FUNDATIA IOAN BARBUS

Dreapta și pasărea colibri

Să ne închipuim existența unui loc pe pământ, unde oamenii cred că măgarii sunt armăsari arabi, pisicile sunt tigrii bengalezi, boii sunt niște fioroși bizoni, cîinii maidanezi niște lupi fioroși, iar muștele niște păsări colibri.

Cine s-ar face vinovat de această gravă confuzie? Bineînțeles, vom spune toți, nu măgarii, pisicile, boii, câini maidanezi sau păsările colibri.

Din fericire, până acum nu s-a semnalat existența reală a unui astfel de loc, el întrupându-se spațial numai pe tărâmurile utopiei. Imaginea armăsarului arab, a tigrului bengalez, a bizonului, lupului și a uluitoarei păsări a paradisului rămâne, prin urmare, nepătată. Asta și pentru că aceste minunate creaturi n-au dispărut încă, oamenii având astfel cu ce să facă comparația.

Există însă un loc pe pământ, unde mulți oameni cred că PNL și PDL sunt niște adevărate partide de dreapta. Oare de ce?

buffalo1
black_arabian_stallion_by_vikarus-d33e5pn

Bogdan Calehari

Bogdan Calehari

17 comentarii

  1. arrletty
    31 mai 2014

    Chiar nu imi dau seama,… si eu asta ma tot intreb.. Cred ca si-au creat aceasta porecla pt ca sa arate diferenta fata de PSD or PDSR sau cum si-or mai zice, vezi draga Doamne ei nu sunt FSN. Iar daca tot repeti ca esti de dreapta (fara a-ti fi clar ce e de fapt dreapta) ajungi si tu sa crezi, cu atit mai mult electoratul, nu-i asa, citit si superinformat.

  2. doru
    31 mai 2014

    Pur și simplu pentru că ideea asta poate zburda liniștită acolo unde a intrat cu atâta lejeritate, fără să se împiedice de ceva. Și sunt convins că, cel puțin în viitorul apropiat, nu va duce lipsă de suporturi. Sunt și vor fi din destul în tot acest timp.

  3. marius
    31 mai 2014

    Incrancenarea pnl-ului si a pdl-ului de a se prezenta drept partide de dreapta este de-a dreptul patetica dar dupa 25 de farsa ( cel putin din partea liberalilor ) cred ca ea nu mai induioseaza pe nimeni, cu atat mai putin sa mai convinga .Dduplicitar, cu un ochi la faina si altul la slanina, ba uneori cu lideri ciorbagii, ar cam fi timpul ca pnl-ul sa aleaga si sa se lepede de prostiile trecutului mai mult sau mai putin recent . Cel putin pdl-ul este in ppe si theoretic ar mai exista cineva care sa-I atraga atentia cand derapeaza prea tare .
    Consider insa ca ceea cei lipseste tabloului politic national este un autentic si puternic partid conservator ; conservator , nu o “conserva ” a cupolei national – comunistilor si securistilor cum este cel al lui felix. Aici ar trebui lucrat, cred eu . Neamtu a avut o idee buna iar initiative sa politica ar trebui sprijinita. Intr-o lume in care internationalismul comunist se deghizeaza si ataca bazele civilizatiei europene , moralitatea si traditiile crestine, generatiile devin din ce in ce mai debusolate iar riscul este ca partidele sa nu le ofere doctrinele in care sa-si regaseasca aspiratiile si crezurile morale, sociale si nationale .

  4. Bogdan Calehari
    31 mai 2014

    @3

    Aveti dreptate cand remarcati lipsa unui partid conservator adevarat in politica romaneasca; din pacate, avem numai o maskirovka, creatia lui Voiculescu. L-a dus capul si aici: le-a luat fata altora, botezandu-si “facatura securista”, Partid Conservator.
    Dupa umila mea parere, PPE are tot atatea lucruri in comun cu dreapta si valorile ei, cat are si PDL. Din cauza asta nu se sfieste sa faca, ori de cate ori este nevoie, aliante cu socialistii europeni. Daca ar fi sa-i masuram cu masura de acum vreo suta de ani, PPE este de centru-stanga. Si pentru ca am senzatia ca fortez un pic si comparatia ii defavorizeaza, le cer scuze social-democratilor de acum un secol pentru asta.
    Cum s-a ajuns aici? Olavo de Carvalho a dat raspunsul in cateva cuvinte: “Stanga a reusit sa-i convinga chiar si pe oamenii de dreapta ca nici o doza de stangism nu este excesiva”.

  5. C.Sampalean
    31 mai 2014

    E S I C H I E R U L P O L I T I C

    mai la stanga stanga centru dreapta
    ————————————————————————————————————————————————————————-
    doctrinele socialiste liberali c-s | c-d conservatori

    comunismul (socialisul zis stiintific) si
    fascisto-nazistii sunt extreme ale stangii
    nu exista extrema dreapta.

    Ce ziceti de o asemenea schema ?

    Cititi si articolull dnei Ioana Hincu : “Incetati confuzia asta intre extremism nationalist si dreapta”.

  6. C.Sampalean
    31 mai 2014

    Imi pare tare rau ca schema pe care am compus-o a Iesit de neinteles. Mai bine o stergeti.

  7. adib
    31 mai 2014

    Ca sa parafrazez o zicere celebra,
    “Marele Partid de Dreapta” format in urma fuziunii PNL-PDL:
    a) Nu va fi mare, ci undeva in jur de 20%
    b) Nu va fi partid, ci o confederatie a unor gasti
    c) Nu va fi de deapta

    Dar totusi fuziunea are avantajul de a simplifica scena politica si de a reduce gradul de ipocrizie.

  8. Bogdan Calehari
    31 mai 2014

    Fuziunea are marele avantaj pentru initiatorii ei ca ofera electoratului ceea ce acesta isi dorea de atata timp: un mare partid asa zis de dreapta. Nu exista ipocrizie mai mare, pentru ca butaforia ii va pacali pe multi, pe foarte multi. Facatura asta va polariza majoritatea zdrobitoare a voturilor electoratului de dreapta. O vor vota, sunt sigur, si oameni bine informati, care chiar stiu ce este dreapta si cred in valorile ei si asta, vor spune ei, pentru a nu risipi votul. Ea va “simplifica” intr-adevar scena politica, blocand, poate pentru totdeauna. posibilitatea aparitiei unui veritabil partid de dreapta.

  9. adib
    31 mai 2014

    @8
    Pana acum PNL si PDL puteau sa practice discursuri diferite, sa fie unul in opozitie altul la putere, sa se alieze pe rand cu PSD si sa dea vina pe el (“nu am vrut dar ne-au silit partenerii de stanga”). De acum nu mai merge.
    PDL si PNL separate puteau mult mai bine sa joace pe rand rolul de conservatori si sa previna aparitia unui partid conservator veritabil.

    Doua ciori vopsite slabe dar cu penaj diferit pacalesc mai multi oameni decat o cioara vopsita grasa.

    Pe termen scurt si mediu e rau caci, cel mai probabil, noua constuctie va ingroapa anticoruptia si va duce la un tur doi intre doi fosti uselisti, autori sau sprijinitori ai loviturii de stat din 2012.

  10. Bogdan Calehari
    31 mai 2014

    Corect, ar fi putut sa joace pe rand rolul de conservatori; numai ca n-au facut-o deloc. Si de ce s-o faca din moment ce n-au avut nevoie: PNL a atins ametitoarele culmi ale succesului, dupa ce s-a aliat cu mafiotii socialisti, iar PDL se situeaza, inca, la loc de frunte printre partidele de “dreapta”, dpdv al procentelelor obtinute, asta dupa ce a colaborat doi ani cu USL, neincercand macar sa mimeze opozitia. Asta arata atat nivelul “ridicat” al pretentilor electoratului de dreapta, memoria sa, cat si calitatea lui.
    Sunt de acord cu dvs. atunci cand spuneti ca noul partid va ingropa anticoruptia, sau va incerca din toate puterile s-o faca. Din cauza asta am si numit ghiveciul ce va rezulta in urma unirii, un borhot socialisto-mafiot.
    Sa dea Domnul sa continue americanii sa-i impunga de la spate, ca alt Basescu nu mai vedem noi mult timp.

  11. Nea
    31 mai 2014

    Asta e doar jumătate din confuzie. Mai nociv pe termen lung este că populaţia crede de 25 de ani (mersi intelectualitate, mersi partide de opoziţie, mersi presă) că tulpina virală FSN-PSDR-PSD e de stânga, astfel că exercită o fascinaţie electorală perversă asupra grosului populaţiei.

  12. Vlad M.
    31 mai 2014

    Nea, FSN – PSDR – PSD e de stanga. Coruptia, demagogia si lupta cu dusmanu’ (Basescu, bogatii, ciocoii, ungurii etc.) sunt specifice partidelor de stanga. Marea problema e ca nimeni nu doreste sa spuna acest lucru si ramanem cu „PSD nu e de stanga”. Da’ ce e stanga, un grupulet de oameni preocupati de binele omenirii? Nu, stanga este o afacere care cauta sa stapaneasca lumea in timp ce varsa lacrimi de crocodil pentru „victimele” te miri cui inamic imaginar. Nici in Occident nu exista stanga preocupata de binele omenirii, doar ideologi si mincinosi.

  13. Nea
    31 mai 2014

    Stânga, în percepţia oamenilor fără multă ştiinţă, înseamnă locuri de muncă, casă de la serviciu şi mobilă pe CAR, asistenţă socială etc. Deci cântec de sirenă pentru vasta majoritate. Iar în ţări cu regimuri democratice stabile, stânga chiar a promovat asemenea chestii, chiar dacă efectele pe termen lung au fost negative.
    Dacă ai un mod de a lămuri lumea că stânga e regres şi dictatură pe termen lung (ceea ce e perfect adevărat), e foarte bine. Cred însă că vei vorbi unor urechi surde.

  14. Vlad M.
    31 mai 2014

    Locuri de munca la stat, adica pe plantatie. Asistenta sociala pe banii altora, adica din bani furati. Perceptia oamenilor fara multa stiinta este una, perceptia noastra e alta. ???? PSD e de stanga… Problema e ca nu ai cum sa combati stangismul prin promovarea salariului minim, discursurile cretine despre taierile „inumane” de salarii (mare idiot a fost Boc ca nu I-A DAT AFARA ) si alte asemenea petarde care tradeaza 1. lasitate si 2. ignoranta si 3. prostie.

  15. doru
    31 mai 2014

    Stânga a simțit întotdeauna nevoia de a-și motiva existența, rezultând astfel biblioteci întregi de spălare a creierului. Or asta o faci când știi foarte bine că e o minciună, că rațiunea ei de a fi este cu totul alta decât cea pe care o propăvăduiești. Mai mult, nu a putut funcționa, așa cum a funcționat, decât impusă cu forța și asta-i tot. Programul dreptei ar trebui să fie doar în câteva puncte. Ca și constituția Americii, ca decalogul, aceasta oferind o mai mare libertate de mișcare. Stânga te ține sub lupa unui sistem opresiv pentru a putea controla și amenda orice mișcare potrivit nenumăratelor legi. Lege pentru mișcarea degetului mic, pentru strâmbatul din nas, pentru îndoirea genunchilor, pentru lungimea părului ( aoleu asta chiar a fost sub forma unui ordin, o știu bine, bine) nu mai vorbesc de aia cum să zâmbești la milițian că nici nu mai știai cui îi e frică: lor, celor din sistem, sau nouă. În schimb ne dădeau voie să cântăm pe ascuns.

    0

  16. avenirv
    31 mai 2014

    micuta intrebare:
    unde exista un partid conservator sau cu politici total conservatoire ?
    multumesc.

  17. Liviu Crăciun
    31 mai 2014

    in partea de nord a middle-earth, regiunea rhovanion, la est de anduin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Campania pentru “alegerile” la președinția Rusiei programate pentru 15-17 Martie se înfierbântă. Nu încape îndoială că Vladimir Vladimirovici va fi “reales la al N-șpelea congres”, dar întrebările pasionante care rămân sunt: 1) Câți contracandidați vor fi lăsați în cursa electorală măcar așa, de ochii lumii? 2) Cine va mai fi aruncat din tren înainte de …

Putin-stalin-1000x600-11

Comunitatea ucraineană din București invită publicul și presa să participe la un marș care marchează doi ani de la invazia Rusiei din Ucraina – „un moment greu, 24 februarie 2024, comemorarea unei zile negre din istoria noastră și din istoria Europei, momentul declanșării invaziei pe scară largă de către Federația Rusă și generarea celei mai …

protest ucraina arcul de triumf
Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian