FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Poliţista

Malalai Kakar a fost ucisă duminică, 28 septembrie 2008 în fată casei sale din Kandahar de un grup de talebani în momentul în care se pregătea să meargă la serviciu în compania unuia dintre băieţii ei. Nu s-au înregistrat imagini de la faţa locului, nici interviuri, au vorbit doar oficialităţile, emoţiile sau opiniile cetăţenilor simpli ne-au rămas străine. Este vorba despre Kandahar, locul naşterii mişcării talibane din Afghanistan, oraş redevenit citadela neoficială a islamiştilor. Un oraş în care patrulează trupele coaliţiei internaţionale sprijinite de armata şi poliţia guvernului de la Kabul, dar în care controlul efectiv, eficient si letal este deţinut de talibani.

Malalai Kakar trebuia să moară pentru că era simbolul noului Afghanistan ce este clădit cu atâta trudă şi jertfă de oamenii preşedintelui Hamid Karzai. Fiind poliţista cu rangul cel mai înalt din ţară, şefă a departamentului poliţiei din Kandahar ce se ocupă de abuzurile contra femeilor, ea primise nenumărate ameninţări din partea islamiştilor. Una din imaginile rămase în documentarele anului 2001, a fost aceea a bucuriei unor femei din Afghanistan, în special de la Kabul, care sperau să fi scăpat de portul burka, acel veşmânt ce acoperă femeia în totalitate. Această libertate a durat destul de puţin într-o societate ce îşi trăieşte cu voluptate atmosfera medievală. S-a sperat că reconstrucţia Afghanistanului cu ajutor internaţional va fi o operaţiune accelerată, dar reconstrucţia cere pace şi mai cere şi adeziunea populaţiei. Lucruri care au lipsit într-o zonă în care Osama bin Laden este venerat imediat după profetul Mohamed. In Afghanistan creşte doar producţia de opiu, în proporţie egală cu numărul de atentate. Restul stagnează.

Povestea lui Malalai Kakar este destul de simplă. Fiică şi soră de poliţişti din Kandahar, a lucrat în poliţie câţiva ani până ce ţara a intrat în stăpânirea talebanilor în anii ‘90, care au dat-o afară din serviciu. Nu a fost singura de altfel, zeci de mii de femei au rămas fără slujbă în urma decretului taleban care interzicea femeilor să lucreze sau să înveţe. S-a refugiat în Pakistan unde l-a cunoscut pe cel care a devenit tatăl celor şase copii ai săi. După 2001, a fost prima femeie ce a intrat în noua poliţie afghană după căderea regimului taleban. A participat la numeroase operaţiuni poliţieneşti contra traficanţilor de droguri sau de arme, precum şi contra talebanilor. Fiind prima absolventă a Academiei de poliţie din Kandahar, locotenent-colonelul Malalai Kakar era şefa unui grupe de 10 poliţiste ce formau departamentul de luptă contra abuzurilor domestice. Statisticile – ce sunt mult în urma realităţii – vorbesc despre 47 de crime domestice în 2005, un număr aproximativ egal în 2006. Trăind într-o societate islamică structurată tribal, femeile afghane sunt abuzate în diverse moduri. Mai mult de 80% din căsătorii sunt aşa-numitele căsătorii forţate, în care taţii îşi vând fetele unor bărbaţi mult mai în vârstă decât ele. Mai mult decât atât, peste 60 la sută din fete nu ajung să împlinească 16 ani în momentul când sunt căsătorite, şi nu sunt rare cazurile de fete de 6 ani care devin soţii binecuvântate de legea islamică.

Abuzurile fizice, bătăile, torturile sunt difuze în societatea afghană. De multe ori Malalai Kakar, împreună cu colegele şi colegii săi au descoperit şi eliberat femei bătute, torturate şi înlănţuite de soţii lor atotputernici. Unele au fost eliberate după ce au stat încuiate şi legate cu lanţuri mai mult de un an. De aici, de la această vină de a fi o speranţă contra abuzurilor asupra femeilor i s-a tras ura talebanilor. Pentru că problema centrală a islamului este femeia, cum s-o controleze şi cum s-o izoleze. Iar mişcarea talibană nu vrea altceva decât impunerea shariei în Afgahnistan. Disperarea le împinge pe unele femei la gestul suprem de protest – sinuciderea – într-o societate unde nu te poţi plânge nici măcar părinţilor, de fapt tatălui, că mama este şi ea tot femeie.

Malalai Kakar a ieşit din casă pe 28 septembrie aşa cum o făcea în fiecare zi, acoperită cu o burka sub care îşi ascundea un AK 47. A apucat să ajungă în maşină împreună cu fiul ei când au fost împuşcaţi de talebanii care au anunţat prin purtătorul lor de cuvânt Yousuf Ahmadi:

„We killed Malalai Kakar,” spokesman Yousuf Ahmadi told AFP. „She was our target, and we successfully eliminated our target.”
Am ucis-o pe Malalai Kakar,” a spus Yousuf Ahmadi agenţiei AFP. “Era ţinta noastră, şi am eliminat-o cu succes.”

Preşedintele şi guvernul afghan şi-au exprimat regretele, la fel ca şi reprezentantul Uniunii Europene. Noul Afghanistan a mai pierdut o bătălie, dar Malalai Kakar a arătat calea pentru emancipare când vorbea despre slujba de poliţist:

„This isn’t an easy job, but it îs important that women do it. We need to be a part of the new Afghanistan.”
“Nu este o slujbă uşoară, dar este important ca s-o facă şi femeile. Trebuie să fim o parte a noului Afghanistan.”

malalai-kakar

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Daniel Francesco

Daniel Francesco

35 Comments

  1. BC
    7 October 2008

    Fiecare padure/societate are uscaturile/tradatorii ei .Malalai Kakar a fost una dintre aceste uscaturi. Cine ajuta talharii de americani in razboaiele lor de cotropire,jaf si crima merita sa moara ; sa moara in cele mai grele chinuri (sa nu o dati pe aia cu feti frumosi si ilene cosanzene,aparatori ai valorilor democratiei si drepturilor omului …) .
    Maine poimaine se vor gasii ceva eliberatori si facatori de ordine ce vor ravni la a invada si romanica pentru aparararea valorilor mai sus amintite in paranteza. Atunci sa va vad vitejilor din spatele tastaturilor.

    Atunci cand iti omori proprii cetateni in niste atentate „false flag” ,doar pentru a avea mobilul invadarii si jefuirii unor tari care au refuzat sa cotizeze „partea leului” … este o ipocrizie sangeroasa a te ERIJA IN APARATOR AL UNOR VALORI PE CARE TU NU LE-AI APLICAT SI NU LE-AI RESPECTAT VREODATA !

  2. Oceania
    7 October 2008

    Costitutia afgana, recent adoptata, sustine ca „cetatenii Afganistanului, barbati sau femei, au drepturi si indatoriri egale, conform legii”. Insa dovezile ca acest lucru nu se intampla, vorbesc de la sine. Este efectiv revoltator ceea ce se intampla cu femeile acolo. Dar sa nu uitam ca discriminarea femeilor mai continua si astazi sa fie o realitate peste tot in lume.

  3. Imperialistu'
    7 October 2008

    Oceania, o secunda sa inteleg si eu acest „dar”. Are vreun rost? Adica… neaga cineva cum ca exista probleme si in alte zone ale lumii? Nu prea inteleg cum vine acest „dar”. Pare a arunca in derizoriu tot. „Da, e adevarat ca in Afghanistan pana nu de mult le executau pe stadion, dar sa nu uitam ca exista barbati care isi bat nevestele si in Europa”. Mie asa imi suna. Tie cum iti suna?

  4. Oceania
    7 October 2008

    te legi de chicite prea mici. „dar” -ul avea destinatia de-a aduce aminte, de-a nu da uitarii lucruri nelalocul lor care pot trece neobservate in fata atrocitatilor din Afganistan.

  5. Imperialistu'
    7 October 2008

    Deci am inteles bine.

  6. Oceania
    7 October 2008

    si eu cred ca am inteles bine: faptul ca europenii isi bat nevestele nu ti se pare o fapta ingrozitoare.

  7. Imperialistu'
    7 October 2008

    Nu, nu ai inteles bine.

    De ce o fi obligatoriu un „dar” pe acolo? Neaparat trebuie sa fie ceva care sa demonstreze ca X nu e diabolic pentru simplul fapt ca Y comite aceasi trasnaie in alt colt al lumii. Newsflash: in Europa, a-ti bate nevasta/ sora/ mama/ ce vrei tu este o dovada de barbarie, indiferent ca esti un taran, un businessman sau un cititor de Hegel. In restul lumii minunate in care traim, este o simpla optiune a barbatului. Si in Asia, acolo unde isi omoara fetele intr-o veselie.

    Incredibil, dar adevarat: albii europeni sunt singurii care isi trateaza cum trebuie partenerele de viata. Culmea rasismului si a arogantei eurocentriste!!!

  8. Imperialistu'
    7 October 2008

    Imi cer scuze, tovarase BC, te-a simtit Akismetul. Cred. Nu stiu cum altfel ai ajuns la moderare. Trecem peste acest eveniment care probabil nu te-a marcat defel si ajungem la ce ne doare.

    Acum, e clar ca tu vii de pe o alta planeta sau cel putin dintr-o dimensiune paralela, din moment ce spumegi la adresa citez „talharilor americani”. Hm… sunt curios cum ai cataloga tu regimul Saddam Hussein sau teocratia talibana. Avem de a face cu niste… ce?
    1. Talhari.
    2. Criminali.
    3. Oameni simpli care vor sa traiasca fara imperialismul american pe cap.
    4. Alta varianta, completezi tu.

    Lamureste-ma si pe mine, poate nu mor prost. Trecem mai departe si te anunt ca, in cazul care nu stiai, Romania face parte dintr-o alianta militara care include Statele Unite, de altfel cea mai puternica tara din respectivul pact. Da, este vorba despre NATO. Asa ca sansele ca „romanica” (expresie geniala a la Cristoiu – Crucisatoru’ Popescu si alti ganditori de rang international de pe la noi) sa pateasca ceva, sunt destul de mici. Mai ales ca, spre deosebire de Irak sau Afghanistan, Romania nu este condusa de criminali. Avem oligarhi, avem corupti, avem hoti, avem criptocomunisti, ipocriti cat cuprinde, dar criminali de razboi nu prea avem. Poti sa dormi linistit, bombardierul american, cade-i-ar bomba-n ocean, nu o sa lanseze nimic pe aici.

    Si da, ai dreptate, „fiecare padure/societate are uscaturile/tradatorii ei”. Tu esti una/unul dintre ele/ei.

  9. Oceania
    7 October 2008

    Imperialistu’, in niciun caz nu vroiam sa minimalizez lucrurile. M-ai inteles gresit. X ramane diabolic chiar daca Y comite acelasi lucru in alt colt al lumii. N-o sa neg faptul ca in Europa femeia poate trai demn dar (si folosesc din nou dar) asta nu inseamna ca trebuie sa uitam ca femeile continua sa fie batute si ucise aici unde se zice ca se afla lumea civilizata. Violenta impotriva femeilor si a fetelor continua netulburata pe fiecare continent, in fiecare tara si cultura. Are un efect devastator asupra vietii femeilor, asupra familiilor lor si asupra societatii in ansamblu. Majoritatea societatilor interzic asemenea violenta totusi realitatea este ca prea adesea este ascunsa sau trecuta cu vederea. Violenta la adresa femeilor nu este strict legata de o anumita cultura, regiune, tara sau un anumit grup de femei din cadrul unei societati. Cauzele violentei la adresa femeilor isi au originea in relatii de putere inegale intre barbati si femei de-a lungul istoriei, si discriminarea constanta a femeilor.

  10. Costin
    7 October 2008

    Sunt 8 comentarii aici.Cel mai pertinent si realist dintre ele mi se pare cel al lui BC. Are foarte mare dreptate.

    @Imperialistu’, tu si ceilalti care mai regurgitati pe aici pe blogul acesta, sunteti niste bieti coinaci ignoranti care nu vedeti padurea din cauza copacilor.
    Iti urez sa impartasesti aceeasi soarta,de dupa invazia americana, precum majoritatea afghanilor si irakienilor si sa traiesti acelasi haos adus si intretinut acolo de catre murikani. Fie ca sa ajungi la presupunerea celui din primul comentariu. Sa iti vezi familia sfartecata de elicopterele americane sau ale unei viitoare ‘natiuni eliberatoare'(ca si asa americanii isi vor da curand obstescul sfarsit din toate pdv), asa din greseala (deh victime colaterale) venite sa faca ordine in tara ta.
    Traiesti in vise si te tarasti printre utopii . Esti incapabil sa constientizezi realitatea si ca in toate acestea nu exista „good guys”.
    Pana si Oceania avea dreptate in esenta. Tu te ascunzi dupa diferite articole. Tu nu esti obiectiv. Tu esti rasist si xenofob. Tu si cei care scriu pe acest blog. Voi aveti ceva cu popoarele islamice si cu musulmanii. Nu am vazut un articol care sa traga un semnal de alarma asupra femeilor hinduse(care fie vorba intre noi indura violente si cruzimi mult mai grave decat femeile afghane – daca barbatul isi ucide consoarta sau fiica pe motiv de castitate sau altele asemanatoare , nu este tras la raspundere) ,asupra conditiei femeilor din China , etc etc etc
    De ce nu se duc astia care elibereaza si militeaza pentru drepturile femeilor ca sa emancipeze femeile pigmeilor sau ale bushimanilor ? Aaaa Aia nu au petrol si diamante …
    I-a vezi-ti tu mai nene Imperialistule de Elodia din ograda ta si lasa prosteala ,manipularea si prezentarea eronata a realitatii . Mai citeste vreunul (in afara de clonele tale ) pe aici si pune botul la mangleala.

  11. Costin
    7 October 2008

    BRAVO BC.
    BRAVO OCEANIA. Tu ai exprimat cel mai bine realitatea.Dar ce sa stie martoaga cu ochelari de piele pe laterale ,cu neuronul indopat cu propaganda si falsuri media si cu ochii larg inchisi .

  12. Costin
    7 October 2008

    Cat despre NATO, dragul meu ignorant, nu miza prea mult pe apartenenta noastra la acest grup infractional. Romania este simplu balast acolo . Nu uita asta!

  13. Imperialistu'
    7 October 2008

    Sunt curios cat va mai dura pana cand lumea o sa reinceapa sa judece universul, abandonand gargara echidistantei. Culturile nu au aceeasi valoare. Papuasii nu sunt pe picior de egalitate cu nemtii. Da, sunt oameni, dar ceea ce au creat ei nu valoreaza doi bani comparativ cu ce au creat europenii. La fel si cu cutumele, obiceiurile, traditiile.

    Diferenta de putere fizica exista peste tot in lumea asta – e biologica, asa am fost construiti; barbatii sunt mai puternici fizic -, dar nu peste tot exista tendinta de a recurge la pumn. Asa ca violenta fata de femei – sau fata de altii – este legata de anumite culturi, de anumite regiuni, de anumite tari. Asta este realitatea, oricat de incorecta politic ar fi ea.

    Giovannni Sartori, Ce facem cu strainii? Pluralism vs. Multiculturalism, pag. 102

    Feministele care imbratiseaza cauza multiculturalismului fac o confuzie si se afla in confuzie. Caci feminismul apartine – am mai spus-o – contextului creat de affirmative action. De fapt, femeile nu sunt „diverse din punct de vedere cultural” In acceptia discursului multicultural. Cu atat mai putin sunt o „minoritate oprimata” ( ca, de pilda, negrii sau pieile rosii in societatile majoritar albe ), de vreme ce femeile sunt pretutindeni*, prin nastere, o majoritate. Prin urmare, feministele nu au de ce sa calareasca un cal care nu e al lor, si care pe deasupra e si o „bestie naravasa”.34 In schimb, au adesea dreptate (nu intotdeauna) atunci cand se declara discriminate. Ceea ce este, repet, o chestiune apartinand de actiunea afirmativa.

    34. Intre altele, daca toate culturile sunt „intangibile”, demne de a fi ocrotite, ce ne facem atunci cu faptul ca in aproape toate culturile non-albe femeia este considerata inferioara? A se vedea, pentru o dezbatere a problemei, J. Cohen, Howard M. si Nussbaum M.C. (1999) Is multiculturalism bad for women?, Princeton, Princeton University Press.

    * Observatia mea: exceptie China, tara unde parintii isi omoara fetele pentru ca nu pot sa aiba doi copii si toti vor baieti. Super-civilizata China, steaua Orientului indepartat!

  14. Costin
    7 October 2008

    Batrane prostanac(Imperialistu) , apropos de tagul acestui subiect, informez pe prostimea dumneavoastra ca religia nu are nicio legatura cu cutumma si traditiile barbare ale unor popoare. Chiar daca Mohammed a convertit atatea triburi la Islam, afla ca nu religia este de vina pentru violenta unora si pentru tampenia altora. Foarte multi dintre acestia si-au pastrat obiceiurile si traditiile de pe vremea cand inca mancau carne cruda.Dar un ignorant precum tine nu are habar de astfel de chestiuni si se bate cu pumnii in pieptul de gasca beata, „religia pacii” „religia pacii” . Esti o hazna umana care nu poate face nici macar 2 conexiuni logice si a carui gura vorbeste cu cuvintele altora si din filme hollywoodiene.
    Fac pariu pe ce vrei dumneata bah, ca nu ai citi in viata ta macar un pasaj din Coran. Si aici ma refer la Coranul real , nemasluit de zionisti sau cine stie ce alte citate malitzioase si vadit scoase din context sau chiar inexistente in Coran. Fugi la Biblioteca Nationala si cere o traducere a Coranului sau la Biblioteca Universitara . Sau incearca la profesorii de limbi straine de la Universitate ,sectia de limba araba. Asa poate mai citesti tu cate ceva ca sa te „cultivi”.

  15. Costin
    7 October 2008

    Da, sunt oameni, dar ceea ce au creat ei nu valoreaza doi bani comparativ cu ce au creat europenii.
    Imbecilule , europenii nu a creat nimic decat tifos, crima, moarte, distrugere, invazie, holera, varsat de vant, etc.
    Daca nu ar fi fost popoarele arabe, Islamul, chiar si preislamul sunt multe lucruri pozitive de care ai fi dus lipsa astazi.

  16. Costin
    7 October 2008

    Traiasca Noua Dreapta ! (Futu-va-n gura de legionari rasisti si xenofobi) . Nu-i asa mai nea Imperialistule ?

  17. Costin
    7 October 2008

    Cand au capatat femeile drept de vot in US (asta apropos de rasa alba)? La americani si acum sunt femeile discriminate … La noi la europeni nu mai vorbesc…

  18. Imperialistu'
    7 October 2008

    Ii rog pe colegi sa nu modereze vreodata genul acesta de comentarii. Ele trebuie sa fie vizibile, vorbesc pentru sine.

    Stimate domn costin, va rog sa ma scuzati, dar inainte de a raspunde/ incerca a va raspunde, voi manca de seara. Nu vad nici un motiv pentru care sa sar peste aceasta masa. Comentariile dvs. sunt aici si vor ramane aici. Mi se pare ciudat ca nu le-am vazut mai devreme, inainte de a raspunde lui Oceania.

  19. chriscross
    7 October 2008

    hm… credeam ca „sistemele de operare jorjiene” sunt casate de akismet… sau abia acum i-a plesnit o vena „domnului” costin si nu s-a mai putut stapani… ????

  20. Imperialistu'
    7 October 2008

    Chiar daca nu eram prea entuziasmat de perspectiva de a raspunde unui suvoi de injuraturi si aberatii, o fac totusi, mai ales ca am decis publicarea „panseurilor” si nu prea imi vine sa le sterg. Consider ca genul asta de reactie tembela ne ajuta, intrucat demonstreaza cu succes nivelul extrem de scazut al „ganditorilor” de teapa dumitale si poate arunca in derizoriu non-ideile pe care le promovati.

    Pentru inceput, observa ca tot ce ai scris aici nu are nici o legatura cu subiectul articolului. Normal, nu il poti nega, dar poti in schimb sa incerci a deturna discutia de la Islamul de care in mod evident esti fascinat catre alti barbari ai acestei lumi. Buna incercare, pacat ca nu tine.

    Imi place insa ca in tentativa ta, nu faci economie la aiurit. „La americani si acum sunt femeile discriminate … La noi la europeni nu mai vorbesc…” spre deosebire de lumea islamica, Asia, chiar Africa, nu? ???? Adevarul e ca situatia femeilor in Europa e chiar dramatica (ce stie sartori, frate? Un prost rasist si xenofob! :mrgreen: ). Ferice de musulmance, doar ele reusesc sa traiasca demn, beneficiind din plin de respectul cuvenit! ????

    Imbecilule , europenii nu a creat nimic decat tifos, crima, moarte, distrugere, invazie, holera, varsat de vant, etc.
    Daca nu ar fi fost popoarele arabe, Islamul, chiar si preislamul sunt multe lucruri pozitive de care ai fi dus lipsa astazi.

    ???? Asa este, dovada nivelul extraordinar al lumii musulmane si setea sa pentru cunoastere (in Spania se traduc anual mai multe carti decat in intreaga arabime, iar in top 3 Muslim books se afla Protocoalele Inteleptilor Sionului si Mein Kampf). Progresul ar fi fost inevitabil in lipsa Profetului si a urmasilor sai degraba varsatorii de sange. Foarte amuzant.

    Cat despre Noua (Ne)Dreapta, te rog, schimba placa. Nu am fost si nu suntem fanii lui Tudor Ionescu, dar asta stii pana si tu. Important e sa injuri si sa acuzi, doar-doar s-o prinde si „scama” asta de noi. O minciuna repetata des ajunge adevar, doar ne-a invatat maestrul Goebbels in anii ’30. Multam fain, dar suntem imuni la genul asta de acuzatii ieftine.

    In ceea ce priveste obiceiurile barbare, nu am sustinut ca sunt neaparat legate de Islam. Asta insa nu schimba cu nimic natura barbara a ideologiei promovata de pedofilul ucigas care raspundea la numele de Mahommed.

    The Rape Jihad (Robert Spencer)

    “Each of us was raped by between three and six men….One woman refused to have sex with them, so they split her head into pieces with an axe in front of us.”

    This happened in Darfur, from which Sudanese military personnel actually airlifted women to Khartoum to serve as sex slaves.

    Meanwhile, Indira Dzetskelova, the mother of one of the child hostages in Beslan, Russia, reports that “several 15-year-old girls were raped by terrorists.” Her daughter “heard their terrible cries and screams when those monsters took them away.”

    This indicates that there are two things the massacre in Beslan have in common with the ongoing massacres in Darfur: both, no less than the 9/11 attacks, are examples of Islamic jihad terrorism, and both are characterized by rape.

    The jihadist element has been made clear by the ringleaders of both atrocities. Sudanese General Mohamed Beshir Suleiman recently declared: “The door of the jihad is still open and if it has been closed in the south it will be opened in Darfur.” In southern Sudan, of course, the jihad was waged against Christians; in Darfur, the targets are black African Muslims whose Islamic bona fides don’t satisfy Khartoum. As for Beslan, the Chechen jihadist leader Shamil Besayev warned the Russian government last winter: “Praise Allah, we are dreaming of dying in jihad, we are dreaming of dying on the way of Allah, so that we could earn paradise and mercy of Allah.

    What does rape, then, have to do with these religious conflicts? Unfortunately, everything. The Islamic legal manual ‘Umdat al-Salik, which carries the endorsement of Al-Azhar University, the most respected authority in Sunni Islam, stipulates: “When a child or a woman is taken captive, they become slaves by the fact of capture, and the woman’s previous marriage is immediately annulled.” Why? So that they are free to become the concubines of their captors. The Qur’an permits Muslim men to have intercourse with their wives and their slave girls: “Forbidden to you are … married women, except those whom you own as slaves” (Sura 4:23-24).

    After one successful battle, Muhammad tells his men, “Go and take any slave girl.” He took one for himself also. After the notorious massacre of the Jewish Qurayzah tribe, he did it again. According to his earliest biographer, Ibn Ishaq, Muhammad “went out to the market of Medina (which is still its market today) and dug trenches in it. Then he sent for [the men of Banu Qurayza] and struck off their heads in those trenches as they were brought out to him in batches.” After killing “600 or 700 in all, though some put the figure as high as 800 or 900,” the Prophet of Islam took one of the widows he had just made, Rayhana bint Amr, as another concubine.

    Emerging victorious in another battle, according to a generally accepted Islamic tradition, Muhammad’s men present him with an ethical question: “We took women captives, and we wanted to do ‘azl [coitus interruptus] with them.” Muhammad told them: “It is better that you should not do it, for Allah has written whom He is going to create till the Day of Resurrection.’” When Muhammad says “it is better that you should not do it,” he’s referring to coitus interruptus, not to raping their captives. He takes that for granted.

    P.S.
    Saudi Cleric Muhammad Al-‘Arifi Explains Wife Beating in Islam to Young Muslims in a Ramadhan Show
    Pasajul meu preferat?

    If he beats her, the beatings must be light and must not make her face ugly. He must beat her where it will not leave marks. He should not beat her on the hand… He should beat her in some places where it will not cause any damage. He should not beat her like he would beat an animal or a child – slapping them right and left. Unfortunately, many husbands beat their wives only when they get mad, and when they start beating, it as if they are punching a wall – they beat with their hands, right and left, and sometimes use their feet. Brother, it is a human being you are beating . This is forbidden. He must not do this.

    President of Al-Azhar University and Fomer Mufti of Egypt Ahmad Al-Tayyeb Explains Wife Beating in Islam

    Palestinian Authority’s Mufti Ikrima Sabri Criticizes the West for Treating Husbands Who Have Sex with Their Wives against Their Will as Rapists

  21. costin
    7 October 2008

    sint costin, costin cu „c” mic (sa nu fiu incurcat cu talibanul cu „c” mare).
    in primul rind @Oceania: imi esti simpatica si ma bucur sa vad ca inca citesti patrupedbun, dar aici tind sa ii dau dreptate Imperialistului.

    Cauzele violentei la adresa femeilor isi au originea in relatii de putere inegale intre barbati si femei de-a lungul istoriei, si discriminarea constanta a femeilor.

    imi este greu sa cred ca tu gindesti in termenii astia neo-marxisti ( dpdv. meu artificiali si inselatori) despre relatia barbat/femeie. asta este genul de definitie care are ca scop in primul rind steregerea diferentelor dintre ceea ce o face pe o femeie, femeie si ce il face pe un barbat, barbat. spui de „relatia de putere inegala intre barbati si femei”… la ce te referi mai exact, la puterea biologica? intreb pentru ca incerc sa imi dau seama daca tu vezi aceasta „inegalitate” intre puterea corpurilor biologice ale celor doua sexe doar in termeni de discriminare. nu tocmai aceste diferente fac ca tocmai relatia dintre barbat si femeie atit de speciala? ai vrea ca femeia sa aibe puterea barbatului, sau si merg un pas mai departe si te intreb: crezi ca diferentele cele mai importante dintre felul de al fi al barbatilor si al femeilor este rezultatul a secole, milenii de cultura patriarhala si asupritoare la adresa femeilor?
    dar poate te refereai la „relatia de putere inegala” in societate, culturala. eu nu cred ca aceasta inegalitate mai exista decit in mod exceptional in societatea occidentala din prezent (nu ma refer la cercurile imigrantilor din lumea a treia). exista ceva in societate rezervat exclusiv barbatilor? ceva la care o femeie nu poate aspira datorita statului lor social ca femei? poate exista anumite domenii inaccesibile pe deplin femeilor datorita constructiei biologice a acestora (incerc sa ma gindesc acuma la unul, dar nu imi vine nimica in minte), dar in acelasi timp, exista domenii feminine complet inaccesibile in mod natural barbatilor tocmai datorita acestei diferente. si acesta este motivul pentru care barbatul are nevoie de femeie si invers…. pentru inceput ????

    cit despre Costin si BN, imperialistu’, elementele astea jorjice exista si vor mai aparea, si la fel, de obicei, dispar pentru ca injuratul devine rapid plictisitor. si daca te-ai hotarat sa mentii mesajele lor si sa te iei la trinta cu ei, ma gindesc ca poate, peste ceva timp, cind vom avea o colectie mai mare de jorji sa o folosim intr-un post exhaustiv in care sa incercam sa ne dam seama care sint fortele care ii anima… sper doar sa nu ajungem in punctul in care vom avea atitia jorji incit sa putem face si o categorie speciala dedicata lor.

  22. dr. jones
    7 October 2008

    „Sa iti vezi familia sfartecata de elicopterele americane”

    Costin, acest produs al mediei leftiste…

  23. Panseluta
    7 October 2008

    Oceania,

    Iti dau dreptate, in mare, cu riscul de a mi-i ridica pe ‘baieti” in cap.
    Nu trebuie sa fii „marxist” ca sa vezi ca relatiile de putere, in cele mai multe societati umane, au fost si sunt dictate de barbati, si baietii au fost mai doriti ca fetele. Spun asta din proprie experienta. E un fapt pe care nici un antropolog nu-l contesta. Multi evrei ultraortodocsi aduc multumiri lui Dumnezeu, in rugaciunile de dimineata, ca nu s-au nascut femei.
    Nu discut de ce s-a intimplat demarcarea asta sexuala. Prea complicat pentru acum si aici. Occidentul e singurul care, in diverse forme, a creat spatiul in care relatia asta de putere a putut fi contestata si re-definita, in dinamica economica si sociala–la rindul ei determinata de o multime de factori, de la clima la productia agricola la epidemii si morbiditate la razboaie la explorarea intelectuala si stiintifica–in societati deschise, care au nascut si au rafinat notiunile de „libertate” si „drepturi umane” si „echitate”.
    Occidentul ajuns, chiar si imperfect, la un echilibru in privinta sexelor. Ascendenta feminismului radical, pe de alta parte, mi se pare o primejdie, din care, paradoxal, nu profita femeile ca totalitate, ci totalitarismele alter-mondiste si comuniste, inclusiv femeile cocotzate in pozitii de putere. De genul Ana Pauker.

    Ce supara in postarea ta e ceea ce se numeste „echivalenta morala”, faptul ca nu te poti abtine sa nu pui sub semnul egalitatii ororile de violenta sistematica impotriva femeilor din tarile islamice/asiatice (China si India) si africane, sanctionate religios, de cutume si de legi, cu violenta domestica din Vest, condamnata moral si juridic in toata lumea Occidentala. Echivalenta morala e un argument facil si foarte popular in polemica Vest-Islam, vezi argumentul suprem, menit sa faca oponentul KO, al violentei „imperialiste”a Cruciadelor.

  24. dr. jones
    7 October 2008

    „Multi evrei ultraortodocsi aduc multumiri lui Dumnezeu, in rugaciunile de dimineata, ca nu s-au nascut femei.”

    panseluta. in religia mozaicana esti recunoscut pe ramura maternala nu paternala cum se obisnuieste in culturile crestine.
    mi-e greu sa cred ca tocmai acei evrei habotnici sa creada asta.
    o legenda spune ca: „numai mama si Dumnezeu” stiu al cui e copilul.
    de exemplu: bunica din partea mamei era evreica. evreii ma considera evreu. din partea mamei. crestinii ma considera crestin din partea tatului.
    eu ma consider american.

  25. emil
    7 October 2008

    Baiatul asta nu se supara. ????
    Good points, Panseluta.

  26. Panseluta
    7 October 2008

    dr. jones:

    Se poate sa fie folclor, dar pare sa aiba cel putin un graunte de realitate:

    http://www.megaessays.com/essa…..ewish.html

    http://www.slate.com/id/1005219/

    Iudaismul e plin de ambivalente fata femeie, ca si crestinismul incipient, spre deosebire de Islam, dar legile iudaismului traditional sunt de necontestat in favoarea barbatului si menite sa limiteze libertatea femeilor.

    Descendenta pe linie feminina a evreului e ambigua si contestata, chiar daca e norma statul israelian, cu deschidere fata de converiti la mozaism:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Who_is_a_Jew%3F

    Eu sunt zionista convinsa, cred in Israel si destinul sau, cred in exceptionalismul spiritului iudeu, dar nu-i imbratisez erorile.

    nu conteaza in spatiul social si cultural traditional, si nu le-a creat femeilor o pozitie egala cu barbatii. Dimpotriva.
    Poate ai vreme sa numeri de cite ori in Leviticus si Talmud li se interzice femeilor ceva. Poate toata chestia are ceva legatura cu locul Evei in Creatie?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Judaism. Te rog sa citesti atent textul. Mipare remarcabil prin obiectivitate si eruditie.

  27. dr. jones
    7 October 2008

    ai dreptate daca urmaresti sarbatorile evreilor.
    nu insa si in statul modern israel.
    poti lua exemplul Tzipi Livni.
    care am impresia ca e de origine romana.

  28. dr. jones
    7 October 2008

    rectific:

    conform wiki:
    „Born in Tel Aviv,[5] Livni is the daughter of Eitan Livni (born in Poland) and Sara Rosenberg, both prominent former Irgun members.[6] Tzipi Livni served as a lieutenant in the Israel Defense Forces and worked for the Mossad for nearly two years during the early 1980s, resigning in August 1983 to marry and finish her law studies. It was rumored that she was a terrorist hunter for the Mossad,[7] but recent findings suggest that Livni was a low level agent. She was hired to live in a Paris apartment to maintain the appearance of a regular residential property.[8] A graduate of Bar Ilan University’s Faculty of Law, she has 10 years experience as a practicing lawyer specializing in public and commercial law.[9] Livni resides in Tel Aviv; she is married to accountant Naftali Spitzer and has two children, Omri and Yuval. According to her childhood friend Mirla Gal, Livni is a vegetarian.[10] Livni speaks Hebrew, English, and French.”

  29. Imperialistu'
    7 October 2008

    Problema e ca nu vad cum ar putea sa aiba „in mare” dreptate din moment ce mesajul lui Oceania se reduce „in mare” la echivalenta morala, totul in incercarea de a spune ca relatiile dintre barbati si femei sunt in esenta aceleasi peste tot in lumea asta, ca de!, asa zice un -ism de 40 de ani la moda. Si zau ca e neomarxist din moment ce totul se reduce la opresori si oprimati (mai precis opresori si oprimate, celebra FALOCRATIE in care traim, PATRIARHATUL obscurantist si alte asemenea lozinci), in buna traditie deschisa de parintii fondatori ai actualei mode ‘telectuale.

  30. Tiberiu Florea
    7 October 2008

    @ Panseluta

    Iti dau dreptate, in mare, cu riscul de a mi-i ridica pe ‘baieti” in cap.
    Nu trebuie sa fii “marxist” ca sa vezi ca relatiile de putere, in cele mai multe societati umane, au fost si sunt dictate de barbati, si baietii au fost mai doriti ca fetele.

    Ura! De cate ori am incercat oare sa fac astfel de afirmatii? Sigur, nu era vorba de femei ci de alte subiecte dar poti fi de acord cu modul in care cineva DESCRIE societatea fara a fi de acord cu solutiile pe care respectivul le propune ca fiind cele mai potrivite spre corectarea „nedreptatilor”.

    De ce sa ne ascundem, din scrierile lui Marx (sau ale lui Chomsky, etc) se pot desprinde multe OBSERVATII corecte fara a sari in barca lor.

    @Costin

    asta este genul de definitie care are ca scop

    In general, ai dreptate dar nu poti respinge o afirmatie pe baza scopului pe care presupui ca ea il are. Ma gandesc daca sa pun sau nu pe blog un eseu pe care tocmai l-am scris pentru facultate in care critic ideea conform careia distributia actuala a proprietatii private e „morala”, in ciuda faptului ca nu pretind redistributie!

    E exact acelasi lucru. Cei mai multi care neaga echitatea proprietatii private au scopul de a cere desfiintarea acestei institutii sau justitie sociala. Dar nu e obligatoriu sa intram toti in acest tipar.

    Btw, nu trebuie sa fii Marx ca sa analizezi „the subjection of women”, e destul sa fii Mill. Dar iar sunt sub influenta cursurilor. ????

  31. Panseluta
    7 October 2008

    Tiberiu:

    Splendid exemplul lui Mill, care arata, cel putin, ca „baietii” din Vest erau–si sunt inca, in ciuda incercarilor de castrare a masculului din feminismului radical–capabili sa se uite mai departe de stii tu ce. Societatea engleza fusese de mult inaintea celei continentale, in ciuda predicilor duminicale din biserici parohiale despre „pater familias” si natura pacatoasa si recalcitranta a femeii, prin care ispita raului a intrat in lume.
    Barbatii si femeile se amestecau, social, peste tot, pe „green”-ul comunitar, in ferme si in case si in „public houses” — „pubs” din ziua de azi. Common law le dadea femeilor mult mai multe drepturi decit surorilor de pe Continent, chiar daca legile erau foarte aspre cu „pacatoasele” (de regula, femei cu copii din flori, care urmau sa cada in grija parohiei) decit cu „pacatosii” care le sedusesera sau le violasera.
    Biserica si o parte a comunitatilor patriarhale aveau alergie la femeile/nevestele care femei cu limba iute si judecata rebela, asa-numitele „common scolds” imortalizate de Shakespeare in „The Taming of the Shrew” intr-o ierarhie sociala mai inalta, si cu metode mai rafinate, de tip „brainwashing”. N-o scufunda pe femeia rebela intr-un lac. Repeta-i ca binele e rau, ca ziua e noapte, si infometeaz-o intre timp, si se va supune.
    Pedepsele administrate „scorpiilor” erau sinistre, printre ele asa-numitul „ducking” importat de colonistii din America:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_scold

    In alta ordine de idei, nu ai de ce sa exulti in privinta lui Chomsky si compania. Faptul ca unii din criticii civilizatiei occidentale/Americii au uneori dreptate nu le anuleaza falsitatea premizelor, partinitatea ideologica, si miza personala.
    Chomsky e un ideolog care uraste tara care i-a dreptul sa spuna ce vrea, dar care i-a pus multi dolari in banca.

  32. Tiberiu Florea
    7 October 2008

    In alta ordine de idei, nu ai de ce sa exulti in privinta lui Chomsky si compania. Faptul ca unii din criticii civilizatiei occidentale/Americii au uneori dreptate nu le anuleaza falsitatea premizelor, partinitatea ideologica, si miza personala.
    Chomsky e un ideolog care uraste tara care i-a dreptul sa spuna ce vrea, dar care i-a pus multi dolari in banca.

    Nici nu exult… Spun doar că scopurile meschine pe care le au de multe ori nu le invalidează toate afirmaţiile (Emil mi-a furnizat suficiente exemple de cazuri în care alde Chomsky mint şi dezinformează, nu neg asta). Şi mi se pare că suntem de acord.

  33. Panseluta
    7 October 2008

    dr.jones:
    Exact asta am vrut sa spun si eu: Israelul modern a depasit, in mare, prejudecatile ancestrale, in primul rind din pragmatism–era nevoie de toti cetatenii in munca de construire a statului, la sapa, in ferme si pe santiere, unde femeile au muncit umar la umar cu barbatii, ca si in armata.
    Pe de alta parte, dupa cum stii, sionismul a fost influentat profund de ideile socialiste egalitariene. Nimic de ascuns–si, din punctul meu de vedere, nimic de regretat–in asta.
    Eu am o afectiune deosebita pentru Golda, al carei destin ilustreaza puterea femeii evreice moderne:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Golda_Meir

    In acelasi timp, oricit imi displac sectele de evrei ultraortodocsi, nu pot pune semnul echivalentei morale intre ei si practicile islamului strict. Nici un evreu ultraortodox nu-si violeaza si casapeste femeile pentru onoarea de familie–ele sunt ‘repudiate’ si alungate din comunitate, tragic, dar substantial diferit–si nu-si educa pruncii sa se sinucida in atacuri de masa. Dragostea de copii a evreilor, inclusiv de fete, cu toate vicistitudinile la care sunt supuse si ambiguitatile legii iudaice, e recunoscuta. Copilul troneaza, e adorat si rasfatat, chiar daca in jurul pubertatii balanta se schimba in favoarea baietilor.

    Cum a spus, faimos, Golda Meir:
    http://thinkexist.com/quotatio…..63272.html

    „Vom avea pace cu arabii cind isi vor iubi copiii mai mult decit ne urasc pe noi”.

  34. George
    7 October 2008

    Astia care-i iubiti asa mnult pe ucigasii de femei islamisti de ce nu va luati un bilet dus pentru Kandahar, Iran, Pakistan ??? Acolo e nevoie de voi.

  35. costin
    7 October 2008

    George, ce ai citi inafara de titlu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto