FUNDATIA IOAN BARBUS

Cristian Tudor Popescu şi Traian Ungureanu sau ciomagul şi floreta

Crucişătorul ziaristicii româneşti, onorabilul Cristian Tudor Popescu şi-a mai revărsat încă o data înaltele sale aprecieri la adresa lui Traian Ungureanu pe care l-a numit “propagandist nu ziarist” deoarece a ieşit de mult din sfera jurnalismului.

Enervat de articolul lui Ungureanu Vedere de pe bloc din Cotidianul, Tudor Popescu s-a lansat în atacuri cvasi-vadimiste la adresa fostului angajat al BBC, care a fost dat afară la presiunea amicilor politici ai lui Adrian Năstase. Ştirea Hotnews conţine fragmente din declaraţiile lui CTP din emisiunea “Cap şi pajură” de la RealitateaTV din data de 5 decembrie unde se afla în compania lui Emil Hurezeanu. Astfel, pentru Cristian Tudor Popescu:

„Traian Ungureanu scrie bine jurnalism sportiv, dar jurnalismul sau politic e sub orice critică. Trebuie să iau atitudine fiindcă ceea ce face el ne afectează pe toţi ca ziarişti. La ziarele la care am lucrat eu nu am dat voie nici unui ziarist să facă parte din vreun partid politic…
Ar trebui să procedez cum procedează el de multe ori şi să-l desfiinţez acum: să zic că e un imbecil, un psihopat. Dar nu e. Sunt gazetar şi mă consider afectat fiindcă el se joacă cu astfel de lucruri…”

Am preluat titlul postarii de faţă de la englezu, unul din comentatorii în general defavorabili prestaţiei lui Cristian Tudor Popescu. Luca, un alt cititor îşi exprimă părerea despre cel care se consideră autoritatea supremă în ceea ce priveşte deontologia ziariştilor din România:

C.T.P, cu figura lui malefică, (dacă îl vezi, fie şi numai din greşală) îţi strică toată ziua. El pozează permanent cu gomă de „oracol” şi nu face altceva decît să otrăvească atmosfera; de multe ori grobian şi întotdeauna plin de arţag revoluţionar el dă sfaturi, judecă, condamnă îşi şi varsă bila (nu mă refer la cap deşi arată la fel) precum o sepie furioasă. Incapabil să se detaşeze de ură, afirmă ineptial acuzaţii fără acoperire sau dacă există un motiv real atunci este exacerbat şi distorsionat pînă la golirea totală de conţinut.
PS: De ce eşti sadic domnule Hurezeanu şi ne chinui cu asemenea invitaţi de coşmar?

cap-si-pajura

Cred că este cazul să reamintim părerea lui CTP despre Traian Ungureanu dintr-un alt articol “faimos”, Traian – intelectual şi preşedinte care se află pe situl Asociaţiei Civic Media:

Traian Ungureanu este intelectual – rasă superioară, un arian al spiritului. A fi intelectual înseamnă să nu te risipeşti aiurea: te concentrezi pe un şef, de preferinţă cel suprem, şi practici o linsoare tenace, apăsată şi învăluitoare, atât de intensă încât Traian Băsescu ajunge să se creadă Nicoleta Luciu.
… îl rog pe dl. Ungureanu să se mai ducă şi-n piscul intelectualităţii sale şi să nu se mai coboare vreodată la a se numi ziarist. Cum ar zice Nichita Stănescu: nu ne putem trage de şireturi, fiindcă eu mă port desculţ.

Aşa este, Cristian Tudor Popescu umblă în cizme de miner şi-şi agită ciomagul mâniei sale revoluţionare. Floreta lui Traian Ungureanu şfichiue o zonă intelectuală de care CTP n-are habar…

Daniel Francesco

Daniel Francesco

27 de comentarii

  1. Manjusri
    7 decembrie 2008

    CT Popescu are de multe ori o atitudine de mitocan. L-a jignit, printre altii, si pe Andrei Cornea, numindu-l „matreata cu barba”, doar pentru ca nu era de acord cu opiniile exprimate de acesta.
    In opinia mea este corecta asocierea lui CT Popescu cu un „oracol”. Are mereu aerul celui care stie ce se afla in spatele lucrurilor, care vede ce altora le scapa. Se prezinta pe sine ca un tip scarbit de mediocritatea celor din jur, care nu il lasa in pace si-l agaseaza cu cecitatea lor. De cele mai multe ori, opiniile sale nu sunt altceva decat platitudini spuse pe un ton sumbru, apocaliptic.

  2. Imperialistu'
    7 decembrie 2008

    Crucisatorul ar face bine sa e abtina de la a mai tine altora lectii de moralitate. Isi mai aduce aminte de mineriade? Daca nu, ii vom reimprospata memoria Crucisatorului de Pravda.

    Spirala violentei – Cristian Tudor Popescu, 16 iunie 1990, Adevarul, An I, Nr. 144

    “Ca pe 13 iunie a avut loc la Bucuresti o tentativa de lovitura de stat este un fapt a carui negare nu poate fi discutata decat in termenii cretinismului sau candorii, dupa cum se exprima d-l Razvan Theodorescu. Oricine s-a aflat in acele ore la Televiziune, la Interne sau la Politie poate rememora mirosul salbaticiei si fricii care pluteau in aer. E lesne de inteles ca imaginile din seara aceea, transmise de TVR, si mai ales lipsa oricaror imagini, vreme de 40 de minute pe micul ecran, au creat, inevitabil o stare de tensiune, de panica, in intreaga tara. Ceea ce s-a intamplat a doua zi in Bucuresti, incepand cu primele ore ale diminetii, a fost o reactie tot atat de inevitabila; spirala violentei odata initiata, urca intruna. Aceasta reactie s-ar fi produs si in lipsa apelului prezidential, care a avut ca principal efect diminuarea creditului de care se bucura presedintele si guvernul”.

  3. Panseluta
    7 decembrie 2008

    Manjusri:

    Portretul e savuros. Nu l-am urmarit suficient pe CTP ca sa spun ca toate pronuntarile sale sunt platitudini, dar ce mi-a fost clar, de fiecare data, e ca tipul functioneaza, ca un automat, din resentiment negru. Cineva, cindva, nu l-a iubit sau l-a trecut cu vederea–istoria celor mai multi dintre noi–dar CTP nu uita si se razbuna pentru umilintele adevarate sau inchipuite ale vietii.
    E revelator ca Ungureanu il da peste cap si-i provoaca „icter la ficat”, cum se spune in argoul nostru drag. Ungureanu are valori si opinii puternice, dar si le sustine analitic, cu o minte clara, argumentatie logica sustinuta de date/fapte superba, limba romaneasca nobila si expresiva, si, nu in ultimul rind, umor de calitate, nu de scursura.

  4. Manjusri
    7 decembrie 2008

    Panseluta:

    Intr-o vreme, eram mare fan al lui CT Popescu. Ii citeam editorialele cu mare atentie. Am cumparat cartile aparute la editura Polirom, carti in care erau adunate editorialele si alte scrieri ale sale. Treptat, am inceput sa-mi dau seama ca ceva e in neregula. Asa cum spui, am inteles ca omul e „manat in lupta” de resentimente, de o stare de nemultumire a celui ce se crede profet neinteles. Asta e senzatia mea si s-ar putea sa ma insel.
    Cum am spus intr-o alta postare, m-a mirat faptul ca a scris elogios despre Barack Obama. M-a mirat acest lucru deoarece ii stiam bine opiniile cu privire la ceea ce el numea „comunism american”, respectiv agenda ideologiei celor care l-au sustinut pe Barack Obama: relativism, corectitudine politica, teoria „grupurilor oprimate” etc. Nu ar fi trebuit sa ma mir…
    Traian Ungureanu este o voce aparte in peisajul romanesc. Asa cum spui, are o minte clara, foloseste o limba romana admirabila. Are opinii puternice, sustine un anumit partid dar face toate astea la vedere, deschis, nu se ascunde in spatele „impartialitatii” de bodega. Il urmaresc cu mare placere cand apare la TV (din pacate mult prea rar), ii citesc articolele. Recomand tuturor articolele sale, mai ales cele aparute in „Idei in dialog”.

  5. Panseluta
    7 decembrie 2008

    Manjusri:

    Multumesc de raspuns, si bine ai venit la noi.
    Stiu ce spui. CTP cucerea, la inceput, printr-o fatada de libertate dezlantuita a gindului si expresiei, dupa anii de anchiloza jurnalistica comunista.

    Nici o intorsatura de fraza smechera, nici un „talent” scriitoricesc nu-l salveaza pe CTP de la a-l fi sustinut pe Iliescu in timpul Mineriadei.
    Entuziasmul lui CTP pentru Iliescu/Obama are surse eterne: Instinctul autoritar/totalitar, mina de fier care se coboara asupra celor care nu se incoloneaza la ideologia de „eliberare a maselor”–mase de manevra, pentru ca cei care vorbesc in numele „eliberarii” lor se gindesc, intotdeauna, la interesul personal.

  6. dr. jones
    7 decembrie 2008

    raman la concluzia ca ii acordati prea multa atentie acestui individ labil psihic.

  7. Imperialistu'
    7 decembrie 2008

    Jones, individul asta este plimbat zilnic la televiziunile romanesti. Ii este cerut in mod repetat sa isi exprima parerea in legatura cu o multime de evenimente din viata politica interna sau externe. Crucisatorul nu poate fi ignorat, indiferent de cat de proasta este opinia noastra despre el.

  8. dr. jones
    7 decembrie 2008

    copilul rasfatat al mediei cu o copilarie nefericita. pacat ca Romania nu are mai multe voci precum Traan Ungureanu care e injurat la unison in presa romaneasca. mai nou vad ca a creat o adevarata isterie cu figura de stil a „aruncatului de pe bloc”. lumea o ia razna si tot ce putem face e sa privim si sa mai gasim cate o oaza ca asta de aici…

  9. Dexterina
    7 decembrie 2008

    Mie imi place domnul Popescu. Din pacate, resimt din plin toata mizeria zilnica si generalizata pe care domnul Popescu o „infiereaza proletar” ca sa citez pe unii dintre comentatorii acestui blog. Parerea mea ca este unul dintre putinii care vad sau mai bine zis, care spun despre derapajele periculoase in care a cazut intreaga societate romaneasca. Uneori l-am urat pentru pesimist, apoi m-am lovit de exact ceea ce spunea si am inteles, nu este pesimist in ceea ce spune, este cat se poate de realist.
    Despre domnul Traian Ungureanu, imi pare rau sa o spun, dupa ce am vazut cat de „lipit” a stat de „fruntzile” PD-L-iste pentru europarlamentare, cu ce atitudine slugarnica, nu pot decat sa-i dau (iar) dreptate domnului Cristian Tudor Popescu.
    Asta este parerea mea…

  10. Imperialistu'
    7 decembrie 2008

    Bine ai venit, Dexterina!

    Mie imi placea domnul Popescu, acum… multi ani. Am renuntat din mai multe motive, unul fiind acela ca mi s-a parut ca nu mai e capabil sa semnaleze derapajele si derapand constant. Nu am nimic cu pesimistii, dar am ceva cu stilul maestrului Popescu. Exista multi oameni prosti sau imorali, de acord, dar domnul Popescu nu este in masura sa dea lectii altora. Nu este un om pe care l-as numi moral.

    In ceea ce il priveste pe Traian Ungureanu, nu sunt nici eu foarte incantat de modul in care a performat in calitate de candidat PDL, dar nu pot sa nu observ diferenta uriasa intre domnia sa si domnul Popescu.

  11. Dexterina
    7 decembrie 2008

    Nu stiu daca exista cineva sa fie 100% moral. Nu stiu varsta voastra, dar eu am ceva ani petrecuti pe lumea asta si, desi ma pretind o persoana cat de cat morala, am facut destule compromisuri, si mai fac :(. De la compromisul de a ma smulge in fiecare dimineata sa merg la un servici urat nu din perspectiva muncii pe care o fac – ea chiar e frumoasa si imi place, din fericire – ci din perspectiva de a suporta niste sefi limitati, pupincuristi, fricosi, care ne fac viata amara prin faptul ca pot, din pozitia pe care o au, sa-si refuleze frustrarile asupra noastra. Si nu am incotro – trebuie sa platesc niste banci, sa tin un baiat in facultate, altul in scoala. Si, da, consider asta o prostitutie in primul rand morala. Pentru ca am incercat sa fac ceva, sa reactionez, insa de una singura am tot luat-o peste bot. Si mai sunt multe altele – ca sotul meu este nevoit sa lucreze la 250km de casa, sa faca o naveta saptamanala, sa platim chirie (si ce chirie!) pentru ca in acest oras mare in care locuiesc un inginer nu-si gaseste de lucru decat ca distribuitor de mezeluri sau guma de mestecat. Si trebuie sa ma lupt cu mizeriile din invatamant, invatamant care se degradeaza pe zi ce trece. Le vad, le traiesc eu si copiii mei, nu le inventez si mai vad ca se minte pe fata, cu nonsalanta. Si a trebuit sa ajung la varsta asta, o, proasta de mine, ca sa ma prind ca asa a fost mereu, ca asa e lumea de cand e lumea. Traim permanent o era a ticalosilor. Eu am crescut in comunism si nu pot sa nu observ, la imaginile de la congresele sau ce-or fi alea ale partidelor, ca se repeta, este un deja vu dureros (pentru mine), nulitati aplaudate, urale la comanda, vorbe repetate acasa in oglinda si spuse papagaliceste de la tribuna…
    Si toate astea, si multe altele, le simt, le gandesc, iar de cele mai multe ori domnul Popescu le spune exact cum le simt si eu. Moral… Ha! Cine mai este moral in vremurile astea?

  12. Imperialistu'
    7 decembrie 2008

    Stimata doamna, inteleg revolta, pe care de altfel o impartasesc, dar va asigur ca nici unul dintre noi nu are atatea pacate precum domnul Popescu. Nici unul dintre noi nu a scris in favoarea interventiei iliesciene din iunie 1990, prima mineriada, aia cu minerii trimisi pentru a pacifica piata universitatii – domnul Popescu a facut-o si acum ne tine lectii de moralitate la televizor. Numai asta si e de ajuns pentru a-l anula ca ziarist.

    Mie domnia sa imi starneste numai sila.

  13. Dexterina
    7 decembrie 2008

    Va inteleg si va respect opinia. Si aveti si dumneavoastra dreptate. Si totusi eu il agreez in continuare pe domnul Popescu. Nu caut sa-i gasesc circumstante atenuante – da, imi aduc aminte perfect de oroarea Mineriadei, mai ales ca am fugit intr-o seara de la servici, impreuna cu seful meu de-atunci, am luat trenul si am stat in seara aceea in Piata Universitatii si stiu cum a fost. Si stiu cum a fost si cu Mineriada, ca am avut parte de relatari de la martori oculari, implicati direct. Pe-atunci il citeam pe domnul Ion Cristoiu… Oricum, nu pot deloc sa-l agreez pe domnul Traian Ungureanu – mie mi se pare evident ca ajuta din rasputeri, intr-un mod slugarnic, la facerea si desfacerea jocurilor lui Basescu.

  14. dr. jones
    7 decembrie 2008

    acum doua zile am urmarit stirile din romania in legatura cu alegerile parlamentare.
    mi-a trebuit doua zile sa-mi revin.
    si doar ce am prins pe net. realitatea, antena3, evz, cotidianul.
    nu exagerez cand spun ca la aproximativ fiecare sfert de ora puneam pe pauza si ma gandeam daca nu e ceva divertisment.
    toata lumea injura pe toata lumea. evz zilei acuza fraudarea votului cu eugenii, gandul aduce aminte de ceva „flegme pe saorma”, antena3 avea pregatit un juriu inchizitoriu, peste tot conspiratii, vorbe grele, de duh.
    apoi nestiind prea multe despre eba – am cautat pe net si am gasit un reportaj al lui ctp.
    http://www.youtube.com/watch?v=BU3mQ1pNCv8&eurl=http%3A%2F%2Fpeople%2Efamouswhy%2Ecom%2Felena%5Fbasescu&feature=player_embedded
    romania este un fel de balamuc institutionalizat unde care striga mai tare sau injura mai abitir este cu atat mai adulat de populatie.
    deschideam cotdianl mai mult sa il caut pe tru ( acum nu stiu daca l-am deschis de 2-3 ori intr-o luna) imi place cum scrie, nu stiu cat de reusit va fi ca politician – ma asteptam la el la ceva de genul hannan – dar mi se pare putin cam moale.
    nu as vrea nici pe departe sa fie la fel de agrsiv precum gigi beccali sau vadim sau ctp, ciutacu – o secunda, cred ca nu imi ajunge spatiul sa ii insir.
    ca ziarist si analist – intr-adevar, tru nu are cum sa placa segmentului majooritar al publicului roman. si asta se vedea si din comentariile cititorilor cotidianului. din „pupinbasist”, „pupincurist” si o gramada de termeni al caror sens mie imi scapa total – nu il scoteau.
    dar, cum spuneam, daca daca acel gen de jurnalism – tipic romanesc nu ar avea succes la publicul roman – s-ar estompa si intr-un sfarsit ar iesi de pe scena.
    ce te faci insa cu dexterina avida de scandal?

  15. Dexterina
    7 decembrie 2008

    Dr. jones, de unde ai dedus ca sunt avida de scandal? Zilele astea nici macar nu m-am uitat la televizor pentru ca mi-e scarba si am altceva mult mai bun de facut.
    Daca am o parere altfel decat tine, trebuie neaparat sa ma cataloghezi intr-un fel sau altul? Eu nu „adulez” pe nimeni… poate doar pe bunica mea, dar ea a murit cu ceva timp in urma…

  16. Francesco
    7 decembrie 2008

    Dr. jones, sunt departe de a-l place in vreun fel sau sa-l aprob pe CTP. Morga sa de judecator ce nu accepta nicio instanta superioara m-a facut ca sa nu-l pot agrea si sa nu-i mai caut parerile.
    Dar gresesti cand spui ca Dexterina cauta scandal. Ea – ca si fiecare dintre noi – isi cauta raspunsurile pentru o viata nemeritat de grea.
    Uneori raspunsurile par sa vina de la persoane tip guru-pundit CTP.
    TRU are o pozitie, el si-a ales o cale pentru care a fost mai injurat decat oricare primar de sector de doi bani din anii nostri. Si CTP si-a ales o pozitie, numai ca elaborand texte tip „te concentrezi pe un şef, de preferinţă cel suprem, şi practici o linsoare tenace, apăsată şi învăluitoare, atât de intensă încât Traian Băsescu ajunge să se creadă Nicoleta Luciu”, te cobori in haznaua in care-i vezi pe altii.

    Ati gresit dr. jones, nu Dexterina (sau altcineva) este in culpa. Noi, ceilalti nu am respins cu forta modul de exprimare CTP. Daca l-am fi facut sa-si ceara scuze, sa-si dea demisia, sa se recalifice, era ceva. Dar CTP a ramas pe soclu, desi in jurul sau gunoaiele l-au acoperit de mult.

  17. Paul
    7 decembrie 2008

    Eu nu-i pot intelege pe cei care sunt atrasi de jurnalisti precum CTP, un om plin de el, plin de ura, veninos, orgolios, smecher, vulgar, ipocrit, frustrat…ma opresc. Si cand te gandesti ca a fost ales (nu stiu exact de cine si in ce context) cativa ani la rand cel mai bun ziarist roman. Stau si ma intreb ce discernamant au cei care il simpatizeaza…

  18. dr. jones
    7 decembrie 2008

    mda. a fost o figura de stil. nu era vorba de dexteria in particular. ma refeream in general.

  19. Dexterina
    7 decembrie 2008

    Draga Paul, te asigur ca oarece discernamant am, si nu toti cei care au alta parere decat tine sunt nebuni, tampiti, etc.

  20. Paul
    7 decembrie 2008

    Doamna Dexterina, nu am facut pe nimeni nebun sau tampit. Am prieteni destepti si cumsecade care il simpatizeaza pe CTP. As indrazni sa spun, asadar, ca discernamantul nu are nimic de a face cu inteligenta sau moralitatea.

  21. bugsy
    7 decembrie 2008

    @Paul, ai mare dreptate. Si eu am cunostinte, oameni destepti, cultivati (prin acestea inteleg ca au o faculatate absolvita pana in 1989, cu ceva carti citite la viata lor) care il simpatizeaza pe CTP. Nu/mi pot explica de ce! Este optiunea lor. Nu/i judec, nu incerc sa le schimb gusturile. Doar observ! Pentru ca individul este exact asa cum il descrii tu : „un om plin de el, plin de ura, veninos, orgolios, smecher, vulgar, ipocrit, frustrat…”. Eu asa mai adauga: paranoic, suspicios, otravit&ipocrit (sorry, asta s/a mai zis)!De fapt cine este CTP? Un inginer care a stat la baricada de la INTER pe 21 dec 89. Atunci probabil a avut o revelatie si a inteles ca el are o misiune pe acest Pamant si asa s/a apucat de gazetarie. Este, cred eu, alaturi de I.Cristoiu cei care au pus bazele infectiei odioase numita mass media din Romania zilelor noastre. Cea mai tare miscare pe care a facut/o, si pentru care merita admiratia, este aceea ca a intrat in redactia Adevarul/Scanteia ceea ce i/a asigurat o expunere si o notorietate extraordinare. Asa si/a construit piedestalul. In rest, totul la el este flegma, sictir, si spancene incruntate. De ce marele CTP nu a realizat nici un mare proiect editorial – el Crucistaorul presei autohtone! – dupa disparitia lui Dumitru Tinu si plecarea de la Adevarul? Este doar asa, un GAND, de/al meu!!!

  22. dr. jones
    7 decembrie 2008

    cristoiu, ctp… dar sa nu il uitam pe alcibidiade.
    fondatorii jurnalismului modern romanesc.
    asta am vrut si eu sa spun, cati il citesc cu placere pe tru – dar cati o cauta inca pe elodia?

  23. dr. jones
    7 decembrie 2008

    corectie: alcibiade.

  24. Dexterina
    7 decembrie 2008

    Paul: „Stau si ma intreb ce discernamant au cei care il simpatizeaza…”
    DEX: DISCERNĂMẤNT s.n. Facultatea de a judeca, de a raţiona, de a discerne, de a gândi; judecată, raţiune.

  25. Imperialistu'
    7 decembrie 2008

    Si totusi eu il agreez in continuare pe domnul Popescu. Nu caut sa-i gasesc circumstante atenuante – da, imi aduc aminte perfect de oroarea Mineriadei, mai ales ca am fugit intr-o seara de la servici, impreuna cu seful meu de-atunci, am luat trenul si am stat in seara aceea in Piata Universitatii si stiu cum a fost. Si stiu cum a fost si cu Mineriada, ca am avut parte de relatari de la martori oculari, implicati direct. Pe-atunci il citeam pe domnul Ion Cristoiu… Oricum, nu pot deloc sa-l agreez pe domnul Traian Ungureanu – mie mi se pare evident ca ajuta din rasputeri, intr-un mod slugarnic, la facerea si desfacerea jocurilor lui Basescu.

    Doamna, si altii au facut aceleasi greseli. Si eu i-am apreciat candva pe Ion Cristoiu si Cristian Tudor Popescu, atata cat puteam la varsta pe care o aveam . Intre timp insa, mi-am dat seama ca nu am absolut nici un motiv pentru a le acorda mai multa atentie decat merita: nu sunt nici mai inteligenti, nici mai morali, nici mai cu picioarele pe pamant decat mine. E o pierdere de timp sa te uiti la asemenea oameni. Ba mai mult, de cele mai multe ori sustin asemenea bazaconii, incat numai constructive nu pot fi numite opiniile domniilor lor.

    Nu va cer sa-l placeti pe Traian Ungureanu, doar sa incercati sa il priviti cu alti ochi pe Crucisator. Chiar nu este nimic de capul acestui individ.

    P.S. Sunt sigur ca nici unul dintre noi nu este un sustinator neconditionat al lui TRU. L-am apreciat pentru talent si taria de sustine adevarul, oricat de putin popular ar fi el in anumite momente. Va recomand sa cititi articolele semnate Traian Ungureanu care se afla pe blogul nostru; veti vedea la ce ma refer. In ceea ce ma priveste, am privit intotdeauna cu rezerva implicarea sa in politica si pot sa va spun ca nu am fost impresionat de discursurile electorale pe care le-am auzit. As fi preferat cu totul altceva.

  26. Paul
    7 decembrie 2008

    Doamna Dexterina, as prefera mai degraba definitia urmatoare (DEX 98): „DISCERNĂMẤNT s.n. Facultatea de a discerne, de a pătrunde, de a judeca şi a aprecia lucrurile la justa lor valoare.” ????

  27. M. Ordean
    7 decembrie 2008

    Oamenii precum CTP sînt foarte incomozi, iar nu o dată nedrepţi dacă nu incorecţi în afirmaţii.
    Cred însă că-s nişte sanitari utili în balta noastră, dominată de „enteresul si iar enteresul” – care ne duce la alianţe dintre cele mai neaşteptate -, cît şi de poveşti de dragoste (pasiuni cvasiinfantile pentru politicienii cu charisma, nu spun care…) de necrezut pentru raţiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Campania pentru “alegerile” la președinția Rusiei programate pentru 15-17 Martie se înfierbântă. Nu încape îndoială că Vladimir Vladimirovici va fi “reales la al N-șpelea congres”, dar întrebările pasionante care rămân sunt: 1) Câți contracandidați vor fi lăsați în cursa electorală măcar așa, de ochii lumii? 2) Cine va mai fi aruncat din tren înainte de …

Putin-stalin-1000x600-11

Comunitatea ucraineană din București invită publicul și presa să participe la un marș care marchează doi ani de la invazia Rusiei din Ucraina – „un moment greu, 24 februarie 2024, comemorarea unei zile negre din istoria noastră și din istoria Europei, momentul declanșării invaziei pe scară largă de către Federația Rusă și generarea celei mai …

protest ucraina arcul de triumf
Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian