FUNDATIA IOAN BARBUS

Două imagini de o tristețe înfiorătoare (terorism islamic și autism european)

După atentatele de la Bruxelles, soldate cu peste 30 de morți, publicația olandeză dagelijksestandaard.nl scrie că în media s-a prezentat imaginea oamenilor uniți împotriva terorismului, belgieni nativi și musulmani cu copii.

Prima imagine

Un pompier din Bruxelles, preluat de publicația olandeză, povestește că realitatea nu are, de fapt, nici o legătură cu această imagine. Grupuri-grupuri de musulmani tineri s-au adunat pe străzi, după atentate, dar nu ca să plângă, ci ca să “danseze și să râdă” și să facă spre trecători semnul decapitării, cu degetul la gat. Același lucru s-a întamplat și după atentatele din NY, Madrid, Londra și Paris. Pentru o parte semnificativă din tinerii musulmani din Europa, teroriștii nu sunt sunt doar tolerați, dar sunt simpatizați, scrie publicația olandeză.

În schimb, arestarea lui Abdeslam, unul dintre teroriștii care au ucis 130 de oameni la Paris, – și care locuia nestingherit de poliție sau vecini, de patru luni, în Molenbeek, cartier general islamist din centrul Bruxelles-ului -, a fost întampinată de aceiași tineri cu proteste violente în stradă, pentru “eroul” lor, cu pietre aruncate în polițiști. Ziarul belgian De Morgen scrie că “tot cartierul” știa că Abdeslam a locuit în Molenbeek după atacurile din Paris, dar nimeni nu a vorbit cu autoritățile. Dacă radicalizarea musulmanilor născuți în Europa nu ar fi fost ignorată și tratată cu superficialitate criminală timp de zeci de ani, oamenii aceștia nu ar fi fost măcelariți.

A doua imagine – “Imagine”

În seara de după atentat, un grup de tineri s-a adunat în centrul Bruxelles-ului ca să cânte, ținându-se în brațe, “Imagine” a lui John Lenon.

Pentru mine, asta e imaginea, de o tristețe infiorătoare, a unor oameni care nu au înteles și nu vor întelege prea curând, poate niciodată, că civilizația și pacea se apără, nu se imaginează.

“Imagine” imaginează o lume în care nu există țări, nu există religie, nu există proprietate privată (cum nu au existat nici în comunism, 100.000.000 de morti, and still counting), nu există civilizație și toată lumea trăieste clipa într-o sublimă iresponsabilitate de tip bon sauvage. Belgienii vor imagina în continuare, o parte din vecinii lor musulmani vor continua să rada de ei în momentele de doliu și reculegere, dar și de apropiații lor uciși în atentate; iar islamiștii vor ucide, nesensibilizati de bocetul steril și nihilist al unor oameni care refuză realitatea și refuză cu încăpățânare să se apere.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Costin Andrieş

Costin Andrieş

Autor, co-fondator și redactor-șef ILD https://twitter.com/CostinAndriess

22 de comentarii

  1. EVA
    24 martie 2016

    “Iubiti pe vrajmasii vostri, faceti bine celor ce va urasc pe voi; binecuvantati pe cei ce va blestema, rugati-va pentru cei ce va fac necazuri. Celui ce te loveste peste obraz, intoarce-i si pe celalalt; pe cel ce-ti ia haina, nu-l impiedica sa-ti ia si camasa; oricui iti cere, da-i, si de la cel care ia lucrurile tale, nu cere inapoi” (Luca 6, 27-30).

  2. AC
    24 martie 2016

    am ascultat Beatles din clasa a VII-a. Intre timp am inceput sa citesc carti serioase si muzica clasica si am realizat ca Imagine e pur si simplu un bun de consum pentru liceeni rasfatati si inculti. Faptul ca sunt atat de ignoranti sa aiba inca iluzia ca poti rezolva cu procedee hippi un conflict cu violenta istorica a Islamului este naucitor. Se vede totusi ca 70 de ani de prosperitate le da oamenilor iluzii, pentru ca ei iau de bune lucruri pentru care s-a murit. De aceea le vor pierde.

  3. Costin Andrieş
    24 martie 2016

    @EVA, Roger Scruton în Creştinism şi pacifism ( https://inliniedreapta.net/dereferinta/crestinism-si-pacifism/ )

    Cristos ne-a sfătuit chiar să întoarcem şi celălalt obraz atunci când suntem loviţi. Pacifiştii, consideră, de exemplu, că această remarcă ar însemna că nu ar trebui să ne apărăm, ci să depăşim violenţa, aşa cum a facut-o Cristos. Dar doctrina creştină poate fi acceptată şi fără a subscrie la pacifism. Cristos a suferit cea mai violentă moarte nu pentru a pleda în favoarea lipsei de apărare, ci pentru a mântui omenirea. În acelaşi timp, el stă mărturie că răul nu a intrat în omenire prin el. Cerându-ne să întoarcem şi celălalt obraz, el ne prezenta, ca întotdeauna, un ideal personal şi nu un proiect politic. Dacă sunt atacat şi întorc şi celălalt obraz, eu ilustrez virtutea creştină a blândeţii. Dacă mi-a fost încredinţat un copil care este atacat şi pe copil îl pun să-şi întoarca şi celălalt obraz, devin părtaş la violenţă.

    Acesta este, desigur, felul în care trebuie să înţeleagă un creştin dreptul la apărare şi aşa este înţeles acest drept în teoriile medievale privitoare la războiul legitim. Dreptul la apărare decurge din obligaţiile tale către alţii. Eşti obligat să ocroteşti pe cei pe care soarta i-a lăsat în grija ta. Un conducător politic care nu întoarce obrazul său, ci pe al nostru devine părtaş la următorul atac. Prea des s-a întamplat acest lucru. Urmarindu-l însă pe agresor şi aducându-l în faţa justiţiei prin mijloace chiar şi violente, omul politic serveşte cauza păcii, ca şi pe cea a iertării, al căror instrument este justiţia.

  4. DanC
    24 martie 2016

    @EVA:

    Din N. Steinhardt “jurnalul fericirii”:

    “Mii de draci ma furnica vazand cum este confundat crestinismul cu prostia, cu un fel de cucernicie tampa si lasa. O bondieuserie (e expresia lui tante Alice), ca si cum menirea crestinismului n-ar fi decat sa lase lumea batjocorita de fortele raului, iar el sa inlesneasca faradelegile dat fiind ca e prin definitie osandit la cecitate si paraplegie. Denis de Rougemont: Sa nu judecam pe altii, dar cand arde casa vecinului nu stau sa ma rog si sa ma imbunatatesc; chem pompierii, alerg la cismea. De nu, se numeste ca sunt fudul si ca nu-mi iubesc aproapele. Macaulay: este drept ca nu avem voie sa ne rasculam impotriva lui Nero caci orice putere de Sus este, dar nici nu trebuie sa-i sarim lui Nero in ajutor daca se intampla sa fie atacat. (Eisenhower si Foster Dulles in toamna lui ‘56.) Una e sa te rascoli, alta e sa aprobi. Cand a cazut Iacob al II-lea, s-au gasit episcopi anglicani care sa-l urmeze in exil pe regele procatolic, ori poate catolic, numai pentru ca era suveranul legitim si, orice s-ar fi intamplat, nu putea fi inlocuit.

    Crestinismul neajutorat si neputincios este o conceptie eretica deoarece nesocoteste indemnul Domnului (Matei 10, 16: “fiti dar intelepti ca serpii si nevinovati ca porumbeii”) si trece peste textele Sfantului Pavel (Efes. 5, 17: “Drept aceea, nu fiti fara de minte”, II Tim. 4, 5: “tu fii treaz in toate…”, Tit. 1, 8: “sa fie treaz la minte” si mai indeosebi I Cor. 14, 20: “Fratilor nu fiti copii la minte; ci la rautate fiti copii, iar la minte fiti oameni mari”). Nicaieri si niciodata nu ne-a cerut Hristos sa fim prosti. Ne cheama sa fim buni, blanzi si cinstiti, smeriti cu inima, dar nu tampiti. (Numai despre pacatele noastre spune la Pateric “sa le tampim”.) Cum de-ar fi putut proslavi prostia Cel care ne da sfatul de-a fi mereu treji ca sa nu ne lasam surprinsi de satana? Si-apoi, tot la I Cor. (14, 33) sta scris ca “Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neoranduielii”. Iar randuiala se opune mai presus de orice neindemanarii zapacite, slabiciunii nehotarate, neintelegerii obtuze. Domnul iubeste nevinovatia, nu imbecilitatea.

  5. Mihaela Bărbuş
    24 martie 2016

    Nu inteleg de ce autoritatile au permis pustimii sa deseneze pe astfalt si sa cante Imagine cvasi fara masuri de securitate, chiar la cateva ore de la atentate, dar au cerut evreilor sa anuleze festivitatile de Purim pt ca nu le pot asigura securitatea.
    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4782174,00.html
    Erau mai in siguranta cei care desenau intr-o piata deschisa f aproape de zona musulmana decat niste oameni civilizati care respecta regulile, se cunosc intre ei si nu au facut niciodata aiureli?

  6. Costin Andrieş
    24 martie 2016

    in primul rand, pentru ca sunt incompetenti, cum au dovedit deja, in al doilea rand, pentru ca primul grup e mai “impartial” si mai “obiectiv”, deci mai putin periculos decat al doilea.

    de exemplu, a aparut o femeie in hijab care a sfasiat steagul israelian care fusese pus de cineva la memorialul victimelor, fara sa ii treaca cuiva prin cap sa o opreasca, sau sa ii spuna ca nu e in regula ce face:

  7. Mihaela Bărbuş
    24 martie 2016

    Şi puşcăriaşii (francofoni) s-au bucrat: certains détenus, dont le nombre est impossible à préciser, ont fêté les attentats de Bruxelles. Dans ses éditions de ce jeudi matin, SudPresse révèle certains propos tenus au sein de la prison d’Andenne : ” Allahu akbar, ce n’est que le début et cela va continuer! ” ou ” Je suis bien content! Quand je sors, je ferai pareil!”
    http://www.lalibre.be/actu/belgique/en-prison-certains-detenus-ont-fete-les-attentats-de-bruxelles-56f3c78335702a22d5af93c0

  8. Costin Andrieş
    24 martie 2016

    EVA, DanC, o alta explicatie , de la Dennis Prager:

    Commandment Six: Do Not Murder

    „Do not murder” sounds like such a basic, intuitive idea. So why is it one of the Ten Commandments? Because, as seen by the glorification of murder in too much of today’s Muslim world, valuing life and hating murder is not a matter of genes, but of culture and education. #Brussels #ISIS

    Posted by PragerU on 24 Martie 2016

  9. Mihaela Bărbuş
    24 martie 2016

    Nu stiu cat e de bine argumentata afirmatia ca francofonia este un factor esential in radicalizarea jihadista, dar mi s-a parut interesanta (si m-a facut sa zambesc).
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-20892139-the-french-connection-doi-reputati-cercetatori-americani-afirma-francofonia-este-factor-esential-radicalizarea-jihadista.htm

  10. EVA
    24 martie 2016

    Sunt perfect de acord cu gasirea unor solutii, legale, eficiente, defensive la problema violentei. Sunt perfect de acord cu faptul ca e preferabil sa fii cinstit, just si inteligent. Nu il cunosc pe autorul articolului pentru a intelege care ii sunt motivatiile dar articolul in sine are o evidenta tenta manipulativa. Fie si numai pentru faptul ca afirma fara referinte ca “un numar semnificativ de tineri” sau ca “o publicatie olandeza” a zis, deci se confirma ce scrie in articol. Care e concluzia articolului ? Occidentalii sunt prosti, incompetenti si cred ca prin cantece pot invinge un rau absolut si violent. Autorul articolului precum si cei care il aproba sunt destepti, ei stiu care e cauza, ei stiu care e solutia. Nu esti de acord ? Esti prost. Folosirea unor metode manipulative atat de elementare, mai ales cand afirmi ca ai obligatia religioasa sa fii destept, presupune cel putin ca iti crezi cititorii, dintr-un motiv sau altul, usor de convins. Articolul afirma de asemenea ca occidentalii refuza sa se apere. Tari in care o mama a facut puscarie pentru ca a imbracat si a trimis la gradinita copilul cu un tricou pe care era scrisa o gluma cu tenta jihadista, tari in care unor comici li se interzic spectacolele pentru ca mesajul e considerat prea promuslman, tari in care controlorul de bilete e insotit de un militar cu mitraliera, nu prea pot fi considerate ca tari care nu se apara, uneori chiar exagereaza cu aparatul. Dupa mine, articolul afirma ceva de genul ca pentru ca masinile pot provoca si uneori, deseori, provoaca acidente, trebuie sa le eliminam intrand cu tancul pe sosele. Eu spun ca educarea continua a soferilor si a pietonilor, drumurile ingrijite, semnele de circulatie corect instalate si in stare buna si amenzile pot minimiza pericolul rutier. Un politist politicos si zambitor si un pic de muzica la radioul din vehicul ar putea ajuta la relaxarea tuturor. Intoarce si obrazul celalalt, nu raspunde la violenta cu violenta, iarta, deblocheaza mintea din violenta si pastraza-o libera sa poata gasi o solutie umanista. Pe terra sunt cam tot atatia musulmani cat crestini. Ne strangem de gat unii pe altii sau ne pastram controlul si cautam impreuna solutii pentru neutralizarea violentilor pititi printre noi ?

  11. Costin Andrieş
    24 martie 2016

    EVA, sunteti prost informata. Referintele sunt date. Altfel, Ayan Hisri Ali a plecat din Olanda in SUA, mai exact a fugit, din cauza ca viata ei era pusa in pericol de islamisti, dupa ce Theo Van Gogh a injunghiat pe strada in 2004, pentru ca deranja islamistii. Cat despre caricaturi, cred ca nu va amintiti nici de caricaturile daneze din 2006, pentru care ziarul care le-a publicat a fost amenintat cu atacuri teroriste. Si probabil a trecut prea mult timp de atunci si nu va amintiti de asasinarea redactiei Charlie Hebdo pentru ca au luat in ras numele lui Mahomed. Critica islamului este o indeletnicire care iti poate aduce moartea in aceasta Europa care refuza sa se apere. Lumea pe care o descrieti dvs nu exista, de asta vi se pare articolul manipulator. Belgia a primit avetismente repetate ca aeroportul Zaventem este foarte vulnerabil si nu a facut nimic. Neglijenta criminala:

    The Belgian government some weeks ago hired an Israeli security firm to inspect security arrangements at the Zaventem airport of Brussels. The security experts, who were asked for advice on improvements, submitted initial recommendations for urgent upgrades. However those improvements had not been installed by Tuesday, March 22, when Islamist terrorists hit the airport’s departure hall with exploding suitcases, claiming more than 30 deaths and injuring scores of victims..
    The Israeli firm was not alone in underlining the urgency of security upgrades at Zaventem airport in recent weeks. On Feb. 29, European Union security agencies called for an immediate overhaul of the security measures at Belgian airports and borders, which were wide open to access by terrorists and lacked the tools for inspecting passengers on arrival and departure.

    Despite the spreading shock effect of the airport attack, it is also becoming clear that the terrorists only accomplished the first part of their jihadist mission. The Islamic State, which approved the operation, had envisaged a much bigger atrocity. This is attested to by the discovery of three bags containing identical kits of firearms and ammunition, a bomb belt, two AK-47 automatic rifles, magazines and hand grenades – all intact and unused. The police detonated them by controlled explosion.
    Those kits were concealed in advance in apparent readiness to strike the emergency teams, the medics, the security forces and the other first responders when they arrived to tend the victims of the first attack. The kits were placed at strategic points, either by an advance team of terrorist operatives masquerading as airport personnel, or a staff employee.
    When investigators examined the submachine guns, they found that someone had tried to fire one of them and it jammed. This might explain why the second half of the Brussels airport atrocity, the mega-massacre, was stalled.
    By sheer chance, therefore, hundreds of Belgian security officers and emergency aid personnel were saved from being trapped from three directions in a ball of fire.

    http://www.debka.com/article/25319/

    + Consiliul Teologilor Islamici din Belgia a refuzat rostirea unor rugaciuni in memoria victimelor atentatelor din 22 martie si pastrarea unui momentde reculegere http://www.lanouvellegazette.be/1522136/article/2016-03-24/attentats-de-bruxelles-le-conseil-des-theologiens-refuse-de-reciter-une-priere-d

  12. EVA
    24 martie 2016

    Am vazut videoul lui Prager. Multumesc pentru link. Nu stiam. Chiar ma gandeam ca e dificil sa ii aperi pe musulmani pentru ca la ei scria asa, ca e pedepsita crima, nu uciderea. Acum e mai simplu, fiind la fel peste tot. In cautarile mele , pentru intelegerea acestor probleme spinoase am dat si de o referinta la traditia islamica unde se pare ca scrie ca “dumnezeu a interzis iadul pentru cei buni” , nu pentru musulmani, ci pentru cei buni indiferent de religie. Exista clementa divina pentru non-musulmani. Poate ma ajutati cu referintele iudeo-crestine privind acest aspect, ce mi se pare foarte important, al tolerantei fata de celelalte religii. Din experienta mea personala, intr-o manastire ortodoxa romaneasca monahul mi-a spus ca daca nu esti crestin arzi in iad daca ti-a ajuns la ureche credinta ortodox crestina. In ceea ce priveste atotputernicia ce doriti sa o aiba oamenii de paza in Europa , trebuie sa fiti de acord cu mine ca e doar o fantasma. E imposibil, cel putin in situatia actuala. Crestinii s-au revoltat cand li s-au cerut sa accepte punerea de cipuri pe cartile de identitate, au afirmat chiar ca asta e un pas spre cipuri in piele, etc. Deci devenim paranoici cand prea multa putere e data fortelor de ordine, dar dorim sa fie perfect eficienti, impotriva legilor daca se poate , cand dorim sa fim impecabil aparati. in plus uniunea europeana e cruda, institutiile nu sunt rodate sa lucreze impreuna. Chiar in cadrul aceleiasi tari exista rivalitati intre politie, jandarmerie, securitate etc. Nu stim sa colaboram. Nationalismul, apartenenta la istitutie, paranoia ne tin in loc. E de gandit, discutat, votat, etc. pentru ameliorarea eficientei fortelor de ordine, fara sa pierdem complet controlul asupra confidentialitatii vietilor noastre, a tuturor. Cat despre reactia imamilor nu pot sa spun decat ca e naturala. Nu au spus ca nu vor vorbi despre atentate, au spus ca nu doresc ca tina toti exact acelasi discurs si unii au argumentat ca rugaciunea pentru morti e pentru mortii musulmani deci nu se aplica decedatilor de alte confesiuni. Si preotii romani sunt la fel de refractari in ceea ce priveste schimbarea traditiei si deseori nu isi asculta sefii. De exemplu acum cateva saptamani unul din preotii bisericii romane din Paris a tinut o predica foarte energica impotriva sefilor sai de la Bucuresti si a dorintei acestora de a realiza un prim pas ecumenic, si anume tinerea la o anumita data a unei slujbe comune cu preotii catolici pentru a arata bunavoinata fata de dorinta de ecumenism a Papei. In timpul acestei predici inflamate, preotul a mai spus ca romanii trebuie sa stea intre ei, sa isi pastreze traditiile lor si sa nu se lase contaminati si integrati in masa franceza catolica. Noroc ca parohia e pasnica si cu gandul preponderent la coliva si la pomenile de dupa slujba, si ca mesajul nu a fost cine stie ce inteles. Nu era nici un jandarm francez la slujba si mai ales niciunul care sa vorbeasca si romana ca altfel preotul cu pricina ar fi fost invitat la politie pentru explicatii, conform legislatiei franceze. Ce spun eu cu asta, e ca stim cu totii ca preotii, imamii si restul liderilor religiosi tin cu dintii de traditia lor, si probabil, inconstient, de sursa lor de venit, de ce sa nu recunoastem, atat de tare incat uneori sfideaza deciziile de la centru convinsi fiind ca o fac in numele Dumnezeului lor.

  13. DanC
    24 martie 2016

    @EVA: Din pacate (parerea mea!) nu cred ca exista termeni de comparatie intre crestinism si islam. Filozofic vorbind, crestinismul e net superior. Chiar si cind e vorba doar de cele 10 porunci de ex.
    Daca intrebi un imam, o s-o dea din colt in colt. Pentru ca nu au asa ceva. In Coran scrie si chestii faine dar scrie si ca e ok sa omori necredinciosi. Nota bene: TOT din Coran e adevarat si e de natura divina! ????
    Multi zic ca si Biblia are chestii rele. Da, insa crestinii au Noul Testament, iar Iisus a spus ca el e inceputul legii celei noi. Dealtfel singura evanghelie de peste an din Vechiul Testament e izgonirea lui Adam si Eva din Rai. Restul sint Noul Testament. In contrast, in Islam e altfel. Exista imami care spun ca jihadul e o obligatie divina a oricarui musulman. De altfel Islamul s-a raspindit prin sabie, prin razboi violent. Crestinismul s-a raspindit prin martiraj. Ca de exemplu omul asta, Asad Shah (s-a intimplat in Glasgow, nu in Islamabad) care dupa mine a murit ca un martir al ecumenismului:

    http://www.steynonline.com/7498/happy-easter-from-the-religion-of-peace

  14. Anca Cernea
    24 martie 2016

    Eva, Dan C.

    Occidentalii nu sunt proști de la natură. S-au prostit activ, printr-un efort susținut, din păcate încununat de succes. Nu au fost mereu așa de proști.
    Au avut și vremuri în care erau cei mai deștepți de pe planetă – vremurile în care erau creștini și încercau, cu mai mult sau mai puțin succes, să se conformeze principiilor morale ale celor 10 porunci.
    Așa s-a născut în lume gândirea rațională și științifică, așa au apărut școlile, universitățile și spitalele, așa au apărut catedralele și toate operele mari de artă și cultură, așa a apărut libertatea politică, economică, prosperitatea și progresul tehnologic.
    Dar occidentalii s-au prostit. Au uitat care au fost fundamentele religioase ale culturii și civilizației lor, ba chiar au ajuns să le combată.
    S-au dezarmat moral și cultural, iar acum nu sunt în stare să-și mai apere nici viața biologică.
    Desigur, când zic „occidentalii” nu mă refer chiar la toți cetățenii Lumii Libere. Sunt și pe acolo oameni încă normali. Dar elitele și mare parte din societate sunt așa cum am zis mai sus.
    Pt că Occidentul e o lume complexă. Rusia, China și lumea islamică sunt mai simple, acolo nu e loc de libertate și de păreri contrare.

    Eva, în halul în care a ajuns UE, care nu mai e câtuși de puțin ceea ce ar fi trebuit să fie, nu numai că nu e de dorit să așteptăm ca mecanismele ei să se mai rodeze, să ne mai „integrăm” puțin, să vedem dacă după încă niște zeci de atentate, Europa va reuși totuși să ne apere – dimpotrivă, UE ar trebui scuturată bine de liderii actuali, trezită la realitate, readusă la Robert Schuman, iar alde Merkel, Schultz, Juncker și Mogherini, trimiși la plimbare cu șuturi în dos – dacă nu chiar puși să răspună penal pentru pierderea de vieți omenești din cauza idioțeniei lor ideologice, a incompetenței și înfumurării lor.

    Conducerea actuală a UE e dominată de o ideologie sinucigașă, pe care nu numai că și-a asumat-o ea, dar vrea să ne-o bage și nouă pe gât.
    Măcelurile islamiste care au loc acum în Europa sunt direct legate de cretinismul criminal alliderilor UE.
    Politica UE din Orientul Mijlociu a fost mereu anti_Israel și anti-SUA. Nu a fost secundă în care UE să nu condamne Israelul și să nu susțină „cauza palestiniană”- adică OPL, Hamas, Fatah – creaturi teroriste prin esența lor, cu acte de naștere scrise în URSS.
    UE a urlat din toți plămâniii să se retragă americanii din Irak și Afganistan. Uite că s-au retras – așa s-a făcut loc Califatului. UE nu a avut nimic de guițat nici despre implicarea oficială a Rusiei în Siria, nici despre legăturile mai puțin oficiale, dar foarte active, dintre Rusia și Iran, Hezbollah, Al Quaeda (v. dezvăluirea lui Litvinenko), și nu în ultimul rând, chiar ISIL.
    UE e acum un pericol. Nu are altă grijă decât să ne interzică să ne mai considerăm creștini, să ne bage și nouă pe gât „refugiații” aduși de Merkel, pe care va trebui să-i primim cu capul plecat, să ne ascundem crucile, bisericile, icoanele, femeile să umblăm învăluite în cearceafuri, să nu mai mâncăm decât halal. Iardacă se va întâmpla și la noi ce s-a întâmplat la BXL, să ne punem cenușă în cap, că nu am ascultat de UE mai devreme și n-am avut răbdare să ne integrăm, că nu am combătut fundamentalismul creștin și islamofobia, etc.
    Nu, alegerea nu este între un guvern UE atotputernic, abilitat să ne urmărească pe toți și să ne cipuiască, vs. riscul măcelăriei kasap-islamice.
    De ce? Simplu. Dacă ajunge la asemenea putere, conducerea UE o va folosi împotriva noastră, nu împotriva islamiștilor. E evident că dușmanii lor sunt polonezii, de exemplu, pe ei îi arată mereu cu degetul, de ei se leagă, nici prin cap nu le trece să se atingă de cartierele musulmane din țările lor, continuă să importe imigranți, continuă să facă umile plecăciuni multiculti față de tot ce e anticreștin pe lumea asta.
    Da, Occidentul ar trebui să-și întărească forța militară și polițienească, la fel și serviciile.
    Dar ÎMPOTRIVA DUȘMANILOR, nu împotriva cetățenilor.
    Dușmanii externi și dușmanii interni – teroriștii, dar și toți agenții de influență și idioții utili care acționează împotriva Lumii Libere, profitând de oportunitățile democrației.

    Dar ca să facă asta, liderii UE ar trebui să fie în stare să definească cine suntem noi și cine e dușmanul. Și apoi să vrea să facă ce trebuie. Nu ar lipsi mijloacele și resursele. Occidentul este încă mult mai puternic decâtt dușmanii săi, atât dpdv material cât și intelectual. Dacă s-ar trezi și și-ar schimba garnitura de lideri.

    Nu lipsa de putere asupra noastră împiedică UE să ne apere cum trebuie, ci cretinsimul criminal al liderilor, care trăiesc în delir ideologic pacifist, multiculti, antiamerica, antiisraeilan, acum tot mai explicit anti-Europa de Est. Și deasemenea comunistofil, rusofil, islamofil.

    Voegelin a demonstrat cum uciderea lui Dumnezeu de către filosofi a dus la uciderea minților occidentale, iar urmarea firească a fost și masacrul fizic.

    DanC. Nu. Coranul nu se compară cu Biblia. De ce? Simplu. Biblia este Cuvântul Viu al lui Dumnezeu. Adică e adevărată. Coranul nu e. E o minciună.
    De aici decurg toate diferențele morale și cele concrete, ulterioare, dintre Civilizația Iudeo-Creștină și cea islamică.

    Vechiul Testament este și el citit în cadru liturgic la biserică, la vecernii și alte slujbe.
    Nu este contradicție între Vechiul și Noul Testament (Evanghelia). Noul Testament nu îl anulează pe cel Vechi, ci îl întregește.
    Biblia nu are „greșeli”. Dar felul în care Dumnezeu a decis să se descopere oamenilor este gradat, pedagogic. Ca document, e scrisă de oameni, dar inspirația sa e divină.

    „Ecumenismul” cu islamiștii e o iluzie sinucigașă și – de altfel – o modă recentă printre creștini, de când s-au contaminat și ei de corectitudine politică. Până mai ieri, Islamul era asimilat cu „păgânătatea”, abia de câteva decenii a promovat la statutul „una dintre cele 3 religii monoteiste”.

  15. Anca Cernea
    24 martie 2016

    PS Eva
    Părintele de la Paris o fi zis ceva și de pericolul colonizării rusești a Bisericii Ortodoxe Române? Sau a zis doar de pericolul „ecumenismului cu catolicii”?
    Întreb pt că asta ar lămuri motivațiile Cucerniciei Sale.

  16. Costin Andrieş
    24 martie 2016

    2006 Pew poll on the percentage of young Muslims (18-29) in the west who think suicide bombing is justified:
    Young German Muslims 22 per cent;
    Young Spanish Muslims 29 per cent;
    Young British Muslims 35 per cent;
    Young French Muslims 42 per cent.

    https://web.archive.org/web/20150429155650/http://www.pewresearch.org/files/old-assets/pdf/muslim-americans.pdf#page=60

  17. adrianrusu
    24 martie 2016

    Un pic mai precis: E clarificata problema „intoarcerii celuilat obraz”, a autoapărarii (nu mai stiu cine zice mai sus…). Tu insuți NU te vei apăra, DAR îti vei apăra fratele, dandu-ți eventual, viata. E zisa explicit la 1.Ioan 3.16: „Noi am cunoscut dragostea Lui prin aceea că El Şi-a dat viaţa pentru noi; şi noi deci trebuie să ne dăm viaţa pentru fraţi”, si aluziv la Cina cea de taina in Luca.E formularea „Iubiti-va asa cum v-am iubit eu” – adica sacrificandu-Se pe Sine. Mai e Sf Augustin care spune ca mai degraba trebuie sa se lase ucis pe sine (crestinul) decat sa ucida dusmanul, dar e obligat sa-l apere pe celalalt, mai ales pe cel slab. Este principiu general in crestinism (care nu exista in VT- principiul): celalalt conteaza mai mult decat contezi tu insuți. Porunca NOUA a lui Christos este “Iubiti pe vrasmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema…etc”- Mt 5.44. (Iubirea aproapelui este deja in VT, nu e specific crestina). In fine…ar mai fi de zis…dar NU suntem în creștinism in Europa, sunt doar vorbe…azi e mai degraba o ideologie decat o religie.

  18. un crestin
    24 martie 2016

    @Anca Cernea , Dan.C., Costin Andries

    Felicitari !
    —————————————————
    ps. Intreb si eu , asa,
    oare Eva este una si aceeasi cu Alina Mungiu Pippidi?

  19. EVA
    24 martie 2016

    De-a lungul timpului si pana inprezent cercetatorii au incercat sa inteleaga ce ne diferentiaza de maimute. S-a constatat ca pot invata matematica de baza, pot intelege limbajul , pot coopera rudimentar , pot sa se puna in locul celuilalt si deci pot sa inteleaga la nivel elementar care sunt intentiile celuilalt si pot deasemenea invata prin imitarea celuilalt. Sunt cateva chestii pe care ele nu pot sa le faca dar noi putem: controlul emotiilor si a gesturilor impulsive si dorinta si rabdarea de a il invata pe celalalt ce stim noi. Probabil ca acestea sunt cheile evolutiei spre mai bine si mai bun si la ele ar trebui sa recurgem de fiecare data cand suntem in impas. Chiar daca avem pareri total opuse, am demonstrat impreuna eu si dumneavoastra ca putem sa avem rabdare, sa aducem argumente si sa continuam sa traim unii langa altii respectandu-ne reciproc , chiar daca ne contrazicem.

  20. Anca Cernea
    24 martie 2016

    @18 Eva
    Eu sunt sigură că mai sunt și alte câteva diferențe între noi și maimuțe.
    Și foarte multe chestii pe care ele nu pot să le facă dar noi putem. Și bune și rele.
    Un om civilizat își poate, într-adevăr, stăpâni emoțiile, și poate să urmeze bunele maniere (clasice, nu PC) mult mai bine decât o maimuță. Un jihadist sau un revoluționar se poate comporta mult mai rău decât o maimuță supărată.
    Mie mi-s simpatice maimuțele, dar nu cred că ne tragem din ele, nici noi nici Dvs.

    Chiar dacă avem păreri diferite și ne contrazicem, important e să căutăm adevărul cu toată onestitatea și înțelepciunea.

  21. Costin Andrieş
    24 martie 2016

    parte din prima imagine

  22. Mihaela Bărbuş
    24 martie 2016

    … si peste toate astea Charlie face bancuri pe seama dezorientarii belgienilor. Acum a publicat o caricatura cu un cunoscut cantaret belgian care isi cauta tatal (care a fost ucis – si dezmembrat – in timpul razboiului din Ruanda).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian