Progresismul Bisericii Luterane din Suedia: căsătoriile între persoane de acelaşi sex

    Print Friendly, PDF & Email

    Tovarăşii din întreaga lume vor saluta cu deosebită plăcere ultima decizie a Bisericii Luterane din Suedia: ramura suedeză a protestantismului luteran a hotărât să accepte căsătoriile între persoanele de acelaşi sex, acordând Noii Stângi o nouă victorie.

    Suedia: Sinodul Bisericii a aprobat căsătoria între persoane de acelaşi sex

    Biserica Suediei a aprobat joi în cadrul Sinodului său căsătoria religioasă între persoane de acelaşi sex, autorizată de legea suedeză de la 1 mai, a anunţat un responsabil, relatează AFP.

    Măsura, care va fi aplicată de la 1 noiembrie, a fost adoptată cu o majoritate de aproape 70% dintre cei circa 250 de membri ai sinodului, a indicat un purtător de cuvânt al Bisericii.

    La adoptarea legii de către Parlamentul suedez în aprilie, Biserica luterană, separată de stat în 2000, a susţinut reforma, însă a amânat aprobarea sa oficială.

    Suedia, deja pionieră în materie de dreptul de adopţie pentru cuplurile homosexuale, devine astfel una dintre primele ţări din lume care autorizează celebrarea căsătoriilor homosexuale în cadrul principalei sale congregaţii religioase. Circa 73% dintre suedezi aparţineau de Biserica Suediei în 2008.

    Principala asociaţie suedeză pentru apărarea drepturilor homosexualilor, RFSL, a salutat măsura. ‘RFSL felicită Biserica Suediei pentru decizia sa, membrii săi homosexuali şi bisexuali se vor putea simţi un pic mai bine veniţi în societate’, a scris ea.

    Încercarea anumitor biserici protestante de a fi o avangardă a „progresului” are o puternică nuanţă tragicomică. Credinţa în divinitatea creştină a scăzut şi scade în continuare şi singura soluţia ce le-a trecut prin cap clericilor protestanti a fost administrarea unor supradoze de ideologie progresistă. Par să nu înţeleagă câteva lucruri extrem de uşor de priceput: cei rămaşi credincioşi vor fi nemulţumiţi de ceea ce consideră o pervertire a preceptelor religioase, în timp ce oamenii care au părăsit biserica nu se vor întoarce la ea şi cel mult vor zâmbi ironic la tentativele ei disperate de a se face acceptată de „minunata lume nouă”.

    The following two tabs change content below.
    „By accepting punishment, not for any sins, but for our virtues, we betrayed our code and made theirs possible. [...] Theirs is the morality of kidnappers. They use your love of virtue as a hostage. [...] Your enemies are destroying you by means of your own power. Your generosity and your endurance are their only tools. Your unrequited rectitude is the only hold they have upon you. They know it. You don't. The day when you'll discover it is the only thing they dread. You must learn to understand them. You won't be free of them, until you do.” - Francisco D'Anconia (Atlas Shrugged - Ayn Rand, p. 619)

    10 gânduri despre “Progresismul Bisericii Luterane din Suedia: căsătoriile între persoane de acelaşi sex

    1. Iata ce zice G. M. Tamas intr-un interviu. Nu e legat direct de Suedia, dar are legatura cu tema.


      Reacţiunea ii invaţa insa pe est-europeni sa se uneasca. Invaţam din rau. Nu e nevoie sa fim consideraţi socialisti sau feministi, activisti gay sau lesbian; militanţii pentru drepturile minoritaţilor sau reprezentanţi ai breslelor muncitoresti trebuie sa inveţe sa lupte alaturi fiindca ne incolţeste acelasi adversar.

      Cine este dusmanul? Traditia liberala si crestina a Europei.

      Cind proletarii fac amor ideologic cu lesbiencele nu poate iesi decit o monstruozitate.

      O vorba despre G. M. Tamas. Omul a fost un autentic dizident anti-comunist, din cite stiu eu. De necrezut cum s-a „convertit” dupa ’89.

    2. Cu placere.

      Da, este foarte posibil sa ai dreptate cu Tamas. Nu vreau sa il fac „rezonabil”. Nu am nici un dubiu aici. Dar apreciez totusi curajul lui de pe vremuri. E naucitor, insa, ceea ce sustine azi !

    3. Acesti „crestini” se pot lua de mana cu dr. Rowan Williams, arhiepiscop de Canterbury, cel care s-a aratat dispus, in ultimii ani, sa accepte toate temele impuse din afara de diverse grupuri de presiune: homosexualitatea preotilor, hirotonisirea femeilor, eutanasia, terorismul islamic. Dr. Williams a declarat, dupa cutremurul si tsunami-ul devastator care i-a urmat, petrecute in decembrie 2004, că ii intelege pe cei care îsi simt credinta clatinata si a constatat legitimitatea intrebarii: “Daca Dumnezeu exista, de ce ingaduie asemenea orori?”.
      Biserica Luterana din Suedia a devenit astfel o anexa a relativismului si s-a transformat intr-un soi de ONG ghidat de norme laice.

    4. Revin cu citatul din Paul Barbaneagra, pentru ca se aplica foarte bine aici:

      A fost foarte greu şi este din ce în ce mai greu să întâlneşti un preot cu o gîndire dogmatic-tradiţională! Mai toţi sînt încercaţi de prostioarele progresiste. Foarte la modă a devenit în ultimii ani figura “suprarealistă” de “preot-muncitor”, un soi de activist-sindicalist îmbrăcat în straie popeşti, care propovăduieşte în numele Bisericii necesitatea revoluţiei mondiale.
      Interviu Cristian Bădiliţă – Paul Barbăneagră.

    5. n-o sa-i inteleg niciodata; ce sens mai are religia asa?

      adica, eu m-as fute cu aproape toate donsoarele pe care le vad pe strada; asa m-am nascut, n-am ce face… ar trebui sa cer binecuvintarea bisericii pt asta? ar trebui sa mi-o dea?

    6. dar murfi, asta nu cred ca e treaba bisericii.
      cred ca tine mai mult de domnisoare.
      pe ele le’ai intrebat?

    7. ce n-am sa inteleg (e un fel de a zice, de inteles chiar inteleg) vreodata e interesul asta fata de ce face vecinul in ograda sa, si, mai ales, cu cine face. de ce sa nu fie loc pe lume si pt oameni care isi doresc o viata decenta? daca cei cu alta orientare duc o viata promiscua, sunt aratati cu degetul si infierati. daca vor o viata respectabila, sunt iarasi infierati. de unde rezulta ca indiferent ce atitudine ar avea, vor fi mereu blamati.

      pe de alta parte, e la fel de greu sa inteleg de ce persoanele homosexuale isi doresc casatorii religioase. teoretic, toata lupta pe care o duci cu tine sa te accepti, toate necazurile provocate de societate ar trebui sa iti deschida un pic mintea si sa te faca sa intelegi ca uniunea de tip religios e necesara oamenilor slabi, oamenilor care pt a fi respobsabili au nevoie de simboluri si rituri de trecere. uniunea civila e tot ce iti poti dori.

    8. progresul in Biserica este ca si conservatorismul intr-un institut de cercetare, ridicol. Biserica trebuie sa reprezinte vointa lui Dumnezeu, nu dorinta majoritatii, altfel nu mai este Biserica ci parlament. Din punctul meu de vedere, biserica Suediei nu mai poate fi numita o biserica crestina iar cei care vor pastra in continuare legaturile cu aceasta in numele ecumenismului, o alta erezie, trebuiesc excomunicati.

    Lasă un comentariu

    Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.