FUNDATIA IOAN BARBUS

Băsescu a lovit un copil. Realitate sau trucaj?

Televiziuni româneşti au difuzat un clip video din campania prezidenţială din 2004, în care Băsescu este surprins lovind un copil. Cred că toată lumea este deja la curent cu acest nou scandal, iar dacă nu, siteul Hotnews.ro oferă o cronologie a felului în care această înregistrare a fost pusă în circulaţie:
Cum a fost pus in scena scandalul „Basescu a lovit un copil”: excelenta conlucrare dintre trusturile mediatice

Întrebarea „de ce tocmai acum este scoasă de la naftalină această înregistrare, după atîţia ani” are sens, mai ales că aşa ceva ar fi fost muniţie excelentă în campania trecută. Explicaţia oferită de Dinu Patriciu, cum că nu se aştepta ca Băsescu să cîştige alegerile din 2004, este stupidă. Dînsul nu este stupid, doar crede că audienţa ar fi.

Însă această justificare puerilă nu infirmă automat veridicitatea potenţială a incidentului. Dacă Băsescu a lovit într-adevăr acel copil, atunci merită dispreţ şi decesul politic. Reacţia buimacă la prezentarea acestei înregistrări este incriminatoare.

Sau poate fi descumpănire la magnitudinea unui astfel de atac. Această înregistrare poate fi un trucaj. Martorii oculari ar trebui să confirme sau infirme imaginile prezentate.
Iată clipul acuzator:



Am realizat un sumar cu cele mai importante secvenţe stop cadru, extrase din clipul de mai sus.
Atenţie la compoziţia cromatică din cadrul 1, mai ales faţa copilului. Tonalităţi normale de maro-roşcat.
În cadrul 2 braţul lui Basescu şi-a început deja mişcarea, iar pumnul se află la bărbia copilului, dar lovitura încă nu s-a produs. Aceleasi tonalităţi de culoare ca în primul cadru.
În cadrul 3, lovitura s-a consumat şi capul copilului şi-a schimbat uşor poziţia, dar mai ales culoarea. În cadrele 3, 4 şi 5 culoarea capului copilului devine alb-albastră. O explicaţie posibilă ar putea fi confuzia senzorului de culoare al camerei video. Mişcări bruşte pot cauza aberaţii de culoare: focusarea automată încearcă să ţină pasul cu acţiunea, iar senzorul deformează culoarea naturală. Însă priviţi cu atenţie cadrul 3. Nu numai capul băiatului este în mişcare, ci şi pumnul lui Băsescu. Acesta însă şi-a păstrat tonalitatea normală de maro-roşcat. De ce din două elemente în mişcare, doar capul băiatului îşi schimbă brusc culoarea?
Cadrele 4 şi 5 prezintă capul în recul, cu aceeaşi tonalitate de albastru.
În cadrul 6, capul copilului revine la culoarea normală. Atenţie la dreptunghiul care cuprinde faţa şi mare parte din îmbrăcămintea doamnei cu ochelari din fundal, care priveşte spre scenă. Are cu totul altă „consistenţă” decît restul imaginii. Pixelii par manipulaţi electronic… sau este un artefact al proastei calităţi a înregistrării.
Cadrul 7: copilul are o expresie de bucurie. Dreptunghiul ciudat este în continuare vizibil, dar mai puţin clar.
Cadrele 8 si 9. Copilul îşi păstrează expresia de bucurie, iar dreptunghiul a dispărut. Dar atenţie la mîna copilului! De ce a devenit albastră, în timp ce faţa şi-a recăpătat culoarea normală?

Care este adevărul? E important de aflat.

Click pentru video cu stop cadru

Actualizare #1

Via Hotnews.ro

Adrian Stefan Iurascu a declarat in studioul Realitatea TV ca el este barbatul cu mustata care apare langa copil, in inregistrarea data publicitatii astazi de Gardianul, in care se vede cum presedintele Traian Basescu l-ar lovi pe un copil cu pumnul.

„Nu sunt membru PD-L, nu am motive deosebite sa-l sustin pe Traian Basescu, dar nu pot asista la ceea ce se intampla in aceasta seara. Eram la un metru de acel baiat. Copilul chiar face un pas spre mine. Intre mine si el nu era nimeni. Un asemenea gest il retineam cu siguranta. Presedintele nu l-a lovit. Eu nu l-am vazut pe Patriciu. Nu stiu unde era. Era un eveniment care se comenta. Eram foarte multi din societetea civila. Ce pot sa va spun sigur este ca nu a fost contact si ca nu l-a lovit. De acolo – martor ocular, de la un metru si ceva”, a delcarat martorul Iurascu.

Paul Agarici, fotograf, la B1Tv: Filmuletul este o facatura. Am analizat cadru cu cadru. Lumina de pe fata copilului este total diferita. In momentul cand Traian Basescu apare ca il loveste pe baiat apre o imagine socanta. Mana presedintelui pare taiata pe jumatate. De la cot este stramba.
In momentul inca re copilul este lovit, lumina de pe fata se schimba. Apare o lumina de flash. Se da pe spate si lumina de pe fata revine. Doar mana lui, jos, continua sa ramana albastra. Lumina albastra ar fi trebuit sa radieze si pe femeie si pe presedinte.

Actualizare 2

O analiză excelentă pe trei cadre din video.

Secunda 13

Secunda 14

Secunda 15

Secunda 15 continuare

Flash sau lumina de reflector

Actualizare 3

Un comentator la postarile menţionate în actualizarea anterioară a publicat aceste cadre:


a

b

Se observă clar „luminarea la faţă” a copilului, într-un interval de timp mai mic de o secundă (o cameră video înregistrează 30 de cadre pe secundă). Mai ales, este o iluminare subită. Priviţi primul cadru. Dacă mişcarea cu doi-trei centimetri spre stînga a capului copilului l-a pus subit într-o poziţie care îl intersectează cu un fascicul de lumină de pe scenă, de ce nu se vede nici o urmă a acestei lumini externe în primul cadru? Vorbim despre un spaţiu foarte restrîns, cel din vecinătatea imediată a capului copilului. Această lumina venită dinspre scenă ar fi trebuit să fie vizibilă şi în primul cadru, nu poate apare instantaneu. Lipsesc total reflexiile, haloul care ar fi trebuit să cuprindă şi mîna lui Băsescu sau capul şi gîtul femeii din prim plan. Lumina pe faţa băiatului este cu totul nenaturală.

Actualizare #4 Analiza YT a videoclipului „loviturii cu pumnul”

Pe YouTube a aparut si o analiza a videoclipului „loviturii cu pumnul”:


Recomandam si vizitarea blogului Trucaj ordinar demontat cadru cu cadru.

Actualizare #5 – Victima.

A aparut si victima, se numeste Marius Istrăţoiu, acum are 15 ani si a declarat publicaţiei Observatorul Ph:

Vă confirm că eu sunt cel din imagini. Este o chestiune din trecut care nu m-a afectat nici atunci, nici acum. Aveam 10 ani, iniţial d-l preşedinte mă luase pe scenă şi am vrut să spun ceva legat de Iliescu şi Năstase şi probabil de emoţii am spus că Iliescu şi Băsescu nu sunt buni sau ceva de genul, apoi d-l preşedinte m-a dat jos de pe scenă. S-a enervat că spusesem o prostie şi când m-am dus lângă dânsul voiam să-mi cer scuze, dar m-a împins. Chiar am râs, nu a fost ceva care m-a marcat”.

copil batut

Hat Tip Evenimentul Zilei!

Actualizare #6 – Femeia cu care vorbea Basescu in inregistrare sustine ca acesta nu a lovit copilul

Femeia cu care vorbea Basescu in inregistrare sustine ca acesta nu a lovit copilul.

Femeia cu care vorbea Traian Basescu, in inregistrarea in care acesta pare ca ar lovi un copil, sustine ca baiatul respectiv i-ar fi spus sefului statului sa o dea „dracului” pe ea, ca e nebuna, dar ca presedintele nu l-a lovit, deoarece nu avea cum sa ajunga de pe scena la el, potrivit NewsIn.

„In nici un caz nu am vazut ca da domnul Traian Basescu in el. In nici un caz! Deci asta e o minciuna. Ori e pus de cineva, ori nu stiu. Era o scena si abia am ajuns. Dansul mi-a intins mana sa dau mana cu dansul, dar n-am ajuns la mana dansului. Deci nu avea cum sa-l atinga”, a declarat Ana Ghita, citata de Realitatea TV.

„I-a zis lui domnul Basescu ‘S-o ia dracul ca e nebuna!’. Am vazut copilasul, care era micut de statura, dar in niciun caz nu am vazut ca da dl Traian Basescu in el. In nici un caz, ori e pus de cineva, ori nu stiu. A zis ‘Da-o dracu’ ca minte sau ca e nebuna’ (…) Nu avea cum sa ajunga, uitati-va, eu am un metru saizeci, copilul era mic, era un piedestal, o scena, abia am ajuns eu. Deci nu avea cum sa-l atinga. (…) Nu, nu avea cum sa ajunga la el, era atatica. Eu am 1,60 si eu abia m-am intins pe varfuri. Nu avea cum sa ajunga domnul Basescu la copil, abia a ajuns la mine, sa-i dau mana. E ceva strigator la cer. Nu stiu cine e copilul, abia l-am vazut la televizor”, a mai declarat femeia, aratand ca a venit din proprie intiativa la cateva televiziuni din Bucuresti pentru a povesti ce i s-a intamplat atunci.

Actualizare #7 – Patriciu, candidatul coalitiei murdare

Din articolul Patriciu, candidatul coalitiei murdare, scris de Andreea Pora pentru revista „22”:

[…]
Manipularea emanata din adincurile insondabile ale caracterului patrician este o greseala de proportii. Indiferent din ce unghi o privesti. Patriciu e mai prost si mai disperat decit se putea crede. Nu s-a putut abtine, acum doua zile, sa anunte in prime-time ce pune la cale, asa cum nu s-a putut stapini joi seara sa participe la savurarea, comentarea si retusarea filmuletului. Fara implicarea lui directa, fara prezenta lui pe ecrane si fara sticlirea cinica si satisfacuta din privire manipularea ar fi avut mai multe sanse, asa nu este decit o alta etapa din aceasta campanie murdara pe care mogulii si mercenarii lor din politica sau jurnalism o duc impotriva lui Basescu si pentru victoria lui Geoana. Dupa Hayssam si traficul de arme, asa zisul pumn dat copilului arata de fapt cit de departe sint dispusi sa mearga acesti oameni care au o perspectiva neagra in cazul unei victorii a actualului presedinte.

Filmuletul a fost analizat si demontat imagine cu imagine de specialisti in domeniu, printre care l-as enumera pe Paul Agarici, autoritate de necontestat in tehnica fotografiei,a fost analizat pe computere si disecat in studiourile video. S-a aratat in detaliu cum s-a facut trucajul, cum s-a folosit lumina, cum a fost schimbata miscarea miinii si a capului copilului, au fost surprinse tehnic partile lipsa si cele adaugate. Martori oculari au declarat ca acesta nu a fost lovit, probabil ca de aceea si ridea, iar politicienii aflati la fata locului nu au observat nimic. Mai mult, insusi baiatul, intrat in direct la OTV, a spus ca Basescu a incercat sa-l indeparteze de linga scena ( motivul fiind acela ca o facuse „nebuna”pe femeia cu memoriul) si l-a „sters” cu palma. Acesta este momentul in care s-a declansat trucajul. Palma s-a tranformat in pumn in plina figura, un gest accidental in premeditare, iar echipele de mistificatori au intrat in actiune.

Evident, trusturile de presa ale celor doi moguli nu au dat nimic din toate acestea. O tin langa cu „batausul Basescu”. Asta nu inseamna insa ca manipularea nu va iesi la iveala si nu va ajunge la opinia publica, pentru ca, din fericire, mogulii nu sint stapinii intregii prese, chiar daca au senzatia ca deja domina Romania. Mesajul transmis este „Noi sintem stapinii inelelor”.

Spun ca ideea filmuletului a fost fundamental gresita, indiferent din ce parte o privesti. Ea nu face decit sa enerveze si mai mult, sa radicalizeze electoratul lui Basescu si sa-i convinga pe indecisi ca au o miza pentru a vota in turul doi. Este in acelasi timp un argument de mari indoieli pentru electoratul liberal, miza acestei campanii, care poate vedea cam la ce se preteaza oamenii spre care sint indemnati sa-si orienteze votul. Excesul acestei campanii murdare incepe sa devina, cu fiecare noua mizerie, un atuu in favoarea lui Basescu. Exact acestea sint motivele pentru care Basescu are sanse sa cistige impotriva acestei „Coalitii murdare”, a carei singura si adevarata oferta electorala este manipularea si santajul. Patriciu a facut o greseala, ceea ce e mai grav decit o crima. Candidatii reali ai „Coalitiei murdare” sint mogulii condusi de Patriciu.

[…]

Actualizare #8 – Declaratii contradictorii in scandalul „Basescu a lovit un copil”

Ziarul Observatorul Prahovean, vineri ora 00:40

Declaratie copilului din imagini, Bogdan Marius Istratoiu „Va confirm ca eu sunt cel din imagini. (…) Aveam 10 ani. Initial domnul presedinte ma luase pe scena si am vrut sa spun ceva legat de Iliescu si Nastase. Probabil, de emotii am spus ca Iliescu si Basescu nu sunt buni sau ceva de genul. Apoi domnul presedinte m-a dat jos de pe scena. S-a enervat ca spusesem o prostie si cand m-am dus langa dansul vroiam sa-mi cer scuze, dar m-a impins. Chiar am ras, nu a fost ceva care m-a marcat”.

Ziarul Observatorul Prahovean, vineri 14:05

Cecilia Gheorghe, matusa lui Bogdan Istratoiu, sustine ca baiatul agresat de presedinte si mama sa, aflati acum in Italia, au primit amenintari cu moartea imediat dupa izbucnirea scandalului.
„Bogdan s-a dus aproape de scena pentru ca inainte de mitingul electoral fusese un concert. Eu eram mai in spate si nu am vazut ce s-a intamplat, dar Bogdan mi-a spus apoi „Basescu m-a lovit cand am zis Hai Iliescu”. Nu l-am crezut atunci, insa aseara, cand am vazut imaginile la televizor, l-am recunoscut pe nepotul meu”.

“Sora mea mi-a spus in aceasta dimineata ca a primit telefoane de amenintare de pe numere ascunse. Mai multe persoane au sunat-o sa ii spuna ca daca mai vorbeste o sa-l omoare pe Bogdan. Nepotul meu nu s-a mai dus la scoala, desi avea de sustinut trei examene, iar sora mea nu a mai iesit din casa. Chiar si eu am fost sunata de pe numere ascunse fiindu-mi transmis mesajul sa imi vad de treaba si sa nu mai dau declaratii”

La emisiunea Ora de foc de la Realitatea TV, apare primul martor ocular al evenimentului din 2004. Adrian Stefan Iurascu a declarat in studioul Realitatea TV ca el este barbatul cu mustata care apare langa copil.

„Nu sunt membru PD-L, nu am motive deosebite sa-l sustin pe Traian Basescu, dar nu pot asista la ceea ce se intampla in aceasta seara. Eram la un metru de acel baiat. Copilul chiar face un pas spre mine. Intre mine si el nu era nimeni. Un asemenea gest il retineam cu siguranta. Presedintele nu l-a lovit. Eu nu l-am vazut pe Patriciu. Nu stiu unde era. Era un eveniment care se comenta. Eram foarte multi din societetea civila. Ce pot sa va spun sigur este ca nu a fost contact si ca nu l-a lovit. De acolo – martor ocular, de la un metru si ceva”, a delcarat martorul Iurascu.

Dupa cateva ore de la declaratia lui Iurascu apare si declaratia femeii cu care vorbea Traian Basescu, in inregistrarea in care acesta apare ca ar lovi un copil. Ana Ghita declara public la mai multe televiziuni ca presedintele nu l-a lovit, deoarece nu avea cum sa ajunga de pe scena la el.

„I-a zis lui domnul Basescu . Am vazut copilasul, care era micut de statura, dar in niciun caz nu am vazut ca da dl Traian Basescu in el. In nici un caz nu am vazut ca da domnul Traian Basescu in el. In nici un caz! Deci asta e o minciuna. Ori e pus de cineva, ori nu stiu. Era o scena si abia am ajuns. Dansul mi-a intins mana sa dau mana cu dansul, dar n-am ajuns la mana dansului.

Deci nu avea cum sa-l atinga. Nu avea cum sa ajunga domnul Basescu la copil, abia a ajuns la mine, sa-i dau mana. E ceva strigator la cer. Nu stiu cine e copilul, abia l-am vazut la televizor”, a declarat femeia, aratand ca a venit din proprie intiativa la cateva televiziuni din Bucuresti pentru a povesti ce i s-a intamplat atunci.

Actualizare #9 – „Vreau sa ia sfarsit acest scandal si punct. E o prostie. Nu e nimic adevarat din ce se sustine la tv”.

Bogdan Istrăţoiu: Vreau sa ia sfarsit acest scandal si punct. E o prostie. Nu e nimic adevarat din ce se sustine la tv. Ma refer la imaginile de la televizor. Nu ma intereseaza ce sustine dansa (referindu-se la matusa sa, n.red). Mama mea este bolnava, eu astazi am avut atac de panica, sunt traumatizat, ce mai doriti? Vreau sa retrag tot ce am declarat” a spus vineri seara, intr-o interventie la Realitatea TV, Bogdan Marius Istratoiu, copilul pe care presedintele Traian Basescu este acuzat ca l-ar fi lovit.

Actualizare #10 – Mihail Neamţu: Nervii domnului Patriciu, stupid people şi televiziunea-tribunal

Un Parlament amendat de popor îşi face relaxat plimbările de vacanţă. Un partid liberal, reprezentat onorific de câţiva foşti turnători, bate palma cu „emanaţia Revoluţiei.” Un oarecare agramat, sprijinit şi „garantat” de un oligofren, aspiră la demnitatea prezidenţială. Conservatorul „Felix” deplânge starea moralităţii publice, însă dă şi filme porno pe antenă, la propria-i televiziune. Magnatul care jefuieşte mai întâi din avutul ţării, cumpără apoi presa şi se auto-propulsează în topul filantropicilor est-europeni. România se afundă în criză iar „Alianţa Anti-Băsescu” lărgeşte lista capetelor de acuzare: „dictatorul” a ajuns de ieri un „scelerat”, declarat „pericol public” pentru bunici şi nepoţi, mame şi copii.El poate fi acum cel mai urât dintre pământeni.

Despre trucajul ieftin al uzinei „Manipularea SA” s-au exprimat deja specialişti în film şi imagine. Ideea lui Dinu Costache Patriciu de-a acredita nu doar teza unui Băsescu catastrofal din perspectivă politică, ci mai ales inuman, demonic şi posedat sub raport uman, merită atenţie. Mai întâi, nu e întâmplătoare apariţia „casetei-bombă” la câteva ore după întâlnirile de taină dintre moguli şi geambaşi. Nu era nevoie de aceste noi înregistrări – cu o rezoluţie obscură şi fără sunet – pentru a ilustra teza acreditată deja de „Antena 3” şi „Realitatea TV”: actualul preşedinte nu e doar o opţiune nefericită, ci chiar duşmanul personal al tuturor românilor. Limbajul confruntării a atins în aceste zile apogeul încrâncenării: Traian Băsescu vorbeşte, în metaforă totuşi, despre „colţii rechinilor”. În replică, Don’ Patriciu identifică în figura marinarului un „comunist” gata să se bată, chipurile, nu doar cu ditamai capitaliştii, ci chiar cu un prunc lipsit de apărare.

Să lăsăm pe seama specialiştilor detaliile tehnice ale acestei înscenări: de ce aşa-zişii martori („un domn pe nume Florin Anghel, un domn pe nume Severin, dl Theodor Meleşcanu, Călin Popescu-Tăriceanu şi soţia sa”) n-au vorbit timp de cinci ani despre acest episod? De ce alţi participanţi la evenimentul din Câmpina (2004) neagă tăios cele relatate? De ce în acel presupus film al altercaţiei martorii oculari n-au avut nicio reacţie de indignare? De ce câţiva regizori experimentaţi şi un cameraman de pe scenă au declarat că trucajul mişcării mâinii preşedintelui este evident cu ochiul liber? Toate acestea sunt întrebări detaliate la care măcar unii dintre consilierii Fundaţiei Dinu Patriciu vor furniza poate, într-un limbaj doct şi academic, schiţa unui pseudo-răspuns. Puţini, însă, îi vor mai asculta.

Strategia de eliminare a lui Traian Băsescu a atins un punct critic: după îngroparea moderaţiei şi a nuanţei relativizante, după expunerile tendenţioase de-a lungul unui an, după cenzurarea sistematică a dreptului la replică, după anularea apriorică a oricărei prezumţii de nevinovăţie, după manipulările grosolane ale declaraţiilor publice sau ale rapoartelor comisiilor prezidenţiale, s-a trecut acum la minciuna sfruntată şi la atacul imund.

Mogulii par uşor disperaţi. Băsescu a fost descris drept o calamitate politică şi un marasm democratic. Acum, însă, după ce nervii domnilor Patriciu, Voiculescu şi Vântu au cedat, studiourile TV se pot transforma în veritabile tribunale ale poporului, cu săli de judecată umplute de vacarmul urii, pe jilţul procurorilor aflându-se mereu aceeaşi doi-trei ziarişti cu antrenament canin şi execuţie servil-nemiloasă. E foamete şi ţara vrea sânge! După reţinerea inculpatului, aşezat solitar într-un mediu ostil, urmează o scurtă percheziţie verbală: cuvinte scrâşnite, ironii jignitoare şi ameninţări voalate. Apoi este inaugurat interogatoriul.

Avocatul din oficiu a dispărut. Punerea sub învinuire se face pe mai multe registre: pe ecran curg titluri-concluzie, se rulează în paralel imagini (flash-back) irelevante sau compromiţătoare, sunt proiectate fie un stop-cadru, fie un prim-plan jenant sub raport estetic, pentru ca fondul sonor să stoarcă, prin rostire sacadată, ultima picătură de venin retoric. „Nu-i aşa că preşedintele a avut o activitate duşmănoasă la adresa instituţiilor democratice, a parlamentului şi, deci, a interesului naţional? Nu-i oare evident că preşedintele n-a declarat întregul adevăr cu privire la anturajul depravat al domniei sale? Nu-i aşa că poporul are dreptul să afle toate ascunzişurile vieţii unui scelerat, din a cărui listă de păcate lipseşte doar acuzaţia de pedofilie?”

Încălcarea tuturor reflexelor de civilitate şi molestarea sistematică a bunului-simţ au ca efect transformarea lui Traian Băsescu din adversar politic într-un inamic al poporului. Votul, s-ar spune, e unul de exterminare. Traian Băsescu nu trebuie îndepărtat de la putere: el trebuie eliminat, fără rest şi fără cale de întoarcere. Nu vom subestima aici efectele clasice ale îndoctrinării prin ura de clasă (procedură verificată în anii 1950 de foştii corifei ai Agitprop-ului, binecunoscuţi tânărului Ion Iliescu). Strategia e simplă, mai ales că prea puţini oameni citesc în România surse paralele de informaţie, pentru confruntarea calmă a punctelor de vedere. Prea puţini alegători privesc critic micul ecran: e mai comod să te holbezi, să caşti prosteşte ochii, să crezi orice aparenţă. Prea puţini oameni judecă pomul după roade: e mai simplu să-i tai trunchiul, dacă o singură fructă (dintr-o sută) nu ţi-e astăzi pe plac. Prea puţini cetăţeni cântăresc sau analizează: e mai simplu să denigrezi o familie, să înjuri de mamă, să colportezi zvonuri, să rămâi în haită.

Criza de nervi a domnilor Patriciu, Vântu şi Voiculescu ne reîntoarce, desigur, în schema anilor 1989-1990. Sub dicteul lui Ceauşescu, demonstranţii din Timişoara erau descrişi drept „huligani”, dedaţi furtului din magazine – motiv pentru care 20,000 de mii de olteni au fost mobilizaţi în decembrie 1989, cu ajutorul aceloraşi „dovezi” propagandistice, pentru salvarea independenţei şi suveranităţii patriei. Câteva luni mai târziu, academicianul Răzvan Theodorescu era chemat la TVR (ca şi astăzi Emil Hurezeanu la Realitatea TV) pentru a gira, cu respectabilitatea lui ştiinţifică sau culturală, o sinistră propagandă împotriva participanţilor din Piaţa Universităţii. Demonstranţii erau, cum se ştie, nişte „golani” şi „drogaţi” – apelative aflate într-o oarecare contradicţie cu caracterizarea în termeni de „elemente fasciste.” La 13-15 iunie, ziarul la care ucenicea dl Cristian Tudor Popescu împânzea ţara cu zvonuri, sub litere de-o şchioapă, vorbind despre „maşinile de tipărit bani” găsite de mineri la sediile partidelor istorice. Dezminţirile veneau târziu sau niciodată – bulgărele minciunii fusese deja rostogolit în febra conştiinţei colective. Preşedintele Iliescu oricum le mulţumise ortacilor pentru că plantaseră flori (trandafiri?) în faţa Teatrului Naţional…

Atunci, ca şi astăzi, ţara credea mai tot ce se spunea la televizor. Stupid people, spunea un „clasic”. Căci n-am fost noi oare legaţi, pentru douăzeci de ani, sub blestemul-profeţie pronunţat, cu un râs cinic-satisfăcut, de atotştiutorul Silviu Brucan?

Actualizare #11 – Cătălin Avramescu: Un număr de circ

Ati vazut vreodata numarul acela de circ in care un fel de papusa de mari dimensiuni este aruncata incoace si incolo, dupa care e pliata si desfacuta? Bratele ii sint facute nod, picioarele ii sint date dupa git, iar Mutzunache este introdus intr-o cutie. Surpriza, la final, este ca “papusa” se dovedeste un individ real, imbracat intr-un costum de clovn. Miscarile personajului sint atit de neverosimile din cauza unei flexibilitati totale a coloanei vertebrale si a articulatiilor.

Senzatia aceasta am avut-o atunci cind am deschis – foarte rar! – televizorul pe canalele de “stiri” ale mogulilor. Si l-am vazut pe Dinu Patriciu pe post de critic de film. Las la o parte acum analiza acestei afaceri sordide. Observ insa ca d-nii Patriciu, Voiculescu si Vantu s-au descotorosit de Mircea Geoana cu aceeasi gratie cu care marioneta de la circ este aruncata pe podea. Dezbaterea prezidentiala nici macar nu mai e mimata. Marile teme ale natiunii nici macar amintite. Disputa intre ideologii uitata. Valoarea de utilizare a lui Mircea Geoana a fost declarata brusc nula din clipa in care Dinu Patriciu s-a decis sa intre el insusi in arena politica. Nici cind incearca sa preia Presedintia d-l Geoana nu inspira consideratie din partea multi-miliardarilor cu dosare penale

Actualizare #12 – Alexandru Mitache: Filmuleţul văzut cu capul

Alexandru Mitache pune pe blogul său câteva întrebări foarte bune la care televiziunile lui SOV şi Voiculescu nu vor putea răspunde.

Vă propun, aşadar, ca dincolo de imagini, dincolo de mărturii, dincolo de politică şi dincolo de antipatii sau de simpatii să (ne) răspundem la opt probleme simple şi elementare, având ca arguent că PROPRIA NOASTRĂ INTELIGENŢĂ NU POATE FI CORUPTĂ:

1.În afara de Lavinia Şandru, despre care ştim cîtă credibilitate are, de ce nu a intervenit până acum niciun alt participant la acel miting aflat atunci pe scenă (Meleşcanu, Tăriceanu, etc.), care ar fi trebuit să fie martorii celor două loviri?

2. Întrebat de ce nu a relatat sau de ce nu a devoalat până acum “monstruozitatea” la care a fost martor, Patriciu a răspuns că nu a făcut-o pentru că nu a avut dovezi. Nu pare hilar că într-un mediu în care se împroaşcă, de 20 de ani încoace, cu calomnii sfruntate, pe domnul Patriciu l-a apucat brusc discreţia morală în legătură cu omul despre care crede că i-a dictat arestarea? Apoi, pentru a întoarce spatele unui “scelarat” nu-i trebuie nimănui dovezi. Declari ceea ce ai de declarat despre persoana respectivă, îi retragi sprijinul acordat până în acel moment şi te retragi din grupul ei. Eu am avut cunoscuţi turnători şi atunci cand am aflat acest lucru m-am despărţit de ei, fără să trebuiască să dovedesc ceva.

3. Din problema expusă mai sus se naşte întrebarea firească: de ce au mai mers Dinu Patriciu şi prietenul său Călin Popescu Tăriceanu liniştiţi, zâmbitori şi triumfători împreună şi alături de “sceleratul bătauş de copii” Traian Băsescu, câteva luni bune, până fix în momentul în care acesta a refuzat favorul cuprins în faimosul bileţel roz, care era galben?

4. Dinu Patriciu a afirmat că a vazut cu ochii lui ÎNCĂ o lovitura în… PLEXUL copilului. Plexul este situat la nivelul cavităţii abdominale. Cum a putut ajunge Băsescu cu mâna la acel nivel? Dacă această a doua lovitură despre care vorbeşte Patriciu a avut loc când copilul era pe scenă, la îndemâna lui Băsescu, este evident că ar fi fost văzuta măcar de câteva zeci de oameni, dintre cele câteva mii care erau prezente acolo.

5. Cum de n-a ieşit la iveală această înregistrare video în momentul referendumului de suspendare a preşedintelui, cand ar fi fost cu adevărat distrugătoare şi când ar fi putut scuti câţiva cercetaţi penal de emoţii măcar doi ani?

6. Cum de timp de cinci ani absolut nimeni nu a pomenit o vorbă despre ACEST gest oribil, atâta timp cât s-a turuit la nesfârşit despre beţii, orgii, trafic de armament, etc.? Cum se poate ca într-o societate atât de plină de bârfe şi de calomnii să nu transpară aceste fapte comise într-un loc atât de public şi într-un moment atât de vizibil, văzute de unii dintre cei mai aprigi duşmani ai preşedintelui?

7. Îi vede cineva pe Lavinia Şandru şi pe Cosmin Guşe tăcând, discret, pudic şi deontologic, timp de 5 ani şi nesuflând niciun cuvânt despre acest incident ştiut şi văzut de centuristă cu ochii ei de căprioară (atît de blândă? nu, atât de păroasă), după câte sute de alte minciuni nedovedite au mai spus cei doi în această perioadă???

8. În sfârşit, îl vede cineva pe Băsescu enervându-se, sau măcar supărîndu-se, dacă un copil (sau chiar oricine altcineva) striga atunci “Votaţi Iliescu!” (când de fapt candida Nastase, care încerca, tocmai, să-şi detaşeze imaginea de cea a lui Iliescu )?

Actualizare #13: „Copiii spun lucruri trăsnite” sau ce a mai scăpat „giornaliştilor” lui Vântu

Via Theophyle.

"Copiii spun lucruri trăsnite"

Actualizare #14: Ce scrie Tariceanu

Scrie martorul ocular Calin Popescu Tariceanu pe blogul personal:

„Vreau să spun de la început că nu mi se pare că este bine pentru România să ne petrecem ultimele zile ale campaniei electorale concentrându-ne numai asupra evenimentului de la Ploiești, din 2004.

Din contră, mi se pare că subiecte mult mai potrivite ar fi fost soluțiile politice și programele guvernamentale propuse de candidați pentru a conduce România dincolo de criza economică, viziunea candidaților despre exercitarea prerogativelor constituționale ale președintelui, bilanțul mandatului de 5 ani care se termină acum, responsabilitățile pentru declinul economic din 2009 și pentru criza politică de acum.

Dar nu pot face abstracție de faptul că eram pe scenă, la Ploiești, în seara cu pricina. Acum am impresia că se așteaptă din partea mea un punct de vedere, ca martor ocular. De altfel, am primit astăzi numeroase solicitări de a depune „mărturie”.

Filmul prezentat în aceste zile la televiziunile din România reflectă adevărul, chiar dacă nu am vazut exact ce s-a întâmplat între Traian Băsescu și acel copil, în timpul mitingului electoral de la Ploiești.

Țin minte foarte clar ce s-a întâmplat după aceea. Am părăsit locul concertului într-un microbuz, împreună cu Traian Băsescu și cu câțiva lideri ai PNL și ai PD. Atunci, a început o discuție despre faptul că Traian Băsescu ar fi lovit un copil în timpul concertului.

Pe acest fond s-a manifestat o preocupare foarte serioasă din partea lui Traian Băsescu personal față de acest gest al său, la care el s-a referit ca fiind o greșeală.

Pe de alta parte, acel fapt era comentat și de unii ziariști aflați în apropierea scenei, în condițiile în care în acea zonă fuseseră mai multe camere de luat vederi. Din această cauză, personal chiar am rămas cu impresia că unele suporturi media au făcut referire la acest subiect încă din 2004.

M-am dus acasă în acea seară gândindu-mă la modul în care ar fi trebuit conceput un mesaj de scuze din partea lui Traian Băsescu pentru a doua zi. Totodată, mă întrebam în cel fel și cât de brutal îl lovise pe acel copil.

Am fost mirat în zilele următoare, atunci când am văzut că presa nu a relatat despre acest fapt. Am sperat că este posibil să nu fi fost un incident chiar atât de grav, pe cât mi se crease impresia.

Timpul a trecut si uitarea părea ca s-a așternut peste eveniment/incident. Cine mai credea ca povestea va iesi la suprafata intr-un astfel de moment … Poate decisiv !”

Actualizare #15: Cristian Pătrăsconiu – Se inmultesc confirmarile celor care nu au fost de fata la incidentul cu Basescu

Articol de pe https://voxpublica.realitatea.net.

Tonul a fost dat de Dinu Patriciu. Initial a spus ca a fost acolo – la Ploiesti, unde s-a petrecut incidentul cu Traian Basescu si cu un copil! Apoi, a adaugat ca nu a vazut cu ochii lui momentul incidentului pentru ca nu era in raza lui de vedere. A aflat ulterior de acel moment. (si, a propos, in conditiile in care intre turul 1 si turul 2 l-a amenintat intr-un interviu din Cotidianul pe Traian Basescu, e de mirare ca Dinu Patriciu nu a facut orice pentru a obtine caseta cu acel incident. I-ar fi folosit de minune si lui si premierului sau preferat, Adrian Nastase. Ar fi avut 5 ani in plus de liniste).

Vineri noaptea a intrat la Realitatea TV si Lavinia Sandru. Pe atunci, era in PD, facea parte din garnitura de tineri ai lui Basescu si, da, a participat la Ploiesti la acel miting. Dar nu a vazut momentul, desi stie foarte bine despre ce a fost vorba si e, o spune si ca mama, infiorator, degradant si de nescuzat.

Matusa baiatului care apare in imagini confirma si ea incidentul. Nu a fost de fata, dar confirma ca asa au stat lucrurile. Jos Basescu!

Tariceanu, premierul cu papion nu a vazut, de asemenea, incidentul. Dar a fost real, Traian Basescu i-a mutat falca din loc baiatului, s-a vorbit dupa aia despre acel moment, iar candidatul de atunci al ADA la presedintia Romaniei si-a exprimat, uman, regretul. Cam asta scrie acum pe blogul sau fostul premier Tariceanu, confirmind si domnia sa ceea ce nu a apucat sa vada.

Scandalul din 2004 a izbucnit de trei zile. Eu nu cred ca s-a terminat. In conditiile in care nu au fost multi oameni cunoscuti la acel miting, ma astept sa vina tot mai multe confirmari despre cum au stat “cu adevarat” lucrurile de la cit mai multi. Mai ales de la cei care nu au vazut exact despre ce a fost vorba…

Actualizare #16: Traian Basescu: Presa care a introdus in circulatie un film trucat ar trebui sa raspunda in mod elementar la cateva intrebari

Candidatul PDL la Presedintie, Traian Basescu, spune ca ii va da in judecata pe omul de afaceri Dinu Patriciu si pe cei de la ziarul „Gardianul”. „Pentru minciuna si trucarea unor filmari il dau in judecata pe Dinu Patriciu si cotidianul Gardianul si fac acest lucru pentru ca au prezentat un film trucat”, a declarat seful statului.

„Inainte de orice, cred ca presa care a introdus in circulatie un film trucat ar trebui sa raspunda in mod elementar la cateva intrebari. In primul rand, daca, inainte de a introduce filmul in circuitul public, acest film a fost verificat la Institutul National de Expertiza, in al doilea rand, si aici ma adresez direct ziarului Gardianul, daca macar dupa introducerea in circuitul public al unui film trucat a avut curiozitatea sa faca o expertiza a acestui film. Daca au avut-o, le cer sa faca public rezultatul”, a mai spus presedintele, citat de NewsIn.

Actualizare #17: Dinu Patriciu: Inteleg stresul si disperarea lui Basescu, dar il dau in judecata luni pentru calomnie

Omul de afaceri Dinu Patriciu a declarat, sambata, ca il va da si el in judecata, luni, pe Traian Basescu pentru calomnie, acuzand folosirea de catre presedinte, la adresa sa, a apelativelor „mincinos” si „om care trucheaza casete”, informeaza Mediafax.

Patriciu a mai spus ca ii intelege stresul si disperarea lui Basescu. „Eu pot sa inteleg stresul si disperarea unui om aflat intr-o situatie dificila, dar asta nu ma poate opri sa nu-l dau si eu in judecata, chiar luni, pe domnul presedinte pentru calomnie, deoarece a vorbit despre trucarea unei casete si trebuie sa aduca probe in ceea ce priveste aceasta afirmatie. Pe de alta parte exista martori care imi sustin cele afirmate si care au vazut tot ceea ce s-a intamplat acolo”, a sustinut Dinu Patriciu.

Acualizre #18: CNA amendeaza OTV, Realitatea TV, Antena 3 si B1 TV pentru incalcarea normelor de protectie a copilului in cazul „baiatului lovit de Basescu”

Consiliul National al Audiovizualului a amendat, luni, postul OTV cu 20.000 de lei si posturile Realitatea TV, Antena 3 si B1 TV cu cate 5.000 de lei in cazul imaginilor cu „baiatul lovit de Basescu”. Toate sanctiunile au avut in vedere un singur tip de abatere – incalcarea normelor privind protectia copilului.

CNA a primit 15 sesizari in legatura cu acest caz, referitoare la protectia copilului – una de la Ministerul Muncii, una de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si 13 de la telespectatori.

OTV a primit amenda de 20.000 de lei pentru ca a transmis un interviu in direct cu baiatul in cauza, interviu care a durat circa o ora si jumatate, tarziu in noapte, tanarul fiind intrebat chestiuni care depaseau puterea lui de intelegere, chiar si dupa ce a spus ca doreste sa fie lasat in pace. Realitatea TV, Antena 3 si B1 TV au fost amendate cu cate 5.000 de lei pentru ca au dat imagini neblurate cu respectivul baiat si i-au dezvaluit identitatea. Spre deosebire de Realitatea TV, care a oprit difuzarea imaginilor vineri seara, Ioan Onisei, vicepresedinte CNA, a notat ca Antena 3 inca difuzeaza acele imagini. B1 nu a dezvaluit identitatea baiatului, dand numai imaginile.

In decizia de amendare, CNA a tinut cont si de faptul ca posturile au continuat sa difuzeze materiale pe acest subiect in pofida solicitarii exprese a copilului si a mamei acestuia de a inceta mediatizarea cazului. Cuantumul amenzii pentru Antena 3 include si lipsa de reactie a moderatoarei Gabriela Vranceanu Firea la o declaratie facuta de Corneliu Vadim Tudor intr-o editie a emisiunii Stirea zilei, unde tribunul sustinea ca presedintele Traian Basescu si-a batut sotia.[…]

Sesizarile depuse la CNA de Autoritatea Natioanal pentru Protectia Drepturilor Copilului si Ministerul Muncii noteaza ca difuzarea excesiva a respectivelor imagini constituie un abuz ce poate afecta sanatatea psiho-emotionala a copilului.

Rasvan Popescu, presedinte CNA, a incercat sa explice de ce posturile nu au blurat imaginile: „In cazul unor imagini blurate nu s-ar fi putut vedea daca copilul a fost lovit sau nu”.
Gelu Trandafir, membru CNA, a fost singurul care in sedinta de luni a insistat pe problema difuzarii imaginilor fara verificarea autenticitatii acestora, spunand ca mai nou, la televiziuni, se practica „verificarea prin difuzare”, in loc sa se urmeze mersul normal al unei anchete jurnalistice.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Emil Borcean

Emil Borcean

67 de comentarii

  1. Francesco
    26 noiembrie 2009

    Emil, este un trucaj, dar momentul lansarii a fost bine ales si raspunsul initial pe care Basescu l-a dat la inceput a fost total neinspirat.

    Pe YouTube a aparut si o analiza a videoului „loviturii cu pumnul”:

  2. emil
    26 noiembrie 2009

    Da, devine din ce in ce mai evident ca este vorba despre un trucaj.
    PS
    Ce nemernici, Francesco!

  3. Francesco
    26 noiembrie 2009

    A aparut si victima, se numeste Marius Istrăţoiu, acum are 15 ani si a declarat publicaţiei Observatorul Ph:

    Vă confirm că eu sunt cel din imagini. Este o chestiune din trecut care nu m-a afectat nici atunci, nici acum. Aveam 10 ani, iniţial d-l preşedinte mă luase pe scenă şi am vrut să spun ceva legat de Iliescu şi Năstase şi probabil de emoţii am spus că Iliescu şi Băsescu nu sunt buni sau ceva de genul, apoi d-l preşedinte m-a dat jos de pe scenă. S-a enervat că spusesem o prostie şi când m-am dus lângă dânsul voiam să-mi cer scuze, dar m-a împins. Chiar am râs, nu a fost ceva care m-a marcat”.

    copil batut

    Hat Tip Evenimentul Zilei!

    Copilul spune ca a fost impins! Se vede la sfarsit ca ride, care copil lovit nu si-ar fi dus mainile la fata?

  4. amanda13
    26 noiembrie 2009

    eu ma asteptam la multe de la media romaneasca dar la o asemenea mizerie recunosc ca nu. nu-mi vine sa cred pana unde s-a ajuns. si a fost o un trucaj-distorsiune… in asteptarea documentelor care au aparut in Curentul si intr-o emisiune pe B1 TV conform carora Iliescu, Geoana si Nastase au pus tara la cale – adica au vandut dinainte tot ce mai era de vandut. In cativa ani se vor canta din nou osanale partidului unic… rosu!

  5. Francesco
    26 noiembrie 2009

    Cristian Tudor Popescu scrie in Gandul:

    „Mai observ un singur lucru: lovitura pe care în aceste imagini personajul T. Băsescu o dă acelui copil este tipică pentru agenţii de pază ai serviciilor secrete: scurtă, laterală, fără elan, din încheietură, fără a-l privi în ochi pe cel lovit.”

    Un cititor din Germania comenteaza pe marginea articolului lui CTP:

    Postat de Din Germania la 27.11.2009 01:17

    Era o perioada cand va respectam foarte mult d-le C.T.P.!Mare pacat.Orice om care nu este un profesionist neaparat vede clar ca totul este trucaj.La nivelul la care a ahuns tehnologia exista multe programe de modificat fotografii,video etc..Am incercat si eu care sunt doar amatoare si foarte multi folosesc aceste programe.Va doresc sa ramaneti alaturi de colegii d-voastra (Hrebenciuc,Iliescu,etc.)multi ani de-acum inainte.Pe mine si familia mea ma dezgusta tot ce se intampla in Romania si tot ce faceti!Vom merge special (ceea ce nu am facut pana acum),sa votam.Dar vom vota raul cel mai mic adica vom vota BASESCU!

    Altul – wakki – are o parere despre iluminarea albastra:

    Postat de wakki la 27.11.2009 01:29

    Uitaţi-vă cu atenţie la faţa copilului. Din momentul în care i se dă capul pe spate din cauza loviturii, lumina depe faţă i se schimbă brusc, de parcă i s-a aprins un bec albastru în faţă. Lumina albastră nu se vede deloc pe persoanele din jur, numai pe faţa copilului.
    E un trucaj ieftin, dle Popescu. Eu înţeleg la bază sunteţi inginer de îmbunătăţiri funciare, dar chiar şi aşa trebuia să vă ducă capul atâta lucru.

    Rai oameni dom’le CTP!

  6. costin
    26 noiembrie 2009

    mmda… n-am cuvinte

  7. murfi
    26 noiembrie 2009

    realitate sau trucaj?
    e noua strategie economica pe care a stabilit-o liberalul patriciu impreuna cu rosca stanescu, melescanu si nastase
    e programul de guvernare pe scurt

  8. vlad
    26 noiembrie 2009

    1. sunt convins ca a fost aranjat cel putin momentul lansarii inregistrarii: adica sa fie Base in fata camerelor, la Realitatea. Altfel nu puteau surprinde nicio ezitare, Base si-ar fi pregatit un raspuns normal, cum a facut, de altfel, cateva ore mai tariu. L-au lucrat la Realitatea, este clar, iar el stie asta. Absolut penibila prima sa reactie, cred ca o regreta enorm la ora asta.

    2. eu il cred in stare pe marinar sa-l fi atins cu dosul palmei, l-am mai vazut iritat pe Base si stim ca uita total de diplomatie. Dar chiar daca il credem in stare de asa ceva, nu pot sa cred ca imaginile sunt reale. Cel mult a avut un gest cu mana catre copil, sa-l indeparteze de langa femeia pe care o asculta, iar acest gest al mainii a fost exploatat de un priceput in ale tehnii pentru ai adauga si acel pumn.

    tocmai l-am auzit pe Turcescu la radio: ”eu fiind om de radio am fost atent nu doar la imagini, ci si la sunet. mi s-a parut foarte curioasa intrebare de final: s-a intamplat ceva?”
    dhaa? pai o femeie tipa isteric, ce e nefiresc in intrebare?

  9. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Va invit sa reveniti, intrucat continuam sa reactualizam articolul.

  10. Loredana
    26 noiembrie 2009

    Este un trucaj ,dupa cum s-a si dovedit de profesionist.Acele intalnire dintre moguli si Mircea Geoana s-au rezumat in acest trucaj ….este raspunsurile jurnaristilor care se tot intreaba ce faceau acestia la aceste intruniri in afara de a imparti ce a mai ramas din tara asta ….acest video trucat ar trebui sa fie cel mai intemiat motiv pt romani sa mearga la vot pt turul 2 in favoarea d-lui Traian Basescu ,pentru ca in ultimii ani odata cu intrarea in UE, Romania a avansat avand in vedere ce statut aveam in anii in care comunistii ne`au condus.toti criticii corecti ar trebui sa analizeze si beneficiile pe care le`am avut in mandatul lui T.Basescu si nu numai ceea ce nu a reusit sa duca la bun sfarsit. Daca mogulii erau la putere conducand tara din spate, nici macar de acele fonduri de finantare nu se mai stia, privatizau tot ce mai era de stat si se imbogateau peste masura. Toti fostii candidati care inca mai sustin PSD si care sunt de acord cu acesti moguli dau dovada de ipocrizie si incorectitudine…PSD a cazut in propria groapa sapata de mogulii ce ii conduc , au jucat murdar cu falsuri si merita sa nu aiba nici o sansa la conducerea tarii. La primul vot nu am fost dar cu siguranta la turul 2 merita efortul de a-mi indrepta votul catre PDL , pentru a fi ferm convinsa ca am facut ceea ce trebuia facut pentru ca aceasta tara sa nu ajunga de rasul Europei.PSD-istii sunt foarte siguri si disperati de faptul ca daca se voteaza impotriva imunitatilor lor multi dintre ei vor infunda puscariile si de aceea prin mijloace ticalosesti au incercat sa castige alegerile prin infundarea opozitiei (PDL), lucru pe care oamenii cinstiti nu l`ar face. in ceea ce il priveste pe Crin Antonescu, unde a scuipat acum linge , a uitat ca sa tiganit si nu stia cum sa mai intepe pe PSD-isti fiind convins ca batalia pt locul 2 se dadea intre dansul si Mircea Geoana ….” a pus botul ” la minciunile acestuia dar nu inteleg cum o persoana la statutul dansului nu se simte folosita constient fiind ca apoi va fi „aruncat la gunoi” .Traian Basescu este o persoana care a reprezentat destul de bine Romania in Europa , care s-a facut respectat si care nu are termen de comparatie cu Mircea Geoana.Spre surpriza PSD si a mogulilor nu poti invinge o persoana care nu s-a ascuns de nimic si care a jucat cu armele pe fata , fara intruniri discrete si vacante platite de moguli in interese oculte. o persoana care are nevoie de o „armata de oameni ” pentru a putea face fata candidatului din opozitie (T.Basescu ) da dovada de nesiguranta si de disperare si binenteles arata clar nu nu este in stare sa conduca tara nici macar in conditii provizorii . Toti cei care au votat cu partidul acestuia (PSD) au votat pentru intoarcerea la comunism.Marea problema a romanilor este ca nu deschid ochii mai ales atunci cand se vede negru pe alb cu ce candidati avem de-a face.In mod cert d-l Crin Antonescu merita sa mearga in turul 2 alaturi de T.Basescu pentru ca a dat dovada de mai multa siguranta pe el. Sunt foarte convinsa ca nici unul din candidati nu va putea duce la bun sfarsit tot ceea ce promite , CU ATAT MAI PUTIN MIRCEA GEOANA. Pana la urma vor ajunge toti ca Adrian Nastase cu dosare consistente in justitie pentru ca dupa cum se stie „CINE SE ASEAMANA SE ADUNA”. multumesc acestui site ca da ocazia si altora care nuau functii importante sa isi spuna parerea in mod public si sper ca unii se vor gandi de doua ori inainte de a pune stampila pe buletinul de vot.

    P.S. un fapt onest ar fi ca acel video ( cu explicatiile de rigoare si incetinirea imaginii )in care se demonstreaza clar de catre profesionist ca este un trucaj sa fie difuzat de toate televiziunile (in mod special cele ale mogulilor ) la fel de mult ca si primul video . Domnul Ponta , sa nu uiti ce afirmatii ai facut la Realiatatea Tv cu referire la cazul in care se dovedeste ca este o facatura….PSD v-ati sapat groapa si singuri ati cazut in ea, va invelim noi sa nu va fie frig ;) La munca comunistilor nu la furat si la impartit ceea ce nici macar nu detineti.(ganduri desarte in privinta impartirii proprietatilor statului mogulilor )

  11. Manjusri
    26 noiembrie 2009

    Din nou expertul in crime si divorturi C. T. Popescu ne spune cum stau lucrurile. Avem nevoie de „expertiza” lui ca sa pricepem ca Basescu este un ticalos care bate copii, cu tehnici specifice agentilor de paza ai serviciilor secrete.
    Dupa ce a epuizat subiectele: tenis, economie, fotbal, film, rapiri, terorism, estetica, politica, analiza literara etc., C.T. Popescu a trecut la tehnicile de lupta ale serviciilor secrete. Sunt convins ca talentatul domn Popescu are raspunsul la intrebarea: ce a fost mai intai, oul sau gaina? Oare cand ne spune si noua, sa ne scoata din bezna ignorantei? :)

  12. Anna
    26 noiembrie 2009

    Mizerabil.

  13. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Dar poate va intereseaza parerea domnului Pirvulescu, alt observator „obiectiv” al procesului electoral. :mrgreen:

    „Una din întrebări este cum de nu a apărut, cine a făcut-o, de ce apare acum este evident. Nu pot să măsor consecinţele ei, este genul de mesaj trimis cu un anumit scop. Probabil dacă ar fi apărut atunci, Traian Băsescu nu ar mai fi ajuns preşedinte. Nu ştiu dacă Traian Băsescu a făcut o greşeală venind la Realitatea TV în această seară, a încercat să lovească pe terenul adversarului. Este o imagine care atinge emotivitatea. Am fost şocat de lovitură. Ea va face cu siguranţă înconjurul lumii. Preşedintele nu este un om care-şi ascunde agresivitatea. Primele victime ale imaginii vor fi mamele, care vor empatiza gândindu-se că puteau fi copiii lor, e posibil să piardă din votul feminin. Nu ştiu dacă bărbaţii vor reacţiona la fel. Faptul că nu a negat, că e foarte bine filmat, mă face să cred că ar putea să fi fost filmat de staff-ul de atunci. Eu cred că îl poate afecta foarte mult, nu ştiu dacă e lovitura fatală. Aşa cum am bănuit această campanie nu are niciun fel de limite. Este pur şi simplu şocan. Un candidat la preşedinţie care loveşte un copil este pur şi simplu şocant”

    Domnul Pirvulescu a fost, din nou, socat. I s-a mai intamplat.

  14. euNuke
    26 noiembrie 2009

    Toata aceasta mascarada pusa in scena de aparatcici a culminat cu o executie publica, una mediatica insa la fel de abjecta si de terorista ca si un asasinat. Avem un fals si’un uz de fals organizat, avem un autor moral si material [Patriciu care nu se poate abtine sa’si ‘semneze’ capodopera in direct, la o ora de maxima audienta] si un grup infractional ce actioneaza concertat [patronii celor 2 retele de televiziiune, acolitii lor si asazisii jurnalisti care au participat la inscenare]. Pentru mine intreaga poveste este exterioara, non-spectaculara: nu am teveu, nu ma uit deloc la televizor, nu particip in niciun fel la dezbaterea asazis politica din peisajul massmedia romanesc, refuz sa comentez sau sa intervin in polemicile deraiate ale tineretului ‘preocupat’ in articolase blogaristice [sper sa nu va simtiti vizati], iar fata de acesti nomenclaturisti ce incearca sa mimeze democratia nu pot avea nici macar dispret, prin urmare, singurul mod in care pot privi si analiza faptele savarsite pe micul ecran este cel legal, mai exact in directia incadrarii penale.

    Inca din start se observa cu usurinta datele unei crime pasionale, dar cu particularitati locale: principalii actori sunt manati in actiunile lor de sentimente foarte puternice, pe de o parte un Basescu care pretinde ca acel cavalerism navalnic este un soi de politica democratica in care atacurile sale turniristice sunt necesare pentru ‘curatarea’ si ‘salvarea’ tarii din mainile boierilor tradatori si zmeilor pradatori, iar pe de alta parte o clica de pretendenti la tron cuprinsi de invidie, de un spirit vindicativ de nestavilit si de o gelozie morbida; in fapt executia mediatica vizeaza tocmai acel aspect care tulbura mai mult clica: atasamentul pur emotional al oamenilor obisnuiti fata de acest marinar cu har de capetenie.

    Stiu ca multi tineri sunt iritati, indignati de ceea ce se petrece, dar situatia prezinta un grad ridicat de caraghiosenie si hilaritate: clanurile locale au inventat un nou tip de asasinat: crima organizata pasionala, omorul colectiv din dragoste neimpartasita, ghilotina cu spume si calau piramidal [unde varful piramidei este onorat de prezenta unui bufon cu imagine de afacerist, iar baza este constituita din rebuturile presei, din mercenari convinsi de imposibilitatea tragerii lor la raspundere penala]; daca actiunile cavaleristice donquijotesti ale lui Basescu s’au desfasurat in cadrul legal elastic conferit de Constitutie, pastrandu’se in aria duelului verbal, a stropselii morale si a apostrofarii paternaliste, iata ca partenerii de joc democratic s’au coborat in sfera delictului penal, utilizand instrumente caracterizate chiar si de legile romanesti ca fiind nepermise, reprobabile: falsul defaimator si colportarea ilicita a contrafacerilor audiovizuale. In aceste conditii, votul cetatenilor nu mai este doar un act politic, o expresie a constiintei civice individuale, ci si o actiune justitiara necesara, unica posibilitate conferita cetateanului roman in aparararea statului de drept grav perturbat de activitatea unor clanuri interlope ce tind sa acapareze spatiul public odata cu cel politic.

    Sa nu ne amagim: Basescu, si niciun alt presedinte, nu poate si nici nu’i este permis [de constitutie] sa se erijeze intr’un soi de lider justitiar care ar trebui sa faca ordine in parlament, sa dea cu matura si sa igienizeze camara publica din care s’a infruptat clientela nomenclaturista a ultimilor 20 de ani, nu, nici vorba, campania de restabilire a justitiei si a statului de drept nu poate fi purtata decat de cetatenii romani, prin actiuni individuale ce deriva din drepturile procesuale garantate inca de legile Romaniei, pana acum aceste garantii procesuale s’au aplicat exclusiv grupurilor infractionale, suspectilor de coruptie organizata si ,din cate stiu eu, nimeni nu a utilizat instrumentele legale impotriva acelor guvernanti/nomenclaturisti suspecti de subminarea economiei nationale si de intimidarea si obstructionarea justitiei. O data inlaturata imunitatea parlamentara va trebui sa curga plangerile in justitie impotriva acelor inveterati ai delapidarii si acapararii bunului public.

    Eu atat astept, ca referendumul sa isi faca efectele prin moficarea constitutiei, dizolvarea parlamentului actual si realegerea celui nou, intrat la apa, iar lupta interna din clicile cu pretentii de partide sa ne faca cunoscute si alte fapte cu iz penal ale catindatzilor esuati. Astept cu lista plangerilor penale in mana, iar dosarul parazitilor economiei nationale sper sa se redacteze colectiv, pe internet, pentru a facilita actiunile individuale in instanta.

  15. vlad
    26 noiembrie 2009

    :)

    tare afisul
    from the guys who brought you…

  16. gherciu
    26 noiembrie 2009

    V-ati sapat groapa, lichele comuniste si tradatoare de neam 111

  17. emil
    26 noiembrie 2009

    Vlad, poate nu stiai cine se ocupa de campania lui Geoana… surprise, surprise:
    Geoană şi-a angajat 30 de consultanţi de la Obama

  18. deicide
    26 noiembrie 2009

    Mult zgomot pentru nimic.
    Ori Distractii electorale.

  19. Francesco
    26 noiembrie 2009

    Scrie martorul ocular Calin Popescu Tariceanu pe blogul personal:

    „Vreau să spun de la început că nu mi se pare că este bine pentru România să ne petrecem ultimele zile ale campaniei electorale concentrându-ne numai asupra evenimentului de la Ploiești, din 2004.

    Din contră, mi se pare că subiecte mult mai potrivite ar fi fost soluțiile politice și programele guvernamentale propuse de candidați pentru a conduce România dincolo de criza economică, viziunea candidaților despre exercitarea prerogativelor constituționale ale președintelui, bilanțul mandatului de 5 ani care se termină acum, responsabilitățile pentru declinul economic din 2009 și pentru criza politică de acum.

    Dar nu pot face abstracție de faptul că eram pe scenă, la Ploiești, în seara cu pricina. Acum am impresia că se așteaptă din partea mea un punct de vedere, ca martor ocular. De altfel, am primit astăzi numeroase solicitări de a depune „mărturie”.

    Filmul prezentat în aceste zile la televiziunile din România reflectă adevărul, chiar dacă nu am vazut exact ce s-a întâmplat între Traian Băsescu și acel copil, în timpul mitingului electoral de la Ploiești.

    Țin minte foarte clar ce s-a întâmplat după aceea. Am părăsit locul concertului într-un microbuz, împreună cu Traian Băsescu și cu câțiva lideri ai PNL și ai PD. Atunci, a început o discuție despre faptul că Traian Băsescu ar fi lovit un copil în timpul concertului.

    Pe acest fond s-a manifestat o preocupare foarte serioasă din partea lui Traian Băsescu personal față de acest gest al său, la care el s-a referit ca fiind o greșeală.

    Pe de alta parte, acel fapt era comentat și de unii ziariști aflați în apropierea scenei, în condițiile în care în acea zonă fuseseră mai multe camere de luat vederi. Din această cauză, personal chiar am rămas cu impresia că unele suporturi media au făcut referire la acest subiect încă din 2004.

    M-am dus acasă în acea seară gândindu-mă la modul în care ar fi trebuit conceput un mesaj de scuze din partea lui Traian Băsescu pentru a doua zi. Totodată, mă întrebam în cel fel și cât de brutal îl lovise pe acel copil.

    Am fost mirat în zilele următoare, atunci când am văzut că presa nu a relatat despre acest fapt. Am sperat că este posibil să nu fi fost un incident chiar atât de grav, pe cât mi se crease impresia.

    Timpul a trecut si uitarea părea ca s-a așternut peste eveniment/incident. Cine mai credea ca povestea va iesi la suprafata intr-un astfel de moment … Poate decisiv !”

  20. vlad
    26 noiembrie 2009

    emil,

    m-ai lasat afis, recunosc

  21. emil
    26 noiembrie 2009

    Iar afisul e pe bune… realizat de oamenii lui Obama… pentru conformitate, am adaugat logoul :-)

  22. ek
    26 noiembrie 2009

  23. Francesco
    26 noiembrie 2009

    „Se inmultesc confirmarile celor care nu au fost de fata la incidentul cu Basescu” – titlul articolului lui Cristian Patrasconiu de pe http://voxpublica.realitatea.net.

    „Tonul a fost dat de Dinu Patriciu. Initial a spus ca a fost acolo – la Ploiesti, unde s-a petrecut incidentul cu Traian Basescu si cu un copil! Apoi, a adaugat ca nu a vazut cu ochii lui momentul incidentului pentru ca nu era in raza lui de vedere. A aflat ulterior de acel moment. (si, a propos, in conditiile in care intre turul 1 si turul 2 l-a amenintat intr-un interviu din Cotidianul pe Traian Basescu, e de mirare ca Dinu Patriciu nu a facut orice pentru a obtine caseta cu acel incident. I-ar fi folosit de minune si lui si premierului sau preferat, Adrian Nastase. Ar fi avut 5 ani in plus de liniste).”

    Restul in Actualizare 15.

  24. vlad
    26 noiembrie 2009

    un articol foarte bine scris pe un blog colectiv. merita citit integral, de asta nu pun extrase. cineva spune la comentarii:
    „Buna scriitura dar mesajul e demobilizator”. Eu unul nu l-am perceput astfel; dimpotriva, mi se pare foarte bun ca argument pentru cei „demoralizati” de presupusul gest al presedintelui si care acum au second-thoughts.


    Mitocanul la executia mediatica

  25. vlad
    26 noiembrie 2009

    total de-acord cu ek :)

  26. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Am adaugat inca doua actualizari, 16 si 17. Totusi, Francesco, as prefera sa nu mai trimitem catre Vox Publica Sovrealitatii.

  27. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Antonescu: Sunt ingrozit nu de caseta, ci de reactia presedintelui

    Reactiile la inregistrarea video nu s-au lasat asteptate. Antonescu s-a declarat „ingrozit” de reactia lui Basescu: „Eu personal nu stiu daca imaginile sunt trucate sau nu. Nu cred ca sunt trucate, dar nu are importanta. Nu stiu cine le-a dat sau cine le-a adus. Am vorbit din campanie ca o sa inceapa mizerii in turul II. Din punctul meu de vedere nu are rost sa mai discutam daca sunt sau nu false. Doar ca as vrea sa nu ne scape din vedere un singur lucru. Sunt ingrozit nu de caseta, ci de pozitia presedintelui din aceasta seara. Pozitia din aceasta seara il incrimineaza complet. Orice om normal nu ar fi raspuns ‘nu stiu ce e, dar eu niciodata nu am lovit un copil’. Asta era raspunsul unui om normal. Restul, ca ‘se duce acasa sa vada cum e caseta, ca va da un comunicat, e o rusine pentru noi toti. Am auzit mai demult, nu acum, de acest episod. Exista mai multe legende despre disponibilitatea d-lui Basescu de se lua la harta, dar cu adulti, gen sindicalisti. Era chiar simpatic cand o facea, dar nu se lua de copii, ci de adulti. Eu vorbesc despre reactia pe care trbuia sa o aiba orice om, nu neaparat cine voia sa fie presedinte, adica un model. Ca imaginile sunt trucate sau nu, nu e treaba mea, nu ma pronunt”.

  28. neuronos
    26 noiembrie 2009

    Stim cum se comporta Basescu si ca uneori antecedentele dau o imagine a unui eventual comportament necenzurat, sanguin, atavic, necontrolat.

    Basescu (pentru mine) nu mai are nimic de pierdut din „imagine” sau respect fata de caracterul lui.

    Prefer sa iau o palma reala de la Basescu dacat sa vina cancerul PSD & company la putere.

    Cred ca adevarata lovitura este ca nu putem evita comunistii-capitalisti decat votand impotriva lor iar beneficiarul nu este poporul ci un alt grup ticalosit, doar ca e mult mai mic.

  29. Dan Patrascu
    26 noiembrie 2009

    Pentru a pacifica putin starea de tensiune, eu va propun, macar pentru o clipa, sa incercam sa privim problemele si in alt punct de vedere. Va propun bunaoara un material despre intelectuali si libertatea interioara. Este o problematica care implica toate formatiunile politice.
    http://patrascudan.wordpress.c…..nterioara/
    Nu vreau sa-mi fac reclama, vreau doar sa transmit un mesaj care sa ne puna putin pe ganduri si sa analizam mai cu atentie ceea ce se intampla in jurul nostru si propriile noastre atitudini.

  30. Viorica
    26 noiembrie 2009

    „beneficiarul nu este poporul ci un alt grup ticalosit, doar ca e mult mai mic.”
    Sunteti sigur ca e mult mai mic?

  31. fish
    26 noiembrie 2009

    viorica, ia spune-ne tu, rogu-te cum era in 2004 pe vremea lu’ nastase, daca te mai tine memoria… numai realizarile de aur ale tovarasului, numai faptele bune facute la adresa poporului (salile de sport din tz scoli, etc) ia spune-ne noua de DIP si enshpele de anchete jurnalistice (Oprisan, Mischie, suna cunoscut?) Mazare, si multi multi altii…

  32. Viorica
    26 noiembrie 2009

    L-am votat pe Basescu atat in 2004 cat si la referendumul cu cei 322.Nu-mi da mie lectii despre Nastase, mai bine da-mi lectii despre Videanu, Cocosh, Udrea, Ridzi et Co.

  33. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Tov. Patrascu, daca te mai prind cu spam, iti sterg mesajele, ne-am inteles? Daca tot vrei sa iti faci reclama la panseuri, fa bine si scrie un mesaj diferit pe fiecare blog. Ori pesemne nu mai ai timp si pentru altceva decat panseuri?

    Viorica> Adevarul e ca Videanu e mai rau decat Nastase. Videanu a facut avere pe seama Bucurestiului, Nastase a facut avere pe seama intregii tari, tara pe care si-a transformat-o in tarla proprie. Nu prea te tine memoria, stiai? Mai cunosc eu cativa, de ex, tov. Ciuvica. Da, ala saltat din strada din ordinul lui Nastase pentru Armaghedoanele postate pe net si care acum il plange pe bietul Bombo, victima a masinatiunilor lui Traian Basescu, un presedinte odios care vrea sa instaureze dictatura in Romania; Emil Constantinescu, mare ‘telectual prietin cu Ilici, tovaras kaghebist cu „doar” 2 mandate si cu mai putine pacate impotriva umanitatii si bunului simt (lovilutie, mortii din decembrie, instigare la razboi civil prin mineriade si Tg. Mures, 3 mandate, desi constitutia ii permitea doar 2 etc.). Zoe Petre, fosta consiliera a lui Milica, personaj care in vichend il compara pe Basescu tocmai cu STALIN. N-aveti pic de memorie, ori de minte. Votati Iliescu, ma.

  34. bugsy
    26 noiembrie 2009

    @Viorica, am intrat pe blogul tau. Nu am avut timp sa citesc integral „De Ce Geoana . Putina istorie”.

    Redau aici doar finalul: „Geoana a fost altfel educat, e mai domn, de aceea iubitorii manelelor nu se vor putea niciodata identifica cu el, lui Geoana smecheria si hahaielile, ca sa nu mai vorbesc de crestinarea musulmanilor (tot o reminiscenta de propaganda republicana americana) cred ca ii sunt organic straine. Tocmai pt ca e mai cinstit si mai corect, nefiind uns cu alifiile comuniste i s-a dat porecla arhicunoscuta. Mi-ar fi placut sa-l stiu in alt partid (dar nu PDL), imi pare rau ca reformarea promisa a partidului pe care il conduce i-a reusit doar in parte.” Stiti, Academia Catavencu avea un slogan pe vremuri : „Cititorii nostri sunt mai inteligenti decat ai lor”. Parafrazand acest slogan, in cazul dvs si al candidatului pe care il sustineti, se poate spune fara echivoc: „Alegatorii lui sunt la fel ca el!”

  35. Viorica
    26 noiembrie 2009

    @imperialistu
    Mda, e de preferat hotzul mai mic.
    Nu va suparati de intrebare, asa sunt proshtii astia, au nedumeriri: Cam cate stele aveti pe umeri?
    @ bugsy
    Oooo, ce reintalnire interesanta! Cred ca n-ati putut citi tot, pt ca vi s-au injectat ochii de furie.
    Va recomand sa reveniti pe blogul meu cu o vizita. Am acolo o eticheta: IQ. S-ar putea sa va intereseze articolele. Va stau la dispozitie cu raportul primit gratuit, pt ca am depasit o anumita cifra.

  36. Viorica
    26 noiembrie 2009

    tot @ bugsy
    E vorba de cifra de IQ, fireste.
    Spunea cineva ca atunci cand lipsesc argumentele rationale se apeleaza la cele contondente gen, bah, esti prost. Eu nu-mi permit sa recurg la asemenea metode. Am prea mult respect de sine.

  37. bugsy
    26 noiembrie 2009

    @Viorica, si mi mie se pare ca ne-am am intalnit undeva,candva prin blogosfera.
    Imi pare rau, dar te rog nu/mi fa acum teorie cu argumente rationale, IQ! Priveste doar ce se intampla la televiziuni unde se desfasoara una din cele mai jegoase, imputite si ordinare campanii de manipulare, ce poate fi comparata doar cu bataia de joc din decembrie 89 de la TVR 1! Imi spui despre respect de sine! Te rog, give me a break! Este acelasi respect si moralitate pe care o predica turnatorii si santajisti precumj SRS , Bogdan Chireac sau imbecilul notoriu Cornel Nistorescu! Vorbesti de IQ si respect de sine? Cum se impaca astea cu sustinerea unui personaj bidimensional (bidimensional in sensul ca tipul e mai plat decat cea mai ordianra apa plata) ca Mircea Geoana pentru care „garanteaza Vanghelie”? Respect de sine zici? Cand esti de aceeasi parte cu gasca de retardati de la A3 (stii tu, Badea, Ciutacu et co) care de trei ani de zile , seara de seara, nu au altceva in job description decat sa/l toace pe TB? Respect de sine zici?

  38. bugsy
    26 noiembrie 2009

    @Viorica: vorbesti de IQ si respect de sine? Dupa scala ta de masurat IQ si evaluat respectul de sine, cam cate puncte crezi ca trebuie sa acumulezi ca sa/ti dai seama ca tot ce se intampla acum (scandalul Hayssam inainte de turul I, filmul cu copilul batut acum …100 de ani inainte de turul II) urmeza un plan bineconturat, plan gandit de ceva vreme si pus in aplicare pas cu pas, cu scoupul de a/l anihila/anula/elimina pe TB? Ce IQ iti trebuie sa intelegi ca papagalul acela de Iohannis e o gaselnita , o gluma proasta impusa din afara Romaniei? Eu cred ca tu socotesti IQ pe scala lui Marean Vanghelie si respectul de sine il masori tot pe aceeasi scala. Asa ar fi de inteles!

  39. bugsy
    26 noiembrie 2009

    @Viorica: respect optiunea/alegerea politica a fiecarui cetatean, dar nu mai tine te rog predici cu logica, respect si alte aberatii de genul acesta. Nu/si mai au locul in atmosfera din aceasta campanie. Nu se poate vorbi de logica atunci cand vezi cum Crin + Mircea = LOVE, sau cum UDMR + PRM = Romania (foarte) Mare; De asemenea, nu se poate vorbi de „respect” si „Geoana” in aceeasi propozitie!

  40. Viorica
    26 noiembrie 2009

    @bugsy
    De ce-ti dai omule cu parerea inainte de a citi:
    „Badea (nu mi-a devenit deloc mai simpatic pt ca il critica non stop pe Basescu)
    Stiu ca e specific romanului sa-si dea cu parerea mai ales atunci cand nu stie despre ce este vorba. Crezi ca m-a influientat cumva campania asta murdara (iata ca putem fi si de acord) in ce priveste deciziile mele?
    Stiu ca scriu mult si prea pe larg pt oameni mai ocupati sa arunce insulte si noroi in loc sa vada ce argumente am. E defectul meu si mi-l asum.
    Ai deschis macar articolele recomandate? Nu cred.

  41. Viorica
    26 noiembrie 2009

    Ei,asta e, am fost chemata la telefon inainte de a aparea ultimul tau comentariu. Iti recomand comprese cu apa rece pe frunte ca sa te mai racoresti. Crede-ma ca este un sfat dat cu inima deschisa, pt ca vorbesti de atmosfera din campanie (care imi repugna si mie tot atat de mult cat iti repugna si tie) nu in bataie de joc.

  42. bugsy
    26 noiembrie 2009

    OK, mea culpa pentru Badea.
    M/as bucura sa nu te fi influentat , in alegerile tale, aceasta campanie.
    Nu am citit articolele tale, dar in seara aceasta voi incerca (la tv nu ma uit, pun accesai caseta cu demonizare lui TB).

    multumesc pentru sfat, dar nu sunt asa „hot”!

    mi/am format demult optiunea si stiu de am de facut duminica. sincer, nu stiu ce sanse mai are TB la un al doilea mandat. masinaria montata impotriva lui e extraordinara. este incredibil cum cei cu IQ de care vorbesti tu nu inteleg un lucru foarte simplu, logic: montezi asa ceva pentru ca e vital sa anihilezi inamicul! si nu de dragul democratiei, al „binelui poporului” si alte bla bla uri din acestea.
    E vital pentru a/ti conserva o stare de bine sau, mult mai important,pentru a te pune la adapost de „time to pay back!”

    Uite, de exemplu, pentru tine, ca simplu cetatean, de ce crezi ca va fi mai bine cu Geoana presedinte? Imi poti da cateva argumente logice, acceptabile (te rog frumos, nu pomeni de imbecilitati precum „Basescu nu ma reprezinta ca cetatean roman” / „Basescu e un nimeni pe plan international”). Imi rezerv dreptul de a nu comenta pe marginea acestor prostii.

  43. Viorica
    26 noiembrie 2009

    Nu cred ca ne va fi mai bine cu Geoana presedinte. Cred ca s-ar putea sa ne fie mai rau cu Basescu presedinte. OK, poti renunta sa-ti pierzi timpul cu IQul meu, dar macar citeste cateva din articolele cu eticheta Politica.

  44. Francesco
    26 noiembrie 2009

    @Viorica,
    Vorbesti despre „respect de sine” si pui o atfel de intrebare (gen Alexandra Sidorovici) Imperialistului? Nu-ti amintesti, te ajutam:

    „Nu va suparati de intrebare, asa sunt proshtii astia, au nedumeriri: Cam cate stele aveti pe umeri?”

    Ce fel de intrebare este asta? Daca te lauzi cu respect de sine nu trebuie sa iti pui etichete injositoare, nu castigi in calitate. Uite ce spunea Abraham Heshel despre respectul de sine:

    „Respectul de sine este fructul disciplinei; simţul demnităţii creşte cu capacitatea de a-ţi spune singur nu.”

    Asta ai fi putut sa iti spui si in privinta sagetilor catre Bugsy. Binenteles ca oamenii care il voteaza pe Geoana sunt de toate felurile, mai destepti sau mai putin, Bugsy a facut o gluma dar nu a folosit direct cuvinte degradante. Daca suntem oameni inteligenti si nu folosim atacul ad hominem, atunci si cuvintul „hahaiala” este de prisos. De acord cu tine, Geoana nu foloseste smecherii, el minte. Asa cum a mintit cand in confruntarea directa a negat ca s-ar fi intalnit cu Vantu in Delta. Nu-ti amintesti, te ajutam:

    „Vă aduceţi aminte, la dezbaterea la care a participat şi Mircea Geoană, am spus că nu îl puteam găsi la telefon pentru că era ocupat cu Vântu, iar el a spus: «Nu, minte preşedintele, nu am fost ocupat cu Vântu». Aseară a spus Vântu că îl chema în Deltă, la prelucrat”, a declarat Băsescu.”

    Sursa aici – Mediafax.

  45. bugsy
    26 noiembrie 2009

    @Viorica: Vorbind despre respectul de sine, poftim o mostra din partea celor pe care/i sustii tu: http://www.hotnews.ro/stiri-po…..rantii.htm

    Da/mi acum voie sa te ajut sa intelegi ce vrea sa spuna aceasta: Johannis e un papagal lipsit de demnitate si onoare care accepta sa fie papusa manevrata de doi papagali: Crin si Mircea. Acestia, la randul lor, sunt jucati pe degete de maestrii, care acum au iesit din umbra si sar direct la gatul lui TB. Ai ghicit: Conu’ Dinu si Sorin! Ei bine, Primarul Sibiului este scos in fata pentru a da un aer de democratie dusa la maxim („romanii aleg premier un concetatean de nationalitate germana”, sa cada Euroap pe spate de atata democratie, multiculturalism, etc). Guvernul neamtului trebuie sa reziste cateva luni, crunte din punct de vedere economic, cand trebuie luate masuri dure ce vor aduce mari scrificii pentru cea mai mare parte a populatiei, apoi va fi abandonat ca o masea stricata. Pe cai mari PSD-ul isi va impune premierul, „salvatore de la patria”! Iata Romania 2010: cu Mircea la Cotroceni, cu un premier „garantat de Vanghelie”, cu fantoma lui Ilici plutind intre cele doua Palate, cu un Crin ofilit, cu Dinu si SOV imaprtind frateste, „una mie – una tie” tot ce mai este de…impartit.

    By the way, mi/am aruncat un ochi peste articolele din sectiunea Politice de pe blogul tau. Te deranjeaza daca discutam ceva despre politica , dar la modul serios, nu reactii umorale la o emisune de pe OTV? Multumesc!

  46. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Viorica

    Nu va suparati de intrebare, asa sunt proshtii astia, au nedumeriri: Cam cate stele aveti pe umeri?

    Nu ma supar, tovarasa Viorica, de ce m-a supara? Securist, am vreo 5 stele. Probabil de aceea si injur atata odraslele securistilor (in cazul de fata, Mircica Spetznaz-Golovin Geoana), ca fac parte din vechea ordine a Secu’ et Co. ;)

    Nu va suparati, da’ dumneavoastra traiti pe alta planeta si mi-e cam jena sa ma mut, fie si pentru o secunda, pe acel corp ceresc. Nu am ce discuta cu sustinatorii lu’ Geoana, oripilati de Basescu si de „propaganda republicana”.

  47. neuronos
    26 noiembrie 2009

    Imperialistule

    Poti tu sa schimbi opiniile unor oameni dezamagiti de situatia actuala la care a pus umaru la greu cancerul PSD timp de 20 de ani ?

    fiecare vede lumea emotional si sau cerebral in procente si cu o calitate care ne face diferiti, nimic mai normal.

    Daca VIATA cu toate evenimentele ei nu poate schimba un OM, sa incerci tu, e un proiect indraznet dar posibil.

    Te rog, faci consultatii la blogul de domiciliu ? Am fost la doftori si am primit doar camasi cu maneci lungi si multe pastile de luat dimineata cu proiectul neuronos!

    cu respect

  48. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Neuronos, daca ar fi cu adevarat dezamagiti de Romania pesedista, nu ar alege catindatul rosu. Cum insa il sustin tocmai preferatul rosilor, permite-mi sa ma apar neparticipand la discutii cu aceasta gloata de cetateni turmentati. Votezi Geoana, votezi Iliescu, Nastase, Vanghelie, SOV, Patriciu, Felix, Oprisan, Hrebenciuc, Mazare etc. Nu pot sa priceapa atata lucru, nu am de gand sa imi irosesc timp incercand a le deschide ochii.

    Dar sa nu indrazneasca a-i numi pe ceilalti „prosti”, „limitati”, „fundamentalisti”, „cu iq scazut” sau alte asemenea josnicii. Fraierii sa faca bine sa stea in banca lor. Rosie, pesedista, oligarh-ucrainiana.

  49. neuronos
    26 noiembrie 2009

    Cand unu jigneste, se jigneste in primul rand pe el.
    Eminescu parca zicea criticilor ca se lasa de scris daca o sa scrie pe placul lor.

    Este unii dom’le care isi modeleaza conceptiile fata de realitate in functie de ce vede si aude la stiri la TVR.

    Daca as avea o alternativa decenta as vota impotriva lui Basescu, da nu am sau NU VAD, sau ce vad e mai mult rau decat comunismul!

    Am un var care voteaza „cutare” findca are parte la ciolan chiar daca stie ca altcineva o sa plece ca sa-i fac loc la ciolan (ala care pleaca are si el familie).

    Noi suntem RAI, politicienii sunt doar imaginea noastra a majoritatii.

  50. Viorica
    26 noiembrie 2009

    @bugsy
    „mi/am aruncat un ochi peste articolele din sectiunea Politice de pe blogul tau. Te deranjeaza daca discutam ceva despre politica , dar la modul serios, nu reactii umorale la o emisune de pe OTV”

    Felicitari! Ti-ai aruncat un ochi peste unul din cele 95 de articole cu aceasta eticheta (deduc ca n-ai avut rabare sa citesti mai mult decat initialele OTV, e vina mea ca la acel post imund se face propaganda PDL, acolo unde e locul preferat de analiza detaliata a hotilor, sinucigasilor, criminalilor, dezaxatilor si ce alta fauna mai populeaza respectivul studio?) si deja ai o parere cat se poate de argumentata si documentata despre „tovarasa Viorica”…

    OOps, asta era „imperialistu”! Dar el are o scuza, nu si-a aruncat nici macar o jumatate de ochi pe articolele incriminate.

    Cum stiti voi, portocaliilor, sa va aruncati ca o haita de caini la gatul celor care au alta opinie!
    Hac, nu ma bagati in seama, hac, vorbe de betiv!

  51. fish
    26 noiembrie 2009

    lasind felicitarile reciproce pe partea uitarii, mai bine ne mai documentam umpique:
    realitatea fara chiloti

  52. fish
    26 noiembrie 2009

    @emil #19:
    ca sa-l contrazic pe Hrebe, care spune

    „Directorul campaniei PSD, Valeriu Zgonea, nu a dorit să dea publicităţii suma pe care o vor plăti americanilor, el invocând „o clauză de confidenţialitate“. Viorel Hrebenciuc susţine însă că suma nu este deloc mare. „Nu cer mult. Aştia (americanii – n.r.) ştiu valoarea banului. Nu ca Dan Andronic“, a afirmat Hrebenciuc.”

    venim cu o contra de la „surprize, surprize” BGS:

    “If you help elect a president and then you get involved in a governor’s race and you lose, it’s going to be a little bit damaging to your reputation,” he said. “But if you go to Peru and you run a presidential race and you lose, no one knows or cares. So why go to New Jersey and lose for 100 grand when you [can] go to Peru and lose for a million?”

    nu pun traducere ca a) mi-e lene, b) toata luma va intelege ca un „million” are acelasi inteles ca in romana, impotriva l-ului suplimentar.

    ah, corul cere sursa? era sa uit:
    http://www.politico.com/news/s…..29410.html

  53. emil
    26 noiembrie 2009

    Fish, palinizarea lui Basescu continua.
    Inca o inregistrare cu Traian Basescu e pe drum
    Saul Alinsky, radicalul marxist saizecist care l-a inspirat pe Obama:

    Rule 11: Pick the target, freeze it, personalize it, polarize it. Don’t try to attack abstract corporations or bureaucracies. Identify a responsible individual. Ignore attempts to shift or spread the blame.

    Ah, si cum se incepe:

    The first step in community organization is community disorganization.

  54. Imperialistu'
    26 noiembrie 2009

    Tov. Viorica

    OOps, asta era “imperialistu”! Dar el are o scuza, nu si-a aruncat nici macar o jumatate de ochi pe articolele incriminate.
    Cum stiti voi, portocaliilor, sa va aruncati ca o haita de caini la gatul celor care au alta opinie!

    Madam, dar stii ca ai tupeu? Ma faci securist si apoi mai ai si nerusinarea sa imi faci morala? Ia misca-ti persoana virtuala pe alte meleaguri, cucoana, pe blogurile lu’ Badea si Ciutacu si nu ma mai plictisi cu prostiile dumitale. Cale batuta!

  55. bugsy
    26 noiembrie 2009

    Cum stiti voi, portocaliilor, sa va aruncati ca o haita de caini la gatul celor care au alta opinie!

    Viorica, pentru ca sunteti femeie si mai in varsta, va respect.

    Pentru ca sunteti ignoranta si total in afara realitaii , va compatimesc!

    Dumneavoastra nu aveti o alta opinie sau daca aveti nu sunteti constienta de aceasta.

    Il meritati pe Geoana si el va merita pe dvs!

    good night&good bye!

  56. Viorica
    26 noiembrie 2009

    @Imperialistu
    „Madam, dar stii ca ai tupeu?”
    Stiu.
    „Ia misca-ti persoana virtuala pe alte meleaguri”
    Am inteles, sa traiti! Ordinul se executa, nu se discuta!

    Dar poate imi ingaduiti sa-i raspund lui Bugsy

    Hai, nu ma mai necaji si tu! Si-asa am serioase dubii ca decizia mea e cea corecta (am scris undeva: „ori cu capul de piatra, ori cu piatra de cap”)
    Dar daca nu am de unde face o alegere mai buna? De unde sa iau anticomunisti autentici? Ratiu si Coposu au murit de mult :(
    Iar la dreptul meu de a vota nu vreau sa renunt cu nici un pret.Iar votul anulat e egal cu zero, dupa parerea mea. Din aceasta dilema nu pot iesi. Am zis!

  57. Viorica
    26 noiembrie 2009

    Tot pt Imperialistu
    Pe blogurile lui Badea si Ciutacu n-am fost niciodata, dar chiar niciodata. Nu ma intereseaza.
    Deci imi pare rau, dar aceasta parte a ordinului n-o pot executa chiar daca ma obligati.

  58. Francesco
    26 noiembrie 2009

    Acest stil s-a folosit si astazi la Timisoara.Ideea ca Geoana ar fi anticomunistul meritoriu al Romaniei a fost o prostie. Cu injurii, dispret si cu vorbe in doi nu ii castigi decat pe aplaudaci-furiosi gen Mihai4, de pe Roxania.

  59. dr pepper
    26 noiembrie 2009

    tovarasa viorica fata cu reactiunea descopera sensul dilematic al democratiei.
    tovarasa viorica, care era valoarea votului in vremurile de glorie cand „clasa proletara” era in fruntea partidului unic?
    ehee, ce vremuri, tovarasa, ce vremuri!
    si nici apaca nu mai e ce’a fost…

  60. murfi
    26 noiembrie 2009

    Flash mob, la ora 18:00, la Universitate, în semn de solidaritate cu Timişoara.

  61. Francesco
    26 noiembrie 2009

    Multumim TOG si Murfi, cine poate sa participe la flash-mob este un om fericit. Geoana a semnat un acord suprarealist la Timisoara sperand ca se vor ierta lucrurile asa cum se iarta datoriile unor mari oameni de „afaceri”.
    Geoana s-a dus cu STEAGUL ROSU, unde? La TIMISOARA? HA! Ha!

  62. Francesco
    26 noiembrie 2009

    Geoana a iesit pe usa din dos a Operei din Timisoara intr-o zi in care spera sa stearga cu buretele crima si mizeria comunista.
    Timisoara nu este pentru ciracii lui Iliescu si Nastase. Ne pare rau ca PNL s-a angrenat intr-o asemene aventura.

  63. bugsy
    26 noiembrie 2009

    Nu stiu cine a avut ideea cu intalnirea de la Timisoara, dar trebuie sa fie extrem de cretin.

    Extraordinar, chiar acum 17.59 la TV se anunta ca se strange lume la Piata Universitatii in semn de solidaritate cu Timisoara!

  64. bugsy
    26 noiembrie 2009

    GEOANA I LOVE YOU!!!!!!!!!!

    ai scos romanii in strada:

    http://www.hotnews.ro/stiri-ul…..itatii.htm

    http://www.hotnews.ro/stiri-po…..isoara.htm

  65. joju
    26 noiembrie 2009
  66. costin
    26 noiembrie 2009

    joju, mai bun trucaju tau ca ala care circula pe la iRealitatea :lol:

  67. Adi
    26 noiembrie 2009

    N-am citit tot articolul. Prea multe actualizari. Eu nu cred ca e trucaj. Si daca tzacanul ala cu tupe s-ar fi dat sa-i prinda mana lu Base cand el defapt o intinsese pentru femeia aia si eu i-as fi tras una cu dosul palmei sau as fi avut o reactie cat de cat brusca care l-ar indemna pe tzacan sa se retraga imediat. Clipul nu are nici o valoare si nici un mesaj, trucat sau nu. PSD-istii sunt niste lichele, securisti retardati. „Lumea nu mai e la fel de idioata” ca pe vremuri…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian