FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Kiev arde în Ucraina și UE practică non-intervenția

Nu aveați cum să o aflați din mass-media stupidă a României, axată pe nimicurile politicii interne (Crin, Ponta, PMP, Becali vrea să se opereze în libertate etc.), dar Kievul arde încă de ieri. Conflictele care au început cu ocuparea sediului Partidului Regiunilor, partidul care îl susține pe Ianukovici, s-au extins în adevărate lupte de stradă în jurul Parlamentului și au degenerat în război total în Piața Independenței. Bilanțul provizoriu al zilei de lupte este de 21 de morți și sute de răniți, dar o să crească. Zeci de jurnaliști, ucraineni și străini, au fost la bătuți și nu este foarte clar câți ucraineni au murit.

Pentru a-i pune la punct pe protestari, miliția antirevoltă supranumită Berkut a folosit tot ce avea în dotare: a tras cu gloanțe, de cauciuc sau de război, a aruncat gaze lacrimogene și grenade asurzitoare și a apelat la toate vehiculele pe care le putea pune la dispoziție. În replică, opoziția a folosit pietre scoase din pavaj, cocktailuri Molotov și în general tot ce putea apuca pentru a-i lovi pe cei din miliție.

Încetul cu încetul, trupele antirevoltă Berkut și aliații lor din stradă – există și aceștia – i-au împins pe protestatari înspre Piața Independenței, centrul mișcării de protest împotriva lui Viktor Ianukovici. Metroul a fost închis, iar Berkut a luat poziție în apropiere de Euromaidan, pregătindu-se pentru asalt. Inevitabil, a apărut și un ultimatum, comunicat de Serviciile speciale SUB și de Ministerul de interne din Ucraina:

„Avertizăm capetele înfierbântate din cadrul opoziţiei: puterea are mijloacele să restabilească ordinea (…). Vom fi nevoiţi să recurgem la măsuri de cea mai mare fermitate, în cazul în care tulburările nu încetează până la ora (locală) 18.00 (18.00, ora României n.r.).”

Primăria a fost reocupată de manifestanți și transformată în infirmerie. Două avioane de vânătoare ale armatei au survolat Piața Independenței pentru a transmite un mesaj ușor de înțeles: sfârșitul e aproape. Intervenția în forță nu s-a lăsat îndelung așteptată. Trupele Berkut au atacat în cursul serii și au folosit în asalt inclusiv cu blindate echipate cu tunuri cu apă. Confruntările au continuat și noaptea, iar miliția a atacat încă o dată miercuri dimineață, în jurul orei 04:00. Casa Sindicatelor, sediul central al mișcării de protest, a fost cuprinsă de incendiu, iar protestatarii au fost nevoiți să evacueze clădirea.

Vitali Kliciko, principalul lider al opoziției din Ucraina, s-a întâlnit noaptea cu Viktor Ianukovici pentru a negocia o încetare a ostilităților, dar președintele ucrainean a refuzat orice înțelegere. Fiind într-o poziție bună în teren, a considerat că nu are nimic de câștigat de pe urma negocierilor, așa că a cerut evacuarea de urgență a Pieței Independenței din Kiev. Declarația sa de miercuri dimineață este un alt semn că liderul ucrainean este foarte încrezător în puterea sa de a mătura opoziția:

„Liderii opoziţiei au neglijat principiul democraţiei potrivit căruia puterea se obţine în urma alegerilor, nu în stradă (…) Au depăşit limitatele cerându-le oamelilor să ia armele. (…)Este o încălcare gravă a legii, iar vinovaţii vor compărea în faţa justiţiei (…) Fără să aibă un mandat din partea poporului, aşa-zişii oameni politici au încercat să preia puterea încălcând Constituţia prin violenţe şi crime.”

Are și de ce să se considere de facto învingător. Ianukovici are de partea sa Rusia, iar împotrivă-i stau doar niște protestatari. SUA se află în celălalt colț al lumii, conduse de un Obama care a promis lui Putin că va fi îngăduitor, iar Uniunea Europeană practică pacifismul instituțional. De altfel, UE a reușit performanță de a se face încă o dată de râs.

Violențele din Kiev sunt văzute cu detașare la Bruxelles și în marile capitale europene.

Violențele din Kiev sunt văzute cu detașare la Bruxelles și în marile capitale europene.

După ce a reacționat isteric la marile „jigniri” ce i-ar fi fost aduse de Victoria Nuland, oficial american care condamna întocmai lipsa de reacție a UE față de ce se întâmplă în Ucraina, Bruxelles-ul nu a fost capabil să ia atitudine față de regimul Ianukovici. Divizată între adversari ai imperialismului rusesc și pro-ruși, UE, viitorul de aur al omenirii, nu poate lua decizii. De pe urma neputinței sale rămâne doar condamnarea bătrânească a violențelor și declarații rostite în sfântul limbaj de lemn al birocraților de pretutindeni.

Şeful diplomaţiei germane Frank-Walter Steinmeier a îndemnat marţi la încetarea violenţelor şi a îndemnat „părţile din Ucraina să caute o soluţie politică prin negociere”.

Înaltul Reprezentant UE pentru Politică Externă Catherine Ashton a „condamnat orice utilizare a violenţei”, îndemnând Kievul „să atace rădăcinile crizei”.

Premierul polonez Donald Tusk şi-a reiterat ajutorul în vederea ajungerii la un compromis în Ucraina, „deoarece un război civil la scară mică sau mare (…) nu va fi cu siguranţă în interesul Ucrainei, securităţii şi stabilităţii în regiune”.

Rămâne cum a stabilit Victoria Nuland: Fuck the EU. Măcar vicepreședintele american Joe Biden i-a cerut direct lui Ianukovici, la telefon, să își retragă trupele de pe străzile din Kiev. Altfel, e nevoie de mult mai mult, după cum afirmă însuși fostul ministrul de Externe al Ucrainei, Volodimir Ohrizko:

Apel către liderii UE și SUA care încă mai pot acționa

De aproape trei luni, poporul ucrainean își apără dreptul la libertate, democrație și demnitate. Astăzi, această luptă a devenit încă o dată sângeroasă. Regimul își întărește represiunea și tensiunile au ajuns la limită. Este tot mai probabilă o nouă, mai puternică, explozie a mâniei populare. COnsecințele ei sunt imprevizibile.

În aceste condiții, „politica non-intervenției” practică de Uniunea Europeană și Statele Unite se simte ca o evidentă trădare, în special în contextul presiunii politice a Rusiei, a șantajului său economic și a implicării directe a mercenarilor în lupta împotriva poporului ucrainean.

Guvernele voastre susțin toate declarațiile potrivite, politicienii voștri fac afirmații plăcute, dar toate acestea sunt doar zgomot pentru autoritățile noastre și Kremlin. Ei nu înțeleg decât limbajul forței și al acțiunilor.

Lipsa voastră de reacție le descătușează mâinile și nu vor face nici un compromis. (…)

De ce măcar nu impuneți sancțiuni celor care au dat ordinul ca studenții să fie bătuți, legi dictatoriale să fie adoptate, demonstranți pașnici să fie împușcați, iar cei care apără valorile europene în Ucraina să fie hăituiți și torturați?

Sau poate aveți deja alte valori?

Sau poate ați ajuns la o înțelegere secretă cu Moscova privitor la un protectorat al ei asupra Ucrainei? Dacă da, trebuie să aflați că nu se va întâmpla așa ceva. Veți avea pe cap o nouă sursă de pericol pe lângă care Iugoslavia pare o problemă minoră. Nici nu vă puteți închipui de ce sunt capabili ucrainenii. Și atunci vom avea parte de două rezultate: colapsul visului european și un nou imperiu eurasiatic care în cele din urmă vă va înghiți.

Treziți-vă! Gândiți-vă la lipsa susținerii față de poporul ucrainean în vremea genocidului rusesc, a Holodomorului, când toți predecesorii voștri au rămas tăcuți; gândiți-vă la milioanele de victime ucrainene din cel de-al doilea război mondial, când doi despoți au pârjolit Ucraina, iar politicienii voștri „au uitat” să condamne și să pedepsească comunismul; gândiți-vă la apelurile făcute de politicienii voștri la sfârșitul anilor 80 de a invita Ucraina să rămână în noul Imperiu Rus; gândiți-vă la ezitarea voastră de a lua atitudine față de amenințările de astăzi ale Răsăritului.

Vă simțiți bine în rolul acesta?

(…)

În România, președintele Traian Băsescu a condamnat represiunea Ianukovici și a amintit de revoluția din 1989, în vreme ce onorabilul guvern USL, veșnic atent să nu supere Rusia, s-a mărginit la comunicate insipide.

Comunicat de presă – 19 februarie 2014

Ref.: Apelul președintelui României, domnul Traian Băsescu, referitor la escaladarea violențelor la Kiev

Președintele României, domnul Traian Băsescu, este profund îngrijorat de valul de violenţă şi de pierderile de vieţi omeneşti produse în confruntările de pe străzile Kievului, acolo unde protestatarii Euro-Maidanului se confruntă cu forţele de ordine. România a trecut prin confruntări violente, în Revoluția din 1989 peste 1.000 de persoane pierzându-și viața în lupta pentru libertate și democrație. Am învăţat atunci că violenţa nu este o soluţie și că opţiunile trebuie căutate prin dialog democratic.

Domnul președinte Traian Băsescu face apel la preşedintele Ucrainei, domnul Viktor Ianukovici, să nu recurgă la forţă şi să nu ordone reprimarea protestatarilor. Un asemenea gest nu poate constitui o soluţie democratică la criza de credibilitate a actualei majorităţi parlamentare. Continuarea reprimării manifestanților prin violență va duce, cu certitudine, la escaladarea confruntărilor și nu poate fi o soluție la actuala criză cu care se confruntă Ucraina. Președintele României, domnul Traian Băsescu, face apel, totodată, la preşedintele Ucrainei, domnul Viktor Ianukovici, să găsească soluții prin dialog pentru a preveni creșterea numărului de victime la Kiev, dar și în alte zone din Ucraina.

Departamentul de Comunicare Publică
19 Februarie 2014

O imagine cât o mie de cuvinte: premierul rus Medvedev și tovarășul Victor Ponta.

O imagine cât o mie de cuvinte: premierul rus Medvedev și tovarășul Victor Ponta.

Declaraţie a ministrului afacerilor externe Titus Corlăţean referitoare la situaţia actuală din Ucraina

Data: 18.02.2014

Urmărim cu profundă preocupare evoluţia evenimentelor de la Kiev şi condamnăm ferm toate manifestările de violenţă, fără deosebire.

Violenţele trebuie să înceteze deîndată. Dialogul este şi rămâne singura cale de soluţionare a actualei crize din ţara vecină.

Dacă semnele de flexibilizare din ultima perioadă, atât din partea autorităţilor, cât şi a opoziţiei, au creat anumite aşteptări pozitive, reluarea violenţelor astăzi, 18 februarie 2014, soldate din păcate cu pierdere de vieţi omeneşti, reprezintă un mare pas înapoi.
Credem cu tărie că trebuie evitate astfel de situaţii care nu fac decât să genereze escaladare şi intransigenţă. Credem, totodată, că părţile trebuie să recurgă la calm şi discernământ.

În aceste momente de maximă tensiune, când există din nou victime în rândul cetăţenilor din Ucraina, trebuie, mai mult decât oricând, conştientizat că numai dialogul poate conduce la soluţionarea crizei.

Poziţia noastră, care este şi a Uniunii Europene, rămâne neschimbată. Unica metodă de soluţionare a crizei, de reconciliere între putere, opoziţie şi protestatari este dialogul.

Va fi vai și amar de țara asta când partida pro-rusă PSD și/ sau PNL va deține toate frâiele puterii. UE nu are nici puterea și nici voința de a ne apăra în fața Rusiei, cu atât mai puțin în fața unei Rusii infiltrate la toate nivelurile de putere.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Vlad M.

Vlad M.

50 Comments

  1. Daniel Francesco
    19 February 2014

    Ministrul de externe al Suediei Carl Bildt a scris pe Twitter ca Ianukovich „are sange pe maini”:

    „Trebuie sa fim clari: responsabilitatea finala in legatura cu mortii si cu violenta revine presedintelui Ianukovich. El are sange pe maini.”

    http://www.lefigaro.fr/flash-a…..-suede.php

  2. George Daniel
    19 February 2014

    Din spaţiul european avem reacţii poloneze şi suedeze – iniţiatorii Parteneriatului estic plus preşedintele român. În rest, multă îngrijorare.

  3. George Daniel
    19 February 2014

    Şi Saaka ştie cum stă treabă.

    http://online.wsj.com/news/art…..0862388416

  4. Anca Cernea
    19 February 2014

    Lech Kaczyński, Tbilisi, august 2008:

    „Știm bine, astăzi e Georgia, mâine Ucraina, poimâine Țările Baltice și, mai târziu, poate vine vremea și pentru țara mea, Polonia!”

    Ar putea veni vremea și pentru România, ce e așa greu de văzut?!

    Acum, nu că aveam așteptări de la Ponta să se gândească mai departe de circul de la Soci. Sau să-i pese de România. Dar opoziția anti-USL ar putea totuși să-și dea seama de pericolul în care se va găsi țara noastră în cazul (foarte probabil) în care Putin și Ianukovici fixează Ucraina sub cizma rusească. ȘI SĂ ZICĂ NAIBII CEVA, MĂCAR OPOZIȚIA, LA BUCUREȘTI, LA BXL, UNDE S-O GĂSI UN MICROFON!!!

    Dacă la anul rușii intră în Republica Moldova (după ceva diversiuni, transnistreni, găgăuzi, etc) și peste doi ani „întregesc” Moldova până la Carpați, iar în 2017 întregesc de tot Imperiul Sovietic (așa după cum au declarat că-și propun), anexând și ceea ce va fi rămas din România, la fiecare dintre aceste etape, UE își va exprima îngrijorarea.

    DACĂ PUTIN IA UCRAINA ȘI VEDE CĂ NU SE ÎNTÂMPLĂ NIMIC, NU E POSIBIL SĂ SE OPREASCĂ LA UCRAINA!

  5. Anca Cernea
    19 February 2014

    Reacțiile poloneze hotărâte vin dinspre opoziție. Inclusiv inițiativele poloneze din PE.
    Președintele Komorowski (zis și Komoruski) a încercat să-l sune pe Janukovici, dar acesta nu i-a răspuns la telefon.
    Premierul Tusk a analizat situația din Ucraina de la tribuna Sejm-ului. A subliniat în fața ziariștilor că răspunderea pentru actuala situație este de ambele părți ale conflictului.
    Ministrul de Externe Sikorski e în concediu.

  6. Daniel Francesco
    19 February 2014

    Papa Francesco s-a declarat preocupat de ceea ce se intampla la Kiev si a spus:

    „Asigur poporul ucrainian caii sunt aproape si ma rog pentru victimele violentelor, pentru cei apropiati lor si pentru raniti. Invit toate partile sa inceteze toate actiunile violente, pentru concordie si pentru pacea tarii.”

    http://www.lefigaro.fr/flash-a…..lences.php

  7. Aka
    19 February 2014

    Rusia este principalul vinovat, rusia are asupra sa sangele varsat de iresponsabilul presedinte ucrainean, un fel de ponta 2. Europa tace, desi acesti oameni pentru valorile europene si pentru europa lupa si mor. Iar ticalosul ponta, acest iresponsabil gretos, a mers sa se inchine la noul imparat in care vede salvarea grupului infractional organizat pe care il pastoreste. Rusine, europei, si rusine acestui popor vegetal caruia numai la stomac ii este gandul, acest popor de asistati si imbatranit, care de abia asteapta sa vina unul sa le puna jugul pe gat!

  8. Aka
    19 February 2014

    Apelul lui papa mie mi se pare in acelasi ton cu al europei acestea fara cojones! Domniile lor sunt impartiali, sunt echidistanti ca asta e la moda. E in trendul hipsterist de azi sa fi echidistant pentru ca, nu-i asa, toti sunt aceasi mizerie! Acest papa de la inceput mi s-a parut unul dintre cei mai comunisti papa in gandire. Daca mai traia papa Ioan Paul al 2lea, acum era pe baricade cu acei bieti oameni care inca mai cred in valori europene ca libertate! Niste cacaciosi, asta sunt toti!

  9. Daniel Francesco
    19 February 2014

    Ion Ilici Iliescu isi spune parerea despre Euromaidan – pe care o defineste ca „rasmerita” – si isi lauda politica din anul 1990:

    „O asemenea razmerita stopeaza eforturile de comunicare si dialog. E o tara mare, cu probleme pe care le-am avut si inca le mai avem si noi. Factorul politic e slab, lipsa dialogului politic cu toate componentele socio-politice. Noi am trecut prin asemenea timpuri, dar am trecut peste ele. Viata politica era mult mai animata la noi. Erau vreo 300 de partide la inceputul anilor ’90.

    Va amintiti ce atmosfera era. Piata Universitatii risca sa se transforme intr-un ferment al unei miscari anarhice sau am avut venirea minerilor veniti sa protesteze impotriva promotorilor Pietei Universitatii. Noi am ales calea dialogului. Dupa alegeri am avut cateva momente fierbinti de asemenea.

    http://www.ziare.com/ion-ilies…..ie-1283572

  10. Anca Cernea
    19 February 2014

    Apel de pe Maidan:

  11. Pataphyl
    19 February 2014

    ilici e antologic:

    Noi am trecut prin asemenea timpuri, dar am trecut peste ele

  12. Anca Cernea
    19 February 2014

    @11 Cum ar veni, „știm prin ce trece bietul Ianukovici, suntem alături de el, o să treacă toate, rezolvă el”

  13. Emil Borcean
    19 February 2014

    UE va lua maine in considerare masuri care trebuiau aplicate in urma cu saptamani.

    The European Union moved toward freezing the assets of Ukraine’s most powerful officials and denying them travel visas after a crackdown on pro-democracy demonstrators in Kiev left at least 25 dead and stirred fears of a civil war.

    EU foreign ministers will meet tomorrow to weigh “all possible options,” including “restrictive measures against those responsible for repression,” EU foreign policy chief Catherine Ashton said in an e-mailed statement in Brussels.

    Ukraine Leaders in Focus as EU Weighs Asset Freezes, Travel Bans

  14. Bogdan Calehari
    19 February 2014

    Deoparte Satana, de cealalta niste pacalici. Putin vs UE. Ce pot sa faca pacalicii intr-o asemenea situatie? Sa se faca frati cu Dracu’ pana trec puntea. Adica sa faca ce stiu ei mai bine: compromisuri si cedari rusinoase. Si sa dea bani. De cate ori este intr-o situatie mai sensibila, mai cu spatele la zid, UE baga mana in buzunar si plateste taxa de protectie. Istoria a aratat ca si atunci cand adversarul horcaie, bolnav fiind, UE continua sa-l plateasca. Vezi cazul jde miliardelor de dolari si marci date URSS-ului din 84 si pana in 91. Numai ca in situatia de fata nu prea tine.
    De fapt pacalicii nu sunt chiar atat de vinovati pentru ca se comporta asa. Nu mai au cum si nici nu mai stiu, si nici nu mai sunt in stare sa se comporte altfel. Ultima oara cand unii dintre ei mai stiau si erau si in stare a fost acum 70 de ani. Ultima oara, DEFINITIV.
    Asa ca, pacalicii nu pot reactiona decat institutional. Si au putut sa o faca, de cand Satana a ajuns la Berlin si pana acum, pentru ca Fratele cel Mare si Puternic, cel neemasculat, i-a tinut sub aripa lui protectoare, cheltuind jde miliarde pentru asta.
    Numai ca Fratele isi face de cativa ani, regulat, un tratament cu sedative. Cel care I le administreaza este si el un pacalici. Si Satana stie asta. Ce se va intampla? Nu stiu.

  15. silviu
    19 February 2014

    1 sprijinirea in Romania ,Polonia si Georgia a unor guverne loiale
    2 amplasarea rachetelor tactice la frontierele Ucrainei si in enclava Kaliningrad
    3 declansarea sau radicalizarea unor manifestatii in Ucraina in special in zona de vest a acestei tari
    dand vina violentelor pe manifestanti : lovirea fortelor de ordine ,Aparitia in presa a manifestantilor cu pistoale si arme automate , uciderea sau rapirea celor care se opun violentelor
    4 creearea de tensiuni suplimentarea in Transnistria si Gagauzia
    5 provocarea UE si NATO pentru o interventie militara in Ucraina
    varianta b la punctul 4 daca europeni nu musca nada . o interventie militara rusa sub pretextul de protejare a cetatenilor rusi din zona
    cu ocazia acesteia ar urma crearea noi de baze rusesti in Ucraina si Transnistria

  16. Vlad M.
    19 February 2014

    Au intrat pe fir si securistii din Ucraina. Impotriva protestatarilor, nu a kaghebistilor.

    CRIZA DIN UCRAINA: Serviciile speciale deschid o anchetă pentru tentativă de preluare ilegală a puterii

    Serviciile speciale ucrainene au anunţat miercuri deschiderea unei anchete pentru tentativă de preluare ilegală a puterii, în urma ciocnirilor din ultimele 24 de ore de la Kiev, soldate cu 25 de morţi.
    Ancheta, care vizează „unii oameni politici” fără să îi nominalizeze, se referă la „acţiunile politice ilegale ce urmăresc preluarea puterii”, potrivit unui comunicat al serviciilor secrete (SBU).

    PROTESTELE DIN KIEV: Serviciile ucrainene de securitate SBU lansează o operaţiune „antiteroristă” în ţară

    Serviciile ucrainene de securitate SBU au anunţat miercuri lansarea unei operaţiuni „antiteroriste” la nivel naţional, împotriva unor grupări radicale pe care le consideră responsabile de reizbucnirea violenţelor care s-au soldat cu 26 de morţi la Kiev.
    „Grupările extremiste şi radicale ameninţă, prin acţiunile lor, viaţa a milioane de ucraineni”, a apreciat SBU într-un comunicat.
    „În acest context, Serviciul de Securitate şi Centrul antiterorist din Ucraina au decis astăzi (miercuri) să lanseze pe teritoriul ucrainean o operaţiune antiteroristă”, adaugă SBU.

  17. John Galt
    19 February 2014

    După ce a reacționat isteric la marile „jigniri” ce i-ar fi fost aduse de Victoria Nuland, oficial american care condamna întocmai lipsa de reacție a UE față de ce se întâmplă în Ucraina, Bruxelles-ul nu a fost capabil să ia atitudine față de regimul Ianukovici. Divizată între adversari ai imperialismului rusesc și pro-ruși, UE, viitorul de aur al omenirii, nu poate lua decizii. De pe urma neputinței sale rămâne doar condamnarea bătrânească a violențelor și declarații rostite în sfântul limbaj de lemn al birocraților de pretutindeni.

    Margaret Thatcher in urma cu 20 de ani:

    European Union, as an old=fashioned socialist bureaucracy, is „fundamentally unreformable” and also culturally hostile to the United States, therefore making military cooperation impossible. European defense is an idea in search of itself. It currently amounts to a paper army with paper resources, and its battlefields is a desktop in Brussels. The paucity of command and control assets and high-readiness units is potentially debilitating, as is the scarcity of high-end air units and precision weaponry.

    „(A unified) ‘Europe’ is the result of plans. It is, in fact, a classic utopian project, a monument to the vanity of intellectuals, a programme whose inevitable destiny is failure: only the scale of the final damage done is in doubt.”

    During my lifetime most of the problems the world has faced have come, in one fashion or other, from mainland Europe, and the solutions from outside it. [..] What we should grasp, however, from the lessons of European history is that, first, there is nothing necessarily benevolent about programmes of European integration; second, the desire to achieve grand utopian plans often poses a grave threat to freedom; and third, European unity has been tried before, and the outcome was far from happy.

    (On Who Got Credit For Ending The Cold War) „The role of Ronald Reagan had been deliberately diminished; the role of the Europeans, who, with the exception of Helmet Kohl, were often keen to undermine America when it mattered, had been sanitized; and the role of Mr. Gorbachev, who had failed spectacularly in his declared objective of saving communism and the Soviet Union, had been absurdly misunderstood.”

    „(Gorbachev’s) remarks in Prague seemed to me, to say the least, of doubtful validity. Yet nor should they be lightly dismissed. They represent the articulation of a strategy, common to the left in many countries, of seeking to escape all blame for communism and then going on to take credit for being more pragmatic, modern, and insightful about the world which those who actually fought communism have created. It is a pressing necessity to expose and defeat both distortions.” –

    „It is always important in matters of high politics to know what you do not know. Those who think that they know, but are mistaken, and act upon their mistakes, are the most dangerous people to have in charge.”

    (I)t is highly questionable whether when ‘Europe speaks with one voice’, as we are so often told it is doing, anyone is really listening. Europe’s reputation as a serious player in international affairs is unenviable. It is a feeble giant who desperate attempts to be taken seriously are largely risible. It has a weak currency and a sluggish inflexible economy, still much reliant on hidden protectionism. It has a shrinking, ageing, population and, with the exception of Britain, rather unimpressive armed forces and, not excepting Britain, muddled diplomacy”.

    „The blunt truth is that the rest of the European Union needs us more than we need them.”

    Margaret H Thatcher

    All quotes are from her last book, ‘Statecraft’.

  18. Venceremos
    19 February 2014

    Nu vă temeți, frați neoconi! America are controlul. Citiți încurajatorul articol al Dr. Paul Craig Roberts cu titlul „US and EU Are Paying Ukrainian Rioters and Protesters”.

    Sau un alt articol de același autor, „Russia Under Attack”, din care înțelegem că și noi, prin frații noștri de peste Prrrrut, suntem în linia întâi. Citez:
    I have received an email from Moldova, a country bordered by Romania and Ukraine with cities on the Moldova-Ukraine border, that Moldovans are paid 30 euros per day to pose as Ukrainian protesters.

    N-are Rusia banii Americii, nu mai vorbesc de bombe atomice, drone etc. Dacă e nevoie, transformăm Rusia intr-un parking lot, hahaha!! Sau într-un câmp de cartofi. În epoca de piatră îi aducem pe creștinopații ăia, hahaha!!!

    Venceremos! (Shalom ???? )

  19. pista laszlo
    19 February 2014

    @ aka

    Eu sunt ortodox, nu am vreo simpatie pentru Vatican in general sau pentru papa Francisc in special. Dar nu este frumos sa vorbesti asa despre papa. Nu se cuvine deloc. Nu este respectuos.

    In afara de modul de exprimare inadecvat este si o neintelegere a menirii bisericii. Biserica se roaga pentru noi si ne mantuie sufletele pe lumea cealalta. Imparatia lui Hristos nu este de pe lumea aceasta. Biserica nu face politica. Cu ceva timp in urma, mai multi preoti ortodocsi (Patriarhia Moscovei) veneau si se rugau pe Euromaidan intre cele doua tabere, manifestantii si Berkut, si tuturor ucrainienilor li se parea firesc, nimeni nu s-a gandit ca acei preoti „fac pe echidistantii”, gen Bruxelles.

    Cat despre europeni, nu numai ca nu au „cojones”, cum spui, dar mai sufera si de cretinism congenital. Situatia li se datoreaza in mare masura. I-au pus lui Ianukovici conditii imposibil de indeplinit, de parca il obligau sa refuze semnarea acordului cu UE. Ei l-au impins in bratele lui Putin. Din moment ce au facut asta deliberat in noiembrie 2013, de ce in februarie 2014 si-ar schimba politica?

    De altfel, daca in 2008, la summit-ul NATO de la Bucuresti, europenii nu s-at fi impotrivit aderarii Ucrainei si Georgiei in NATO Ianukovici nici nu ar fi existat. Era Timosenko, care acum s-ar fi muncit sa rezolve road map/ul cu NATO iar acordul cu UE l-ar fi semnat de acum doi ani.

  20. Daniel Francesco
    19 February 2014

    Cine zicea ca stanga romaneasca nu se va pozitiona fata de conflictul din Ucraina? Costi Rogozen titreaza Cui i-e frică de o axă Paris-Berlin-Moscova? preluaind ideile si stilul de la CriticSpanac. Pe scurt ideea Rogozen-CriticSpanac este ca tulburarile din Ucraina ar fi provocate de neoconii americani ai Victoriei Nuland (F.theEU) care nu ar permite o cristalizare a amicitiei si fratietatii geopolitice. Sa-i dam cuvantul lui Immanuel Wallerstein (CrtiticSpanac):

    „O asemenea alianţă are sens geopolitic pentru Germania/Franţa şi Rusia, iar, pe lîngă sensul geopolitic, diferenţele ideologice contează foarte puţin.”

    Aceasta cugetare l-a facut pe Rogozen sa scoata un norisor de fuuuum la care se uita fix si zice: „Waw! Adevarat tov. Immanuel!”

  21. Vlad M.
    19 February 2014

    Atat l-a dus si pe Venceremos, „neoconi” si „shalom”, adica ignoranta intarita de putin antisemitism. Na, il citeste pe Paul Craig Roberts de la Lew Rockwell, se vede de unde isi trage seva. Nenea Roberts e un antisemit de duzina, mare aparator al oropsitilor „palestinieni”, obsedat de neoconi, care a aparat Rusia cand a atacat Georgia in urma cu cativa ani, a facut zid in jurul regimului iranian si, desigur, considera ca atacurile de la 11 septembrie nu sunt opera terorismului islamic. Un lunatic, asemenea lui Venceremos. Amandoi sunt la fel de dornici de arunca rahat in propria tara si propriul popor (vedeti teoria cu moldovenii platiti sa protesteze la Kiev).

  22. Stelian D
    19 February 2014

    Acum citeva minute s-a incheiat conferinta de presa comuna a celor trei sefi de state din America de nord, tinuta in Toluca, Mexico.
    Surprinzator, Obama a insistat mult pe problema majora de stabilitate a Ucrainei si pe faptul ca monitorizeaza si sint foarte ingrijorati de violentele din Kiev si nu numai. A mentionat ca vorbeste despre subiect si cu presedintele Putin. Sper sa nu fie doar declaratii, si cred ca nu sint , a spus ca vicepresedintele Biden este cel care se ocupa direct de asta .
    Ceilalti nu au mentionat nimic despre asta , nici Steven Harper, nici Enrique Pena Nieto.

  23. Daniel Francesco
    19 February 2014

    Vocea Rusiei indeamna la uciderea conducatorilor opozitiei ucrainiene care ar fi fost instigati de americani. Iata ce scrie Valentin Mandrasescu, pseudonim sub care se ascunde redactia Vocii Rusiei:

    „Americanii au dorit război civil, americanii l-au obținut.”
    „Declanșarea „fazei fierbinți” a conflictului se datorează exclusiv puciștilor pro-americani care, sub conducerea directă a ambasadorului SUA la Kiev, Geoffrey R. Pyatt, au atacat clădirea parlamentului pentru a nu permite desemnarea noului prim-ministru.

    În ultimele 24 de ore, în câteva regiuni din vestul Ucrainei, puciștii au obținut controlul asupra arsenalelor câtorva unități militare și acum „trupele de șoc ale opoziției” pregătite din timp de instructori americani și britanici în Estonia și Polonia în perioada 2006-2013 încearcă să obțină controlul asupra administrațiilor din regiunile din centrul și sudul țării. Acuzele care pot fi aduse autorităților legitime de la Kiev nu țin de faptul că ar fi aplicat măsuri violente împotriva opoziției, ci din contra, autoritățile trebuie criticate pentru că liderii teroriștilor încă mai sunt în liberate și în viață.”

    http://romanian.ruvr.ru/2014_0…..aina-5914/

  24. Vlad M.
    19 February 2014

    Redactia Vocii Rusiei are umor. Se vede ca si astia de pe Critic Atac ii citesc.

  25. DanCanada
    19 February 2014

    La platforma Critikk unul din ‘sefi’ e tov. Ernu care e rusofil mindru („Nascut in URSS”). Incearca tot timpul s-o rasuceasca/inmoaie cum ca treburile sint tulburi, e complicat, nu se stie cine are dreptate si alte barbi de genul asta. E stilul lui clasic s-o dea cotita, probabil ati vazut ‘cearta’ de pe Adevarul intre Ernu si Bocancea. Ernu a avut tupeul sa scrie ca nu numai Moldova e stat artificial dar si Romania. I-am trimis pe blogul personal ernu.ro un mic raspuns insa n-a aparut nici acuma. Se pare ca ii place dialogul insa numai cind lumea e de acord cu el. Ca Iliescu ieri-alaltaieri – pentru el mineriadele au fost ‘dialog’.

    „Pai textul lui Bocancea are +19 pe Adevarul, iar al dvs -22. Deci nu e problema daca sinteti radical sau nu. Textul dvs e de fapt anti-romanesc. ‘Stat artificial, insa stati sa vedeti, mie-mi place artificialitatea’ ”.

    In treaba cu Ucraina se vede clar cita ipocrizie si fatarnicie poate fi in neocomunistii spanaci: cam tot timpul ei sint pro-manifestatii, lozinci, OWS, hochei, alea din Londra – toate sint pentru ei manifestatii anti-capitaliste etc etc insa acuma, cind se moare in strada la Kiev si Lvov ei sint cu „nu se stie, dreptatea e pe la mijloc, UE/SUA si-au bagat coada, ce? aia-s mai buni ca ai nostri? pardon, rusii?”.

    Gretos!

  26. Costin Andrieş
    19 February 2014

    @Dan Canada,

    Ernu participa la conferinte pcrm-istilor ca sa critice ue-ul „impartial” si „echidistant” intre „stalinismul privatizat” putinist si „politrucii” ioropeni. alibiul lui Ernu e ca a fost invitat de un ong de „unii de la bruxelles” , de fapt un ong rusofil, eveniment organizat de un alt ong pcrm-ist. la ce poti sa te astepti de la un bolsevic? (nu e jignire, e descriere)

  27. DanCanada
    19 February 2014

    @Costin #26:

    Mersi, da’ n-am putut sa vad tot ???? Oricum e o confirmare ca Ernul arata in continuare ca naiba, seamana bine cu Solcanu.

    De fapt seamana si la paloarea fetii si la nivelul de prostie in scris ????

  28. Bogdan Calehari
    19 February 2014

    Video socant la ora 12.19. Manifestanti impuscati, unul dupa altul, de catre lunetisti.

    http://www.lefigaro.fr/interna…..fabius.php

  29. john70
    19 February 2014

    Ucrainienii, ca si sirienii si ca multi altii de-a lungul istoriei (ungurii in ’56) fac greseala sa se increada in Vest, care nu-i va ajuta cu nimic. Pai cum sa-i ajute pe ucrainieni cand Putin poate sa le taie maine gazu’? Iar fraierul de Klitschko, in loc sa devina liderul revolutiei, pleaca urechea la tampeniile lu’ alde Merkel, care il indeamna sa negocieze cu criminalu’ Yanukovich, omu’ rusilor. Intre timp imbecilii de intelectuali din Vest au inceput sa strambe din nas ca intre manifestanti sunt „nazisti”. Pai daca nu erau aia, manifestatia se termina dupa 2 zile.
    De’aia Europa trebuie sa-si asigure independenta energetica fata de Rusia! Viitorul se joaca la Pungesti.

  30. Dan
    19 February 2014

    Ianukovici a castigat alegerile in 2010. Deci e decizia lui apropierea de Rusia (desi, cum bine spunea cineva mai sus, a cam fost fortat sa o faca de cativa politruci imbecili de la Bruxelles) si decizia lui are acoperire legala. Alegerile ar fi avut loc anul viitor. Opozitia putea sa mai astepte un an si sa rezolve problema pe cale democratica. A ales calea confruntarii in strada si acest lucru o va costa. In acest moment Ianukovici si-a asigurat victoria in alegerile prezidentiale oricand vor avea ele loc. Ar fi fost bine pentru noi daca Ukraina semna un acord de asociere cu UE. Dar se pare ca pentru multi ani de aici inainte acest lucru nu se va mai intampla. Cine a invatat opozitia din Ukraina sa procedeze asa a gresit decisiv. Hotararea lui Inukovici de a nu semna acordul cu UE si coruptia masiva putea sa duca la o schimbare de regim. Peste un timp se va scanda si la Kiev: „pacat, pacat de sangele varsat”.

  31. Vlad M.
    19 February 2014

    Dan, pornesti de la ideea gresita ca intr-o tara fost sovietica violenta este monopolul opozitiei. Nu este adevarat. Spatiul ex sovietic, si in general spatiul fost comunist, are o particularitate: provocatorul. Serviciile secrete din coltul asta de lume sunt specializate in asa ceva. S-a vazut la noi la inceputul anilor ’90, s-a vazut in Republica Moldova acum cativa ani, se vede din nou in Ucraina. Exista o adevarata istorie a infiltrarii grupurilor de opozitiei care incepe de pe vremea tarilor si a Ohranei. Infiltrarea are ca scop compromiterea si diversiunea. Apoi nu uita ca pe langa provocatori exista forte de stat care au ordine cat se poate de clare in privinta reprimarii opozitiei. Operatiunea antiterorista, declansata de SBU, este un eufemism pentru reprimare securista. La asta trebuie adaugata oricum violenta fortelor de stat.

    Nu spun ca nu exista tampiti si in opozitie, in grupuri asociate cu opozitie. E imposibil sa nu fie, dar sa dai pe opozitie cand fraiele puterii sunt alta parte, iar implicarea Securitatii ucrainene si a KGB-ului este atat de evidenta, e cam mult. Tovarasul Ianukovici este fostul premier al lui Leonid Kucima. In 2004 a furat alegerile si a fost nevoie de Revolutia Portocalie, daca mai tii minte de ea, ca el sa renunte. Asta este omul despre care vorbim. Gasesti ca te poti baza pe bunavointa sa?

    E foarte simplu sa spui ca peste un an se puteau face alegeri. Nu poti sa garantezi ca urmau sa aiba loc, nu poti da asigurari ca urmau sa fie libere, daca lumea intreaga nu privea acolo. Cand se intampla o grozavie, trebuie sa iei atitudine, mai ales cand esti perfect constient ca nu ai puterea de a rezista atata amar de vreme. In Ucraina, se poate sa nu iasa nimic, dar tine cont ca de la bun inceput nu au fost prea multe sanse.

  32. Anca Cernea
    19 February 2014

    numără cineva șopârlele lansate de Dan la @30? că eu nu prea am timp…

  33. Vlad M.
    19 February 2014

    Nu i le-am mai numarat, i-am raspuns direct. ????

  34. Vlad M.
    19 February 2014

    Ceea ce Dan & Company se fac ca nu inteleg este ca nu poti transforma o tara intr-un pion al Rusiei fara a starni nemultumire, mai ales intr-o tara precum Ucraina, care de-a lungul istoriei a suferit atat de mult de pe urma interventiei rusesti.

  35. Anca Cernea
    19 February 2014

    Ianukovici e un criminal. Și dacă o fi fost ales legitim, fără furăciuni și manipulări, acum nu mai e legitim (v. cazul istoric al NSDAP). Locul lui Ianukovici e la pușcărie.
    Președintele ales nu e ales ca să facă ce vrea mușchii lui, inclusiv să trădeze țara și să o dea pe mâna lui Putin, inclusiv să declare zâmbitor că s-a răzgândit, după ce promisese că va semna acordul cu UE – și toată societatea ucraineană, inclusiv alegătorii lui aveau dreptul să aștepte de la el să facă ce a promis!
    Pe lângă jaful și banditismul de stat practicat de gașca lui Ianukovici de câțiva ani, acum se adaugă noi crime, oameni împușcați, răniți răpiți din spitale, torturați și omorâți, folosirea de bande de infractori pt a lupta de partea regimului.
    Așa că să ne mai lase Dan și propaganda rusească pe internet cu legitimitatea lui Ianukovici.

    Și să ne mai lase și cu „violența opoziției”. Așa cum a spus Patriarhul Filaret, cetățenii au dreptul să se apere. E un regim criminal, care își pune poliția și armata să-și împuște cetățenii și să apere pe bandiții care dau țara pe mâna rușilor.

    E absolut admirabil curajul ucrainenilor, determinarea și organizarea lor. Ei au dat peste cap toate aranjamentele ticăloase de culise, nu numai pe cele dintre Putin și Ianukovici, ci și resetul Putin-Obama și lașitatea binecunoscută a UE în fața Rusiei. Au arătat că se poate. Chiar dacă Occidentul e în prezent condus de papagali și de comuniști și dacă nu i-a ajutat nimeni din politica internațională – cu excepția opoziției din Polonia.
    Putin are motive să nu doarmă. Nu numai pt că, dacă pierde Ucraina, i se duce de sub nas visul imperial, ci și pt că exemplul Maidanului E CONTAGIOS!!! Se pare că și în Belarus va începe în curând! Și, de ce nu, chiar și în Rusia.

  36. Silvapro
    19 February 2014

    Iara casuneaza pe Ucraina? Nu le-a fost destul ca au ucis (Uniunea Sovietica/Stalin) in trecut prin infometare milioane de ucrainieni? Tot pentru ca nu au cedat.

  37. Dan
    19 February 2014

    Ar fi bine sa nu vedeti soparle acolo unde nu exista.
    Am convingerea ca opozitia a gresit. Nu cu protestul la decizia guvernului de a nu semna acordul cu UE, ci modul cum a facut-o. Poti sa iesi in strada si sa manifestezi zilnic in mod pasnic (fara ocuparea spatiilor publice si a cladirilor oficiale) pentru ati arata dezacordul cu hotararile guvernului si poate, daca manifestatiile sunt masive sa il determini sa schimbe ceva. Daca nu reusesti astfel nu poti decat sa incepi o campanie prin care sa convingi cat mai multi oameni ca guvernul a gresit si la alegeri sa castigi tu. Pentru ca, la naiba, Ianukovici a castigat ultimile alegeri. Daca tu, care esti in opozitie acum, faci asa, maine cand o sa fi la putere s-ar putea sa te confrunti cu acelasi lucru si poate se ajunge la alegeri din 2 in 2 ani. Daca asta e dorinta strazii… Ce democratie mai este asta?

    *Vlad M – Revolutia portocalie nu a fost caracterizata de o asemenea violenta. Tu pleci de la premisa ca s-ar fi putut sa nu mai fie alegeri (asta nu o cred) sau ca ele ar fi putut fi distorsionate de fraude. Aici ai dreptate. Asta e un pericol pentru o tara ca Ukraina. In acest moment totusi au murit prea multi oameni pentru ca lucrurile sa mai fie cum au fost. Se vor intampla „lucruri”. Alegerile vor fi supervizate mai atent, dar nu putem neglija impactul pe care violentele le au asupra populatiei. Se poate sa avem alegeri prezidentiale anul acesta, asa ca vom afla raspunsul destul de repede. Oricum se poate observa scindarea Ukrainei in doua, la vest si la est de Nipru, la fel ca in 1654.

    P.S. Nu imi place de partidul „Svoboda”. Ma face sa ma gandesc la Jobikul unguresc.

  38. Dan
    19 February 2014

    ***Silvapro
    Am alta viziune asupra istoriei. Dupa cate cunosc regimul bolsevic nu a fost unul rusesc ci in special unul ATEU (la fel ca si regimul nazist). Holodomorul a fost gandit (la Moscova este adevarat) de Stalin (de origine gruzina) si dus la indeplinire de Molotov (de origine ruseasca) si Kaganovici (de origine evreiasca), plus activistii de rand, multi ucrainieni la origine. Spun doar de origine in dreptul persoanelor respective pentru ca acei conducatori ai regimului bolsevic nu mai erau decat niste atei dezumanizati (ei faceau parte deja din poporul sovietic).
    Nu sunt de acord cu aruncarea vinei asupra unui popor sau altul in totalitatea sa. Numai indivizii sunt responsabili de deciziile pe care le iau, bune sau rele.

  39. Vlad M.
    19 February 2014

    La modul ideal trebuia actionat altfel, da, dar situatia este mult prea complexa. Vorbim de o tara controlata la nivel inalt de Rusia, infiltrata puternic de KGB si controlata inclusiv prin securitatii ucrainene, in care manipularea se face la un cu totul alt nivel decat in Romania. Repet, scoala sovietica a provocatorilor nu sufera comparatie. In fata unor asemenea indivizi, este greu de crezut ca poti ramane mereu cu mintea limpede. De asemenea, oligarhii romani nu pot decat sa viseze la puterea mediatica a oligarhilor ucraineni care erau, pana nu demult, de partea lui Ianukovici, acum e mai putin clar cu cine vor tine. In aceste conditii este foarte greu sa mentii permanent o organizare excelenta in piata si sa reusesti sa iti transmiti mesajul. Multe televiziuni ucrainene tin cu puterea, insasi televiziunea de stat tine cu puterea. Daca televiziunea de stat a putut spune ca lunetistii opozitiei trag in politie cand lunestii au ucis zeci de protestatari ucraineni, in stil profesionist, impuscati de la piept in sus, cred ca nu are sens sa ne facem prea multe iluzii in legatura cu puterea opozitiei de a castiga mediatic.

    P.S. Nu e cazul sa apar eu Svoboda. Ala e un partid cu unele idei bune, altele extrem de proaste, doar se numeste social-national. Pe de alta parte, e clar ca sunt diferente intre Svoboda si Jobbik si nu de aceea nu stiu daca ar trebui sa le amestecam. Turanismul Jobbik si dragostea sa fata de rusism nu are nici o legatura cu dorinta Svoboda de a baga Ucraina in NATO si de a o separa de Rusia. In fine, nu asta este subiectul discutiei noastre. Svoboda, in cele din urma, este doar un alt partid din opozitie, in vreme ce Ucraina are atatea alte partide. Gandeste-te la Frontul ucrainean, proclamat ieri. Te sperie Svoboda? Ce parere ai despre unii care zic Ucraina in doua si sunt gata oricand sa lupte impotriva ucrainenilor din Vest?

  40. Dan
    19 February 2014

    Observ ca nu mai imi apar textele. Deci nu mai sunt dorit aici. Nu spun adio, ci la revedere. Sper sa intelegeti ca un pic de dialog si diversitate nu strica. Mai ales ca nu am pareri radical diferite de cele ale voastre.
    P.S. In 1945 toti barbatii de peste 18 ani din familia mamei au fost deportati in Donbas. Presupun ca stiti ca nu rusii au fost deportati de guvernul Groza. Cunosc direct de la sursa anumite lucruri. Asta ca sa nu imi aud „vorbe” ca as fi nu stiu ce sau nu stiu cum.

  41. Daniel Francesco
    19 February 2014

    @ Dan
    Ti-au aparut toate comentariile si aici nu este vorba de dorit sau nedorit, este vorba de onestitate si pareri pertinente spuse cu respectarea unor reguli de civilitate.

  42. Vlad M.
    19 February 2014

    Lasa-l, Francesco. Daca vrea sa se victimizeze, n-are decat sa o faca. Problema cu regimul bolsevic, ateu si sovietic, este ca a folosit rusismul. De aceea si atatia rusi sunt nostalgici dupa URSS: pentru ca URSS a devenit, la un moment dat, o implinire a rusismului, mai precis a unor vise de marire pe care rusii le-au nutrit de mult. Asta este tragedia Rusiei: propria decadere a fost mascata de URSS in glorie. E greu sa te rupi de glorie si sa recunosti ca ai trait in mizerie si ai murit degeaba.

  43. Dan
    19 February 2014

    Scuze si multumesc!
    Monitorizarea a durat un pic cam mult. Asa ca am crezut altceva. Se intampla prin alte locuri.
    Nu ma victimizez ca nu am de ce. Am spus doar la revedere… Uite ca intre timp Ianukovici a cedat si a anuntat alegeri. Acum sa vedem SUA si EU cum se implica in asigurarea unor alegeri decente.

  44. Bogdan Calehari
    19 February 2014

    @ Dan

    „Am convingerea ca opozitia a gresit” , „Nu imi place partidul Svoboda”. E vreo problema daca iti atrag atentia ca Ianukovici este de acord cu tine?

    Cat despre „toti barbatii din familia mamei au fost deportati in Donbass …asta ca sa nu-mi aud vorbe bla bla” voi spune doar atat: daca a-si avea 1 leu, doar un leu, pentru fiecare dintre romanii ale caror rude au fost deportate, inchise, ucise, torturate de catre comunistii sovietici si romani, iar ei s-au comportat dupa aceea ca niste javre, devenind slugile si uneltele acestora, as fi un om bogat, foarte bogat.

  45. Bogdan Calehari
    19 February 2014

    @42 Vlad

    Excelent raspuns! Da, numai rusii sunt in stare de niste sacrificii inspaimantatoare pentru nimic. Si, uluitor, mai sunt si mandri de asta!

  46. Vlad M.
    19 February 2014

    Bogdan, uite ce a reusit diplomatia UE:

    În 48 de ore va fi adoptată şi publicată o lege care reinstaurează Constituţia din 2004. Semnatarii îşi declară intenţia de a forma o coaliţie şi un Guvern de uniune naţională în decurs de zece zile.

    O reformă constituţională care echilibrează zonele de responsabilitate ale preşedintelui ucrainean, Guvernului şi Parlamentului va începe imediat şi va fi încheiată în septembrie 2014.

    Alegerile prezidenţiale vor fi organizate imediat după ce va fi adoptată noua Constituţie, dar nu mai târziu de decembrie 2014. Va fi adoptată o nouă legislaţie şi o nouă componenţă a Comisiei Electorale Centrale, în conformitate cu principiul proporţionalităţii, potrivit normelor OSCE şi Comisiei de la Veneţia.

    Va fi demarată o investigaţie în cazul recentelor acte de violenţă ce va fi supravegheată de autorităţi, opoziţie şi Consiliul European.

    Autorităţile nu vor declara stare de urgenţă. Autorităţile şi opoziţia se vor abţine de la folosirea forţei.

    Niste incapabili.

  47. Bogdan Calehari
    19 February 2014

    @46 Vlad

    Da, asa este. De fapt atat Vladimir Bukovski cat si Soljenitin i-au definit cat se poate de exact, in urma cu decenii, pe occidentali si acum se vede inca odata cata dreptate au avut. Politicienii occidentali de azi, niste incapabili care n-au invatat absolut nimic din greselile pe care le-au facut in trecut inaintasii lor in relatia cu Imperiul Raului. Analisti de azi ar trebui sa-i citeasca intai pe cei doi, si deabia dupa aia sa scrie texte pline de optimism despre cum va interveni Occidentul sa ne scoata din belea. In ultimi 70 de ani, Ronald Reagan, Thatcher si Papa Ioan Paul al II au reprezentat o unica alinierere fericita a astrelor. Speranta multora sta azi numai in eroismul, da eroismul, acestor luptatori fantastici care sunt ucrainienii si nu in retorica dogita a diplomatiei occidentale. Rusii nu mai sunt ce erau pe vremea lui Stalin, dar belicoasa lor potemkiniada da rezultate si acuma in fata gelatinei occidentale.

  48. Dan
    19 February 2014

    44Bogdan Calehari
    21 februarie 2014 la ora 15:44
    @ Dan

    “Am convingerea ca opozitia a gresit” , “Nu imi place partidul Svoboda”. E vreo problema daca iti atrag atentia ca Ianukovici este de acord cu tine?
    Faptul ca Ianukovici a parasit puterea si a fost parasit de oamenii lui asa de repede, arata cat de subtire era sustinerea lui. Deci putea sa fie invins in alegeri. Am si eu obsesia asta cu alegerile. Compar Svoboda cu Jobik (e adevarat ca e vorba de alta tara si deci de alte teluri), ca sa imi fac alta parere vreau sa vad evolutia acestei formatiuni. Nu cunosc parerea lui Ianukovici, nu am stat de vorba niciodata, nici macar nu am facut schimb de pareri pe vreun blog. Si mai e ceva, eu o compar pe Timoshenko cu Nastase. La coruptie, normal. Daca ar fi sa aleg eu, il vreau pe Klitschko presedinte.

    Cat despre “toti barbatii din familia mamei au fost deportati in Donbass …asta ca sa nu-mi aud vorbe bla bla” voi spune doar atat: daca a-si avea 1 leu, doar un leu, pentru fiecare dintre romanii ale caror rude au fost deportate, inchise, ucise, torturate de catre comunistii sovietici si romani, iar ei s-au comportat dupa aceea ca niste javre, devenind slugile si uneltele acestora, as fi un om bogat, foarte bogat.

    O chestie de bun simt: ar fi bine sa nu jignesti oameni pe care nu-i cunosti. Eu spun doar atat, multi din cei care la inceputul lui 1990 ne injurau si aruncau cu monezi in noi strigandu-ne ca suntem platiti sa protestam, acum sunt de „dreapta” . Noi ne-am vandut rusilor si bolsevicilor. Pe bani, normal. Daca Ratiu si Campeanu nu au avut destui.

  49. Bogdan Calehari
    19 February 2014

    @48

    1. Despicand firu’-n patru, adica purtand discutii interminabile pe subiect ca tine, unii s-au trezit ca tot il mai aprofundau, dar in lagar. Daca n-ar fi fost niste „Svoboda” si „Pravy Sektor”, Ianukovici juca acum golf la mosie. Stai linistit, au castigat razboiul dar, in mod aproape sigur, vor pierde pacea, asa ca vei scapa de o obsesie. Vei ramane doar cu aia, cu „alegerile”. Cu „alegerile” alea pe care Ianukovici le-a furat „democratic” in 2004 (si a fost nevoie de revolutia portocalie ca sa plece de la putere) si pe care le-ar fi furat iar, spre marea bucurie a oamenilor de „dreapta” din intreaga lume, fericiti ca democratia a triumfat din nou. Vezi, cat timp compari Svoboda cu Jobbik, poate reusesti sa-i convingi si pe primii sa fie slugile rusilor ca Jobbik. N-ai sa reusesti, dar o sa ai prilejul sa le „studiezi evolutia mai indeaproape”.

    2. N-am jignit pe nimeni. Am facut doar o constatare socio-istorica. Daca toti urmasii celor care au murit in lagare, la Canal, in puscarii, care au fost haituiti de regimul comunist sub diverse forme, ar fi respectat martiriul si suferinta rudelor, comportandu-se pe masura inaintasilor, in Romania ar fost altfel. Din pacate numai putini dintre ei au facut-o. Cei mai multi s-au multumit sa devina, constient sau nu, nu mai conteaza, slugile sistemului. La buna vedere!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto