DELIR la Operă. De-acum Carmen îl va ucide Don José

    2

    Opera Carmen – ultimul act. Finalul operei lui Georges Bizet a fost „îndreptat” la Florența pentru a corespunde imperativelor timpului.

    Începând de duminică, 7 ianuarie 2018, Carmen va fi cea care îl va ucide pe Don José în ultimul act al operei, nu invers, așa cum voiau Georges Bizet și Prosper Mérimée în secolul XIX.

    Reprezentanți ai artei retrograde, tarați de machism, Mérimée (dramaturg) și Bizet (compozitor) găsiseră alt final pentru Carmen: ros de gelozie, Don José o înjunghia pe Carmen căreia i se aprinseseră călcâiele după un toreador.

    „Într-o epocă întunecată de violențe contra femeilor este de neconceput ca uciderea uneia dintre acestea să fie aplaudată”, a explicat regizorul necesitatea actualizării operei lui Bizet.

    Directorul Teatro Maggio din Florența îi ceruse regizorului și scenaristului Leo Muscato să facă ceva ca „să nu mai moară Carmen”.

    Muscato s-a gândit puțin la Opera Carmen.

    La o lună de la cererea directorului, am revenit cu o rezolvare în care Carmen nu mai moare, ci se apără contra agresorului într-un mod neașteptat.

    Premiera e duminică. Lumea e cu sufletul la gură.
    Vedeți cum se întoarce roata?

    Cum de au aplaudat așa ceva?

    Print Friendly, PDF & Email
    Cititi si

    2 COMENTARII

    1. Opera a evoluat mult în secolul XXI. Nu e primul dată când un regizor schimbă cursul acțiunii din libretul original.
      Anul trecut, la Royal Opera House se vorbea intens despre un Otello care nu e vopsit pe față ca să pară maur. Zilele acestea la Opera din Paris acțiunea din libretul operei Boema, plasată inițial în Parisul secoului XIX este mutată într-o navă spațială. La Aix en Provence, în vară, aceeași operă Carmen avea acțiunea mutată în cabinetul unui psiholog, libretul operei fiind pretextul unei terapii de cuplu neobișnuite (ceva nu mergea în mariajul lui Don Jose cu Micaela). Important este ca relațiile dintre personaje să-și păstreze relevanța.
      E inedit pentru Italia mai degrabă, unde opera este privit mai tradiționalist decât în restul Europei. În același timp e și o strategie de marketing bună, din moment ce subiectul „Opera” ajunge chiar și pe website-ul ” În linie dreaptă”.

    2. Alexandru
      Nu. Subiectul nu e „Opera”.
      Subiectul este un delir ideologic, care schimonosește Opera, ca să o înghesuie în șabloanele stabilite de politruci.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here