Ieri la Copenhaga, în timpul unei conferinţe „ştiinţifice” din cadrul COP15, Hugo Chavez, preşedintele comunist al Venezuelei spunea „capitalismul este drumul spre Iad”.
Pentru această replica a fost aplaudat în picioare.
Chavez a spus despre capitalism că este duşmanul planetei – ca să nu mai spunem că este de vină pentru SIDA, sărăcie şi cauza războaielor – într-un dicurs ţinut la sumitul ONU pentru Schibările Climaterice, discurs în care au fost invocaţi Mahomed, Iisus şi Simon Bolivar.
„Cauza acestei situaţii dezastruoase este destructivul sistem capitalist”
Cînd [Chavez] a spus că se află „o fantomă tăcută şi terifiantă în cameră” iar această fantomă este numită capitalism, aplauzele au devenit asurzitoare.
Cînd a ajuns la măreaţa lui concluzie – 20 de minute după ce cele 5 minute care i-au fost iniţial acordate au expirat, după ce a citat pe toată lumea, de la Marx la Iisus Hristos – a spus „revoluţia noastră vrea să ajute toţi oamenii…socialismul, cealaltă fantomă, care probabil se plimbă şi ea prin cameră, aceasta este calea de urmat pentru salvarea planetei; capitalismul este drumul spre Iad….haideţi să luptăm împreună împotriva capitalismului şi să ni-l facem supus!”
Discursul a fost aplaudat în picioare.
Puteţi urmări aici o parte din discursul lui Hugo Chavez: Chavez at COP15: Capitalism the ‘Silent and Terrible Ghost in the Room’
Bruce Bawer, autorul cărţii While Europe Slept, despre COP15:
Cu cît te uiţi mai mult la ce se întîmplă aici, cu atît realizezi că evenimentele nu au nimic în comun cu mediul sau ştiinţa, cel puţin nu cu ştiinţa pură, ci este foarte mult despre ştiinţele sociale. […] Este o mişcare, şi să o descrii ca ştiinţifică este înşelător. Au pus stăpînire pe datele provenind de la un număr foarte limitat de oameni de ştiinţă pentru a pune fundaţia pentru ceea ce este, la bază, o mişcare politică. […]
În ziarul oficial el evenimentului, COP15 Post: Cuba, a world climate leader: „poporul cubanez este o inspiraţie extraordinară. Ei sînt dovada vie că o altă lume, mai bună, este posibilă. De obicei, cînd Cuba este arătată ca un exemplu de urmat, este din cauza sistemului de educaţie şi de sănătate, care sînt printre cele mai bune din lume. […] Dar cine s-ar fi gîndit la Cuba devenind avantgarda ecologismului?”
Prezentatorul: Poţi fii în avantgarda ecologismului dacă nu ai o economie.
Urmăriţi interviul, este foarte revelator.
P.S. Iată ce sloganuri sînt scandate pe strazile Copenhagăi zilele astea (vizionarea primelor două minute din clip sînt de ajuns):
via Gateway Pundit:
123 Comments
costin
17 December 2009Dragos Paul Aligica
Copenhaga si scandalul secolului – Climategate
panseluta
17 December 2009costin:
Am un video si mai tare:
panseluta
17 December 2009„Ce au în comun COP15, anticapitalismul şi comunismul?”
Lasind la o parte oportunismul, siretenia, minciuna, pofta de putere a demagogilor… care e factorul comun? Prostia.
Uita-te la fetele demonstrantilor din Copenhaga din videoul tau, si ai sa vezi o turma de tipi bine hraniti si bine imbracati, fara alta expresie pe fata decit „Hai la revolutie/petrecere!” pe fond de ritmuri orientale.
O pufoaica misto, stil Cop15 dar fabricata in Sri Lanka/Bangladesh te poate costa viata in cartierele Columbia Heights sau Trinidad in Washington, DC.
Francesco
17 December 2009Obama: Lumea sa accepte si o intelegere imperfecta –
Din discursul lui Obama la COP15:
Proiectul de rezolutie este o cedare majora a statelor dezvoltate in fata grupului tarilor celor mai sarace (grupul 77) conduse pe fata de China. Se prevede:
– nedepasirea pragului de 2 grade Celsius, care era si in Danish Text;
– ajutoare de 10 miliarde de dolari din 2010 pana in 2012 (existent in Danish Text), dupa care se va trece gradual la 50 de miliarde de dolari pana in 2015;
– in 2020 se va ajunge la 100 de miliarde de dolari;
In orele urmatoare se va decide asupra cotelor de reducere a emisiilor de CO2.
Devine din ce in ce mai evident ca fara „impulsul” lui Obama nu s-ar fi semnat niciun acord. Obama se simte ca acasa la COP15, este in sintonie cu cei mai „aprinsi” suporteri ai Climate Change.
Francesco
17 December 2009„Asta este Hajj-ul (pelerinajul islamic la Mecca, nt) lor”, asta spune bloggerul JammieWearingFool despre calatoria cu alai de turboreactoare a lui Nancy Pelosi la Copenhaga. Nancy Pelosi a plecat de la baza Andrews cu cel putin doua turboreactoare pline de democrati partizani ai Climate Change.
Un politician republican de rang inalt a comentat astfel:
Costin, trebuie sa te critic pentru ca n-ai remarcar declaratia lui Robert Mugabe, presedintele marxist al Zimbabwe:
costin
17 December 2009National Review
Lord Monckton Knocked Out by Copenhagen Cop
costin
17 December 2009i dont believe in global warmin’
come and sing with me
dr pepper
17 December 2009http://www.youtube.com/watch?v=GSk2PiqNcf4
se mai indoieste cineva de noua ideologie nazista?
de necrezut ce se intampla!
panseluta
17 December 2009Francesco:
Din ce vad eu, Leftistii sunt profund dezamagiti de Obama. Mesia nu a scos din palarie miracolul asteptat. Reactiile de la The Guardian seamana cu ale betivilor la trezire:
http://www.guardian.co.uk/envi…..copenhagen
La comentarii mai e cite unul mai sensibil, care explica cam cum devine Constitutia americana, republicanismul reprezentativ, impartirea si balansarea puterilor in stat.
E interesant sa vezi frustrarea Obamanoizilor din Europa bazata pe necunoasterea sistemului american si un imens si nesatisfacut instinct totalitar. Unul scrie: „N-ar fi bine ca Obama sa ameninte cu a-si da demisia ca sa forteze mina Congresului?” Multi in Congres ar zice saru’-mina, adio si n-am cuvinte, dar Constitutia l-ar pune pe Joe Biden in loc, cunoscut ca cel mai prostanac senator si cel mai prost Vice din istorie. Asta nu stie nici in ce secol traim.
N-am citit sirul de pe Guardian pina la capat, dar nu m-as mira daca exista vreo sugestie de lovitura de stat/revolutie comunista ca sa fie ingenuncheata vointa poporului american „egoist” –cuvintul apare intr-un comentariu–, eventual fortat in masa in labor camps cu stricte cote de emisii de CODOI.
Francesco, daca e vreun poluant absolut toxic in apa, in atmosfera, in produse naturale si ideatice, el pare sa fie imbecilitatea, adevarata tragedie a umanitatii.
costin
17 December 2009intre timp, departe de lumina reflectoarelor si a scandarilor revoltate ale pacifistilor, prinsi toti la Copenhaga NUCLEAR IRAN INVADES IRAQ, TAKES OVER OIL FIELD
„THE TIME FOR TALK IS OVER” SAID OBAMA OVER GLOBAL WARMING, NO SANCTIONS ON IRAN
imi place cum le zice Pamela
panseluta
17 December 2009costin:
Dumnezeu are clar simtul umorului!
Obama si madam Pelosi au spalat putina rapid din Copenhaga ca sa ajunga aici inaintea vifornitei anuntate pentru noaptea asta si miine. Il aud acum pe Obama la radio pontificind inca, de la bordul lui Air Force One, in monotonul sau exasperant, plin de clisee si adoratie de sine, despre „climate change”, etc.
Ma uit pe geam din cinci in cinci minute. N-a inceput sa ninga–inca. La primul fulg ies afara ca sa ma bucur de inca un an, de inca o zapada, de inca un ciclu de viata traita sincer.
In asteptarea nametilor, doua versiuni ale coralului melancolic de sfirsit de an al lui Bach:
http://www.youtube.com/watch?v=eRpFScfi_wc
http://www.youtube.com/watch?v=5whqR2asii
panseluta
17 December 2009oops! Se pare ca videoul 2 nu merge.
Incerc altceva:
Si a inceput ninsoarea apocaliptica!
Va las cu muzica.
costin
17 December 2009Panseluta,
ma bucur sa te revad, si sper sa revii mai des. Nu am pretentia de a veni atit de des ca in alte vremuri, dar macar odata la citeva zile cred ca este rezonabil ????
alalrmistii incalzisti s-au impedicat putin la copenhaga, nu le-a iesit exact cu vroiau, dar cred ca este doar un impedicatura scurta, din moment ce chiar si cu ninsoarea care nu mai conteneste de citeva zile si geru’ care ingheata pietrele, tot incalzire globala au in cap si vise in care ei sint niste Iisuşi ce salveaza lumea de propria-i prostie.
panseluta
17 December 2009costin,
Multzam de cuvintele bune. Din pudoare nu spun mai mult–decit ca tare as vrea sa fiti–tu si emil si francesco si Imperialistu si toti ceilalti prieteni–aici, cu mine, de sarbatori.
Cuptorul duduie (o limba cu masline de ti se topeste-n gura, o placinta cu dovleac ca la noi, un burek banatean, de fapt) mitza mea toarce cu volumul motorasului la maxim, si ninge frumos…
dr pepper
17 December 2009@ costin, #10
am citit articolul, dar si comentariile.
unul dintre ele:
reuters, astazi:
Iran seeks diplomatic fix for Iraq border dispute
read the real news
cum ar fi ce fel de caine si’a luat obama sau ce fel de toaleta poarta michelle ????
leftistii astia traiesc intr’o lumea a lor creata special pe care si’o apara cu orice pret.
cobon
17 December 2009Oare nu e prostie sa cadem si in extrema cealalta? Adica sa credem ca smenarii lumii vor sa instaureze comunismul in toata lumea?
In ultimii ani am mai citit si vazut documentare despre conspiratii mondiale, societati secrete etc. Cea mai tare faza a fost cand am regasit in mai multe surse ideea ca marii capitalisti americani puneau la cale globalizarea comunismului! Doar idiotii care nu stiu ce e ala capitalism sau comunism ar pune botul. Restul care l-au pus au facut-o la comanda sefilor de propaganda.
Apoi am vazut cata lupta de convingere se ducea pe internet despre eroul Obama in campania electorala americana. Il prezentau ca pe un revolutionar comunist sub manta liberala. Milioane de americani saraci si naivi au pus botul iarasi…
Cand Obama se lupta cu criza si a pompat miliardele statului in bancile private a fost acuzat ca e socialist. Adica ajutarea bancherilor, cei mai bogati oameni de pe planeta, inseamna socialism? Wow!
Ce concluzie poti sa tragi cand mai vezi si circul pseudo-socialist din manifestarile de la Copenhaga? Sau cand vezi toate violentele de la manifestatiile anarhiste impotriva globalizarii?
Ca se doreste compromiterea ideii de socialism. Ca vor ca socialistii sa para niste mascarici, niste conspiratori impotriva bunului mers al corectei si nepoluantei economii capitaliste.
Chiar nu simtiti pe strada ca va sufocati de la emanatiile masinilor? Trebuie sa va spuna la tv ca sa credeti? Iar cand un hacker face nu stiu ce descoperire trebuie sa credem ca e adevarat?
Hackerii de minti umane au castigat iar. Majoritatea pun botul la tot felul de conspiratii complicate, dar nu vad adevarul simplu din viata reala de zi de zi: mediul se schimba, cel putin in sensul ca nu mai sunt iernile de alta data si aerul este din ce in ce mai greu de respirat…
Poate adevarul este undeva la mijloc. Dar fortele implicate in lupta sunt prea orbite de lupta in sine ca sa-l observe. Iar fortele ar fi astea: de o parte capitalistii, licuricii care vor sa pastreze puterea, de cealalta prostimea bombardata cu tot felul de dezinformari si neorganizata. Licuricii au banul, prostimea au doar aspiratia la o viata mai buna.
Voi in care tabara sunteti?
In cea a licuricilor nu aveti nici o sansa sa va simtiti oameni adevarati, pt ca sunteti niste sclavi din start. In cealalta mai este o sansa: organizarea si renuntarea la panica in care ne imping astia de la spate…
Transsylvania Phoenix
17 December 2009Alte consecinte tragice ale incalzirii globale:
Cauza blocarii trenurilor in canalul de sub Marea Manecii?
Mai sa fie…le ingheata trenurile pe sine de frig ce este si idiotii astia verzi-rosii vor si mai mult frig!
Transsylvania Phoenix
17 December 2009Am uitat sursa:
dr pepper
17 December 2009meanwhile, on the athoer side of the pacific ????Treacherous winter storm strikes East Coast
in timp ce presedintele e ocupat cu primirea de premii si discursuri sforaitoare despre pericolul incalzirii globale, acasa, este decretata starea de urgenta din cauza zapezii, oamenii sunt blocati in masini si armata a iesit sa salveze populatia.
ps, a scris cobon atatea prostii ca nici nu sti de unde sa incepi sa ii poti raspunde.
panseluta
17 December 2009drpepper, Transsylvania:
Totul in chestia asta pute a o schema de extorsie uriasa prin taxarea claselor producatoare din Vest, taxe care se vor duce in buzunarele intreprizatorilor din comertul cu carbonul, ca Al Gore, in granturi pentru si mai multe studii asa-zis stiintifice, in vilele mediteraneene ale dictatorasilor din lumea a treia, in jucariile luxoase ale lui Chavez, a carui familie poseda un stat intreg in Venezuela.
Intreaga schema e bazata pe o aberatie pe care nimeni n-o vede: Tarile sarace sau in dezvoltare sau „rapidly emerging”, cum se zice mai nou, trebuie ajutate de tarile dezvoltate vinovate de crime seculare climatologice cu miliarde de dolari ca sa-si depaseasca vicisitudinile, sa iasa din saracie si sub-dezvoltare endemica… Or, dezvoltarea inseamna productie & consum sporite, mai multa si mai eficienta agricultura, mai multe vite, apa mai sanatoasa, mai electricitate, deci mai multa educatie, mai multe spitale, mai putine epidemii care sa stearga populatii intregi de pe fata pamintului, deci hrana mai buna, viata mai lunga, mai multa libertate si mai mult CODOI in aer.
Nici un Copentembel nu a recomandat, din cite stiu, concluzia logica a demersului, adica modelul de viata de pestera sau de trai in pomi sau de trib din jungla–modele in care se consuma mai nimica, dar esti permanent la pinda sa nu te consume tribul vecin sau crocodilul sau leopardul.
dr pepper
17 December 2009si asta se intampla acum pe coasta de est in timp ce acum 2 saptamaniii garda nationala iesea pe soselele din centrul americii ( iowa) sa salveze popultatia:
AP Featured News
Wednesday December 9, 2009
Heavy snowfall, wind pounding Midwest, New England
dr pepper
17 December 2009cum puneti imagini?
Editat Imperialistu’ => Iti trimit pe mail. ????
dr pepper
17 December 2009si noul mod de a intervieva/dezbate al socialistilor:
http://www.youtube.com/watch?v…..r_embedded
panseluta
17 December 2009Am gresit, de fapt.
Nu e o aberatie logica. E o panglicarie ordinara. Tipii stiu bine ce fac.
Mai trista pare sa fie situatia unui tinar ca Serban Copot, „alias Hienă din trupa Animal X, a decis să facă un pas verde, acum cinci ani, către proiecte ecologice.,” caruia i-a fost dedicat, recent, un profil la Evenimentul Zilei:
http://www.evz.ro/articole/det…..-de-griji/
Artistul are clar cele mai bune intentii. E om de constiinta si actiune.
Cind, insa, ai ochii deschisi la muntii de gunoi menajer din Romania, la indiferenta autoritatilor si la nesimtirea bastinasilor, te dai de moarte pentru CODOIUL din atmosfera?
„De ce duceti, bre, gunoiul la riu?… Pai un’ sa-l ducem? Toata lumea-l duce acolo. Las’ ca vin vulpile si maidanezii si-l termina… Si pungile si sticlele de plastic? Unde se duc?… Pai pa alea le ia apa cind ploua… De ce nu cereti primarului sa va faca un serviciu de gunoieri, ca e urit si pute la riu… Ocheade si risete sub basma … Noua sa ne dea dom’ primar pensii de agricultor mai mari, ca se ne ducem la tratament la Mangalia…”
cobon
17 December 2009Aveti memoria scurta sau inghetata de la frigul asta?
Iernile trecute cat a nins? Acum vreo 20 ani era zapada toata iarna, nu doar o luna sau cateva zile pe an.
Si e adevarat ca se exagereaza cu incalzirea globala. Cand am vazut filmul ala al lui Gore acum cativa ani imi venea sa vomit, dar nu intelegeam care era exact scopul acelei abureli. Acum a devenit mai clar: alte miscari de bani din buzunarele tuturor in buzunarele cluburilor selecte ale elitei. Asta nu e fascism? Impunerea de noi biruri pe care le suporta populatia a ce seamana? Terorismul a cam expirat, acum dusmanul este natura razbunatoare. Armament nu prea mai au cui sa vanda, pt ca mai toti teroristii si antiteroristii sunt full de armament. Criza financiara deja au folosit-o ca sa mai suga ceva. Au ramas extraterestrii. Probabil in 2012 daca nu chiar la anu’.
Asta nu inseamna ca sistemul trebuie schimbat? E clar ca bogatia ii tampeste pe oameni si ii determina sa faca lucruri care ar putea duce la distrugerea umanitatii. Iar capitalismul tocmai in asta consta: bogatul este puternic si bun, saracul este prost si trebuie exploatat. Unii saraci nu sunt prosti sa se lase exploatati depunand munca fizica. Nuuu. Sunt destepti si se lasa exploatati intelectual. Isi pun intelectul in slujba licuricilor, poate ajung si ei in cartile de istorie sau reusesc sa-si traga o vila la malul marii „nepoluate”… Sau pur si simplu sunt prosti dar se cred destepti si-si fac bloguri sa arate asta. Cine castiga din asta? Licuricii pe care si ei sunt suparati. Dar sunt prea mandri sa recunoasca ca au gresit in rationamentul lor superior. E deajuns sa auda pronuntandu-se cuvantul comunism si sar ca arsi, asa cum sareau americanii la cuvantul terorism dupa 2001.
Capitalistii s-au sabotat singuri cu atatea minciuni ca nici ei nu mai stiu pe unde sa scoata camasa. Sa-i ajutam sa se stranga de gat cu ea ????
dr pepper
17 December 2009cobon, capitalismul consta in clasa de mijloc, in libertatea individuala, in dreptul la proprietate privata si guvern limitat ( ce duce la prosperitate).
confunzi ce se intampla in romania cu capitalismul de unde rezulta o varza bogata in capul tau.
dr pepper
17 December 2009panseluta:
ba o vad destui.
aceasta va duce la falimenul statelor unite de catre elita care conduce acum america in antiamericanismul lor vadit.
este caun vis aproape indeplinit.
cand ii aud la tv cum „incearca sa salveze economia” prin impozitare la sange si „spread the wealth” mi se face pielea gaina.
eu, pentru ca muncesc ca un caine, voi fi amendat la sange pentru a fi premiati din banii mei puturosii din tarile sarace.
banii pe care ii vor arunca din elicopter nu vor ajuta populatiile respective sa scape de saracie ci vor intari guvernele genocidale, corupte si vor crea un haos de nedescris.
problema acum este ca atat casa, senatul cat si presidintia apartin lunaticilor socialisti si ne ramane sa speram ca americanilor le’a cam ajuns „socialismul de tip nou”.
asta se poate constata usor din puterea pe care o castiga „tea baggers” ( ce nesimtiti sunt socialistii astia) pe timp ce trece.
intrebarea este ce se mai poate salva dupa uaganul socialist ce loveste america.
dr pepper
17 December 2009test:
cobon
17 December 2009Ultima postare a lui dr pepper confirma ce am spus in primul meu comentariu.
Nu confund nimic. Am trait ceausismul si mi-am dat seama ca ala nu era comunism. Acum traiesc fascismul si mi se confirma temerile din ’89.
Vad propaganda capitalista care se mascheaza sub forma anticomunista. Nimic neprevizibil…
Ma intreb doar ce aveti de castigat…
panseluta
17 December 2009Doctore,
N-am vazut asa o ninsoare in zona Washingtonului de cind ma aflu aici, adica de peste 20 de ani. Geamul de la dormitor e acoperit pe trei sferturi de zapada. Ma bucur, meschin, cind ii vad pe vecini incercind sa-si dezgroape masinile de sub nameti. Ma bucur si de lumina intensa, de albul curat, de caldura din casa–nu e caloriferul, ci zapada care insuleaza acoperisul si ferestrele. Din cind in cind deschid ferestrele ca sa simt aerul curat.
Altfel, ma bucur de umilirea lui Al Gore, a dascalimii si moflujilor aghiotanti.
La multi ani, Nene Iancule!
dr pepper
17 December 2009aia cu test? ????
singuru’ lucru pe care il castiga bipezii este ca ofera gratuit o alternativa mediei de acm si poate in timp, romanii vor invata ce inseamna capitalism si vor inceta sa mai voteze cu ilici.
si vor scapa de blestemul brucanian care colinda tara de dooj de ani incoace.
costin
17 December 2009cobon, atitea ineptii pe metru liniar nu am vazut de ceva timp. tine-o tot asa
cobon
17 December 2009Pai unde-i dezbaterea? Demonstreaza ca sunt ineptii.
cobon
17 December 2009dr pepper, stii bine ca nu aia cu test ????
Despre iliescu (cu i mic) si brucan(la fel de mic) n-are rost sa ne manjim tastatura. Au manjit ei destul in tara asta.
dr pepper
17 December 2009pai sa o luam de aici:
cine impune noile biruri?
capitalistii?
sau ce inseamna asta:
ce crezi despre faptul ca obama in lupta’i greuceana cu criza a pompat banii contribuabililor in industria auto pe care apoi vrea sa o conduca.
de’aia zic ca daca ai fi petrecut mai mult timp pe la bipezi, poate ti’ai fi facut o idee despre ce se intampla.
altfel – esti putin cam dezorientat.
ca si mine dealtfel, care nu inteleg absolut deloc termenul de licurici…
cobon
17 December 2009Toate pomparile astea de bani din bugetul statului sunt gesturi cerute de proprietarii industriilor respective, nu de salariati. Orice economist cu capul pe umeri ar recomanda sa nu se faca asa ceva, pentru ca este doar o rezolvare de moment, nici macar rezolvare nu pot sa-i spun, pt ca adanceste mai mult problemele. Masinile nu se mai vand ca inainte si nu se vor mai vinde niciodata la fel. Iar asta cu condusul industriei auto e exagerata, ca si incalzirea. Inca nu v-ati obisnuit cu stilul american de aruncat praf in ochi? Sau faceti si voi parte din aceeasi tabara?
despre „licurici”
Poate fi asociat cu termenul de luciferic, care poate avea mai multe sensuri: straluceste in intuneric (adica un punct de reper cand esti dezorientat :), iluminat (societati secrete, bla bla), demon (inger sau om rau) si inca un sens mai original dat de catre baselu, adica om puternic in fata caruia trebuie sa faci sluj ca sa urci in ierarhie…(sunt sigur ca ai auzit de expresia celebra cu suptul la licurici)
cobon
17 December 2009Despre biruri:
in ce sistem economic ne scaldam acum?
Ti-am raspuns?
dr pepper
17 December 2009ia zi’mi tu coboane.
pai asta spun capitalistii despre socialisti, mai draga coboane :).
hai gata, sa’ti mai raspunda si ceilalti.
cobon
17 December 2009Pai ai spus bine: spun capitalistii despre socialisti ????
Adica capitalistii (cacofonie intentionata) educa populatia despre raul socialism facand un demo cu un asa zis mesia socialist (si de culoare pe deasupra!).
panseluta
17 December 2009# 29 cobon:
„Am trait ceausismul si mi-am dat seama ca ala nu era comunism. Acum traiesc fascismul si mi se confirma temerile din ‘89.”
Iti joaca viata/mintea cam prea multe feste, amice. Ai trait ceausismul dar, tragedie!, ala n-a fost un comunism adevarat pentru idealul tau–poate URSS-ul lui Stalin, China lui Mao, Coreea lui Kim, Cambodia lui Pol Pot ar fi fost mai conforme aspiratiilor tale. Pingelica, macar, te lasa sa dansezi la discoteca la Costinesti si sa faci trafic de muschiulet de vita, blugi, ciorapi, sapun FA si Kentane, in timp ce Pol Pot te-ar fi casapit doar pentru ca erai scolit.
Acum te dai de moarte ca traiesti „fascismul”, desi nu pari sa fii in vreun pericol pe motivele din catalog, adica rasa, etnie, culoare pielii, religie, orientare sexuala.
Cine te-a napastuit asa de rau, amice?
Vad ca ai PC personal si acces la internet… Prietenii mei dintr-un sat din Muntii Buzaului n-au telefon acasa nici macar acum, dupa douj’de ani de capitalism, dar s-ar jena sa spuna mascarile pe care le debitezi tu.
Esti cumva o victima de profesie? Ti-a tras vreun bulau un pumn in curtea scolii in clasa a 5-a, si nu-ti mai revii?
Ce e semnificativ e ca iti scapa complet ingemanarea dintre fascism si comunism, doua fete ale aceluiasi fenomen, colectivismul totalitar.
Transsylvania Phoenix
17 December 2009Draga tovarase Cobon,
Daca-ti este dor de „comunism adevarat”, ma ofer sa-ti platesc un bilet de avion pentru Cuba. Fara intoarcere bineinteles.
Nu trebuie decit sa sa renunti la cetatenia romana (si asa tie iti pute in Romania capitalista) si sa-ti o iei pe cea cubaneza (poti sa aplici la ambasada Cubei in Bucuresti).
Cind ai pasaportul cubanez in buzunar, trimite-mi un email si iti trimit biletul de avion pe numele tau si cu adresa ta cu Fedexul. Iti dau cuvintul meu de onoare ca ai biletul garantat.
Ce zici, facem tirgul?
euNuke
17 December 2009Eu sunt foarte indulgent cu tzancii astia ce au napadit internetul, i’am cunoscut indeaproape pe zapaciti, am stat de vorba cu ei si stiu cat de emotivi si zurlubatici is atunci cand se arunca in discutii de genu’ ‘hai sa salvam omenirea’. Cand le aduci aminte ca sunt detinatorii unui mic capital si ca’l utilizeaza inconstient si permanent in scopuri lucrative pentru ei dar si in beneficiului fiorosilor industrialisti mai ca incep sa planga de oftica; dar isi rod unghiile si merg mai departe, ori ca isi construiesc o cariera [de multe ori in corporatii pe care le dusmanesc pe ascuns], ori ca raman casnici si inofensivi, din fericire ai nostri mici anarhisti sunt bine educati, au primit o crestere de bun simt de la parintii lor, si, in consecinta, nu apuca sa iasa in strada la distrus de masini, la spart de vitrine si inciendat papucii bogatasilor. Nu’mi fac prea multe griji in legatura cu acesti domnisori Goe re-mazgaliti pe cuget a la Tim Burton de obraznicaturile guralive ce se dau zilnic in stamba prin anacronice organe de presa. Ei se simt cumva marginalizati de societate, traiesc cu senzatia ca ar putea face mai mult pentru semeni si de aici se naste o vinovatie latenta pe care o asociaza ‘sistemului’, sunt deranjati, tulburati de diferentele sociale, de mizeria din jur, de cainii vagabonzi si de aerul poluat de prin bodegi, iar cand ajung acasa griul cotidian persista chinuitor pe sufletelul lor plin de compasiune, iar daca tot n’au reusit toata ziulica sa salveze vreun omuletz necajit macar sa se razbune la miezul noptii pe ‘uneltele’ si ‘demonii’ sinistri ai capitalistilor care…da…suntem noi ???? zic sa nu ii luati prea tare ca s’asa is sensibilosi.
panseluta
17 December 2009# 39 coboane:
Nu te mai obosi sa-ti semnalezi cacofoniile. Ai comis asa de multe in sirul asta ca scuzele nu-si mai au rostul.
Noi, patrupezii, suntem in general liberali in privinta cacofoniilor, nu totalitarieni constipati. Intelegem natura fonetica a romanei: alaturarile de „ca” si „ca” si „cu” si „cum” sunt imense (fa o analiza pe computer…) Evitarea lor obsesiva da rezultate si mai hilare.
Fa si tu un efort editorial cit de decent; in rest, axeaza-te pe rationament si limpezime. Hai ca se poate!
panseluta
17 December 2009# 39 cobon:
P.S. Cind ti-ai ales nick-ul „cobon” ti-ai semnat destinul cacofonic…
Tocmai ii scriam vara-mei acum doua minute: „Unii postatori ca ‘cobon’ cred ca incalzirea globala se datoreaza consumului canceros de ‘codoi’ al demonilor capitalisti…”
Eu zic ca e pe invers.
dr pepper
17 December 2009eu mai degraba cred ca cobon ( deh) este un confuzionist.
un creator de confuzii.
se foloseste de adevar pentru a crea confuzii.
un fel de securist/agitator modern.
dr pepper
17 December 2009p.s. crezand ca o „dezbatere” cu „monstrii sacri” sau „titanii” ( ???? bipezi) ii va aduce celebritate blogului.
costin
17 December 2009nu stiu unde sa salvez linkul asta pt mai tirziu.. va deveni un post. emil, imperialistu, francesco, vlad, etc, daca vreti sa il faceti voi, spuneti-mi
Thelegraph.co.uk Our human rights culture has now become a tyranny
Transsylvania Phoenix
17 December 2009Mii de oameni se alatura in protest impotriva incalzirii globale…
cobon
17 December 2009Voi, monstrii sacri ai blogarimii, va coborati la nivelul asta? La atac la persoana? La presupuneri nefondate? Ca-s pe invers, totalitarist, neosecurist si alte prapastii…
De unde le-ati scos, mai draga?
Eu cred ca am fost destul de clar in comentariile mele. Nu ma asteptam ca voi sa balmajiti asemenea scuze sa va ascundeti imposibilitatea de a contraargumenta.
M-ati trimis in Cuba si ati scapat de datoria de a va argumenta aberatiile? S-o credeti voi.
Panseluto, fascismul este o doctrina care impune suprematia unei gasti asupra majoritatii. Bolsevismul nu e comunism (de aia i s-a dat alt nume, daca nu ai inteles pana acum). http://l-avantgarde.blogspot.c…..alism.html
Si, ca sa clarificam asta inca o data, nu sunt un comunist de tip vechi, poate nici comunist nu sunt. Mi se pare o aberatie sa pun etichete pe niste idei umaniste. Ca comunismul(nu te zbarci panseluto)contine si idei umaniste – ghinionul vostru. Capitalismul are scop principal profitul. Atat. Suprematia banului. N-are nici o legatura cu omul. Sistemul asta bazat doar pe consum in vederea obtinerii de profit a distrus societatea. Va plangeti ca oamenii sunt prezentati ca niste monstri care distrug flora si fauna? Pai goana dupa profit ii face pe unii sa scoata animalutele in prim plan. Cum sa vanda ei tone de hrana pentru animale? Animalele nu au bani sa cumpere. Dar oamenii au si pot fi sensibilizati sa adopte un pupy si sa-l indoape cu chimicale aducatoare de profit.
Capitalismul e o Filantropica globala: „O mana intinsa nu obtine nici un ban daca nu spune o poveste”. Blogurile (ca si ziarele)sunt pline de povesti. Povesti capitaliste. Aducatoare de profit.
Dr pepper, ma folosesc de adevar sa creez confuzii? M-ai bagat in ceatza…
Panseluta, cred ca nu ai citit ce am scris despre incalzirea lui peste prajit… Ai fost prea ocupata sa vezi cacofonii unde nu sunt.
Imperialistu'
17 December 2009Matale nu esti capabil sa intelegi un text cat mai simplu. Nu te-a facut nimeni homosexual, dar pesemne te simti, altfel nu-mi explic de unde ai scos-o. In rest, confuz esti, cu tot cu secera si ciocan din suflet. N-ai trait in comunism, dar acum traiesti in „fascism”? Ha, amuzant, tovarase cobon. Ia zi, pretine, pe tine pe baza a ce te persecuta statul asta fascist? Rasa, sex, orientare politica, etnie, religie? Unde sunt camasile negre, dar lagarele in care ne aruncam dusmanii?
Sigur ca a fost socialist, tov. cobon, doar a pompat bani pentru a nationaliza acele banci, in buna traditie socialista, nu pentru a lasa sistemul sa elimine actorii economici care isi bat joc de legile economiei. In rest, scuza-ne, dar nu prea dam multe parale pe panseurile ros-pelikane.
cobon
17 December 2009Panseluta: „Eu zic ca e pe invers.”
Nici nu mai merita sa bag in seama atacurile personale.
Despre fascism: „fascism n. curent politic si formã totalitarã de guvernare, caracterizatã prin nationalism, teroare si spirit agresiv. ” Imperialismul capitalist (de care sunteti asa mandri) se bazeaza pe patriotism dogmatic, teroare(terorism, pandemii etc), spirit agresiv (ca ultima solutie adoptata de un „jandarm international”). Fascismul capitalist (suna a pleonasm)este in primul rand exploatare in urma discriminarii pe criterii intelectuale si profesionale(asta cu rasa si altele este fascism specific hitlerist, adica nazism).
Statul actual e rezultatul aplicarii sistemului capitalist pe care l-am descris mai sus. Personal ma simt exploatat pentru ca sunt tratat ca un sclav cand ma angajez, adica patronul gaseste intotdeauna motive sa nu plateasca munca asa cum merita sa fie platita. Scuze se gasesc multe in sistemul actual. Daca as fi fost un imbuibat din clasa mijlocie plin de ifose intelectuale si satul de discoteci si cluburi crezi ca-mi pasa de politica sau de directia in care se duce societatea actuala? Ce e mai aiuritor este ca si voi recunoasteti ca sunteti exploatati dar trageti cu dintii sa mentineti capitalismul pe linia de plutire. Sau doar aburiti lumea?
Iar nationalizarea este caracteristica si fascismului. Diferenta consta in motivatie si rezultate. Nu este nimic nationalizat in america. Este doar alta sperietoare inventata de voi.
Imperialistu'
17 December 2009Iar eu zic ca ai citit pe diagonala, nefiind capabil de connect the dots. In rest, ramane cum am stabilit, esti plin de clisee rosii.
Scoate nationalismul din ecuatie si iti iese comunismul iubitor de oameni. De altfel, daca imi permiti cateva mici modificari, o sa rescriu descriere „panseistica” de mai sus in: „comunism n. curent politic si forma totalitara de guvernare, caracterizata prin teroare si spirit agresiv, care a comis crime pentru umanitate.”
Fascismul capitalist este pleonasm? Ma, baiete, nu ai pic de rusine. Cum iti permiti sa insulti unul din cei mai importanti socialisti ai secolului trecut, Benito Andrea Amilcare Mussolini? Fascismul este orice, dar nu capitalism. Cat despre imperialism, iti recomand studierea istoriei, vei vedea ca a fost practicat cu ferocitate tocmai de catre asa numitii „anticapitalisti”.
Cu alte cuvinte, inca un frustrat care da vina pe sistem pentru incapacitatea lui de a se adapta.
Evident, doar fascismul este o erezie socialista.
dr pepper
17 December 2009pai vorba aia, du’te’n cuba sau koreea de nord.
sa vezi ce te platesc aia la adevarata ta valoare.
vezi insa ca acolo este concurenta acerba pentru cei ca tine.
singurii care lucreaza over time sunt activistii de partid.
am zis ca esti confuzionist pentru ca te folosesti de adevar
ca sa creezi confuzia
numai ca vezi tu coboane – tocmai capitalistii spun ca ridicarea birurilor vor scadea puterea de cumparare a prostimii ce va duce la saracie.
ei da, ai si tu dreptate ca era mai bine in comunism ca nu existau biruri si ca cu chenzina ( deh) – de atunci (2,000 lei) iti cumparai 130 dolari imperialisti cu care ( deh) aveai acces la cafea ( nu naut), tigari fine, ciorapi pentru sotie sau ciocolata si banane pentru copii.
asta in cazul in care nu ajungeai la puscarie corupt fiind de capitalismul putred.
ca sa nu mai zic ca trebuia sa muncesti un an de zile fara sa mananci, bei, platesti intretinerea ca sa iti poti cumpara o dracie de aparat imperialista care iti scotea televizorul din apatie.
ala la care asteptasei 2 ani sa ti’l cumperi.
cobon
17 December 2009Inca o data, ca sa puteti voi conecta punctele.
Nu sunt avocatul bolsevicilor sau al lui musolini sau alte sperietori pe care le aveti voi in maneca.
Spun doar ca sistemul actual e o tampenie mare si trebuie schimbat.
Si ai dreptate: nu m-am adaptat LA SISTEM. Greu de inteles?
Pt ca nu e pentru oameni corecti, ci pt elitisti ca voi care se aduna in haite sa-si apere cu orice pret greselile in fata lumii.
Eu nu vreau sa duc o lupta de clasa, asa cum vechii comunisti au conceput sistemul lor, ci sa ne luptam cu prostia care dezbina oamenii. Iar prostia asta este alimentata si intretinuta de banii licuricilor, la care aspira intelctualii moderni. Luxul,imbuibarea si puterea au nascut monstri mai mari decat un Hitler sau Ceausescu: au creat mentalitati fasciste in epoca asta presupus civilizata.
„Cu alte cuvinte, inca un frustrat care da vina pe sistem pentru incapacitatea lui de a se adapta.” Asta sugereaza superioritatea celui care s-a adaptat si are dreptul sa-l exploateze pe inadaptat, nu?(fascism)
Cred ca asta a fost finalul demonstratiei.
Multumesc si vizionare placuta in continuare la spectacolul lucifeeric…
Imperialistu'
17 December 2009Dar nici nu am sugerat ca esti avocatul cuiva, departe de mine orice gand de aceasta natura. Nu, domnule, nu reprezinti pe nimeni in afara persoanei dumitale. Pacat ca nu ti-ai dat seama ca lupta cu prostia ce sufoca umanitatea incepe cu lupta impotriva propriilor frane puse in calea gandirii. Culmea, prostia nu neaga existenta fascismului, din contra, este obsedata de el: vede fascism si fascisti la fiecare pas, punand semnul egalitatii intre regimul nasit de Il Duce si capitalism, dar avand grija de a acuzat capitalismul de toate pacatele socialismelor.
Cale batuta.
cobon
17 December 2009dr pepper
Iar trimiteri in Cuba? Alta placa nu mai aveti? Pe unde mai citesc si eu un articol de ziar numai cuba si koreea vad la comentarii. Patetic.
„tocmai capitalistii spun ca ridicarea birurilor vor scadea puterea de cumparare a prostimii ce va duce la saracie”
Cum spuneam, gresita economie bazata pe consum. (nu mai dezvolt ca nu-mi place sa repet ca un papagal, asa cum ati vrea voi).
Eu nu vroiam televizor color sau masinaria aia capitalista de care amintesti tu. Aveam carti, aveam abonament la biblioteca etc. Acum am abonament la cablu si la internet pt ca atunci cand ies printre oamenii civilizati ai capitalismului imperialist democratic sa stiu cum sa ma prefac ca sunt de-al lor ca sa pot obtine un job si sa nu fiu marginalizat ca nu stiu care e cea mai iubita actrita a mapamondului sau cine e noul mesia inventat de noua biblie care e media capitalista.
Capitalismul este bine descris de tine cand descrii falsele dorinte ale romanilor din ceausism. Spre deosebire de maruntisurile pe care le enumeri acolo, eu vreau altceva: sa-mi permit sa stau in apartamentul meu proprietate personala (care existau si atunci) sau macar sa-mi permit sa stau cu chirie, asa cum stateam atunci(la lovilutie aveam 15 ani, deci stiu ce bani si ce conditii erau). Acum abia imi ajung banii de mancare din salariu. Si nu conteaza ce munca prestez. Conteaza ca prestez(atunci cand am de lucru) si totusi nu pot sa ma bazez doar pe salriul meu, dar trebuie sa apelez si la familie ca sa pot supravietui. Acum intelegi de ce sunt pornit pe sistem? Si sa nu spui ca asta e doar la romanica…
Imperialistu'
17 December 2009Bietul Cobon-de-35-de-ani, chinuit ca are televizor color in casa, abonament la cablu si acces la internet. De ce nu te muti in Coreea de Nord? Acolo nu ai nici televizor, nici cablut TV sau internet. Nu suferi nici din cauza mass-mediei capitaliste si ai serviciul asigurat pe veci. Daca vrei, facem un apel umanitar si strangem bani pentru a te trimite in paradisul lui Kim Jong Il, singura tara de pe lumea asta unde vei fi cu adevarat liber.
dr pepper
17 December 2009saracu’ cobon.
pai nu e logic sa te trimit in cuba?
pentru ca acolo ai fi tu fericit.
dar nu, mai bine in coreea de nord.
coboane, tine minte trei cuvinte:
pyongyang
pentru ca
acolo nu e consum ca nu e de unde.
ce sa consumi daca nu ai ce?
Imperialistu'
17 December 2009Cum ce, mai, Pepper? ???? Panseurile iubitului conducator!
dr pepper
17 December 2009hahahahaha.
da, da!
o sa aibe ce’si doreste cel mai mult: carti cu omagii!
s’ar putea spune ca o sa fie un om citit, nu gluma.
hahaha
cobon
17 December 2009V-a placut povestea? Ma bucur. Va dau nr de cont?
Poate faceti chiar o tarisoara pt mine sa fiti mai siguri ca-mi va fi bine. Ce altruisti puteti fi…
Apreciez gestul si o sa-mi amintesc cand se schimba foaia.
hahaha
emil
17 December 2009Cobon, fii constructiv si descrie sistemul si economia corecte. Schiteaza lumea asa cum ar trebui sa fie ca sa-ti poti cumpara mai repede un apartament proprietate personala.
cobon
17 December 2009Da. Scuze pt neseriozitate. M-a luat valul dar am fost impins de gashca asta (simpatica uneori) ????
Am niste idei, dar cred ca o sa se concretizeze intr-un nou manifest (semicomunist:).
Pana atunci… posibil sa ne mai vedem pe aici.
Si blogul vostru mi se pare interesant(altfel nu as fi aici).
Succes si la revedere.
Transsylvania Phoenix
17 December 2009Adio, si nu lasa usa sa te loveasca’n dos cind iesi.
panseluta
17 December 2009# 52 cobon:
” Personal ma simt exploatat pentru ca sunt tratat ca un sclav cand ma angajez, adica patronul gaseste intotdeauna motive sa nu plateasca munca asa cum merita sa fie platita.”
Puiule, te platea Unicul Patron–Statul–de pe vremea lui Ceau-Ceau asa cum meritai? Poate, daca erai ofiter de securitate sau ruda sau sef de agentie de spionaj la Viena sub acoperamint economic/cultural/militar.
Stiai, macar, care e productivitatea in bransa ta, cine si cit muncea, si citi bani ti se cuveneau in functie de productivitate? Sau nu te interesa, ca tot nu conta si ti-ar fi deschis dosar la Secu daca indrazneai sa miauni ca esti nemultumit, ca ai famelie grea, si ca vrei o „marire”, ceva, o bonificatie, o ratie in plus la zahar si ulei. N-ai fi fost in stare sa prezinti nici macar un procent realist de marire pentru n-aveai datele; toata economia–ba toata societatea–era netransparenta. Nimeni nu avea habar de statistici–alea care existau erau fabricate–de finante, de cum functioneaza o „piata” in sens adevarat. Cuvintul „piata”, daca nu se referea la Piata de legume si fructe, suna rusinos, subversiv, interlop si capitalisto-imperialist. „Piata Comuna” era Balaurul cu multe capete al marelui Capital european cu care eram speriati zilnic in Scinteia si la TV.
Gindirea ta imi arata inca o data ce nenorocire a fost comunismul nu numai pentru economiille tarilor in care s-a instalat, dar si pentru judecata/educatia economica a oamenilor, care, genetic, au compas economic adaptativ.
Vezi Greierele si Furnica.
O frintura de piata libera–taranii care aduceau marar si patrunjel si varza si mere la piata din gradina din spatele casei, ca si „piata neagra” de und cumparai blugi si peste proaspat si salam de Sibiu si lampi TV furate din fabrica si anti-conceptionale din Ungaria–a tinut economiile asa-zis comuniste pe linia de plutire. De fapt, o categorie indrazneata de asa-zisi intreprinzatori care mixa afacerile la negru cu colaborationismul securist au prosperat si sunt la putere. Cunosc asa de multi… Cind au pensii minore, nu-i problema. Traficul de aur din Bulgaria si de blanuri de vulpe din URSS a fost exceptional, odata.
Cum a aratat Milton Friedman, o economie pur statista, pur centralizata, ca sa nu mai vorbim de nonsensul „economie comunista”, e o imposibilitate.
In fiecare din noi e un pietzar liber, la negru sau la „alb”, si un virtual capitalist. Insist pe cuvintul „liber”. Schimbam unii cu altii tot timpul produse ale muncii, materie cenusie, emotii, sex, sperma, ovule, singe, plasma, ligamente, maduva si alte organe, favoruri si cadouri; negociem pentru ultimul banut si si o zi de concediu in plus, in timp ce stim ca anumite lucruri n-au pretz: dragostea, prietenia, loialitatea, cunoasterea dezinteresata, pasiunea pentru frumos.
Producem si consumam, schimbam, negociem, ne tocmim, reciclam natural, cind are sens, cind nu are cumparam din China, aducem in casa un orfan–sau 5–din Paradisul lipsit de poluare industriala dar o virtuala latrina care e Haiti, ca sa scape de putoarea zilnica, de bolesnite, de muste si de tintari, de intuneric si foamete, de lipsa de carti in timp ce sate intregi cad in transa extatica la festivalurile Vodou, unde se sacrifica si se consuma mai mult ca bugetul de scolarizare si sanatate a Ploiestiului pe nu stiu citi ani.
Imi place la nebunie ca am aflat ca sunt–sau ca am devenit–un homo economicus/mercantilis–cum m-a definit John Stuart Mill cu multi ani in urma–, adica homo peccatus, adica homo liber
panseluta
17 December 2009Erata:
„pentru ca n-aveai datele”
„de unde cumparai blugi…”
„o categorie…a prosperat..”
„ca [pruncii] sa scape…”
„bugetul de scolarizare si sanatate al Ploiestukui…
Jack
17 December 2009I do not understand everything that was posted here, but I did see the comments made in its entirety. Some of the comments were interesting to say the least. One of the comments was regarding Obama’s hope message not resonating as it once it did. He said it smells a „little” like sulfur. I guess Chavez does not care too much for the guy.
Putting that aside, I can care less about the global warming debate.
Jack
17 December 2009Oh, I forgot; it is called climate change now. Make your damn minds up. For once, it is right. Of course it is climate change. The seasons is climate change.
Dumb asses.
panseluta
17 December 2009Jack,
This whole circus called COP15 (how ironic, isn’t it, in view of the massive police force, maybe the largest at an event like this?) was about one thing and one thing only, and UN Secretary General Ban Ki-Moon was not shy of spelling it out in the New York Times:
„A deal must include an equitable global governance structure.”
http://www.nytimes.com/2009/10……html?_r=1
Global government conspiracy nuts and survivalists are having a field day, aren’t they…
Conspiracy or not, it’s plenty obvious by now that:
1. There’s a new, truly global, jet-setting, elite class of high functionaries (all empires have had them; they are a staple, a necessay feature of command and control societies) that seeks to impose rules they exempt themselves from on the rest of us.
2. There’s a new class of entrepreneurs–of Al Gore’s ilk–who seeek to profit from a new trade (carbon!) and new masters under a novel ideological umbrella. Yesterday it was the proletariat, more recently the oppressed ethnic, racial, and sexual minorities. Now it’s the polar bear, the permfrost dying, the lower coastal, overpopulated „dark” communities in Bangladesh who should be given relief thru free migration to the guilty „West.”
3. This new political class seeks legitimacy from a scientific class rich in endowments and grants from taxpayers and jet-setting conference gigs. This is a truly new development. Even Lysenko and other Stalinist scientists had some integrity
4. The whole thing is rich in irony and hypocrisy: global governance but no global, not even local, travel except for a few, inter-continental mass migration from the East to the West so that more people could have access to resources, jobs, consumme and pollute and reproduce.
Jack
17 December 2009panseluta, I can care less about all of that, because if it is not climate change, it will be something else. In the argument of cap and trade (for example) to keep the apes in line, something somewhere will find a way to control. So somebody comes up with some brilliant scheme to blame the actions of man by claiming they are the one polluting, be it through over population, production, consumption, and all the rest of it. So to respond to this, government is the answer to place controls on these behaviors, and if one does not follow the rules, then a sanction is placed on it.
Now this is the reason why it makes no difference to me. Even if some form of control is put in place because of man’s wasteful and polluting ways, the fact that cannot be escaped is why climate change takes place in the first place. Plate movements, the sun, atmosphere, and all the rest of it. Man producing, consuming, and reproducing, will end anyway at some point. When man is long gone, the Earth will still be around for probably billions of more years. Climate change will still continue with or without the help of man’s need to survive.
The actions we do is minuscule compared to what the actions of the Earth and universe does to the Earth. Somehow, man has this desire to control what cannot be controlled. So as a feel-good measure, they blame carbon as the chief instigator of the ills. Here is where it becomes interesting. Nobody likes polluted water, air, land and whatever. With cap and trade for instance, it does nothing to reduce it. All it does is let the few pollute. As a result, pollution still takes place. Take for instance, Al Gore’s house or jet to fly somewhere. That still consumes and pollutes.
What some people fail to understand is, to have clean water, air, land or whatever, the need for private property is even more important. Say I have some land with a creek and some other things. Say a company a few miles away dumps crap into the creek. That company is polluting the water flowing in my part of the creek. I can sue that company and/or use the market to place sanctions without the help of the government.
This is a grand Capitalist Utopia just like the climate change controls is a grand Utopia. In a perfect world, there would be no pollution and everybody will have everything they need to survive. The bottom line is, it cannot happen. Therefore, in the need for „fairness”, somebody places a control to keep man in bondage.
There is no escaping it.
panseluta
17 December 2009Despre postarea lui Jack de la # 70:
Daca nu e plecat cu saniutza, omu’ cu engleza muncita rau si fantasmagorii filozofice gen „This is a grand Capitalist Utopia” ori sta la un computer securist intr-o cladire indescriptibila din Galati, sau e un–hmmm, cum sa zic mai decent…–nocturn liber-miscator?
Jack
17 December 2009I had to put it in the translator to understand your response.
Yes, my English is not great. You must of mis-understood because of the bad English. Let me put it in another way. I am all for Capitalism, and Capitalism is the best way to go. Control by some entity is not going to help anything. The environmental thing is simply a game to keep people in bondage.
costin
17 December 2009jack, the world we live in is not perfect and it will never be perfect, otherwise it would change its name to Heaven or Eden or something. The cap and trade would only make things more expensive for the end consumer, poluting will still happen for a while and these looks will not reduce the CO2 by 120% (as the craziest of them said) by 2050 by raising prices, crating misery and adding to the pile of poor people that would do anything just to survive another day, not think happy thoughts about Planet Earth. So, yes, private property is the answer, I think. Keeping the people rich you can offer them the time for thinking about burgeois thinks like polution and Gaia.
@panseluta, nu-i asa.
Jack
17 December 2009Costin, I happen to agree with that. I am also saying while capitalism is not perfect, it is the best system for this modern world. Free markets, private property, sound money and getting the government out of the way.
cobon
17 December 2009Jack is telling that individual owners afected by pollution could sue the poluants. This is capitalist way. And he is enchanted by this way.
The socialist way is this: the gouvern is controling from the start the posibility of poluants to afect the propriety owners and in general…
Wich way is more efficient? The birocrat capitalist way, or socialist prevention way?
The capitalist way is profitable for poluants(industry owners) and lawyers.
The prevention way could be more profitable for people, if funds from pollution taxes are spended wisely.
Everything perfect is utopic. But everyday life is not perfect, so we could just try to improuve it.
panseluta
17 December 2009costm,
Eu am inteles zilch din compunrea tovaraul Jack.
costin
17 December 2009cobon,
nu ai inteles. ce spune jack este ca in capitalism cel ce detine o proprietate are grija ca aceasta sa nu fie poluata de vecin sau de altcineva si are grija pentru ca este a lui si ca nu vrea sa traiasca intr-o groapa de gunoi. de ce e asta profitabila pentru poluant (cel care este dat in judecata), imi e mai greu sa inteleg. Cit despre „prevention way” cum numesti tu solutia statista, aceasta nu este profitabila pentru „popor” ci pentru stat, pentru ca tot ce face statul este sa taxeze pe toata lumea, iar niciodata un ban cheltuit de stat nu este cheltuit „wisely”, asa cum, daca ai trait vremea comunismului sau in ultimii 20 de ani ai stii foarte bine.
cobon
17 December 2009@panseluta
ce ai descris tu nu este cumva democratia capitalista?
social democratia este tot capitalista, daca vroiai cumva sa sugerezi ca nu.
cand mass media este dependenta de capital, si nu de adevar, la ce te asteptai?
manareala de doi lei la nivel inalt.
PRODUCTIE SI CONSUM CU ORICE PRET, dar cu un singur rezultat: profitul pentru unii, saracia pentru altii, plus deteriorarea calitatii vietii biologice.
cobon
17 December 2009Jack says:
„Say I have some land with a creek and some other things. Say a company a few miles away dumps crap into the creek. That company is polluting the water flowing in my part of the creek. I can sue that company and/or use the market to place sanctions without the help of the government.”
A doua parte a ultimei propozitii nu o inteleg…(„use the market to place sanctions”).
@costin
Cum de ce sa fie mai profitabila? Pai poluantului putin ii pasa de efectele poluarii lui daca nu este sanctionat pt asta. Si daca s-a vazut ca sanctiunile(daca au fost) nu au dat rezultate, nu e mai eficient sa previi? E ca si cu nazismul: educi populatia despre pericolul de a repeta prostia de atunci. Nu e corect ca se cheltuiesc miliarde de dolari pt asta, dar ideea e mai buna decat sa nu faci nimic.
Omul nu se poate controla singur. Are nevoie de un control organizat, bine gandit(nu cu taxe deturnate si pompari de bani in buzunarele gashtilor elitiste etc).
Eu cred ca discutia ar trebui sa se axeze pe alt subiect: daca tot este inevitabila prevenirea asta si taxarea, cum sa se foloseasca banii eficient si ce model economic ar trebui adoptat(sau ce sa se schimbe la actualul model) ca sa putem trai cu totii, nu sa moara unii de foame si bolnavi, iar altii sa contribuie la asta si sa continuie sa faca asta.
costin
17 December 2009cobon,
incarca sa nu mai vb in slogane!
+vad ca esti adeptul ideii perverse (socialiste, bineinteles) a economiei de suma 0, a bogatiei limitate, care se afla undeva stocata, iar singurul motiv pentru care unii sint bogati iar altii saracai este pentru ca primii au fost mai lipsiti de scrupule in a se napusti spre a inhata „bogatia”, si atunci rolul statului este esential, pentru ca are grija sa imparta aceasta bogatie exact. ceea ce nu este asa pentru ca nu exista economie 0, bogatia – majoritatea ei – este produsa de munca omului.
sa spunem ca cineva este programator si face acum un program pe care il vinde cu 1000 de euro, aici. il scrie pe hirtie, folosescte 5 foi si un creion, deci costa 1 leu+efortul depus de parintii lui si de el pentru invata ce stie sa faca. vinde programul (sau oricare ar fi produsul muncii lui) si ia cei 1000 sau 1.000.000 de euro. cu ce saraceste asta pe amaritul de linga el? de ce trebuie sa vina statul sa ia din banii cistigati de primul pentru a imparti (wisely) la rudele si prietenii (in primul rind) a celui care imparte? stii care este problema, dupa jumatate de secol de comunism, tu nu ai avut curiozitatea sa inveti ce inseamna capitalismul, ai ramas blocat.
cobon
17 December 2009Cata ignoranta!
Sloganuri, idei perverse!
Idee perversa este asta: sa existe oameni care nu pot cheltui averile in mii de ani de viata, averi facute din manarii legale sau mai putin legale, dovedite sau nu, si oameni care au fost bagati fortat in sfera de influenta a acelor bogatani, dar care nu-si pot permite sa-si cumpere o garsoniera macar in tot timpul vietii(salariat fiind). Ups! Se pare ca tocmai in lumea asta perversa traim. Iar bogatanii aia se folosesc de STAT sa faca ceea ce fac. Inseamna ca solutia este sa desfiintam statul?
Dintr-o anarhie in alta?
Iar ignoranta se refera la descrierea ta care ignora multe alte aspecte importante: ca sa invete programatorul ala ce sa faca, statul a depus si el un efort. Si de unde are bani statul ca sa ajute? De la toate entitatile supuse taxelor(printre care se numara si cetatenii). Programatorul ala poate sa faca ce face pt ca statul ii ofera conditii, adica ii ofera o societate, o comunitate, o piata de desfacere, niste consumatori etc. Daca nu ma crezi incearca sa trimiti in padure un programator si lasa-l sa traiasca acolo si sa compare stilurile de viata.
Si, oare a cata oara, subliniez: ceausismul, stalinismul, koreanismul si ce mai vrei tu sa insinuiezi, nu sunt regimuri comuniste. SDoar se autoproclama asa. Manifestul comunist poate fi modificat, dar statul capitalist tot ticalos va ramane atata timp cat BOGATIA NU ARE LIMITE.
costin
17 December 2009coboane, esti tu cobon cel adevarat sau te-ai transformat intr-o sopirla a cocalarilor de la deriere garde?
„ca sa invete programatorul ala ce sa faca, statul a depus si el un efort. Si de unde are bani statul ca sa ajute?” dar daca depun efor doar parintii, cobon, te-ai gindit la asta? sau e ceva ce e greu de imaginat in grila ta statista.
” statul ii ofera conditii, adica ii ofera o societate, o comunitate, o piata de desfacere, niste consumatori etc. ” statul face, statul drege. vezi? ai o obsestie. statul face si drege. statul iti ofera societate? (sau societatea stat?) statul iti OFERA tie cu de la el putere piata de desfacere, sau iti cauti tu acea piata de desfacere? tu crezi ca tot ce exista pe lumea asta exista pentru ca STATUL OFERA, eventual wisely.
Un citat din cobon:
haideti sa vedem si alte citate despre comunism, de la oameni ceva mai putini talentati in a fi ignoranti si in a asterne pretiozitati, unii care l-au construit, altii care au suferit de pe urma lui, nu de la cobon care stie despre comunism de pe wikipedia si de pe deriere garde:
si iata cum cobon al nostru… gindeste ca iliescu (pe care, chipurile, il dispretuieste) –
si in final:
Deci te rog, plimba ursu’ cu ideila tale despre comunism, un comunism din care 100.000.000 oameni au iesit cu picioarele inainte. PESTE TOT unde a existat a produs numai suferinta si genocid, fara exceptie, dupa aproape un secol de experimente soldate cu sute de miliaone de morti si cu suferintele a miliarde de oameni, ai tupeu sa spui ca de fapt „comunismul este o idee frumoasa dar nu s-au gasit oamenii care sa o puna in aplicare”. atita bun simt nu ai, cit sa incerci sa cunosti lucrurile despre care vb inainte de a striga cu avit revolutionar „INGNORANTAAA!!”
dr pepper
17 December 2009cobon:
bineinteles ca socialismul este cel mai eficient.
guvernul trebuie sa iti zica ce este bine si ce sa nu gandesti, ce sa mananci si cat, ce bunuri ai voie sa cumperi si de unde, ce sa imbraci, ce sa vorbesti samd.
bineinteles ca socialismul este cel mai eficient.
avem deja experimentele germaniei si rusiei socialiste.
troll-ul asta lunatec e dus pe copca.
dr pepper
17 December 2009revenind la subiect:
Big freeze causes deaths, transport chaos in Europe
in timp ce liderii lumii s’au strans pentru a gasii „solutii” pentru stoparea incalzirii globale – afara, in lumea reala, lumea moare de frig.
la propriu.
vlad
17 December 2009@cobon,
o singura curiozitate am: ce pregatire/studii ai? scuza-ma, daca ai spus asta pe undeva si mi-a scapat mie.
cobon
17 December 2009dr pepper
deci stilul vostru de a combate este asta: dati un citat din ce am scris eu si adaugati ce vreti voi ca fiind o idee a mea.
iar faptul ca mor oameni de frig inseamna ca asistam la o infrigurare globala, nu o incalzire, sau ca socialismul i-a omorat de frig? :)))
Sa-ti dau niste temperaturi din Africa? Acolo se moare de cald. Inseamna ca s-a schimbat clima sau ca nu s-a schimbat? Nu inseamna nimic, decat ca la ecuator e foarte cald, ceea ce stiam deja.
Pe tema asta deja am comentat mai sus.
Iar oamenii mai mor de frig si pt ca nu au unde locui…
vlad
Curiosii mor devreme. E o gluma, nu amenintare.lol
Poate vei afla intr-o zi, dar nu acum.
Eu cred ca mai relevanta este starea de lucruri actuala descrisa de mine in atatea comentarii si chiar de capitalistii astia care ma combat pana imi dau dreptate fara sa vrea ????
Ah, inca ceva: daca as fi un „ignorant” fara diploma universitara ar conta?
Eu stiam ca asta cu studiile era cam printre ultimele variante, ultima fiind ban-ul.
Daca ar fi fost blogul meu pana acum reuseam sa elimin unul ca mine fara sa par nedemocrat.
Ma mir ca „monstrii sacri” de aici n-au reusit.
Imperialistu'
17 December 2009Tov. Cobon, cred ca nu intelegi ceva: democratia nu iti respecta drepturile, statul de drept iti respecta drepturile. Daca o luam democratic, probabil ca zburai, numai ca aici nu ne ghidam dupa impulsurile de moment si, spre deosebire de tovarasi, nu mitraliem opozitia. Nimeni nu e perfect. ????
panseluta
17 December 2009# 79 cobon:
„Omul nu se poate controla singur. Are nevoie de un control organizat, bine gandit …”
Coboane, afirmatii de genul asta ma lasa intotdeauna, cum se zice la noi, bouche-bee: „Omul nu se poate controla singur…”
Pun pariu ca te controlezi singur, zi de zi, si nu de frica de pirnaie/de Dumnezeu si de Judecata de Apoi/de mama si tata. O faci pentru ca intelegi legatura dintre actiuni si consecinte lor. Nu faci pipi si caca in sufragerie si nici macar pe dusumeaua baii, ci in closet, pentru ca stii ca in scurta vreme ar incepe sa puta si te-ar invada mustele.
Chiar si in salbaticie te-ai controla, din pur calcul realist si biologic/adaptativ. Daca ai fi un Robinson si ai avea doar doua cartuse ramase in pusca, nu le-ai cheltui pe amindoua in aceeasi zi decit daca ti-a luat Dumnezeu mintile. Ai folosi unul ca sa impusti un mistret. Ai frige mistretul, l-ai portiona, ai minca o bucata, iar restul l-ai pune la pastrat–cum n-ai avea frigider, l-ai ingropa, bine infasurat, cit mai adinc in pamintul rece. Ai pastra al doilea glont pentru o alta vinatoare sau pentru paza.
Daca debarca pe insula in care esti singura autoritate o femeie frumoasa exista posibilitatea statistica sa sari pe ea si sa o violezi, sau cel putin sa-ti treaca prin minte chestia asta. Ce vei decide va fi rezultatul unor socoteli complexe, in parte economice, in parte religioase/morale/emotionale. Statisc, violatorul e raritatea, nu norma.
Scuze, cobon, dar ce spui despre lipsa de control a omului e justificarea de baza a tuturor dictaturilor.
Imperialistu'
17 December 2009Si a tuturor iresponsabililor.
Jack
17 December 2009I read through this conversation through the translator, and got the basic gist of it. From my viewpoint (take it as you will) free markets and private property is the best way to handle problems. In a perfect world (the „Capitalist Utopia”), almost everything will be in private hands without the interference of government. Perhaps „capitalist utopia” is not the right term come to think of it, maybe it is more on the lines of a libertarian dream.
As costin pointed out, nothing in this world is perfect, but the answer in my opinion regarding pollution is private property; it is private property that should secure rights for everybody. There is no need for some entity to tell you how to live your life and tend to your property. There is no need for cap and trade, and other restrictions. The free market can handle that.
costin
17 December 2009cobon,
nu te baneaza nimeni daca nu incepi sa injuri. in schimb, cei spre care trimite numele tau sterg comentariile care nu le convin, pretinzind ca mesajele au fost atacuri la persoana sau vulgaritati, ceea ce este o minciuna. Acolo se fac glume de genul celor care se fac la scara blocului, la o saminta si un PET de bere, nu aici.
cit despre incalzire/racire globala, nu asta e esential, ci ce fel de oameni sint cei care sustin incalzirea globala, ce idei au, cum/daca le dezbat si cum vor sa le puna in practica.
intrebarea lui vlad a fost o simpla intrebare, nu o amenintare. nu te speria.
cobon
17 December 2009Nu ma asteptam, dar chiar imi place cum ati reactionat, ultimele raspunsuri sunt chiar bune ????
Imperialistule, daca oamenii ar fi perfecti ar trai in comunism utopic si ar fi nefericiti, nu pt ca ar avea de toate, ci pt ca s-ar plictisi :)(exemplul biblic este edificator…)
Panseluta, am facut si eu o greseala si ai profitat ???? Bravo tie, ciuda mie. Am facut greseala de a spune „omul” in loc de „multi oameni” sau „unii oameni”…
Problema de baza este asta: comunitatile, societatea, bunul mers al acesteia se bazeaza pe respectarea unor reguli. In vremuri apuse aceste reguli erau cele impuse de religie, ca fiind venite de la forte supranaturale, superioare omului. Un om rational isi da seama ca acele forte sunt constiinta, constienta umana si instinctul de supravietuire. In final a aparut statul care controleaza crearea regulilor(legislatia) si impunerea respectarii lor. Caile prin care se face asta se hotarasc pe cale politica…
Dar statul asta cine sau ce e? Un intrus extraterestru? NU. Este o entitate creata tot de oameni pentru oameni, ALCATUITA DIN OAMENI. Toata dezbaterea asta care dureaza de sute de ani despre cum trebuie sa arate un stat cat mai bun pt oameni este de fapt o cautare a unei ideologii cu care sa fie de acord cat mai multi oameni dependenti de acest stat. Cand oamenii statului sunt alesi si pusi acolo de catre un grup restrans de oameni(aia care au capitalul) e clar ca putini oameni vor trai bine in acel stat. Dar cand toti isi pot aduce contributia ideologica la functionarea statului putem vedea o lume mult mai buna, desi nu perfecta.
Daca toti am fi constienti de asta, acum multi nu ar mai posta aberatii pe bloguri in favoarea celor cu multi bani care conduc acum lumea. Problema e ca trebuie constientizati de asta. Iar cei multi care sufera acum si nu-si pot afirma punctul de vedere cum o fac licuricii, nu detin de resursele necesare sa ii constientizeze pe intelectualii care ar putea schimba ceva(capital si claritate in discurs atunci cand cer o viata mai buna). Cad prada avocatilor care cica le conduc sindicatele dar sunt mana in mana cu policienii aserviti licuricilor etc.
Sper ca am avut claritate in discurs, desi a fost cam general…
Am vrut doar sa arat o idee de ansamblu si sa trag o concluzie finala la discutia asta prea lunga.
panseluta
17 December 2009Jack:
I’m beginning to uderstand you.
I did think your notion of a „Capitalist Utopia” was strange, given your avowed libertarianism. There’s no „Capitalist Utopia” in history, because it’s a contradiction in terms. If Capitalism is, as some say, social darwinism–survival of the fittest–then perfect equality in any given society is impossible by virtue of some being naturally better endowed than others, by serendipity of birth and geography. Remember, believers in eugenics tried to remedy these „flaws” of nature by subjecting „flawed” people to a sinister mold.
Libertarians are realists and pragmatists par excellence. They know „Utopia” can’t exist/work, given the complexity of humankind, human nature and interactions. Libertarians know that any Utopian ideology, like communism or Islamism, is a form of control/coersion by an elite that only seeks the sweet benefits of power while denying the same to the „masses”.
costin
17 December 2009= conspiratia omului bogat de a exploata omul sarac
= ura si invidia omului sarac (si frustrat la serviciu ca nu este sef) fata de omul bogat.
cobon, esti condus de invidie si ura de clasa. cei cu bani sint rau pentru ca au bani, cei saraci sint buni doar pt ca nu au. cei care sustin capitalismul sint fie bogatii ca vor sa isi sporeasca bogatia pe spatele amaritilor, fie niste oi duse de nas de aceasi capitalisti.
mica, ingusta, gri, messchina si plictisitoare lumea ta, coboane. exact cum si-o dorea marx.
cobon
17 December 2009Imi bat tastatura de pomana.
Concluziile tale sunt doar propaganda.
Din toate postarile mele de aici se vede ca nu ai dreptate, asa ca nu mai am ce adauga.
costin
17 December 2009da, concluziile mele vb despre propaganda asumata cu entuziasm de tine. internalizata, mai degraba. tu crezi in cvasi-religios in rolul Statului de a te tine de mina from cradle to grave, eu in tot asa in libertatea si responsabilitatea individuluala de a duce o viata libera. Lucrurile astea nu pot fi responsabilitatea Statului decit pentru un cineva (care crede in comunismul cu fata umana si in trasferarea vinei pentru ratare intotdeauna pe factorii externi) ca tine.
asta e diferenta majora dintre noi: daca sint ratat eu dau vina pe mine ca nu am incercat destul. In schimb tu dai vina pe stat, societate, constructe sociale, capitalisti, bogati, licurici si alte bazaconii.
in sfirsit, ne-am inteles.
dr pepper
17 December 2009so, jack.
you don’t speak either romanian or english.
where are you from?
or let me put it this way: what language do you speak?
ce treaba are ecuatoru’ cu incalzirea globala?
coboane, demult n’am mai vazut asa o vraiste in idei.
costin
17 December 2009dr pepper,
pe jack il stim de mai bine de un an. avea un site despre Corea de Nord si studiaza comunismul de unul singur. Situl se numea http://dprkforum.com/, dar nu mai exista. Acum incearca sa puna pe picioare http://heynicepants.com/. Este din State, ca si tine, dar e american 100% (nascut/crescut), nu ca tine ????
Jack urmareste din cind in cind blogul asta, cit reuseste sa intelega cu unelte de tradus pentru ca incearca sa inteleaga ce se intimpla in America lui Obama de la oameni care cunosc comunismul de aproape.
panseluta
17 December 2009Coboane,
Afirmatia ta de la # 79, „Omul nu se poate controla singur. Are nevoie de un control organizat, bine gandit…” imi da inca fiori, chiar dupa ce m-am descarcat cu un argument impotriva, la # 88.
Scrie-mi ca nici tu nu ti-ai dat seama de enormitatea care ti-a iesit pe gura/tastatura. Ultimul secol e plin–in numar de bilioane–de victimele echipelor de control bine-organizate si bine-gindite.
Citez, alandala, citeva: Sturmtruppen, Braunhemden, Khmer Rouge, Sendero Luminoso, The Red Brigades, Fasciile lui Mussolini, Falanxele lui Franco, Garda de Fier, si acum toate trupele de actiune totalitar-islamista: Abu Sayyaf; Al-Qaeda; Hizb ut-Tahri; Jamaat-e-Islami;
Jemaah Islam; Muslim Brotherhood; the Taleban…
Lista e imensa.
E o organizatie care pare sa fie numai buna pentru tine:
„Committee for the Propagation of Virtue and the Prevention of Vice (Gaza Strip)’
Traducere:
„Comitetul de propagare a virtutii si de prevenire a viciului (organizatia locala Fisia Gaza)”.
Eu as fi adaugat: „Daca nu raspunde nimeni la sediul din Gaza, incercati la multiplele numere de telefon, accesibile pe mobil, ale politiei saudite de moravuri–„mutawwa”. Mutawwa va sta la dispozitie pentru orice ofensa de moravuri adusa lui Allah si Profetului sau.”
costin
17 December 2009Panseluta, acum vad!
„Omul nu se poate controla singur. Are nevoie de un control organizat, bine gandit(???!)”
daca vedeam mai devreme nu imi mai raceam gura de pomana.
cobone, ma scuzi, retrag tot. credeam ca exista riscul de a avea cui sa ma adresez. nu te baneaza nimeni, dar mie mi-ar fi rusine sa mai spun ceva ????
dr pepper
17 December 2009oh. my bad:
he used the translator to translate from romanian to english.
I missunderstood.
sorry about that.
cobon
17 December 2009M-am corectat aici:
„Panseluta, am facut si eu o greseala si ai profitat ???? Bravo tie, ciuda mie. Am facut greseala de a spune “omul” in loc de “multi oameni” sau “unii oameni”…”
in rest…sunteti dusi pe valurile propagandei.
Sunt curios: se plateste bine?
costin
17 December 2009bineinteles ca se plateste bine, dar nu in bani, nici macar in sporuri de „exploatat” si bonuri de masa, cum te plateste pe tine socialismul pe care il sustii.
p.s. cobon: un om care care nu iese din limitele impuse orwellian de teoria marxista sirguincios ingurgitata si nu intelege cum poate exista cineva care sustine intiietatea individului asupra statului, piata libera si reposonsabilitatea porsonala fara a fi mituit de „licurici”. pur roş-pelikan .
panseluta
17 December 2009coboane:
1. Nu tine „scuza”. Chiar daca nu te-ai referit la „omul” generic ci la „unii” oameni, rezultatul logic e acelasi: unii… (esti liber sa pui aici orice grup conglomerat cu semne cit de cit vizibile si manifeste social, ca rasa, etnie, religie, etc. care nu-ti place) nu se pot controla singuri; ergo, e nevoie de echipe de control de ubermenschen sau de oameni noi, super-controlati, care sa invete sub-umanii/viermii cum sa traiasca. E mai greu cu grupurile disperse, invizibile ochiului liber, pe care va trebui sa le supui unor analize mai amanuntite, de la controlul preputzului la baieti la dimensiunea creierului la configuratia genetica pentru eliminarea indezirabililor, cei care nu vor fi in stare de productivitate controlata la maturitate.
Nu cred ca ma insel la ce grup visezi ca/sa apartii.
2. „…am facut si eu o greseala si ai profitat Bravo tie, ciuda mie…”
Nu stiu ce e mai fascinant in fragmentul asta, smiorcaiala de pusti prins cu minciuna, sau mentalitatea de jucator de poker… sau amindoua, una peste alta.
3. „Sunt curios: se plateste bine?”
Nu chiar. Prostia se plateste cam cu 10% mai mult.
panseluta
17 December 2009costin:
Eu sunt fericit inzapezita, si lucrez cu voiosie la o piftie (mama, ce aliteratie mi-a iesit fara sa vreau … Bolintineanu ar fi mindru de mine) care se anunta de zile mari. Serios. O sa fie perfect limpede. In anii trecuti a iesit tulbure.
Deh, prostii femeiesti…
Ce n-as da sa fiti aici, cu mine…
cobon
17 December 2009Unde dai si unde crapa. Nu ca as vrea sa crap ceva, dar vad ca asta e rezultatul. Am dat in tastatura si…iata ce monstri au iesit din adancuri(ale voastre).
Si te mira mentalitatea de jucator? Cu asa presedinte…
Si-mi place cum au sarit baieteii la zaharel cand le-am aratat cubuletul. Pana la ultimul tau comentariu te credeam mai experimentata decat ei, dar vad ca te scalzi in aceeasi fudulie(ce pitoresc suna).
Cred ca daca mai insist scot din voi aparatorii drepturilor omului (stangistii pe care-i dispretuiti).
vlad
17 December 2009@cobon
te intrebam ce studii ai si mi-ai raspuns asa:
Da, Cobon, conteaza foarte mult pozitia din care iti expui opiniile/crezurile (cel putin pentru mine si cei de aici care au totusi amabilitatea de a-ti raspunde). Sofismul conform caruia toata lumea este egala mi-e cel mai urat, pentru ca incalca flagrant limitele selectivitatii naturale si, cel mai grav, incearca sa normeze spiritul si bunul-simt. Eu numesc asta ideologia tavalugului, caci telul ei suprem este de a nivela constiintele prin egalizarea fortata. Diabolicul acestei manevre functioneaza unilateral: se incearca doar coborarea celui pregatit, egalizarea lui cu proletarul, ca si cum a gandi in plus ar constitui un delict; dar se omite cu buna-stiinta si rea-credinta incercarea de a-l ridica pe cel neinvatat la treapta intelectului in exercitiu.
Nu am spus-o direct, dar sper ca ai inteles unde bat. Da, conteaza cu cine stau de vorba. Daca vorbim limbi diferite nu prea mai are sens sa ne irosim timpul unii altora. Conditia intelegerii ar fi sa invatam limba celuilalt. Noi suntem foarte bine familiarizati cu limba rosie, unii prin experienta directa, altii prin auto-documentare. E randul tau sa inveti limba noastra… sau macar un dialect. Ai avea surpriza sa constati nuante semnificative in acest „capitalism” de care ne acuzi uniform. Scapa tentatiei de a nivela oamenii, de a-i indesa in categorii fara pic de nuantare. Daca reusesti asta vei trai o exeperienta asemanatoare depresurizarii unei cabine de avion, dar iti garantez: va fi eliberatoare. Petre Tutea a avut acest curaj al exercitiului gandirii, care se revolta si refuza sa mai stea incorsetata in canoanele unei ideologii. Iti propun un start pentru a medita:
Nae Ionescu se intalneste cu Petre Tutea (care fusese un foarte activ si renumit sustinator al stangii):
exemplul acesta ti l-am dat pentru a te ajuta sa conchizi mai usor ca omul nu evolueaza – nici macar intelectual sau spiritual – ci se lamureste (dumireste) asupra lumii si asupra lui insusi. Evolutia presupune Adaptarea (forget X-Men), iar daca este asa, omul nu creste (spiritual/intelectual), ci doar se infunda mai tare intr-o fatalitate: obliterarea oricarei posibile hermeneutici (citiri/lecturi) a lumii ce-l cuprinde, dezamorsarea oricarui semn, terfelirea oricarei semnificatii.
Tot Tutea spune despre Adevar: „intelectul uman nu-l poate cauta sau determina (!), ci poate doar sa-l primeasca printr-o revelatie(=dezvaluire, descoperire neasteptata)”. Adica intr-o strafulgerare a mintii: „am o idee!” sau am ajuns la un gand. Cum ne vin ideile? Intelectul nostru le imbratiseaza grabnic, pare sa aiba un apetit pentru ele, indiferent de calitatea lor. Pana si cei cu idei proaste/rele se arunca sa le asume, ca si cum ar avea o paternitate asupra lor, omitand faptul ca prin calitatea lor reprobabila se injosesc mai mult asumandu-si-le. Merita sa meditezi pe marginea lor, a ideilor, zic eu.
un ultim impuls spre revolta fata de ideologiile batute in cuie (da, la Manifeste ma refer).
Intotdeauna am fost de parere ca omul nu e nicicand mai frumos, decat atunci cand considera ca, POATE, ar trebui sa se reconsidere. Insista pe acest POATE (incearca mereu sa-ti pastrezi fiinta cumva suspendata pe aceasta limita delicata dintre ignoranta si convigerile fixiste, pe acest „POATE ar trebui sa regandesc”, fa-l un pivot al gandului), nu considera nicio secunda ca ai ajuns la final cu rationamentele, acorda-le permanent o noua sansa. Exercitiul asta te poate feri CEL PUTIN de pierderea bunului-simt, un atribut pe care-l vei gasi tot mai indispensabil, pe masura ce vei inainte in varsta. Iti doresc o revoltare frumoasa si rodnica.
vlad
17 December 2009PS: hmmm, nu s-a postat fragmentul video:
spuneam: un ultim impuls spre revolta fata de ideologiile batute in cuie (da, la Manifeste ma refer).
si trebuia sa urmeze:
cobon
17 December 2009Ori nu cititi ce scriu ori ignorati ca sa combateti doar ce vi se nazare.
Unde am scris eu aici despre egalitatea oamenilor sau „tavalugul” tau egalizator?
Am spus ca unii trebuie ajutati. Iar altii trebuie temperati(sa nu-mi sariti iar in cap). Extremistii trebuie lasati sa-si faca de cap? Am eu, ca individ, puterea sa ma apar singur de un dement ca hitler sau bush? NU.Dar un stat care nu este controlat de interesele capitaliste poate sa o faca. Pt ca asta e menirea lui. Iar extremistii nu apar tocmai in urma exploatarii lor de catre altii?
Despre egalitatea in fata legii ce parere ai? Doar pt ca se foloseste cuvantul „egalitate” trebuie scoasa din carti? Capitalistii nu sunt egali in fata legii atata timp cat au mijloacele coruperii si un mediu prea usor coruptibil. Ce crezi tu ca s-a schimbat imediat dupa lovilutie in romanica? Dreptul de proprietate exista deja. Problema capitalistilor era limitarea lui. Cand „the sky is the limit” omul uita sa se mai opreasca si dorinta lui de mai mult alunga orice bun simt. Dar cand este fortat sa se opreasca din acumularea averii poate da ceva in schimb societatii din care a supt pana la limita admisa.(si nu ma refer la bani, ce-i al lui e al lui).
Nu mai spun de interesele altora pt „piata libera” care a distrus economia romaneasca in favoarea corporatiilor straine.
Cum crezi tu ca poti lamuri un om cinstit care traieste din salariu ca ala care invarte o tara intreaga isi merita banii si puterea? Blogurile astea pt cine le faceti? Sa va felicitati intre voi cat de destepti si superiori sunteti? Nu e tot lupta de clasa? Nu e o abureala continua? Il scoti pe Tutea la inaintare. Daca ar sti el cine se foloseste de adevarurile lui pe care unii le considera absolute…
Ipocrizia este emanata in cantitati imense si din toate partile. Diferenta o face doar abilitatea de a folosi cuvintele. Dar uneori mai conteaza si determinarea si scopul. Iar cei care nu mai au nimic de pierdut pot deveni castigatori. (am gasit asta si pe blogul vostru chiar:)
Spectacolul si esenta vietii nu le poti limita in citate si comentarii la ele.
Iar despre studii sa-ti spun ceva: daca am avea aceleasi studii, daca am citi aceleasi carti, daca am trai in aceleasi sfere, nu ar fi normal sa fim la fel? Cu cei ca tine nici macar nu mai ai ce discuta, pt ca ganditi aproape la fel. Nu ti se pare mai interesant sa vezi si alt punct de vedere? Ar fi monoton sa va lingusiti intre voi toata ziulica…
Dar o sa va las sa faceti asta, sa vedeti pe pielea voastra.
Bye.
vlad
17 December 2009@cobon,
te-am intrebat un lucru simplu: ce studii ai? ai facut pe misteriosul. n-ar fi rau sa deprinzi putina onestitate, chiar daca lipsa ei este un bine-cunoscut habitat predestinat sinapselor rosii. iarta-ma, dar nu putem discuta atat timp cat nu esti onest, ba mai faci si parada din asta. prin urmare, voi fi mai scurt, ca sa nu-ti provoc si mai multa tulburare.
cat despre partea cu cititul… se pare ca citesti, dar intelegi doar ce vrei tu. egalitatea in fata legi spui. care lege? adica: cine este legiuitorul? daca este statul comunist, thanks but no thanks. Tot acel Tutea (care este prea slaba referinta pentru tine, ale carui studii inalte le putem doar imagina) indeamna la lectura scrierilor marxiste, pentru ca face exercitiul deplin al sofismului in toata splendoarea sa.
si ca sa vezi cat de vandut mi-e sufletul capitalismului iti ofer una din zicerile mele preferate ale lui Nietzsche, cu toate ca de data asta am serioase dubii ca vei intelege corect ce vrea sa spuna. hint: este universal valabila, indiferent de sistemul ideologic. dar va cadreaza cu atat mai nefericit pe voi, etatistii bigoti:
mai mult nu mai zic. daca si Tutea, si Nietzsche sunt prea „micuti” pentru tine, cu atat mai mult eu nu pot avea cuvant in fata ta. retrag chiar absurda pretentie de a ne spune ce studii ai; este clar ca depasesc cu mult puterile noastre de intelegere, cata vreme noi am ramas doar la tipi de genul celor doi mentionati. ramai cu pelikanii tai. apropo, nu e monotona unica sursa de culturalizare? (retorica, nu raspunde, te implor)
Nota: observa te rog ca am folosit doi antipozi, crestinul si anticrestinul… asa, de amorul echilibrului.(pe asta sunt convins ca n-ai inteles-o)
costin
17 December 2009esti pa-ra-lel. te rog frumos sa speli putina. definitiv
vlad
17 December 2009PS:
esti rosu din cap pana in picioare, nu trebuia s-o scrii negru pe alb. atata naivitate ne sugereaza varsta, daca nu cea biologica, atunci cea intelectuala: vrei un sistem de control? vei primi unul de represiune. visezi la control? suna a paranoia. ca si in problema cip-urilor. argumentul tampit: prin monitorizare vom putea proteja mai bine populatia, adica suspendam prezumtia de nevinovatie si aplica prezumtia vinovatiei in cazul fiecarui individ. cu alte cuvinte, I can call you names, man: de la gainar pana la talhar la drumul mare; esti vinovat in chip potential, prezumtiv. But hey! that’s not politicaly correct!!! ouch, what a vicious circle! (ia incearca sa arunci asa ceva pe „talciocul brusselian”, unde pana si a numi o femeie „doamna” este defaimator)
Transsylvania Phoenix
17 December 2009@ costin
Acum vreo zece postari parca zicea ca isi ia jucariile si dispare. Nu poti sa te increzi in comunisti. Astia mint si cind ii intrebi cit e ceasul.
vlad
17 December 2009TP,
astia islamizeaza Europa, au si ei taqyia in sange
Transsylvania Phoenix
17 December 2009@ Vlad,
Un exemplu de intilnire cu dihania rece a statului pe care am avut-o personal ieri de dimineata:
M-am mutat recent dintr-un suburbie estica a Los Angelesului in partea de vest. Am un baiat care este in ultimul an de liceu. Pina trimestrul trecut a fost la un liceu din zona in care am locuit, in micul districtul scolar „A” – sa-i zicem. Acolo a avut clase de productie de film si fotografie. De asemenea,findca viseaza sa ajunga regizor si producator de film, baiatul meu si-a sacrificat ultimile doua vacante de vara inscriindu-se si luind doua semestre de regie si productie la o universitate din Long Beach (in America este permis sa iei cursuri in facultate chiar daca nu ai terminat inca liceul). Asta ca sa intelegeti cit de determinat si pasionat este acest tinar sa isi urmeze visul vietii lui.
Fiindca a trebuit sa ne mutam in alta zona a Los Angelesului a trebuit sa-l mutam si pe el cu scoala. Din pacate locuinta noastra se afla in zona districtului scolar pe care il voi numi „B” (Los Angeles Unified School District) de care cred ca ati auzit. Daca nu ati auzit inca, va spun eu citeva cuvinte despre el: este cel mai slab din intreaga America. Desi cheltuieste cei mai multi bani pe asa zisa educatie, este condus de o gasca de jigodii sindicalist-liberal-comuniste dupa modelul educatiei marxist-leniniste. Mai multe detalii aici daca sinteti interesati.
Deci, datorita faptului ca districtul „B” este atit de prost si fiindca liceul la care baiatul meu ar fi trebuit inscris nu ofera clasele de film in care el este interesat, am apelat la bunavointa unui director din districtul scolar din imediata vecinatate pe care am sa-l numesc districtul „C” solicitindu-i inscrierea tinarului in la un liceu districtul respectiv. Desi transferurile s-au incheiat toamna trecuta, in momentul in care respectivul director al districtului „C” a auzit ce fel de elev vrea sa vina la scoala lui, imediat i-a acordat o permisiune de transfer. Am uitat sa mentionez ca liceul din disctrictul „C” este in imediata vecinatate , colaboreaza in procesul de educatie si este sponsorizat de Sony Pictures Studios. Va dati seama ce oportunitate!
Deci ca sa completam transferul, directorul districtului „C” ne-a cerut transcriptul academic al elevului precum si doua documente din care sa reiasa ca acesta a fost „released” de la fostul district la care a fost elev („A”) precum si de la districtul din noua zona de in care elevul locuieste („B) si la care de fapt nu a fost nici o data inscris. Districtul „A” i-a dat hirtia imediat, insa districtul „B” (de trista faima)…nu chiar asa usor. Datorita faptului ca parintii isi retrag copii cu miile de la un district scolar atit de prost, ce s-au gindit tovarasii sindicalisti-liberali-comunisti care conduc districtul „B”? Pai de ce sa-i lasam sa plece cind putem sa-i tinem cu forta! Fiindca noi sintem statul si statul face ce vrea, la dracu cu visele, educatia si carierele copiilor: nu dam permise de plecare la nimeni! Noi sintem platiti sa ne tinem scaunele si salariile noastre grase, nu ca sa avem grija ca elevii nostri sa beneficieze de o educatie si oportunitati mai bune daca le gasesc in alta parte!
Asa ca ieri dimineata la ora zece, o femeie de la districtul „B” pe care as putea sa o portretizez ca o corcitura intre un hipopotam si un pitbull, mi-a luat formularul cu solicitarea de transfer din mina si cu un rinjet satisfacut mi-a scris pe ea „Transfer Denied”. Am incercat sa-i spun ca elevul nu a fost la nici o scoala din districtul lor nici o singura zi; ca ei nu au nici o scoala care are clase de film; ca elevul este avansat, a luat deja doua cursuri de specialitate la facultate; ca refuzul ei ii poate afecta negativ intreaga viata si cariera…nimic nu a contat pentru reprezentanta statului atotputernic. Mi-a repetat the cel putin trei ori privindu-ma ca pe un nimic „Transfer is denied. You can fill a contestation”. Corcitura hipopotam/pitbull avea regulile ei, autoritatea ei de impus asupra unui biet copil si scaunul ei de aparat – findca cu cit mai multi elevi le pleaca, cu atit mai periculos este pentru ea si clica ei de comunisti. Asa ca o tinea pe-a ei si dupa ce a vazut ca n-am de gind sa ma las cu una cu doua si tot incerc sa-i explic ca rolul ei in postul pe care in ocupa este sa aiba in vedere intotdeauna ce este mai bine pentru elevi, mi-a spus sa ies afara si a inceput sa ma ameninte ca cheama politia.
Insa dumneaei nu stia cu cine are de-a face…Roman uns cu toate alifiile, trecut prin 36 de ani de comunism care m-a invatat sa ma descurc si sa ocolesc sau sa sar peste toate barierele birocratice. Doar atit pot sa spun…m-am scuzat si am dat un telefon de pe celular, chiar in fata ei. Am vorbit citeva cuvinte cu o anumita persoana, apoi spre stupefactia corciturii i-am spus „te rog ia telefonul, aceasta persoana vrea sa vorbeasca cu tine”. Ce a urmat a fost parca desprins din secventa de revelion cu Toma Caragiu si Mircea Diaconu: „Bursucul arunca bomba, ca sa-mi taie mie…ce sa-mi taie Mateias?” „Trompa, dom’ director. Doar o coincidenta!”.
Ma refer la secventa cind Elefantul primeste telefonul de la Tigrul de la padurea tutelara: „Da sa traiti. Nu sa traiti. Am inteles sa traiti”. Cireva secunde mai tirziu corcitura mi-a dat celularul inapoi (rinjetul i-a disparut de pe fata), mi-a spus sa astept si a disparut pe usa val virtej. Trei minute mai tirziu a intrat in birou o femeie mai in virsta cu un plic pe care mi l-a dat in mina si mi-a zis „these are the papers you requested, good luck to your son and Happy Holidays”. Am iesit din oficiul de transfer fara s-o mai vad pe corcitura comunista.
Doar un exemplu ca sa aveti idee care-i viitorul Americii daca statismul si socialismul atit de laudat de tovarasul Cobon va fi impus cetatenilor acestei tari.
emil
17 December 2009Transilvania, ce poveste… bravo si mult succes fiului tau. Sa stii ca exact chestia asta am observat-o si eu. Cei ce cunosc sistemul comunist „inside out” au ac de cojocul acestor javre.
costin
17 December 2009Transsylvania Phoenix, super povestea! ????
dar cu cine a vb buldogul-hipo la telefon? pe cine ai sunat?
Transsylvania Phoenix
17 December 2009@emil:
Ai dreptate. Ceea ce este de ris, este faptul ca atunci cind ii cunosti si le spui ca esti venit din alta tara, reactia lor este sa creada ca esti „de-al lor” – liberal marxist. Cind afla ca ca s-au inselat, sint de-a dreptul socati, unii dintre ei chiar furiosi si isi dau imediat arama pe fata. Au fost cazuri in care mi s-a spus ca „ar fi trebuit sa stau in tara mea” sau ca „eu sint nou venit si nu inteleg despre ce-i vorba in America”. Speaking of tolerant, open minded liberals.
@costin:
Nu pot sa spun, am promis ????
costin
17 December 2009@TP,
era o „pila” sau doar un prieten carismatic si convingator?
vlad
17 December 2009zilnic putem gasi cate o stire nasoala din State, cu privire la socialism, dar parca povestea asta mi-a dat fiori. nu mi-as fi dorit sa fiu in pielea ta, sa-i vad privirea si ranjetul acela de om spalat pe creier.
Transsylvania Phoenix
17 December 2009@ costin
Cum se zice pe-aici…a fost cineva situat „very high on the food chain”.
panseluta
17 December 2009coboane la # 109:
„Spectacolul si esenta vietii nu le poti limita in citate si comentarii la ele.”
Exprimare dublu agramata:
a) E ori „Nu poti limita X” (complement direct), ori un pasiv: „Spectacolul si esenta vietii nu pot fi limitate..”
b) Romaneste se spune, in contextul asta, „limitate la..”, ni „in”. Sensul expresiei tale e exact contrar celui intentionat de tine. Adica, ce spui tu e: „Nu ne limitati in citate si comentarii si discursuri maoiste … vrem acces la ele fara limita…”
Ar mai fi o licenta–de gen flux de constiinta (eroul meditind la tainele existentei pe closet, citind o Gazeta nationala)
dr pepper
17 December 2009rule #1
” do not feed the trolls”
este prima si principala regula internauta.