil comunist, facuta pentru uzul unui criminal in libertate, ion iliescu, si incerc sa evit cuvintul “comunist” cit pot de mult, dar aici nu stiu ce altceva as putea sa foloseac, cind cineva, un om tinar, si unul care isi spune “om de dreapta”, devine purtatorul de cuvint al unui bolsevic nenorocit.

    Acelasi tinar, bogdan duca, ca despre el e vorba, care de ani de zile il face cu ou si cu otet pe vladimir tismaneanu ca a publicat in 2004 o carte de interviuri cu iliescu si a spus ca iliescu a devenit un politician democratic, greseala pe care si-a asumat-o de nenumarate ori, ei bine, acelasi bogdan duca, apropiat al lui chiliman, scria in 2011 pe situl de extrema stinga criticatac, la invitatia lui vasile ernu:

    “….deşi cei din piaţa Universităţii au avertizat asupra riscurilor pe care Ion Iliescu le presupune pentru democraţia românească, ei din fericire s-au înşelat. Ion Iliescu a dovedit că poate să fie un preşedinte democrat..”

    cu astfel de personaje sa ne asezam la “masa dialogului” (ce limbaj de lemn, poate sint mai apropiati de iliescu decit credeam)?

    Acestor personaje (pentru ca nu ii pot numi altfel decit “personaje”) le-a propus MRU sa contribuie la reconstructia dreptei?

    Pai anca, cu oameni ca bogdan duca, dreapta reconstruita nu va fi un nou pnl, ci direct un fsn.

  19. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    Bogdan Duca ar putea face cariera politica oricand, este la fel de flexibil in convingeri precum tov. premier Victor Viorel Ponta. Nu vezi ca acum condamna socialismul, centralizarea, impozitarea progresiva, extremismul? Sa mori de ras, nu altceva. Acelasi om care injura cot la cot cu cei mai mari idioti, mare prieten cu comunisti asemenea lui Claude Karnoouh, face acum pe puristul ideologic, pe constiinta morala a dreptei, si diagnosticheaza orgoliul ca fiind sursa refuzului de a “dialoga” cu tovarasi de drum. A se slabi! Macar nu e singur, mai are alaturi o liota de monarhisti sariti de pe fix, in frunte cu Lilick, alta prietena a comunistului Karnoouh (nu m-as mira ca intreg Clubul Bloggerilor Liberali sa fie prieten cu Claude Karnoouh). Astept cu deosebit interes articole de pe Critic Atac despre “respectabilii oameni de dreapta” Duca si Lilick. Ar fi pacat ca Fumurici sa nu-si gaseasca niste tovarasi de suferinta.

  20. George Daniel
    14 ianuarie 2013

    Vlad M, poate nu m-am facut inteles mai sus. Problema nu este ca Bogdan D. a batut la usa FC, problema este ca i s-a deschis ???? Or, abia aici e ironia ????

  21. Costin Andrieş
    14 ianuarie 2013

    un salut tovarasesc. merge bine linga salutul libera ????

    descrierea grupului “noi suntem comunisti romani”: “Această tribună a libertăţii este necesară pentru că de 22 de ani comuniştii au fost condamnaţi fără să poată să se apere. Posturile R-TV au semănat ura printre noi şi contra noastră îndemnând la ură printr-o serie de monstruozităţi deformatoare a realităţii începând cu “Memorialul Durerii” şi terminând cu batjocura fiecărei prezentatoare de ştiri care speră să se evidenţieze amintind aiurea despre comunişti.”

    Mai stiu eu o prezentatoare de stiri si producatoare de “monstruozitati” care batjocoreste bieti comunisti la tv:

  22. Mircea
    14 ianuarie 2013

    Spunea acum cateva sute de ani Friedrich Schiller: “Impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar”. Mare dreptate a avut. Pai mai baieti, voi care va inchinati la icoana lui Basescu, cine a adus PSD in guvern in 2008? Cine a creat si a adus la guvernare partidul de lepre al “sefului mafiei personale alui Adrian Nastase”? Cine l-a promovat cu obstinatie pe MRU cel atat de hulit aici de voi? Nu intelegeti ca lideri providentiali nu mai exista de la Reagan, Gorbaciov si Thatcher incoace?

  23. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    Mircea, hai sa-ti spun cine a adus PSD in guvern: Calin Popescu Tariceanu, marele lider liberal care a refuzat sa faca guvern cu PDL dupa ce a guvernat bine mersi ca prostituata PSD. Capisci, PNListule?

  24. Costin Andrieş
    14 ianuarie 2013

    MRU, 15 ianuarie:

    “Daca la un moment dat lideri de marca ai PNL gasesc de cuviinta sa se separe de ceea ce inseamna Crin Antonescu si echipa sa, cred ca se poate gasi un limbaj comun, de dreapta, cu un partid din actuala opozitie, care poate sa fie Forta Civica, de exemplu”

    Chiar nu inteleg. De ce trimite MRU invitatii lui Chilimian si Tariceanu, care dincolo de motivele din articol, se inconjoara cu personaje ca BD, care spune ca la mineriade studentii au fost mai vinovati ca minerii, iar din venirea minerilor au profitat “personaje fetide” ca Basescu (e bine, sau e rau, pina la urma, ca au venit minerii? daca stundentii erau atit de vinovati, nu e bine ce le-au tras-o minerii?)

    sau un alt exemplu, nu stie oare MRU despre acest articol? Metamorfoze ale profesorului Tismăneanu (Este Vladimir Tismăneanu un Serghei Mizil cu doctorat?)

    “Care este diferenţa dintre cei doi foşti colegi şi vecini, Vladimir Tismăneanu şi Serghei Mizil? Primul îşi întrebuinţează amintirile din copilărie pentru a îşi construi o carieră academică, celălalt le foloseşte pentru a îşi face publicitate afacerii sale. Fiecare dintre cei doi reuşeşte să trăiască bine, speculând propriul trecut. Diferenţa vine din modul în care cei doi încearcă să instrumentalizeze amintirile din “epoca de aur”.

    Vladimir Tismăneanu, atunci când îşi scrie cărţile, nu face ceva esenţial diferit de un Serghei Mizil la emisiunile de televiziune la care este invitat, deşi încearcă să se adreseze unui public diferit de acesta.

    Vladimir Tismăneanu pare să îşi încheie cariera de om de ştiinţă, pentru a se dedica unei tot mai voluptoase şi grabnic aducătoare de notorietate şi profit cariere jurnalistice (de editorialist, desigur). Dacă şi-ar face şi un restaurant, similitudinile dintre domnia sa şi colegul de şcoală şi privilegii, Serghei Mizil, ar fi fost depline…”

    si daca stie, ar fi interesant de stiut ce crede, daca nu stie, ce crede?

    p.s. pentru colegi: Bogdan a avut amabilitatea sa ne raspunda la raspuns. Il stiati deja, sintem extremisti pt ca nu vrem sa ne asezam la “masa dialogului cu el” – http://www.facebook.com/bogdan.alex.duca/posts/4287277385972

    Am citit ieri răspunsul dat de cei de la În Linie Dreaptă invitaţiei noastre la dialog.
    Probabil va exista un comentariu “oficial”, din partea României Liberale. Însă, în contextul în care războiul celor de la ILD cu mine, plin de calomnii, interpretări calomnioase şi rău-voitoare, s-a prelungit chiar şi în contextul acesta, al unei invitaţii la dialog, simt nevoia unei intervenţii personale.

    1. Cred că cei de la site-ul http://www.inliniedreapta.ro sunt nişte extremişti de dreapta nu pentru că ar promova nişte idei extremiste (doctrina lor este, în linii mari, doctrina corectă a dreptei) ci pentru că refuză dialogul, îşi sunt autosuficienţi şi nutresc doar sentimente distructive, de ură şi dispreţ pentru cei care îndrăznesc să le pună la îndoială certitudinile.

    2. Cred că ceea ce fac ei, ideologizând ideile conservatoare este, pe termen mediu şi lung, nociv şi periculos pentru imaginea şi perspectiva valorilor conservatoare în această societate cu mentalitate socialistă.

    3. Atacurile lor asupra mea, numeroase şi mărunte, nu sunt altceva decât manifestarea unei impotenţe de a înţelege nici mai mult nici mai puţin decât libertatea. Ce folos că au ideile care trebuie dacă le folosesc doar pentru a se baricada ideologic cu ele?”

    Noi avem un dialog cu BD de aproape continuu de ani de zile. Ce dialog mai vrea? Sa nu vreau sa am ceva de aface cu un mega-dubios ca Bogdan Duca inseamna ca sint un fanatic extremist? Ma indoiesc, dar accept. Accept chiar si ca asta ma poate condamna la singuratate si irelevanta, cum tocmai ne-a anuntat/avertizat BD acum citeva minute, desi cred ca din contra, el se condamna la irelevanta, pentru orice om cu un minim de caracter, oricum.

    “Sunteţi un cuib de fanatici. Avantajul este că în autosuficienţa voastră vă izolaţi atât de bine şi vă construiţi atâtea “prietenii” durabile cu cei care nu sunt în linia voastră, încât veţi conta tot mai puţin.”

    Bogdan si gasca s-au descalificat definitiv si si-au luat deja toate masurile pentru a se asigura ca, in viitor, pentru a intra in politica, vor trebui sa intre intr-o grup infractional organizata ( cum au incercat deja, fara succes ???? sa intre in USL). Vor trebui sa caute o grupare si mai grotesca. Ar putea intra in PRM. Campeanu, un alt liberal care ii seamana, le-a dat deja binecunvintarea.

  25. emil borcean
    14 ianuarie 2013

    Costin. MRU face exact ce a spus recent în intervenția de la emisiunea Realității tv: nu proiectează nimic (nu “joacă”), ci mocnește la foc mic zeama medierii. Așa zice (chipurile) la constituție că gătește președintele bucatele țării, deci așa procedează și candidatul bucătar. Ca la carte. Facem o fiertură multilateral acceptabilă cu ofiliții din dotare și demonstrăm că putem acomoda o gamă largă de gusturi politice. E modelul de supă a săracului căreia i se face reclamă ca supă sofisticată a pragmaticului. Nimic altceva decât o zeamă chioară și elastică al cărei scop este să ușureze curgerea lină a tuturor mizerabililor din politică pe gâtlejul cetățeanului.

    Nea Duca si “românii liberali” pritocesc la supa dialogului. Ăștia au mâncat rahat cu polonicul de-a lungul anilor, suferă de oarece crampe de imagine și au nevoie să dreagă busuiocul cu o legătură proaspătă de ILD și Blogary. Rahatul lor are nevoie să fie asezonat cu verdețuri de import ca să devină iar incitant. Well, you own it, you eat it till the end.

    Fii bărbată, Zoe!

  26. Mircea
    14 ianuarie 2013

    @Vlad M.: Nu zau, CPT i-a fortat mana lui Basescu sa-i bage pe pesedisti la ciolan impreuna cu PD-ul! Mare influenta mai are si omul asta, de l-a facut pe Basescu sa inghita astfel de broaste si pe TRU sa sara de pe bloc (vorba vine). Raman la afirmatia initiala, aia cu zeii. Daca nu poti depasi admiratia/adulatia pentru un personaj, fie el si unul deosebit, asa cum este TB, nu pot decat sa citez un alt mare poet: ramai “in cercul vostru stramt […] nemuritor si rece”.

  27. Daniel Francesco
    14 ianuarie 2013

    Mircea, ia mai citeste un pic de istorie de pe vremea lui Calin Popescu-Tariceanu si o sa afli ca acesta i-a dat afara din guvern pe ministri PD in 2007, l-a suspendat pe TB si a guvernat sprijinit de PSD.

  28. toiu
    14 ianuarie 2013

    @ Mircea
    Politica este un pic altceva decat aritmetica. De asemenea aparentele de multe ori pot insela.
    Ca PSD si respectiv UNPR au batut palma cu Basescu pentru a ajunge la ciolan este evident. In cazul PSD ii banui si de alte motive, mai subtile, dar nu este cazul acum sa detaliem. Ca Basescu i-a bagat la guvernare (s-a folosit de ei in lipsa de altceva-a lucrat cu materialul clientului) pentru a-si indeplini obiectivele (reformarea statului) mie mi se pare evident. Puteti sa va puneti ochelarii de cal folositi de majoritatea concetateniilor nostri si sa contestati aceasta afirmatie. Un lucru este clar: Basescu nu a pierdut in nici un moment haturile guvernarii, cu alte cuvinte a reusit sa-i controleze destul de bine. De exemplu influenta acestor penali in reformarea Justitiei a fost minima. Minusurile guvernarii Boc nu s-au datorat, la modul fundamental, acestor aliante (recunosc, nefiresti) ci slabiciunii, lipsei de viziune si mentalitatii catrastrofale a majoritatii liderilor PDL.
    Cu totul altfel se prezinta situatia in momentul de fata cand PNL este complet subordonat intereselor si politicilor PSD. De altfel, din pacate, chiar daca nu ar fi acesta subordonare, comportamentul PNL ar fi la fel : in fapt liderii PNL se comporta si au aceeasi mentalitate ca si liderii PSD. Sunt la fel de penali, comunizati si ticalosi ca si fratii lor de alianta. Iar acest lucru s-a vazut clar in guvernarea Tariceanu.

    Ramane de discutat daca este corect iar pe termen lung, productiv, sa aduci la guvernare solutii imorale de genul UNPR.

    Nu vad nici un lucru rau in a admira pe cineva. Pe de alta parte nu confundati buna judecata cu adulatia. Incercati sa iesiti din costumul stramt si prost croit pe care vi l-a servit -pe gratis- Antena3 si alti formatori de idioti utili.

  29. Anca Cernea
    14 ianuarie 2013

    Frațlor, Schiller are dreptate cu zeii. Doar că Mircea nu a priceput că citatul cu pricina se referă la el. Nu pe post de zeu, desigur, chiar dacă Mircea, în lumea lui, se simte nemuritor și rece.

  30. rad_de_prosti
    14 ianuarie 2013

    Hai fiti seriosi, dati prea multa atentie la niste zerouri in drum
    Nici unul din aia n-au macar o idee de dreapta, dar daca le arunci o ciorba, te pupa imediat in fund

  31. Vlad M.
    14 ianuarie 2013

    dati prea multa atentie la niste zerouri in drum

    Acelasi lucru il putem spune si despre marii lideri ai dreptei. Problema nu este daca Romania Liberala inseamna ceva, cred ca toti suntem de acord ca acest grup este compromis definitiv, ci daca taberei chilimane i se acorda merite, valori si sanse, or tot ceea ce se intampla in politica romaneasca sugereaza ca pentru Chiliman, Tariceanu si acolitii lor exista un interes real. Vasile Blaga si Mihai Razvan Ungureanu nu contenesc sa ii curteze pe “domni” de parca dorinta mai mare nici ca ar avea. E si acesta un mod de a recunoaste cat de slabi sunt. Sa mizezi pe mana moarta a lui Tariceanu este recunoasterea implicita a propriei irelevante.

  32. John Galt
    14 ianuarie 2013

    De ce s-a opus Tariceanu in urma cu 4 ani alegerilor anticipate? Aa.. se temea ca PSD-ul “se va topi ca inghetata”? (vorba lui Nastase – atunci erau la minimul istoric de 1 milion de votanti / probabil cu tot cu “masinaria de furt”). Si ramane cei “din sistem” p’afara, fara urmasi?

    Aaa.. stai! De fapt PNL-ul a fost gandit ca o alternativa FALSA din start, a fost pus acolo doar asa, de forma, sa simuleze opozitia democratica si plurarista pentru fraierii din vest, ca aia pica la astfel de povesti. Si sa atraga fraierii locali, in caz ca mai existau, cei care chiar credeau in principii, idealuri romantice, in piata libera sau alte ciudatenii de acest gen. DACA ar mai fi existat, ca deh, la noi exterminarea elitelor in anii 50 s-a facut cu mai mult avant revolutionar ca la altii.

    Vroiai sa zica ioropenii ca nu avem “partide istorice” sau diversitate de idei? Las’ sa fie, le dam ocupatie, pentru ca la o adica justitia oricum asculta de noi, nu-i asa? Mirciulica, ia zi tu din care trupa speciala faci parte? Doi si’un sfert, DSS, desant ceva? Ai venit sa pui afise? Sau esti un simplu idiot util, genul care nu intelege nici daca ii desenezi..

    min 1:20

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian