Esenţa disciplinei spirituale Zen constă în tentativa de a cuprinde cu mintea semnificaţia directă şi nemijlocită a vieţii. Practicantul Zen este deosebit de atent să nu cadă în capcana gândirii logice sau a limbajului. Limbajul este un artefact ale cărui convenţii şi capcane semantice funcţionează ca un ecran ce distorsionează sau ascunde complet accesul la revelaţia holistică.

Tehnicile Zen sunt o modalitate de cuplare mistică la ultima realitate, prin tunelul cuantic al intuiţiei atotcuprinzătoare.

Adeseori Zen poate apare paradoxal, dar necesită o disciplină intensă care, atunci când este practicată fără preget, duce la spontaneitate şi libertate totală. Această spontaneitate naturală nu trebuie confundată cu o stare dictată de impulsuri.

Zen ca Zen, dar Rogozen garantează explozia sinapselor.

Aşa că intru la întîlnirea Andrei Pleşu – Adam Michnick. Ascult, înregistrez şi vă spun cîteva dintre notele mele zen. “Zen” pentru că am scris deja cam toate reproşurile pe care le aduc falangei elitiste din România. Nu reiau.

Rogozen are un caracter antifalangist. Te simţi debusolat, marginalizat, poate nesigur pe imaginea nudă a realităţii care se iţeşte din spatele vieţii înşelătoare? Te întăreşti cu Rogozen şi, faţă de restul falsurilor care inundă piaţa (ptiu, drace!), tratamentul constă într-o singură pastilă. Garantat nu se reia. Ca în Matrix, alegi pilula roşie şi perdeaua artificială de biţi şi baiţi se va surpa definitiv.

Morpheus: Matricea este peste tot în jurul nostru, chiar în acest moment şi în această cameră. Poţi să o vezi atunci când priveşti afară pe fereastră, sau când dai drumul la televizor. Poţi să o simţi atunci când mergi la lucru, la biserică, sau atunci când plăteşti impozitele. Este lumea care a fost trasă peste ochii tăi, pentru a te orbi în faţa adevărului.

Neo: Care adevăr?

Morpheus: Acela că eşti un sclav, Neo. Te-ai născut dependent, ca toată lumea. Te-ai născut într-o închisoare pe care nu o poţi mirosi, sau gusta, ori atinge. O închisoare a minţii. Din păcate, nimeni nu îţi poate spune ce este Matricea. Trebuie să o vezi cu proprii ochi. Aceasta este ultima ta şansă… Dacă înghiţi pilula roşie vei rămâne în Ţara Minunilor şi îţi voi arăta cât de adânc merge tunelul de la intrare. Ţine minte: tot ce îţi ofer este adevărul. Nimic mai mult.

Ca să îl parafrazez pe Shakespeare: o pastilă pentru adevăr! Sau regatul meu pentru o pastilă… Fuck the cool, spune-mi o poveste şi dă Rogozenu ăla încoace! Spontaneitate: bifat.

Azi mi s-a lămurit un singur lucru: întrebam acum ceva timp cum se face că Michnik este invocat “în apărare” tot timpul de Tismăneanu, Pleşu, Mihăieş şi de alţii deşi e evident împotriva lor fundamental cu tot ce a scris cu toate reacţiile sale publice despre raportarea la comunism, la “vinovaţi”, la păcatele excesului de zel.

Michnik e deturnat în mod grosolan… Dar totul devine clar, biţii îmi cad şiroaie de sub ploape şi pot să văd câtă dreptate are! Sfinţia Sa Dalai Lama este marxist. Bineînţeles că Dalai Michnik este fundamental împotriva celor care bârfesc pastila roşie!

Dintre toate teoriile economice moderne, sistemul economic marxist este fundamentat pe principii morale, în timp ce capitalismul este hrăpăreţ şi se interesează doar de profit. Marxismul este preocupat de distribuţia bogăţiei în mod egal şi de utilizarea echitabilă a mijloacelor de producţie. Marxismul este de asemenea preocupat de soarta clasei muncitoare – adică a majorităţii populaţiei – şi de asemenea de soarta neprivilegiatilor şi a celor obidiţi. Marxismului îi pasă de victimele exploatării impuse de către o minoritate. Iată motivele datorită cărora mă atrage acest sistem, iar acest lucru mi se pare echitabil.

Dalai Lama – Tibet şi China, Marxism, Nonviolenţă

Nuanţatul Michnik, exploatat au contraire de Tismăneanu şi restul.

Michnik cu acea relaxare a omului care poate să ierte, să nuanţeze, să apere lideri comunişti, să critice capitalismul etc. Şi o falangă anticomunistă (ne)obosită care predică încă o misterioasă puritate morală mai ales prin Gabriel Liiceanu şi Vladimir Tismăneanu. Cu nemisterioase beneficii publice care vin la schimb.

Falanga, iarăşi. De data asta chiar am pătruns adânc în Ţara Minunilor. Falanga este un ingredient natural al Rogozenului şi provine de la Falange Española de las Juntas de Ofensiva Nacional Sindicalista, sau pe scurt Falanga Spaniolă. A fost vehicolul politic al lui José Antonio Primo de Rivera, fondat în 1933 şi bine înrădăcinat în mişcarea sindicalist-socialistă a Spaniei. Primo de Rivera a fost el însuşi un suporter fervent al economiei planificate de stat şi al intervenţiei generoase a statului în economie. Ceva nu se leagă, totuşi: de ce este atunci „falangist” un termen negativ? Ah, dar Falanga a fost şi o mişcare fascistă. Nu se poate. Socialist şi fascist în acelaşi timp? Pe instrucţiunile de folosire ale Rogozenului nu scrie aşa ceva. Sigur că nu, instrucţiunile de folosire ale istoriei sunt constant actualizate, iar în prezent ştim clar că Falanga a fost Fascistă, iar asta ajunge.

Aşa m-am curăţat şi de zgura care îmi înfunda tunelul cuantic al intuiţiei atotcuprinzătoare: Tismăneanu şi restul sunt fascişti. Fără îndoială, numai fasciştii se pot încrâncena împotriva nuanţismului relaxat şi, mai ales, iertător. Nuanţat la comunist nu scoate ochii, iar mai mare iertare ca asta nici că se poate. Dar să privim prin binoclul deschis de Rogozen şi să recunoaştem cinstit. Întâlnirea dintre Dalai Michnik şi Pleşu a prilejuit rejucarea războiului civil din Spania sub cupola Ateneului. Fasciştii nu au fost prezenţi fizic, dar duhoarea lor a fost omniprezentă. Păi, să fii anti-comunist radical înseamnă că eşti fascist. Sau bolşevic din prima generaţie, care nu apucase să se nuanţeze. Dar tot fascist ai fi rămas, că dacă ar fi fost după mine sau tine i-am fi stârpit de la bun început şi în nemernicia noastră nu am fi lăsat darwinismul să lucreze la şlefuirea ploşniţelor în democraţi moralişti cu drepturi şi pretenţii, ca toată lumea care a cunoscut suferinţă şi umilinţă sub o stăpânire marţiană. Apoi, ce e cu aerele astea de procuror? Ce tot călăresc unii mârţoaga moartă a lustraţiei? Ăsta e populism respingător şi oportunist, dragi tovarăşi.

Falangiştilor!

Ateneul Român, biletele de 5 lei epuizate încă de săptămîna trecută. Mă salvează domnul Oisteanu cu o invitaţie.

Iată unde am ajuns datorită capitalismului: leftangiii sunt privaţi până şi de nişte amărâţi de cinci lei şi trăiesc mizer, de pe o invitaţie pe alta. Însă de acum înainte ce-i al Rogozenului e pus deoparte şi vă rog să contribuiţi generos.

Print Friendly, PDF & Email
Cititi si

31 COMENTARII

  1. dar michnik nu are ce sa ierte, el era impacat de mult
    – la masa rotunda din 89 s-a perfectat tratatul de neagresiune cu comunistii, a primit binecuvintarea si garantiile tot atunci direct de la Gorbaciov in vizita de la Moscova
    – in 89 si 90 el si-a tinut partea de invoiala – cu vreo 2 zile inainte de alegeri il promova in gazeta sa printr-un interviu pe prim-ministrul comunist, in 90 lupta impotriva lui walesa (care, nefiind zen, i-a retras dreptul de a afisa sigla solidaritatii pe ziar)
    – apropo de biserica (asta trebuie luata cu multa sare, n-am mai gasit referintele) – el sau ceva apropiati de-ai sai erau destul de suparati la inceputul anilor 80 de participarea bisericii in solidaritatea, o comparau cu colaborarea leftistilor din iran cu khomeini, care se stie la ce rezultate a dus; un leftist autentic este pentru toleranta absoluta, dar este intolerant cu intolerantii! 🙂

    michnik (in 2000 – impreuna cu parintele sau spiritual, kuron, erau probabil mindri de victoria mensevismului sau, ma rog, cu denumirea pe stil nou, a „societatii deschise” – o societate in care au loc toti, in afara, desigur, de cei care sint impotriva noastra, de cei care se agata de trecut, de biserica, de dreapta „bolsevica”):

    If I were to sum up what I think has happened over the last ten years, then for me this period has seen the end of the classical division into left and right. This division began with the French Revolution and ended with the anti-Communist revolution. Today the division line runs between those who want an open society based on individual human rights, a multicultural society, and those who diligently build bastions of closed societies. And I wish to believe that this conference of ours is some kind of step toward an open society, in which there is enough room for everybody, and the difficulties of which are dealt with within the strict framework of a market economy, but also with a strong coefficient of solidarity.

    … vs Bogdan Lis, fondator KOR care se „agata” de trecut – apropo, michnik a aderat la KOR in mai 77, nu in toamna lui 76, asa ca unii intoleranti ar putea spune ca nu e chiar fondator – cu un mesaj despre Sighet:

    Închisorile arată peste tot la fel. Sunt întunecate şi misterioase, mai ales pentru cineva care nu a fost silit niciodată să petreacă în ele câţiva ani din viaţă. Cel care le cunoaşte din propria experienţă ştie cum să deosebească o închisoare „normală“ de un loc mult mai atroce. Pentru o asemenea persoană, o închisoare, chiar şi nefuncţională, trăieşte în continuare, iar pe holurile ei circulă paznici şi sunt escortaţi deţinuţi. Închisoarea de la Sighet a fost una atroce. M-am gândit cum pot fi organizate într-un asemenea loc, după răsturnarea comunismului şi aflarea adevăratei dimensiuni a represiunilor, activităţi educative, în special pentru tineri. Cum trebuie să li se vorbească, pentru ca, în discuţii, să dorească să privească adânc în oameni, atât în cei care au suferit aici represiuni, cât şi în cei care i-au oprimat, pentru ca gratiile şi celulele să fie doar un fundal, şi nu ceea ce le atrage tot timpul atenţia şi le produce noi emoţii. Nu ştiam dacă acest lucru este posibil. S-a dovedit că este. Am fost la Sighet de câteva ori. Tinerii întâlniţi acolo erau concentraţi, dar nu copleşiţi de realitatea înconjurătoare. Erau activi şi cunoşteau surprinzător de multe lucruri despre Polonia şi Solidaritatea poloneză. Fundaţia Academia Civică a reuşit să ajungă la intelectul acelor tineri. Întâlnirile de acest fel cu istoria sunt pentru ei o experienţă extraordinară şi un îndemn de a activa pe plan social-politic. Este cea mai bună modalitate de a pregăti personalităţile viitoare, liderii organizaţiilor neguvernamentale, dar şi viitorii politicieni. E foarte posibil ca peste un timp să se dovedească faptul că unii dintre viitorii premieri ai României au dobândit primele experienţe politice la Şcoala de Vară a Academiei Civice de la Sighet. BOGDAN LIS, Gdansk, 2007.

    Stephane Courtois, istoric francez al comunismului, la Sighet, nici el nu pare sa fi cunoscut lumina zen:

    A doua modalitate de iesire din comunism priveste tari in care a avut loc o adevarata conversie a unor oameni activi in vechiul regim. Nu ma refer la toti comunistii, ci la anumiti lideri care erau la putere si care s-au convertit la democratie, intelegand ca sistemul era absurd, fara a mai vorbi de crime. De altfel, aceasta categorie de lideri comunisti convertiti cuprinde oameni tineri, care nu au cunoscut perioada stalinista. Cazul este bine ilustrat de Polonia, tara in care a avut loc o adevarata negociere, in 1989, la faimoasa masa rotunda, intre liderii Solidaritatii si puterea comunista de atunci. Pe parcursul negocierilor, liderii comunisti au acceptat sa cedeze puterea, cu conditia sa nu li se faca nimic, sa nu fie atacati, sa nu li se faca procese etc. Cum se stie, dupa acele negocieri au avut loc alegeri care au fost castigate de opozitia reprezentata de Solidaritatea. Atunci s-a produs conversia de la comunism la democratie a unor lideri ca, de pilda, Kwasnievski, cel care l-a inlocuit la presedintie pe Lech Walesa si despre care nu se poate spune ca nu e un democrat. Si totusi, in Polonia au ramas intrebari fara raspuns. Asa se face ca, la ora actuala, exista puternice tensiuni in sanul societatii. Negocierile din 1989 au fost secrete, iar acum se vede ca, la sfarsitul regimului comunist, capii au fost lasati linistiti in pace. Mai mult, Adam Michnik, directorul Gazetei Wyborcza, il intalnea la inceputul anilor 2000 pe generalul Jaruzelski, luau masa impreuna, ii prezenta cartea de memorii la Paris. S-a mers prea departe si asta a provocat reactii, pentru ca polonezii au avut de suferit enorm de pe urma comunismului, inca de la inceput, de pe vremea pactului Hitler-Stalin. In prezent, mai ales printre membrii Solidaritatii, sunt oameni care pun intrebari destul de brutale: bun, a avut loc masa rotunda, s-au facut negocieri, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne imbratisam cu Jaruzelski, care a instituit Legea martiala. E prea mult. Aceasta este explicatia tensiunilor iscate in prezent, in jurul Legii lustratiei; nu stiu cum se va termina totul, dar e limpede ca, nevoind sa-i condamne pe capii comunisti in 1989, exista inca probleme.

    http://www.memorialsighet.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=615:revista-22-sunt-un-fan-al-colii-de-var-de-la-sighet&catid=39:revista-presei&Itemid=91&lang=fr

  2. Genial! :))

    Să mă ierte Dumnezeu cel Preaînalt, dar în jurul urechiilor mele gravitează puternic o sudalmă din popor când aud sau văd tineri emancipaţi, de stânga, miloşi, oameni pentru oameni:

    „#*#*ă-te Stalin!”

    *ai milă, Doamne*

  3. Tot ce pot sa spun este ca spre deosebire de Europa cea plina de rogo si zeni, America revine la normalitate:

    Congress to NASA: Study Space! (Not Climate. That’s Not Space.)
    The budget battle has come to NASA, where a massive amount of money is being spent on something that has nothing to do with NASA’s mission.

    Members of Congress are asking something novel of NASA: to actually study space, not global warming. Representatives Bill Posey (R-FL), Sandy Adams (R-FL), Rob Bishop (R-UT) and others have sent a letter to House Appropriations Committee Chairman Harold Rogers (R-KY) and Commerce, Justice, and Science Subcommittee Chairman Frank Wolf (R-VA) asking for NASA to launch their efforts in a new direction — the old one.

    Membrii ai congresului cer agentiei spatiale sa faca ceva original: sa cerceteze spatiul, nu fenomenul inclazirii globale. Politicienii republicani cer Nasa sa isi concentreze eforturile intr’o noua directie: aia veche.

    🙂

  4. emil b.:

    Mie mi-a atras atentia pasajul asta fascinant prin prostie patenta:

    Dintre toate teoriile economice moderne, sistemul economic marxist este fundamentat pe principii morale, în timp ce capitalismul este hrăpăreţ şi se interesează doar de profit. Marxismul este preocupat de distribuţia bogăţiei în mod egal şi de utilizarea echitabilă a mijloacelor de producţie

    Un singur comentariu:
    Rogoz nu explica la ce „bogatii” care ar trebui „distribuite egal” se refera. Banuiesc ca doar la cele ale „solului si subsolului”, pe model marxist–pentru ca se refera si la „utilizarea echitabila a mijloacelor de productie”–si nu include bogatia spirituala/intelectuala/stiintifica/profesionala, ca altfel si-ar dona diploma de bacalaureat, de licenta si postul de jurnalist–modul sau de a „profita hraparet” de avantajele inegale in natura–unui membru al claselor obidite …
    Sunt convinsa ca Rogozeanu are un PC, chiar si doua–cel mai bun mijloc de productie din ziua de azi. Ii recomand sa doneze unul, si sa-l imparta pe celalalt, intr-un orar echitabil, cu un oropsit.

    Ii scriu anuntul la Mica Publicitate chiar eu:

    Intelectual tinar cauta un membru al claselor defavorizate sau oprimate de capitalism pentru a imparti, egal, mijlocul meu de productie, un computer personal, marca X, serie 2001. Cetatenii de origine roma sunt incurajati in mod special sa mi se adreseze. Studentii fomisti nu vor fi luati in considerare, pentru ca fac parte din clasele exploatatoare

    .

  5. Cristina, tu nu intelegi. In marxism nu exista clase oropsite, exista numai clasa muncitoare saraca, cinstita si victorioasa. Ea a castigat dreptul la educatie (2 facultati), la vacante prin sindicat, ajutoare pentru copii samd.

    Rogo vrea sa spuna ca el este cel oropsitul de fapt, adica are nevoie de un laptop nou.

    Tot de la stat, evident..

    🙂

  6. emil b.:

    Pe alta parte, mi-e greu sa-mi explic, de la asa de mare distanta si fara a fi urmarit, constant, scena din tara, de ce Liiceanu si Plesu se „agata”, inca, de Michnik, cu tot prestigiul sau intelectual si de activist de virf din epoca Solidaritatii.

    Tot ce-am citit, din Michnik, in ultimii ani, chiar bine scris, nuantat, bogat in idei, se rezuma la propozitiile: Let bygones be bygones. Comunistii n-au fost asa de rai. Ce traim acum e pur haos si lipsa de scop si semnificatie.

  7. John Galt @ 9:

    Dragule, ca de obicei m-ai corectat perfect.
    Rogo se roaga (joc de cuvinte intentionat) pentru noi beneficii de merit, ca ‘telectual sustinator al clasei muncitoare, adica vreun grant de la Soros –chintesenta capitalismului speculativ bancar– intr-o universitate majora din centrul malefic, scirbos, capitalist al SUA.

    Pe ce punem pariu ca acolo tinteste Rogo?

  8. Cristina, citatul mentionat la comentariul nr. 8 nu este din Rogozen, este din Zen: direct din Dalai Lama.

    La observatia:

    Pe alta parte, mi-e greu sa-mi explic, de la asa de mare distanta si fara a fi urmarit, constant, scena din tara, de ce Liiceanu si Plesu se “agata”, inca, de Michnik, cu tot prestigiul sau intelectual si de activist de virf din epoca Solidaritatii.

    … as zice: ca sa isi dea unul altuia dreptate?

    Plesu:
    Dar judecând după aplauzele furtunoase pe care le-a primit Herta Muler, ai zice că tot poporul român era pe baricade şi numai o mână de intelectuali a pactizat cu regimul. Noi am rezistat, e adevărat. Am rezistat prin umor, am rezistat prin mâncare. Singurul samizdat adevărat care circula în România comunistă era mâncarea. Nu se găsea nicăieri, dar toată lumea avea acasă ce mânca.

    Michnik:
    Dacă nu iert, devin un om rău şi prost. Doar dacă sunt capabil de iertare mă pot gândi la mine cu simpatie.

  9. emil b.:

    Scuze pentru eroare. Oricum, tipii sunt interschimbabili.

    Michnik:
    Dacă nu iert, devin un om rău şi prost. Doar dacă sunt capabil de iertare mă pot gândi la mine cu simpatie.

  10. Oops!
    Am apasat pe butonul gresit.

    Michnik:
    Dacă nu iert, devin un om rău şi prost. Doar dacă sunt capabil de iertare mă pot gândi la mine cu simpatie.

    Michnik poate sa-i ierte cit doreste pe cei care i-au facut rau direct. E treaba lui personala.
    Nu are, insa, dreptul sa vorbeasca, de pe podiumul sau de ‘telectual, in numele milioanelor de alte victime ale comunismului, care nu-si mai pot spune parerea.

  11. Vlad M. @ 14:

    Da, e feel-good-ism, dar si egolatrie nerusinata, care reduce un imens rau istoric si existential la cit de bine se simte Michnik in pielea sa.

    Si sa nu fim naivi: Cit de simpatic isi e Michnik nu depinde de constiinta dumisale, ci de standardele de iertaciune si bunavointa din mediile ‘telectuale leftiste care l-au adamenit.

  12. Pacat ca, preocupat cu mistoul de duzina specific indivizilor care sufera de o superioritate patologica (prin faptul ca ei sunt cei care detin „Adevarul”, in speta aici dreapta liberala), nu reusesti sa intelegi la ce se referea Costi Rogozanu prin catalogarea lui Tismaneanu & co. drept „falangisti”. Urmatoarea definitie din dex sper sa-ti fie de folos:

    FALÁNGĂ1, falange, s. f. 1. Fiecare dintre oasele mici, alungite, care alcătuiesc scheletul degetelor. 2. (În Grecia antică) Formație de infanteriști înarmați cu lănci, dispuși în rânduri compacte și având centrul și una dintre aripi mai întărite. ◊ Fig. Grup compact și omogen de oameni care luptă împreună pentru același scop. 3. Grupare politică paramilitară de tip fascist din Spania. 4. (În doctrina socială utopică a lui Fourier) Unitate social-economică de bază formată din 1500-2000 de oameni cu pregătiri diverse. – Din fr. phalange.

    Catalogarea data de Rogozanu are de-a face cu partea asta: „◊ Fig. Grup compact și omogen de oameni care luptă împreună pentru același scop”, pe cand tu consideri in mod eronat ca s-ar referi la „3. Grupare politică paramilitară de tip fascist din Spania. ” si, ca atare, dai falsul verdict cum ca autorul i-ar considera pe Tismaneanu & co drept fascisti.

  13. Miles,

    Catalogarea data de Rogozanu are de-a face cu partea asta: “◊ Fig. Grup compact și omogen de oameni care luptă împreună pentru același scop”, pe cand tu consideri in mod eronat ca s-ar referi la “3. Grupare politică paramilitară de tip fascist din Spania. ” si, ca atare, dai falsul verdict cum ca autorul i-ar considera pe Tismaneanu & co drept fascisti.

    Ma ierti, dar habar n-ai cine e Rogozanu.

  14. FYI pentru Miles. Dalai Lama este marxist. Zen este o disciplina budista. Matricea este un ghiveci superdistractiv de ingrediente zen-marxiste excelent murate in zeama de Hollywood. Rogozenu este neomarxistu cu corespondente „zen”. Fascismul si socialismul sunt frati. Rogozen nu descrie infanteristi cu lanci in grupuri compacte si omogene care lupta pentru acelasi scop folosindu-se de oase mici.

    GFY Miles, cu oasele mici din phalanx.

  15. GFY pentu Miles.

    Greek Fighting Youth, in falange compacte și omogene de oameni care luptă împreună pentru același scop, pina la ultimul oscior. Artrita revolutionara se unge cu Rogozen si trece.

  16. alt rogozen: Matt Damon on President Obama: “I No Longer Hope for Audacity” (VIDEO)

    Eu nu pot sa inteleg ce vor de la el. Omu’ a avut si are cea mai socialista agenda cu putinta. Daca Obama era de dreapta si ar fi insistat asa de mult la dreapta cum a insistat cu agenda socialista eu unu’ as fi fost foarte multumit de el.
    Sau poate ca nu prea le mai place ce harababura a iesit si isi aduc cu nostalgie aminte ce bine si caldut le era cand doar criticau din postura de ‘telectuali subtiri si cat de usor era pe vremea aia cand il aveau pe Bush.
    Pana la urma am ajuns la concluzia ca stanga cred ca este cea care ii duce dorul lui Bush cel mai mult ca nu mai au pe cine sa injure, sa ii deseneze mustati si sa construiasca teorii conspirationiste.

  17. Doc, Obama a tradat „inaltele idealuri”. Astia au sperat literalmente ca vor avea revolutie si sunt dezamagiti ca Obama nu il copiaza pe Guevara. Leprele de Hollywood nu pot gandi decat ca-n filme.

  18. am mai gasit un rogozen ( defapt il stiam cu totii)

    Sean Penn thanks Venezuela’s Chavez for Haiti aid

    CARACAS, Venezuela – Sean Penn thanked Venezuelan President Hugo Chavez on Saturday for supporting the actor’s relief organization in Haiti, saying the aid has helped its humanitarian work in distributing medicines.

    Chavez met with Penn at the presidential palace and praised the actor’s efforts with his J/P Haitian Relief Organization, which was founded in response to the catastrophic 2010 earthquake in Haiti.

    Neither provided details about how much financial assistance Venezuela has provided to the group.

    The Oscar-winning actor noted that in addition to Venezuela’s financial help, his organization has also received support from the U.S. military.

    Penn called that ironic, adding: „We hope that this kind of collaboration can be an example for future approaches to many other issues” — in spite of limited U.S.-Venezuelan diplomatic contacts.

  19. mis ainsi en lumière, ancré dans la synergie des faits, l’accès à l’universalité ne contourne pas les méandres du concrète

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here