FUNDATIA IOAN BARBUS

Pax Pontana

Ori de câte ori ajung la putere cei crescuți în ograda lui Ion Ilici Iliescu, o binecuvântată pace se pogoară pe meleagurile mioritice. Că unora nu le convine sau că nu le vine a crede că Partidul e în toate, că el poate și trebuie să aducă liniștea, care este evident cel mai de pret lucru pentru români, asta e treabă și limitarea lor. Din ’90 și până în 2012, orice instaurare oficială a puterii emanate sau sublimate din emanația începutului de eră liberă a coincis cu o calmare a spiritelor, cu o întoarcere la matca neaoșismului nostru proletar și cu o căscare a gurilor flămânde la grăunțele aruncate din înalturi de corifeii Statului mântuitor. Așa a fost și cu guvernul lui Nicolae Văcăroiu între ’92 și ’96, la fel a fost și cu guvernul lui Adrian Năstase dintre 2000 și 2004, la fel s-au comportat românii sub Călin Popescu-Tăriceanu, cu al său guvern pilotat de PSD. V-V Ponta, deci Victor-Viorel, sau cum sună familiar și pe scurt Victor Ponta intră cu guvernul său în același trend cu deosebirea că reprezintă o treaptă evolutivă superioară.

Nicolae Văcăroiu obișnuia să oprească mașina de prim-ministru și să ia „una mică” de era adus pe brațe pe bancheta din spate și acest lucru nu i-a supărat prea tare pe români, că PSD-ul a continuat să ființeze și după ‘€™96. În acea perioadă ziariștii nici n-au auzit de asta și nici nu au spus poporului, atenționându-l că industria, neprivatizată și nerestructurată, condusă de specialiști în umplerea propriului buzunar, se apropia de colaps. Supărați nevoie-mare pe țărăniștii care i-au oprit emoragia banului public pentru susținerea industriilor în pierdere, în 2000 românii au adus la palatul Victoria a doua generație de partinici-reformați, e vorba de guvernul lui Adrian Năstase. Ce vremuri! Nici musca nu bâzâia în țară fără voie de la Bombo! Ziarele deveniseră anexe ale Național Geographic, iar televiziunile începuseră o nouă Cântare a României pe drumul său către NATO și UE. Țara înflorea, oricine putea să facă bani a€“ cu voie de la Partid -, indiferent de sex, religie sau vârstă. Cel mai bun exemplu găsit în istorie este cazul Mătușii Tamara, un clasic în domeniu. Nepedepsibil, binențeles. Oamenii erau veseli și optimiști, mergeau la congrese și conferințe, ale căror ecouri au ajuns până în zilele noastre, prin Trofeul Calității.

Mă rog, în 2004 s-a votat un pic mai alături-de-gard, dar ne-am revenit în 2007 când oficial s-a implementat guvernul pur PNL, cu Tăriceanu în biroul de prim-ministru dar cu hotărârile convenite cu PSD. Iarăși vremuri frumoase, sute de mii de inși au fost angajați la stat, fabricile de diplome își tipăreau singure certificatele de absolvire și țara se afunda într-un deficit masiv când economia duduia pe principiul nesănătos al creditului cu buletinul. Închei periplul cu anul 2009, în care PSD-ul a guvernat alături de Emil Boc până în vară, iarăși o perioadă bună pentru popor, în care nu s-a mișcat nimeni din aparatul de stat, în care toată lumea a luat bacalaureatul și când parcă mai plutea în aer euforia intrării în UE. Nici n-a fost nevoie de alegeri în 2012 că Partidul, cu noua sa denumire de USL – format din PSD și din PNL plus PC-ul lui Felix, aka Dan Voiculescu – să revină la putere. Au ajutat la această migranții partinici PDL-iști, sictiriți de spectrul rămânerii în opoziție și de conștiința apartenenței la o structură cu care nu erau de acord. Pentru că poporul a fost împotriva tăierilor de salarii, a eliminării pensiilor nesimțite, a încadrării în deficitul asumat, poporul a urât reducerea de peste 200000 de numărul total al funcționarilor la stat, poporul a urât bacalaureatul pe bune și tot poporul a obosit văzând că în fiecare zi se arestează oameni și se pronunța sentințe cu suspendare. Cumplita dictatură a fost data jos în două etape, Emil Boc hotărându-se să se închidă în turnul Primăriei din Cluj, iar când hățurile păreau că sunt strânse în mâinile lui MRU, s-a aplicat o mică lovitură în Parlament, această instituție nu-i așa, reprezentativă pentru români.

Trebuie să-i fim recunoscători lui Victor Ponta pentru pacea socială, politică, administrativă și economică de care beneficiem și de care vom bucura mult timp de acum încolo. Gata! S-a terminat cu grevele, vor fi doar manifestații care se vor încheia cu acorduri semnate de mimistri în care vor fi stipulate noile victorii sindicale. Ținta de deficit bugetară va fi adusă puternic din condei, că avem de învățat de la grecii care au mințit pe toată lumea timp de 10 ani, de au ajuns așa de rău că încă mai primesc 14 salarii pe an. Cel mai cinstit guvern a început-o bine cu Justiția, se vede că DNA și ANI se clătină, Năstase a primit o hârtie care l-a exonerat de debitul către Inspecția de Stat în Construcții, Cătălin Voicu a primit o pedeapsă ca pentru un furtișag din sacoșă, nu pentru trafic de influență la Înalta Curte de Casație și Justiție. Că să nu mai vorbim de colegul său, judecătorul de la ÎCCJ Costiniu care a primit – normal, nu-i așa ? – o pedeapsă cu suspendare. La Externe o ducem bine cu un agent de influență al Moscovei. La Educație, după ce au fost retrași doi miniștri cu bube, a rămas să conducă un sindicalist, a cărui prima măsură a fost să reintroducă un fleac, cotizația de sindicat pe statele de plată centralizate ale profesorilor. Ei și voi! Un mizilic de 16 milioane de euro pe an pentru liderii de sindicat, că doar d-l Pop nu va rămâne veșnic ministru, se va întoarce la activitatea să de bază, aceea de șef de sindicat. Acum ne pregătim pentru repararea unei mari nedreptăți: se vor da înapoi bani pentru cei circa 25000 de revoluționari cu merite deosebite la rivulutie, aceia pe care i-ați văzut în decembrie 2011 și ianuarie 2012 în piețele tuturor localităților. Ce să-i faci, Emil Boc nu a avut intuiție! Păi cu revoluționarii lui Ion Ilici s-a pus el? Ce, ei au ieșit în stradă degeaba? Huo!

S-a terminat cu demonstrațiile, s-a terminat cu greva foamei profesoresei, s-a terminat cu aruncarea de la balconul Parlamentului, s-a terminat cu protestele pentru gazele de șist ori Roșia Montană, s-a terminat cu restructurările, mergem către viitor, cu mașini hibrid și cu dinozaurii care ne mână de la spate. Ponta o să dea, Ponta o să facă, Ponta se va duce, Ponta va drege. El, mândrul nou Imperator USL, a instaurat Pax Pontana, o noua viață într-o țară în care va picură lapte și miere la comanda Partidului.

Românii au de ce să fie mândri. Ei sunt constanți în alegeri, se bazează pe instinctul celui care așteaptă să i se dea și îl penalizează pe cel care a luat. Din când în când au încercat să vadă în viitor, așa a fost în 1996, în 2004 și parțial în 2008. Dar această cuprindere către viitor a fost timidă și oscilantă, impulsul primar conducându-ne către cei pe care i-am simțit mereu aproape, de urmașii stilați ai tovarășilor, deoarece ei știu ce și cum, ei au experiență, ei ve vor binele și ne aduc liniștea.

Imperator Ponta, vezi că știm ce faci cu centurionii tăi. Nu vei scăpa de critici și comentarii. Nu ai imunitate pentru funcție și nu ai superioritate morală. Ești reprezentantul unui sistem pus în slujbă găștilor politice și a grupurilor de influență media și economice. Nu ne interesează declarațiile frumoase, ne uităm la fapte, iar acestea demonstrează că ești port-drapelul unui sistem ravanșard, care vrea să ne reîntoarcă în anii veseli ai lui Văcăroiu sau ai lui Năstase. Și asta vei plăti, cu toată liniștea ta!

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Daniel Francesco

Daniel Francesco

47 de comentarii

  1. calehari
    5 iunie 2012

    „Romania ecranelor naste monstri…Televiziunile vor creea o alta Romanie. Una in care nenorocirea exista, dar undeva nestiuta.Departe de camere. Departe de noi. Au mai existat asemenea Romanii. Zac tacute in ADN-urile lui Ceausescu, iiliescu, Nastase.” – Andreea Pora.
    … si Ponta.

  2. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    La Educație, după ce au fost retrași doi miniștri cu bube, a rămas să conducă un sindicalist, a cărui

    -un sindicalist care mai e si agramat, vezi „Salygny”, vezi alte greseli flagrante

  3. DanCanada
    5 iunie 2012

    Francesco se inseala la urma cu „vei plăti, cu toată liniștea ta!”. Nu e chiar asa, il doare la basca pe Victoras de tot acest talmes-balmes de „J’accuse!” din mass media normala, ne-incolonata.
    Atita timp cit nu exista o forta politica clara de dreapta, Victoras & co vor continua ce-au inceput.
    Au multe de facut: alegerile locale si cele din toamna, de dat jos pe Base, de refacut imaginile tuturor crocodililor compromisi, de dat cite-o ciozvirta la pensionari si bugetari ca sa taca naibii in timp ce ei continua opera etc etc.
    Credeti ca au timp sa citeasca si sa fie impresionati citusi de putin de vreo ceva?

  4. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Super articolul.

    Românii au de ce să fie mândri. Ei sunt constanți în alegeri, se bazează pe instinctul celui care așteaptă să i se dea și îl penalizează pe cel care a luat. Din când în când au încercat să vadă în viitor, așa a fost în 1996, în 2004 și parțial în 2008. Dar această cuprindere către viitor a fost timidă și oscilantă, impulsul primar conducându-ne către cei pe care i-am simțit mereu aproape, de urmașii stilați ai tovarășilor, deoarece ei știu ce și cum, ei au experiență, ei ve vor binele și ne aduc liniștea.

    Romanii sunt populisti, amatori de milogeala – nu au fost mereu asa, 50 de ani de dictaturi crunte si de demagogie omniprezenta si irespirabila i-au facut asa. Repet, ca sa fiu clar inteles – prin natura lor, romanii nu sunt asa, comunismul i-a facut asa. Asa, si numai asa, se explica isteria comemorarii Porcului national, asa se explica manifestatiile interminabile impotriva lui Boc, asa se explica „sa-ni-se-dea”-ul pe care il auzim mereu peste tot; cei asemeni lui mme Mungiu, care exemplifica prin citatul celebru din Conu’ Leonida fac o generalizare ilegitima, da, unii romani poate aveau si pe atunci aceste tendinte detestabile, insa majoritatea populatiei nu era, atunci, asa.

  5. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    #3

    o forta politica clara de dreapta, Victoras & co vor continua ce-au inceput.

    ->e in curs de construire. C’est peu, je sais, mais c’est plus que rien.

  6. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Completare la #4: de fapt, nu sunt sigur nici de faptul ca majoritatea populatiei ar fi, acum, asa. Cred doar ca asa sunt foarte multi, prea multi, pe la tara, inca, din pacate, si mai exista inca destui, prea destui, din pacate, care sunt confuzi, nu se descurca prin valul de minciuni tesute de paianjenii USL-asi, si care ii cred pe acestia pe cuvant si ii voteaza.

  7. DanCanada
    5 iunie 2012

    @5: Procentul celor confuzati de la tara e mare, dar mi se pare absolut normal, justificat.
    Au votat oamenii cu de toate, si ce? S-a intimplat mare lucru?
    A ramas doar bautura vesnic prea multa si ieftina si atit. In plus, ideea ca „daca muncesti, ai” a disparut complet, sint demonstratii practice peste tot cu manelisti mafioti din zona urbana etalindu-si masinile si gagicile.
    Comunismul a dizlocat lumea de la tara si i-a impins in cutii de beton prefabricat si in procesul asta de stramutare fortata le-a extirpat si traditia crestin-ortodoxa.
    Tot ce tinea de individualism, antreprenoriat, bun simt a disparut. Iar neo-comunismul de dupa ’89 i-a impins pe oameni mai departe, peste hotare.
    Nu oamenii de la tara sint de vina, mai degraba cei de la oras sint vinovati de status-quo-ul din Romania.
    Si nu vad cum se poate repara ceva pe termen scurt.
    Probabil 1) ar trebui scoasa tumoarea comunista 2) Cardiac arrest. Clear! = adica soc electric. La nivel de tara.
    OK, dar cum? Prin partide/grupari vechi/noi e practic imposibil – nimeni nu mai are incredere in nimic, nici vechi nici nou.
    Nici macar in BOR care uneori s-a compromis din pacate, din dorinta de a subzista.
    Si uite-asa ramine Romania cu dobitoci tristi si smecheri tupeisti drept clasa politica.

  8. calehari
    5 iunie 2012

    Eu astept rezultatele la „locale”. Vreau sa vad cate din orasele mari si mijlocii vor intra pe mana comunistilor si, apoi, voi „intra” tare in electoratul rural :). In Bucuresti, situatia este clara inca de pe acum: au primarul general si 4 sectoare(1,2,4,5,). Ma gandeam sa le insir si pe alea din tara: Constanta, Iasi, Craiova, Pitesti, Timisoara… dar pierd timpul. Mai bine il „insir” pe ala, „singurul”, unde mai sunt sanse -Cluj ????
    Vad ca DAN pomeneste de BOR. Pai in tara asta BOR a fost intotdeauna cu Puterea! Patriarhul, Preafericitul, inaugureaza o gradinita, azi s-au maine, cu to’ar’su’ general Ontanu la sect 2. La Iasi alta „sfiintia sa” se ruga de Ponta si de Nichita sa castige alegerile. Asa ca, si pe partea asta este liniste ????
    Un lucru uita multi; in ultimii ani mare parte a electoratului de dreapta potential a emigrat si MUNCESTE afara. Au ramas aici, majoritari, bugetarii, tiganii si asistatii de tot felul. Oare cu cine voteaza astia ? ????

  9. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Pai atunci, Calehari, hai s-o luam logic-sondajele sunt facute, din cate stiu eu, mai degraba in Romania, deci iau in calcul ce se intampla aici. Bucurestiul, si orasele mari, din ce spui tu, sunt asigurate de pe acum comunistilor, ok. Despre sate si comune, marturisesc ca habar nu am, ce spun sondajele, cate vor vota si cu cine. Sa insemne atunci asta ca milogii sunt mai degraba la oras si nu la tara, si ca dimpotriva, aia de la tara sunt/au devenit intre timp chiar mai putin confuzi decat noi orasenii? Daca asa ar sta lucrurile, si nu neg, ca e posibil sa ma fi inselat eu asupra lucrului astuia, atunci ar fi „meciul” chiar foarte interesant! Atunci, realmente, abia acum devine meciul interesant! >:)

  10. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Cf recensamantului din 2011:

    Din totalul populaţiei stabile a României, 10.054.000 persoane aveau domiciliul sau reşedinţa în municipii şi oraşe (52,8%), iar 8.989.000 persoane locuiau în comune (47,2%).

    de pe http://www.mediafax.ro/social/…..to-9200342
    Si acum incep sa inteleg ca meciul, pentru fortele de dreapta, daca ar reusi naibii sa se coalizeze mai repede, ar deveni castigabil!
    Pentru ca ar deveni valabil adagiul ala, ca „adevarul nu are nevoie de argumente, adevarul se apara singur”, si ar fi doar lupta intre o maree mediatica si alta. Si acum abia incep sa inteleg care-i problema – multumesc Calehari!
    Inseamna, ca, de fapt, in Ro., problema e numai 10% de miloaga, si 90% de confuzie si dezinformare in stare pura.

  11. calehari
    5 iunie 2012

    „Inseamna, ca, de fapt, in Ro., problema e numai 10% de miloaga, si 90% de confuzie si dezinformare in stare pura.” Bine spus!

    “adevarul nu are nevoie de argumente, adevarul se apara singur” Asta era valabil in alte vremuri. Altii, nu noi, au fost contemporani cu ele. Daca in loc de „adevar” punem „minciuna” atunci, azi, totul este OK, cu o singura conditie, sa fie mediatizata bine! Acum, cum foarte bine ai remarcat, alegerile se castiga mai putin cu „miloaga” si mai mult cu ” INFORMATIA” sau „INFORMAREA” electoratului, pe care nu-l intereseaza sa stie, il intereseaza sa creada.

    „si ar fi doar lupta intre o maree mediatica si alta.” Am ajuns si aici. Iar ai avea dreptate cu o singura conditie: daca ar avea si Dreapta o maree mediatica. ????

  12. kolesattila
    5 iunie 2012

    super articolul
    punct ochit …punct lovit …!

  13. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Pai atunci sa pun altfel intrebarea….de ce nu exista, mareea aia mediatica de dreapta? Imi amintesc de un articol in Cotidianul, al lui TRU, care chiar presa pentru existenta ei, prin 2006-7. Oare chiar toti milionarii, mogulii, din Romania, sa fie stangisti? Eu imi amintesc ca auzisem despre unii, chioar aici, pe ILD, ca ar fi nici-de-dreapta-nici-de-stanga, ci doar atat: moguli. Si bun, sa zicem ca toti aia din Romania ar fi, sunt mai in varsta, educati in comunism, etc. Dar sa fie toti aia din vest, toti mogulii si mogulisorii din vest, stangisti? Indoi-m-as. Si atunci? Cum de nu pot fi adusi nici unii sa inveswteasca in presa de aici, ca de incercat, inteleg ca s-a incercat? Ringier, nu mai exista, pe piata, in Romania? Elvetianul acela (sau ala e chiar Ringier?), care detinea la un moment dat actiuni la EvZ? Altii? De ce nu pot fi adusi sa investeasca in presa romaneasca (ok, exista coruptie, asta stiu, dar….totusi?). Care-s legile asa de draconice si ce spun ele, care nu le permit „presarilor” sa faca profit in Romania? Chiar nu pricep.

  14. calehari
    5 iunie 2012

    „de ce nu exista, mareea aia mediatica de dreapta? ” Pai cand naiba am inventat noi apa calda sau roata? Daca nu exista maree mediatica de dreapta in ditaimai Ocidentul, cum drac’ sa existe la noi ? Pe milardarii ” de dreapta” ii doare la 14000 Km de cot de idealurile si principiile de dreapta. Ei sunt ocupati cu Profitul. Cu IDEEA, cu IDEALUL cu PRINCIPIUL, (dar nu de dreapta) se ocupa, conform unei distribuiri tacite, „fraierii” aia de stanga. Ii crezi tampiti pe „miliardarii” americani sau, mai ales, romani sa iasa de sub umbrela protectoare al STATULUI binefacator cu care fac afaceri in draci, fara sa riste mai nimic, si sa investeasca in media ca sa-i lamureasca pe sutele de milioane de asistati ( in vreo 10-20 de ani) cat de nasoala e Stanga si ce bine le-ar fi cu Dreapta ? Ma uitam mai zilele trecute pe un post tv francez la un talkshow. Nu mi-a venit sa cred. Am zis ca sunt pe antene sau la Irealitatea! Moderatorul invitase 4 comunisti si o tipa de dreapta, ca sa „discute echilibrat” despre „NATO pericol pentru securitatea lumii”. Te-ai prins cred cum s-a desfasurat totul.

  15. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Nu stiu, Calehari, ceva imi da cu -, in „ecuatia” pe care mi-o scrii tu, ceva nu se leaga. Cu alte cuvinte, miliardarii de dreapta, din vest, sunt ocupati cu profitul, si n-au interes sa investeasca la noi (si, inteleg, din ce spui tu, nici in alte tari, Franta, USA, i dunno) pentru ca, din ziare de dreapta, nici aici, nici acolo, nu se face profit; nu se face profit, pentru ca „sutele de milioane de asistati” ar dura 10-20 de ani sa fie lamuriti ca e mai bine sa renunte la pensiile sociale si la asistenta statului si sa treaca la munca. Oki, asa o fi, dar cateva postari mai sus tocmai ma lamurisem ca, de fapt, problema nu e, in Romania, atat milogeala si asistentialismul, cat confuzia si dezinformarea, cu alte cuvinte, in Romania, cel putin, asistatii si milogii aia n-ar fi atata de multi, cu alte cuvinte, in Romania, mogulii aia de dreapta ar avea mai putina munca de lamurire de dus, totusi, decat in tarile de unde provin. Deci, nu te supara pe mine, nu ne certam, nu tin neaparat sa te contrazic pe tine, vreau doar sa inteleg cum sta treaba cu adevarat: rationamentul tau contine propozitii care se contrazic intre ele. In concluzie, continui sa intreb, si sa te intreb: care sunt legile alea asa de putin permisive care ii impiedica pe mogulii din USA, din UE Japonia, Australia, sa investeasca in presa romaneasca? Poate exista, legile, si nu stiu eu de ele, habar nu am, intreb doar.

  16. calehari
    5 iunie 2012

    Liv dragul meu, dar nu ne certam ???? Ai pus o intrebare la sfarsit. Iti raspund cu o alta ???? De ce sa investeasca mogulii din tarile enumerate in presa romaneasca?
    Stim foarte bine ca media serioasa, care cultiva onestitatea, care spune adevarul verde in fata ( sa zicem „la munca nu la intins mana”, am dat doar un ex. de mesaj) are o audianta restransa in randul „maselor populare”. Suprematia o detine divertismentul, profesionist dozat, cu mesajul politic gen ” scarpinat sub bot si pe blana de pe spinare” combinat cu atacuri dure la adresa celor care nu vor sa o faca.
    Astfel suprematia este detinuta de „ziaristii” de acest tip. La noi, Mircea Badea si gasca pe care o cunoastem. Dar nu este vina lor. Vina este a publicului, a „maselor populare” care cer lucrul acesta. „Oferta deriva din cerere” cum spunea unul destept rau( bineinteles de dreapta). ????
    Sa nu asteptam deci nici o „maree mediatica de dreapta” care sa lamureasca masele. Tot ce putem astepta este ca, dupa un timp, asa cum s-a mai intamplat, sa-i apuce lehamitea sau foamea, si sa voteze pentru „ailaltii” care le vor promite marea si sarea. Dar asta nu inseamna ca vor vota din convingeri de dreapta.

  17. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Am recitit #8, si-am inteles. Dne fereste, sa nu ai dreptate-din pacate, se pare ca ai. Revolutia aia conservatoare, se pare ca mai asteapta, vreo 15-20 de ani, asa, si inca un razboi mondial. Dupa aia, poate.

  18. Pataphyl
    5 iunie 2012

    Liv, conservatorii nu fac revoluții, ei reacționează împotriva lor. De aceea sînt numiți reacționari. Conotația (probabil) sută la sută negativă a termenului e invenția Stîngii.

  19. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Era doar o expresie, Pata, stiu asta. O metafora mai degraba, stiam de Reagan ca, se spusese, provocase „revolutia conservatoare”, dar nu stiu prea multe despre asta (o sa caut pe-aici link-urile, sa ma informez).

  20. calehari
    5 iunie 2012

    Normal ca trebuie sa asteptam. In momentul de fata, in Occident, suntem in plina revolutie socialista, iar in Orient, in plina revolutie islamista. Unii, specialistii, zic ca Obama se duce. Posibil, dar nu pt. multa vreme. Or sa vina altii ca el sa stea mai mult! Electoratul american se „improspateaza” ( nu am voie sa spun degradeaza) cu din ce in ce mai multi latino si astia, dupa cum stim, numai conservatori nu sunt. La fel si in occidentul european unde dreapta se va „baza” ( nu spun nici picat cu ceara ” se va ineca”) in viitor, pe „bazinul afro musulman”. Si asta, unanim recunoscut, conservator (vezi Hollande) ????

  21. Pataphyl
    5 iunie 2012

    „Or să vină alții ca el…” – păi da, crezi că nu m-am gîndit la asta ascultîndu-l pe Romney? :mrgreen:

  22. calehari
    5 iunie 2012

    @21 Pata, mie ILD mi-a facut mult rau! ???? Daca n-ati fi fost voi, si acum as fi trait cu speranta ca am unde sa ma refugiez, daca o mai fi nevoie, de comunistii din EST. ???? Asa, pentru ca aici am aflat multe, imi dau seama ca sunt inconjurat. Nu stiu cum sa fac „ranjetul” ala verde, dar sa spunem ca l-am pus.

  23. Liviu Crăciun
    5 iunie 2012

    Calehari
    refugiul pamintesc este acel loc geografic linistit in care rubedenii de la 0 la 100 de ani se agita fara rost, zbiara toti deodata si nu asculta nimeni, se critica sau se iau la misto, intr-o libera si deplina harmalaie, in jurul unui gratar :mrgreen:

    in schimb dincolo, in lumea uslamizata, sloganul etern al revolutiei socialiste ramine lupta continua pentru pace; pax pontana nu va insemna liniste, va fi o lupta continua si dura – cu cit mai adinca tacerea opozantilor, cu atit mai aprig razboiul pontanilor; dusmanul nu doarme niciodata; entuziasmul consensual nu va fi niciodata satisfacator si atunci pumni vor trebui impartiti cu generozitate in gurile slab aliniate; „razboiul este pace, libertatea este sclavie, ignoranta este putere”

  24. Nea
    5 iunie 2012

    Foarte bună observaţie, cum se răscoleşte fierea deopotrivă în electorat, ziarişţi şi securişti de câte ori miroase a reformă care încearcă să mai taie din hoţie şi impostură. Verificată pe o perioadă de 22 de ani.

  25. calehari
    5 iunie 2012

    @23 “razboiul este pace, libertatea este sclavie, ignoranta este putere”
    „Să mă pupe-n cur toate slugile băsiste” ( Mazare); asta este Revolutia bunului simt!

  26. DanCanada
    5 iunie 2012

    Da, Mazare e un exemplu bun:
    daca Mazare cistiga la Constanta se poate spune, vorba celor de la Catavencu: Romanul e nascut mai degraba tembel decit poet.

  27. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    #26-Tembelismul si poezia, la romanii nostri, nu imi par a fi foarte departate unul de altul, as zice chiar ca se confunda. Am multi „poeti” in familie, sau fosti colegi de facultate, care confunda stilul de cacao al lui Mazare cu pragmatismul.

  28. Ciuma
    5 iunie 2012

    Bun articol.

  29. Ingaduiti-mi sa impartasesc aici cateva ganduri, generate de evenimentele din ultimele saptamani si de citirea acestei excelente radiografii a situatiei actuale. In 1990, FSN-ul strangea randurile in jurul sloganului „Un presedinte pentru linistea noastra”. Brucan proclama necesitatea „partidului mare”. Pluralismul era stigmatizat drept sursa de „instabilitate”. Piata libera era demonizata, timp in care fostii securisti faceau averi ilicite. Avea loc privatizarea nomenklaturii. Decomunizarea era ignorata cu superbie, ba chiar atacata drept „vanatoare de vrajitoare”.

    Fostii asistenti si lectori de la „Stefan Gheorghiu” (Vasile Secares, Virgil Magureanu, Iosif Boda, Dorel Sandor, Elena Zamfirescu), fostii cercetatori de la Centrul de Studiere a Tineretului de pe langa CC al UTC (Petre Datculescu, Vladimir Pasti) si cati altii lucrau de zor la intemeierea ideologica a ceea ce H.-R. Patapievici a definit drept sistemul Iliescu. In parte, cum putem constata, au izbutit. Insa doar in parte.

    Pontocratia este efortul neo-nomenklaturist, inradacinat in ranchiuna nedisimulata si apetit vorace pentru acapararea tuturor resurselor, materliale si simbolice (v. TVR), de a restaura sistemul Iliescu, lovit puternic, dar nu se stie daca si mortal, de reformele juridice si institutionale incepute in 2005 si accelerate in ultimii ani. Zamislit politic de gruparea Iliescu-Hrebenciuc-Nastase, El Ponta le este indatorat pana peste cap, nu va iesi din poruncile lor. Devorat de imense complexe, spirit revansard si vindicativ, El Crin participa zelos la aceste actiuni menite sa intoarca inapoi ceasul istoric. Dupa parerea mea, restauratia a demarat fara urma de ambiguitate ori de jena in noiembrie 2010, in momentul „marelui bocet national” orchestrat in primul rand de Antene si de Realitatea, in memoria rapsodului oficial al comunismului dinastic, Adrian Paunescu. Nu era omagiat doar poetul, cum o fi fost el. ci se rosteau panegirice pentru „marele patriot”, „militantul pentru binele celor multi” etc, se pregatea resuscitarea (reabilitarea) miturilor celor mai nocive ale stalinismului national.

    Si totusi. Exista un electorat de centru-dreapta in Romania, exista de-acum o clasa de mijloc si, poate cel mai important, exista o masa critica de cetateni care nu vor sa fie umiliti, spoliati si mintiti. Nu toata lumea savureaza obscenitatea publica (spre a relua formula lui Andrei Plesu). FSN-ul a mizat pe infantilizarea sistematica a maselor. USL-ul incearca sa reia aceasta strategie, manipuland informatii, in special prin trusturile felixiote. Dar nu poti minti pe toata lumea tot timpul. Iata cateva ratiuni pentru a ne pastra un optimism moderat.

  30. Anonymous
    5 iunie 2012

    Excelent articol, bravo. Nu auzisem de tine dar o sa incerc sa te mai citesc.

  31. Mih.
    5 iunie 2012

    Pe langa multe altele, tot mai ingrijoratoare mi se par declaratiile ministrului de Externe.
    http://www.hotnews.ro/stiri-es…..-12-00.htm

  32. Mircea Prodan
    5 iunie 2012

    Si care e treaba?! Crezi ca pedeleii au fost altfel? Te inseli….Au fost la fel de nenorociti, lagomi si aroganti ca pesedeii…Restauratie zici? Reintoarcere la ce de la ce? De la „o linie de dreapta”? Pai ai sentimentul ca pedeleii cu Boc in frunte au fost „dreptatci”? Fugi d’acilea nene…
    Subtirel comentariul, imi pare rau…Pe mine, un fost pedeleu fo’ zece ani, nu m-ai convins…

  33. Mih.
    5 iunie 2012

    @32
    Comentariul tau poate fi:
    1)tampit
    2)manipulare
    3)manipulare tampita
    4)nu exista alta varianta
    E o parerea personala. Daca te intereseaza si altele, intreaba-ma! ????

  34. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Ceea ce, iarasi, nu s-a spus aici, dar timpul nu-i pierdut, cum spun eu, uneori, e mereu timp sa scriem si un „episod 2”, este ca, in mod evident, vizibil si din avion, Ponta mizeaza pe coruptia, incompetenta si lipsa de moralitate a (UNORA DINTRE) cei care i-au precedat, pe principiul „lasa, daca lumea n-a iesit in strada impotriva celor dinaintea noastra, nu va iesi nici impotriva noastra” (nu se pun revoltele manipulate hrebenciuceste din ianuarie, si nici manifestatiile din piata Victoriei, organizate cu pricepere de USL si de moguliziuni). Calculul este corect, nu va iesi nimeni in strada, sau aproape nimeni, estimez eu, impotriva lui Ponta. Ce se va intampla la vot, insa, este alta chestiune. Pentru ca restauratia vechilor moravuri nastasiot-vacaroiene se vede, si ea, din avion: sa ne gandim numai de faimoasa „reintregire a salariilor” cu 8%, precedata, deja, de o inflatie sanatoasa care practic a anulat-o inainte de a se face. Sa nu credem ca romanii sunt prosti si nu inteleg lucrurile astea; prosti nu erau ei nici pe vremea lui Vacaroiu, cand acelasi FGeorgescu a practicat metoda asta la greu – sa ne amintim cum, la fiecare 2 luni, parintii nostri mai primeau cate 5 lei in plus la salar, si concomitent leul mai depasea cate un nou prag istoric – romanii chiar atat de prosti sa nu inteleaga manevrele astea nu sunt; prosti sunt cei care le practica de atata amar de vreme pe ei si care, vorba Catavencilor, „nu mai stiu nici macar sa fure”. USL-asii nu sunt decat niste biete gaini, grase de atatea graunte mancate, si care si-au pierdut pana si minimul instinct (politic) de conservare. Cf. vorbei populare, „prea mult bine te tampeste”. Traim, intr-adevar, vremuri interesante, pentru ca voturile de pe 10 iun. si cel din noiembrie (octombrie, whatever) vor avea o miza mult mai mare decat cele din ultimii ani. >:)

  35. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Comentariu pierdut la aksi.

  36. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Il declar nul, pescuibil si il fac cadou gasitorului, ca forma de cadou promotional.

  37. emil borcean
    5 iunie 2012

    Vorba lui Liv (mai sus): „Il declar nul, pescuibil si il fac cadou gasitorului, ca forma de cadou promotional.

  38. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    E tare, tricoul; eu as fi pus si mutra Pontacului, sub basca si pletele Guevarei. Imi cer scuze pentru ca am scapat butonul de de sub control, si a facut revolutie impotriva mea.

  39. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    butonul de italice

  40. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Scenariu care-mi vine in minte ascultandu-i p-astia la B1: la primarii, PDL capoteaza dramatic (ca sa nu spun ca-si ia cataroaie-n dinti, sa fiu delicat), o gramada din membrii marcanti care inca erau in PDL, ca urmare, dezerteaza, PDL-ul se sparge definitiv in aripi si aripioare, iar partidul scade in sondaje sub nivelul necesar ca sa intre in parlament (cel actual, de 0,x %). Ca urmare, vazandu-si visul de a fi demolat PDL-ul implinit, USL-asii se cearta definitiv, iar PNL redevine opozitia PSD-ului, apoi PSD-ul ia singur 50% la guvernare (Crin nefiind un lider convingator pentru nimeni, nici macar pt. sine insusi in baie, cand se trezeste), il suspenda pe Basescu si unul din granzii PSD-ului candideaza la presedintie, si castiga (dupa ce PNL+PSD l-au suspendat pe Basescu, de-o mana cu poporul, care nu-i mai suporta „aroganta”, intre ghilimele, de a-i spune „du-te bre, popor, la munca”). Dupa aceea, cu o Romanie complet PSD-izata, PNL-ul si Crin au chiar toate motivele sa faca „opozitie” numai de forma, dat fiind ca oricum PSD-ul a fost adus la putere de votul popular, si oricum, nici sa vrea, ei n-ar putea schimba nimic. Sa zicem ca, asa, am ajuns rapid, din 2012, in 2013-2014. Si, acum, intr-o zi, Crin, acum (inca) parlamentar, ii da un telefon lui Ponta, prim-ministru pe viata, si ii spune: „ei, Victor, vezi? Ti-am spus eu ca planul meu era bun? Vroiai sa ajungi la putere, ei, uite, ai ajuns…acuma ma ajuti si pe mine si dai telefon la judecatorul X, sa ma ajuti cu shmenul Y, sau la ministrul T, pt. smekeria Z, ok? Da’ vezi, maine, cand vii la Antena sa vorbesti despre asta, sa ma vorbesti de rau, ca si cum am fi in opozitie, noi doi, unul cu altul, da? Sa nu uiti, de lucrurile astea”
    Oki, stiu, e doar un scenariu, poate ca e fantezie. Dar ma ingrozeste ca poate fi viata mea si a copiilor mei, acolo, sub conducerea astora.

  41. calehari
    5 iunie 2012

    @34. Liv iti admir optimismul, dar sa nu uitam vorba: Nu-i masura pe ceilalti cu masura ta. Ceea ce vezi tu, sau eu, sau noi ( si vedem corect) nu este obligatoriu sa vada si poporul. Daca ar fi fost asa, istoria ar fi aratat cu totul altfel.
    „Sa nu credem ca romanii sunt prosti si nu inteleg lucrurile astea” Imi permit, cu scuzele cuvenite, sa iti reamintesc un lucru pe care sunt sigur ca-l sti; ratiunea nu este universala si nici macar colectiva.
    Mai reamintesc ceva, care vad ca s-a uitat: dupa 4 ani de guvernare a Conventiei(1996-2000) patru ani facuti praf si pulbere de mass-media Sistemului, rezultatele la alegerile parlamentare din 2000 au fost: PDSR 37% C.D. si Senat, PRM 19% si 21% la Senat, PD 7% si 8%, PNL 7%
    Unde este PNTCD? Stim raspunsul.
    Daca nu se intampla un miracol( pentru ca numai un MIRACOL mai poate schimba tragica realitate) Fortele de Stanga ( am mai spus-o de cateva ori) VOR OBTINE O VICTORIE ZDROBITOARE IN NOIEMBRIE 2012!

  42. calehari
    5 iunie 2012

    @40 Interesant scenariu! S-ar putea sa exagerez, dar am impresia ca acest scenariu este valabil de 22 de ani! Exista si antracte dupa care, spectatorii atenti, remarca disparitia din distributie a unor personaje, intotdeauna pozitive. Cine s-a saturat de piesa cu acest scenariu, si au fost cateva milioane pana acum, a parasit sala. E singurul mod de a scapa de el.

  43. DanCanada
    5 iunie 2012

    @calehari #42: S-ar putea sa fie chiar mai nasol. Miracole au fost, a trecut vremea lor.
    Acum nu mai e nici macar speranta, oamenii nu mai au incredere in nimic. Plus ca UE nu mai are timp si bani sa sustina o Dreapta adevarata.
    Nu stiu, dar peisajul parca e chiar mai nasol decit in ’96, inainte de aparitia electorala a CD. Probabil acum in constiinta fiecaruia cintaresc mai greu cei 22 de ani de DEGEABA. Este revoltator ca dupa 22 de ani neo-comunistii sa cistige zdrobitor.
    Parca-l si vad pe Ilici impaunindu-se ca un curcan rosu: „poporul a ales in mod FIRESC, DEMOCRATIC pentru mai bine!” ????

  44. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Exact, Calehari. Spectatorii se mai schimba, unii dintre ei dand ortul, iar altii parasind „sala”, in timp ce actorii se schimba muuult, muuult mai rar, cu altii identici. Actorii seamana mai mereu izbitor intre ei.
    @41-sa vedem, sa vedem. Eu unul cred in „miracole” infaptuite de oameni ca tine si ca mine, despre alea de la D-zeu am mereu dubii. Asa ca astept sa vad ce se petrece pe 10-sau dupa 10, cand PDL-istii, cum au promis, isi vor face o revizuire a strategiei; astept sa vad in noiembrie, ce o sa faca MRU atunci, astept sa vad cati, sidaca, vor intra, dintre candidatii Noua Republica, in viiorul parlament.
    Ce vrei, stii situatia mea, sau o banuiesti, cel putin….sa emigrez mie mi-ar fi extrem de greu, sa ma sinucid inca nu vreau, asa ca sunt oligat sa sper, oricat de mici ar fi sansele. Si da, mi-amintesc ce s-a intamplat cu PNT-ul, dar mi-amintesc si ca datorita partidului aluia (si nu a lui Bombo, si trebuie si asta, sa o spunem apasat) Romania a intrat in NATO si UE.

  45. calehari
    5 iunie 2012

    @44 „dar mi-amintesc si ca datorita partidului aluia (si nu a lui Bombo, si trebuie si asta, sa o spunem apasat) Romania a intrat in NATO si UE.”
    O luam de la capat ???? Eu imi amintesc, tu iti amintesti… noi ne amintim. SI CE DACA ? Poporul, Multimea nu-si aminteste, nu pretuieste lucrurile astea (s-a vazut la vot in 2000). Basescu a incercat sa faca si, cu eforturi uriase, chiar a reusit unele lucruri notabile. A procedat corect inca de la inceputul crizei, ba chiar dinaintea ei, daca imi aduc aminte de rezistenta pe care a opus-o maririi pensilor de catre Tariceanu. SI CE DACA ? Multimea nu are ratiune, nu are memorie! In schimb are MAŢ si speranta ca se va gasi cineva sa il umple!

    „cand PDL-istii, cum au promis, isi vor face o revizuire a strategiei” Ai putea sa dai cateva nume de Strategi ????

    @43 Dan Canada „Este revoltator ca dupa 22 de ani neo-comunistii sa cistige zdrobitor” Pai, nu suntem obisnuiti ? Au castigat zdrobitor si in 1990, si in 1992, si in 2000. Urmeaza 2012! Cu iliescu ai mare dreptate, asa va spune.

  46. Liv St Omer
    5 iunie 2012

    Pai de-aia si trebuie sa i-o spunem NOI apasat, ca sa i-o amintim poporului care gandeste cu matul. Noi, adica ILD, Bleen, si ceilalti putini ziaristi de dreapta care au mai ramas. Pentru ca, uite, totusi, in 2004 si in 2009, tot poporul ala l-a votat pe Basescu, nu au venit extraterestrii sa-l voteze. Si, daca te gandesti bine, poate nici nu e nevoie de altceva: poate ca e suficient ca, din nou, a n-a oara, poporul sa gandeasca cu matul! Poate ca e suficient sa-i amintim poporului de suficiente ori cu cat a crescut E de cand s-a inscaunat Ponta si pana acum – macar asta, matul poporului intege: ca mancarea din el costa bani. Si o stim, o, prea bine: sansele ca Ponta sa insanatoseasca la loc economia sunt nule. Incat nu trebuie decat sa repetam maniacal lucrul asta pana ne doare tastatura: ca din cauza Pontacului, euro creste, mancarea se scumpeste, si vom muri cu totii de foame. Avem noroc ca, de data asta, e realmente foarte simplu.

  47. calehari
    5 iunie 2012

    Exit pool în premieră:

    – Ce-ai votat fă?
    – Partidu’ Poporului.
    – Ha? Nebuno!
    – Da’ tu?
    – USL peste tot.
    – Şi măta?
    – PDL, proasta!

    Dialogul real a avut loc, normal, la iesirea din sectia de vot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian