În exterior, Obama şi-a dozat războiul îngenuncherii Statelor Unite sub diverse slogane. A vrut să refacă legăturile cu lumea islamică dând drumul la sute de jihadişti cu mâinile pătate de sânge şi s-a înclinat că o slugă în faţa unui medieval saudit; a resetat relaţia cu Rusia lovind în scutul anti-rachetă făcând astfel din bariera de nepătruns către lumea liberă o simplă pavăză pentru un colţisor de Europa şi acceptând să discute cu Moscova o reîmpărţire a sferei de influenţă; s-a comportat submediocru în relaţia cu China supunându-se dictatului economic asiatic; în relaţia cu America Latină a ajuns la nivelul baterii pe burtă cu Chavez; în relaţia cu Israelul, Obama şi-a înjunghiat mişeleşte aliatul cel mai de preţ pentru a cauta punţi de înţelegere cu jihadiştii din Orientul Mijlociu; în Afghanistan a pierdut un război doar ca să arate că este un pacifist; în Libia a început un război neautorizat de Congres pentru motive discutabile, luând partea unor insurgenţi aliaţi cu islamiştii locali, acceptând în acelaşi timp ca în Siria să se producă crime comparabile, dacă nu chiar mai mari; a permis Iranului să se apropie de producerea armei nucleare etc
În interiorul Americii sale, Obama s-a concentrat pe două fronturi. Primul, pentru consolidarea unui stat atotputernic, gestionar al ajutoarelor şi al serviciilor către o populaţie de dependenţi. Pe al doilea front, din necesitatea de a acoperi uriaşele deficite bugetare rezultate din planurile de naţionalizare a băncilor şi a industriilor americane, precum şi pentru finanţarea unui stat social mereu mai extins, Obama a recurs la tiparniţa de bani alături de împrumuturi masive pe plan internaţional. America lui Obama datorează 14700 de miliarde de dolari, făcând un salt de 3000 de miliarde în numai trei ani. În luna august, mai exact pe 3 august, Preşedintele ameninţă că nu vor fi plătite pensiile şi ajutoarele dacă – binenteles că ei sunt de vină – republicanii nu vor cădea de acord să se mărească din nou plafonul deficitului ţării. Obama slăbeşte America printr-o îndatorare excesiva şi haotică dar şi prin taxe mai mari. Închinător în faţa altora de pe alte continente şi aparent de alte credinţe, Obama este neînduplecat în faţa adversarilor săi politici care nu au reuşit să-şi găsească un lider pentru competiţia de anul viitor. Media i se supune necondiţionat lui Obama, atacurile la care trebuie să facă faţă Sarah Palin, Mitt Romney şi Michele Bachmann trec imediat Atlanticul numai pe prima pagină, dar nimeni nu vorbeşte despre Interneturile nenumărate ale lui Barack Hussein Obama. Europa îl iubeşte, mai mult la vest ce-i drept, dar şi la est, în dreptul Moscovei, unde rareori s-a pomenit ca acum ca un preşedinte american în funcţie să nu fie criticat.
Obama şi-a lansat candidatura pentru anul viitor. America obamică seamănă oarecum cu aceea din trecut, ce va să fie peste alţi 4 sau 5 ani de zeamă lungă antiamericană făcută la Casa Albă ne este greu să spunem în acest moment. Poate că se va înscrie o pagină nouă, o America bananieră consumatoare de filme Bollywood şi cumpărătoare de automobile chinezeşti, o Americă apărată de scutul antirachetă rusesc şi de Flota Republicii Populare Chineze, un conglomerat de State socialiste tip California, în care toţi copiii vor învăţa că Părinţii Fondatori au fost nişte criminali colonialisti, ucigaşi şi terorişti care au interpretat greşit cuvintele libertate şi democraţie. Pentru că, nu-i aşa, liberatea este de fapt compusă din mişcările capului de struţ către hăul nevederii răului iar democraţia în secolul 21 fiind validată doar în extensiile sale multiculturale.
40 Comments
DanCanada
13 July 2011„Obama has said the daily meetings will continue until a deal is reached.”
In traducere „until I get my way”.
Solutia Republicanilor e mai buna dar nu rezolva problema:
http://www.brusselsjournal.com/node/4764
Obambi nu accepta sa mearga pe mina Republicanilor pentru ca 1) e socialist 100% si, ca si Iliescu, e convins ca ideile lui sunt cele mai bune 2) iete asa, numa’ de-al naibii – mai bine sa se duca totul de ripa decit un Democrat ca el sa accepte ca Republicanii make sense.
????
dr pepper
13 July 2011???? 51st state? Small step forward for long-shot ‘South California’ plan
In California, un republican a venit cu ideea sa imparta statul in liberal si conservator.
Liberalii sa ramana cu taxe mari si pomeni sociale cat cuprinde iar conservatorii sa creeze un teren propice pentru afaceri…
cristoiu
13 July 2011Conjunctura mi se pare mai pesimista decat cele scrise in articol.Cu dna. Merkel ,emanata din RDG ,ca sa nu spun din KGB ,cu playboiul Sarcozy si cu primul ministru britanic,dlui. Putin i-a fost usor sa-si arate muschii ( la propriu si la figurat si daca vreti si in reluare,) .Barak Obama are cumva acceptul Occidentului ,politic,corect politic si pana la urma huseimic. Imi dau seama ca intind coarda,dar parca nu asta este lumea pe care o vreau pentru urmasii mei.
calehari
13 July 2011Andrei Plesu incerca sa explice lipsa de valoare intelectuala si morala,lipsa de statura a politicienilor romani din ziua de azi, comparativ cu mari politicieni de la sfarsitul sec.19 prin faptul ca, alegatorii votau atunci diferenta in timp ce acum voteaza asemanarea.
Cred ca teoria lui Plesu, daca ii pot spune asa, este valabila si in SUA, unde ” bazinul electoral ” este complet schimbat fata de cel care il alegea pe Ronald Reagan, ultimul mare presedinte american. Americanii au votat asemanarea, asa a ajuns unul ca Obama presedinte. O paiata care are mari sanse sa-si dubleze mandatul.
Cineva spunea ca nu se mai nasc ” oameni mari „. Eu cred ca nu este adevarat. Se nasc in continuare dar nu mai au nici o sansa sa fie votati de ” pigmei „. In ziua de azi , un Churchill in Anglia sau un Reagan in SUA, cu un discurs care sa promoveze valorile morale si adevarul, care sa arate problemele grave cu care se confrunta tarile lor si modalitatea de a le rezolva, ar pierde in mod aproape sigur. Populismul si demagogia sunt la putere, sprijinite si promovate de o media care imprima reflexe si modeleaza convingeri. Traim de fapt intr-o Civilizatie Obamica !
roadrunner
13 July 2011I beg to differ…
Mi se pare cam contradictoriu sa crezi ca America este, pe de o parte „number one accross the world” si pe de alta parte sa zici ca a fost pusa pe butuci in doar trei ani de o juma’ de buletin precum Obama. Ori crezi ca America este „mindra si puternica”, ori ca orice neica-nimeni o poate da cu rotile-n sus ca pe-o republica bananiera. Astea doua premize nu se pot amesteca, sint ca apa si uleiul. Si-atunci? Pai, check your premises!
America trece printr-o criza profunda, este adevarat. Insa nu Obama este cauza crizei.
Nu Obama a produs criza, ci criza l-a produs pe Obama.
„în Afghanistan a pierdut un război doar ca să arate că este un pacifist”… Ei asta-i! Care razboi? Care pierdut? Razboiul continua bine-mersi, sint peste 130 de mii de trupetzi acolo, victoria e dupa colt. Cum a fost tot timpul in ultimii 11 ani. Nu te uita ca Obama a adus citeva mii de oameni acasa. E doar o rotatie obisnuita a trupelor. Ca o paranteza, inca nu se cunosc cazuri de „victorie” in Afganistan. Nici englezii din epoca coloniala n-au avut parte de ea, nici rusii anilor ’80. Pina si Ghenghis Han, in drumul lui spre Europa, a bypass-at frumoasele si pitorestile meleaguri afgane.
„în Libia a început un război neautorizat de Congres pentru motive discutabile”… Mare scofala!
„a permis Iranului să se apropie de producerea armei nucleare”… Din cite-mi aduc aminte Bush, prin 2006-7 a interzis israelienilor sa survoleze Iraqul in drumul lor catre Iran.
„Obama a recurs la tiparniţa de bani alături de împrumuturi masive pe plan internaţional”… No kidding!
„America lui Obama datorează 14700 de miliarde de dolari, făcând un salt de 3000 de miliarde în numai trei ani”… Intreb si eu ca prostu’, daca contributia lui Obama este de 3000 de miliarde, cine le-a „contribuit” pe celelalte 11700?
Ca in trei ani datoria a crescut cu 3000 miliarde, nu arata altceva decit ca virtejul care trage la fund America (si restul lumii odata cu ea :mrgreen:) s-a accelerat. Oricare din maimutoii democratilor care-au candidat in 2008 (Clintoneasa, Biden..) ar fi iesit, datoria ar fi crescut la fel. Si, oricare din maimutoii republicanilor, as adauga…
Azi dimineata Bernanke ne-a oferit o conferinta de presa in care ne-a zis ca Federal Reserve n-are nimic contra continuarii emiterii de „quantitative easings” (asta-i eufemismul la moda pentru „creare de bani din thin air). Pe Fox News un baietel frumusel si curatzel o intreba pe o fatuca blonda cam ce ar insemna asta.
Fatuca ii explica (de fapt ne explica noua) ca daca Federal Reserve da iar drumul la bani (adica, repet, ii creaza din thin air), atunci (tineti-va bine!):
* interest rates la mortgagges vor ramine scazute.
* lumea va putea lua in continuare credit.
* studentii vor continua sa primeasca burse si imprumuturi de la stat.
* pensionarii isi vor primi pensiile la vreme.
Vedeti ce simplu se rezolva toate? Stau citeodata si ma intreb de ce mama naibii ne mai trimit astia la munca?
Adevarul este ca nimeni din establishment n-are nici cea mai mica idee de ce e de facut. Totul este pretending & posturing. Tot ce mai fac este sa administreze the last rites muribundului. Numai ca habar n-au nici care-i ritualul, nici care sint cuvintele sacre.
Obama este cu adevarat omul timpurilor sale! Este exact personajul care sa prezideze peste saptamina nebunilor. Oricare altul ar fi fost in locul lui, ar fi spoiled the show!
dr pepper
13 July 2011http://hotair.com/archives/201…..e-elected/
the republican base still don’t get it.
fac permutari si combinatii.
cred ca au mai multe sanse in alegeri daca sunt de acord cu ridicarea baremului de imprumutare.
cand defapt va fi viceversa – vor fi acuzati ca nu fac nimic.
nici macar acum nu realizeaza ca victoria majora a venit din partea tea party.
ca au castigat alegerile din 2010 pentru a se opune programelor socialiste – nu pentru a vota pentru ele in speranta ca nu vor fi invinuiti.
republicanii pierd la greu pe mana establishment-ului.
fix cum am prevazut cu esecul bugetului cand nefiind an electoral puteau dovedi ca sunt hotarati sa taie din cheltuieli.
acum, chiar daca e prea tarziu, ei vor continua pe aceeasi idee.
eu o vad ca o sinucidere politica.
baza democrata nu ii va vota in veci.
iar cea conservatoare isi va pierde interesul.
Pataphyl
13 July 2011Pataphyl
13 July 2011Michelle Obama orders 1,700-calorie meal at Shake Shack by Natalie Jennings
John Galt
13 July 2011Isi mai aduce cineva aminte de sloganul rusilor din anii 80 – „O sa va facem cel mai mare cadou posibil – va vom lasa fara inamic”? Ei uite ca Obama a reusit sa transforme visele lor (*tuturor celorlalti) in Realitate. A lasat America
(capitalismul)„fara economie”. ????Aici e cheia cu care trebuie privita situatia de acum. Teoretic, absolut toti ceilalti ar trebui sa fie extrem de fericiti..
Marea problema e ca de fapt, „in Realitate„, exact asta ii deranjeaza cel mai mult.
????
roadrunner
13 July 2011pataphyl: daca e pa clipuri, ia d-aci:
roadrunner
13 July 2011originalul dupa care au facut parodia:
roadrunner
13 July 2011citez din original:
Maan, da’ si cind s-or trezi astia la poarta cu o multime infuriata cu furci, coase, si topoare… Atunci sa te tzii…! :mrgreen:. Pentru cei interesati, vind bilete. Nu e scump, iar showul merita toti banii!
roadrunner
13 July 2011@ dr. pepper #6
baza democrata nu ii va vota in veci.: he he, asta-i din putul gindirii, isn’t it? ????
iar cea conservatoare isi va pierde interesul.: for God’s sake, you don’t have to vote them! Vote someone else!
Radu Ionescu
13 July 2011Problema cu politicienii e prezenta in toata lumea dezvoltata, in speta populismul fara margini (desi e o afirmatie controversata ar trebui sa o lase mai moale cu votul chiar universal) si in principiu faptul ca toti sunt politicieni de profesie. Oameni care nu stiu sa faca efectiv ceva, nu au o meserie (sa te joci 3 ani dea avocatu nu se pune ca meserie), nu au condus vreo data o afacere care sa o porneasca ei de la 0 (macar cu 20-50 de oameni sa vada ce inseamna sa dai salariu plus taxe luna de luna la niste angajati), oameni cu cunostinte precare de istorie, economie, care nu inteleg mare lucru. Intr-o vreme, in trecut, faceai ceva in viata inainte sa intrii in politica.
Obama putea el sa fie bine intentionat, backgroundu lui nu l-a pregatit sa fie presedintele americii, la fel cum Boc putea el sa fie mare prof de drept da asta nu il califica sa fie prim ministru (va place sau nu Base de exemplu ca fost capitan de vas e mai pregatit, adica a fost responsabil de un echipaj la viata lui).
Problemele Americii nu sunt de azi de ieri, sunt de mult timp si majoritatea presedintilor au contribuit la ele. Cred ca incepute e la FDR (o fi facut si lucruri bune nu zic nu dar mie mi se pare excesiv de idealizat de istorie). Baza democratilor precum baza republicanilor (si grosul europenilor) sunt tipici alegatorului modern, indoctrinat si cu putine cunostinte despre lumea in care traieste, manipulat de politicieni populisti care isi vad propriile interese, nedispus sa faca efortul de a intelege. Si daca incerci sa-i explici ceva se refugiaza in doctrina si te injura.
dr pepper
13 July 2011http://www.msnbc.msn.com/id/51…..democrats/
DanCanada
13 July 2011Daca tot suntem la videos, o explicatie faina, care raspunde simplu si frumos unui discurs timpit (ca de obicei!) de-al lu’ toarsu’ Michael Moore (scuze daca acest video e pe-aici pe alt-undeva):
Pataphyl
13 July 2011Andrew Klavan: Michele Bachmann Makes a Gaffe!!! (Jul. 14, 2011)
ateu
13 July 2011Suntem la marginea prapastiei. In SUA, prostii fac mai multi copii decat desteptii, iar imigrantii sunt adusi in masa pentru a schimba si mai mult balanta in defavoarea Republicanilor (care sunt incredibil de naivi). Fiindca doar Democratii vor castiga, oamenii productivi vor fi din ce in ce mai jecmaniti pentru a tine in spinare tot mai multi submediocri.
Daca nu se face ceva rapid, exista doua rezultate posibile:
1) SUA va deveni o tara de lumea a treia, in care albii vor fi o minoritate persecutata de catre negrii salbatici, victimele unui genocid pe criterii rasiale – la fel ca albii din Zimbabwe si Africa de Sud. Retorica progresista de-acum va fi amplificata, iar albii „vor primi rasplata” pentru „nedreptatile sclavagismului si colonialismului”.
2) Albii de rand se vor uni, vor alege un Hitler care sa-i apere, iar negrii, mexicanii si toti tradatorii rasei albe vor ajunge in camere de gazare.
Cu cat mai repede ne trezim din miturile egalitariste, care sustin ca natura umana nu exista, ca toti oamenii sunt la fel de inteligenti, ca a face descoperiri de amploarea celor lui Einstein sau Bohr e doar o chestiune de efort, ca comportamentul uman este complet maleabil – cu atat avem mai multe sanse de a evita ambele scenarii.
John Galt
13 July 2011Ce repede iese nazismul din socialisti daca pui un pic de presiune pe ei..
DiogeneDracon
13 July 2011Ateu,
se pare ca ati trecut prin multe (complexe?) ca si emigrant in USA.
Vlad M.
13 July 2011Ateu imbina observatiile corecte asupra naturii umane – egalitatea nu exista, situatia dificila a minoritatilor albe de pe continentul african – cu un science fiction nazistoid care presupune ca un stat socialist poate si trebuie sa stabileasca cine, cand, cum si cu cine poate face copii. De ce o face, asta numai el o poate stii.
dr pepper
13 July 2011prevad ca democratii si rino vor iesi tare sifonati din toata afacerea asta:
http://hotair.com/archives/201…..ccb-51-46/
dr pepper
13 July 2011Obama to announce new fuel economy standards Friday
pana la urma tot acolo ajungem: un weekend circula autovehicolele cu numere pare si in celalalt automobilele cu numere impare.
bine ca avem autoturisme electrice si moristi cat cuprinde.
dr pepper
13 July 2011President Obama Is No Longer Tethered To Reality
a stat pe yahoo pana m’am dus sa imi pun apa pentru cafea ????
chiar ma speriasem ca a luat’o yahoo razna si publica si alte puncte de vedere decat cele socialiste.
dr pepper
13 July 2011si nu pot sa nu observ odata cu apropierea datei de august doi cum lumea sta holbata la ce decizie va lua lumea libera.
dr pepper
13 July 2011http://imgs.sfgate.com/c/pictu…..874932.jpg
asta imi scapase:
U.S., Russia push ‘rest button’ on relations
carevasazica, cea mai inteligenta administratie care s’a vazut pana acum pe fata pamantului, care facea misto constant de bush si de intelighentzia acestuia, s’a dus cu butonu rosu de resetare pana in rusia sa demonstreze schimbarea politicilor.
si ca sa fie siguri ca nu exista dubii in privinta butonului cu pricina au scris pe el bilingv.
dar ce mai conteaza ca au scris gresit pe buton cand acesta a functionat la capacitate maxima: Putin says U.S. is „parasite” on global economy
Vlad P.
13 July 2011Cine a spus:
Răspunsul aici: Raising the Debt Limit
dr pepper
13 July 2011US Stocks Suffer Worst Week Since Financial Crisis
S&P downgrades US credit rating from AAA
e plin de comentarii de genul astuia:
imposibil de crezut cat de multi si cat de ignoranti sunt.
http://www.youtube.com/watch?v=vynzd9cpQRQ
nu’mi iese din cap emisiunea aia cand au comandat republicanii un sondaj si au ales trei votanti republicani care au votat cu obama si i’au intrebat cum vedeau prezentul ( atunci) si viitorul.
si toti au spus ca vad prezentul de atunci cu nori si ploaie si viitorul cu soare, nisip cald, marguerita, umbrelute samd.
pe utilii astia nimic nu va reusi sa ii trezeasca la realitate.
dr pepper
13 July 2011erata:
:12.
Vlad M.
13 July 2011Rinos.
dr pepper
13 July 2011Russia uses dirty tricks despite U.S. ‘reset’
Cel mai relevant exemplu al acestui tip de intimidare a fost atacul cu bomba asupra ambasadei americane din capitala Georgiei pe data de 22 septembrie.
http://intelligencenews.wordpr…..28/01-772/
Raportul de saptamana trecuta trimis congresului american de catre agentia nationala de spionaj confirma faptul ca atacul a fost comandat de maiorul Yevgeny Borisov care face parte din spionajul militar rus.
roadrunner
13 July 2011@ #28
Uite, peppere, alt site interesant:
http://www.financialsense.com/…..nding-cuts
dr pepper
13 July 2011roadrunner, ma intelegi gresit.
sunt multe idei libertariene la care ader.
si, probabil, tot atat de multe care nu ma coafeaza.
spre exemplu, website-ul lui matt&nicky imi place foarte mult.
si il urmaresc de ceva timp.
sunt de acord cu multe din principiile voastre despre libertate -insa exista totusi foarte multe dezacorduri in ceea ce cred eu si voi.
eu vreau sa cred ca sunt conservator in genul reganesque.
cred ca libertatea trebuie raspandita, nu cred ca libertatea apartine numai unora.
roadrunner
13 July 2011@ #34
Dar, peppere, eu nu ti-am dat articolul ca sa „te inteleg gresit”. Nici ca sa sustin „libertarianismul.” Ai citit tot articolul pe care ti l-am pus? Unde ai vazut tu cuvintul „libertarian” in el?
Site-ul lui „matt@nicky”, nici pe ala nu ti l-am dat eu! ????
Hai sa lamurim o confuzie: eu nu sint nici „libertarian”, nici altceva. Eticheta asta mi s-a pus in discutiile de aicisha. La care eu am ridicat din umeri si am zis ca n-am nimic impotriva. Nu vin aici cu vreo eticheta, nici autoimpusa, nici impusa de altii. Daca altii vor sa-mi puna etichete, treaba lor. Vorba aia: „call me any name you like…”
Eu ti-am pus articolul ca o baza de discutii, nu ca sa despicam „libertarianismul” in patru si-n opt, si daca e de „dreapta” sau de „stinga”. Ti-am pus articolul ca food of thought. Acolo ma intereseaza opinia ta (si a altora :mrgreen:), nu sa discutam etichete, sau ca sa ne dam in cap cu ele.
Ei, ce zici de articol? Ca e pe problema cea mai arzatoare la ordinea zilii, the debt limit and so on…
roadrunner
13 July 2011@ #33
peppere, in articolul ala intrebarea fundamentala este tocmai la sfirsit:
Intrebarea este evident retorica. They will surely turn to a demagogue that promises them bread and circuses, there’s no doubt about this!
Alta intrebare ar fi: Is there anyone outhere that don’t promise bread and circuses?
What do you think?
dr pepper
13 July 2011Nu stiu care e opinia altora.
Opinia mea este ca Roma lui Nero ( daca nu ma insel, el a folosit acea sintagma si eventual poate fi folosit ca un joc de cuvinte) nu a avut parte de miscarea Tea Party.
roadrunner
13 July 2011„Miscarea” e destul de confuza… Mi-am dat cu parerea in alta parte, stii despre ce vorbesc, in discutia cu Sarah Palin.
Ca e confuza s-a dovedit cu virf si indesat in ultimele doua saptamini, cu debt limit-ul.
Daca doi insi vin si zic ca sint amindoi din Tea Party, ce faci tu? Cum alegi?
Nu te baza pe faptul ca „exista” Tea Party si, deci, „they will take care of things…”, we don’t need to care too much or do anything about it…
dr pepper
13 July 2011hmmm, adevarul este ca sarah este singura care a luat pozitie impotriva atacurilor leftiste impotriva miscarii tea party.
Palin Power Coming On Stronger!
daca ar fi ceva ce i’as reprosa lui sarah, este ca l’a sustinut pe mccain pentru perpetuarea postului de senator de arizona.
John McCain derides ‘tea party hobbits’ in debt ceiling fight
e mai mult decat evident ca mccain sustine cu putere agenda democrata.
roadrunner, toate indiciile duc la faptul ca esti libertarian, fan ron paul, este cam greu sa negi asta.
miscare tea party nu e deloc confuza.
ron paul spre exemplu nu a sarit in apararea ei.
sa inteleg ca de aici vine „confuzia”?
roadrunner
13 July 2011Nu neg, draga! ca sint pentru Ron Paul. Este singurul care nu promite bread and circuses.
Ah! Etichetele! ce ne-am face fara ele?
Think it over, my questions. This is not a simple matter, or some joke on some discussion blog.
DanCanada
13 July 2011Despre „desteptul” de Obama:
http://townhall.com/tipsheet/k…..bama_smart