Mari publicații occidentale renunță la contractele prin care Partidul Comunist Chinez își făcea propagandă în paginile lor. În replică, comuniștii chinezi țin lecții de deontologie

1

Ziarul australian The Daily Telegraph a primit un articol de la consulatul chinez din Sydney. În conformitate cu tradiția mass-media din China privind cenzura și ascunderea informațiilor, articolul a fost supus editării oficiale înainte de publicare, scrie Daily Telegraph. De asemenea, publicația australiană a renunțat la o secțiune plătită de guvernul comunist chinez.  

„Am făcut dictaturii comuniste chineze ceea ce dictatura comunistă a Chinei face propriilor săi cetățeni”, scrie Tim Blair de la The Daily Telepgraph:

În aceeași zi, miercuri, 15 aprilie, Consulatul Chinei la Sydney a răspuns gestului celor de la The Daily Telegraph printr-o declarație publicată pe site-ul instituției, în care spune „regretă acest comportament, și a depus „stern represenations” ziarului:

„We deplore this behaviour and have lodged stern representations with The Daily Telegraph.”

Apoi reprezentanții Partidului Comunist Chinez a ținut o lecție de profesionalism și deontoligiei publicației australiene:

„Pentru a fi calificat drept organizație media, obiectivitatea și acuratețea ar trebui să fie piatra de temelie și ideea de bază”.

Comuniștii chinezi au ținut apoi o lecție despre ce înseamnă, și ce nu înseamnă libertatea de exprimare:

„Redacting” is not a tool to be used by The Daily Telegraph to maliciously tamper with an article from the Consulate General. Freedom of the press is not a „shield” for the deliberate dissemination of false information and irresponsible remarks, nor should there be double standards only publishing what favours one side or voice.

Recent, publicația australiană a renunțat la o secțiune din ziar plătită de guvernul comunist chinez. 

Daily Telegraph a încetat publicarea propagandei plătite prezentată cititorilor săi în numele mass-mediei de stat chineze, pe măsură ce este tot mai atent cercetată influența Beijingului în mass-media occidentală, scrie The Guardian.

Secțiunea China Watch, scrisă de jurnaliștii statului chinez și finanțată de platforma de știri controlată de guvern China Daily, a apărut în The Telegraph timp de peste un deceniu.

Secțiunea prezenta o perspectivă pozitivă a Chinei atât în ​​format tipărit, cât și în format digital.

Articolele au fost eliminate de pe site-ul The Telegraph în ultimele zile, alături de o altă secțiune care reproducea informații din presa oficială a Partidului Comunist Chinez, People Daily.

Articolele șterse de The Telegraph au inclus titluri ca „De ce unii descriu eforturile eroice ale Chinei de a opri coronavirusul ca fiind inumane?”, „Medicina tradițională chineză” ajută la combaterea coronavirusului”, și „Focarul de Coronavirus nu este o oportunitate de a obține puncte împotriva China”.

Wall Street Journal și New York Times au renunțat de asemenea în ultimele săptămânio la secțiuni similare, plătite de guvernul Chinei comuniste.  The Economist  încă publică o „secțiune publicitară” intitulată Beijing Review despre care puteți citi pe freebeacon.com.

Contracte similare celui dintre The Daily Telegraph și China Watch au fost semnate de ziare din toată lumea, inclusiv Franța, Germania și Australia.

Print Friendly, PDF & Email

1 COMENTARIU

  1. Ideea lui Mac Arthur era geniala, de inspiratie divina as indrazni sa zic. Chioretii din ierarhie au preferat sa se targuiasca cu „aliatul” care-i „ajutase” sa scape de niponi.
    Erau atomizati cativa atunci, insa se evitau sute de milioane de morti si nk era o fantezie. Cu ceva noroc se rasculau si rusii si ii mancau de vii pe tovarasi.
    Asa putem visa cai verzi pe pereti.
    Se vede clar diriguirea diabolica pe care-o are spiritul comunist asupra „multimilenarei gandiri” chineze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here