“În România există imami cu idei extremiste” – Fundaţia islamică Taiba VS Muftiul Yusuf Muurat

    4

    Cum se prezintă, în prezent, mişcarea islamică din România, respectiv din Dobrogea?
    În România islamul este de mai bine de opt secole. Am intrat în al IX-lea secol de când musulmanii trăiesc aici. Trebuie să îi mulţumim bunului Dumnezeu, nu au fost probleme. Sperăm că nici de acum încolo nu vor fi probleme. Dar, sincer, am anumite reţineri pentru că am văzut cum comunitatea noastră este deja dezbinată. Unii dintre ei practică religia după felul lor. Unii dintre ei nu mai acceptă obiceiurile şi tradiţiile bunicilor lor. Din nefericire, şi în România sunt astfel de curente radicale, dar încă nu s-au aprins atât de mult. În Dobrogea nu sunt probleme foarte mari, momentan. Dar niciodată nu se ştie, pentru că şi în Dobrogea sunt tineri care au legături cu astfel de persoane, cu astfel de imami. Pentru aceşti tineri care au intrat în contact cu aceşti lideri spirituali şi s-au ataşat totalmente, nici o metodă nu poate să îi mai facă pe ei să-i răpească de acolo şi să nu mai depindă de ei. O dată ce există acel ataşament spiritual religios şi acea influenţă de a spăla creierul, nu cred că mai există o metodă de a-i aduce pe oameni să înţeleagă purul adevăr. Orice extremă dăunează societăţii.

    ….

    Se poate vorbi de extremism în ţara noastră?
    Şi la noi în România sunt imami care au idei extremiste. Nu mă refer la imamii care sunt angajaţii instituţiei.

    […]Ei nu sunt martiri. Din păcate, aşa sunt păcăliţi. Să fii martir înseamnă să cazi pe un front de luptă. Dar tu aici te duci şi pui bombă într-o zonă aglomerată când celelalte persoane nu au cu ce să se apere, sunt nevinovate, poţi să mai spui că el este martir? Că el şi-a jertfit viaţa pentru Allah? Scopul nostru este să slujim comunitatea musulmană din România aşa cum a fost slujită ea mai bine de opt secole. Nu cu influenţe din exterior.
    În primul rând, eu trebuie să-mi slujesc comunitatea şi ţara mea.
    Eu aici trăiesc.
    Aici mi s-au dat cele mai multe drepturi.
    Dorim să promovăm modelul islamic dobrogean atât în UE, cât şi în întreaga lume.
    Efortul meu este să păstrez acest climat de bună înţelegere şi obiceiurile. Religia a convieţuit cu obiceiurile şi tradiţiile secole de-a rândul. Nici o şcoală islamică de drept nu promovează uciderea unui creştin sau a unei alte persoane din altă religie. Interpretările Coranului, interpretarea tradiţiei Profetului dau naştere acestor atentate.

    abbu: Imediat Kerim (Enghin?) da o replica in Islamul Azi ( forumul fundatiei fratilor musulmani in Romania -Taiba)

    Nu este de mirare că musulmanii de astăzi au ajuns să-i imite pe occidentali în comportament ci este de mirare că urmează până şi concepţiile lor religioase. Nu ne mai miră dacă părinţii musulmani îi vorbesc copilului de Moş Crăciun, îi împodobesc bradul şi se bucură de această sărbătoare creştină!
    […]Sărbatorirea acestei zile(Revelionul) este o ocazie de destrăbalare, o zi dedicată alcoolului şi săvârşirii tuturor poftelor sufletului.
    […]Ultima zi din an trebuie să fie petrecută prin adorarea Celui care ne-a dat viaţă şi mulţumindu-I pentru toate binecuvântările pe care ni le-a oferit.
    […]Poate că ignoranţa îi va face pe unii musulmani să spună că acest articol are idei fundamentaliste şi că musulmanii din Romania sunt musulmani moderaţi. Aceştia se înşeală amarnic! În Islam nu există musulman fundamentalist sau moderat ci există doar musulman.
    […]Foarte multi musulmani din Romania sărbatoresc aceste zile din ignoranţă pentru că nu au suficiente cunoştinţe despre religia lor. De aceea am simţit că avem îndatorirea de a scrie acest articol pentru a arăta situaţia în care se află puţinii musulmani din aceste ţinuturi.

    Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

     
    Print Friendly, PDF & Email

    4 COMENTARII

    1. O situatie asemanatoare pare a fi in Polonia:
      Stânga poloneză ar putea încerca să atragă Islamul în lupta împotriva Bisericii Catolice

      Prof. Chazbijewicz arată că după 1990 compoziţia etnică a populaţiei musulmane din Polonia s-a schimbat, iar tătarii nu mai constituie majoritatea. Între aceşti musulmani, „noi, tătarii, reprezentăm cultura poloneză şi europeană”, dar majoritatea musulmanilor din Polonia este acum formată din arabi, turci şi iranieni. Organizaţia lor, Liga Musulmană, rivalizează cu cea a tătarilor, Asociaţia Religioasă Musulmană.
      Totuşi nu se văd încă în Polonia tendinţe radicale islamiste.

    2. Din pacate, Viorica Abbu nu are dreptate:

      Nici o şcoală islamică de drept nu promovează uciderea unui creştin sau a unei alte persoane din altă religie. IInterpretările Coranului, interpretarea tradiţiei Profetului dau naştere acestor atentate

      E exact pe dos. Coranul, Traditiile, si toate scolile mari de jurisprudenta islamica indeamna la invingerea “kafirilor” prin sabie, cum s-a si intimplat, cu acomodari pentru infidelii care au acceptat conditia de “dhimmi”, cetateni de mina a doua, acolo unde Islamul era deja stapin, cum a fost in Imperiul Otoman.
      Aceeasi lupta e acum dusa de milioane de musulmani in “Dar-ul-Harb”–” Pamintul Razboiului” — pina la instalarea totala a Pamintului visat, “Dar-ul-Islam”.

      Versetele mai ingaduitoare din Coran si Traditii, ca cele ale lui An-Nisa, nu au generat scoli majore de jurisprudenta islamica, pentru o multime de motive

      Allah says in the Qur’an, [Serve Allah, and join not any partners with Him; and do good to parents, kinsfolk, orphans, those in need, neighbors who are near neighbors who are strangers, the companion by your side, the way-farer (you meet) and those under your authority; indeed Allah loves not the arrogant, the vainglorious] (An-Nisa’ 4: 36).
      Mai intii doctrina majora, in toate scolile de jurisprudenta islamica, a abrogarii sentimentului mahomedan din prima faza a vietii, presupus mai toleranta fata de cei de alta credinta, cind incerca sa-i atraga la noua religie prin cuvint pe strazile Meccai.

      Intre Mecca—unde Mo a fost umilit in primii ani de profet, si de unde a fost haiduit in afara ca “idiot savant” si “trouble maker”–si Medina, unde Mo a gasit refugiu, devenind, in termeni moderni, un maniac genocidal, bucuros sa asiste, personal, la asasinarea a vreo 400 de oponenti, si sa le ia nevestele ca sclave sau concubine–s-a scurs, intr-un fel, istoria uriasa a unei jumatati de umanitate pina acum.
      Paralele cu Iisus sunt inevitabile.
      Vioricai Abbu ii doresc sa se trezeasca din somn.

    3. Paragraful asta a nimerit la block-quote gresit:

      Intre Mecca—unde Mo a fost umilit in primii ani de profet, si de unde a fost haiduit in afara ca “idiot savant” si “trouble maker”–si Medina, unde Mo a gasit refugiu, devenind, in termeni moderni, un maniac genocidal, bucuros sa asiste, personal, la asasinarea a vreo 400 de oponenti, si sa le ia nevestele ca sclave sau concubine–s-a scurs, intr-un fel, istoria uriasa a unei jumatati de umanitate pina acum.
      Paralele cu Iisus sunt inevitabile.
      Vioricai Abbu ii doresc sa se trezeasca din somn.

    4. Cristina, citatele sint ale Muftiului Yusuf Muurat, nu ale Vioricai Abbu. Pe blogul ei am gasit doar interviul cu muftiul si comentariul de pe islamul azi.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here