FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Ziua internaţională a Libertăţii Presei

„Turneul” lui Kurt Westegaard:
Interviu cu Lars Hedegaard şi Kurt Westergaard despre călătoria în America, libertatea de exprimare, despre cei care se consideră actualele elite intelectuale şi despre degradarea învăţămîntului laYale:

Interview james kurt Lars4-desktop

03.10 – National Post (Canada): The most hated man in Mecca

  • 02.10 – Yale Alumni Magazine: A cartoonist under police protection
  • Sînt atît de bătrîn că am trecut prin nazism, fascism, comunism şi acum, islamism

  • 02.10: Hudson New York: WHY I DREW THE CARTOON: THE “MOHAMMED AFFAIR ” IN RETROSPECT
  • 01.10.09: Muslims Not ‘Free of Being Mocked,’ Danish Cartoonist Says
  • 01.10: Kurt Westegaard la Princeton: Controversial cartoonist defends free speech
  • 29.09 Princeton – New York Times: Artist Who Set Off Muslim Fury Visits City

    Adam Nassr, un membru al Asociaţiei Studenţilor Musulmani din capus, a spus că a fost tulburat dar a decis să nu protesteze
    „Sînt de acord cu libertatea de exprimare şi înţeleg cauza care o susţine,” a spus Dl. Nassr, „dar nu pot fi de acord cu cineva care insultă în mod direct credinţa a peste un miliard de musulmani din lumea întreagă. Iar eu ca musulman, mă simt insultat.”

  • 29.09 Yale: Kurt Westergaard giving tippy top secret Tea

    Kurt Westegaard va organiza o întîlnire într-o locaţie super secretă. Participanţi nu vor putea lua cu ei genţi, rucsaci, telefoanele, etc şi vor fi duşi cu autobuzul în locatia secretă (super-secretă).

  • ———————————————————————————————————————————–

    International Free Press Society logoÎmi amintesc perioada octombrie-noiembrie 2005 în care controversa caricaturilor daneze începea să prindă proporţii. 12 artişti danezi au publicat caricaturi ale profetului islamului, Mahomed. Luni de zile, Brussels Journal a fost singura sursă de informaţii în limba engleză despre scandalul iscat de ziarul de provincie Jyllands Posten. Săptămîni după ce caricaturile au fost publicate, mai mulţi imami danezi au călătorit în Orientul Mijlociu cu intenţia de a încinge spiritele, prezentînd caricaturile artiştilor danezi dar şi o falsă caricatură în care se pretindea că Mahomed a fost reprezentat drept un porc de danezi. Porcul este considerat unul dintre cele mai murdare creaturi de tradiţia musulmană.

    Revoltele din lumea musulmană ce au apărut ca reacţie la publicarea nevinovatelor desene s-au soldat cu sute de morţi.

    Ziarele şi televiziunile din întreaga lume au refuzat să arate caricaturile de teama represariilor sau pur şi simplu din cauza laşităţii impuse de corectitudinea politică. Foarte recent editura uneia dintre cele mai renumite instituţii de învătămînt lume, Yale University Press, a publicat o carte în care sînt prezentate în detaliu şi la rece evenimentele din jurul controversei. Foarte trist este că nici măcar în această lucrare academică, ce va circula aproape exclusiv în cadru universitar, nu au apărut caricaturile profetului. Frica represaliilor musulmanilor a cuprins lumea occidentală pînă la cele mai înalte niveluri.

    Toate acestea ajută la înţelegerea importanţei gestului şi curajului jurnaliştilor danezi.

    International Free Press Society a fost înfiinţată în ianuarie 2009 iar preşedintele ei este Lars Hedegaard. Pentru a afla mai multe despre Lars Hedegaard şi idea care stă la baza organizaţiei pe care o conduce vă invit să citiţi un interviu luat în decembrie 2008, cu cîteva săptămîni înaintea înfiinţării International Free Press Society: O nouă criză a caricaturilor daneze?. În continuare vă prezentăm comunicatul de presă dat pentru a marca ocazia:

    International Free Press Society declară 30 decembrie Ziua Internaţională a Libertăţii Presei

    New York – Pe 30 septembrie 2005, ziarul danez Jyllands-Posten a publicat 12 caricaturi ale profetului islamului, Mahomed, realizate de 12 artişti danezi pentru a demonstra că interdicţia de a reprezenta profetul islamului, Mohamed, aşa cum este ea stipulată în legea legea islamică (şaria) nu a redus libertatea presei din Danemarca.
    Într-o eră în care libertatea de exprimare din occident este tot mai des supusă presiunilor de corectitudinea politică, aceasta îndrăzneaţă susţinere a dreptului la presă liberă de către jurnaliştii danezi face din 30 septembrie o zi de referinţă. Pentru comemorarea curajului lor, International Free Press Society a declarat ziua de 30 septembrie ca fiind Ziua Internaţională a Libertăţii Presei.

    Pentru a marca ocazia, Internaţional Free Press Society prezită artistul Kurt Westegaard în primul său tur în SUA, organizînd apariţii în New York City, universităţile Yale şi Princeton. De cînd a şi-a publicat caricatura, acum devenita iconica reprezentare a lui Mahomed cu Bomba-Turban, Westegaard, 73 de ani, are nevoie de pază din partea statului pentru a-l proteja de retribuţiile violente pentru vina de a fi încălcat normele şaria în Danemarca. Ameninţările la viaţa artistului includ un plan de asasinare deconspirat de poliţia daneză în februarie anul trecut. În ziua următoare descoperirii planului, un număr de ziare daneze s-au alăturat lui Jyllands-Posten republicînd caricatura realizată de Westegaard în semn de solidaritate cauzei libertăţii presei.

    Pentru a susţine mai departe cauza libertaţii presei, International Free Press Scociety, cu ocazia primei aniversări a Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei îl salută pe Kurt Westegaard şi cheamă din nou la anularea tuturor legilor ce incriminează blasfemia şi hate speech-ul, legi ce în prezent restricţionează schimbul vital de informaţie şi dezbaterile.

    The International Free Press Society declares September 30 International Free Press day


    Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

    Costin Andrieş

    Costin Andrieş

    Autor, co-fondator și redactor-șef ILD https://twitter.com/CostinAndriess

    27 Comments

    1. Transsylvania Phoenix
      29 September 2009

      Costin, TREBUIE sa citesti si sa traduci asta in Romaneste:

      A New Form Of Islamic Terrorism: The Butt Bomber
      http://transsylvaniaphoenix.bl…..-butt.html

      Nu-i un banc cu homosexuali, este cit se poate de real.

      Scuza-ma ca nu pot sa traduc eu articolul… dar ma apuca un ris nebun de cite ori il citesc.

    2. vlad
      29 September 2009

      îndrăznesc un off-topic. scuzați, dar sunt f curios de opțiunile celor de aici

      Lichelele ne cer sa ne facem datoria

    3. Imperialistu'
      29 September 2009

      Eu ma duc la vot si votez raul cel mai mic. Nu sunt indeajuns de naiv incat sa ii astept pe aia care sa merite votul meu. ????

    4. vlad
      29 September 2009

      Imperialistu’

      asa am facut si eu de fiecare data, am votat raul cel mai mic. dar deja mi-e scarba si de raul mic. nu m-ai legitimez prin votul meu nico pramatie, nu mai vreau sa fiu complicele lor.

      intrebarea fireasca: ce propun?

      sincer, nu stiu. deocamdata sunt doar scarbit, si mi s-a aplecat de minciuni si minciunele, ca atunci cand mananci mult dintr-un singur aliment – suprasaturatie

      PS: ce zici de FMU ? nice move, ha? ????

    5. costin
      29 September 2009

      TP, tare! ????
      sa vad daca gasesc timp in seara asta

    6. dr pepper
      29 September 2009

      costin, ati avut stirea aici:

      http://patrupedbun.net/non-pro…..ment-19977

      ( poti sterge mesajul asta).

    7. Imperialistu'
      29 September 2009

      Vlade, conservatorii nu pot astepta utopia pentru a se implica. Nu ne ramane decat sa manevram cat mai destept printre astia, pregatind terenul pentru o miscare si apoi pentru un alt partid. Teoretic, putem transforma unul din partidele existente, dar sunt sceptic in privinta reusitei, asa ca poate ar fi mai usor sa o luam de la zero Revenind la alegeri, the conservative thing to do e sa votezi cu raul cel mai mic. ???? Nu vei putea alege ingeri prea curand.

      Nu stiu insa ce e cu FMU. Forced Marriage Unit a guvernului britanic?

    8. costin
      29 September 2009

      dr pepper, stiam ca o mai vazusem acum citeva zile undeva. oricum, am citit articolul de pe Stratfor din care a citat TP in postarea lui si este foarte interesant. Bietul idiot a primit ce merita si un mic noroc al lumii non-islamice este ca musulmanii sint in general foarte a-tehnici si fac treaba de mintuiala. Cum este si cazul Bombardierului Dorsal.
      Totusi, idiotul stia ca simplul gest de a se arunca in aer pentru Allah, chiar si fara indeplinirea misiunii, ii va asigura un loc in rai si 72 de virgine care il vor ajuta sa uite de durerile prin care a trecut.

    9. Imperialistu'
      29 September 2009

      Eh, de parca a simtit ceva in momentul in care si-a aruncat in aer propriul dos. ???? E cu virginele prin Paradis, da’ oare mai are fundul si al mai important dintre organele din zona? Numai Mahomed poate raspunde la aceasta intrebare. :mrgreen:

    10. vlad
      29 September 2009

      @Imperialistu’

      ai dreptate, nu vom putea alege ingeri prea curand. dar asa ma inceraca o sila fata de toata scena politica. am impresia ca sunt nebun doar stand sa ascult stirile politice sau un talk-show, impresia ca sunt luat de tampit. ma rog, poate voi ajunge si eu pe la urna, daca-mi mai trece din scarba.

      cat despre FMU, imi cer scuze, nu am fost suficient de limpede. credeam ca ai vazut post-ul de sub sondaj. pun link de data aceasta:)

      http://paginadenet.wordpress.c…..%E2%80%9D/

    11. dr pepper
      29 September 2009

      ce mi se pare mie ciudat – ei zic ca e IED, deci omu trebuie ca a fortat putin pana a bagat bomba.
      si mersu’? nu trebuia sa aibe mersu’ leganatu’?
      sau macar cracanatu’.
      nu stiu, zic si eu.
      l’a mai prins pe unu’ – tot asa cu ceva bile si fire – pe un aeeroport ( cred ca heathrow) dar nu mai stiu unde am citit stirea…
      hotarat lucru ca astia au inceput sa duca lipsa de imaginatie daca au ajuns sa faca asa ceva.
      si de tehnica.

    12. Transsylvania Phoenix
      29 September 2009

      Cazul asta da un nou inteles termenului de „muslim backwardness”
      Apropos, asta imi aduce aminte de un vechi banc Romanesc pe meleadurile natale din Kiustenge:
      Stiati ca 20,000 de cetateni Turci au depus cerere de imigrare la Ambasada Romaniei in Ankara?
      Nu stiam, da de ce?
      Pai au auzit ca in Romania totul este cu fundu’n sus!

    13. dr pepper
      29 September 2009

      dupa ce l’au eliberat pe Thousands welcome Lockerbie bomber in Libya

      acum vor sa il aresteze pe Lawyers seek arrest of Israeli defence minister in UK for alleged war crimes

      au renuntat la perdea – sustin teroristii direct, pe fata.

    14. vlad
      29 September 2009

      @Costin,

      mersi de comentariu. ????

    15. Imperialistu'
      29 September 2009

      Si pe mine ma apuca sila, Vlad, dar nu imi pot permite sa ma las condus de sila. Daca as lasa-o sa ma invinga, nu as mai scrie un rand pe internet, cele mai multe din subiecte starnindu-mi sila.

      In general, nu am abordat subiectul politicii romanesti pentru ca polarizeaza usor si numai de polarizari nu ducem lipsa pe blog.

      In 2004, era clar cu cine trebuie votat – cu Basescu. Acum, iara, mi se pare destul de clar si are prea putin de a face cu placerea.

      Ultimii ani au demonstrat ce poate pielea fiecaruia. Geoana este un pesedist mizerabil, iar Antonescu o simpla papusa a lui Patriciu, o nulitate politica nu stie altceva in afara de chiulit din Parlament, urlat in Parlament si dat vina pe Basescu pentru tot ce misca in tara asta. Nu degeaba a spus Ilici ca si l-ar dori in PSD.

      Presedintele Basescu, un om departe de a fi perfect, este singurul care poate fi votat. Avem nevoie de o noua Constitutie si de o noua republica si adevarul e ca, de-a lungul timpului, numai Basescu a propus ceva. Tot ce au vrut ceilalti este mentinerea status quo-ului asta care ne otraveste de cand a fost instituit de comunistul de Iorgovan. Republica parlamentara? Da’ traieste careva cu impresia ca parlamentarul roman seamana cu omologul lui din Marea Britanie sau din Germania? Avem nevoie de mai multe centre ale puterii, nu de mai putine.

      Astia sunt oamenii dintre care putem alege. Asta avem, cu asta defilam. Nu vreau ca pesedisto-petroliberalii sa puna bazele viitoarei constitutii.

      Si ca o ultima observatie: parafrazandu-l stangace pe Platon, cei care sunt prea destepti pentru a se duce la vot, sunt condusi de alegerile idiotilor care merg la vot. ????

      Fratilor, neimplicarea e paguboasa! Pana la urma, votati cu cine vreti, dar mergeti la vot.

    16. vlad
      29 September 2009

      mda, ai dreptate Imperialistu, se pare, insa, ca te bucuri inca de un stomac bun. te numeri printre fericiti.

      pe mine m-a apucat scarba in momentul in care nu l-am mai putut asculta nici pe Base. El era optiunea cea mai putin rea.

      ce vrei sa spui cu mai multi centri de putere?
      dupa mine formula ar fi mai multa putere in mana presedintelui, dupa formula lui Homer, pe care si-o amintea cu placere Tutea: Acolo unde conduce Unu, e ordine. Mai multi, haos

    17. dr pepper
      29 September 2009

      daca imi reamintesc eu bine, nastase sarbatorea victoria inainte de numararea voturilor venite din strainatate.
      este toata lehamitea asta pentru basescu generata de „mainstream media romaneasca”?
      de cei care l’au fluierat in parlament cand a condamnat comunismul?
      sau de securistii si fostii nomenclaturisti care s’au vazut atacati?
      intrebarea este: de ce ura asta impotriva lui basescu de sistemul creat de iliescu ( cei 322), de milionarii de carton deveniti notorii in urma afacerilor oneroase cu statul ( patriciu a „cumparat” rompetrol, zvonurile spun ca felix a avut acces la conturile lui ceausescu – chiar! s’a mai auzit ceva de conturile alea sau de „teroristii din decembrie 89?, toti „baronii” locali ai psd samd).
      nu numai ca l’ati uitat pe nastase cand presa nu cracnea in front dar aproape ca l’ati facut presedinte, vlad.
      asa si cu „lehamitea” asta pentru basescu, acum.
      sa nu ma intelegi gresit – mi’e indifirent cine vine la putere in Romania.
      parerea mea personala este ca Romania sub Basescu a castigat la capitolul libertate ( numai daca remarci cum toata presa il injura in comparatie cu adulatul nastase).
      si eu am „lehamitea” mea dar este cu totul alta.
      si o puteti citi in articolul lui cartarescu din evz .
      lehamitea ca in Bucuresti ati ales un candidat psd numai ca facea misto de bucuresteni cu autostrazi suspendate.
      lehamite de lehamitea electoratului roman.
      il vreti pe geoana, oprescu, antonescu sau in ultima instanta vanghelie?
      e dreptul vostru sa duceti Romania inapoi in „democratia originala” a lui ilici iliescu.
      si, privind situatia actuala politica si candidatii, cred ca asta se va intampla.
      basescu, un alt presedinte invins de sistemul creat de ilici dar cu marele aport al populatiei ( doar ilici a fost ales cu 80% in primul mandat).

    18. Imperialistu'
      29 September 2009

      ce vrei sa spui cu mai multi centri de putere?
      dupa mine formula ar fi mai multa putere in mana presedintelui, dupa formula lui Homer, pe care si-o amintea cu placere Tutea: Acolo unde conduce Unu, e ordine. Mai multi, haos

      Existenta a mai mult de o sursa a puterii, adica pe langa legislativ sa avem un presedinte ale carui prerogative sa nu se reduca la razboi si facut poze cu ambasadorii. Fie o republica prezidentiala, fie una semiprezidentiala care acorda puteri sporite presedintelui. Daca nu se poate o monarhie mai rasarita, ma multumesc si cu atat. ????

    19. vlad
      29 September 2009

      @dr pepper,

      esti halucinant, am ramas buimacit de-a dreptul. ce am eu cu infectul de nastase???

      e primul scrutin la care ma gandesc serios sa nu votez nici macar pentru raul cel mai mic

      pari foarte alarmat, hilar de-a dreptul, scuza-ma. daca nu vom merge la vot, vor iesi pramatiile. pai si daca mergem cine va iesi? sila mea vine din sentimentul tot mai limpede ca sunt toti pe aceasi felie. doar ca sunt grupati in mici caste mafiote si din cand in cand isi sar la beregata. insa cand e vorba sa se solidarizeze la jecmaneala tarii, a bugetului, ajung la un compromis (sa le cade ceva fiecarui) si totul iese stralucit. uita-te la cel mai vizibil exemplu: votarea pensiilor parlamentarilor si a altor privilegii. sunt curios cat a fost absenteismul atunci in Parlament.

      da, aceeasi teorie pe care marseaza Imperialistu o aveam si eu pana in urma cu o luna. dar eu nu mai pot sa aud nici demagogia basesciana si nu mai vreau sa-i legitimez pe spurcatii astia. e ca si cum l-as bate pe umar laudativ pe nemernic doar pentru ca nu e cel mai mare dintre nemernici.

      sunt intr-o pasa proasta. asta e. mergeti la vot si ziceti-mi si mie cum a fost ????

      @Imperialistu,

      superb ce zice Platon. de acord cu el, asa stau lucrurile cu prea desteptii care nu voteaza. dar e putin idealist. ca si cum daca ar merge la vot si desteptii, nu ar fi tot o guvernare de nimica, o adunare talhareasca. stiu, sun groaznic de defetist. asa e starea mea actuala. oricum, nu ar fi prima data cand s-ar insela Platon. poate iti amintesti teza conform careia conducatorul cetatii ar trebui sa fie un filosof, un om care nu-si doreste puterea, caci astfel nu ar fi corupt de ea, sau mult mai greu. realitatea spune altceva: foarte multi intelectuali au dat-o in bara intrand in politica. mai bine ar fi stat in banca lor. iar cei ce chiar au ”nas” pentru putere, pentru conducere, reusesc muuult mai bine. vezi ilici, base… la noi

    20. vlad
      29 September 2009

      @IMperialist,

      mersi de clarificare. perfect de acord cu republica prezidentiala

      apropo,

      ai fi votat cu principele Radu?

      eu analizam destul de intens varianta asta

    21. vlad
      29 September 2009

      @dr Pepper,

      inca ceva: Base invins de sistem. toti sunt invinsi de sistem. m-am saturat si de cliseul asta oribil. ei ar vrea sa faca, sunt trup si suflet pentru noi, dar nu-i lasa martienii.
      asta e jocul lor. haita. se hartuiesc mereu. ii doare undeva de popor.

      nu le mai linge ranile, ca si le ling singuri si cat ai clipi sunt teferi din nou si gata de jecmaneala

    22. dr pepper
      29 September 2009

      :), ei bine vlad – o sa te obisnuiesti cu mine daca mai stai pe aici.
      probabil ca este o frustrare a mea ca de la „revolutie” incoace – tot de comunisti are parte romania si nu vad nimic bun la orizont.
      citind „neputinta la romani” de tru – i’am dat dreptate.
      Romania si romanii au sarit cateva etape in democratizare si schimbarea de mentalitate care ceho-slovacia si polonia nu le’au pierdut.

    23. murfi
      29 September 2009

      vlad
      lehamitea e un sentiment natural care ii incearca pe toti cei care lucreaza direct cu oameni; omul e materia prima cea mai scirboasa ????
      insa nuanta care este pierduta, de obicei intentionat, este ca aceasta lehamite este la adresa naturii umane; a existat si va exista intotdeauna, nu va aparea niciodata omul nou pe care sa il punem lider

      lehamitea si reversul ei, iubirea fata de conducatori, sint caracteristice regimurilor totalitare; democratia de tip occidental urmareste o structurare a societatii pe baze contractuale, nu emotionale; un conservator sau un liberal autentic nu-si iubeste si nu-si uraste liderii, are un contract cu ei

      o parabola: nu iubesti si nu urasti femeia de serviciu sau administratorul blocului in care locuiesti; ai o relatie contractuala cu ei, poti fi multumit sau nu de serviciile lor; poti incerca chiar schimbarea lor, insa vei fi nevoit sa alegi din ce este disponibil pe piata in acel moment; iar la sedintele de bloc participi cita vreme locuiesti acolo, chiar daca nu-ti plac vecinii – sau mai ales daca nu-ti plac pentru ca astfel poti incerca sa iti aperi interesele, sa ii influentezi sau macar sa fii la curent astfel incit sa stii ce ai de facut

      la noi si aiurea iluzia relatiei emotionale cu conducatorii o intretin partidele cu nostalgii sau aspiratii totalitare; se intretin interesat iluzii mesianice pentru ca acestea coaguleaza masele si justifica renuntarea acestora la interesele lor imediate in speranta unui viitor bine mai mare

    24. Imperialistu'
      29 September 2009

      Vlad, clasa politica romaneasca are un comportament de stat in stat. Politicienii romani voteaza cot la cot atunci cand sunt puse in discutie privilegiile lor si manifesta acelasi dispret fata de cetatean. Tocmai de aceea nu trebuie ratat nici un moment favorabil, cu atat mai mult cu cat clasa politica nu este atat de unita pe cat pare la prima vedere. Exista fracturi si de ele trebuie sa ne folosim, de fiecare data cand apar in lumina reflectoarelor, pentru a ne promova propriile interese.

      de acord cu el, asa stau lucrurile cu prea desteptii care nu voteaza. dar e putin idealist. ca si cum daca ar merge la vot si desteptii, nu ar fi tot o guvernare de nimica, o adunare talhareasca. stiu, sun groaznic de defetist

      Nu vrei sa tii cont de un lucru: exista talhari si talhari. Chiar daca in esenta sunt la fel, nuantele nu pot fi ignorate cu totul, intrucat te pot ajuta sa „navighezi” pe oceanele politicii romanesti, riscand altfel sa esuezi la mal pe insula „votului alb”/ neparticiparii de care, te asigur, ii doare fix in cot. Sunt de acord cu tine ca nici un partid romanesc nu merita sprijinit, dar nu pentru ei votezi, omule, votezi pentru tine. Trebuie sa faci in asa fel incat aia de sus sa nu te distruga cu deciziile lor cretine; cu alte cuvinte, esti fortat sa ii cerni. Si apoi sper ca si tu esti de acord cu mine ca nuantele exista: de ex. intre PSD si PDL.

      ai fi votat cu principele Radu?

      eu analizam destul de intens varianta asta

      Nu l-as fi votat sub nici o forma. ????
      1. Era un simplu pion liberal aruncat in lupta de Patriciu et Kompany pentru a strange voturile dezgustatilor, acelor destepti pe care ii mentionam mai sus, parafrazandu-l pe Platon, urmand a le redirectiona catre Crin Antonescu, cel mai mare chiulangiu din parlament.
      2. Nu imi place nici persoana: un individ dubios, suspectat de colaborare cu Securitatea, ajuns in familia regala prin casatorie si care nu isi cunoaste lungul nasului.
      3. Votul acordat candidatilor fara sanse este un vot irosit. La parlamentare este redistribuit; la prezidentiale nu conteaza.

      Murfi > Te dadusem disparut! Nu stiam cum sa mai dau de tine…de! ti-ai sters blogul. ???? Subscriu la mesajul de mai sus.

    25. toro
      29 September 2009

      numai votez

    26. murfi
      29 September 2009

      imperialistu
      salut; da, am disparut cu blog cu tot; poveste lunga ????
      poti sa o iei si ca nu puteam sa imi dezmint porecla…

      uite ca m-am pus (sau m-ai pus) pe treaba si l-am refacut – sau, ma rog, am reincalzit ciorba ????

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *