FUNDATIA IOAN BARBUS

Stare de alertă în Olanda

Primari din numeroase oraşe au primit instrucţiuni să pregătească administraţiile locale pentru a face faţă răzmeriţelor şi protestelor de stradă. Ambasade din Orientul Mijlociu au definitivat planuri de evacuare rapidă a cetăţenilor olandezi. Prim-ministrul Jan Peter Balkenende recunoaşte într-un interviu televizat că guvernul său trece printr-o situaţie dificilă — „Am trecut şi prin alte crize, dar aceasta e substanţială.” — şi a cerut asigurări din partea preşedintelui Sarkozy că guvernul olandez poate conta pe sprijin diplomatic francez în caz de nevoie. Un pericol iminent pîndeşte Olanda şi chiar dacă evocă panica creată de huruitul înfundat al tancurilor celui de-al Treilea Reich, de data aceasta nu vine din afară. E intern. Blitzkriegul pentru care se pregătesc autorităţile are toate şansele să fie declanşat de premiera unui film de zece minute.



Filmul este anti-islamic pe faţă şi autorul, Geert Wilders, e un politician care nu s-a jenat să compare Coranul cu Mein Kampf. Tensiunea însoţind premiera iminentă a prilejuit acest articol pe prima pagină a ediţiei de ieri a ziarului canadian The National Post.

La trei ani după asasinarea lui Theo Van Gogh în Amsterdam datorită unui film critic la adresa islamului, Olanda este iarăşi implicată într-o dispută legată de religie şi libertatea de expresie. Parlamentarul naţionalist Geert Wilders intenţionează să lanseze în această luna un film scurt numit Fitna, în care asociază violenţa cu versete din Coran. Site-ul web unde are de gînd să publice filmul a intrat în funcţiune ieri şi prezintă o imagine a copertei Coranului.

Cu toate că majoritatea olandezilor doreşte transmiterea filmului, guvernul olandez se interesează dacă îl poate interzice. Filmul nu a fost încă lansat, însă deja a provocat proteste în Pakistan, Iran, Indonezia şi Talibanul a anunţat că va intensifica atacurile împotriva forţelor olandeze şi altor contingente NATO din Afganistan.
Filmul lui Wilders „este foarte, foarte periculos şi poate duce la un război între olandezi şi alte ţări”, spune Mohamed Bichiri, 62 de ani, care în urmă cu 37 de ani a părăsit Marocul natal şi s-a stabilit în Amsterdam. „Este o ameninţare pentru toţi olandezii. Deci şi pentru noi.”

Comisia Europeană a avertizat ieri reprezentanţele sale din străinătate asupra riscului de proteste împotriva Fitna — titlul este un cuvînt arab care înseamnă „conflict” sau „vrajbă” — similare cu ce cele declanşate acum doi de publicarea în presa daneză a caricaturilor despre profetul Mahomed.
Jan Peter Balkenende, prim-ministrul olandez, a declarat unei conferinţe de presă de săptămîna trecută că filmul are potenţialul de a prezenta „riscuri grave” pentru cetăţenii olandezi din străinătate — şi pentru dl. Wilders. „Este responsabilitatea noastră să îl facem atent pe dl. Wilders de consecinţele posibile ale faptelor sale”, a spus dl. Balkenende. „Libertatea nu scuteşte pe nimeni de responsabilităţi.”
Ieri, preşedintele francez Nicolas Sarkozy şi-a exprimat solidaritatea cu dl. Balkenende, spunînd că este „foarte conştient de problema locului islamului în societăţile europene şi în societatea franceză în particular.”

Cel mai grav caz de violenţă etnică din Olanda de la sfîrşitul celui de-al doilea război mondial a avut loc în noiembrie 2004, după ce dl. van Gogh a fost împuşcat şi înjunghiat de Mohamed Bouyeri, un olandez de provenienţă marocană, datorită realizarii unui alt film, Submission, despre persecuţia femeilor musulmane. Şcoli musulmane şi moschei au fost incendiate în zilele de după asasinat.
Dl. Wilders, care a primit ameninţări cu moartea după ce a descris Coranul drept o carte „fascistă” care ar trebui interzisă, declară că îşi exercită dreptul la liberă exprimare şi că nu doreşte să incite violenţă. „Acesta e ultimul lucru pe care îl vrem şi nu este un motiv să nu facem filmul”, a spus într-un interviu din ianuarie. Dl. Wilders a declarat că în cazul în care găseşte un post de televiziune olandez dispus să transmită filmul integral, atunci acesta ar putea fi difuzat în cîteva zile. În caz contrar îl va prezenta la o conferinţa de presă şi pe internet, cîndva către sfîrşitul acestei luni.
Dl. Wilders a iniţiat o campanie de protest împotriva „unui tsunami al islamizării” Olandei, imediat după ce a părăsit Partidul Liberal în 2004 ca să înfiinţeze propria organizaţie politică, Partidul Libertăţii, în prezent deţinător a 9 locuri din cele 150 ale parlamentului olandez.

În jur de 5000 de afgani au protestat ieri împotriva filmului dlui. Wilders şi a retipăririi recente a caricaturilor daneze. Ministrul de externe al Pakistanului l-a acuzat pe politicianul olandez de „propagarea unei politici a urii şi xenofobiei”, în timp ce Manouchehr Mottaki, ministrul de externe iranian, a spus că defăimarea imaginilor sau sensibilităţilor religioase ar trebui să fie considerată o încălcare a drepturilor omului.

Şi totuşi, o majoritate restrînsă de olandezi doresc ca filmul să fie televizat. Ieri a fost difuzat un sondaj de opinie al canalului RTL conform căruia 54% din public consideră că filmul trebuie transmis, chiar dacă 76% se aşteaptă să mărească tensiunile dintre musulmani şi nemusulmani, iar 74% cred că va deteriora relaţiile cu ţările arabe. „Dacă interzicem filmul lui Wilders renunţăm la libertatea noastră intelectuală şi acest lucru ar fi echivalent cu trădarea principiilor noastre fundamentale”, a afirmat Gabriel van den Brink, profesor la Universitatea din Tilburg.

PM wants to ban film critical of Islam
The National Post, 6 martie ’08

Inflamatoriu, gratuit, nesăbuit, truc de politician avid de publicitate… oponenţii lui Wilders au la dispoziţie toate mijloacele discursului public pentru a-l combate sau trage la răspundere. Orice mijloc legal de afirmare a opiniilor contrare este legitim. Valuri de violenţă urbană, ameninţări, asasinate, şantaje, invocarea cenzurii sub orice pretext, boicoturi nu vor face altceva decît să confirme teza lui Geert Wilders.

E un moment potrivit să ne aducem aminte de o situaţie similară. Cînd fotograful Andres Serrano a expus în 1989 o fotografie intitulată Piss Christ, arătîndu-l pe Cristos răstignit scufundat într-un vas cu urină, reacţiile catolicilor nu au degenerat în răzmeriţe, incendii, asasinate. Şi din cîte îmi aduc aminte, nici un credincios pe nume Iisus nu luat viaţa cuiva pentru insulta adusă celui care i-a originat numele.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Emil Borcean

Emil Borcean

25 de comentarii

  1. Panseluta
    7 martie 2008

    Perfecta postare, Emil.
    Sper ca Wilders se tine tare si nu cedeaza presiunilor uriase de a nu publica filmul.
    Dupa asasinarea lui Van Gogh, exilarea lui Ayan Hirsi Ali si caricaturile daneze, a taia firu-n patru despre ce-l motiveaza pe Wilders, sau ce i-a motivat pe ziaristii danezi sa re-publice caricaturile, nu mai are sens.
    Orice provocare/incercare de a testa limitele dreptului de constiinta/de expresie fundamental civilizatiei noastre e legitima, si e un gest de aparare a acestui dept, cucerit asa de greu. Islamul e o ideologie supusa criticii rationale ca oricare alta. Nu merita nici un regim special, cum nu-l merita Maoistii, Trotskistii, comunistii de orice secta.
    Islamul incearca, programat, uneori pe fata, de cele mai multe ori prin minciuna, sa-si stabileasca un domeniu privilegiat in Vest, ca sa-si avanseze agenda imperialista si totalitara comandata de Mohamed. In scopul asta, se serveste de institutiile si ideile democratice ale Vestului decazute in multiculturalism, victimologie trimondista, si relativism moral.

    Olandezii sunt la o rascruce, si sunt mai scindati decit danezii. Vor trebui sa aleaga intre Vermeer, Rembrandt, Fabritsius, si asa de multi altii, cu dragostea lor de tot ce inseamna Creatie, figura umana si animala, la care s-a adugat toleranta fata de umanitatea pacatoasa in ciuda Calvinismului lor istoric.

  2. emma
    7 martie 2008

    olandezii au facut o gresala mare in privinta lui ayaan hirsi ali . si ma mira faptul ca tocmai rita verdonk a initiat acesta campanie de discreditare si retragere a cetateniei lui ali. van gogh si ali, au incercat destul de obiectiv sa redea ceea ce inseamna islamul pentru o societate atat de liberala si deschisa ca cea olandeza. rita verdonk a fost angajata lui pim fortuyn… iar ali ar fi reprezentat pentru ei o alianta chiar si atunci …ca nefiind in randurile partidului lor.

    iar acesta „provocare” a lui wilders o gasesc a fi bine venita. nimic nu ma ingrozeste mai mult decat posibile consecinte care intersecteaza granita violentei vis-s-vis de dreptul mai mult sau mai putin nelimitat al expresie.

  3. Panseluta
    7 martie 2008

    Emma: Ai dreptate. Am prieteni olandezi get-beget. Am descoperit cu uimire ce adinc si bizar e resentimentul multor olandezi fata de Hirsi Ali. Ii reproseaza „vedetismul”, si, mai ales, ca agitat apele, ca nu i-a lasat sa doarma in liniste la slujbulitele lor guvernamentale, de unde maninca o piine foarte buna semnind rapoarte de pace multiculturala. Am pierdut un prieten bun in controversa asta.

    Hei, La multi ani de Ziua Internationala a Femeii! Esti probabil prea tinara ca sa-ti amintesti cum se sarbatoarea in Romania, ce agitatie era, ce propaganda…

  4. Imperialistu'
    7 martie 2008

    Nici un pas inapoi. Publicat, indiferent de cati se vor declara „jigniti” si indiferent de ce vor face dupa ce va aparea. Interzicerea filmului nu va duce decat la o amanare a conflictului. Nu am face decat sa amanam inevitabilul, iar asta ar fi cu adevarat dezastruos. Tratamentul preferential aplicat musulmanilor in intreaga lume occidentala nu dus la nici un rezultat pozitiv, iar politicienii europeni care mizeaza pe imigratia musulmana trebuie pusi la colt cat mai repede. Asta nu se va intampla atata timp cat in spatiul public nu se va taia in carne vie. Asa ca the sooner, the better.

    Singura obiectie pe care o am fata de discursul lui Wilders este asta: Koranul nu trebuie scos in fata legii. Nici macar Mein Kampf nu trebuie interzisa. Lumea trebuie sa aiba acces la genul asta de carti, sa vada cu proprii ochi ce chip poarta raul.

    P.S. Nu poate exista asemanare intre gunoaiele artistice gen Piss Christ si critica Islamului. Piss Christ este o mizerie fara baza. Un atac gratuit la adresa lui Christos si a crestinismului.

  5. emma
    7 martie 2008

    panseluta, felicitari . cu intarziere.

  6. emma
    7 martie 2008

    a propos, ai stiut ca panseluta… este simbolul iubitului , al amintirilor ?

  7. emil
    7 martie 2008

    „Orice provocare/incercare de a testa limitele dreptului de constiinta/de expresie fundamental civilizatiei noastre e legitima…”
    Continui putin ideea. Wilders e un agent provocator. Ca orice agent provocator, e subversiv (care periclitează, subminează ordinea stabilită) si predispus la exces (interzicerea Coranului, echivalarea cu Mein Kampf). Cred ca raportarea la cele doua elemente e importanta.
    Establishmentul si cetateanul nesigur sau indiferent accentueaza excesul pentru a estompa si delegitimiza periclitarea ordinii stabilite. Pe de alta parte, ignorarea excesului e contra-productiva deoarece sprijina involuntar interesul celor motivati de perpetuarea statu-quoului. Nici extrema opusa, adica repudierea completa si din start a excesului nu mi se pare nimerita. Ordinea stabilita de Uniunea Europeana nu mai poate fi modelata prin dezbateri politicoase, intelectualizante si chipurile nepartizane. Proiectul crearii in Europa a unei supra-structuri totalitare invelita intr-o manusa de catifea e mult prea avansat si a devenit indiferent la dialog si feedback democratic. Lagarul de re-educare patronat de UE trebuie demontat cu barosul. Exact in asta consta semnificatia demersului lui Wilders. Trebuie sa strigi ca ai impact, doar un act de agent provocator e suficient de puternic pentru a crea o bresa. Excesul e inevitabil, e parte integrala a fortei de impact, mai ales pentru prima lovitura. Si in acest caz, e vorba despre o prima lovitura. Filmul lui Theo van Gogh si caricaturile daneze au fost incercarile societatii civile de a atrage atentia asupra mineriadei in plina desfasurare in Europa. Acum, prin filmul lui Wilders, se inregistreaza prima lovitura politica din insusi corpul politic mainstream european. E un gest important si necesar. Intotdeauna e nevoie de un precedent si acest precedent e de facto un act de subversiune fatisa a consensului politic european. Vor urma si altele. Deocamdata, meritul lui Wilders este de a oferi un contrast clar intre conformism si non-conformism. Excesul lui nu trebuie nici igorat si nici repudiat. Trebuie asumat critic. E o prostie sa interzici Coranul. Pe de alta parte, din echivalarea prea literala intre Coran si Mein Kampf, se naste o intrebare. Ce este de fapt Coranul? Echivalarea lui Wilders trimite catre o posibilitate interesanta. Coranul este o lucrare politica in vesmint religios. O astfel de afirmatie nu e chiar fara merit si sugereaza altceva. Raspunsul nostru trebuie sa fie pe teren politic. Aici e teritoriul unde se decide viitorul nostru si aici putem recistiga dreptul nostru de existenta libera si suverana. Wilders a mutat disputa din domeniul religios in cel politic, dar din pacate nu e suficient de explicit.

  8. emil
    7 martie 2008

    Update. Nici un post tv olandez nu vrea sa transmita filmul.
    Dutch TV stations refuse anti-Muslim film
    Eurocratii continua linistiti transformarea Europei in Eurabia.
    European Leaders Agree to Create Eurabia
    Merkel and Sarkozy Find ‘Club Med’ Compromise

    PS
    9 din 9 respondenti la sondaj zic Nu la ambele intrebari. N-am mai vazut asa unanimitate de pe vremea raposatului ????
    Gluma-gluma, dar chiar ca nu ma asteptam. Si sint impresionat.

  9. Panseluta
    7 martie 2008

    emma:

    N-am stiut.
    Mi-au dat lacrimile (scuze pentru sentimetalism..) citindu-ti postarea. Panselutele, impreuna cu lacramioarele, erau florile preferate ale mamei mele. Ii placeau si florile de cimp, mai ales margaretele. Nu-i placeau garoafele, care erau standard in anii aceia, si nici trandafirii.
    Era „prietena” cu tigancile de la Piata Universitatii si din coltul de la Magazinul „Eva”, de peste drum de cinematograful „Patria”, pe care nu cred ca l-ai apucat. Avea tranzactiile ei obscure, un buchet de zambile mirosind a roua proaspata, sau de margarete si lacramioare ca pentru o mireasa, aduse la noi acasa dis-de-dimineata de Leana, imbracata in fuste largi, suprapuse dar perfect curate, si cu shlapi in picioarele la fel de curate, in schimbul posibilitatii de a strecura o nota semi-analfabeta cersind un apartament la bloc pentru un 9 persoane in mina lui Ceusescu iesit sa salute poporul la o vreo inaugurare sau demonstratie pentru pace.

  10. Panseluta
    7 martie 2008

    emil:
    Ai dreptate.
    Unul din punctele nevralgice ale libertatii de expresie, de care Islamul in Europa se serveste constant, e interdictia in unele tari ale Uniunii Europene e de a pune sub semnul intrebarii Holocaustul–daca s-a intimplat, daca cifrele oficiale sunt exacte, etc.–totul cu sinistre consecinte penale, cum s-a intimplat in Austria cu David Irving.
    Din ce-am citit, argumentul pro-interdictie e ca Nazismul si anti-semitismul european au provocat un genocid care se poate repeta, care e, cumva, genetic in cultura Vestului si deci trebuie innabusit din leagan.
    Nimic mai imbecil decit o asa determinare. La mine la slujba oamenii si-au ridicat spricenele si-au zis, lejer, „Si-au pierdut europenii mintile?” pentru ca nu au habar de ce se intimpla in Europa, sunt si ei ignoranti, in felul lor.
    Peste tot unde se instaureaza Islamul totalitar in Vest urmeaza ingradiri ale libertatilor pe care le luam ca garantate de Constitutie/Magna Carta/ Declaratia Drepturilor Omului.
    Si Islamul jihadist se serveste, peste tot, in Europa si Canada, de lobby-ul evreiesc care lupta sa puna o botnita pe tot ce considera a fi „anti-Israel”, implicit militind impotriva a ceea ce poate parea „anti-Islamic.”
    In mod paradoxal, Iudaismul, ostracizat si condamnat la moarte de Mohamed, se alliaza acum, in mediile liberale, exact ideologiei care militeaza pentru disparitia Israelului si a unui nou holocaust

  11. emil
    7 martie 2008

    Ipocrizia europeana fata de evrei nu cunoaste margini. Au transformat crima din trecut intr-o vaca sacra in spatele careia isi mentin vechile prejudecati si le cultiva asiduu pe cele noi. Vezi de exemplu, in acest post mai vechi, un studiu din 2004 comandat de UE despre incidente anti-semitice in Europa. Cind autorii studiului au concluzionat ca atacurile anti-semitice sint in crestere si in majoritatea cazurilor autorii sint musulmani, studiul a fost prezentat in asa fel incit sa para a sustine o cu totul alta idee, anume ca skinheads si neo-nazi albi sint responsabili. In Europa, unele vaci sint mai sacre decit altele.
    Si foarte recent, asta.

    France: a place with a passion for all things—vintage wine, aged cheese and enduring hypocrisy.

    Case in point: Prime Minister Nicolas Sarkozy’s magnificent proposal that will allow French children to learn about the Holocaust in a way that could be called, “tres Ann Frank.” The young Dutch victim of Nazi inhumanity has demonstrated a perpetual draw for teenage girls and boys. All over the world, in scores of translations, young readers have absorbed the diary of this teenager, someone with whom they can identify, a regular young person just like the reader.

    Sarkozy’s suggestion that each French student study a French schoolchild who was deported is nothing short of brilliant. It’s an extraordinarily sensitive and well-judged manner in which students can see beyond columns of statistics and jackboots. They can see the result of war, the young victims as the individuals they were: kids who went to the same schools as French children today, kids who sat in the same classrooms and walked the same streets of France with their friends. Given France’s acute role in the deaths of so many schoolchildren, Sarkozy’s suggestion is also extremely appropriate. To study history is to study facts, not air-brushed slections. Many of those “facts” had faces, names and hopes.

    From France alone, 11,402 children were deported. Only 300 escaped death.

    So why is Sarkozy’s suggested manner of learning a la Ann Frank, being loudly rejected by the French public?

    The French government’s culpability is already well-documented. What prompts this stressful, desperate opposition? Do these protesters feel guilty? Are they ashamed of their own parents’ inaction that allowed neighborhood kids to be towed away? Are they worried about traceable familial collaboration?

    Nope.

    They say that teaching in a way that is so personal would “traumatize” children.

    The End of France’s Longest Running Farce

    Stii, ce spui despre elitele evreiesti din America de Nord – atasamentul bizar, daca nu suicidal, pentru cauzele progresiste – e (partial) adevarat si contine o ironie majora. Evreii bogati sint acuzati de instrumentarea unei cabale pro-Israel, anti-arabe care influenteaza puternic Washingtonul si conditioneaza cultura populara. Tot apar din cind in cind liste cu mari companii americane conduse de evrei, chipurile dovedind acapararea economica si politica in interesele straine ale „evreimii”. In realitate, numerosi evrei bogati si influenti sint progressive liberals aliniati cu alte cauze decit lobby la Washington pentru aservirea politicii americane la interesele Israelului. For Pete’s sake, Chomsky is a Jew!
    Din Canada iti pot povesti o anecdota reala. Cel mai mare lant de librarii (Indigo-Chapters) de aici apartine unei familii influente de evrei. Cind a aparut acel numar din Western Standard in care Ezra Levant a publicant integral caricaturile (in treacat, a fost singura publicatie nord-americana care a avut curajul sa le tipareasca pe toate) proprietarii Indigo-Chapters au decis sa nu vinda acel numar al revistei. Simplu, nu l-au achizitionat si nu l-au vindut, pentru a proteja sensibilitatile islamice. Acum doi ani (cu ocazia invaziei Libanului de catre Israel) cind doamna evreica proprietara de librarii a facut niste declaratii in sprijinul Israelului, toate sediile Indigo din downtown au fost pichetate timp de citeva saptamini de musulmani furiosi. Ca sa vezi la ce i-a ajutat protejarea sensibilitatii celor hipersensibili.

  12. emma
    7 martie 2008

    panseluta : sunt -hobby-pictorita . sunt ardeleanca si am 30 de ani fix. cam atat !

  13. emma
    7 martie 2008

    nota de explicatie ! pentru a evita o neintelegere – deci, nu am spontan o criza sentimentala :

    1. pictorita – simbolul panselutei
    2. ardeleanca- nu ma cunosc in bucale. am fost doar de doua ori in vizite scurte.
    3. varsta- ai facut de doua-trei ori aluzii .

    p.s. ce iti spun este fara groll !

  14. Panseluta
    7 martie 2008

    emma:

    1. No problem. Te-am inteles perfect.
    Chestia cu virsta si intimplarile cu floraresele au fost doar un reper istoric, si o marturisire personala.

    2. Ce e „bucale”? Si ce inseamna ca nu te cunosti in bucale?

    3. Mi-ar face mare placere sa-ti vad picturile aici.

  15. emma
    7 martie 2008

    scuza-ma, credeam ca ma ironizezi.

    bucuresti ( in jargon studentesc care iti repugna, sorry again ).

    arta in maniera de amator pe blog politic ?

  16. Costin
    7 martie 2008

    se pare ca Wilders nu va mai prezenta filmul la data anuntata din cauza costurilor cu securitatea care sunt de 350.000euro:
    Wilders won’t screen ‘Fitna’ because of costs

  17. Panseluta
    7 martie 2008

    emma:

    „Jargonul” studentesc nu-mi „repugna”. De unde ai luat chestia asta??

    Cred ca te referi la „argou”, nu la „jargon”. E o diferenta. Jargonul e un limbaj de specialitate, ca cel medical sau legal sau al umanisticii („hegemonie”, „patriarhie”, „transferenta”, „transsubstantiere”, „echidistant”), folosit de multe ori abuziv, ca sa cada publicul pe spate de admiratie.
    Argoul („slang” in engleza) e un cod de comunicare inauntrul unui grup social aparte/la periferia societatii fata de masa/norme/conventii lingvistice, initial elaborat defensiv. Cazul clasic e cel al criminalilor, care la noi e impinzit de tziganisme. Urmeaza vocabularul homosexualilor, un slang urias si imens de inventiv, al prostitutiei. Argoul studentesc e si el un exemplu. Eu imi aduc aminte de argoul elevilor, inocent, ca „profa/proful” sau „diriga”.
    Argoul sexual, imens de bogat, transcende gruparile sociale, de clasa si profesionale. DEX-ul de pe vremea mea il cenzura strict, ca si alte exemple de argou. O crima culturala. Un dictionar are obligatia de a inregistra toate cuvintele dintr-o limba, indiferent de sursa si intelesul lor. Nu stiu care mai e situatia acum in tara.
    Daca argoul e creator, inteligibil, cu substanta si umor, si folosit in contextul nimerit–Shakespeare e plin de argou sexual si de alte feluri, in asa de mare masura ca a trebuit un erudit, Partridge, sa faca un dictionar aparte–pentru mine, traiasca argoul! Am o colectie intreaga de dictionare de argou in engleza.

    Cit despre „bucale” pentru Bucuresti venind din perspectiva studentilor ardeleni, n-am ce zice, decit ca pare peiorativa, dar Bucurestiul de azi merita orice critica, din orice directie.
    E expresia unei natii decazute.

  18. Panseluta
    7 martie 2008

    Cosmin:

    Nu miroase-a bine. Nu-mi vine sa cred ca tipul isi da duhul din cauza banilor. In plus, nu a facut apel la sustinatori pentru a finanta intreprinderea.

    Hai sa mai asteptam putin.

  19. emma
    7 martie 2008

    multumesc !

  20. Imperialistu'
    7 martie 2008

    Problema este ca interzicerea discutiilor pe marginea Holocaustului alimenteaza discursul conspirationist al antisemitilor. Acesti oameni nu trebuie interzisi, ci lasati sa isi exprime opiniile si pusi la punct. E careva care vrea sa se lanseze in discutii interminabile despre cifra exacta a evreilor? Foarte bine, sa abereze in nestire, dar dupa aceea sa ii fie desfiintate afirmatiile, punct cu punct.

    Experienta mea personala, mi-a demonstrat insa un singur lucru: in spatele criticilor la adresa Israelului se afla, in cele mai multe cazuri, un antisemitism care refuza sa se identifice ca atare. O ura cat se poate de reala, lipsita insa de decenta de a-si pronunta cu voce tare adevaratele intentii.

    In sfarsit, sunt dezamagit de intentia lui Wilders de a amana lansarea filmului. E imposibil sa nu poata gasi finantarea…

  21. Panseluţa
    7 martie 2008

    emma:
    Iti multumesc de multumire. Sincer.
    Bucurestiul a devenit o oroare pe care nu o pot separa de locuitori si de cei care-l administreaza. Peste tot unde m-am dus in ultimii ani n-am vazut decit uritenie, primitivism, coruptie, prostie agresiva, suferinta.
    Pentru ca iubesc animalele imens, mi-a fost imposibil sa ma misc prin „bucale” fara a-mi feri ochii din cauza ciinilor fara stapin, plini de boli si infometati.
    Nici saracia, nici comunismul, nici istoria care, zice-se, a fost asa de rea cu romanii, nu explica degringolada asta obscena.

    Multam inca o data.

  22. emma
    7 martie 2008

    draga mea viola-pansee …tu pe mine ma critici des cu o nuanta de „finete” care nu imi trece neobservata. imi amintesti de „ai mei” si perioada mea „inter-rebelica” cand ai nemultumeam permanent si desigur critica pe care o declansam mai mult sau mai putin voit.
    asadar ! gerne – sau sa spun touche` !!!

    in sfarsit ! chestia cu animalele in bucuresti – nu prea am cunostinte de cauza .nu am fost in ro. de o vesnicie. insa cred ca geneza problemei are doua aspecte la baza.
    1.nu a cultivat respectul si interesul pentru animale. decat cele care aterizau in oala urmand a fi ingurgitate.
    2.atata timp cat omul nu isi respecta aproapele ( ceea ce se intampla) este evident ca animalul nu il va interesa in mod deosebit.

    am observat insa si in insulele canare unde imi fac anual vacanta , pandant-ul cu pisicile. este o plaga si spaniolii sunt foarte dezinteresati. sunt cativa medici veterinari nemti care intreprind trip-uri scurte pentru a le … cum se chema – castra ? suna tare urat dar nu am chiar in acest moment- sinonimul la dispozitie.

    p.s.imi place nuanta plina de tandrete care ai folosit-o vorbind despre cainele tau. eu nu am animale. insa le iubesc mult.

  23. emma
    7 martie 2008

    imperialistu: antisemitismul are o gama larga de culori.pe langa acest fapt mai este si „sale” contra cash . un exemplu:

    jürgen möllemann un fost om politic german din FDP – care s-a sinucis in urma cu cativa ani – a initiat o campanie anti-israel in perioada alegerilor electorale. imediat presa a trecut intr-o maniera bine cunoscuta la actiunea de demolare a acestui politician. consecintele au fost clare si fair. a trebuit sa paraseasca scena politica. interesant este un aspect. dupa cercetarile blitz intreprinse de jurnalisti a iesit la iveala ca la baza unor afaceri dubioase – partenerii lui herr möllemann erau saudis. concluzia este ca poti sa devi un antisemit daca este rentabil,lucrativ. ceea eu gasesc pervers.

  24. emma
    7 martie 2008

    ooo, remarc doar „usor amuzata” ca astazi in mod special- am facut atatea greseli de typo- am inghitit atatea litere – le-am inversat in fel si chip- incat as merita sa fiu condamnata la carcera trecand drept terorista a limbii romane. va stric „dizainul” blogului.

    es tut mir leid jungs ! suuori pliz !

  25. emil
    7 martie 2008

    Fitna – Filmul lui Wilders. Click pe imaginea postarii ca sa vedeti ce s-a intimplat cu site-ul unde ramasese singurul loc pentru premiera filmului. A fost suspendat. Network Solutions, firma americana unde Wilders inregistrase site-ul, i-a suspendat contul in urma a numeroase plingeri ca tolereaza „hate speech”.
    Dutch Islam film website ‘shut’

    The US hosting service, Network Solutions, said it was investigating complaints that it may have breached guidelines on hate language.

    It said the site was suspended until it was established whether the content of the site violated Network Solutions’ terms of acceptable use.

    They include „material that is obscene, defamatory, libellous, unlawful, harassing, abusive… hate propaganda” and „profane, indecent or otherwise objectionable material of any kind or nature”.

    Dar ce se afla site? Imaginea pe care am reprodus-o in post si atit. Hate speech??
    Nici macar nu au avut un minim de inteligenta sa cenzureze site-ul la doua minute dupa publicarea filmului pe site. Ar fi avut cel putin scuza ca pentru doua minute a existat ceva acolo care merita investigat. Asa, cenzura se aplica direct gindului, intentiei. Nici nu mai trebuie sa exprimi ceva controversat, e de ajuns sa ai intentia de a exprima ceva verboten sau de a gindi in afara limitelor impuse din afara si esti excomunicat. Cea mai misto faza ar fi ca Wilders sa declare ca nu a existat niciodata un asemenea film. Ca a fost o momeala ca sa demonstreze cit de totalitara a ajuns corectitudinea politica. Tineti minte acest incident. E un reper care exprima exact natura totalitara a liberalismului si progresismului de azi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian