FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Neagu Djuvara despre oboseala civilizaţiilor

„Crad că în momentul de faţă sîntem spre sfărşitul civilizaţiei occidentale, care e foarte bolnavă.”

Partea 1: Despre interesul pentru istorie, ce înseamnă a fi un istoric şi civilizaţia occidentală

Partea 2: Despre „Evul Mediu Nou” spre care se îndreaptă occidentul şi despre evoluţia gîndirii şi artei în contextul apariţiei şi dispariţiei civilizaţiilor

Partea 3: Emil Cioran despre cartea lui Neagu Djuvara, Civilizaţii şi tipare istorice:

Ascensiunea marginalilor a devenit în cîţiva ani un fenomen evident pentru orice om care gîndeşte şi chiar pentru cetăţeanul obişnuit. „Centralii” sînt terminaţi şi ei o simt. oboseala psihologică este întradevăr trăsătura fundamentală a acelor civilizaţii al căror vid interior se acomodează cu utopiile şi psihanaliza. Noi venim dintr-o ţară barbară ca să deplîngem soarta celor aflaţi în primejdie şi fericiţi de a fi în primejdie.


Partea 4: Despre originile, componenţa şi formarea popoarelor

Partea 5: Despre frica de moarte, credinţă, teologie şi biserică

Partea 6: Despre prezentul şi viitorul României

vedeţi şi Neagu Djuvara, despre declinul civilizaţiei occidentale

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Costin Andrieş

Costin Andrieş

Autor, co-fondator și redactor-șef ILD https://twitter.com/CostinAndriess

54 Comments

  1. panseluta
    16 January 2010

    costin:

    Analizeaza ce spune Djuvara fraza cu fraza. E depasit complet.

  2. costin
    16 January 2010

    ???? poate nu este chiar in tema cu ultimele evenimente, cu UE, EuroMed, si festivitatile de genul asta din Londra:


    ..dar are privirea de ansamblu, deci nu mi se pare total depasit. Privit prin ochi de vultur, la nivel macro, ce spune este exact. Descrie miscarea placilor tectonice.

  3. panseluta
    16 January 2010

    costin:
    Mai frate, eu n-am reusit sa trec de episodul 2 al interviului… E clar ca esti mai destept ca mine (wink wink!)
    Mai nimic nu se leaga in discursul tipului … zice ca suntem intr-un nou Ev Mediu (prostii) si sare la ideea de Imperiu si la faptul ca noi linii in cultura si gindire apar cam la 5-6 sute de ani dupa prabusirea vechiului imperiu, vezi Imperiul Roman, cu arta romanica si gotica si Renasterea italiana–aiurea-n tranvai, dupa cum bine stii, pentru ca crestinismul a aparut in sinul Imperiului Roman, si s-a extins prin multe si fecunde ramificatii, inclusiv de factura ne-europeana, in tot Imperiul. Ideea unui Ev Mediu secatuit de cultura si idei noi–filozofi, teologi, etc. — e fumata de nu stiu cite decenii. Crestinatatea din Apus a continuat gindirea greco-latina, cum o arata superb parintele benedictin Jean Leclercq, in cultura monastica. E ciudat ca lui Djuvara crestinismul nu i se pare o „idee noua” aparuta in sinul unei culturi vechi, pe care a subminat-o si reinnoit-o in acelasi timp.
    Cultura bizantina s-a raspindit concomitent cu expansiunea Imperiului si mult dincolo de granitele sale–la romani, la bulgari, la sirbi si la rusi. Renasterea italiana era deja fertilizata de bizantini inaintea prabusirii Constantinopolelui prin grecii si bizantinii care traiu deja in peninsula, de la eruditi la simpli meseriasi.

    Urmeaza, in expunerea lui Djuvara, un salt urias la 1914 si „civilizatia noastra occidentala” si la ideea ca toate schimbarile majore in cultura au aparut dupa Marele Razboi (!!! eu nu stiu nici un istoric care sustine chestia asta). Nu, zice Djuvara, ele au aparut inainte, cind s-a produs o ruptura in arte/”cultura” prin Brincusi, Bartok, Berg, Schoenberg, Kafka, dupa care adauga „Bagati de seama, toti sunt orientali. Toti sunt din Europa Centrala si Orientala… Asta inseamna ca a inceput un Ev Mediu inainte ca sa se fi terminat perioada imperiala… E o bizarerie care-l tulbura foarte mult si care-l face transforma in profet, cum ca „americanii nu vor domina mult…le este scurtata dominatia.”

    Te descurci, cosmin, intre orientalii care sunt de fapt, unii, central europeni, ceea ce inseamna, in mintea lui Djuvara, ca sunt „stranieri” in propria cultura, tipi de la „periferia” Europei, cu toata „centralitatea” Austriei si a Ungariei, si ‘occidentali’ ca Brincusi? Asta inseamna ca Djuvara ii crede pe evreii central-europeni, ca Freud si Kafka, corpuri straine in mentalul „Europei”.
    Ai vreo idee, cosmin, ce inseamna „Europa” in viziunea plina de cataractele batrinetii a lui Djuvara?

  4. vlad
    16 January 2010

    panseluta,

    ???? foarte placut suprins de comentariu. Djuvara, iertat sa-mi fie, pare destul de ”nepregatit” in materie de istoria (ideilor) filosofiei Evului Mediu, perioada de o efevescenta naucitoare (ar ajunge lectura lui Etienne Gilson ca sa ma mire cum a putut Djuvara sa ramana atat de diletant in aceasta chestiune). toate conceptele filosofice ale modernitatii lucreaza cu ”materia prima” a Evului Mediu, cu idei forjate in aceasta perioada.

  5. vlad
    16 January 2010

    PS: ma tulbura totusi gura batranului, referitor la declinul americanilor

  6. panseluta
    16 January 2010

    vlad:

    Multzam de rapuns.
    Tot ce pot sa spun in legatura cu „americanii” lui Djuvara e, mai intii, ca un istoric serios, de calibru, n-ar pronunta „Imperiul American” fara a chestiona/analiza conceptul, si mai ales in contextul „Imperiului Roman”, ca si cum cele doua ar fi echivalente. E novoie de o gindire mai plastica in legatura „fenomenul american” si (aparenta) sa dominatie militara si culturala. E nevoie de un nou concept, de care Djuvara nu e capabil.
    In al doilea rind, eu, aici, de la fata locului, nu-i vad de loc pe americani „in declin”. Ii vad pe unii–asa zisele „elite” auto-proclamate, in declin moral si politic, mai ales la nivele de putere guvernamentala si academica–dar vad si o reactie contrara, uriasa, de reinvigorare a cetateanului de rind, cu palarie de cowboy sau cu costum la patru ace, decisi sa apere valorile Constitutiei.

    Djuvara e un bun istoric al perioadei fanariote din Principate si relatiile lor cu Poarta. Am o un volum al sau pe tema asta. O stie pe „dinauntru”, ca sa zic asa.

  7. panseluta
    16 January 2010

    vlad:

    Un PS:
    Mie mi se pare bizara (un eufemism pentru prosteasca)insistenta lui Djuvara pe elementul „alogen” in declinul Civilizatiei Occidentale, pe motive de geografie … Napoleon e „alogen” pentru ca e Corsican si nu francez, desi tipul era imbibat de cultura si politica franceza in a caror sfera de influenta Corsica s-a aflat mereu … Evreii sunt si ramin, in mintea lui Djuvara, perpetuu orientali, aflati la „periferia” Europei, desi sunt mereu, ideatic, in centrul ei. Batrinul nu prea intelege dinamica „centru/periferie” desi e obsedata de ea.

  8. Imperialistu'
    16 January 2010

    Depinde cu ce compari, Panseluta. Mie mi se pare destul de clar ca America se afla in declin, minata fiind de teroristii cu stilou care i-au impanzit universitatile si mediul birocratic. ???? Compara Statele Unite de astazi cu America de acum 20–30 de ani. Otrava progresista s-a intins.

  9. panseluta
    16 January 2010

    Imperialistu’:

    Din avion, asa se vede. Aici, pe teren, lucrurile stau altfel.
    Cu toata stima,
    P.

  10. vlad
    16 January 2010

    eh, cred totusi ca se pot face anumite comparatii pertinente.
    e de-ajuns sa ne uitam doar la ingustimea americanilor in perceperea Islamului. daca ar fi ceva mai treji, Spencer sau Geller n-ar avea atat de lucru. par a-si fi pierdut din vigilenta

  11. panseluta
    16 January 2010

    Imperialistu’:

    Cred ca ai citit despre cursa pentru postul din Senat al defunctului Ted Kennedy, din Massachusetts, care ar fi trebuit sa revina unui alt „democrat” prin legea firii si voia lui Dumnezeu.

    Uite ce se intimpla pe teren:

    http://pajamasmedia.com/instapundit/91972/

  12. panseluta
    16 January 2010

    vlad:

    Sorry, dar nu sti despre ce vorbesti. „Americanii” nu-s ingusti in perceperea Islamului. Guvernul si elitele nu sunt nici ele, dar folosesc Islamul pentru a-si atinge politica de stinga.

  13. vlad
    16 January 2010

    mda, ce simplu pare. ramane de vazut cine va sapa groapa cui?

  14. costin
    16 January 2010

    Panseluta, nu pot sa iti raspund acum in detaliu, dar uite un interviu care prin optimismul lui (la sfirsit), iti da dreptate in ce priveste America. Paul Rahe il vede pe Obama ca pe un lucru bun, care prin radicalismul lui, va ajuta la trezirea mai rapida a americanului de rind, si eventual la reaparitia unui Reagan:

  15. dr pepper
    16 January 2010

    da panseluta – de massachusetts am vrut si eu sa aduc aminte.
    se pare ca exista antidot pentru otrava socialista.
    in america ma refer.
    plaga, ciuma – cum sa ii mai zici?
    brown e un fel de rino insa va fi o victorie ” chiar ca istorica” in cel mai socialist stat al americii.
    si cand te gandesti ce convinsi erau democratii acum un an de zile ca le vor lua opt ani republicanilor sa isi revina.
    ba chiar unele televiziuni cantau prohodu si aprindeau lumanari.
    iar ipocrizia si aroganta democratilor atinge cote inimaginabile.

    http://www.youtube.com/watch?v=OJEEQHOnI2Q

    brown a votat pentru sistemul socialist de sanatate ( MA este singurul stat ce are acest fel de as medicala) dar este impotriva federalilor pentru ca asta ar insemna dubla taxare pentru massachusetts-ieni.

  16. Transsylvania Phoenix
    16 January 2010

    Iata ce decreta presa de stat obamoida cu un an in urma…

    http://www.wichitadsa.org/we-a…..sweek1.jpg

    Raspunsul poporului American:

    http://www.capveterans.com/sit…..illion.jpg

    In ceea ce priveste experimentele sociale, in America totul are o limita. Cind limita este pe cale de a fi depasita exista alegeri iar extremistii sint inlaturati de la putere. Cind si alegerile sint manipulate cu complicitatea mass-mediei de catre de elitele statiste iar extremistii ramin la putere in mod nemeritat Parintii Fondatori in intelepciunea lor au prevazut Republica Americana cu un buton de „reset”:

    http://giovanniworld.files.wor…..-rifle.jpg

    Amendamentul al II-lea din Constitutie (intr-o traducere aproximativa)

    „Fiindca un corp de cetateni antrenati in manuirea armelor este necesar pentru securitatea Statului, dreptul cetatenilor de a poseda si purta arme va fi garantat”

  17. panseluta
    16 January 2010

    costin:

    Nu stiu cum mi-a scapat discutia asta a lui Robinson cu Rahe. E superba. Rahe, in chiar primele 5 minute, stabileste clar diferenta intre statisti/”soft totalitari” si conservatori/constitutionalisti: „How much is your life woth, Mr. Robinson?” Adica, intr-un calcul utilitarian-totalitar, vietile noastre sunt masurate pe o scara de „productivitate”. Cind nu mai „produci” esti o povara pentru „societate” si nu mai ai „valoare sociala”.

    Nu ma mira ca Rahe e prof la cel mai bun colegiu independent din America, Hillsdale.

  18. panseluta
    16 January 2010

    dr pepper

    ai dreptate.

  19. panseluta
    16 January 2010

    Obama huiduit la o manifestatie pentru Coakley in Massachusetts:

    http://www.realclearpolitics.c…..rally.html

  20. emil
    16 January 2010

    Panseluta, uite impresia cuiva care a fost la manifestatia de azi pt Coakley (unde s-a prezentat si a vorbit si Obama):

    This isn’t the Democratic party of our fathers and grandfathers. This is the party of Woodstock hippies. I was at Woodstock — I built the stage. And when everything fell apart, and people were fighting for peanut-butter sandwiches, it was the National Guard who came in and saved the same people who were protesting them. So when Hillary Clinton a few years ago wanted to build a Woodstock memorial, I said it should be a statue of a National Guardsman feeding a crying hippie.

    de pe The Corner

    Si fii atenta la cotatia de pe Intrade: Brown e favorizat sa cistige: 52.5 la 47.5.
    Intrade este o bursa de evenimente (majoritatea politice). In general, ce „zice” piata de pe Intrade se adevereste.
    Ce soc ar fi sa cistige Brown intr-unul din cele mai liberale state americane! (si ce bine…)

  21. dr pepper
    16 January 2010

    din acelasi link al panselutei:

    (am vrut sa scriu asta dar nu am avut timp)

    O’Reilly: Once Again, The Great Satan Comes To The Rescue

    Bill O’Reilly: Anti-American people overseas call us the Great Satan. Yet we’ve done more good on this earth than any other nation in history.

    si:O’Reilly Responds to Danny Glover, Cites More Aid from US Than Other Countries

    BILL O’REILLY: Once again, the Great Satan comes to the rescue. That is the subject of this evening’s „Talking Points Memo.” As you may know, anti-American people overseas call the USA the „Great Satan,” even though America’s record would shame the devil. We have done more good on this Earth than any other nation in history. And once again, the USA has responded big to a disaster taking charge in Haiti, as the American military tries to save as many lives as possible. President Obama has pledged $100 million to help the Haitian people. That’s in addition to the almost $3 billion we’ve already given that nation since 1992. The Heritage Foundation estimates that before it’s all over, the USA will pour another billion dollars into Haiti. That counts military expenditures and infrastructure rebuilding.

    By comparison, the benevolent nation of China has pledged little more than $5 million in cash and aid. I mean, how generous is that? Russia pledging one mobile hospital and 20 doctors. Putin’s another Mother Teresa, isn’t he? That great humanitarian Hugo Chavez in Venezuela, sending one plane full of relief supplies. You know what, Hugo? Keep your stupid plane. Iran sending 30 tons of food and medicine, a pittance. So far, Saudi Arabia, a very wealthy nation, has pledged nothing. So you can see who the good guy in the world really is. Without America, this planet would really be in a shambles. But don’t tell that to the far left. In just a few moments, you’ll hear Danny Glover, who could be a nut, accuse the USA of actually harming Haiti. Unbelievable.

    And on the right, there are still people pounding President Obama for reacting quickly to the Haiti earthquake. That’s dumb as well. There is no question that we Americans are the most generous people on Earth. „Talking Points” will predict that private donations from us will top $100 million. That’s in addition to our tax money that’s being sent. Also, American corporations like Google and Microsoft have already contributed almost $45 million. And that will go up.

    Now if you want to give money to the Haitian people, I suggest the Red Cross, Doctors Without Borders, or the Haitian Health Foundation. That’s the charity the Factor has contributed to for years. Information about the Haitian Health Foundation is on billoreilly.com. So, all in all, the great Satan has come through again. I remain very proud of my country. And I will challenge anyone who doesn’t feel the same way. We’re coming for you, Danny Glover, in a few moments. And that’s the Memo.

    a uitat sa zica de UN care a trimis un avion cu…..
    tineti’va bine!
    secretarul general!
    care sa observe situatia din teren.
    poate face vreo sedinta cu haitienii in semn de ajutor.

    americanii au acolo nave de razboi, nave spital, elicoptere ce pot ateriza pe pistele distruse, dupa cate am inteles este o nava de razboi care poate transforma nustiucate sute sau mii de galoane din apa sarata in apa dulce pe zi, armata care sa asigure impartirea ajutoarelor pentru ca haitienii la ora asta mor de foame si de sete si curand vor ajunge sa se omoare intre ei, nemaipunand la socoteala ca este un pericol reaql de a aparea un focar de dezinterie.
    si cu toate astea exista voci ce condamna vehement imperialistii putrezi ce se folosesc de aceasta drama pentru a ocupa militar haiti.
    nu e nostim?

  22. dr pepper
    16 January 2010

    nu mai gasesc articolul si acum imi pare rau ca nu am pus macar link-ul la vremea respectiva.
    am gasit informatia in alta parte si este vorba de 300,000 treisutedemii galoane de apa pe zi!


    Hospital Ship USNS Comfort Races to Haiti

    “At this juncture the leadership of USNS Comfort is making every effort to expedite our arrival in Haiti, said Navy Lt. Bashon Mann, the ship’s public affairs officer. “The expected arrival date is Thursday (Jan. 21,) but we are moving as fast as we safely can to hasten the arrival in Haiti to begin delivering patient care.”

    Getting the Comfort ready was a rush job, to say the least. The Navy notified most of the personnel that they would deploy on Jan. 13. Buses brought the medical staff to the ship yesterday, and sailors searched for their berths, muster stations and workspaces until late in the night.

    The ship has intensive care wards of 80 beds, limited care wards of 500 beds, total patient capacity of 1000 beds and 12 operating rooms. It also has four distilling plants to make drinking water from sea water (300,000 gallons per day) and a flight deck that can handle the world’s largest military helicopters.

    The USNS Comfort was built as an oil tanker in 1976. She became part of the Navy in 1987. She provides emergency, on-site care for U.S. combatant forces deployed in war or other operations. When not on active deployment the hospital ship is kept in reduced operations in the Baltimore harbor. She normally is ready to ship out of Baltimore with 5 days’ notice. It shaved off a day from that normal preparation this time to get to Haiti.

    si inca nu am auzit niomic de cuba care vorba aia – are un sistem de sanatate net superior celui american.

  23. dr pepper
    16 January 2010

    emil, socul ar fi sa nu castige brown.
    daca in NY23 s’au putut baza pe ajutorul republicanilor – va fi clar ca aici, daca pierde brown – alegerile au fost masluite.

  24. Imperialistu'
    16 January 2010

    Ma scuzati, dar daca Obama va „trezi” americanul de rand, ei bine, asta inseamna ca America e mai rau decat inainte si, in consecinta, ca am dreptate. Am vazut saptamana trecuta discutia cu Rahe si este foarte interesanta, dar cu tot optimismul lui, nu pot sa nu ma gandesc ca inainte ca Obama sa trezeasca America, a fost posibil ca o nulitate socialista ca el sa ajunga in varful celei mai puternice tari din lume. De ce? Pentru ca elita a tradat si pentru ca natiunii i s-au adormit simturile.

    America nu e lipsita de speranta, da, dar americanii s-au schimbat mult – in rau. Simtul libertatii s-a tocit si a fost inlocuit de invidie in multe sectoare ale vietii americanii, negrii sunt captivii de serviciu al Partidului Democrat, intregul sud e invadat de mexicani, iar white guilt este noua religie a euro-americanilor. Au ajuns atat de rau, incat un terorist islamist este o victima a Occidentului, iar armata nu stie cum sa evite discutia despre terorism.

  25. dr pepper
    16 January 2010

    eu as spune ca au intrat in letargie, bombardati fiind de media in cel mai pur stil comunist posibil.
    este un fel de era jimmy carter la puterea a doua.
    imperialistule, sa nu uitam ca in momentul acesta obama are cea mai scazuta popularitate din istorie.
    si asta chiar in conditiile in care 96% dintre afroamericani il sustin.
    rasism? doar nu pot fi toti socialisti, nu?
    impresia despre un car dealer a fost dintotdeauna cea mai proasta pentru ca acesta va incerca sa te minta cu orice penru a’ti vinde masina – dar increderea in oamenii p-olitici la ora acctusls este cu mult sub increderea unui car dealer – si asta spune multe.
    obama s’a inconjurat cu un scut de socialisti si nimeni nu il poate impinge catre centru.
    in momentul acesta el dicteaza, nu conduce – manageriaza ( ca sa zic asa).
    „dati’va la o parte, am venit sa reparam economia, eu sunt presedintele americii si eu iau deciziile” le’am auzit de nenumarate oti.
    in statul michigan – somajul este in jur de 50% iar neoficial in america este in jur de 20%.
    firmele nu mai angajeaza, nu se mai extind si iau in considerare mutatul in alte zari nestiind ce o sa le astepte cu noile reglementari ce se vor implementate.
    asta va insemna un somaj si mai mare.
    o double dip recession, o superinflatie, o saracire a populatiei prin supertaxare si o hiperinflatie.
    asta e ce ne asteapta.
    si mai trebuie tinut cont ca americanii de obicei isi sustin presedintele mult mai mult ca in alte pparti.
    ca sa ii trezeasca pe americani – ii trebuie o economie bune – iar asta nu se vede la orizont.

  26. panseluta
    16 January 2010

    dr pepper la # 23:

    Via DRUDGE REPORT:

    Ed Schultz de la MSNBC: As maslui voturi ca sa-l opresc pe Brown sa citsige

    http://washingtontimes.com/weblogs/w
    atercooler/2010/jan/16/ed-schultz-id-cheat-keep-brown-winning/?cpage=2

  27. panseluta
    16 January 2010

    Hopa: a se citi „cistige”. Scuze.

    Cred ca indemnul la frauda electorala e ilegal; nu cred ca e „protected speech”.

    Abia astept sa vad reactiile capetelor vorbitoare marxiste la o asemenea nerusinata chemare la subminarea sistemului democratic electoral al tarii.

    Frauda electorala e practica veche, dar, din cite stiu, nimeni nu a advocat-o deschis, in mass media, aici.

    Un nou semn de decadere? Mai ca incep sa-i dau dreptate Imperialistului…

  28. panseluta
    16 January 2010

    Via Patterico’ Pontifications, un poster de milioane la un raliu pentru Brown:

    http://patterico.com/2010/01/1…../#comments

    Uitati-va si la posterul de la dreapta, „People’s Seat”, raspunsul genial al lui Brown la dezbaterea cu Coakley de acum citeva zile. Intrebat de cretinelul David Gergen ce va face cind se va instala in „scaunul lui Teddy Kennedy”, Brown a raspuns, „Cu tot respectul, scaunul nu e al lui Kennedy, nu e al democratilor, e al poporului (people’s)”.

    Dau traducerea engleza a „poporului” pentru ca are alta rezonanta in engleza si in istoria americana ca „poporul” in romana, peste care s-au asternut zoiaele demagogiei politicianiste si comuniste.

  29. dr pepper
    16 January 2010

    panseluta, dupa cum bine sti, in america ca sa votezi – trebuie sa te inregistrezi.
    asta era o lege excelenta ce impiedica frauda.
    dar.
    in 1993 congresul a aprobat ceea ce se numeste: National Voter Registration Act

    natia americana este cea mai mobila natie de pe pamant.
    se muta in draci – inclusiv cu casele dintr’un stat in altul.
    ei bine, in urma acestui National Voter Registration Act, au ramas inregistrate foarte multe persoane care fie s’au mutat din statul respectiv, fie au decedat.
    pe cand inainte – te inregistrai la vot in statul in care traiai – adica foarte corect, nu?

    For example, Colorado has a million more registered voters than citizens who are eligible to vote. And, at one time, some counties in Missouri had as much as 153% of their population registered to vote.

    pentru mai multe amanunte: pajama media

  30. panseluta
    16 January 2010

    Of…Ma tot impleticesc la scris: situl e „Patterico’s Pontifications”. E foarte bun. Pentru cei interesati de probleme de drept/justitie/judiciar, ca si de California in general, e un must read (aviz lui Transsylvania Phoenix).
    Patterico e nick-ul unuia dintre procurorii federali ai districtului Los Angeles. Un om bun si curajos.

  31. dr pepper
    16 January 2010

    maybe you’ll need a coffee jolt :).
    i know i do – just take a look at my first post today ????

  32. dr pepper
    16 January 2010

    cu dedicatie pentru imperialistul ????

    Haiti’s problem isn’t imperialism

  33. panseluta
    16 January 2010

    dr pepper:

    Stiu bine ce spui, si stiu ca exista zeci de modalitati de a
    insela la urne, toate introduse de democrati in coniventa cu republicani lasi, prin metode cvasi-legale. Vezi posibilitatea de a vota, in unele state, doar cu permisul de conducere, care nu-ti atesta cetatenia, ci doar rezidenta.

    Ce spuneam e ca neo-marxistii, neo-leninistii, neo-guevaristii, neo-maoistii lucreaza acum pe fata, prin acolitii lor din media, in advocarea rasturnarii sistemului democratic. E clar ca, prin declaratia ipochimenului de la MSNBC, a fost trecuta o frontiera in discursul politic american. Istoric, nimeni nu s-a atins, pe fata, de conceptul de votul democratic, sacrosanct pentru majoritatea americanilor. Ca voturile au fost manipulate din totdeauna e adevarat, dar e la fel de adevarat ca a declara „liber la frauda” pe un post national e un eveniment istoric.
    Banuiesc ca reactia, din partea americanului de rind, nu se va lasa asteptata, si va fi pe masura provocarii.

  34. panseluta
    16 January 2010

    costin: Ai primit emailul meu de ieri?
    Te rog sa-mi raspunzi curind.

  35. Transsylvania Phoenix
    16 January 2010

    Advertising care apare pe pagina mea de la Gmail.com

    Sponsored Links

    Save Ted Kennedy’s Seat
    Vote on Tuesday to Elect a Democrat in MA.
    Find Your Polling Place!
    http://www.BarackObama.com

    Cind dai click pe ad, te transfera pe pagina asta

    Cum a zis Brown…”it’s not Ted Kennedy’s seat, it’s the American people seat”
    Infatuarea, aroganta si elitismul liberalilor nu cunoaste nici o limita.

  36. dr pepper
    16 January 2010

    e peste tot. ????

    Machiavellian
    One entry found.
    Ads by Google
    Obama Needs Your Vote
    Protect Ted Kennedy’s Legacy. Learn Where to Vote on Tuesday!
    http://www.BarackObama.com

    Main Entry: Ma·chi·a·vel·lian
    Pronunciation: \ˌma-kē-ə-ˈve-lē-ən, -ˈvel-yən\
    Function: adjective
    Etymology: Niccolo Machiavelli
    Date: 1572
    1 : of or relating to Machiavelli or Machiavellianism
    2 : suggesting the principles of conduct laid down by Machiavelli; specifically : marked by cunning, duplicity, or bad faith

    — Machiavellian noun

    marti va fi una dintre cele mai interesante zile vreodata.

  37. dr pepper
    16 January 2010

    america sta cu sufletul la gura.

  38. panseluta
    16 January 2010

    Transsylvania la # 35

    Sa vedem ce a mai ramas din spiritul republican al Parintilor Fondatori in Massachsetts. „Save Ted Kennedy’s Seat” face apel direct la ideea dinastica si de clan, pe care americanii, de la originile lor, dovedite in discutiile care au precedat formularea Constitutiei, o dispretuiesc profund.

    Democratii par sa insiste, imbecil, pe ideea ca „scaunul” e al lui Ted, in timp ce sloganul lansat de Brown, „It’s not Kennedy’s seat”, mobilizeaza multimi. Democratii sunt in soc, in trauma psihica, si nu mai au idei. Par sa functioneze pe o idee-robot care e sortita esecului.

  39. dr pepper
    16 January 2010

    panseluta, in MA raportul este de un republican la trei democrati.
    probabil ca insista pe ideea de a scoate democratii la vot.
    insa.

    Dem Mayor of Quincy, MA endorses Scott Brown

    James Sheets a six term Democratic mayor of Quincy today endorsed Scott Brown for United States Senator. He released the following statement via the Brown campaign:

    „Despite being a lifelong member of the Democratic Party, I am endorsing Scott Brown for Senate, as I know he will always represent Massachusetts with an independent voice in Washington,” Sheets said. „Martha Coakley has repeatedly stated she would cast the critical 60th vote for the current health care proposal that would slash Medicare funding by nearly half-a-trillion dollars and dramatically impact the care so many seniors rely upon in their final years. As our United States Senator, I am confident Scott Brown will only support legislation that will benefit his constituents, and this is why I will be voting for him on Tuesday.”

    si da, ai dreptate – in privinta lui brown si a mesajului sau.

  40. Imperialistu'
    16 January 2010

    Mi-a placut articolul, Jones. ???? Multumesc.

  41. costin
    16 January 2010

    panseluta,
    am primit mailul tau. ti-am raspuns.

  42. dr pepper
    16 January 2010

    si mie.
    demonstreaza prostia leftista in toata splendoarea ei.
    m’a dus cu gandul la avatar si unabtorium ( de neobtinut)

  43. dr pepper
    16 January 2010

    ???? poate bagi un articol pe tema asta.
    paralela dintre avatar si haiti

  44. Transsylvania Phoenix
    16 January 2010

    Pupincuristul Chris Matthews (aka: Thrill Up My Leg) declara ieri:

    A Scott Brown win would be „would be „Lexington and Concord…the shot heard round the world


    (Costin, please embed video ->done)

    …la care Andreea Mitchell (alta pupincurista cu pretentii de jurnalist) raspunde:

    „If Brown wins, Democrats won’t be able to say this is Virginia or New Jersey, this is the canary in the coal mine for House Democrats – that’s how it will be viewed on the floor.”

    Va dati seama cit de comfortabil conduce Brown si cit de fierti sint neo-Marxistii lui Obuma daca pina si cei mai infocati suporteri din presa de partid admit ca poporului American i-a ajuns cutitul la os?

  45. Transsylvania Phoenix
    16 January 2010

    Alte vesti imbucuratoare (nu pentru Obuma si neo-marxisti)

    The Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Monday shows that 27% of the nation’s voters Strongly Approve of the way that Barack Obama is performing his role as President. Thirty-nine percent (39%) Strongly Disapprove giving Obama a Presidential Approval Index rating of -12 (see trends).

    Just 38% of voters nationwide now support the health care plan working its way through Congress. That matches the lowest level of support yet measured.

    Se pare ca Obuma & Co sin’t pe cale sa-si castige un loc binemeritat in istoria Americii: (Costin please embed pic ->done :lol:)

  46. Imperialistu'
    16 January 2010

    Matthews nu este sanatos la cap. Nnici nu se poate spune ca a fost vreodata; tipul e atat de stangist incat nu poate gandi normal nici un moment.

  47. panseluta
    16 January 2010

    Imperialistu’:

    In videoul asta matthews atinge, cumva, buba plina de puroi: Massachusetts are, deja, ingrijire medicala de tip socialist/Obama: medicare/medicaid (pensionarii, copiii, si cei saraci–toti au acoperire medicala), ca si un sistem privat pentru cei cu asigurare prin slujbe bune. Nici una din categoriile astea nu vrea sa fie incarcata, financiar, cu un supra-program federal care le va drena fintele si de care nu au, practic, nevoie. Pun pariu ca profii de la MIT sau Harvard vor vota Brown, chiar tinindu-se de nas (tipul nu-i „intelectual”). Sunt taxati suficient si li se pare ca-si dau deja obolul „oprimatilor” prin taxe.

  48. panseluta
    16 January 2010

    Oops: „finantele”.

  49. Transsylvania Phoenix
    16 January 2010

    Mindria de a fi ROMAN
    Good news everyone! Romania obtinut locul intii la export. Export de…prostituate.

    După trei ani de la integrarea în UE, România s-a „remarcat” ocupând primul loc în topul ţărilor de origine a prostituatelor imigrante din 25 de state.

    Un studiu realizat de reţeaua internaţională TAMPEP, formată din mai multe organizaţii nonguvernamentale europene din domeniul reducerii riscurilor de HIV/SIDA, plasează România pe primul loc în topul ţărilor de origine a prostituatelor imigrante din 25 de state membre ale Uniunii Europene (UE).

    Mai multe amanunte aici

  50. Transsylvania Phoenix
    16 January 2010

    Am uitat sa postez harta „penetrarii” prostituatelor romance in Europa:

    prostitutie

    click pe imagine pt varianta marita
    Evenimentul Zilei

  51. panseluta
    16 January 2010

    Imperialistu’:

    Un PS: Asta era si esenta monologului lui Rush dupa cutremurul devastator din Haiti, care ii „cutremura de oroare” pe marxistii de la The Guardian si de oriunde in lume cum ca Rush i-ar fi indemnat pe ascultatori „sa nu doneze nimic”.
    Ideea lui Rush a fost: Donati, fratilor, la Crucea Rosie, etc., dar amintiti-va ca deja „donati” haitienilor prin taxe. Milioanele de dolari promise de administratie Haitiului sunt din buzunarul vostru, nu picate din cer.
    Cinic? Nu cred. I fata unei administratii in sine cinice si corupte, adevarul trebuie spus, oricit de neplacut ar fi. Bilioane de dolari in „ajutor” trimise Haiti-ului s-au dus in banci elvetiene sau au contribuit la mentinerea „culturii populare voodoo”, cu mii de preoti si preotese care nu fac altceva decit sa fumeze iarba si sa lucreze cu spiritele stramosilor.

  52. Imperialistu'
    16 January 2010

    Fiecare a inteles cat a putut, Panseluta; marxistii au inteles ca Rush e un dement care nu da doi bani pe haitieni, doar singura cale de a-ti ajuta aproapele este prin guvern, nu?

  53. dr pepper
    16 January 2010

    se pare ca numarul victimelor se va ridica undeva la 200,000.
    rush a spus defapt ca la fiecare dolar american guvernamental donat – vor ajunge 30 de centi la sinistrati din cauza birocratiei si ca solutia ar fi mai degraba donatiile particulare.
    si pe buna dreptate.
    dolarul ala o s treaca prin atatea maini birocratice ca o sa se devalizeze total pana ajunge la destinatie.

  54. ramanujan
    16 January 2010

    Apropo de declinul Americii si de „barbarii” care bat la poarta „Imperiului”. Articolul „A Continent Of Clowns” de Fred Reed:
    http://www.lewrockwell.com/reed/reed67.html

    „Barbarii” nu sunt musulmanii, asa cum probabil ca va asteptati, ci „overachiever”-ii asiatici.

    Doua citate interesante:

    „Take Asians and Jews out of measures of high intellectual performance in America, and you aren’t left with much.”

    „Winners of the 1964 William Lowell Putnam mathematics competition, a very high-end test: Reid W. Barton, Daniel M. Kane, Emanuel Stoica, Ana Caraiani, Suehyun Kwon, Mihai Manea, Nikifor C. Bliznashki, Oaz Nir, Lingren Zhang, Olena Bormashenko, Ralph Furmaniak, Michael A. Lipnowski, Po-Ru Loh, Mehmet B. Yenmez, and Rumen I. Zarev.”

    Sublinierile imi apartin. Anul e scris prost. De fapt e 2004, nu 1964, m-am interesat.

    Legat de asta, uitati si o sceneta haioasa din show-ul BBC „Goodness Gracious Me”:


    http://www.youtube.com/watch?v=jkN9VdjgDwM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto