FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Către mankurți

2013
Moscova 2013

MANCÚRT s. m. cel care a uitat ororile dictaturii, memoria, și-a uitat etnia. ◊ (p. ext.) persoană înrobită total și îndobitocită. (< rus. mankurt)

Nu americanii ne-au luat, la 1812, pentru prima dată Basarabia și nu pe americani i-au scos din belea la Nicopole și din noroaie și dezastru la Plevna tunurile, infanteriștii și cavaleriștii armatei române. Pentru că nu americanii, sau englezii ori francezii i-au scris cu disperare lui Carol I: „Turcii, adunând cele mai mari mase de trupe la Plevna, ne zdrobesc. Rog să faci fusiune, demonstrațiune și, dacă se poate, să treci Dunărea cu armata după cum dorești”.

Nu americanii ne-au luat apoi, drept mulțumire că i-am scapat de înfrângere, Cahul, Ismail și Bolgrad. Și nu pe americani i-au obligat puterile occidentale să ne cedeze Dobrogea și Delta Dunării.

Nu în America au fost trimise 41 de vagoane de tren încărcate cu tezaurul României și nu americanii, sau englezii ori francezii au refuzat să îl mai înapoieze vreodată.

Nu americanii au încercat să ne transforme imediat după primul război mondial din regat în republică bolșevică și nu ei au reușit să o facă după cel de-al doilea.

Nu americanii au atacat Tatar Bunar în septembrie 1924 și nu comandantul armatei americane a spus la câteva zile după aceea: „Sau românii vor evacua de bună voie Basarabia, sau vor simți în curând forța regimentelor proletare ale Armatei Roșii”.

Nu americanii ne-au luat în 1940 Bucovina de Nord și nu ei ne-au furat, tot atunci, pentru a doua oară Basarabia.

Nu americanii, sau englezii ori francezii au împușcat mii de țărani români (barbați, femei și copii) la Fântâna Albă, tăindu-i cu săbiile pe cei răniți și aruncând morții în gropile comune.

Nu americanii au deportat sute de mii de români în Gulag și nu zăpezile Alaskăi le-a acoperit acestora trupurile.

Nu americanii ne-au adus colhozurile și sovromurile și nu ei au vrut să ne transforme într-o țară eminamente agrară. Și nu împotriva „slugilor americane” au luptat ani de zile după ce țara ne-a fost ocupată, în codrii și pe crestele Carpaților, cei pe care mankurții îi numeau „bandiți”.

Nu americanii și „slugile lor” au trimis la Canal, în lagăre și pușcării sute de mii de români și nu ei s-au îngrijit să desființeze fizic elita unei națiuni. N-au fost americani nici Nicolski, sau „Pantiușa” Bodnarenko, șefii călăilor.

Nu americanii au invadat Cehoslovacia și nu de ei doreau românii să se apere în 1968. Nici de englezi, francezi sau germani. Și nu generalii americani trasează azi linii pe hărți, astfel încât granița României cade pe Carpați și nu pe Prut.

Mankurți, pentru că nu americanii ne-au făcut tot „binele” ăsta și nici măcar nu se gândesc să ni-l facă, ei merită dușmăniți veșnic! Și nu uitați să fiți mândri! Vă trageți doar din tancurile sovietice.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

 

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Bogdan Calehari

Bogdan Calehari

41 Comments

  1. Daniel Francesco
    5 March 2014

    Iata ce scrie Vasîlîi-Basil-Sile Ernu pe CriticSpanac:

    “Dacă Ucraina semnează tratatul va fi poate cea mai mare lovitură geopolitică adusă Rusiei după 1991 (căderea URSS). Rusia va fi impinsă definitiv în Asia.
    Asta va însemna, din punctul meu de vedere, şi cea mai mare pierdere a Europei.

    Sublinierea imi apartine.

    Articolul este aici:
    http://www.criticatac.ro/24261/poker-geopolitic-ue-ucraina-ru-cine-va-citiga-de-la-statul-clan-la-statul-corporaie/

  2. Anca Cernea
    5 March 2014

    Bine zis, Bogdane!
    În ultimele săptămâni am auzit mulți mankurți spunând că „ucrainenii ne-au luat Bucovina de Nord, Sudul Basarabiei și ținutul Herța”, drept care, nimic mai firesc, noi ar trebui să ținem cu rușii. În plus, mai zic mankurții, luptătorii de pe Maidan sunt urmașii unor naționaliști, drept care, nimic mai firesc, noi ar trebui să ținem cu urmașii staliniștilor, în frunte cu kaghebistul Putin. Mankurții mai zic și că Maidanul a fost pus la cale de occidentali, mai rău, de americani, dar, de fapt, în spatele tuturor acestora se află evreii, care trag toate sforile; unde mai pui că Maidanul e antisemit. În fața acestei situații, singura apărare a creștinilor, consideră mankurții, este dreptcredinciosul Putin, închinător la seceră și ciocan și la mumia lui Lenin.

  3. Anca Cernea
    5 March 2014

    @1 Ernu nu pierde nimic, va avea șansa să fie repartizat în Kabardino-Balkaria, unde poate or mai fi cozi.

  4. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    Tov. Vaska Ernu nu-si cunoaste istoria propriei tari – Rusia a fost intotdeauna in Asia. Uneori, este adevarat, a reusit sa cucereasca parti din Europa, dar asta n-a insemnat ca a fost vreodata europeana. Un sondaj facut in urma cu cativa ani, arata ca 70% dintre rusi se considera asiatici, si in mod sigur conducatorii lor si-au dorit , isi doresc si isi vor dori intotdeauna ca si 70% (cel putin) dintre europeni sa se considere la fel. Custine, ce poate fi considerat un adevarat profet atunci cand vine vorba de Rusia, spunea: “Ori lumea civilizata va recadea, mai devreme sau mai tarziu sub jugul barbarilor, ori Rusia va trece printr-o revolutie mai teribila decat a fost aceea din apusul Europei si ale carei urmari se mai simt si azi”

    N-a fost ori-ori, a fost si-si, adica si o revolutie groznica si o cucerire a unei jumatati de Europa. Oricum, in timp ce genialul Custine s-a gandit la ele dupa ce a stat la rusi doar cateva luni, unii “analisti” sau mari “slavofili” nu au realizat care-i treaba cu Rusia nici pana-n ziua de azi.

    Besancon il defineste astfel pe rus: “Inger si fiara deopotriva, caruia ii vine greu sa se aseze in intervalul omenescului dintre ele”

    Si Europa civilizata, tocmai asta inseamna – “omenescul” . In conditiile astea, daca vom pierde Rusia, va fi intr-adevar, dupa cum zice Ernu “cea mai mare pierdere pentru Europa”. Numai ca lucrul asta nu se va intampla niciodata. Exista insa posibilitatea, si asta in urmatoarea suta de ani, ca Rusia sa-i piarda pe rusi ????

  5. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    @2

    Da, Anca, la mankurti astia de care vorbesti m-am gandit si eu. Insa n-ai ce sa le faci, un mankurt este irecuperabil. Poftim, iar sunt pesimist ????

  6. Costin Andrieş
    5 March 2014

    noutati de pe front, si am gasit in sfarsit o intrebuintare corecta pentru expresia pe care se lauda Mircea Toma ca a inventat-o, “tot = aceeasi mizerie”:

    Televiziunea (sau o emisiune de la, nu este clar, engleza nu e punctul lui forte) preferata a lui Razvan Martin de la ActiveWatch este Russia Today, televiziunea finantata de guvernul de la Moscova condus de fostul colonel KGB si fost sef al FSB, admirator al lui Stalin si nostalgic al URSS, Vladimir Putin. Parerile lui Vladimir Putin sunt parerile lui Razvan Martin.

    Din toata mass-media din lume, organul de propaganda al stalinistului de la Kremin este preferatul unui om cheie din ActiveWatch. Asta apropo de mankurti.

    https://www.facebook.com/razvan.martin.3/posts/811651515516569?stream_ref=10

    Asadar, la fel ca si in cazul gazelor de sist, cand vine vorba de Ucraina, ActiveWatch + Putin = Aceeasi Mizerie.

  7. Ioana Hincu
    5 March 2014

    Asa-i. Din nefericire, inca din titlu, bati doar la usile celor care stiu deja, nu la ale celor carora de fapt te adresezi, sau celor care poate ar vrea, dar nu stiu/inteleg ( multi). Cam cata lume stie ce-i un mankurt? Nu, nu miza pe faptul ca oamenii gugalesc. Mai degraba nu citesc ( daca nici titlul nu-l inteleg)…

    Vin atunci si intreb: cui se mai adreseaza de fapt ILD si cu ce efect? Intreb serios, deloc ironic, si notand ca e din ce in ce mai dificil sa conving pe cineva sa citeasca ILD: cei neavizati nu stiu despre ce vorbiti, cei avizati ( in special din 2013 incoace) nu prea mai au ce citi ( se obisnuisera in anii trecuti cu texte inedite, la care nu aveau acces, traduceri din poloneza, portugheza, autori de referinta, texte de un anume nivel…. cred ca stiti la ce ma refer), iar preluarile apar tarziu ( oamenii citesc direct sursele).

    O problema

  8. Daniel Francesco
    5 March 2014

    O descriere a episodului in care omul devenea mankurt din romanul O zi mai scurta decat veacul de Cinghiz Aitmatov:

    “Legenda spune că juanjuanii, cotropitorii de odinioară ai ţinutului Sarî-Ozeki, ucideau memoria prizonierilor, mai cu seamă a celor tineri, printr-o caznă înspăimântătoare. Capul victimei, ras la piele, cu firele de păr smulse din rădăcini, era „îmbrăcat în şiri”, adică acoperit cu o piele fierbinte de cămilă atunci înjunghiată. Aruncat în stepă şi pârjolit de soare, prizonierul era supus zile întregi unor chinuri cumplite, pricinuite de firele de păr care creşteau sub pielea tăbăcită şi, negăsind ieşire, se încovoiau şi reintrau în pielea capului. Dacă supravieţuia, prizonierul devenea mankurt, adică un rob perfect, care nu-şi mai amintea propriul trecut, nu-şi mai ştia nici numele nici părinţii, o fiinţă aproape necuvântătoare, supusă şi inofensivă. Mai spune legenda că o mamă din neamul naimanilor, cu numele de Naiman-Ana, nu s-a împăcat cu soarta de mankurt a fiului ei şi a pornit să-l caute prin stepă. L-a găsit, dar fiul, lipsit de „miezul sfânt al omului”, adică aducerea-aminte, nu şi-a recunoscut mama şi, la îndemnul stăpânului, a îndreptat spre pieptul ei săgeata ucigaşă; locul unde a fost îngropată Naiman-Ana se numeşte de atunci Ana-Beiit – Sălaşul de veci al mamei şi spre acest loc se îndreaptă cortegiul funerar.”

    Juanjuanii = Zuan Zuan – nume dat unui grup de cotropitori chinezi; perioada in care Cinchiz Aitmatov a scris O zi mai lunga decat veacul era sub semnul unei aprige rivalitati dintre URSS si China comunista.

    Link catre postarea scrisa de Lucia Postelnicu-Pop de unde am extras acest fragment:
    http://www.estica.eu/article/cartile-estului-viii-o-zi-mai-lunga-decat-veacul/

    Vezi si linkul urmator, este o scurta prezentare a filmului Mankurt, 1990, Turkmenfilm, in regia lui Khodjakuli Narliev:
    http://www.filmstudies.pitt.edu/events/TurkmenFilmSeries/mankurt.htm

    Filmul Mankurt:

  9. Daniel Francesco
    5 March 2014

    @7
    Hm! Statisticile noastre spun altceva, avem un numar din ce in ce mai mare de cititori. De asemenea avem un numar important de prieteni pe care-i pretuim si in acelasi timp avem si un numar oarecare de adversari – ideologici, cei mai multi, dar si inamici ai adevarului sub orice forma – care ne dau masura influentei noastre.

    E adevarat, nu suntem mereu egali cu noi insine, dar nu suntem nici in declin, chiar dimpotriva. ????

  10. Emil Borcean
    5 March 2014

    Ioana, nu prea știu ce să zic. Dacă vrei vorbim pe email.

  11. Sorin
    5 March 2014

    si eu as fi de acord cu Ioana Hancu – aveti ceva vechime pe net – trebuie sa faceti ceva si sa depasiti un prag minim de 5000- 10.000 de cititori. Deocamdata sunteti marginali si daca nu va schimbati politica de abordare a cititorilor riscati sa ramaneti la acelasi nivel. Spor la treaba.

  12. Vlad M.
    5 March 2014

    Ioana Hincu

    Din nefericire, inca din titlu, bati doar la usile celor care stiu deja, nu la ale celor carora de fapt te adresezi, sau celor care poate ar vrea, dar nu stiu/inteleg ( multi). Cam cata lume stie ce-i un mankurt? Nu, nu miza pe faptul ca oamenii gugalesc. Mai degraba nu citesc ( daca nici titlul nu-l inteleg)…

    Am adus niste modificari mai sus, simple cosmetizari. Am adaugat o definitie scurta de pe dexonline.ro, niste italice si am ingrosat acele „nu”-uri s. Cred ca acum este mai bine.

    Altfel, cred ca nu exista o solutie la ce spui. Daca un om nu stie despre ce se discuta si nu are intentia de a afla macar, nu prea vad cum ar putea fi atras. Cum poti sa interesezi pe ceva care nu e interesat? E ca si cum ai incerca sa-mi vinzi sociologia triburilor din Papua Noua Guineea: nu ma intereseaza si oricum ai pune problema, tot mi-e indiferent. In rest, cu preluarile de acord, acolo pot sa fac si eu treaba mai bine, dar cu restul nu mi-e foarte clar ce inseamna cu texte „de un anumit nivel”. ???? Adica si eu as vrea sa bagam mai multe traduceri, dar nu scriem prostioare.

  13. Mary
    5 March 2014

    Multumesc ! Cata cruzime …..si cate poate inventa mintea omeneasca sau diavoleasca…..si daca as trai 1000 de ani, nu as sti sa-mi explic , de ce. Uneori ma intreb, daca suntem cu adevarat fii lui Dumnezeu cel bun si drept …Imi povestea bunica, ca rusii cand au venit ca aliati, taiau burtile femeilor gravide , violau , dadeau foc……ma intreb ce s-ar fi intamplat daca veneau ca inamici……

  14. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    @7

    Ioana, eu intotdeauna am ceva de spus, de comentat. Acum, din respect, nu comentez nimic.

  15. Costin Andrieş
    5 March 2014

    estimarile Ioanei sunt inexacte, mai ales la acest articol, care este peste medie de popular, desi Ioana ii prevedea o soarta sumbra.

  16. Liviu Crăciun
    5 March 2014

    pentru cei care nu gugalesc, iata ce ar declara un mankurt la chisinau:

    ”Să fie foarte clar pentru toată lumea: Uniunea Europeană și Europa sunt două lucruri radical diferite. Europa este un continent, un anumit tip de cultură, la care noi suntem parte, iar UE este un proiect politic, economic, cu interesele sale. Din ceea ce s-a întâmplat în România este evident că o bună parte a populației a fost dezavantajată. S-au semnat tratate, convenții în care sectoare întregi sociale, economice, mai ales cel agricol unde este un dezastru acum, au fost dezavantajate în acest proces. Spun lucrurile acestea, ca Moldova să fie atentă la ce semnează, cum își negociază tratatele și convențiile, pentru că s-ar putea sub aceste formule frumoase despre democrație, civilizație să fie ascunse o mulțime de probleme economice, care deja sunt”, a declarat pentru agenția OMEGA, Vasile Ernu.

    ”Ce efecte vor avea în Moldova? Să vedem după ce va porni acest proces de liberalizare a pieții, vom vedea în ce măsură vor circula mărfurile, cum ne va afecta economia. Să sperăm că va fi bine, dar, din punctul meu de vedere, este mult prea evident că sunt câteva sectoare în Republica Moldova care vor fi rase de puternica economie occidentală. De agricultură nu mai spun, deja avem probleme foarte mari. În România deja se întâmplă în sectoare diferite, se întâmplă prin firmele de lobby care își impun mecanisme legale prin care să activeze în spațiul respectiv, mai ales în zonele infrastructurii energiei, resurselor energetice de tot felul. La asta vom asista în următoarea perioadă. Dar, asta nu înseamnă că noi suntem împotriva Europei, din contra, noi suntem pentru Europa și trebuie să protejăm Europa de Uniunea Europeană!”, a subliniat sursa citată.

    http://omg.md/ro/114638/

  17. DanCanada
    5 March 2014

    @16 Sursa il considera pe Ernu ‘din Romania’, ‘scriitor si publicist roman’. Inexact, to’arsu’ Ernu e mindru-nascut in URSS. Mai trist e ca exista atit de multi in mass-media care il iau in serios pe limbricul asta. Si nu il trimite nimeni in ma-sa intr-una din dezbaterile la care e chemat.

  18. Dorin
    5 March 2014

    … din ce-am citit eu, aurul nostru este culmea!la francezi (aliniatul 3) …

  19. Theo Hahn
    5 March 2014

    Excelent articol.

  20. Mihaela Bărbuş
    5 March 2014

    Excelent articol! Multumesc, Bogdan. Imi pare rau ca nu ai comentat @14. As fi fost de acord! ????

  21. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    @18 Dorin

    Este imbucurator faptul ca ati citit pana la aliniatul 3. Acum, poate ne spuneti ce zice aliniatul ala…3.

  22. UP09
    5 March 2014

    Din cate stiu, Bodnarenko si Nicolski erau evrei ucrainieni. ????
    Felicitari pentru articol! Ne-au facut rau rusii pe unde ne-au prins…

  23. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    @11 Sorin

    Stiti ce cred eu? Cred ca atunci cand “cei putini” sunt atacati de foarte multi, mai au o sansa. De abia cand “cei putini” se ataca intre ei nu mai au nici una.

  24. Mihaela Bărbuş
    5 March 2014

    Sorin, nu ne duce grija. Ne respectăm cititorii și tocmai de aceea nu vom schimba politica față de ei. Și de acum înainte trolii, răspânacii și spanacofagii vor fi conduși ușurel și fără ezitări la s-p-a-m.

  25. Sorin
    5 March 2014

    acu’ am vazut si raspunsul Mihaelei Barbus, inca o data, scuze …

  26. Alexandru
    5 March 2014

    Desi mare suprafata a Rusiei actuale se afla in Asia, asta e datorita cuceriri/anexarii si colonizarii Siberiei. Din cei ~140 de miliane de rusi aproape 100 de milioane traiesc in partea europeana a tarii. Si sa nu uitati ca slavii si mai tarziu din ei rusii s-au format ca popor in Europa. Deci Rusia este o tara europeana istoric, economic, demografic si geopolitic. Sunt de acord ca rusii ne-au facut mult rau de-alungul istoriei, dar stati linistiti, ca nici alte imperii (Britanic, american, etc.) daca ar fi fost langa noi, nu ne-ar fi tinut in brate. Uitati ce fac americanii cu tarile care “nu sunt cu ei” (Chile, Panama, Irak, Iran, Libia, Siria, Venezuela…). Politica lor e mai perfida decat a rusilor. Istoria e favorabila celor ce iaau soarta in propriile maini.

  27. Costin Andrieş
    5 March 2014

    @Bogdan, dar eu nu am perceput comentariul ala ca atac.

    @Sorin, mersi de comentariu, l-am scos, asa cum ai cerut. Ai spus in el cateva lucruri cu care sunt de acord, exista loc de mai bine.
    Numai bine.

  28. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    @25 Alexandru

    Cu siguranta ca aveti cu ce va mandri.

  29. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    Nici eu, ce-am spus a fost doar o parere pe care o impartaseam si altora.

  30. Anca Cernea
    5 March 2014

    Alexandru, propaganda ta cretină nu este acceptată pe ILD. Plimbă, așadar, URSS-ul. Răsfiră-te pe alte site-uri, laudă-l pe Uwe Klußmann, câștigă-ți cum știi *** cel de toate zilele.

    Pentru cei de față, dacă Alexei tot și-a lăsat contribuțiile la noi în laborator, să le punem puțin la microscop.

    prima piesă:

    nici alte imperii (Britanic, american, etc.) daca ar fi fost langa noi, nu ne-ar fi tinut in brate

    ce ziceți, nu e cretină o asemenea afirmație sub apelul lui Bogdan către mankurți?

    piesa 2:

    Uitati ce fac americanii cu tarile care “nu sunt cu ei” (Chile, Panama, Irak, Iran, Libia, Siria, Venezuela…). Politica lor e mai perfida decat a rusilor. Istoria e favorabila celor ce iaau soarta in propriile maini.

    La asta, Alexandru pare să ne ia pe noi drept cretini.
    „Chile, Panama, Irak, Iran, Libia, Siria, Venezuela…” sunt exemple care arată ce porcării fac RUȘII pe toată planeta.
    Cum ar veni, chelul își pune mâna în cap. Alexandru este un succes de PR rusesc mai ceva ca olimpiada de la Soci.
    Mă bucur că a adus vorba de țările de mai sus. A reușit să scoată în relief faptul că rușii i-au lansat și îi sprijină în continuare pe cei mai criminali dictatori, bandiți și teroriști din lume.
    Ce fac americanii în țările menționate? Păi nu fac nimic, tocmai asta e problema.

    În Chile și în Panama, rușii lui Alexandru ar fi vrut să vadă dictaturi sovieto-castriste, pușcării și foamete, cum e în Cuba. Nu le-a mers la prima încercare, și aici americanii poate că au un mic merit, dar total insuficient, din păcate mai corect ar fi să spunem că i-au ajutat, dar prea puțin, pe chilieni și panamezi să-și ia „soarta în propriile mâini”. Dar rușii nu au renunțat nici acum să încerce să nenorocească aceste țări.
    În Irak, rușii au susținut un dictator criminal, au murit de ciudă când americanii l-au spulberat, iar acum asmut acolo terorismul islamist – care, precum se știe, ascultă de butoanele de la Moscova exact cum au explicat Pacepa, Litvinenko și atâția alții.
    https://inliniedreapta.net/adevaratii-sponsori-ai-terorii-papusarii-de-la-moscova-wiliam-f-jasper/
    https://inliniedreapta.net/adevaratii-sponsori-ai-terorii-ura-jihadista-impotriva-americii-william-f-jasper/
    Regimul Iranian este complet aliniat rușilor, asta numai cretinii nu știu. Sau poate ne spune Alexandru că islamiștii de la Teheran, dintre cei mai mari criminali de pe Terra, sunt agenți CIA? Sau poate chiar Mossad?
    Să continuăm:
    Siria. Rușii sunt autorii morali ai tuturor masacrelor din această țară. Rușii + iranienii (adică, tot rușii) îl sprijină atât pe Assad, cât și Al Quaeda (așa cum a arătat Litvinenko – și d-aia l-au omorât șefii lui Alexandru – Ayman al Zawahiri, șeful Al Quaeda, e omul rușilor).
    http://www.chechencenter.info/n/42-world/2123-1.html
    http://www.frontpagemag.com/2014/majid-rafizadeh/the-ayatollahs-back-assad-and-al-qaeda/?utm_source=FrontPage+Magazine&utm_medium=email&utm_campaign=52082798f9-Mailchimp_FrontPageMag&utm_term=0_57e32c1dad-52082798f9-156379537
    Ațâțând războiul din Siria, rușii asigură starea de fierbere de care au nevoie în Orientul Mijlociu, astfel încât să se mențină prețurile la hidrocarburi, iar ei să nu dea faliment – pentru că n-au ce exporta altceva, adică, nu sunt buni de nimic în afară de sforării și jaf.
    În plus, Putin mai pozează și în „ocrotitor al creștinilor din Siria” pentru prostimea cre(ș)tinoidă, care e în stare să pună botul la așa ceva.

    Venezuela e într-o situație foarte asemănătoare Ucrainei. E o țară care încearcă să scape de o dictatură comunistă criminală, banditească, și de OCUPAȚIA CUBANEZĂ – că, dacă n-ar fi, nu s-ar povesti. Fără Cuba lui Castro și cozile ei de topor de la Caracas, Venezuela ar fi, cum era înainte, o democrație, o țară civilizată, occidentală, dintre cele mai bogate din lume. Manifestanții din Venezuela sunt împușcați în cap pe stradă de lunetiști cubanezi, exact ca la Kiev, exact ca la București 1989-90. Că doar e vorba de aceeași școală de criminali a KGBului.
    Iar Cuba lui Castro a fost și este tot cu rușii, nu cu americanii.

    Americanii au și ei o vină, da, fără discuție. Ca întotdeauna, au vina de a-i fi lăsat pe ruși să-și facă de cap, să distrugă țări întregi, să omoare și să jefuiască.

  31. Anca Cernea
    5 March 2014

    UP09

    Din cate stiu, Bodnarenko si Nicolski erau evrei ucrainieni.

    Nu știu ce o fi vrut să spună cu asta comentatorul.
    Dacă a vrut să spună că nenorocirile României se trag nu de la ruși, ci de la evrei și ucraineni, atunci, de fapt, UP ne spune că e și el mankurt, sau că lucrează la serviciul de agitprop al Berkut.
    Indiferent ce scria pe ADNul lui Nicolski și Bodnarenko, în virtutea alegerii proprii, cei doi au lucrat pentru RUȘI. În această calitate au comis toate crimele și toate porcăriile.

  32. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    13 strofe despre mankurti – Grigore Vieru

    Ei ne hacuira graiul
    Si doina, si harta!
    Ei, care astazi vaneaza
    „Literatura si Arta!“
    Ei datina o spurcara
    Barbar si sinistru!
    Ei, care astazi adulmeca
    Revista „Nistru“!
    Ei gatuira pradalnici
    Biserici frumoase!
    Ei ne rastignira pe crucea
    Lui ’46!
    Ei ne-au manat spre Siberii
    Cu pistolul din urma!
    Ei ne-au scos din ograda
    Vacuta si turma!
    Ei au dus omul la ocna
    Pentru trei ciocalaie!
    Ei ne remodeleaza fiinta
    Pe diferite ilaie!
    Ei pe dealuri lasara
    Sa navaleasca tutunul
    Ca fritul cel fara de mila
    Cu tancul si tunul!
    Ei marcheaza locul
    Unde-n tarana manoasa
    Se va craci uzina
    Ca la dansa acasa!
    Ei otravesc pamantul
    Si izvorul, ah, bietul.
    Ei sunt gata sa traga
    In cei care-si cer alfabetul!
    Ei lingusesc strainul
    Cu struguri si glume!
    Ei spun: „zdrasti“
    Propriei mume!
    Ei spun ca Stefan cel Mare
    Armonia urbana o strica.
    Ei ne-au mintit la scoala
    Ca nu avuram nimica!
    Ei se urcara pe ghebul
    Numelor noastre strambate
    Sa ne anunte ca-n poarta
    Viitorul cel mare bate!
    Ei printre mormintele noastre
    Cu medalia-n dinti, cu folosul,
    Alearga in custi fericiti
    Ca javra cu osul!
    Ei prin lacrima graniti
    Trag si-n doua o taie!
    Ei, innodatii nerusinarii!
    Huideo, potaie!

  33. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    Nicolski si Pantiusa, nascuti in imperiul rus, au fost generali NKVD, adica ai acelui NKVD ce avea, si-l are si acum sub denumirea de FSB, sediul la Moscova, in cladirea Lubianka.
    Nici o problema insa pentru un mankurt sa sugereze ca evreii si ucrainienii au fost cei care le-au ordonat lui Nicolski si Pantiusa sa dirijeze exterminarea a 400 de mii de romani! Stiti, unul dintre calai a fost evreu, altul ucrainian, altul leton, al patrulea gruzin si inca unul armean, asa ca Moscova n-are nici o vina.

  34. Vlad M.
    5 March 2014

    Nu stiu daca sa interpretam astfel mesajul lui UP. Cred ca a vrut doar sa spuna ca nu erau rusi. Daca a avut in intentie altceva, nu pot sa zic decat ca trebuie sa ii fie rusine. ????

    Originea etnica e a lui Nicolschi (Grunberg) e evreiasca, iar a lui Bodnarenko este ucraineana. Pana la urma, in slujba comunismului au fost oameni de atatea nationalitati. Problema intervine cand dai o conotatie rau-intentionata acestor fapte si insinuezi ca… evreii, ungurii s.a.m.d. ti-au facut x si y.

  35. Bogdan Calehari
    5 March 2014

    UP gandeste potrivit unui tipar. Conform acestui tipar, Lenin a fost evreu, Felix Dzerjinski polonez dar si evreu, Stalin gruzin, samd. Comunism, bolsevism, URSS, ce-s astea? Aici e vorba de evrei, de evrei si iar de evrei, sau de ucrainieni, gruzini si papuasi daca este nevoie.
    Conform acestui tipar, imediat dupa revolutie, si Ceausescu era urmas de turc, sau tatar (Ceaus), din cauza asta a facut ce a facut; nici o treaba deci cu comunismul. Era sa-l uit pe Gheorghiu (Gheorgheff) Dej care a fost bulgar!?!
    De aici apar tot felul de discutii, cu argumente pro si contra, despre cat de rai au fost, si mai sunt inca, evreii, ucrainienii, bulgarii, turcii, gruzinii si altii ca ei, si cei mai multi uita intre timp, numarand copacii, cine a facut raul cu adevarat: comunismul ,URSS-ul sau, de ce nu?, Rusia.

  36. John Galt
    5 March 2014

    Mare parada militara in Rusia. 70 de ani de la sfarsitul razboiului, inceput tot de ei.

    Dar ce sarbatoresc rusii? Invazia asupra Finlandei, unde au murit 300.000 de rusi in fata a 25.000 de finlandezi care nu amenintau pe nimeni, stergerea Poloniei de pe harta, invazia Bucovinei de Nord, ocuparea Moldovei? Nu. Ei sarbatoresc Victoria asupra nazismului, uitand ca pactul Ribbentrop Molotov facut de ei a fost motivul intregului razboi.

    In 1939 Rusia si Germania aveau de 10 ori mai multe avioane decat Statele Unite, de 3 ori mai mult decat Imperiul Britanic. Se pregatisera din timp pentru asa ceva, erau convinsi ca vor ajunge sa imparta lumea intre ei, se vedeau deja stapani. Insa exact cum se intampla cu toti socialistii, sau nazistii (tot socialisti, acelasi Marx), cei mai mari dusmani ai lor sunt chiar ei insisi, pentru ca la un moment dat se ataca reciproc si isi dau cu toporul in cap, ca intre doi frati ce se cearta de la o mostenire. De asta a atacat Hitler, de asta a ramas Stalin uimit (se astepta sa fie atacat/sa atace mai tarziu – nu avea pozitii defensive, nu era pregatit), asa se explica milioanele de rusi facut prizonieri in Ucraina la inceput.

    Nici unul nu considera Statele Unite ca mare putere militara (nici nu era), iar planul lui Roosevelt de a se inarma a fost considerat simpla propaganda, rupta de realitate si imposibil de realizat. Cand de fapt, viata a demonstrat ca lucrurile a fost exact pe dos. SUA nu doar ca a produs cantitati uriase de materiale pentru a se apara (de la 2000 de avioane la 300.000), dar a mai si ajutat pe toti. Inclusiv pe rusi. Industria din US a produs doua treimi din totalul echipamentelor militare folosite in razboi, jumatate din export fiind trimis in Rusia. A trimis ajutoare alimentare de sute de milioane de tone, a trimis fabrici intregi dupa Urali si in Anglia, pentru a ajuta aliatii. 60 de divizii rusesti puteau fi sustinute numai din trasportul prin Persia, Pacific si Marea Nordului. Iar la final, desi aveau o bomba atomica cu care puteau face presiuni, desi aveau industrie si puteau ocupa orice, i-au iertat de datorii, stergand si cele 11 miliarde de dolari trimise doar rusilor (echivalentul a peste 300 de miliarde acum – sau daca raportam la GDP-ul mondial si saracia din acea vreme, echivalentul a 3000 spre 6000 de miliarde, ca lumea a avut fabrici, tractoare sau curent electric ceva mai tarziu). Cam ciudat pentru niste invadatori imperialisti care vroiau sa domine lumea, nu?

    Capitalismul ar trebui sarbatorit acum, pentru ca el a castigat razboiul, nu suferintele prin care au trecut rusii, nu dorintele lor de mare putere expansionista. Fara capacitatea formidabila a Statelor Unite de a produce cantitati uriase de echipament, ieftin, intr-un timp atat de scurt, fara inovatia si determinarea care pot mobiliza oamenii NUMAI intr-un tara libera, azi s-ar fi vorbit germana peste tot, inclusiv in Moscova (in caz ca mai exista).

    https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11203531_10153308199341565_6934812893533731465_o.jpg

  37. John Galt
    5 March 2014

    “Pe urma mai e si povestea cu marea superputere care sunt ei, ce apara civilizatia de “imperialismul invadator american”. In 1945 Statele Unite aveau deja bomba atomica, plus capacitate uriasa de productie. Europa era devastata, Rusia era bucati, si fara ajutor din partea vestului ar fi trecut iarasi printr-un genocid si foamete facute de bolsevici.

    Daca SUA vroiau sa invadeze vro tara era suficient sa arate oricui o poza cu Hiroshima, si gata, absolut toti s-ar fi predat neconditionat. Insa SUA nu a invadat pe nimeni, desi ar fi putut face asta oricand. Ar fi putut invada Rusia in doi timpi si trei miscari, de exemplu pentru a lua inapoi echipamentele si fabricile ramase dupa razboi. Presele uriase (ce functionaza si azi) ce au trecut de la productia de tancuri la cea de tractoare.
    Insa nu au facut asta, ba mai mult, i-au iertat de datorii. Doar ca 5 ani mai tarziu, sa vada ca rusii ii ameninta cu bomba nucleara (construita dupa tehnologia furata din laboratoarele de la Los Alamos – iarasi, ce mare putere e aia care fura tot), ca au invadat jumatate de Europa (motivul principal pentru care apare NATO), ca ameninta sa declanseze cataclisme planetare daca nu sunt lasati sa jefuiasca ce vor ei.
    Insa tot americanul e imperialist si invadator. Mergeti acum cu un steag al US in Moscova, vedeti care e reactia. Spuneti-le de Lend Lease Agreement, sau de invazia Finlandei, vedeti care e reactia rusului de rand. Asa mare putere militara si aparatoare a civilizatiei sunt incat simpla pronuntare a acestor cuvinte ne va atrage primirea unei caramizi in cap.

    Spre binele nostru, evident, pentru ca nu stim sa le fim recunoscatori.”

    https://www.facebook.com/FUNKER530/photos/a.566899443361696.1073741825.195258057192505/860961657288805/?type=1&theater

  38. teodor manole
    5 March 2014

    Pentru,Bogdan Calehari: Ai incurcat-o cu mine,am sa te urmaresc… pana ai sa ma dezamagesti! Lasand gluma la o parte,acest articol mi-a placut imens,la fel si curajul, si modul concis si clar cum l-ai scris,felicitari. Pe fesbuk am acelas nume cu care semnez aici, spune-mi si mie te rog o modalitate in care sa iti urc postarile pe fesbuk?

  39. Peter W. Petrovic
    5 March 2014

    @Bogdan Calehari
    super articol, felicitari din suflet!
    @John Galt
    excelent comm … te-am bagat la marcaje ????

  40. Puiu
    5 March 2014

    Am auzit si eu de milioanele (zeci sau sute de milioane) de oameni exterminati de raii de americani. Mai lasati-ne cu teoria asta kgb-iasta cum ca si imperiul american e la fel cu cel ruso-sovietic!

  41. jan11
    5 March 2014

    Bogdan Calehari-Domnule,felicitari pentru ceea ce faci si ce esti.A fost o foarte placuta surpriza sa te descoper.As vrea sa stiu cum pot primi noutatile pe care le ai pentru noi,cei care te citim.M-ar interesa,de alminteri si comentariile d-lui John Galt.D-le Bogdan,va dorsc numai bine,astept raspuns,aveti adresa mea de mail.Sa auzim numai de bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto