Un articol de George Daniel Rîpa de la dreapta.net despre răfuiala presei cu capitalismul. Nu ştiţi exact despre ce e vorba? Zapaţi cîteva minute prin iRealitatea şi Antene.
Articolul a fost scris pentru Dilema Veche.
Presa şi-a descoperit un nou duşman: capitalismul
de George Daniel Rîpa
Criza economică globală a permis unor lideri precum Hugo Chavez, Evo Morales sau Ion Iliescu să reia seria atacurilor tradiţionale la adresa sistemului capitalist. Concomitent, „modelul chinezesc“, „modelul cubanez“ sau „modelul venezuelean“ atrage tot mai mulţi tineri, seduşi de discursurile radicale. În fond, cine nu îşi doreşte, măcar o dată în viaţă, să schimbe lumea? Fie că aruncă cu pietre în forţele de ordine, precum tinerii greci, fie că scrie comentarii la articolele postate pe Internet – aşa cum fac poate chiar unii dintre cei care citesc acest text –, scopul declarat al noilor revoluţionari ai secolului XXI este uşor de explicat: moartea capitalismului.
Din nefericire, de multe ori, presa mainstream participă cu acelaşi avînt revoluţionar la condamnarea sistemului capitalist şi, mai ales, la slăvirea noilor idoli planetari. Jurnalişti în esenţă oneşti, şi care nu pot fi nicidecum bănuiţi măcar de activism socialist revoluţionar, se poziţionează pe aceleaşi baricade ca şi protestatarii greci.
Cazul presei greceşti
Nu insistăm asupra contextului. Povestea e cunoscută: sute de manifestanţi greci (susţinuţi de grupări de anarhişti străini) duc lupte de stradă cu forţele de ordine din marile oraşe elene. Motivul? Guvernul grec a fost obligat să scadă salariile şi pensiile din sistemul de stat, alternativa fiind falimentul ţării. Pînă de curînd, grecii beneficiau de al paisprezecelea, uneori chiar al şaisprezecelea salariu, şi se bucurau de un nivel de trai superior nivelului economic al ţării. Mai exact, grecii trăiau liniştiţi la umbra măslinului, aşteptînd să le intre turistul pe uşă. Lenea mediteraneană (de înţeles, e cald mai tot timpul) şi-a găsit în ultimele decenii un finanţator de nădejde: bugetul Uniunii Europene, dar şi politicieni care au întreţinut iluzii stîngiste. Decontul nu a întîrziat să apară.
O ştire trecută aproape total cu vederea a fost anunţul televiziunilor, a posturilor de radio şi a agenţiilor de ştiri greceşti de a-şi întrerupe orice emisiune informativă, în ziua de 5 mai. Media elenă a trecut la acest gest extrem ca urmare a „măsurilor de austeritate economică anunţate de guvern“. Chiar şi principala agenţie de ştiri locală, ANA, şi-a suspendat în totalitate emisia. Protestul viza – după cum au explicat jurnaliştii – acordul semnat de Guvernul elen cu Uniunea Europeană şi Fondul Monetar Internaţional.
Dincolo de gravitatea morală a gestului, pe termen scurt, extremiştii din stradă şi-au găsit un aliat nesperat. Între cei care cereau moartea capitalismului şi alungarea reprezentanţilor FMI din ţară şi presa, al cărei rol este acela de a informa, nu a mai fost nici o diferenţă. Întîmplător sau nu, ziua în care presa a coborît pe baricade a fost şi cea mai tragică din ultimele săptămîni. Două femei şi un bărbat au murit în urma incendierii unei bănci, de către extremiştii socialişti. La eveniment au participat indirect şi cele mai puternice sindicate greceşti ce anunţaseră pentru acea zi grevă generală. Ei bine, lenea elenilor, devenită tradiţională, se transformă în hărnicie atunci cînd se pune problema pierderilor unor privilegii. Nota de plată la sfîrşitul zilei a fost însă cruntă: patru persoane, din care una încă nenăscută, s-au jertfit pe altarul progresismului luminat.
Media românească antireformistă
Cele mai puternice critici la adresa măsurilor Guvernului Boc au venit de la televiziunile de ştiri, Realitatea TV şi Antena 3. Indiferent care ar fi fost măsurile, probabil că titlul „Guvernul Boc şi groază“ nu ar fi lipsit. Din păcate, discuţiile de fond asupra măsurilor luate de Guvernul României, de limitare a cheltuielilor publice, au lipsit aproape total. S-a discutat în schimb despre „casa din Mihăileanu“, înălţimea premierului sau genţile Elenei Udrea. Discursul jurnalistic a amintit de poziţia antireformistă asumată de majoritatea jurnaliştilor, la începutul anilor ’90. Noutatea acum a fost incitarea la violenţă. Una dintre vedetele media evoca imaginea unui protestatar grec, „ce se arunca cu capul în scuturile jandarmilor“, şi se întreba retoric ce fac sindicatele din România? „De ce nu vedem aceste imagini şi în faţa Palatului Victoria?“ De altfel, îndemnurile către liderii sindicali, de a „ieşi în stradă“, nu au lipsit de pe ambele televiziuni principale de ştiri. Tonul populist şi-a făcut loc însă nu doar în dezbateri, dar chiar şi în emisiunile informative. Asemeni confraţilor eleni, jurnaliştii români au arătat că sînt oricînd dispuşi să coboare pe baricade.
Presa scrisă a intrat în acelaşi registru grav, populist. De altfel, stînga românească a reacţionat, confirmînd textul lui Zuval Levin – „Recovering the Case for Capitalism“, publicat recent în National Affairs (text tradus integral pe Patruped Bun), de pe poziţii morale. Cea mai des întîlnită critică la adresa sistemului capitalist a fost aceea că sistemul este „nedrept pentru săraci“, categorie identificată imediat în rîndul profesorilor, a medicilor sau a poliţiştilor. Evident, comentariul însoţea ştiri precum aceea că PSD cere impozit progresiv.
Critica sistemului capitalist, dintr-o perspectivă socialistă, şi-a făcut loc în majoritatea cotidianelor româneşti, printre excepţii numărîndu-se Evenimentul zilei şi România liberă. Lăcrimatul pe umerii bugetarilor a fost sport naţional, a lipsit însă ce era mai important: dezbaterea subiectului. Nu au lipsit, în schimb, referirile la maşini scumpe, la conturi în străinătate sau la (poate aţi ratat emisiunea TV) genţile Elenei Udrea.
În toiul protestelor de la Atena, socialiştii români au sărbătorit, cu mare fast, Ziua Muncii. Pe 1 Mai, socialiştii lui Vanghelie s-au zbînţuit pe dansul pinguinului. În schimb, chemarea la arme, a doua zi, sub stindardul preşedintelui Ponta, s-a făcut cu oferirea unor carduri care asigură reduceri la cîrciumi, magazine de haine sau cinematografe. Evident, socialiştii români şi-au spus că nu poţi lupta împotriva orînduirii nedrepte fără un tricou de firmă şi măcar vizionarea a cel puţin unuia dintre filmele îndrăgitului cineast american Michael Moore.
Jos capitalismul, cu ecologismul!
„Conferinţa din Bolivia: Protecţia mediului este incompatibilă cu capitalismul“– este titlul unuia dintre articolele publicate pe platforma Think Outside the Box. Materialul este analizat pe Dreapta.net, autorul întrebîndu-se cum ar reacţiona firma privată care susţine financiar platforma TOTB, dacă afacerile sale din Bolivia ar fi naţionalizate de preşedintele comunist Evo Morales. De altfel, trio-ul Castro-Morales-Chavez a devenit, în ultimii ani, modelul intelectual pentru radicalii comunişti de la Berlin, Paris sau Atena. Există deja numeroase site-uri care vînd tricouri inscripţionate cu declaraţii ale acestora la adresa capitalismului. Piaţa românească beneficiază însă de anumite culori locale, precum celebra butadă „ce a construit Ceauşescu nu au putut ăştia să văruiască în 20 de ani de capitalism“.
„Sînt OK, mamă“
Angelki Papathanasopoulou, tînăra însărcinată în luna a patra şi ucisă de protestatari, a vorbit cu mama sa cu doar cîteva clipe înainte ca extremiştii să incendieze sediul băncii la care lucra. „Mamă, nu te îngrijora, sînt OK“, i-a transmis femeia. Pe fundal se auzea vacarmul demonstraţiilor. „Ei sparg doar bancomatele băncii şi uşile de sticlă de jos. Noi sîntem în siguranţă aici, la al doilea etaj. O să te sun cînd plec de la muncă şi ajung acasă.“
Media elenă a informat cu întîrziere despre decesul tinerei. Cînd s-a produs evenimentul, era în grevă. Protesta faţă de scăderea salariilor, a eliminării beneficiilor nemeritate şi cerea moartea capitalismului.
105 Comments
euNuke
25 May 2010Bun articol. Dilema deja avea in comentarii un aiurit socialist care se baga in seama cu autorul fara sa simta ca’i confirma astfel una din tezele eseului; oamenii astia -pepenasii progresisti- nu suporta si pace sa fie contrazisi, de nimeni, nici macar de realitate ????
Lucidu
25 May 2010Foarte complet pe langa !Iti repugna vad, ca marele Zeus&clitorisu’ politicii nu sunt pupati,ovationati si chiar beatificati de nerecunoscatorii din presa atentie -CHIAR LIBERA -(nu ,nu R.L.!)iar masurile absolut tembele prevazute nu sunt primite cu osanale !Discutii despre proiecte si programe viabile pt. Romanica au fost -de la sindicate ,partide de opozitie ,o.n.g.-uri ,toti si-au spus parerile -dar poate aveai treaba ,sau studiai „romanizarea’ Greciei ,si d-aia… !Ah ,da ,sa nu uit ,si pericolul de razboi (!!!!) pomenit ieri de pleziristu’ de vladescu !
In concluzie ,ceea ce vezi ca ,si anume :reforme ,masurile cab.clitoricean ,stangism ,limitarea cheltuielilor ,anti-reformism ,toate aceste enunturi pompos-gaunoase nu prea mai duc de nas pe nimeni in Romanica .Cel mult doar pe cei cu icoana lu’ Zeus atargatata deasupra patului !
By the way ,n-are cum sa se compare neste ziaristi -socialisti cu maretele varfuri :Nasul ,Cristoiu ,Turcescu ,asa ca nu mai zapa pa la Antene ,si da pe B1 t.v. ,ca-ncepe emisiunea zilnica de ode !
Imperialistu'
25 May 2010Daca nici Cristoiu nu e socialist, nu stiu cine naiba mai e socialist. Vina lui Cristoiu e ca nu il mai injura pe Basescu, pardon, pe Zeus*, asa cum o fac fostii lui colegi de la Antene, si are mai mult creier decat pomanagiii natiei.
* Suferinzii de Basescu Derangement Syndrome prefera acest nume.
P.S. Auzi, „Romanica”. Mai usor cu tiganismele, tovarasi (nota: imi retrag cererea in cazul in care sunteti tigani; tiganii au tot dreptul sa se tiganeasca).
Lucidu
25 May 2010P.P.S.nu ierea tiganism ci doar ma aflam sub influenzza …bauturii de consum alcoolic ..si d-aia vreau sa udderez ..pardon, asta >http://www.youtube.com/watch?v=hOqE-qlrvVo
Acuma, noi cu ce naiba suntem blestemati sa-l suportam pe Machitor si ,pe de alta parte ,daca-l criticam suntem dujmani de clasa ??Si incitam la violente si diferite razbele ?Mai bine ,n-asa ..tovarasi , stati linistiti la locurilii voastra ,tovarasi, calmati-va ,nu protestati ,nu fluierati ,nu dati cu flegme !!!(remember??)
Imperialistu'
25 May 2010Tiganii au dreptul sa se tiganeasca, cu observatia ca, in cazul in care exagereaza, sunt invitati sa isi mute cortul pe alte meleaguri.
De ce e inadmisibila greva de la RATB si Metrorex
George
25 May 2010@Mersi Costin.
Scuzati greselile gramaticale din text, e facut in ultima noapte, terminat la 6 dimineata. M-am bazat pe corectura de la Dilema, e posibil insa sa nu mai existe, dupa modelul „Adevarul” :(.
@Lucidu. In articol era vorba de critica la adresa capitalismului si la modul cum se raporteaza presa la criza economica. Cum naiba ati ajuns la Basescu??
dr pepper
25 May 2010george, dar ce te face sa crezi ca lucidu ar fi citit articolul?
ne’a pus si un youtube de unde isi ia el informatia.
si daca tot a venit vorba de youtube – am si eu unul:
http://www.youtube.com/watch?v=thSTpGnWEAs
???? brill!
„- why is people selling the european currency and buying us dollar?
– because us economy is so much stronger than the european economy.
– correct, why is that roger?
– because is owned by china”
„- wait a minute, the question was how can broke economies lend money to other broke economies who haven’t got any money because they can’t pay back the money that broke economy lend to the other broke economy and shouldn’t lend it to him from the first place because the broke economy can’t pay back”
m’au trecut transpiratiile cu transcrierea asta ????
Imperialistu'
25 May 2010http://www.hotnews.ro/stiri-op…..ecreta.htm
http://www.hotnews.ro/stiri-es…..urerea.htm
Despina
25 May 2010La noi nimeni nu se gandeste ca poate fi inca oprit chiar si ajutorul dat Greciei
The Greek Bailout’s Two Secret Exit Clauses: Why Europe Is Now Cheering For Its Own Demise
The second clause is particularly troubling: since most European countries will soon see massive hits to their GDP, resulting in inevitable spikes in borrowing costs, this becomes yet another example of a game theory arrangement where the benefit to the first defector is far greater than any dowside, with the last to defect left holding the bag on what would basically become a bail out of all of Europe. Many have wondered how arguably intelligent people could come up with a rescue package of Greece in which Greece itself is supposed to contribute to its own bailout. Now we know that this was the ploy all along. The second Portugal, Spain and Italy are dragged under by the vigilantes, their participation in the $1 trillion bailout ends. And when that happens, the full cost of the bailout will be borne by none other than the “richest” member of the IMF, the United States. Obviously, the incentive to blow up one’s borrowing costs in this arrangement are huge, now that both Germany and the US have no choice but to bail out each and every dropping domino. Which is why we are confident
The bottom line is that all of Europe is now incentivized to blow itself up, and it doesn’t even have to put too much effort into it. All the borderline European countries have to do is raise their funding costs to above 5%: this is mere basis points away from where most are trading already. After all the US has no option but to bail them out: Bernanke has made it clear that his Wall Street bosses will not allow their European colleagues to be dragged down by something as trivial as total insolvency, which in turn would uncover just how bankrupt our own financial system is. These are the perverse incentives in what is now officially known as farcist capitalism.
http://riddickro.wordpress.com/
Despina
25 May 2010http://www.logec.ro/2010/05/26…..7-din-pib/
Aici este un articol despre cum se poate dubla datoria Romaniei daca nu se iau masurie de austeritate
Nu stiu daca pot copia taxtul si aduce aici
Nea
25 May 2010O zi din viaţa unor bugetari:
Acum vreo doi ani am avut o problema cu un laptop şi m-am dus la un prieten care lucrează la o bibliotecă din centru.
În cele 2-3 ore cât amicul mi-a reparat şi instalat programe, am avut ocazia să-i văd pe cei vreo 10 referenţi ai bibliotecii. Unul asculta goangele lui Buzdugan la radio, ăla scria la o lucrare de diplomă, altul traducea o carte pentru o editură, alţii fumau pe hol, nici unul nu a mişcat o tastă de calculator sau o carte pentru slujba lor.
Pe la 12, se dă uşa de perete şi una din fete strigă: Hei, azi ne dă leafa!
Nu m-am putut abţine şi am întrebat: Cuuum, pe voi vă şi plăteşte ca să staţi aici? Eu dacă aş avea aşa un birou în buricul târgului, încălzire, internet şi lumină aş plăti bani grei pentru asta.
Cred că munca tuturor laolaltă din ziua aia nu valora nici cât costul apei pe care au tras-o la WC. (Asta nu le-am mai zis-o.)
Iar aici vorbim doar de nişte amărâţi de bibliotecari, nu de directori plătiţi cu sute de milioane pe lună.
Despina
25 May 2010Eu as vrea sa-mi explice cineva de ce nu s-au luat masurile reducere a personalului bugetar inca de acum 5 luni.
Atat as vrea sa stiu:
De ce ?
costin
25 May 2010Despina, asta e intrebarea. Poate din frica, poate din comoditate, poate din neglijenta, poate din politicianism. Nici eu nu stiu de ce. anybody? George, tu ar trebui sa stii
Despina
25 May 2010Frica de cine ?
PS
Maine lipsesc -sper sa ma pot uita maine seara la raspunsuri
costin
25 May 2010Frica de sindicate, de alegatori, eu stiu? Probabil se gindeau ca nu ar mai fi avut sanse sa iasa din nou daca luau masurile alea. speculez.
Despina
25 May 2010Daca este asa, e dezastru….
George
25 May 2010Despina, nu de 5 ani, ci macar de 1 an jumate. Costin, de ce trebuie sa stiu eu ? :))
Eu cred ca problema a fost mai intai la Tariceanu (deficit bugetar pe crestere economica plus birocratizarea si mai mare a „aparatului de stat”) dar si la PDL si PSD. In 2008 si 2009 nu s-au luat masuri de austeritate din considerente electorale. S-o recunoastem, suntem unde suntem din cauza incompetentei guvernelor PNL-PDL-PSD-UDMR.
Nici un guvern nu a facut ce trebuie, asta de acum e primul care ia masurile corecte, insa nu pentru ca are avea vreo viziune de dreapta sanatoasa ci pentru ca altfel intram in colaps.
Imperialistu'
25 May 2010O tara de socialisti (asistati, hoti, pomanagii si alti paraziti), Romania multilateral terminata a lui Dej, Ceausescu si Iliescu.
Despina
25 May 2010Azi am avurt surpriza sa constat ca exista si oameni care muncesc si firme private care au profit ( nu mare) bazat pe tehnologie ce nu prea se gaseste in UE si in lume,.
Sa fie exceptia care intareste regula sau germenii sperantei pentri viitor? ????
Liviu
25 May 2010deci sa inteleg ca voi considerati ca taierea pensiilor cu 15% si a salariilor bugetatilor cu 20% e o solutie buna? :))))))))) vai cat de varza sunteti mai capitalistilor :)) . Traiesc in america de ceva vreme si lucrez la microsoft aa by the way sunt si evreu cu pasaport cu tot (asta apropo de dragostea voastra fata de Israel -cu care nu am nimic impotriva insa ar fi bine sa scrieti si despre UN resolutions care au fost incalcate de Israel nu de alta da e bine sa fiti fair & balanced:) )si nu sunt nici fan chavez nici castro
insa sa imi spui ca grecii protesteaza din cauza ca sunt anti capitalisti si faptul ca in romania unii oameni vor sa protesteze e de fapt un lucru rau … imi pare rau da nu aveti nici o treaba cu economia sau cu mult iubitul vostru basescu care promisese majorarea salariilor prin decembrie 2008 pe motiv ca economia cica mergea insa intre timp s-a sucit :)))
aaa altceva masurile astea trebuiau luate anul trecut insa nu au fost luate anul trecut ca na…cineva trebuia sa candideze la presedentie ????
si in cazul in care nu stiati bugeti nu sunt doar aia de la ghiseu ci si profesorii care v-au invatat sa scrieti bai conservatorii lu’ peste prajit si medicii si pompierii si asa mai departe.
legat de capitalism …sunt impotriva fenomenului asta „green” mi se pare ca e un comunism mascat si aici va dau dreptate insa nu stiu ce fel de capitalism incercati voi sa aparati? asta din america? adica chiar mai crede cineva ca la ora actuala america este capitalista ….come on gimme a break :)) io credeam ca e fascism…u know when the corporations/banks become the government…definitia lu musolinni.
ce fel de capitalism incercati voi sa aparati sau sustineti ? ala a lu’ bush (tax cuts for the rich + war using blackwater & KBR) sau ceea ce sustine cineva rezonabil precum Ron Paul?
ca in mod clar vad ca nu va place obama ..nici mie …insa ceea ce nu reusiti sa intelegeti e ca nu e mare diferenta intre obama sau bush sau intre republicani sau democrati
am dreptate sau nu ?:P
Thanks
Liviu
costin
25 May 2010a mai venit unu cu „iubitul vostru basescu” ????
costin
25 May 2010pt asta l-am criticat si noi pe „iubitul nostru basescu”. dar de unde sa stii tu, care vorbesti ca sa te afli in treaba? ????
iti place sa vorbesti in doi peri, vad. da’ de unde esti asa de sigur pe ce credem noi? nu stii, te anunt. in schimb iti place sa iti dai cu parerea, ca deh, o parere ai si tu. buna, proasta, parere sa fie ????
oricum, bine ai venit!
dr pepper
25 May 2010hahahaha, ei da.
iata ca s’a intamplat si asta.
sa ne viziteze un roman neaos care lucreaza la microsoft in america de ceva vreme si care a intrat sa explice bipezilor cum sta treaba in america.
bravo bah romane, esti tare mah, mai povesteste’ne cum e’n america sa stim si noi.
dr pepper
25 May 2010bai ce m’a distrat asta.
bine ca n’a spus ca e procuror ca lucreaza la „parchet”.
Pataphyl
25 May 2010doc
Văd că omul e din Seattle, am mai intersectat pe ici pe colo pe unii cu crin la botonieră, asta-i situația, mai bine-l întreb dacă-i place ceaiul, se-aude Liviu? Dar Chomsky? Dar fiul lui Ron Paul? În rest chiar că treaba aia cu rezoluțiile ONU – noua Internațională Socialistă – m-a distrat… uai di capu’ mieu
dr pepper
25 May 2010Pata tradatorul.
de ce trebuia sa amintesti de seattle?
trebuia sa’l lasam pe lucratoru’ micro si soft sa ne povesteasca.
Pataphyl
25 May 2010Ce trădător? Păi mai bine punem chistoalele pe masă, ca la Șicago ???? Ai și un mail, btw!
dr pepper
25 May 2010pai da, tradator :). ca trebuia sa’l lasam pe noul nostru erou sa ne povesteasca ce si cum.
euNuke
25 May 2010@Liviu, stimabile specialist, ţin să vă anunţ că lucrez de 12 ani la Intel, divizia executivă, sînt persan zoroastrist cu buletin de Mumbay şi am 3 masterate, in drept, economie politică şi origamorfism, ca atare, fiind io o varză totuşi alfabetizată v-am citit cu atenţie şi răbdare diatriba educativă ca să vă pot meşteri o statuie de carton, cu voia dumneavoastră. După ce m-am masterizat multilateral, am simţi nevoia unui hobby palpitant, aşa că am hotărît să învăţ limba romană pe care o găsesc fascinantă laolaltă cu vorbitorii nativi, şi am reuşit pasămite acest lucru avînd un singur profesor defunct: Ion Luca Caragiale. Aşadar, nu ştiu ce preşedinte iubiţi domnia voastră, dar îmi este foarte clar, curat ca lacrima de dragon, că vă place să puneţi etichete oamenilor pe care nu-i cunoaşteţi încă de cînd le călcaţi bătătura. Şi încă ceva: habar nu aveţi de economie, politologie şi filozofie politică, sînteţi un urechist cu lecturi din reviste libertariene şi receptaţi evenimentele politice prin prisma filtrelor ideatice rezultate in urma consumului exagerat de produse alterate de tip fast-think, dar vă place să vă daţi măsura talentului faţă de alţi semeni pe care nu-i consideraţi tot atît de dotaţi la biblioraftul cu patalamale precum împricinătorul lăudăros. Orişicum, bine aţi venit pe meleagurile bipezilor răi, şi să ştiţi, dragă domnule că nu era nevoie să vă pogorîţi cu hîrzobul dumneavoastră fluturîndu-vă siviul impresionant, că doar se vede de la o poştă că sunteţi o persoană foarte bine educată.
cu respect,
Şurin Yaj???gird
Liviu
25 May 2010fratele meu cate comenut-uri :)))
ce simpatici sunteti voi ????
. În fond, cine nu îşi doreşte, măcar o dată în viaţă, să schimbe lumea? Fie că aruncă cu pietre în forţele de ordine, precum tinerii greci ……….
scopul declarat al noilor revoluţionari ai secolului XXI este uşor de explicat: moartea capitalismului.
=))))
aoleo …deci oamenii care protesteaza in atena de fapt protesteaza ca vor sa distruga capitalismul …ce oameni bah sunt si grecii astia ce fani hugo chavez sunt ei ..nu ma asteptam :)))
parerea mea e ca oamenii nu protesteaza ca sunt radicali sau ca vor sa omoare sistemul capitalist.oamenii protesteaza ca sunt nemultumiti
apropo oamenii care au protestat in romania sunt tot fani chavez sau castro? :)))
lu mama urmeaza sa ii micsoreze pensia si e foarte nemultumita …iti dai seama dupa 35 de ani de munca e un pic cam frustrant sa iesi la pensie cu o pensie mica si apoi sa ti-o si taie ca deh criza domne….:))
lu’ maica-mea nu-i pasa de modelul chinezesc sau de hugo chevez ????
„Cele mai puternice critici la adresa măsurilor Guvernului Boc au venit de la televiziunile de ştiri, Realitatea TV şi Antena 3”
aici va dau dreptate… mogulii sunt de vina pentru toate relele :)))
„Nu insistăm asupra contextului. Povestea e cunoscută: sute de manifestanţi greci (susţinuţi de grupări de anarhişti străini)”
asta suna absolut aberant .exact ca baietii aia care zic ca oamenii au ieist in strada din cauza psd-ului.adica ca si cum oamenii de fapt o duc bine insa psd-ul asta e rau si ii scoate pe oameni in strada :))
„Critica sistemului capitalist, dintr-o perspectivă socialistă, şi-a făcut loc în majoritatea cotidianelor româneşti, printre excepţii numărîndu-se Evenimentul zilei şi România liberă.”
ati uitat de hotnews oficiosul electronic :)))
aa si nu sunt psd-ist sau pdl-ist sau pnl-ist.Ii urasc pe toti la fel. nu sunt socialist nici „green” si nici anti-capitalist
insa in romania nu e vorba de capitalism vs socialism. e irelevanta discutia asta.la noi e o mare caterinca .sunt toti securisti fie ca sunt din pdl sau psd
nu v-ati prins pana acuma? ????
legat de faptul ca nu e nici o diferenta intre obama si bush
imi posturile de genul „ce fel de socialist este obama”
=))) . o fi socialist o fi fascist sau poate e doar absolut varza precum bush ..hmmm nu stiu raspunsul ????
pe bune chiar nu e nici o diferenta ,poate pe ici pe colo
in legatura cu un comment :
„O tara de socialisti (asistati, hoti, pomanagii si alti paraziti), Romania multilateral terminata a lui Dej, Ceausescu si Iliescu.”
ai uitat de basescu si contantinescu ???? don’t they count ?:P
alt comment:
„Frica de sindicate, de alegatori, eu stiu? Probabil se gindeau ca nu ar mai fi avut sanse sa iasa din nou daca luau masurile alea. speculez.”
frica de voturi prietene:))
off topic
citesc blogul asta de vreo cateva luni si mi se pare ok,sunt de acord cu parerile voastre despre islam ..consider ca islamul e o ideologie retardata insa in acelasi timp cred ca ar fi bine sa aveti o parere mai echilibrata despre conflictul din middle east.Asta e parerea mea.din puctul meu de vedere puteti sa scrieti ce vreti si sa sustineti pe cine vretiVorbiti un pic si despre ce se intampla in Israel.Toata lumea in media americana afirma ca palestinienii sunt oamenii rai si aproape nimeni nu indrazneste sa critice actinile guvernului israelian de frica sa nu fie catalogat antisemit. Nu am vazut nici un post critic la adresa israelului pe blogul asta Mi se pare normal sa prezinti both sides of the argument si nu doar sa sustii absurd israelul .De ce nimeni nu se intreba de ce exista hezbollah sau hamas? nimeni nu se intreaba cum a aparut statul israel stim cu totii motivul iar ala nu e ca sa ofere un homeland pentru evrei pentru ca daca s-ar fi facaut cu adevarat dreptate in problema evreilor israelul ar fi trebuit sa ocupe juma’ din germania :))
stim cu totii ca israelul are mai mult legatura cu religia si ierusalemul si templul lu’ peste prajit pe care oricum nu o sa-l recontruiasca niciodata (nu poti sa distrugi al-aqsa sau cum dracu se scrie ,ca se supara adeptii religiei pacii )
si la fel niciun cuvant despre west bank settlements ..cel putin eu nu am vazut nici un post
Hamas si nassrallah si hezbollah si ahmadinejad sunt niste cretini religiosi care cred in cartea lor de cacat insa la fel si netanyahu.nu ma intelegeti gresit hamas nu vrea sa faca pace cu israel dupa cum bine stim ,la fel si hezbollah, si probabil ar dori sa ii vada pe evrei in marea mediterana,insa nici netanyahu/likud avigdor si toti cretinii aia nu par foarte incantati sa faca pace cu adevarat.aaa si by the way daca e sa faca pace ,unde o sa aiba palestinienii si eu un stat? ca in west bank e cam greu .. deja sunt prea multe settlement-uri?
sunt curios
nu as vrea sa fiu inteles gresit imi place israelul imi plac oamenii insa cred ca politica guvernului israelian este suicidal.Deja statul israel ocupa aproape 60% din teritoriul palestinei ,au si armata puternica si economie,si bombe atomice si democratie si tot ce vrei.parca asta era goal-ul sionismului(sa ofere un homeland pentru evrei) .atunci de ce nu se termina odata cacatul asta intre palestinieni si evrei …pana mea nu cred ca are rost si ultimii 60 de ani oricum au fost aproape un cosmar pentru ambele populatii ???? n-am dreptate? ????
acum intrebare : ce avantaj geo strategic/politic reprezinta Israel pentru SUA? ca sa mor io dca imi dau seama. O tara mica fara resurse,intr-o zona volatila.
israelul cred ca se poate apara si singur fara ajutorul SUA
What’s the whole point?
legat de iran sa fim seriosi iranul nu este un existential threat pentru israel.Putem sa fim siguri ca israelul nu o sa dispara fara un razboi nuclear
citisem un post pe blogu’ asta unde unu’ zicea ca singura solutie in privinta iranului ar fi razboiul :))))
so mori tu ia zi iti iei pusca sa te duci la razboi daca esti asa tare mai chicken-hawk-ule :))
insa putem vorbi altadata despre greselile americii in legatura cu iranul
v-am pupat pe portofel ????
vlad
25 May 2010intre timp a aparut o criza serioasa, dar sigur, e doar un detaliu
Microsoft angajeaza mai nou si manelisti? Ai dreptate, America a luat-o razna
Imperialistu'
25 May 2010Liviule, sa ne ierti, dar ai un oribil stil de mess.
Raman uimit de fiecare data cand aud sau citesc asemenea enormitati. Care media americana? Teroristii paleostinieni sunt transformati in „luptatori”, „militanti”, „rezistenta” si alte asemenea expresii specifice procesul de inalbire stangiste a imaginii, iar Liviu & Co. traiesc cu impresia ca arabii sunt nedreptatiti de presa americana, filosemita din lasitate. Liviule, mai lipseste sa imi spui ca CNN se ocupa cu informarea obiectiva si nu cu dezinformarea.
P.S. Vlade, nu te chinui sa-i explici lu’ nea Liviu cum e treaba cu salariile. Pentru categoria de alegator din care face parte mr. Liviu, daca spui ca salariile vor creste in perioada in care iti exerciti mandatul, aceasta se traduce automat in „salariile nu vor scadea in nici un moment’, ceea ce este aberant, dar cat se poate de fantezist si, deci, imposibil de pus la indoiala pentru omul multilateral handicapat al vremurilor.
Liviu
25 May 2010intre timp a aparut o criza serioasa, dar sigur, e doar un detaliu
rectific: imi cer scuze,basescu nu a promis ca mareste salariile profesorilor cu 50%.A fost o lege votata in parlament pe care basescu a aprobat-o . nu doar o simpla promisiune.Stim cu totii de ce. Legea a fost votata chiar inainte de alegerile parlamentare …what a surprise :))))))
La momentul ala Romania nu era in criza insa America era din cate imi aduc eu aminte .parca un baillout fusese votat in capitol hill ca sa salveve pe too big to fail nu ? Deci la momentul ala era clar ca ceva nu e in neregula.Intrebat de presa daca criza din SUA va afecta Romania ,base al nostru a spus ca cica nu ca cica economia lu’ mighty romanica merge :)))) Dupa aia si-a cam dat seama ca e naspa treaba si nu numai ca nu a mai marit salariile (adica a incalcat legea pe care chiar el insusi marinelu’ o aprobase) s-a gandit sa apeleze la salvatorul lumii FMI :))) what a sharade ????
deci in concluzie argumentul cum ca intre timp a aparut o criza e penibil imi pare rau ???? Daca chiar le pasa de ce se intampla si aveau un pic de simt de responsabilitate poate nu ar mai fi marit nici un fel de salarii chiar inainte de alegeri
aaa uitasem, la un moment dat base al nostru a spus ca de fapt guvernul boc nu si-a propus sa se lupte cu criza ca cica e globala si oricum asteptam ca franta si germania sa iasa din criza si dupa aia logic o sa iesim si noi asta a zis el prin toamna daca nu ma insel :)))) Iar acuma se pare ca patriotismul i-a cuprins pe toti si vor sa taie salariile ca doar na prioritatea guvernului este sa iesim din criza =))))
come on cat de prost ma crezi ?:P
te-am pupat pe portofel ???? a expresia e de la parazitii ???? just to let you know
vlad
25 May 2010Cu fiecare comentariu al tau inteleg mai bine drama SUA: the enemy within. Toate aceste perle ni le transmiti de la biroul Microsoft, nu?
Liviu
25 May 2010:))) what the hell are you talking about? the enemy within?? omg… de ce sunt io the enemy within??
eu vorbeam de ce a zis si ce a facut basescu in legatura cu marirea/taierea salariilor
can u prove me wrong on that my dear friend?
adica ce vrei sa zici ca sunt „dusman” al americii?
in legatura cu ce am zis mai devreme despre america sau israel.Faptul ca nu sunt de acord cu anumite politici externe ale SUA sau Israel asta nu ma face the enemy within
pe bune incepi sa suni exact ca the green boys .daca incerci sa ii contrazici sau sa ai dubii in legatura cu incalzirea globala incep sa iti zica ca esti un dusman al planetei :))
come on man come to your senses ????
pace
vlad
25 May 2010Microsoft guy, think wide!
…maniera ta de a vedea si a interpreta lucrurile, la asta trimiteam. Vrei sa-mi spui ca nu ai decodat ceva atat de simplu? Apari pe statele de plata ale Microsoft, sau doar ca simplu client?
Base trebuia sa ia masurile astea mai din vreme (dupa tine poate chiar inainte de criza), dar la momentul la care te referi intreaga UE inca dormita.
Liviu
25 May 2010„Raman uimit de fiecare data cand aud sau citesc asemenea enormitati. Care media americana? Teroristii paleostinieni sunt transformati in “luptatori”, “militanti”, “rezistenta” si alte asemenea expresii specifice procesul de inalbire stangiste a imaginii, iar Liviu & Co. traiesc cu impresia ca arabii sunt nedreptatiti de presa americana, filosemita din lasitate. Liviule, mai lipseste sa imi spui ca CNN se ocupa cu informarea obiectiva si nu cu dezinformarea.”
care media americana? hmmm fox news :))) fair and balanced remember?:P
nu iau apararea teroristilor palestinieni sau libanezi
nu ii consider nici freedom fighters nici miscare de rezistenta .sunt teroristi.cand iti trimiti copilul sa se arunce in aer inseamna ca ai o problema grava…pui botu’ prea mult la ce iti zice koranul
Insa cand ai auzit un real debate despre problemele dintre Israel si palestinieni pe un major media outlet?
in mod clar nu la fox news
cati jurnalisti sau intelectuali ai auzit sa critice Israelul pentru crimele din gaza
da hamas este o organizatie terorista insa asta nu justifica genocidul de acolo
poate doar Democracy Now/RealNews,Chomsky,Robert Fisk gives some insight in what’s happening over there
„P.S. Vlade, nu te chinui sa-i explici lu’ nea Liviu cum e treaba cu salariile. Pentru categoria de alegator din care face parte mr. Liviu, daca spui ca salariile vor creste in perioada in care iti exerciti mandatul, aceasta se traduce automat in “salariile nu vor scadea in nici un moment’, ceea ce este aberant, dar cat se poate de fantezist si, deci, imposibil de pus la indoiala pentru omul multilateral handicapat al vremurilor.”
well basescu a spus si a aprobat o lege care marea salariile intr-o perioada in care nu avea voie sa zica asta …era evident ca lumea se indreptata spre o mare criza economica. cred ca oricine care are macar un neuron putea sa isi dea seama ca situatia din SUA urma sa ne afecteze si pe noi
Liviu
25 May 2010la momentul la care eu ma refeream EU nu dormea deloc. Royal bank of scotland era in big trouble si nici deutchse bank nu era in good shape ???? .Criza isi facea aparitia si in Europa
and that’s my whole f…ing point. Pe baietii astia nu i-a interesat deloc de criza sau alte „prostii” din astea.Aveau ei alte calcule,veneau alegerile apoi na..craciunul revelionul :)) .Ce vreau sa subliniez este neglijenta.
aaa uitai ma ca base facu’ guvern cu comunistii astiade la PSD ca sa ce ? sa lupte cu criza :)))
vlad
25 May 2010ca sa-i bata in alegeri
PS: UE dormita, stai tu linistit. Am zis UE, nu tarile membre in parte. Si ce te asteptai, sa-si fure sansele la alegeri? Hai ca esti simpatic. Arata-mi un exemplu de lider in acest sens idealist. Ideea este: a reiesit si militeaza in contra tandemului socialist UE/FMI
PPS: FoxNews… deci cand restul presei e corecta politic fata de musulmani, Fox trebuie sa fie impartiala. Spuneai ca urmaresti blogul acesta de o vreme, atunci ce tot vorbesti de lagarul Gaza? Te intrebai undeva cum au aparut miscarile teroriste din zona. Simplu, prin mijlocirea Sharia si spalarea pe creier. Sunt persecutati crestinii in tarile islamice, de ce te-ar mira terorismul consfintit impotriva evreilor?
Noapte buna
euNuke
25 May 2010@Liviu. Domnule, ne comunici solemn următoarea aserţiune ce acuză Israelul de crime foarte grave:
„hamas este o organizatie terorista insa asta nu justifica genocidul de acolo”
şi te întreb foarte serios: ai verificat dacă palestinienii mai există incă in Gaza? că, in ipoteza în care că acest ţinut este populat în continuare la aproximativ aceeaşi densitate cu aceeaşi arabi ce şi-au luat recent numele de palestinieni, îmi rezultă că dumneata ai fi complet desprins de realitatea pămînteană, adică, pe romaneşte, ţicnit. În schimb există destule informaţii ce susţin imanenţa unor intenţii criminale din partea structurilor politice arabe, vecini ai israelului sau de pe aiurea, e destul să deschizi google şi să cauţi filmuleţe cu această nebuloasă pentru dumneata -hamas- o formaţiune paramilitară islamistă ce nu recunoaşte existenţa statului Israel [apropo, dumneata recunoşti dreptul la existenţă statului israelian?]
iată şi definiţia genocidului:
GENOCÍD ~uri n. Crimă constând în executarea metodică și în masă a unei comunităţi etnice
pînă răspunzi, continui să menţin aceleaşi dubii cu privire la capacitatea dumitale de a discerne in plan politic, cît şi asupra facultăţilor mentale, ocultate se pare sub celelalte facultăţi.
Liviu
25 May 2010@euNuke apropo, dumneata recunoşti dreptul la existenţă statului israelian
te rog frumos sa nu ma jicnesti da?
putem sa facem misto unul de altul putem sa ne si injuram daca vrei poti sa ma faci handicapat idiot ticnit sau cum vrei tu ca nu ma supar insa sa insinuezi faptul ca nu as recunoaste dreptul de existenta al statului israel asta deja e jignire.nu numai ca recunosc existenta israelului ,am avut un verisor care a locuit in ashkelon a murit in 2006 lovit de o racheta katyusha in razboiul contra hezbollah
asta sa ca sa stii ……
asa ca nu imi pune loailitatea sub semnul intrebarii ca ne suparam …. asta ca sa nu fii obscen ????
daca esti asa fan israel ia zi ai avea c..e sa iei o arma in ana si sa te duci in kiryat shmona sa te bati cu partidul lu’ allah?
daca nu shut up you chiken-hawk ?
inca odata faptul ca nu sunt de acord cu numite politici ale guvernului asta rasito-xenofob likudian asta nu ma face nici enemy within nici vreun mic ahmadinejad nici nimic altceva da?
„GENOCÍD ~uri n. Crimă constând în executarea metodică și în masă a unei comunităţi etnice”
corecta definitia
exemple :
1)holocaustul
2)genocidul impotriva armenilor
3)genocidul impotriva kurzilor (in turcia/iran/iraq)
4)genocidul impotriva shiitilor in iraq in vremea lui saddam
6)iraq (doua milioane de refugiati in iordania si siria)+ cateva sute de mii morti asta in numele armelor de distrugere in masa a democratiei si ca cica asa l-ar fi sfatuit Iisus pe born again-ul bush
7) genocidul impotriva ucrainienilor in vremea lui stalin
8) mai are rost sa iti zic de mao ??
9) Black september-ul din Iordania ..cred ca ai auzit si de asta nu?
hai sa-ti mai dau un exemplu minor:
ai auzit de jaffa?
stii ca era oras palestinian nu? acuma e suburbie a tel-aviv-ului
Toti palestinenii au fost relocati cand zic relocati ma refer la faptul ca le-au fost demolate locuintele fara sa primeasca recompensa multi au ajuns refugiati in liban sau iordania sau egipt.cei care s-au opus colonizarii au fost impuscati:)
vrei sa mai continui cu exemple din astea ?
pana una alta uite citeste aici
http://www.hartford-hwp.com/archives/51b/020.html
este Hava Keller un fost soldat israelian ????
uite hai sa iti mai dau un link .
baiatul asta explica the whole madnesscel mai bine chiar reprezinta exact parerile mele ???? cred ca ai auzit de el ????
http://www.youtube.com/watch?v=9Vaw658Bow8
bugsy
25 May 2010@Liviu. RIP ptr verisoru’ dar sa stii ca racheta probabil nu era katiusha, ci Qassam, iar Hizbalahul probabil era Hamas, care actioneaza in Gaza, (adica la 2 km de Askhelon). Hizballah sunt mai la nord (adica in sudul Libanului si vizeaza nordul Israelului, adica Haifa, Akko, etc).
cat despre Yaffa – oras palestinian…………no comment!
Liviu
25 May 2010verisorul meu era in armata israeliana si a luptat contra hezbollah-ului in nordul israelului in vara lui 2006 ????
nu stiu daca avea rost sa imi explici cine e in gaza si cine e in sudul libanului ????
Liviu
25 May 2010oricum apreciez faptul ca esti bun la geografie
Liviu
25 May 2010apropo de israel hai sa lasam discutiile astea de genul „io am dreptate ba nu io am dreptate” .cred ca ar fi bine daca am invata cate ceva de la evrei nu numai noi da si politicienii nostrii care vor sa faca reforme in sistemul bugetar ca sa lupte cu criza :))))
ca de exemplu the so called Israel startup phenomenon
http://www.youtube.com/watch?v…..re=related
cred ca avem si noi destui oameni destepti in romania in diverse domenii mate/info/fizica/chimie etc:)
din pacate in romania daca vrei sa faci un start up e aproape imposibil ????
plus ca pierdem prea multi medici/an si programatori si research-eri care refera alte meleaguri ????
pace
euNuke
25 May 2010Foarte bine Liviu, vă văd capabil de progrese iuţi in cîmpul muncii cu intelectul. Remarc însă că sînteţi tare sensibilos, aproape pe cît de căpos vă arăţaţi in a susţine acuza aberantă de genocid, in pofida exemplelor de genocid pe care singur le-aţi procurat, probabil cu ajutorul wikipedia, ceea ce este de lăudat. Jicnitoare ar fi putut fi vorba dumitale care in loc de bineţe ne-a strecurat sfidător in apelative deloc măgulitoare [„verze”, remember?], însă noi sîntem deja obişnuiţi cu stilul impetuos/febril al unora dintre musafirii mai mult sau mai puţin nepoftiţi. Eu nu am dat cu parul în onoarea dumitale de evreu şi nici nu am intenţionat să pun la îndoială buna ta credinţă, ci doar te-am întrebat ceva, repet, pentru clarificarea unor termeni. Deci, v-aţi hotărît, domnule: a fost sau nu genocid in Gaza? Deţineţi probe pentru această acuzaţie de o gravitate excepţională? ne puteţi dovedi in cîteva cuvinte sau măcar prin îndrumări către sursele dumneavoastră de informare următoarele aspecte inerente infracţiunii de genocid:
1] constituirea unui grup infracţional cu finalitate antiumană la nivel guvernamental israelian, cu intenţia distinctă şi decelabilă la nivel cel puţin declarativ de a extermina arabii din palestina
2] săvîrşirea faptei penale propriu-zise, adică constatarea existenţei unui număr foarte mare de victime de aceeaşi etnie sau religie care să reprezinte un procent semnificativ din populaţia civilă a fîşiei Gaza, a Cisiordaniei şi in restul Israelului
3] legătura cauzală dintre numărul excepţional de decese violente in rîndul etniei arabe şi acţiunile acelui grup infracţional constituit la nivel guvernamental
4] caracterul metodic al acţiunilor de lichidare a populaţiei civile arabe din teritoriile menţionate?
după cum puteţi observa cu uşurinţă, iarăşi v-am oferit mură-n gură. trebuie doar să răspundeţi cu NU sau DA. deci, reiterez: puteţi să dovediţi genocidul pe care pretindeţi că l-aţi fi descoperit in Gaza?
şi încă ceva, domnule Liviu, ce simţiţi dumneavoastră, un evreu nesolidar cu statul israelian, dar pasămite iubitor de neam şi tradiţii, ce simţiţi faţă de semenii voştri, cetăţeni ai statului Israel ameninţati cu dispariţia de către organizaţiile fasciste, paramilitare şi antievreieşti din zonă? chiar vă lasă rece posibilitatea atroce a repetării istoriei? Asta pentru că mă tot luaţi la sentiment cu butade ce încearcă să bruieze caracterul lucid al discursului meu, tot împingeţi în direcţia acreditării a tot soiul de impresii ridicole pentru un pacifist autocastrat, precum cea a militantismului meu pro-evreiesc, însă evitaţi constant să empatizaţi cu evreul de rînd, deplîngeţi soarta palestinienilor dar nu vreţi să luaţi in seamă împrejurarea definitorie a politicii israeliene: acest stat este in stare de război încă de la apariţia sa, a fost atacat in continuu atît de organizaţiile paramilitare arăbeşti cît şi de coaliţii de state arabe, şi nu numai hamas ci şi OCI nu recunoaşte pe deplin dreptul Israelului la existenţă.
Şi pentru că vă lamentaţi întruna că acţiunile negative ale guvernelor şi armatei Israelului nu sînt evidenţiate şi criticate suficient în Occident, iată un contra-argument ce soseşte chiar din toiul luptelor, de la un coreligionar tot atît de sensibil şi inimos ca şi domnia ta, o critică acidă şi răscolitoare, însă elegantă, foarte frumos ilustrată şi premiată in Europa pe bună dreptate: Vals Im Bashir, de Ari Folman, un film de animaţie apărut destul de recent, in 2008. Vi-l recomand cu căldură, o contrabalansare vizuală, necesară ca antidot la decocturile frazeologice otrăvite pe care le-aţi ingerat pe cale virtuală.
dr pepper
25 May 2010pe mine unul nu m’a convins romano-americao-evreul nostru.
deloc.
in primul rand daca il intrebi direct fara sa deschida wikipedia, fac pariu ca nu stie nici macar ce forma de guvernamant exista in america.
apoi, argumentele lui evreiesti mi se par foarte false.
nu afirm ca sunt neadevarate, ca pot exista asemenea viziuni )?) – dar mie unuia tot ce afirma liviu mi se pare fals.
mai degraba il vad ca pe un roman care a lucrat o perioada in israel ca apoi sa prinda un contract sau o viza in america.
fara a intelege ce si cum se petrece acolo. sau dincolo.
de acest segment m’am lovit nu odata.
traiesc inchisi in micul lor univers, urasc america pentru ca nu o pot intelege sau pentru ca nu au posibilitatea, ilegali fiind.
asta nu inseamna ca cei lelgali pot fi exclusi.
se lovesc de bariera limbii in primul rand, apoi cea de mentalitate.
va rog sa ma credeti ca eu inca incerc sa inteleg america.
si nu ma refer doar la locul in care traiesc.
america e foarte diferita – nu de la un stat la altul ci chiar in granitele propriului stat aparte.
america, din punctul meu de vedere este foarte greu de descifrat, si nu numai de catre un emigrant aparut din neant dintr’o altfel de lume.
nu, eu unul am ajuns la concluzia ca america este greu de descifrat de insasi amricani.
cu atat mai greu va fi pentru un emigrant venit dintr’o lume complet diferita.
avand o limba si un sistem de valori complet diferit.
chiar astazi vorbeam cu vecinul meu willie, care este negru, despre rasismul din america – si imi explica ca eu ca alb nu il pot intelege, si tind sa ii dau dreptate.
imi spunea ca cel mai rasist stat este oklahoma.
unul dintre cel mai buni prieteni ai mei american este din oklahoma.
il cheama ira…
sunt convins ca exista rasism in america dar nu cel descris de catre willie.
si tot atat de convins sunt ca daca eu care am incercat din rasputeri sa inteleg america – 48 de state – si nu am reusit pe deplin, liviu cu atat mai putin.
si daca liviu chiar nu intelege de ce america sustine singura democratie din orientul mijlociu, degeaba a avut un verisor care a murit sau a avut de suferit in conflictul arbo-israelian.
dr pepper
25 May 2010p.s. desigur, doar daca tot ce sustine liviu este intr’adevar real.
euNuke
25 May 2010doctore, nici pe mine nu m-a convins. tocmai de aceea eram atat de condescendent si înmănuşat, adică adoptam un soi de tachiia neaoşă, aşa, ca pentru iudei defetişti. dacă se pişcă înseamnă că e ingenuu in damblaua lui, dacă nu…eh, atunci e cu treabă prin zonă şi face pe niznaiul.
Imperialistu'
25 May 2010Stangistul se plictiseste si face pe interesantul.
Chomsky, Fisk si Democracy Now, surse credibile de informare. Mai aberant de atat nu se poate.
Basescu a respins si legea pensiilor si tare mult bine i-a facut, dovada propaganda din presa de atunci si ura din presa de acum. Ca le respinge sau nu, legile tot sunt votate de parlament, inclusiv de PDL, partid in care nu mai are de mult timp influenta, dar pentru obsedati tot Zeus ramane. As fi preferat sa respinga si legea profesorilor, dar nu vad cu ce e el mai vinovat decat nemernicii care au votat-o in parlament si care acum se revolta ipocrit.
emil
25 May 2010Liviu:
In ce an?
Liviu
25 May 2010@emil : http://washington-report.org/b…..404075.htm
evident nu o crezi si o sa zici ca sunt un extremist de stanga relativist multiculturalist s.a.m.d. ????
@imperialistu :
„Stangistul se plictiseste si face pe interesantul.”
„As fi preferat sa respinga si legea profesorilor, dar nu vad cu ce e el mai vinovat decat nemernicii care au votat-o in parlament si care acum se revolta ipocrit.”
asa cum am zis mai devreme basescu nu e mai vinovat decat cretinii din parlament.SUNT TOTI O APA SI UN PAMANT indiferent ca se considera de stanga sau de dreapta ????
nu cred ca in romania membrii de partid aleg un anumit partid din cauza ideologiei.nu cred ca cineva este in pdl sau pnl pentru ca el chiar crede in ideeile de dreapta la fel cum nu cred ca cineva care este in psd chiar crede in ideeile de stanga.
cred ca cel mai bun exponent al politicii romanesti este UDMR.Ei reprezinta cel mai bine prostitutia politica
Adica baietii sunt la guvernare si cu PSD si cu PNL si cu CDR si cu PDL cu oricine:)
in ultimii 20 de ani am fost in stare sa acumulam o datorie uriasa,sistemul medical e la pamant sistemul educational la fel,infrastructura e la pamant,ca sa nu mai vorbim de construit autostrazi.
privatizarea a fost un dezastru
industria nu mai exista(cand zic industrie evident ma refer la fabrici si productie adica ceva care sa produca pe bune ca asa avem industrie muzicala da nu cred ca asta se pune :))) )
si as putea sa continui da n-are rost
toate astea s-au intamplat fie sub „stanga” lu’ iliescu si nastase fie sub dreapta lu’ constantinescu fie sub dreapta lu’ basescu si tariceanu si boc
deci in concluzie eu ii urasc pe toti la fel de mult in case u thought i was taking sides ????
@drPepper:
„pe mine unul nu m’a convins romano-americao-evreul nostru.
deloc.”
„apoi, argumentele lui evreiesti mi se par foarte false.
nu afirm ca sunt neadevarate, ca pot exista asemenea viziuni )?) – dar mie unuia tot ce afirma liviu mi se pare fals.”
la ce anume te referi ?
„mai degraba il vad ca pe un roman care a lucrat o perioada in israel ca apoi sa prinda un contract sau o viza in america.
fara a intelege ce si cum se petrece acolo. sau dincolo.
de acest segment m’am lovit nu odata.
traiesc inchisi in micul lor univers, urasc america pentru ca nu o pot intelege sau pentru ca nu au posibilitatea, ilegali fiind.
asta nu inseamna ca cei lelgali pot fi exclusi.
se lovesc de bariera limbii in primul rand, apoi cea de mentalitate”
ma vezi prost …
nu traiesc inchis in micul meu univers siv nu urasc america.
si nici nu ma lovesc de bariera limbii desi nu sunt mare vorbitor de engleza
de exemplu nu sunt de acord cu razboiul din irak ca mi se pare nejustificat si cred ca nu sutn singurul care afirma asta insa asta nu inseamna ca urasc america
e trist sau pui tag-uri de genul „uraste america” doar ca are alte opinii
Liviu
25 May 2010@euNuke :
„şi încă ceva, domnule Liviu, ce simţiţi dumneavoastră, un evreu nesolidar cu statul israelian, dar pasămite iubitor de neam şi tradiţii, ce simţiţi faţă de semenii voştri, cetăţeni ai statului Israel ameninţati cu dispariţia de către organizaţiile fasciste, paramilitare şi antievreieşti din zonă? chiar vă lasă rece posibilitatea atroce a repetării istoriei?”
man tot ce vreau si cred ca oricine ar vrea asta e sa se faca dreacu’ odata pace …fiindca cosmarul asta nu poate continua la nesfarsit
solutii:
1) solutia lu ahmadinejad sau nasrallah sau george galloway : sa dispara israelul .nu cred ca cineva care ar un pic de creier si logica ar fi de acord cu o asemenea viziune apocaliptica
2) solutia lu chomsky sau tariq ali si alti anarhisti/comunisti/socialisti :
one state in care sa traiasca in pace si armonie evreii si arabii
cred ca oricine s-ar tavali pe jos de la atata ras.
evreii si palestinienii nu o sa traisca niciodata in pace si armonie mai ales dupa astia 60 de ani plus ca palestinienii au o arma secreta: the demographic weapon.in dmai putin de doua decenii palestinienii ar fi majoritari si evident ca evreii nu ar accepta statutul de dhimi(sau cum dreacu se scrie) sub sharia
3) two state solution
asta pare cea mai plauzibila
dar aici avem un chain reaction : pe de o parte baietii care construiesc in west bank si in east jerusalem ceea ce face aproape imposibila formarea unui stat palestinian.
evident din cauza asta autoritatea palestiniana vrea si nu vrea pace.
hamas si hizballah si altii urasc israelul si evreii.dar parca stiam asta din koran nu ?
musulmanii ii urasc pe evrei anyway with or without Israel
problema e ca daca netanyahu ar vrea pace cu orice pret ar face compromisurile necesare si ar opri colonizarea in jerusalemul de est.Eu pot intelege faptul ca unii evrei considera Ierusalemul capitala lor eterna insa hai sa fim realisti.cu cat incearca sa colonizeze in west bank cu atat mai mult this will play into the hands of hams and others
Otherwise o sa avem acest back and forth intre evrei si palestinieni mai un razboi un gaza ba un suicide bomber in Ierusalem
” însă evitaţi constant să empatizaţi cu evreul de rînd, deplîngeţi soarta palestinienilor dar nu vreţi să luaţi in seamă împrejurarea definitorie a politicii israeliene: acest stat este in stare de război încă de la apariţia sa, a fost atacat in continuu atît de organizaţiile paramilitare arăbeşti cît şi de coaliţii de state arabe, şi nu numai hamas ci şi OCI nu recunoaşte pe deplin dreptul Israelului la existenţă. ”
nu deplang doar soarta palestinienilor ,deplang soarta ambelor popoare.si palestinienii sunt oameni ca si noi
nu cred ca ati dori sa locuiti in gaza cu familia si copii in cazul in care aveti ????
Liviu
25 May 2010@euNuke:
1] constituirea unui grup infracţional cu finalitate antiumană la nivel guvernamental israelian, cu intenţia distinctă şi decelabilă la nivel cel puţin declarativ de a extermina arabii din palestina
cred ca poza asta spune totul my dear friend
http://www.leedspsc.org.uk/wp-…..ne-map.jpg
Liviu
25 May 2010aaa si inca ceva
as dori sa stiu motivatia voastra in a sustine cauza statului Israel cu orice pret ignorand absolut orice greseala pe care acesta a facut-o si scotand in evidenta doar atrocitatile cretinilor musulmani care se arunca in aer in numele alahului lor de cacat:)
daca motivatia este una religioasa(presupun ca majoritatea sunteti crestini daca nu va rog sa ma corectati) atunci nu mai zic zic nimic ca nu mai are rost
daca motivatia este religioasa inseamna ca voi si musulmanii purtatori de koran si AKM sunteti different sides of the same coin ????
nu de alta da e un mod destul de pervers sa fii fan Israel cand esti crestin si probabil bucuros ca sfarsitul lumii e aproape iar asta o sa-l aduca pe Iisus prin zona ca sa-i merleasca pe descendentii lu’ Iuda
pace
costin
25 May 2010iar iti dai cu firma in cap, Liviu?
Liviu
25 May 2010poftim ??
costin
25 May 2010sa zicem asa, unii sint, unii nu sint. si ce ai facut tu mai sus a fost sa iti dai cu firma in cap. ce perversiune? ce sf al lumii? despre ce vrobesti? despre ce spune bill maher sau penibilul ala de dawkins? pentru a sustine israelul nu trebuie sa ai decit bun simt. un minim, acolo.
Liviu
25 May 2010nu ma refer la bill maher
ma refer la asta :
1. Domnul zisese lui Avram: „Iesi din tara ta, din rudenia ta si din casa tatalui tau si vino in tara pe care ti-o voi arata.
2. Voi face din tine un neam mare si te voi binecuvanta; iti voi face un nume mare si vei fi o binecuvantare.
3. Voi binecuvanta pe cei ce te vor binecuvanta si voi blestema pe cei ce te vor blestema; si toate familiile pamantului vor fi binecuvantate in tine.
sunt foarte multi born again in state sa nu uitam de jerry fallwell pat robertson sau basitul ala din texas john hagee si sa nu uitam de the great all mighty bushulica ????
si lista poate continua ….
cand folosesti pasaje biblice pentru a-ti justifica anumite actiuni inseamna ca ai aceeasi problema ca si dusmanii tai ,adica koranistii ????
toti sunt mari admiratori ai Israel-ului.nu ma simt confortabil cu genul asta de „fani”
uite aici mostra de neo-crestinism :
http://www.youtube.com/watch?v=IWMmVIAtHAU
crezi ca rezoneaza cu mesajul de pace/iubire/intelegere a lui Iisus?
costin
25 May 2010ai putea sa incerci sa te referi la noi, cei de aici, cind vorbesti despre noi, cei de aici, nu la nu stiu eu ce sau la presupunerile tare fanteziste. nu am timp acum sa vad exact despre ce e vb, dar vei primi raspuns, fii far’ de grija ????
Liviu
25 May 2010@costin :
„pentru a sustine israelul nu trebuie sa ai decit bun simt. un minim, acolo.”
da sustin statul Israel insa nu sunt de acord cu anumite actiuni ale acestuia.de cate ori vrei sa ma repet?
sper ca statul Israel sa continue sa existe pentru todeauna si sa fie pace sa existe doua state unul pentru evrei in forma actuala si unul pentru palestinieni si poate asa s-or mai calma lucrurile in zona
My whole point is that this insanity must stop ????
evident chiar si daca ar fi pace intre evrei si palestinieni ,koranistii tot o sa-i urasca pe evrei ca na …asa le-a zis profetul lor pedofil si la fel de evident foarte multi evrei ortodocsi nu o sa fie multumiti ca na..Dumnezeu le-a promis toata palestina (mi-e greu sa cred ca Dumnezeu care a creat tot universul si stelele si galaxiile si planetele si viata si tot echilibrul din jurul nostru ar avea real-estate issues de genul asta ???? )
cer prea mult?
daca da… atunci imi cer scuze:)
Shalom ????
costin
25 May 2010off/on topic
MAN BEATEN TO DEATH IN MOSQUE IN „RELIGIOUS RITUAL”: „KILL THE KAFFIR!”
dr pepper
25 May 2010liviu, minti.
nu sustii israel.
sustii teoriile antisemite.
spre exemplu: http://www.jewishvirtuallibrar…..jaffa.html
eu, recunosc nu stiam absolut nimic de jaffa, poate gresesc, dar cel putin m’am informat din mai multe surese.
se spune ca jaffa este cel mai vechi port din lume care a fost prima data construit de moah, sau noe – cel cu arca lui noe.
apoi egiptenii au alungat evreii de acolo din preioada luituthmose al 3-lea care a fost al saselea faraon din dinastia a optispea, jupan peste filistinieni, apoi tribul danienilor a fost cantonat acolo o vreme dupa ce israelitii au recucerit caananul, apoi ca regele solomon sa construiasca primul templu, ca apoi sa se gaseasca vestigii romane, ca apoi dupa exilul din egipt sa ajunga sub stapanirea fenicienilor si mai tarziu a grecilor care au umplut barcile cu evrei si le’au scufundat in maren timpul revoltei macabeean in anul 165 dinaintea lui Hristos.
apoi cruciatii au recucerit localitatea si richard inima de leu a construit o citadela, xare a fost distrusa de fratele lui saladin omorand la acel moment 20,000 de crestini, ca apoi sa fie recastigata de napoleon.
in 1909 niste evrei au cumparat niste dune de nisip ce mai tarziu vor deveni orasul tel aviv.
ca apoi toata populatia evreiasca sa fie deportata in primul razboi mondial de catre otomani.
care s’au intors dupa recucereirea britanicilor ca sa fie expulzata din nou in urma revoltei arabe din 1929.
in momentul acesta orasul jaffa este infloritor si singurele suburbii sarace si nesigure sunt cele din sud detinute de arabi.
am cautat mai mult in speranta de a nu fi acuzat de partizanat si am gasit asta:
Cleansing Jaffa: A detailed eye witness account
martori oculari ce sustin ca tragatori de elita israelieni si atacuri cu bombe au indepartat populatia araba?
hai mah!
cand media fabrica stiri precum masacre de copii facute de evrei?
sa scape media un asemenea scandal?
euNuke
25 May 2010@Liviu. Domnule, nu mi-aţi răspuns la întrebare. Aveţi un mod bizar şi ireverenţios de a vă comporta printre străini, iar acum pe lîngă ţicneala dumitale o să adaug la suspiciuni şi xenofobia. Că nu îmi explic altfel sictirul cu care ne ignoraţi afirmaţiile şi întrebările şi nici nu reuşesc să leg de altceva tonul de fiinţă supremă şi rece cu care ne aruncaţi monologurile pline de dreptate. Uite de aceea o să vă consider de-acum încolo un jalnic propagandist pierdut în noianul de cuvinte împrumutate, cuvinte al căror sens nici măcar nu-l cunoaşteţi suficient de bine in limba romînă. În consecinţă mi-am pierdut orice fel de interes faţă de replicile dumitale, te rog, nu te mai obosi să-mi răspunzi că n-am timp să citesc toţi pomanagiii. Cerşeşte atenţie in altă parte, stimate.
emil
25 May 2010Liviu. Renunta la prostul obicei de a pune cuvinte in gura celor cu care discuti.
Nu, iti spun doar ca esti prost informat.
Autorul incepe cu un fals.
Jaffa nu a fost niciodata exclusiv arab. Conform Wikipedia:
Atit populatia araba cit si cea iudaica au crescut in timp, iar in 1945:
Si doua curiozitati istorice. In martie 1917, guvernatorul militar otoman Jamal Pasha a ordonat expulzarea evreilor din Jaffa si Tel-Aviv. Din Jaffa au fost expluzati 8000 de evrei, ale caror case au fost jefuite de beduini. Citeva sute dintre cei expulzati au murit de foame si boli in iarna dintre 1917-1918. (detalii aici)
In mai 1921, liderul islamic Haj Amin el-Husseini a organizat atacurile arabe din Jaffa asupra populatiei evreiesti: in urma acestui pogrom au fost ucisi 43 de evrei.
Tot autorul articolului tau dezinformeaza grosolan prin omisiune. Ostilitatile in Jaffa au inceput in vara-toamna din 1947, datorita arabilor. Tragatori de precizie arabi urcati in minaretul moscheii Hassan Bek au inceput sa impuste civili evrei din Tel-Aviv.
Alta dezinformare si manipulare grosolana este legata de fuga arabilor din Jaffa, Haifa, Tiberias si in general, cu ocazia razboiului din 1948 (in care, ca sa iti improspatez memoria, arabii au fost agresorii). Responsabilitatea principala este a liderilor arabi locali si din statele vecine, care i-au incurajat pe palestinieni sa paraseasca localitatile in care se aflau. De altfel, insasi clasa instarita araba a fost prima care a parasit Palestina, intr-un exod voluntar, derivat dintr-un calcul simplu: razboiul urma sa fie cistigat de statele arabe invadatoare, iar o sedere temporara confortabila in Siria, Liban sau Egipt era de preferat pina la deznodamintul victorios. Exodul acestei clase instarite a inceput in noiembrie 1947 si a numarat in jur de 30 de mii de persoane. Arabii instariti din Jaffa au plecat incepind cu luna decembrie. Ulterior, odata cu intensificarea ostilitatilor, au inceput sa plece in masa restul arabilor, din varii motive: propaganda liderilor arabi care au incurajat exodul in masa, panica si frica cauzate de razboi, frica de a fi considerati colaborationisti daca ramin iar arabii cistiga razboiul.
In niciun caz nu a existat un plan din partea israeliana de epurare etnica a Israelului. In numeroase ocazii, organizatii si lideri evrei au cerut arabilor sa nu paraseasca localitatile in care se aflau.
Inapoi la Jaffa, cu un articol scris in 1948 de un corespondent la fata locului al revistei The Nation. Spre deosebire de falsul afirmat de autorul articolasului tau, pradarea locuintelor parasite de arabi a fost savirsita de luptatori Irgun si de luptatori straini de partea araba:
Tot acelasi autor al articolasului de dezinformare pe care il citezi, citeaza trunchiat si cu totul scos din context o insemnare din jurnalul lui David Ben-Gurion:
Citatul complet este urmatorul:
Alt sens decit cel pe care il manipuleaza autorasul articolasului.
Liviu, daca asta e ce poti produce in sprijinul idioteniei pe care o implici – anume ca evenimentele din Jaffa din 1947-1948 echivaleaza cu un „genocid minor” – atunci te ajut cu placere sa-ti extinzi orizontul de documentare.
The Arab ‘Right of Return’ to Israel
1948, Israel, and the Palestinians
The Palestinian Refugees
Benny Morris and the Reign of Error
The Ethnic Cleansing of Palestine
Citeste, mai invata, revino. Nu te grabi.
Liviu
25 May 2010ce zic eu : aaa uitai ma ca base facu’ guvern cu comunistii astiade la PSD ca sa ce ? sa lupte cu criza ))
si ce raspunde distinsul vlad :
ca sa-i bata in alegeri
macar aici ai un pic de dreptate.asta este stilul lu base.mereu tre sa gaseasca pe cineva pe care sa dea vina
scurt istoric :
cat a fost primar in bucuresti nu a facut absolut nimic …aaa a daramat cateva chioscuri si a mierlit cativa caini si bineinteles ca pupinbasestii o sa zica pai da a scapat capitala de caini =))))
in campania electorala a din 2004 a zis ca nu a reusit sa faca ce isi dorea in bucuresti evident din cauza lu bombonel care pe vremea aia era dictatorul „nambar oan” impreuna cu za godfather bunicuta ????
motivul era ca reprezentantii din consiliul local erau mai toti de la PSD iar cum premier era nastase acestia au conspirat impotriva lu bunul base si i-au blocat toate fondurile .Deci sloganul de campanie a fost daca va mai aduceti aminte : „singur fac multe cu un cosiliu fac totul” :): asadar bucuresteanul de rand l-a inscaunat pe base once again si i-a dat si consiliu cu tot .Ce a facut base? hmmm let see a lacrimat un pic si a fugit sa se faca presedinte de tara si de neam.
odata ajuns presedinte base a folosit aceaisi tactica.
alianta cu PNL premier tariceanu care oricum a fost un dezastru insa asta nu il scuza pe base ????
evident base a tot dat vina pe tariceanu ca nu a facut nimic,adica mai pe romaneste base cu toate ca era presedinte a procedat de ca si cum era in opoziti.apoi ghici ce facu’ alianta cu PSD ca sa lupte cu criza pe care oricum nu isi propusese sa o combata ca doar deh e globala dupa cum chiar el insusi ne-a marturisit.
Apoi s-a arata nemultumit ca nu a facut cat si-a dorit in primul mandat si s-a hotarat sa mai candideze inca odata :))))))))
aaa uitai ma ca PD-ul era initial partid de stanga da stanga aia pe care o urati voi atat de mult desprins din fostul FSN a lu’ iliescu asta pe care il urati voi atat de mult (si eu la fel) dar intre timp base l-a maritat cu PLD desprins din PNL si asa a rezultat PD-L partid de drapta ma =)))) nu-i asa ca am putea regiza o telenovela…cred ca am dat pe spate tot hollywoodu’ ????
ce o sa faca base’ acu’ ? ca doar na s-a cam imputit treaba cu criza ….pai o sa dea vina pe boc si eventual poate face el intr-un fel sa scape de el
drama e ca 5 milioane au votat cu base si alti aproape 5 milioane cu geoana iar asta ma face sa cred ca „nu m-am nascut in locul potrivit”
Liviu
25 May 2010aaaa uitai ca base da mereu vina pe mogulii rai care au jefuit tara si care vor sa controleze tot insa pe nici unul nu aresteaza.
si eu am boala pe patriciu sau voiculescu sau vantu si alti securisti metamorfozati in mari capitalisti si oil or media tycoons.
insa as prefera ca base sa nu ii mai acuze atata de diverse furturi si manevre si sa ii bage la parnaie ca de altfel vad ca se vrea a fi un lider dur cu mogulii :))
Liviu
25 May 2010@euNuke : ai vazut poza care ti-am trimis-o? daca nu ….asta e
oricum nu uita sa iti faci rugaciunea si sa te rogi pentru Israel ca asa iti zice biblia ca cica daca critici israelul o sa te pedepseasca doamne-doamne
in fine eu cred ca ori esti prost ori simulezi :)))
nu cred ca ti-ai dori sa suferi cum a suferit familia mea in timpul holocaustului.iar ce am vazut in timpul ultimului razboi din gaza nu e departe de ce au facut nemtii in ghetourile din varsovia ???? imi pare rau…boule care esti tu bou
genocid in gaza? ce sa iti mai zic frate ? cand blochezi ajutoare de la crucea rosie si tragi in masina cu ajutoare de la UN,cand blochezi accesul la apa potabila asta ce cacat se cheama ? nu ai vrea tu sa locuiesti in gaza si sa iti vezi copilul (in cazul in care ai )omorat de tancurile israeliene si apoi mancat de caini? si gasit in stare de putrefactie pe plaja?
ti-am zis tu esti prost tare de tot ca altfel nu imi explic
Liviu
25 May 2010@euNuke ma faci xenofob
:)))
ia uite-aici :
„Tiganii au dreptul sa se tiganeasca, cu observatia ca, in cazul in care exagereaza, sunt invitati sa isi mute cortul pe alte meleaguri”
e dintr-un comment anterior al lui „imperialistu’ „
Liviu
25 May 2010@euNuke
eu : nu ai vrea tu sa locuiesti in gaza si sa iti vezi copilul (in cazul in care ai )omorat de tancurile israeliene si apoi mancat de caini? si gasit in stare de putrefactie pe plaja?
dupa ceva de genul asta ia zi ai mai sustine Israelul sau ai vota cu cretinii de la hamas in speranta unui revenge ?
daca vrei sa faci analize incearca sa te pui in locul unuia din Gaza si incearca sa intelegi cum gandesc majoritatea locuitorilor de acolo ,eventual incearca sa vorbesti cu oameni simpli din gaza care nu au nici o vina in tot conflictul asta ,singura lor vina fiind ca s-au nascut in locul nepotrivit la momentul nepotrivit asa cum si evreii s-au nascut in locul nepotrivit(germania nazista) la momentul nepotrivit si singura lor vina era ca sunt evrei ????
Despina
25 May 2010Liviu
Asa, stau si ma uit la ce replici dai.
Vad ca ai timp nu gluma !
Nu ti-au ajuns cei peste 6 mil de evrei ucisi in Holocaust?
Mai vrei?
Da, evrei au o medie de inteligenta peste cea normala.
Sunt si banditi printre ei, asa cum sunt banditi de toate neamurile, peste tot.
Tu ori n-ai de lucru ori esti platit sa intri aici sa jignesti si sa provoci.
Nu reusesti decat sa te faci de ras.
Esti un alt tradator de neam romanesc platit de cei mai mari tradatori.
Sa-ti fie rusine !
Despina
25 May 2010evreii
Liviu
25 May 2010apropo cred ca stii de ultimul episod dintre biden si netanyahu nu?
cand biden un mare suporter al Israel-ului (lucru pe care nimeni nu il poate pune sub semnul intrebarii) afirma ca colonizarea in East Jerusalem e inacceptabila boul de netanyahu il pune la respect ca asa vrea el mah ca e smecher el mah…
deci …..intrebarea este vrea netanyahu pace???
cand intelegi cu adevarat ce a insemnat holocaustul si ce impact phsihologic a avut asupra evreilor vei intelege ca orice crima oricat de mica este inacceptabila
cand iubesti pe cineva orice critica constructiva este binevenita.stim cu totii ca si intr-o relatie este binevenit sa iti critici partenerul intr-un mod constructiv si sa surprinzi momentele cand de a gresit ????
cand refuzi orice critica atunci inseamna ca nu iubesti nici Israelul si nici pe evrei …inseamna ca esti un dobictoc religios cu nimic mai diferit de extremistii religiosi musulmani
i rest my case
pa …boule care esti tu bou ????
Liviu
25 May 2010@despina
„Esti un alt tradator de neam romanesc platit de cei mai mari tradatori.
Sa-ti fie rusine ”
de ce sunt tradator de tara si de neam draga mea? :)))
platit de cine ?:))))
Doamne Doamne …greu la deal cu boii mici ????
Liviu
25 May 2010@despina
„Tu ori n-ai de lucru ori esti platit sa intri aici sa jignesti si sa provoci.
Nu reusesti decat sa te faci de ras.
”
da draga mea sunt platit de fortele malefice ca sa intru pe blogu’ asta si sa va provoc =))))))))
si da sunt un tradator de neam romanesc platit de cei mai mari tradatori =)))))))))
de ce ? ca am boala pe basescu ?:)))
daca asta o fi motivu’ inseamna ca esti mai prosta decat elena udrea si elena basescu si ritzi la un loc :))))
bolovanco :)))
oricum m-ai facut sa rad si te apreciez pentru asta …macar ai si tu o calitate ????
Liviu
25 May 2010aaaa
nu stiu daca ati auzit de baiatul asta
un rabin cui origini romanesti
http://www.youtube.com/watch?v=zMemnJUlhdU
la un moment dat zica ca the land of israel is the landf of the children of Abraham (adica evrei si arabi)
pace
Imperialistu'
25 May 2010Si?
bugsy
25 May 2010Liviu aka Verbal Onan, tu esti sarit rau de tot de pe fix. Cred ca tu esti un papagal a carui iubita/sotie/sora s-a cuplat cu un palestinian , care se dadea mare om de afaceri prin Romnaia, i-a sucit capul si acum spala podele la palestinian acasa, in Gaza City.
Nu pot sa combat prea mult cu tine pentru ca deocamdata, pe luna in curs, Mossadul nu mi-a livrat banii in cont, si nu pot face munca patriotica, dar te asigur ca imediat ce se face transferul combatem.
Pana atunci, citesc ce scrii si imi pun batisa la nas!
costin
25 May 2010Liviu asta parca scrie cind e cu mustu-n freza. a intrat ca sa o faca pe grozavu’ si nu a reusit decit sa se faca de ris
vlad
25 May 2010Liviu #66
te-ai nascut ieri, sau esti doar „inocent” de felul tau, cu mirarile astea? politicienii nu sunt hristosi sa se lase sacrificati pentru tine. wow, mind blowing!
George
25 May 2010Imi place foarte mult la domhul Liviu ca si-a insusit total limbaul de cartier al mult mai celebrului domn Badea: „boule care esti tu bou”, „pupinbasestii”, s.a.
Ultimle stiri sunt ca israelienii au descoperit arme la bordul vaselor. Ce fel de ajutore umanitare erau alea, atunci?
Cateva observatii:
ONG-istii de pe vase aveau cu ei un copil de 18 luni, sau cel putin asa sustin. Este fix aceeasi tactica folosita de palestinieni, care trageau peste gard din curtile civililor pentru ca tirul israelian sa ucida nevinovati.
O alta observatie e ca presa occidentala foloseste la greu ca sursa Al Jazeera.
Si inca ceva. Ce pizda masii cauta europarlamentarii aia intr-un convoi cu arme destinat Hamas? Prin astfel de gesturi, PE isi pierde orice urma de credibilitate.
PS: Cred ca ar trebui un post separat pentru evenimentul de azi.
bugsy
25 May 2010#81, George: ai dreptate, cred ca se cere un post separat pentru evenimnetul de azi. Deja media occidentala s-a dezlantuit asupra ISR.
Referitor la asa zisa saracie din Gaza – un comentariu interesant aici:
„In a typical week, 15,000 tons of Israeli humanitarian aid supplies enter Gaza. Truckloads of meat, poultry, fish, dairy products, fruits, vegetables, milk powder, baby food, wheat and other supplies arrive in Gaza daily. Building materials are also shipped in, when monitored by International organizations so that it is not commandeered by Hamas for the fortification of bunkers. (source ) That is, in a week, Israel sends more aid to Gaza than is contained in the 10,000 tons of the so-called humanitarian aid flotilla. As to “poverty” in Gaza : http://xrl.us/bhm6x9„
emil
25 May 2010Da. Incep sa lucrez la asta.
PS
Imperialistu’ mi-a luat-o inainte ????
Corneliu
25 May 2010#68 Liviu
Unde ai găsit toate bazaconiile de care scrii?
Pur şi simplu nu ştii ce vorbeşti.
Cât despre familia ta în perioada holocaustului, am îndoieli.
Sau eşti unul din cei care-şi urăşte propriul neam.
Nu eşti singurul. Mai sunt încă mulţi alţii, de ex. Chomsky, care mai poartă contorsionările a 2 milenii de diaspora.
Te afli într-o companie „selectă”.
euNuke
25 May 2010@Liviu, nu mai insista, ai convins, cred, pe toată lumea de intenţiile tale reale. Tu nu critici Israelul, ci îl ataci direct, la unison cu duşmanii săi cei mai atroce, arabii fascizaţi din Palestina, iar prin discursul tău te califici nu numai ca defetist de frunte, ci şi, în ipoteza că nu ne-ai minţit şi eşti într-adevăr evreu, ca trădător de neam şi de ţară, pentru că aşa se numeşte fapta unui cetăţean care, in timp de război, işi denigrrează patria şi semenii susţinînd teorii propaganistice ale inamicului. Deci, pe scurt şi retoric, ce te determină pe tine să comiţi balamucul propagandistic aici, pe acest site? bănuiala mea este că ori postezi de la ospiciu, ori de la un serviciu, altul decît cel pretins, de la microsoft.
Cît despre xenofobia dumitale, ţi-ai cam dat arama pe faţă. Ai explodat in epitete culese de pe maidan, ba chiar ai căutat in dosarul pe care i l-ai făcut lui imperialistu afirmaţii compromiţătoare după mintea ta de autist, fără să-ţi treacă un moment prin cap că există o latură umoristică, pamfletistică ce marchează discursul imperialistului şi al altor bipezi răi. Judecînd însă ulterior incapacitatea dumitale de a înţelege umorul, precum şi lipsa oricărui semn de relaxare mentală, pot conjectura un fals ce ni l-ai aruncat din capul locului incercînd să ne înşeli cu identitatea dumitale romano-evreiască. Nu eşti in stare să rîzi, nu pricepi o vorbă de duh şi eşti extrem de încrîncenat împotriva evreilor, şi mai ai şi tupeul meschin să ataci romanii pe motive de credinţă. Mă harapule, nu ţi-e ruşine să ne calci bătătura şi să împroşci religia strămoşilor cu ocare mizerabile? Tu nu eşti măi neicuşorule evreu şi nici romîn, poate eşti arab, poate o corcitură turcică islamizată sau un ateu care face de ruşine branşa liber-cugetătorilor prin plecăciunile şi osanalele pe care le face faţă de cea mai criminală religie-politică pe care omul [daca Mohamed poate fi considerat omî a inventat-o. Valea!
Liviu
25 May 2010@euNuke:
„aşa se numeşte fapta unui cetăţean care, in timp de război, işi denigrrează patria şi semenii susţinînd teorii propaganistice ale inamicului”
Si america e in razboi in irak iar bush la un moment avea 30% approval rating si foooooooarte multi americani erau impootriva lui si a razboiului.
foarte multi americani sunt frustrati ca obama nu a retras trupele din irak asa cum a promis,ma rog a retras cateva insa le-a replace-uit cu contractori ????
asta ii transforma pe respectivii americani in tradatori?
multi americani nu au sustinut razboiul din irak ? deci sunt tradatori de tara si de neam dupa parerea ta
deja incepi sa suni exact ca bush : „ori esti cu noi ori esti impotriva noastra”
deci in concluzie esti un dobitoc nu doar religios dar si fascist
dupa mintea ta de gaina oricine care critica israelul automat nu mai este cetatean este tradator si probabil ca ar merita sa fie si executat la o adica nu?
esti mai rau decat avigdor liebermann si asta chair e o mare performanta
Liviu
25 May 2010uite aici ce zice jstreet despre idolul tau
http://www.youtube.com/watch?v=YtuKO06RAqo
dr pepper
25 May 2010amice, vezi ca ai inceput sa sari calul cu injuriile.
noi iti ascultam argumentele insa nu suntem obligati sa iti permitem injuriile.
dr pepper
25 May 2010hahahaha, exact ce ziceam:
le’a ripleisuit.
????
euNuke
25 May 2010Critica războiului este ceva obişnuit, ATENŢIE, in ţările democratice, de pildă in US, in Europa, sau in Israel, ţară in care, aşa cum ţi-am demonstrat cu uşurinţă, oricine se poate pronunţa împotriva răboiului, ba chiar poate produce filme in care să prezinte ororile inerente războiului, fapte sîngeroase săvîrşite chiar de către armata israeliană, filme pe care ulterior le poate distribui liber in cinematografele publice din UE, US şi Israel. Asta-i diferenţa, măi harapule, dintre lumea liberă şi Islam. Tu nu poţi pricepe, nu eşti şi nu poţi fi destul de liber în gîndire ca să înţelegi libertatea de expresie a altora. De aceea poţi persista cu emfază în confuzia ineptă dintre o critică politică şi o acuză de ordin penal care coincide chiar cu poziţia duşmanilor Israelului. Dacă tu eşti evreu, şi mă îndoiesc serios de asta, apăi te-ai făcut singur preş trădător in faţa Hamasului, că susţii fix teoria lor cum că Israelul se face vinovat de genocid. Dar, reiterez, la cît de pro-hamas şi împăciuitorist peste capul cetăţenilor israelieni te arăţi, pute islamul pe tine de la poştă, măscăriciule. hai, te rog, ia valea. scuteşte-ne de propaganda ta găunoasă, redactată prost, înţesată cu greşeli gramaticale şi măscări de birt comunal. Ia o pauză, respiră oleacă şi du-te să-ţi faci temele. pune mîna şi pe un manual european de bune maniere in conversaţie.
euNuke
25 May 2010adineauri vorbeam cu Lividu, evident.
dr pepper
25 May 2010hahahahahha, lividu’.
unde o fi ‘telectualu’ ala cu jocu’ de cuvinte?
poate invata ceva.
Pataphyl
25 May 2010doc
‘telectualu’ ăla e mai mult mort-ali decît ali-viu
Liviu
25 May 2010voi sunteti exact din categoria joe the plumber si probabil il considerati pe obama un musulman care s-a nascut in kenya,sau poate chiar antichristul :)))
f….ing teabaggers :)))
daca il criticati atat de mult pe obama de ce nu l-ati criticat pe bush cand a aprobat the tax cuts for the rich sau cand a aprobat patriot act sau cand s-a dovedit ca nu erau WMD in irak ?
sau cand a triplat bugetul federal lasand federal reserve sa inflameze lumea cu worthless papper ….a am uitat ca la un moment dat l-a si decorat pe marele alan greenspan baiatul sub care s-a produc this fucking meltdown
tin sa precizez ca si obama e de vina la fel ca si bush in ceea ce priveste managementul crizei(aceasi oameni : larry summers/rubbin/volcker/bernanke si altii ..aceleasi mutre din timpul lui bush si clinton )
pe politica externa aceleasi mutre vechi : zbigniew brzezinski/robert gates si lista poate continua ????
sau alti neo-comunisti /pro-islamisti precum van jones sau holder etc
sunteti atat de paranoici si speriati de alte opinii decat cele ale voastre incat ma infior sincer
ma acuza cineva mai devreme ca eu sunt genul care traiesc in universul meu mic ….hmmm think again amice sau uita-te in oglinda ????
faptul ca am alte opinii decat al voastre in ceea ce priveste Israel imediat ati sarit sa ma numiti drept tradator sau anarhist sau doamne :)))) musulman care are aceleasi argumente ca si hamas :))))
refuzul unor alte opinii oricat de deranjante ar fi pentru unii este primul pas spre cenzurare insa nu cred ca va afecteaza atat de mult ..fiind conservatori devotati probabil ca v-a placut patriot act si in curand o sa va placa si Real ID
desi nu sunt nici pe departe expert in middle east si probabil ca nu o sa fiu vreodata macar incerc sa inteleg ce se intampla acolo analizand situatia asa cum este cu bune si rele de ambele parti.
pa
asta a fost ultimul comment pe acest blog
oricum m-am distrat
pace si succes in continuare ????
Liviu
25 May 2010aaaa scuze ca am zis „asta a fost ultimul comment pe acest blog” in comment-ul anterior.
inca un comment
1)cum vedeti voi o rezolvare a conflictului dintre israel si palestinieni ?
ce solutii ati avea voi daca ati fi in charge?
2) cum vedeti o solutie la rezolvarea problemei iranului ?
a) razboi ca in irak ?
b) nuke them ?
c) incercarea de a negocia ceva cu ei conform bargain-ului propus de khatami lui bush via ambasada din elvetia ,bargain pe care bush si cheney l-au respins ceea ce a dus la rise-ul lui ahmadinejad si retorica lui deplorabila si restartarea programului nuclear ,program care a fost inghetat doi ani in timpul lui khatami
d) military coup ?
e) embargou total ?
papa
costin
25 May 2010ma liviu. ai venit, ai plecat. cam atit
Pataphyl
25 May 2010costin
ce-i aia liviu? Dă-i un ban, TE ROG!
dr pepper
25 May 2010atat de prost e liviu asta incat nici nu stie sa foloseasca un termen condescendent precum teabaggers.
am observat asta la multi leftisti si daca e cineva interesat il explic mai amanuntit.
pana un alta afirm fara nici o urma de indoiala ca liviu este un prost fara seaman :).
Pataphyl
25 May 2010doc
wrong: ARE seamăn, ba chiar semeni! ce semeni aia cu(-)legi, dar mai mult fără legi – minuscul și moale – ce să-i mai zic că am cîteva zeci de foști studenți lucrători la moșia lui Bill Porți din Seattle, nu, n-am să dau la iveală informații confidențiale.
da’ nu ești wrong de tot dr pepper: e prost, doar că în plus e și fudul – e mare tragedie să fii fudul în lipsă de fudulii, fie-vă
milăsilă de el.Amin
dr pepper
25 May 2010ha, profesore, cu seaman sau fara seaman, avem portia noastra de vina hranind un troll ca acesta.
voi ati observat cum insista in implementarea unui sentiment de culpabilitate asupra interlocutorului?
iar cand bugsy i’a descoperit greseala:
sa rectifice:
ca mai apoi sa mai faca o tentativa:
cu alte cuvinte, cum poti contrazice un „evreu” cu „rude” victime in holocaust sau conflictele arabo-israeliene?
liviu pute de minciuna de la zece poste.
defapt era de asteptat din primul sau mesaj cand ne anunta ca e roman cu pasaport israelian si ca lucreaza la microsoft – cu toate ca limbajul il trada.
si chiar daca a incercat sa ma contrazica – mi’a dat dreptate fara a’si da seama :).
dar, cum spuneam- vina este a noastra in momentul in care ii acordam atata atentie, dar cum te poti abtine?
Corneliu
25 May 2010Pentru Liviu.
Nu stiu unde traiesti, dar in mod sigur nu in Romania si nici in Israel.
Pe langa ca esti total agramat (apropo, stii ce inseamna cuvantul?), lipsit de vocabular si total ignorant (poate stii, din proprie experienta), ai tupeul sa dezbati probleme de care nu ai habar, la nivelul de tzatza.
Daca ai plecat de pe sait, nicio paguba.
Iti recomand, pentru cultura ta generala, sa urmezi niste cursuri de limba romana, istorie, geografie si de bun simt (daca stii ce-i aia, n-are echivalent precis in alte limbi).
Liviu
25 May 2010ma asteptam la astfel de raspunsuri ca doar na …nu aveti nici o solutie pentru pace .
observ ca in afara de a critica arabii si musulmanii si de a ridica in slavi israelul (chiar si atunci cand blocheaza ajutoare pentru gaza,asta apropo de ultimul incident ) nu sunteti in stare nici unul sa discutati posibilitati de a face pace
probabil ca va place actuala situatie asa cum zicea Pat Condell
crestini fundamentalisti care n-au uitat umilinta din ultimele doua cruciade iar acum va place ca evreii locuiesc in Israel ca doar it’s payback time ????
de fapt cred ca aveti solutii pentru pace :
v-ati bucura ca toti palestinienii sa moara sau sa fie alungati si dome of the rock sa fie demolat si sa se recontruiasca templul ca poate asa o aparea Hristos sa-i converteasca sau sa-i omoare pe evreii aia nenorociti
(vorba lui Pat Condell :sa le arate Hristos lui Hitler si bisericii catolice cum ar fi trebuit sa procedeze de fapt :))) )
in cazul iranului normal solutia voastra ar fi ca americanii sau israelienii sa le dea cateva bombe atomice sa rada vreo juma’ din populatia iranului
aa de fapt cred ca ati vrea ca toti cei care critica israelul sa fie arsi pe rug..
si mai spuneti ca sunteti crestini si credeti in mesajul lu Hristos?
nerusinatilor
la un moment dat cineva mi-a zis ca as fi platit de cei mai mari tradatori ai neamului romanesc:))))
tinand cont de faptul ca VA E FRICA SA CRITICATI ISRAELUL incep sa cred capoate voi ati fi platiti de cineva sa scuipati propaganda asta de doi lei ????
legat de faptul ca unii pun sub semnul intrebarii faptul ca sunt evreu sau ca vara-miu a murit in the second lebanese war sau ca am avut rude macelarite de fratii vostrii crestini antonisti/hortysti ce pot sa zic…. e scarbos cat de jalnica se poate dovedi a fi o fiinta umana
asa ca ce pot sa va zic
la revedere…. sincer m-am distrat insa mi-e mila asa de voi
raman la concluzia ca sunteti o haita de crestini fundamentalisti la fel de periculosi ca si dusmanii vostrii musulmani si atunci cand oameni ca voi (geroge bush /netanyahu/ahmadinejad) sunt in pozitii de putere vedem cu totii ce se intampla…
pana una alta speram sa nu inceapa vreun razboi mondial intre iran si sua sau israel ca atunci chiar ca ne-a laut dracu pe toti (de fapt pe voi nu ca vine sfarsitul lumii si o sa fiti veseli ca poate poate apare Hristos )
pa
Corneliu
25 May 2010102# Băi Liviu,
dacă erai un fiu al neamului evreiasc, ultima frază ar fi sunat altfel, că ai fi ştiut lecţia. Te-ai fi referit la ceeace este denumit „zilele lui Mesia” în vocabularul acestora, atunci când se referă la perioada tulbure de acum.
Dar cum nu eşti decat un ateu incult rupt de orice origini, ai adunat de ici şi de colo tot felul de formule verbale şi mai ales ai avut o grijă deosebită ca Israelul în orice caz să fie cel beştelit, pentru a fi în consens.
Apropo soluţie de pace. Probabil că ştii că singura variantă de pace adevărată pe care arabii o acceptă este cea în care sub o formă sau alta este asigurată lichidarea Israelului. Dacă le studiezi în mod cinstit propunerile vezi asta clar. Pentru ei însăşi existenţa acestui stat e o agresiune şi o ofensă şi nu contează ce face.
Dar cu un ignorant fudul e inutil de discutat.
Ai zis că pleci. Ţine-te de cuvânt.
PAAA !
vlad
25 May 2010????
Ioan T. Morar
Matematică de criză. De la Partidul Conservator
dr pepper
25 May 2010Hugo Chavez Spearheads Raids as Food Prices Skyrocket