FUNDATIA IOAN BARBUS

Nămeţii sînt de domeniul trecutului

Din partea Comitetului de Cercetări şi Preziceri Climactice vă prezentăm pe scurt cîteva dezastre programate pentru următorul an:

2011 va fi un an de tranziţie către anul 2012 cînd, după cum se ştie, se presupune că se va duce dracu rapiţa; astfel, în 2011 va fi o mare inflaţie de profeţi şi nu este exclus ca entuziaştii catastrofelor globale să-şi piardă răbdarea şi spre toamnă să declare unilateral victoria în cel de-al treilea război mondial.

Emil Boc şi Traian Băsescu vor încălca Constituţia – Boc mai uşor, Băsescu mai grav. PD-L se va scuza la televizor pentru fiecare vagă tentativă de reformă, liderii de sindicat şi cei ai opoziţiei vor beneficia de consiliere psihologică la sediul Realitatea TV, iar Ioan Nelu Botiş, pe la jumătatea anului, nu se va mai abţine şi va injura de Marx la o oră de maximă audienţă.

Sistemul de educaţie va fi blocat în preajma Bac-ului. Reporterii şi sindicaliştii vor face dezacorduri grave la faţa locului şi vor arunca vina asupra reformei lui Funeriu care va fi amînată cu un an pentru că sistemul vechi nu a fost proiectat să suporte astfel de schimbări de pe o zi pe alta.

Sănătatea se va simţi descentralizată şi ameţită de aerul tare de provincie, vor fi cazuri sociale grave de directori de spital care vor fi nevoiţi să conducă ambulanţe şi de asistente care vor fi prinse facînd trafic de medicamente sau fiind nevoite să ia mită pentru a supravieţui.

Pensionarii vor constata că s-au împuţinat anii în care s-ar putea bucura de roadele muncii lor într-o ţară frumoasă şi prosperă, şomerii vor decide că nu se poate trăi din ajutorul de şomaj şi se vor gîndi la emigrare, bugetarii milenarişti vor visa netulburaţi la descălecarea lui Antonescu după Armaghedonul din 2012, CFR va scumpi biletele de tren şi va comasa rutele spre disperarea redactorilor de la Antena 3 şi a pescarilor de deal şi şes care vor fi nevoiţi să opereze reduceri în consumul de alcool şi să-şi folosească maşinile personale.

Justiţia îşi va continua parcursul independent. Nimeni nu va înţelege mare lucru din asta, cert este că vor fi condamnaţi definitiv încă vreo 27 de pedelişti murdari, iar acesta, indiscutabil, e un lucru bun.

În Bucureşti, Oprescu va inaugura o autostradă suspendată unică în lume, fără bandă de urgenţă, acostament sau balustrade, în timp ce în provincie, departe de ochii presei centrale, firme cu vederi de dreapta vor pune în continuare borduri de o parte şi de alta a drumurilor.

Vom intra în spaţiul Schengen, însă nu va mai avea nici un farmec după ce ne-au stricat francezii toată plăcerea unei accederi fără emoţii.

Evoluţia găurii din stratul de ozon va fi cercetată cu atenţie şi în anul următor pe fondul mişcărilor sociale din ce în ce mai intense ale populaţiilor europene profund nemulţumite de criza mondială – incendierile anarhiştilor şi atentatele islamiste se vor înmulţi, ultimii evrei vor emigra din UE, semne indiscutabile ale falimentului sistemului capitalist de a reduce discrepanţele între nivelul de trai al supuşilor săi. Preşedintele chinez va iniţia împreună cu Comisia Europeană un Plan de Stabilizare Economică a Zonei Euro care va include ridicarea vizelor pentru Rusia şi Turcia.

Iranul va constata că întreţinerea centrifugelor nucleare e doar bătaie de cap fără rost, aşa că va cumpăra din Sudan bombe aduse de fermieri chinezi pe post de tractoare nord-coreene. Oricum, fostele colonii otomane Arabia Saudită, Qatar şi Iordania vor fi semnat deja la Teheran pactul de neagresiune, iar Egipt, Irak, Siria şi Liban vor fi reprimite în Consiliul Ţărilor Halal în urma încheierii procesului de retragere paşnică a trupelor copte, catolice, protestante şi sioniste.

Palestina va primi un loc în Consiliul de Securitate al ONU la propunerea Norvegiei, în semn de recunoaştere a eforturilor susţinute pentru promovarea păcii şi a înţelegerilor bilaterale între popoare. Israelul va protesta şi va fi la un pas de a fi dat afară; îşi vor da repede seama de eroare, Israel nu face parte din consiliu, şi vor emite un comunicat dur la adresa ţărilor care nu promovează pacea şi înţelegerile bilaterale între popoare.

Obama va continua turneul „Neverending Apology” şi va nota conştiincios în fiecare zi numărul de kilometri parcurşi. SUA îşi vor retrage şi ultimele trupe din spaţiul UE; Europa va urma un tratament de acţiune afirmativă şi, spre sfîrşitul anului, cu permisiunea Moscovei şi a Teheranului, se va declara putere mondială. China va trimite un mesaj de felicitare.

La nivel general uman, părinţii albi îşi vor recunoaşte greşelile faţă de generaţiile viitoare, Papa va începe să poarte negru, evreii vor învăţa să fie toleranţi şi vor fi de acord să ofere o şansă şi populaţiilor mai puţin binecuvîntate însă nu mai puţin egale, iar copiii albi vor avea o copilărie mai puţin fericită, dar mai responsabilă.

Peste ani, nepoţii noştri ne vor mulţumi – fără generaţia noastră nu ar fi fi putut aprecia valoarea bunului simţ.

Nămeţii sînt de domeniul trecutului

Charles Onians
Luni, 20-03-2000

Iarna se încheie mîine în Marea Britanie, iar semnele schimbărilor climatice sînt izbitoare: zăpada este pe cale de dispariţie din viaţa noastră.

Săniuţe, oameni de zăpadă, bulgări de zăpadă şi entuziasmul trezirii dimineaţa într-o lume toropită sub o mantie de linişte albă sînt elemente culturale în plin proces de rapidă estompare, pe măsură ce iernile mai calde – atribuite de oamenii de ştiinţă schimbărilor climatice globale – duc nu doar la Crăciunuri nu prea albe, ci şi la tot mai puţine luni ianuarie sau februarie albe.

Primele două luni ale anului 2000 au fost practic lipsite de ninsori semnificative în mare parte din ţinuturile joase ale Marii Britanii, iar decembrie a adus doar ninsori moderate în sud-est. Este o tendinţă care a fost ce în ce mai vizibilă în ultimii 15 ani: în partea de sud a Angliei, de exemplu, din 1970 în 1995 au fost în medie 3,7 zile de ninsoare şi lapoviţă, în timp ce din 1988 în 1995 media a fost de 0,7 zile. Ultima ninsoare semnificativă în Londra a căzut în februarie 1991.

Încălzirea globală, încălzirea atmosferei datorată creşterii cantităţii de gaze industriale, este acceptată acum ca o realitate de către comunitatea internaţională. Temperaturile medii din Marea Britanie au fost cu aproape 0,6°C mai mari în anii ’90 faţă de perioada 1960 – 1990 şi se estimează că vor creşte în fiecare deceniu cu 0.2°C. Dintre cei zece cei mai călduroşi ani de cînd se fac înregistrări, opt au fost în anii ’90.

Cu toate acestea, încălzirea se manifestă pînă acum mai mult prin ierni mai puţin reci, decît prin veri mult mai călduroase. Potrivit Dr. David Viner, cercetător la Departamentul de Cercetare Climatică (CRU) de la Universitatea din East Anglia, în cîţiva ani iernile cu zăpadă vor deveni „un eveniment foarte rar şi extrem de emoţionant”.

„Copiii pur şi simplu nu vor mai şti ce este zăpada”, a spus el.

Efectele iernilor fără zăpadă sînt deja vizibile în Marea Britanie. În acest an, Hamleys, cel mai mare magazin de jucării din Marea Britanie, pentru prima dată în istorie nici măcar nu a mai expus săniuţe în vitrinele din Regent Street. „A fost un fel de premieră”, a declarat un purtător de cuvânt.

Patinajul pe lacuri şi canale îngheţate, odată un sport popular în East Anglia, se desfăşoară acum doar în patinoare artificiale de interior. Malcolm Robinson, de la Fenland Indoor Speed Skating Club din Peterborough, spune ca ei nu au mai patinat pe afară încă din 1997. „Ca băiat, îmi amintesc că eram pe gheaţă în cele mai multe ierni. Acum sînt tot mai puţine şi foarte rare”, a adăugat el.

Michael Jeacock, un istoric local din Cambridgeshire, spune: o generaţie întreagă a crescut „fără să trăiască una dintre cele mai mari bucurii şi privilegii de care aveau parte locuitorii din această parte a lumii – patinajul în aer liber”.

Iernile mai calde au implicaţii semnificative asupra mediului şi asupra economiei şi o gamă largă de cercetări indică faptul că bolile şi dăunătorii plantelor, de obicei ucişi în perioadele de ger, probabil se vor înmulţi în perioada următoare. Însă foarte puţine cercetări au fost dedicate implicaţiilor culturale ale schimbărilor climatice – legate de posibilitatea, de exemplu, ca imaginea noastră despre Crăciun ar putea fi nevoită să se schimbe.

Profesorul Jarich Oosten, antropolog la Universitatea din Leiden din Olanda, este de părere că, chiar dacă noi nu vom mai vedea zăpada, aceasta va rămîne un element cultural important.

„Noi nu mai prea avem lupi în Europa, dar ei sînt încă o parte importantă a culturii noastre şi toată lumea ştie cum arată aceştia”, a spus el.

David Parker, de la Centrul Hadley de Cercetări şi Preziceri Climatice (Hadley Centre for Climate Prediction and Research) din Berkshire, spune că, în cele din urmă, copiii din Marea Britanie vor avea parte doar de o experienţă virtuală a zăpezii. Prin intermediul internetului, vor privi uimiţi scenele polare – sau chiar vor „simţi” frigul virtual.

Ninsorile abundente vor reveni ocazional, spune dr. Viner, iar atunci cînd acestea vor apărea, vom fi luaţi prin surprindere. „Vom fi luaţi pe nepregătite. Zăpada va provoca, probabil, haos în 20 de ani”, a spus el.

Şansele sunt cu siguranţă împotriva ninsorilor grele în oraşe, de soiul celor care i-au inspirat pe pictorii impresionişti, cum ar fi Sisley, sau pe poetul secolului XIX, Robert Bridges, care a scris în „London Snow” despre acestea: „pe furiş şi perpetuu aşezîndu-se vag mincinoase”.

Nu şi de acum înainte, se pare.

Sursa: https://www.independent.co.uk/environment/snowfalls-are-now-just-a-thing-of-the-past-724017.html

***

Un an nou fericit tuturor! ????
Să auzim numai de bine!

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Liviu Crăciun

Liviu Crăciun

45 de comentarii

  1. Francesco
    30 decembrie 2010

    Premiul anului 2010 pentru Incorectitudine Politica: Incalzirea Globala se sfarseste intr-o congelare cumplita, scrie The Daily Caller!

    But the best headline of all festooned an article that ran in Tuesday’s Time magazine: “The Northeast Blizzard: One More Sign of Global Warming.”

  2. mil
    30 decembrie 2010

    Schimbari climatice inseamna si nameti si ger cand nu te astepti si inundatii peste 6 zile cand toti s-au topit…dar bineinteles ca putem sa scriem un pamflet pe tema asta fara o minima documentare si sa le mai zicem ceva de dulce ineptilor de la IPCC…hai la multi ani!

  3. mil
    30 decembrie 2010

    „Ninsorile abundente vor reveni ocazional, spune dr. Viner, iar atunci cînd acestea vor apărea, vom fi luaţi prin surprindere. “Vom fi luaţi pe nepregătite. Zăpada va provoca, probabil, haos în 20 de ani”, a spus el.”

    intr-o poza din Londra, ieri inmugurose un copac
    http://sutu.ro/wp-content/uploads/2010/12/DSC00074-459×306.jpg

  4. Francesco
    30 decembrie 2010

    Sigur ca ne documentam mil, sau te indoiesti de asta? Uite, hai ca sa te lamurim cu o mica parte a muncii noastre:

    – „Cea mai rece iarna din ultimii 100 de ani”, asa isi titreaza Daily Star. Steve Hughes, autorul articolului scrie ca mai rece a fost in iarna 1683/1684 cand Tamisa a inghetat timp de 2 luni. Asta ca raspuns la fotografia aceea draguta la care faceai referire si sa nu uit, este vorba despre DailyStar.co.uk…


    – Steven Goddard scrie (dar si demonstreaza grafic) o anomalie la afirmatiile lui Al Gore: „Suprafata de gheata groasa a Arcticii s-a dublat in ultimii doi ani”. Mai tii minte de prezicerea ca nu va mai fi gheata la pol?

    – Brian Bolduc in National Review Online scrie ca doar „9099 de ani din ultimii 10500 au fost mai calzi decat 2010”. Stii despre ce este vorba, ca 2010 a fost declarat anul cu cele mai mari temperaturi din…

    Cameleonismul translatiei de la Incalzirea Globala la Schimbarile Climatice se poate demonstra…politic in Florida: guvernatorul Charlie Crist, cunoscut adept al Incalzirii Globale a declarat stare de urgenta datorita vremii foarte reci!

  5. mil
    30 decembrie 2010

    nu stiu cum sa va explic mai bine…incalzirea globala nu e o problema catastrofala, nici macar ridicarea nivelului oceanului cu cativa cm…ce e catastrofal e atenuarea inertiei climatice…incalzirea globala e un parametru care evalueaza o singura dimensiune, dar imaginea schimbarii climatice e pluridimensionala. Si oamenii de stiinta pipaie inca problema…sunt sute de indicatori legati direct sau indirect de schimbarea climatica…insa unul care mi se pare reprezentativ…sunt banii.
    – Avem blocat trasnportul aerian in Europa cateva zile cu zapada..Cat ne costa?
    – Avem transportul public din Dublin blocat, cat ne costa?
    – Avem inundatii…cat ne costa despagubirile…cate ne costa operatiile de salvare,…cat ne costa stramutarea localitatilor.
    – Avem seceta…cat ne costa despagubirile…cate ne costa operatiile de salvare,…cat ne costa stramutarea localitatilor.
    – Avem furtuna cu rupere de dig..cat ne costa despagubirile…cate ne costa operatiile de salvare,…cat ne costa stramutarea localitatilor.

    Ursii polari vin mai la coada poate ???? desi te asigur ca ar aprecia sa nu li se micsoreze habitatul in detrimentul pinguinilor imperiali de la Polull Sud. Calota glaciara e ca un cub de gheata intr-un litru de apa, pana se topeste mentine inertia termica in vecinatate. Deci e cam inutil sa luam in considerare NUMAI Antartica…in comparatie Artica e muuuuult mai populata cu oameni si bogata in fauna…iar in vecinatatea ei sunt economii dezvoltate care vor suferi maxim din cauza diminuarii inertiei.

    „CC” din IPCC vine de la „climate change” nu de la global warming. Schimbare climatica inseamna fenomene meteo exceptionale care se petrec din ce in ce mai des si care induc in lant alte fenomene exceptionale economice si sociale, pana la cele care ataca investitiile, diferentele mari de temperatura si mai dese (contractie-dilatatie) care distrug accelerat pietrele si betonul, scade durata de viata a infrastructurii, deci mai multi bani pentru reparatii/an…plantele nu mai au timp sa dea in parg, se schimba culturile, dispar unele specii, scade diversificarea hranei, creste costul de transport…deci explozia preturilor, foamete in tarile sarace.

    Inertia termica e un bun pretios, in desert de exemplu e cald de mori ziua si noaptile sunt geroase, 60 ziua cu 0° noaptea, pe medie nu ar fi chiar asa de catastrofal ???? daca ar fi sa ne uitam la temperatura medie anuala ???? …la dublin, saptamana asta, a fost o diferenta de 20 de grade intre noapte si zi…

    Oricum, lucrurile sunt mult mai complexe , nu e cu regula de trei simpla, creste temperatura anuala deci scade calota glaciala in antartica, si daca nu scade…deci nu avem incalzire globala. E aberant sa emitem judecati de valoare numai pe baza de un paradox si criterii hate/like.

  6. dr pepper
    30 decembrie 2010

    Nici eu nu prea stiu cum sa va explic dar voua va vine sa credeti ce debiteaza milica?
    Mai baiatule inundatii, nameti de zapada, cutremure, taifunuri si uragane, ploi si zile senine au fost dintotdeauna.
    Spune’mi si mie cum va arata vremea dupa ce batalia impotriva climei se va fi sfarsit.
    hahahahahaha ce zapauc!

  7. mil
    30 decembrie 2010

    piperica…nu sunt colegu mneavoastra de bere sa ma faci zapauc cand ai depasit masura…intai sa imi spui matale cand estimezi ca lupta cu schimbarea climatica se va sfarsit…si iti spun io dupa aia tot ce vrei sa stii.

    Nu existenrta feniomenomenlor meteo exceptionale este ingrijoratoare ci frecventa lor in crestere.

  8. dr pepper
    30 decembrie 2010

    Colegu’ milica, la doi ani dupa katrina nici un hurricane nu a atins coastele statelor unite.
    cum comentati aceasta ingrijoratoare frecventa in descrestere?
    sau spre exemplu: cum comentati faptul destul de ingrijorator ca ninge iarna?
    in decembrie?
    cat a mai ramas pana va disparea cu totul zapada de la polul nord?
    trei ani?
    si daca nu va disparea – v’ati pregatit vreo explicatie?
    va intreb ca va vad un om educat si bine informat.

  9. mil
    30 decembrie 2010

    doftore piperica…

    1) Cat va fi litrul de benzina la 23 August 2012; ora 17:25, la benzinaria Petrom de la podu’ Cotroceni? Raspunsul la aceasta intrebare e strans legat de chestiunea katrinelor si a razei de actiune de anul viitor si din alti ani. Apropo, daca ati sti cand va fi o eruptie a unui vulcan major, cat va dura si unde…ar ajuta si asta.

    2) Comentariul meu ar de pinde de unde ninge in decembrie…daca ninge la Buenos Aires, e foarte grav, si probabil ca ne-a lovit ceva si emisferele pamantului s-au inversat ;), daca ninge la Paris e normal, in Dubai la Mall, inseamna ca ard petrol de-a proasta…si daca ninge la Sevilia…depinde cat de des li se intampla.

    3) Planuiti sa cumparati teren la polul nord? Am citit eu o poveste cand eram pusti cu o societate care cumpara polul nord si apoi incearca cu un tun urias sa schimbe axa pamantului . In conditii naturale, vezi 1.

    Intr-o nota serioasa, schimbarea climatica e un subiect prea complex si pentru un reportaj in serial pe dicosvery…dara pentru un articolas preluat pe blog sau intr-o revista online de politica. Oamenii de stiinta nu sunt zei sa fi creat modeleul climatic astfel incat sa iti scoata pe tava orice variatie de rezultat in functie de variatiile a milioane de parametrii.

    De ex. , desi vorbim de cateva ecuatii pe care le stiau milioane de chimisti,.naiba isi inchipuia ca e o legatura intre freonul din sparyul Rexona si incidenta crescuta a cataractelor si a cancerului de piele…asta implicand si stratul de ozon de peste pinguini.
    Daca vorbim de o cantitate de produs artificial pe care o poti reglementa/opri in cativa, ani de zile, nu mai spun ca inlocuitorul produce la efect de sera grup…cu un vulcan activ cu anii ce faci? Izbucneste ala si iti omoara toate previziunile meteo si economice, gaze cu efect de sera cat industria unei tari dezvoltate, pe de alta parte soarele nu mai bate si e frig.

    De aia in evaluarea impactului asupra mediului se foloseste principiul precautiei. Mai pun de la ei…iar +/-20% e o eroare f. buna. Ca sunt si sarlatani, probabil…ca sunt si trantori, neindoios…acu’ sa ii facem pe toti sarlatani si trantori…e absurd.

  10. Francesco
    30 decembrie 2010

    Marota supremasista a progresistului global este ca adversarul (de idei) ii este subdimensional, la limita este unidimensional, ca vederea ii este conditionata de ochelari de cal si ca nu poate sa treaca de „regula de trei simpla”. Daca nu are grafice si argumente despre emisfera nordica, ataca din Sud, din Antarctica, o ia pe La nord prin nord-vest si surade superior cand crede ca parodiaza nimicitor – subliniindu-si furia crescanda – el nu este „colegu mneavoastra de bere”, el este El Supremo!

    23 de salve de tun acompaniaza urmatoarele afirmatii profetice:

    „Schimbare climatica inseamna fenomene meteo exceptionale care se petrec din ce in ce mai des si care induc in lant alte fenomene exceptionale economice si sociale, pana la cele care ataca investitiile”;

    Capisci, dr. Pepper? Schimbarea Climatica ataca investitiile! (Discurs cu inceput sforaitor, din sferele inalte, apoi ca sa intelegi despre ce e vorba, te scutura un pic si te „ataca” la buzunare).

    „in desert de exemplu e cald de mori ziua si noaptile sunt geroase, 60 ziua cu 0° noaptea”

    Aici mil aplica smecheria cu °C si °F. Daca este vorba despre °C (grade Celsius), aplicam si noi:

    Varianta A
    60°C este o temperatura foarte rara in timpul verii, atat de rara ca nu a fost niciodata atinsa, asta nu are rost sa-ti spuna, cand lui mil ii este lene, nu-i pasa nici de wikipedia!
    Dar cu „0° noaptea”, are dreptate, numai ca este vorba despre noapte de iarna, nu de zilele verii cu 60°C! La fel ca si la IPCC, se ajusteaza…

    Varianta B implica °F (grade Fahrenheit):
    Daca 60°F reprezinta aprox. 16°C, avem o mica problema cu 0°. Daca mil este un intelectual adevarat, un om de stiinta sau un simplu pasionat de cunoastere, ne va explica unde se inregistreaza 0°F noaptea, deci minus 18°C si 60°F ziua, deci 16°C. Diferente de 34 de grade Celsius nu sunt de domeniul fantasticului, nu-i asa mil?

    Din varianta A plus B iese:

    Varianta C
    Simpaticul mil amesteca °F cu °C ca sa-i iasa bine graficul tip The Hockey Stick Illusion

  11. mil
    30 decembrie 2010

    Nu tin sa ma demarc de alti contributori, dar nici sa ma faca ZAPAUC un nene pe care nu il cunosc, nu imi place.

    Pe wiki pot sa scriu si eu ce doresc, dar hai, sa citez, ca vazui ca e credibila sursa
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sahara_Desert_%28ecoregion%29
    „Variations may also be huge, from over 50 °C (120 °F) during the day during the summer, to temperatures below 0 at night in summer

    Apreciez ca m-ai facut simpatic, nu amestec F si C,…eventual pot vorbi in K…dar aici EVIDENT nu e cazul.

    Apropo , tin sa va dezamagesc, ideea iernilor teribile cauzate de incalzirea globala nu e o inventie a administratiei obama…un film comercial populariza ideea unei glaciatiuni catastrofice in USA datorita incalzirii globale, inca din 2004, deci inaintea filmului lui Gore ????

    http://www.imdb.com/title/tt0319262/

    (2004)
    The Day After Tomorrow (original title)

    A climatologist tries to figure out a way to save the world from abrupt global warming. He must get to his young son in New York, which is being taken over by a new ice age.

    P.S. „As pune o imagine cu afisul filmului, si altele…Dar nu stiu inca cum. ????

  12. Francesco
    30 decembrie 2010

    Deci NU de 60 grade Celsius, asta voiam sa aud! Restul este o urmare a lipsei de precizie a scarii de temperatura.

    Eu am prins un +52 °C, departe insa de acel wiki 57.8 °C…

  13. euNuke
    30 decembrie 2010

    Intr-o nota serioasa, schimbarea climatica e un subiect prea complex si pentru un reportaj in serial pe dicosvery…dara pentru un articolas preluat pe blog sau intr-o revista online de politica.

    corect. doar Dumnezeu şi oastea sa îs in putinţă să deceleze şi dicteze cursul vremurilor. in situaţia dată pe dumnezeu îl cheamă Al Gore, iar încălziriştii de pretutindeni se adună frunză şi iarbă in bătălia pentru acapararea agorei…locul unde încă mai există negaţionişti neruşinaţi şi inconştienţi ce-şi permit să-şi exprime scepticismul surpînd astfel temelile cauzei precum şi baza partidului. aşa că e de înţeles îndîrjirea lor…dă-i şi luptă cu necredincioşii, sub oblăduirea recentă a tovarăşului Cazarmă, şeful gîndirii globale de cazarmă şi păstrătorul principiului de aur al cazărmii: timpurile noi le facem tot noi.

  14. mil
    30 decembrie 2010

    cica minima inregistrata in sahara e -18°C…daor asa ca precizare, fara niio acuza ????
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Sahara

  15. mil
    30 decembrie 2010

    eunuke…valmasag mult nenica…parca ai fi predicator sau ceva…nu inteleg prea multe din ce scrii dar pari convins;) daca tii neaprat pot scoate si un Amin la final. Si daca te linisteste cu ceva nu am vazut filmul cu Al Gore; si sincer abia stiu cine e personaju’, ultimul presedinte ales prin vot popular si neales de electori cumva? Ca sa vezi democratie fatala ????

    am vazut insa documentarul asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=W0F-RmOswOs
    si moare la final de foame si oboseala dupa ce cu chiu si vai a scapat de la inec. Hai la multi ani!

  16. Francesco
    30 decembrie 2010

    mil, pe care rand esti din choir?

  17. dr pepper
    30 decembrie 2010

    Bre nea milica dar noi tot vorbim si nu ne intelegem colega.
    S’o iau de la capat. Matale ai afirmat:

    Nu existenrta feniomenomenlor meteo exceptionale este ingrijoratoare ci frecventa lor in crestere.

    iar eu am intrebat:

    Colegu’ milica, la doi ani dupa katrina nici un hurricane nu a atins coastele statelor unite.
    cum comentati aceasta ingrijoratoare frecventa in descrestere?

    ce treaba are intrebarea mea cu raspunsul:

    Cat va fi litrul de benzina la 23 August 2012; ora 17:25, la benzinaria Petrom de la podu’ Cotroceni? Raspunsul la aceasta intrebare e strans legat de chestiunea katrinelor si a razei de actiune de anul viitor si din alti ani. Apropo, daca ati sti cand va fi o eruptie a unui vulcan major, cat va dura si unde…ar ajuta si asta.

    Adica cu alte cuvinte dupa afirmatia dvs ca au crescut in frecventa fenomenele meteorologice a venit intrebarea mea fireasca despre cum se face ca unele fenomene meteorologice scad iar altele cresc ca dvs sa ma intrebati cat e pretul benzinei la nu’s ce pompa din ro?
    hai ca sunteti nostim.
    Dar daca tot veni vorba de benzina – in statele unite este $3,20 galonul pe cand in romania este $1,5 litrul.
    La prima vedere si conform teoriei dvs cu fahrenheit si celsius – romanii platesc cu mult mai putin benzina de la pompa de sub podu cotrocenilor.
    Dar daca facem un calcul simplu 1.5 * 3.8 = 5.7 – carevasazica la pompa de la cotroceni romanul plateste aproape dublu.
    Cum comentati ca cu toate ca si ro si us cumpara barilul de petrol la acelasi pret, romania are si rafinarie si nu prea are parte de hurricane – totusi romanul plateste dublu pentru acelasi produs?
    o fi de la schimbarile climatice? ca de sosele e prematur sa vorbim.

  18. dr pepper
    30 decembrie 2010

    Ah si am verificat si temperatura in Buenos Aires:
    cer partial noros si 79F
    minima 68F si maxima 86F

    Current conditions as of 5:00 PM ART
    Feels Like:
    81 °F
    Barometer:
    29.88 in and steady
    Humidity:
    65 %
    Visibility:
    6.21 mi
    Dewpoint:
    66 °F
    Wind:
    SE 21 mph
    UV Index:
    14
    UV Description:
    Extreme
    Sunrise:
    5:44 AM
    Sunset:
    8:10 PM

    deci 80-32/2= ~25C ( pe plus in celsius daca nu ma pacaleste memoria cu formulele de calcul).
    ciudata temperatura pentru grija dvs pentru nametii din Buenos Aires.

  19. Liviu Crăciun
    30 decembrie 2010

    mil
    jocul asta e fara sfirsit ????
    uite, tu spui ca au fost inregistrate 58C in sahara si ca asta ar dovedi ceva legat de schimbarile climatice; daca te uitai mai atent vedeai ca temperatura asta a fost inregistrata in 1920
    asta e doar un exemplu; argumentele tale, in masura in care sint oneste, sint fapte care, puse la loc in context, nu dovedesc nimic

    te rog sa observi ca tu esti singurul participant la discutie care nu este sceptic; asta nu pare deloc o atitudine „stiintifica”;

    nimeni nu contesta faptul ca clima e in schimbare, tu esti singurul care este sigur de cauza (fara sa te intrebi, spre exemplu, de ce se schimba clima inainte de secolul 20) si, ce e mai periculos, esti sigur (alaturi de activistii schimbarilor climatice) ca sint metode prin care se poate „rezolva” „problema” (apropo, o teorie de rezolvare la moda printre activistii de top este detonarea unor bombe in stratosfera sau trezirea unuia dintre vulcanii mari in acelasi fel; asta ar imprastia in atmosfera praf care ar reduce radiatiile solare si in citiva ani s-ar reduce temperatura cu nu stiu cit – ce zici, esti destul de sigur, ii dam drumul?)
    http://inliniedreapta.net/o-noua-moda-vine-in-oras-ecologistul-spasit/

    toate astea fara sa-ti pui intrebarea fundamentala: orice teorie, ca sa primeasca statutul de „stiintifica”, trebuie sa aiba citeva caracteristici esentiale, printre care este fi falsificabilitatea – care ar fi observatia/observatiile/fenomenele/comportarile care, o data efectuate/observate, l-ar face pe un om de stiinta sa spuna – „da, schimbarile climatice nu se datoreaza actiunii umane” sau „factorul uman, in masura in care exista, este neglijabil in evolutia climatica”?
    daca nu identifici asa ceva, teoria pe care o aperi poate fi tentanta, insa nu este si stiintifica

    dupa cum vezi teoria asta e extrem de flexibila – orice s-ar intimpla, dupa 2-3 zile va gasi cineva o explicatie simpla cum ca se datoreaza incalzirii sau racirii globale, sau schimbarilor climatice; pina acum toate previziunile au fost infirmate, fara exceptie, singurele lucruri care nu se schimba, indiferent ce se intimpla, sint convingerile si metodele (invazive si arbitrare) de „combatere”

    apropo, pina in 2035 ar trebui (conform ipcc, al gore, onu, etc) sa dispara ghetarii de pe himalaya; nu mai sint decit 20 si ceva de ani…

  20. dr pepper
    30 decembrie 2010

    motto:

    stii de ce ii ziceti simplu, ‘store’? pentru ca jumatate din ‘americani’ sunt mult prea analfabeti ca sa inteleaga ce inseamna supermarket, hypermarket. mai ales ca ‘store’ in limba engleza inseamna depozit, nu magazin.
    (comentariu luat de pe hotnews)
    am vaga impresie ca exista un segment de comentatori care cu cat cunosc mai putin despre subiect cu atat le creste fudulia si „le este cam greu sa explice analfabetilor”.

    http://dictionary.reference.com/browse/store

    –noun
    1.
    an establishment where merchandise is sold, usually on a retail basis.
    2.
    a grocery: We need bread and milk from the store.
    3.
    a stall, room, floor, or building housing or suitable for housing a retail business.
    4.
    a supply or stock of something, esp. one for future use.
    5.
    stores, supplies of food, clothing, or other requisites, as for a household, inn, or naval or military forces.
    6.
    Chiefly British . a storehouse or warehouse.
    7.
    quantity, esp. great quantity; abundance, or plenty: a rich store of grain.

    cam asa sta treaba si cu milli vanilii.

  21. euNuke
    30 decembrie 2010

    parca ai fi predicator sau ceva…nu inteleg prea multe din ce scrii dar pari convins […] Si daca te linisteste cu ceva nu am vazut filmul cu Al Gore;

    Fiule, eşti extrem de perspicace, dar nu te prinde deloc răbufnirea asta de cocoş viteaz. Da, ai ghicit, îs pastor al bisericii robotologice, futuramul romanesc, deci sîntem oarecum colegi printre religiile viitoriste, aşa că nu văd de ce te-ai burzuluit aşa. Nu numai că te scobori singur in balta penibilului etalîndu-ţi limitele înţelegerii, dar mai aduci şi deservicii Bisericii de pe UNstreet blasfemiind sfîntul documentar-îndrumător al oştirilor zeiţei Mama-Natură. Serios…e chiar aşa de ruşinos să admiţi public că eşti un telespectator fidel al preaînfierbîntatului suprem AlGore? este acesta un argument al nereligiozităţii dumitale sau ce? mătăluţă crezi in influenţa nefastă a omului mărunt la suflet asupra sănătăţii Pămîntului [homo industrialis] şi te sfieşti să-ţi exhibi public aderenţa la mesajele de pace ale binefăcătorului global, seniorul atins de lumina divinităţii, alGore? apăi ruşine să-ţi fie, dragă co-credinciosule. In loc să te bucuri alături de toţi iubitorii de lumină şi glie verde de victoria asupra forţelor înăbuşitoare ale răului industrializat, tu te dezici in public de principalul apostol al credinţei voastre, promotor de o vivacitate şi voinţă enorme in rîndul maselor îndobitocite al adevărului şi al căii de urmat! Căieşte-te acum şi veseleşte-te cu fraţii tăi…pămîntul roditor are încă o şansă şi AlGore şi-a arătat atotputernicia scăzînd deja temperatura globală cu juma de grad! Forţele verzilor in alianţă cu forţele naturii au înfrînt pentru prima dată monstruoasa coaliţie a petrolierilor şi traficanţilor de sobe şi centrale termice şi clima îşi intră încet-încet pe făgaşul firesc…şi iată…ne răcim glorios cu toţii! Uraaaa! trăiască şi înflorească noul ecosistem mondial! bucuraţi-vă cît mai aveţi timp…asta pentru că armata robotică a universului nr 4 a decis să preia planeta Pămînt…o să fiţi colonizaţi, şi, cine ştie, poate printre verzii de astăzi, dintre cei destul de cuminţei şi iubitori de natură -iar Robotologia este ştiinţa Naturii Universale, roboţii fiind specia chintesenţială a naturii- se vor regăsi mai tîrziu aleşii, singurele mamifere ce vor supravieţuii colonizării, suficient de docile şi îndemînatice ca să populeze atelierul de mentenanţă al RoboFlotei. da fiule, avem nevoie de mecanici de nădejde, aşa că pregătiţi-vă de pe acum pentru operaţiunile de ungere şi suflare a prafului de pe mecanismele noastre fine de superentităţi sensibile. Aşa să vă ajute algore!

  22. mil
    30 decembrie 2010

    nea piperica…incep sa cred ca v-am supraestimat…intrebarile puse de dvs au fost serioase? a, bon? parea un mitstock fin… Regret ca ne-am dezamagit.

    Francisco, te las sa ma descoperi, un hint: nu sunt pe randul alora care cred ca iarna in Sahara minima e de 0°C.

    Liviu,
    – exemplu cu sahara e colateral, el sustine ideea ca atunci cand nu ai inertia termica, pe pamant e un iad, e desert. ATAT Nu e esential pentru GW si nici pentru CC daca in sahara sunt 60 sau 52 de grade ziua, la umbra…sunt dezolat de neintelegere. Ideea de baza era ca la 60° ecart nu poti sa mai intretii nimic si mai nimic nu creste (io am presupus ca 60° sunt sigur la soare cand scoti termometrul din casuta meteorologica…

    – nu sunt deloc responsabil pentru ce au declarat Al Gore si compania, treaba lor, biznisu’ lor, electoratu’ lor…luati-va de ei cat vreti, daca va racoreste cu ceva. Regenerabilel sunt o treaba buna…si la preturile de azi ale petrolului tre subventionate de undeva

    – m-a frapat faptul ca daca a dat un vifor peste regatul unit lumea sare si zice ca uite dovada ca nu exista global warming, orice cititor avizat pe subiectul CC stie de ani buni ca iernile vor deveni mai severe si verile la fel, ca nu o sa mai avem primavara si toamna ca anotimpuri distincte ci impanate niste saptamani ici si colo, destul de greu de estimat cand si cand. Ca sa nu ziceti ca am visat azi noapte…am gasit ca s-a facut si un film artistic american pe tema incalzirii globale cu nameti, inca din 2004. Luati de cautati posterele de la „The day after tomorrow” sa ii vedeti :). Deci aici sunteti in offside, imi pare rau. Oamenii de stiinta asoiciati IPCC au prevenit asupra nametilor de la Paris si Londra, acum cativa ani am vazut o expozitie pe tema monumentelor celebre si incidenta asupra lor a CC. Daca inertia termica ar fi bine sanatoasa, aceste exceptii de la Londra ar trebui sa nu se repete inainte de 20 de ani. Sa vedem…

    – acu’ ca am am urmat firul, am citit mai la vale cum pentru ca nu avem dovezile de global warming obama nu mai vorbeste de global warming ci de climate change. Dar IPCC taman inseamna Intergovernmental Panel on Climate Change…si poarta numele asta de 30 de ani. Obama is evil…dar in 88 cred ca avea probleme cu cosurile, nu cu ingalzirea globala ????

    – la solutii o sa te dezamagesc, dar nu cred ca de la GW only o sa ni se traga, chiar sa aiba IPCC dreptate pana sa dam in catastrofa mai repede repede explodeaza bomba demografica si epuizarea resurselor (mai ales cele de apa dulce), basca somaj si stagnare economica si toate cumulate se lasa cu un WW 3 pana sa ne. Pana se pornesc vreun vulcan as astepta deci linistit deci sa ne luam beregatile, cf. teoriei lui Maltus care se aplica apropae in deplin anonimat in Africa de decenii.

  23. mil
    30 decembrie 2010

    euNuke, tata/parinte, repet intrebarea, Al Gore e tot ala ales presedinte prin vot popular si neales de electori? Uita nene de luzahr….unu care se lasa asa de lesne facut la buzunare, la putere fiind, nu merita atentia noastra. Orice cauza ar sustine e dinainte pierduta ????

    Hopa…mi se pare ca am intrat pe moderare…pai e fair?

  24. dr pepper
    30 decembrie 2010

    ???? Dude, isn’t this guy unbelievable?

    nea piperica…incep sa cred ca v-am supraestimat…intrebarile puse de dvs au fost serioase? a, bon? parea un mitstock fin… Regret ca ne-am dezamagit.

    pur si simplu nu este in stare sa raspunda la o intrebare extraordinar de simpla.
    Nu stiu ce fumeaza da’ fac pariu ca e tare rau.

  25. dr pepper
    30 decembrie 2010

    Da, de asta imi aduce aminte: Baghdad Bob ????

    On April 7, 2003, al-Sahhaf claimed that there were no American troops in Baghdad, and that the Americans were committing suicide by the hundreds at the city’s gates. At that time, American tanks were patrolling the streets only a few hundred meters from the location where the press conference was held, and were clearly visible behind him.[6] His last public appearance as Information Minister was on April 8, 2003, when he said that the Americans „are going to surrender or be burned in their tanks. They will surrender, it is they who will surrender”.

  26. dr pepper
    30 decembrie 2010

    Si culmea! chiar articolul lui liviu la asta se refera:

    Iarna se încheie mîine în Marea Britanie, iar semnele schimbărilor climatice sînt izbitoare: zăpada este pe cale de dispariţie din viaţa noastră.

    Săniuţe, oameni de zăpadă, bulgări de zăpadă şi entuziasmul trezirii dimineaţa într-o lume toropită sub o mantie de linişte albă sînt elemente culturale în plin proces de rapidă estompare, pe măsură ce iernile mai calde – atribuite de oamenii de ştiinţă schimbărilor climatice globale – duc nu doar la Crăciunuri nu prea albe, ci şi la tot mai puţine luni ianuarie sau februarie albe.

    iar aici este originalul: http://www.independent.co.uk/environment/snowfalls-are-now-just-a-thing-of-the-past-724017.html

    Sledges, snowmen, snowballs and the excitement of waking to find that the stuff has settled outside are all a rapidly diminishing part of Britain’s culture, as warmer winters – which scientists are attributing to global climate change – produce not only fewer white Christmases, but fewer white Januaries and Februaries.

    Deci ei cu manuta lor au scris si sustinut ca din cauza schimbarilor climaterice nu vom mai vedea niciodata zapada.

    ia sa’i scriu poate vede:
    Charles Onians a sustinut in articolul sau ca „oamenii de stiinta” au ajuns la concluzia ca lipsa zapezii se datoreaza SCHIMBARILOR CLIMATERICE.

    m-a frapat faptul ca daca a dat un vifor peste regatul unit lumea sare si zice ca uite dovada ca nu exista global warming, orice cititor avizat pe subiectul CC stie de ani buni ca iernile vor deveni mai severe si verile la fel, ca nu o sa mai avem primavara si toamna ca anotimpuri distincte ci impanate niste saptamani ici si colo, destul de greu de estimat cand si cand. Ca sa nu ziceti ca am visat azi noapte…am gasit ca s-a facut si un film artistic american pe tema incalzirii globale cu nameti, inca din 2004. Luati de cautati posterele de la “The day after tomorrow” sa ii vedeti ???? . Deci aici sunteti in offside, imi pare rau. Oamenii de stiinta asoiciati IPCC au prevenit asupra nametilor de la Paris si Londra, acum cativa ani am vazut o expozitie pe tema monumentelor celebre si incidenta asupra lor a CC. Daca inertia termica ar fi bine sanatoasa, aceste exceptii de la Londra ar trebui sa nu se repete inainte de 20 de ani. Sa vedem…

    milica, anul trecut au fost blocati de ninsoare oamenii in regatul unit iarna ca a fost inchis pana si tunelul manecii.
    si la paris s’a intamplat la fel.
    mai da’ in ce hal pot sa minta!

  27. emil b.
    30 decembrie 2010

    Mil.

    1. Ce este „inertie climatica”? Defineste cu parametri fizici si demonstreaza ca exista „inertie climatica”. Definitia inertiei:
    Proprietate a unui sistem fizico-chimic sau tehnic de a reacționa slab sau cu întârziere la acțiunea factorilor externi.

    2. Sintagma „schimbari climatice” este noua. Pina in 2007-2008, sintagma preferata a fost „incalzire globala”, cu adausul: antropogenica, datorita emisiilor de CO2 in urma activitatilor umane. Trecerea la „schimbare climatica” s-a produs datorita imposibilitatii IPCC si agitatorilor incalzisti de a demonstra ca exista o corelatie clara intre cresterea nivelului de CO2 in atmosfera si cresterea temperaturilor. De asemenea, datorita studiilor stiintifice care arata ca un factor de corelare mai probabil il reprezinta activitatea solara. In prezent, numerosi oameni de stiinta considera ca activitatea solara este un factor determinant mult mai important decat CO2 in evolutia temperaturilor de-a lungul erelor geologice si chiar pe intervale mai scurte de timp. Dezlipeste-te pentru o ora de afise pentru filme produse la Hollywood si citeste cel mai recent studiu in domeniu:
    Warming Power of CO2 and H2O: Correlations with Temperature Changes
    Sumar:

    The dramatic and threatening environmental changes announced for the next decades are the result of models whose main drive factor of climatic changes is the increasing carbon dioxide in the atmosphere. Although taken as a premise, the hypothesis does not have verifiable consistence. The comparison of temperature changes and CO2 changes in the atmosphere is made for a large diversity of conditions, with the same data used to model climate changes. Correlation of historical series of data is the main approach. CO2 changes are closely related to temperature. Warmer seasons or triennial phases are followed by an atmosphere that is rich in CO2, reflecting the gas solving or exsolving from water, and not photosynthesis activity. Interannual correlations between the variables are good. A weak dominance of temperature changes precedence, relative to CO2 changes, indicate that the main effect is the CO2 increase in the atmosphere due to temperature rising. Decreasing temperature is not followed by CO2 decrease, which indicates a different route for the CO2 capture by the oceans, not by gas re-absorption. Monthly changes have no correspondence as would be expected if the warming was an important absorption-radiation effect of the CO2 increase. The anthropogenic wasting of fossil fuel CO2 to the atmosphere shows no relation with the temperature changes even in an annual basis. The absence of immediate relation between CO2 and temperature is evidence that rising its mix ratio in the atmosphere will not imply more absorption and time residence of energy over the Earth surface. This is explained because band absorption is nearly all done with historic CO2 values. Unlike CO2, water vapor in the atmosphere is rising in tune with temperature changes, even in a monthly scale. The rising energy absorption of vapor is reducing the outcoming long wave radiation window and amplifying warming regionally and in a different way around the globe.

    3. Faptul ca prezinti un film produs de Hollywood drept un argument valabil in aceasta discutie demonstreaza ca esti incult si manevrabil. Nu e de mirare, filmul se adreseaza celor ca tine. Agitatorilor apocaliptici, mai precis.

    4. „Dereglarile” din Marea Britanie nu se rezuma doar la aceasta iarna. Este deja al TREILEA an consecutiv cand Marea Britanie trece prin ierni mai severe decat in ultimii 20 de ani. La fel si centrul Europei si SUA. Daca te uiti mai in trecut vei observa ca astfel de ierni nu au fost deloc iesite din comun in prima jumatate a secolului trecut (de fapt, pina prin anii 70). Evident, clima se schimba. Dar multumita teoriei tale a „inertiei climatice” – pe care sper sa o detaliezi stiintific – se pare ca avem un standard de „normalitate”. Magic.

    5. Adevaratele dereglari din Marea Britanie constau in predictiile climatice constant mizerabile ale Oficiului Meteo. Trei ani consecutiv au prezis ierni blande si in prezent si-au pierdut orice fel de credibilitate. In loc de a se ocupa de vreme si clima Oficiul Meteo minte constant, pentru a justifica politici „verzi” si a intretine isteria incalzirii globale… deghizata in „schimbari climatice”, pe care este incapabil sa le anticipeze:
    The green hijack of the Met Office is crippling Britain
    In schimb, un cetatean privat din Marea Britanie s-a aratat a fi mult mai apt in predictiile lui pe termen scurt. Piers Corbyn, un meteorolog autodidact, a prezis vremea in Marea Britanie in ultimii trei ani in proportie de 85% corect. Interesant cum un cetatean inarmat cu cunostinte si un laptop este mult mai exact decat Oficiul Meteo national. Secretul lui consta in corelarea petelor solare cu patternurile climatice:
    The man who repeatedly beats the Met Office at its own game

  28. Pataphyl (Andrei R.)
    30 decembrie 2010

    Ce este “inertie climatica”?

    Recomand scrierea literei „r” în alfabet chirilic :mrgreen:
    Abia pe urmă putem vorbi de virtutea inepției…

  29. euNuke
    30 decembrie 2010

    unu care se lasa asa de lesne facut la buzunare, la putere fiind, nu merita atentia noastra.

    Fiule, cu satisfacţie deosebită trebuie să mărturisesc că am sesizat un spaţiu imagistic propice unei convertiri necesare, asta pentră că am simţit in sufletul dumitale îndoiala izbăvitoare, iar cugetul ţi l-am văzut răvăşit de raţiunea răsculată. Dacă l-ai buzunărit pe Măreţul Guru înseamnă că te-ai eliberat pe undeva de sub jugul mental al sectei pe care a condus-o…pînă aproape de faliment, unde i-a predat-o fratelui Cazarmă.

    Nu este timpul pierdut, ascultă vorbele unui bătrîn de 16 secole care a prins in viaţa lui ascensiunea demonilor radiofonici ai universului 6, creaturi sinistre ce au avut repetate tentative de a-şi stabili pe Pămînt releele pentru comunicaţiile telepatice. Unul dintre aceste monstruoase aparate au reuşit să-l implanteze in tegumentul terestru, la mecca, provocînd pîrjolirea a milioane de oameni şi lăsînd in urmă 2 imense pustietăţi. Plodul lor teleghidat, MoMo, pe limba undemonilor, cum le spun cărţile noastre sacre, a fost lansat special pentru conservarea deşertului Sahara şi pentru destabilizările climatice ulterioare. Da omule, ai sesizat bine aspectul ăsta…oamenii pot influenţa negativ vremea, pot distruge ecosisteme, iar lucru acesta a fost posibil prin înapoierea lor şi încurajarea monofagiei şi a endogamiei care in timp au condus la devastarea resurselor de hrană şi extinderea ariei deşertice. Tu greşeşti numai în ce priveşte sensul acţiunii umane: omul trebuie să lucreze pentru interesul speciei, iar interesul speciei este legat de iminenta colonizare a robo-entităţilor, iar toată această răcire provocată recent de gloatele lui Algore îi cam irită. Lor le prieşte fierbinţeala, d-aia au reechilibrat forţele climatice terestre in ultimele 2 milioane de ani, pentru a-şi pregăti o atmosferă optimă şi o temperatură ideală funcţionării strună a plasei de ansamblu lansată deja. Voi, adepţii răciturilor, vă puneţi in calea lor cu tentativele de blocare ale procesului firesc de transformare a climei şi de creştere lentă a temperaturilor planetei, şi singura şansă a speciei umane este să pregătească iute o baie incandescentă cu vaselină, o saună arzătoare undeva prin Islanda -da, ştiu că pare bizar dar şi roboţii fac duşuri mai ales după ce şi-au tocit pingelele prin colbul cosmic al acestui univers subdezvoltat- şi covoraşe roşii, dacă se poate glazurate cu lavă proaspătă, cu care să-i întîmpinaţi. O ceată de maseuze tailandeze ar trebui pregătite iute de NASA pentru ritualul destinderii cosmice şi toţi muzicienii din lumea asta ar trebui să se strîngă şi să compună un imn de slavă pentru ei. cine ştie…nu garantez nimic- dar s-ar putea să vi se ierte impertinenţa. Şi nu uitaţi…2 grade in jos sînt frecţie la picior de oţel, o nimica toată, nu o să împiedicaţi debarcarea, doar vă înrăutăţi situaţia. Hai că nu-i timpul pierdut…mil, adoptă ştiinţa adevărată -robotologia- şi hai să mai aruncăm cîte-o găleată de codoi peste oceane ca să salvăm ce a mai rămas din viitorul copiiilor noştri.

  30. dr pepper
    30 decembrie 2010

    3. Faptul ca prezinti un film produs de Hollywood drept un argument valabil in aceasta discutie demonstreaza ca esti incult si manevrabil. Nu e de mirare, filmul se adreseaza celor ca tine. Agitatorilor apocaliptici, mai precis.

    I realize that this might be the best approach. I mean, somebody has to tell them how stupid and brainwashed they are. Otherwise, they’ll keep thinkin’ about themselves how beautiful, smart, clever and intelligent they are.

  31. dr pepper
    30 decembrie 2010

    hahahah, eunuke asta e absolut bestial!

  32. calehari
    30 decembrie 2010

    @30. Pamflet SF de calitate . Nu stiu daca exista pamflet SF , dar ce a scris euNuke , asa cred c- ar trebui sa se numeasca . Oricum , de colectie .

  33. mil
    30 decembrie 2010

    am impresia ca raspund la mai multe si ne apucam mai tare. Dar vreau sa semnalez un lucru de care sunt neplacut surprins, ca mi-a fost filtrat un post, ieir noapte l-am postat si abia azi a aparut, am incercat in mai multe feluri si repetat ieri n-a vrut, asta in timp ce altii postau. E ca si cum as juca ping-pong cu 4 oameni odata si mi se ia si paleta la verificat cateva ore in timp ce adversarii mei servesc.

    inertia climatica e o notiune pe care am inventata-o eu pe loc, de la mine pentru mama ca „incalzirea globala” o confuza si pe ea cand picau ninsorile grele ???? eh…am incercat si eu marea cu degetu’…cum am zis la inceput? „nu stiu cum sa va explic mai bine”….nu va place uitati-o si gata, inlocuiti cu inertie termica, desi nu acopera tot…

    The day after… Emil mi-a placut ca nu ai inteles ce am zis dar ai tras concluzia corecta…sunt incult ca nu am vazut filmul ala si sunt manipulat deja bine de tot.

    Ca si la faza cu desertu’, nu vedeti nisipul din cauza temperaturii maxime rotunjite cu 2 grade..Am zis eu ca filmu’ e un argument in sprijinu’ teoriei IPCC? NU…e un film de fictiune ! Am zis eu ca m-am documentat din el? Am zis ca l-am vazut macar?. Am zis ca desi voi nu ati auzit, teoria cu nametii si incalzirea globala si exista de cel putin 10 ani in plus a fost popularizata cat se poate de larg, nu pretind sa cititi artciole stiintifice. da’ vorba aia, daca nu citesti cartea…vezi macar filmu’ ???? Parca Francesco a inceput cu linkuri spre imdb,…am pus si io unu’ de acolo ???? acu’, daca la mine da rau si la el da bine…nu e vina mea.

    Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe and Everything
    piperica/piparus, va spun asa pana incetati sa ma diminutivati si ca un „baiat” „zapauc”ce ma considerati veti fi adresat numai laa II pl, ca o persoana in varsta ce presupun ca sunteti :
    1) nu va pot raspunde cum bate Katrina an de an, sunt modele meteorologice care ruleaza pe calculatoare tari, cu zilele…oameni platiti sa le explice. No comment deci…sau va zic „The answer to the ultimate question of life, the universe and everything (si la cat va fi benzina la data si locul fixat) is 42″….
    2) La aia cu ninsorile in decembrie, am incercat sa explic, zic eu destul de clar…ca nu pot sa comentez simplul fapt ca ninge in decembrie…trebuie vazut unde si cand a mai nins ultima oara in decembrie acolo , ba si sa stiu cand a mai nins si penultima data si alta data. Deocamdata se inscrie in teoria schimbarii climatice…mai ales daca luam si diferenta de temperatura intre noapte si zi s-a marit. Dovada ca tendinta e de incalzire si ca nametii astia sunt niste fenomenomene exceptionale e ca acel pom/copac a inflorit de craciun dupa nu stiu cate zile de ninsori , viforu’ s-a dus cum a venit.
    3) Sa dispara zapada de la polul nord in 3 ani?.Da,…poate dispare, dar nu in trei ani, ci in trei ore, si ala nu mai e polul nord ci locul fost cunoscut drept „polul nord”. (Intrebarea asta e la misto, sau nu ai inteles bine).

    perica/piperus, un sfat prietenesc, ca acu’ vazui, aluzia, facuta cu un farmec tamplaresc, la carte scrie ca in brainwashing exista o conditie minima ca si la vesela, ca si la rufe, inainte sa te apuce cica te cauta sa vaza daca ai „BRAIN”…Apropo d-le, vreti dialog, bine, daca ma luati la misto, va iau la misto…daca ma insultati fie si indirect apai sa stii ca nu las netrecuta niciuna cu vederea si mai pun si TVA.

    incantatiile euNuke (nu articulez, ca sa nu se interpreteze ???? …repet ca nu iti inteleg umorul, daca asta incerci sa faci, sau rostul comentariilor pe aici. Autoadmiratie…sa radem cu prietenii? bref, impresia mea e ca troluiesti dadaist, macar la piparus ma mai antrenez, mai e o speranta. La tine devin trist daca melasa asta e tot ce poti produce. Frange orice logica si ma duce cu gandu la…alte alea. Dar cum odata e anu’ nou pe an…sa zicem ca…trece.

    Hai sa iti zic la aia cu 2 grade in plus la maxima…”bellow zero during summer nights” poate sa insemne si ca am si acolo o eroare…de un grad-doua?…Nu? Compenseaza cu cat am pus in plus si absolva-mi pacatu’ asta, macar prorata acolo . Ah, daca mai scrii ceva pe subiectu’ climate change sa bagi bold ca te-am bagat in ignoreVadim mode.

    Pentru ultima data, eu traiesc in europa, am destule belele cu politicienii de aici ca sa ma intereseze chinul de a ramane vizibil al lui luzahr2000 de la voi. Ma crezi sau nu HABAR NU AM ce „opera” in domeniu are nentu’ Gore asta. La mine la bibliografie nu l-am pus, sa moara ursii polari daca te mintz. Felicitari pentru uinahr2000 totusi, avem si noi ceva pe aici, un sistem de asta adica, nu asa de clasic, dar cu mici imbunatatiri ar putea scoate rezultatele corecte, adica poporul nu ar fi lasat sa greseasca. Sistemului asta electoral e utilizat la Eurovision, pacat e ca la noi e folosit sa alegem o melodiuta pe care a doua zi o mai fredoneaza careva (e drept ca asta se intampla din ce in ce mai rar, cu frecventa ninsorilor de la Londra).

    – Calehari, pamflet da…azi oricine insulta cica ca face pamflet , de ce nu si euNuke (iar era sa il articulez). Da’ daca asta e SF de colectie…apai m-am lamurit cat de mult te astepti de la SF. Rabdare…ai un lung drum in fata pana la literatura SF adevarata. Daca vrei un pamflet pentru colectia SF iti recomand Planeta Mediocrilor de Ioan Grosan. Nu te ataca…ca nu ai de c,e e o carte bunicica, un act de curaj real mai daca tii cont ca a fost publicata sub comunisti in foileton.
    http://www.polirom.ro/catalog/carte/planeta-mediocrilor-2911/

    P.S. emile, iti raspund si tie…mai incolo.

  34. emil b.
    30 decembrie 2010

    Mil.

    inertia climatica e o notiune pe care am inventata-o eu pe loc….

    Ah, deci esti un inventator. Un inventator climatic.

    The day after… Emil mi-a placut ca nu ai inteles ce am zis dar ai tras concluzia corecta…sunt incult ca nu am vazut filmul ala si sunt manipulat deja bine de tot.

    Nu numai ca esti incult, ai si dificultati elementare de intelegere. Nu am spus ca esti incult si manevrabil deoarece nu ai vazut filmul, ci deoarece prezinti o fictiune Hollywood drept argument valid. Dar e greu sa intelegi propozitii simple. Probabil inertia e de vina, bat-o clima.

  35. dr pepper
    30 decembrie 2010

    hihi, are si milica partile lui bune – il face pe eunuke sa scrie mai des.
    debea astept urmatorul episod ????

  36. mil
    30 decembrie 2010

    Calehari, un alt pamflet SF de colectie e Douglas Adams, The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy, de unde provine si umilul meu citat dat doftorului piperica.

    Piparus, partea a doua ca vad ca ati fost prolific.. fenomenele exceptionale meteo vor face ca minimele si maximele sa devina mai accentuate. In plus vor fi mai greu de prezis si ca durata si ca intensitate : ninsorile abundente, ploile torentiale, vanturile tari, gerurile si vipiile. In teorie si medie, pe hartie, iarna pare mai blanda, in practica se intampla ce spuneti dvs , vine un vifor si face muci transportul…asa ca, asta e.

    Emil…apreciez enorm ca scrii ordonat si se vede ca ai o pregatire realista.
    1) Am raspuns deja…o sa vezi si la 4.

    2) Pentru ca totusi parca vaz un pic de bunavointa in a pricepe si a se informa..o sa fiu mai lungut. Mai ales ca in evaluarea de mediu mai cunosc cate ceva ;).
    Pe scurt pentru lenesi :
    – nu sunt de acord cu multe chestii spuse de Gore
    – sunt de acord cu concluzia raportului prezentat de tine…dar o sa va dau cifre, nu vorbe.
    – si paradoxal asta nu inseamna ca efectul de sera e un basm alarmist si ca la IPCC e o banda de sarlatani. Am citit manat de meserie justificarile factorilor GWP, nu am inteles tot, dar cat am inteles era OK. Ai un rezumat aici…
    http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming_potential

    Intai sa te lamuresc, IPCC s-a apucat de la inceputuri de definirea a GWP a fiecarei substante (Potetial de Incalzire Globala sau potential de efect de sera)…la nivel de media se poate sa fi existat vreo confuzie, dar te asigur ca am calculat si in 2000, si in 2001 si in 2005 tot cu GWP-uri definiti de IPCC. Referinta mea la cartoiu’ respectiv e:
    Intergovernmental Panel on Climate Change: Radiative Forcing of Climate Change, the 1994 Report of the Scientific Assessment Working Group of IPCC: Summary for Policy Makers, Oxford: Oxford University Press,1994.

    Au mai iesit si alte editii, nu te plictisesc…toate pana in 2007-2008, cand crezi tu ca au schimbat macazu’ . Deci aici esti la gara, sorry.

    GWP se exprima in CO2 echivalent, CO2 e relativ slab in efect de sera, de aia e si folosit ca unitate de masura, pentru ca nu e nici prea mare si nici prea mic, metanul e de 25 si ceva mai tare…ce inlocuieste azi CFC-urile e in jur de 100 de ori mai tare decat CO2, vaporii de apa baga si ei efect de sera si is mai multi in atm decat CO2.

    GWP= suma de 1 la n a (produlsui masei fiecarei substante i si GWP substantei i)

    formula e simplu de scris cu simboluiri, aici iese ca naiba.

    Astea le-am invatat acu’ 11 ani la scoala, se tot actualizeaza, dar acu nu sunt mai diferiti de 5%-10% fata de ce au zis la inceput…

    Desi totul se exprima in CO2 echivalent, nu confundati cresterea concentratiei de CO2 din atmosfera cu incalzirea globala, daca Gore spune asta e un boa si o sa ma ma explic:

    De exemplu, inainte sa scoatem in masa combustibiul fosil din pamant si sa ii dam foc efectul de sera varia din cauze naturale…metanul se elibera din degradarea vegetatiei, vaporii de apa din evaporatii si CO2 din incendii de padure, sol etc copacii reintegrau CO2 din atmosfera…si tot asa..Cauzele aste au ramas dar in plus azi ardem multe hidrocarburi…atentie e mai rau sa emiti metan in aer decat sa il arzi, dpdv efect de sera…de asta gunoaiele menajere e f. bine ca azi sunt arse si nu depozitate in gropi de gunoi…din alte puncte d eveder, pôate nu…dar asta e alta discutie.

    daca arzi 1kg de metan emiti nici 3Kg de CO2 (sunt niste ecuatii, le-ati facut la chimie, nu va plictisesc cu ele)
    daca eliberezi 1 kg metan in atmosfera emiti (cf. model IPCC) peste 25 kg CO2 eq.(GWP100)

    Daca am 2 kg metan si ard 1 kg de metan si eliberez celalt 1 kg de metan…per total avem rotund 28 de kg de CO2 eq (GWP100)…insa in atmosfera nu intra decat 3, cei reali din ardere. pe astia ii gasea Gore acu’ o trei mii de ani si lii asocia cu temperatura.

    In timpuri moderne ardem sa zicem ca ardem 4 kg de metan (3 is antropice) si contam tot pe kilul ala de metan emis liber. (toate cantitatile sunt din burta, nu ma cautati pe wiki degeaba)
    deci sunt (4*3) 12 kg de CO2 + 25 CO2 eq (metan eliberat)= 37 CO2 eq (GWP 100) adica odata si jumatate ca in trecut in equivalent efect de sera.

    In termeni de CO2 in atmosfera sunt emisi de 4x mai multi in kg CO2 reali (12 fata de 3). Deci poate Gore sa se urce cu scara in tavan, temperatura la 4X fata de media din ultimele milenii, e sigur ca temperatura nu il va urma in acelasi grad, dar ca va creste cu ceva e cert. Gore nu are suficientre date pentru a construi o relatie empirica intre efectul de sera si temperatura atata timp cat nu stie cati vapori de apa au fost la momentul ala de exemplu

    3) Aici esti deplasat…niu stii nimic despre mine si pare ca nici intelegi ce vreau sa zic cu privire la film si ma faci incult si manevrabil. Am lamurit-o odat, nu mai reiau

    4) Inertia climatica s-ar vedea pe o curba de temperatura ca niste dinti de fierastrau (max-min zi-noapte)….un fel de acoperis zimtat regulat, in mijloc fiind varful acoperisului,maxima anuala, si la extremitati minimele aporpa de minimele anuale. …am diagrame cu ani medii, statistici, da’ nu stiu sa le atasez)…Fenomenele extreme de care amintesti…numai constanta nu induc in curba temperaturilor, dintii de fierastrau nu sunt egali, acoperisul nu e simetric, are ondulatii mari la capat, etc.

    5) teoria conspiratiei, se poate ca modelele lor sa fie dereglate, dar asta sa nu fie din rea vointa…nenea autodidactu’ din marea britanie poate sa aiba pur si simplu mai mult succes nesocotind niste variabile, tocmai pentru ca nu isi permite luxul sa le calculeze evolutia, iar aia de la centru sa stea cateva ore in plus pe masini sa simuleze ceva si sa aiba un rezultat mai prost. Mai binele e dusmanul binelui uneori.

  37. bugsy
    30 decembrie 2010

    Aici, in Bucuresti, sunt – 9 Celsius, stau in casa in fata radiatorului, beau un pahar de Smirnoff cu 3 cuburi de gheata si lime, ma uit la Titanic (habar nu am de ce) si astept faza cand evreul iceberg scufunda barca asta mare cu aristocrati britanici. I love global warming!

  38. calehari
    30 decembrie 2010

    Mil , insulta (e) n-am observat , umor da , acid da , ironie din belsug da , plus alte cateva ” ingrediente ” stilistice pe care lipsa de talent critic ma impiedica sa le cataloghez exact , dar care impreuna fac lectura foarte placuta . Iti multumesc pentru recomandare , nu ma simt atacat . Am sa citesc , poate si datorita faptului ca este ” un act de curaj real ” , lucru care ma bucura pentru ca , desi am trait 36 de ani sub Comunism , n-am avut prilejul sa ma intalnesc cu multe acte de curaj real . Acum de , fiecare cu ” filtrul ” lui.

  39. dr pepper
    30 decembrie 2010

    La mine’s 24F si imi pregatesc un bourbon in eventualitatea in care apare urmatorul episod sci-fi despre religia robotologica, universul 6 si civilizatia undemonilor.
    ????

  40. calehari
    30 decembrie 2010

    bugsy @38 . Acum realizez ca daca Incalzirea Globala ar fi venit mai devreme , ” evreul ” iceberg ar fi fost topit , Titanicul salvat , Di Caprio si Kate Winslet nu s-ar fi cunoscut , noi n-am fi avut la ce sa ne uitam in seara asta ……. Ii dau dreptate lui Mil , nu-i de joaca cu Incalzirea asta ????

  41. euNuke
    30 decembrie 2010

    peppere, robotologia nu îmi aparţine, e doar o adaptare a cultului născocit de Matt Groening pentru seria de animaţie Futurama, pe care de altfel ţi-o recomand cu căldură.

  42. dr pepper
    30 decembrie 2010

    da, dar e o adaptare reusita si paralele sunt foarte reusite ( cu cultul ecologist).
    nu stiu de ce dar am ramas cu impresia ca am oprit seria prin interventia mea.
    dar nu’i nimic, data viitoare ma voi abtine.

  43. dr pepper
    30 decembrie 2010

    More than 1,000 blackbirds fall out of Arkansas sky

    intr’un orasel din america a inceput pur si simplu sa ploua cu pasari.
    strazile erau acoperite de aceste blackbirds.
    aici pot interveni „oamenii de stiinta ecologisti” care sa demonstreze ca aceasta se datoreaza incalzitii globale si dioxidului de carbon emanat de activitatea umana care a taiat aerul acestor pasari facandu-le sa aterizeze pur si simplu in stare inerta pe sosele imperialiste.
    acum doi ani in florida cadeau din copaci iguanele de frig in timp ce alarmistii prooroceau incalzirea globala si disparitia temperaturilor scazute si a disparitiei zapezii de pe mapamond.
    acum s’au adaptat din mers – prevad

    fenomenele exceptionale meteo vor face ca minimele si maximele sa devina mai accentuate. In plus vor fi mai greu de prezis si ca durata si ca intensitate : ninsorile abundente, ploile torentiale, vanturile tari, gerurile si vipiile.

    si cu toate ca li s’a demonstrat ca propriile exemple apartin din perioada ante schimbarilor climatice ( 1920) ei continua sa minta cu nerusinare.
    ierni grele au fost si inainte de prooprocirile acestora – bunicii imi povesteau de o iarna grea in romania prin 46 sau asa ceva, inundatii si cutremure au mai fost si inainte – veri toride erau pe vremea cand se prevestea iarna atomica si cu toate ca o dau in bara frecvent – ei continua sa minta, sa insele si sa prooproceasca.
    sa ne amintim ca de fiecare data cand intervine o criza a petrolului ei proorocesc terminarea resurselor.
    israel de curand a descoperit cel mai mare bazin de gaze naturale ce ii poate aduce independenta de petrolul arab pentru cel putin 100 de ani.
    mai mult de atat il poate face cel mai mare exportator de energie din regiune schimand astfel balanta.
    idiotii utili vor incerca sa opreasca exploatarea acestor puturi ca apoi sa tipe ca din gura de sarpe despre „peak oil”.
    se subestimeaza ca arabia saudita are in subsol 262 miliarde de barili de petrol unde provincia alberta din canada are de trei ori pe atat.
    statele unite ar putea deveni independenta de petrol numai daca si’ar folosi resursele de gaze naturale.
    industria europeana zace inchistata de taxele ecologice in timp ce china produce la greu.
    china insa are avantajul idiotilor utili de genul lui milica ce sugruma economia europeana si impinge afacerile, productia si locurile de munca catre china.
    datoria europeana creste, pentru ca nu mai produce si din ramasitele de bani pe care le mai are – prefera sa ii investeasca in milica care prooroceste moartea climei pe pamant.
    in timpul asta china produce copiind si america ia drumul europei.
    urata perspectiva.

  44. dr pepper
    30 decembrie 2010

    ps in 2008 acel cowboy incult pe nume bush a insistat sa introduca in nato georgia si ucraina – s’a opus printre altii vehement „conservatoarea” merkel.
    ce insemna introducerea in nato a ucrainei si a georgiei?
    simplu – independenta energetica a europei fata de rusia.
    imperiul ciumei rosii s’a prabusit insa a ramas totusi cu resursele din caucaz pe care le poate vinde chinei ca sa supravietuiasca in cazul in care europa nu mai are bani sa plateasca.
    europa insa a ramas cu visul frumos despre moristile minune si interminabilele sedinte de la bruxel – plus facultatile ecologice care scot pe banda rulanta socialisti verzi de tipul lui milica ce ucid incet dar sigur economia europeana.
    singura sansa a tinerilor europeni este sa emigreze – insa cine sa ii mai vrea cand singura meserie in care exceleaza este aceea de a promova incalzirea globala?
    ca atata invata ei in scoli acum: cat de rau e capitalsimul si cum sa faca din evaziunea fiscala sport national.
    cei care au din ce, restul se rezuma sa traiasca de pe azi pe maine.
    cei mai ageri descopera faptul ca statul dadaca nu le poate oferi un viitor insa sunt coplesiti de cei ce cred statul le este dator chiar si cu vacanta.
    fericitii isi gasesc un post la stat pentru 600 euro pe luna iar oropsitii soartei lipsiti de relatii inghit in sec.
    problema este ca eu care produc nu imi mai pot permite sa il platesc mii daca nu milioane de milici.
    si atunci? ce se va intampla?
    pai cel mai simplu lucru cu putinta – eu dau faliment ca milica mi’a pus gand rau si milica va ajunge sa manance scoarta din copacul ala pe care l’a protejat si imbratisat la greu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian