Biserica Ortodoxă Sf. Nicolae era construită ”în umbra” complexului World Trade Center şi a fost strivită sub moloz, când turnurile s-au prăbuşit pe 11 septembrie ,2001.
Nouă ani mai târziu, încă nu a fost reconstruită; proiectul este împotmolit în birocraţie, cu oficiali new-york-ezi necooperanți, care pun piedici peste piedici. Bate la ochi, astfel, graba nebună a oficialilor de a construi mega-moscheea supremației islamice la Ground Zero.
Neputând să-și reconstruiască lăcașul de cult, comunitatea Sf. Nicolae și-a ținut slujbele religioase într-un cort. În schimb, nicio strângere de inimă pentru mega-moscheea susținută de un imam pro-Sharia, anti-libertate de exprimare și care refuză să denunțe Hamas.
92 Comments
Cristina
2 August 2010Si cu toate acestea,desi aratati o fata agresiva si foarte „harnica” a Islamului,cu toate ca denominatiunile secera in lanul Ortodoxiei cu mult succes (datorita si necunoasterii de catre ortodocsi a propriei religii,in care am fost botezati si care a zamislit martiri si sfinti),iar ecumenismul pare o varianta perfect echilibratoare,care ar stinge multe conflicte,cei care ar avea un puternic cuvant de spus ,tac!Si aici ma refer la intelectuali,fara a face vreo discriminare! Celui caruia i s-au dat multi talanti,mai mult i se va cere!Ne delimitam cu eleganta de orice subiect care ne-ar sifona imaginea de „open minded people” si ne jenam sa aparam ultima reduta a moralei si bunului simt,a valorilor etern umane-a dreptei credinte-Biserica Ortodoxa!Daca nu o face institutia Ei,nu inseamna ca noi nu avem obligatia dar si dreptul de a o face noi insine!Respect credinta si sentimentele autentice ale oricarui om de pe Pamant,nu sunt fanatica,nu sunt habotnica,dar cand credinta noastra ortodoxa,cea care a tinut in viata,in demnitate si tarie un intreg neam-al nostru,cel romanesc- este atacata,denigrata,cand vad ca ni se joaca viata noastra,a copiilor nostri,a tuturor ortodocsilor,ca si cand n-am avea nicio valoare,ma gandesc ca ne meritam soarta,pentru ca Tacem!
http://www.youtube.com/watch?v…..re=related
http://www.youtube.com/watch?v…..re=related
bugsy
2 August 2010Mariana Cristina, frumos si emotionant ce spuneti dvs, dar cred ca gresiti atunci cand va referiti la (tacerea) intelectualilor.
In opinia mea, cred ca ar fi ultimii la care Biserica si credinciosii ar trebui sa caute un sprijin. Sunt compromisi! Sunt lasi! Nu/i intereseaza decat in masura in care le iese si lor ceva – banii sau o sinecura (adica tot bani). nu stiu de ce, dar aici presimt ca o sa/mi raspundeti cu exemple de genul Dan Puric!
Atunci, am sa ma retrag frumos din aceast, posibil, dialog. Daca Biserica, slujitorii ei, credinciosii vor sa schimbe starea lucrurilor atunci cei care trebuie sa se schimbe sunt in primul rand Biserica si slujitorii ei, apoi, prin puterea exemplui lor sa schimbe si credinciosii. Cand se va intampla acest lucru? Habar nu am, poate atunci cand nu voi mai vedea multmi imbecilizate ingramadindu/se sa pupe moaste si apoi sa apuce o sarma si un bot de mamaliga (in ordinea acesata). Si atunci cand nu/mi vor mai spune ca trebuie sa avem o Catedrala a Mantuirii Neamului pentru a ne arata astfel iubirea noastra pentru Divinitate! Sa o construiasca, dar nu pe pamant ci in inima credinciosilor.
indezirabilul
2 August 2010http://ordinulnegru.blogspot.c…..-news.html
calehari
2 August 2010Multumiri pentru postare.Cateva imagini care spun mai mult decat o mie de cuvinte.Drept dovada,au ca efect,reactii sufletesti frumoase.Bineinteles,ele nu vin din partea ” celor care au primit multi talanti”. Acestia sunt foarte ocupati cu administrarea lor.Sunt, nu numai compromisi si lasi,asa cum bine le-o zicea Bugsy,sunt si total INDIFERENTI,iar „Indiferenta este o crima ”
Frumoasa civilizatie de sorginte europeana,religia crestina,viitorul lor,constituie o preocupare pentru o minoritate.Numai PUTZINI sunt nelinistiti.Numai putini presimt pericolul.Pe unii i-am intalnit pe acest blog.Nu pot sa nu ma gandesc la vorbele lui Cioran: ANXIETATEA ESTE O MEMORIE A VIITORULUI. ANXIOSUL ESTE CEL CARE A VAZUT CE I SE POATE INTAMPLA.
Cristina
2 August 2010Pentru Bugsy!
Va multumesc pentru apreciere(introducere),dar nu am intentionat sa accesez partea emotionala a cititorilor!Urmaresc de ceva timp articolele si commenturile de pe Patruped si constat ca-uneori- este o cantitate imensa de inteligenta si cultura,irosita in lupte sterile intre participantii la dialog!Nu s-ar putea folosi mai bine decat atat,ma intreb eu ca gospodina,obisnuita sa valorifice tot ce are?M-am referit la TOTI intelectualii ,aratam necesitatea ca,macar in al unsprezecelea ceas,sa ne responsabilizam,sa realizam ca nu vom primi in dar nimic,dar ca putem pierde ceea ce inca avem! Si,iertati-ma,dar cine nu este compromis,cine nu e las,sau n-a fost?Pana nu ne vom asuma aceasta lasitate colectiva,propria micime,egoismul,lipsa coloanei vertebrale,pana nu vom face fiecare curat la noi in casa,in suflet,in principiile noastre morale laxe,vom fi mereu niste victime,dand competent vina pe altii si aratand cu degetul spre cei care trebuie sa faca ordine in toate ale noastre!Regret ca v-am dezamagit asteptarile,ca nu m-am incadrat in scenariul propus de dumneavoastra;cred ca dialogul dintre noi este de pe pozitii extrem de diferite!Si eu „pup moastele”,cu pietate, pentru ca vad in ele dragostea lui Dumnezeu pentru noi,vad ca ne-a lasat mijlocitori puternici,vad ca ne arata ca o viata traita frumos si curat,in credinta si fapte bune,nu ramane nerasplatita,inca din aceasta viata pamanteasca!Nu este un lucru minunat sa vezi cu ochii tai cum umanul transcende tot prin uman?Si cu sarmalele…Sa stiti ca,in Biserica Ortodoxa, (nu ma refer la gesturile politice,de a oferi un motiv pentru a le fi votate listele de partid),de zilele sfintilor,in cinstea lor,dar si pentru comemorarea celor dragi,dusi de la noi,care poarta numele acelui sfant,se dau de poamana:hrana-in primul rand-apoi alte lucruri,fiecare ce poate!Sunt convinsa ca va este cunoscuta piramida nevoilor umane a lui Abraham Maslow si stiti ca,printre nevoile fundamentale ale fiintei-umane sau nu-este si cea de hrana!Si foarte multi membri ai acestui popor-nu intru in polemica privind cauzele-sunt foarte flamanzi!Dar sa stiti ca stau zeci de ore si fara hrana,in ploaie,in ninsoare,in vant-doar pentru a se inchina Sfintele Moaste!Am incercat doar sa va arat ce simte un credincios!Cine decide,stimate domn,intr-o tara in care INCA mai este libera practicarea cultului,ce este imbecil si ce nu?Uitati-va la Occident-bisericile sunt goale,sufletele sunt goale,principiile sunt „politic corecte”!Europa vine cu experienta ei politica si economica remarcabila,dar si cu toata raceala,cu toate plagile civilizatiei apusene,sa ni le daruiasca si noua,ca fiind normale si acceptabile social!Bisericile sunt construie cu banii nostri,nimeni nu ne-a obigat sa-i dam,le vrem deschise pentru tineri,pentru copiii care,avandu-l pe Dumnezeu ca scut,poate nu vor claca la prima problema aparuta in viata lor,vor sti ca au pe Cineva care chiar poate sa-i ajute!Va doresc sa „gustati si sa vedeti ca bun e Dumnezeu”!Cu respect!Doamne ajuta!:)
cristina
2 August 2010Si,da,aveti dreptate,Templul lui Dumnezeu trebuie construit-in primul rand-in inimile noastre!
bugsy
2 August 2010#Cristina Mariana:
Stiamta Doamna, la remarca mea privind ingrmadeala la pupat de moaste urmata de cea la haplait de sarmale mi/ati raspuns / justificat prin a/mi aminti de piramida nevoilor umane a lui Maslow. In mod normal, m-as fi oprit imediat dupa aceasta, cel putin, ciudata explicatie. Biserica este cumva ospatarie? Si chiar daca ar fi asa, ce inseamna doua sarmale pentru un om sarac si infometat? Nu stiu oare prevrednicii slujitori ai Bisericii de pilda aceea cu pestele si cu undita? De ce nu intind ei undita celor sarmani? De ce prefera carduri de sarmani batandu/se pe mancare in curtea sfintei Bisericii? Nu este aceasta o imagine degrdabila a ceea ce se numeste fiinta umna? De ce vrea Biserica sa umileasca omul/credinciosul in curtea sa?
„Regret ca v-am dezamagit asteptarile,ca nu m-am incadrat in scenariul propus de dumneavoastra;cred ca dialogul dintre noi este de pe pozitii extrem de diferite!”
Ce scenariu am propus eu? nu cred ca dialogul in contradictoriu, de pe pozitii fie si extrem de diferite, este ceva rau.
„Cine decide,stimate domn,intr-o tara in care INCA mai este libera practicarea cultului,ce este imbecil si ce nu?”
Indivizii care se calca in picioare, se bat, isi rup hainele pentru o portie de sarmale pe care apoi le inghit pe nerasuflate nu au nimic cu fiinta uman, ci cu o turma imbecilizata. va rog nu deturnati sensul afirmatiilor pe care le-am facut scotandu/le din context.
Cristina
2 August 2010Scenariul propus:era vorba despre ceea ce presimteati ca voi raspunde(Dan Puric),iar dumneavoastra va veti retrage demn si simtind ca nu mai este cazul sa continuati dialogul cu mine!De pe pozitii diferite!Aici va voi raspunde mai pe larg:desi am crescut in perioada de trista amintire,am fost foarte putin timp in sistem!Dupa ’89,familia mea a devenit una de „pescari”,de oameni care si-au cumparat unditele singuri si-au invatat sa pescuiasca!Din asta traim si o facem binisor,multumim bunului Dumnezeu!Dar ce te faci cu oamenii care deja sunt in varsta,bolnavi,obositi,cu o mentalitate de copii ai unui stat paternalist?Sunt atatia ani in care s-a rigidizat deja aceasta structura mentala! Statul,caruia i-au cotizat zeci de ani,sperand intr-o batranete demna si linistita,deja are o economie cu alte date decat cea de atunci!Ma doare sa-i vad atat de lipsiti de acea demnitate la care sperau,de dezumanizati,sa nu credeti ca nu stiu ca printre ei sunt securisti voluntari, reclamagii si tot felul de oameni care s-au jucat cu principiile despre care vorbeam, permitand sa se ajunga la starea economica si sociala,care a dus la explozia din ’89!Si mai stiu ca lipsa de curaj,de angajare,se plateste! Si,probabil,asta-i plata!De ce credeti ca ma adresam intelectualilor?Daca statul nu o face,clasa politica isi vede doar de „sporirea talantilor”,in sens propriu,Biserica o face cum si cat poate(intamplator cunosc situatia,desi foarte putin,de la serviciul Caritate si sa stiti ca se face mult bine acolo,dar un sac fara fund,nu poti sa-l umpli niciodata!),cine mai ramane?Intelectualii au puterea de a invata ei insisi,de a folosi cuvantul si exemplul personal,pentru a-i invata pe cei care vor sa se salveze,dand viguros din brate in oceanul din jurul lor!Am spus din primul comm:daca Biserica nu-si apara locasurile,(si pentru ca se lovesc de indiferentismul birocratic)-caci de la postul lui Vlad,legat de acest subiect,am pornit,daca nu-si apara credinciosii-desi nu as generaliza-noi chiar nu trebuie sa facem nimic?Si nu o spun in maniera „hei-rup-ista!”,ci pentru ca imi pasa,pentru ca vad tanara generatie ca este debusolata,lipsita de speranta,supusa unor influiente nefaste!Consumul de droguri,avorturile la adolescente,rata sinuciderilor a crescut enorm!Ce i se poate opune acestui flagel?Daca se militeaza pentru scoaterea Religiei din scoala,a icoanelor din clase si-mai ales-daca acasa tinerii nu au primit o educatie religioasa sau au primit-o,dar li se pare total anacronica, fiind gresit inteleasa!Credinta ortodoxa a dat martiri,deci are si da putere,este o hrana pentru suflet care te intareste pentru a face fata oricarei vicisitudini,te face sa te gandesti,macar, inainte de a face ceva sau cuiva rau si-ti da si imboldul sa lupti pentru a o apara.Nu este atractiva,pentru ca este o scoala forte dura a devenirii-Dumnezeu ne cere sa ne ridicam la inaltimea de Persoana,caci suntem chemati sa fim-dupa duh-asemenea Lui!
PERSOANA IN TRADITIA ORTODOXA:
In Occident,persoana este tratata dupa criterii filozofice sau psihologice;in Ortodoxie,Sfintii Parinti au folosit ipostasul –persoana,referindu-se la Persoanele Sfintei Treimi.Omul este facut dupa chipul Logos-ului,adica dupa cea de-a II-a Persoana a Sfintei Treimi si din aceasta cauza Sfintii Parinti sustin ca si omul este tot persoana,dar si pentru faptul ca,prin harul divin,el poate deveni fiu al lui Dumnezeu,Il cunoaste pe Tatal si poate deveni Persoana.(Mitr.Hierotheos Vlachos-Persoana in traditia ortodoxa)
Dar acesta ar putea fi subiectul altui post,al unei noi rubrici,de Psihoterapie ortodoxa!Acolo,s-ar putea,pe larg,pri ntr-o serie de articole,demonta finul mecanism al dezvoltarii fiintei umane,din perspectiva Psihologiei, Psihoterapiei si a Teologiei!Uite,unul dintre lucrurile pe care
intelectualii le-ar putea face:sa ajute sa fie cunoscuta credinta ortodoxa,ca spital duhovnicesc,sufletesc,ca indrumator de crestere interioara,de devenire!
bugsy
2 August 2010Am inteles partea cu scenariul. Aveti dreptate, mea culpa!
Imi mentin opinia referitoare la intelectualitatea romana contemporana, de aceea nu pot fi de acord cu rolul pe care vreti dvs sa il atribuiti acestei clase intelectuale.
Intelg ca vreti ca Biserica sa preia, de la statul de tip asistential, rolul de sprijin al celor defavorizati.
Frumos, dar greu de realizat!
Consumul de droguri,avorturile la adolescente,rata sinuciderilor a crescut enorm!Ce i se poate opune acestui flagel? Educatia Stimata Doamna, educatia: in familie ( cei 7 ani de acasa), apoi scoala si, da, si Biserica! Nu doar Biserica!
Fara suparare Stimata Doamna, ce legatura exista intre sarmanii care se inghesuie la pupat moaste si mancat sarmale cu Psihoterapia Ortodoxa????? Sunt secvente din filme diferite.
Repet: daca vreti o schimbare, ea nu va veni de la actuala clasa intelectual. Poate sa vina doar din randul Bisericii! opinia mea.
Cristina
2 August 2010Chiar era vorba de filme diferite! ???? Mai demult,le-am propus Patrupezilor un ciclu de astfel de articole,dar nu suficient de explicit,pentru ca nu am intrat intr-un dialog eficient cu ei,din vina stangaciei mele in manevrarea tehnicii moderne ???? !Am trimis un articol in varianta „de lucru”si…Asta-i o poveste intre mine si ei!Va doresc o zi minunata!
vlad
2 August 2010Cristina,
Mă bucur că te-ai decis să postezi ????
Sper să nu rămână o excepție
Bugsy,
Din aceste rânduri și din alte discuții, pe care le-am purtat în marginea altor postări, rămân cu impresia că nici măcar ție nu-ți este lămurit ce anume ESTE Biserica.
Întâi de toate, Biserica este prețul de sânge pentru răscumpărare. Pentru răscumpărarea noastră! Hristos a plătit acest preț, adică tocmai Cel care nu era dator cu nimic. Mai spun o dată, ca să subliniez devenirea dramatică a celui ce se dorește a fi și a rămâne în Hristos: preț de sânge pentru răscumpărare!
Și da, Biserica este și o Vasiliadă a sufletelor și a trupurilor celor aflați în diverse nevoi și contexte mai puțin fericite.
Poate ai afla mai multe despre această dimensiune a Bisericii, dacă ai cinsti moaștele Sf. Vasile
bugsy
2 August 2010Biserica este Trupul lui Hristos, adică toţi aceia care şi-au pus credinţa în Iisus Hristos ca Mântuitor personal (Ioan 3:16; 1 Corinteni 12:13).
cu scuzele de rigoare pentru toti cei care cu multa bunavointa recomnada diversi autori, singura autoritate pe care o recunosc si o respect este cea mai sus mentionata. Este singura carte prin care vorbeste Cuvantul Lui!
restul sunt …interpretari si impresii personale despre ….Cuvantul Lui!
nu sunt interesat, multumesc!
„Și da, Biserica este și o Vasiliadă a sufletelor și a trupurilor celor aflați în diverse nevoi și contexte mai puțin fericite”.
Vlad, te rog, nu ma provoca cu astfel de generalizari pentru ca pot sa vin, si altii multi ca mine, cu zeci si sute de exemple personale despre cum nu este Biserica o Vasliada.
Eu voi relata doar unul singur. Repet, experienta personala, nu citat din carti sau rezultat al extazului mistic dupa sarutat de moaste.
Deci: Iersualim, Cetatea Sfanta, intr-o zi de Sabbath. Grup de 10 turisti romani plus ghid. Dupa ce am vizitat cam tot ce este de vazut in Ierusalim, ma refer la locuri sfinte religioase importante pentru iudaism si crestinism, ghidul ne face propunerea sa mergem sa vedem si Biserica Romaneasca din Ierusalim. Toti ne/am bucurat, ne gandeam ca am merge undeva unde ne/am simti ca acasa (asta ne insemnand ca nu ne simteam bine in Israel, din contra). Era ora pranzului. Am mers prin cartierul evreilor datini (cei care respecta traditia iudaica) pana la Biserica noastra (eram romani, aveam dreptul sa o numim asa, zic eu). Am ajuns acolo, ne-a fost deschisa usa, am intrat intr-o mica si frumoasa curte interioara. A trebuit sa asteptam o bucata de timp pana cand o maica, destul de tanara dealtfel, a venit sa ne primeasca si sa ne prezinte in cateva cuvinte micul locas crestin romanesc. Ni s-a reprosat, nu direct ce-i drept, ca am deranjat-o de la masa! Vlad, stii ce am simtit eu atunci, ca roman, intr-o tara straina, cand mi s-a spus asta in pragul Bisericii de care tu si altii ca tine ziceti ca apartin si eu si voi? Dorinta de a pleca cat mai repede de acolo. Am aprins cateva lumanari si am iesit pe poarta. In fata, la nu mai mult de cateva sute de mtri se vad zidurile Cetatii Sfinte, ziduri in spatele carora se afla mormantul Lui! Crezi ca Biserica Lui are ceva de a face cu biserica din care tocmai ieseam rusinat ca am deranjat de la masa un slujitor de al Lui?
vlad
2 August 2010bine bugsy, n-am să te provoc. îți spun doar atât: nemulțumiților li se va lua și ce au. problema perfecționiștilor este că rămân încremeniți în proiect și nu puțini dintre ei devin la vârste mai înaintate niște resentimentari. de ce nu vrei să vezi partea plină? Vasiliada din Biserică, nu momentele când eșuează. Instituție divino-umană. Să nu înțelegi că susțin indolența. Mă irit și eu la multe nevolnicii ale Bisericii. Dar văd că tu, supărat pe aceste minusuri, începi să faci un terci, te mâniezi pe oamenii bisericii și ajungi, la final, să dai în Sfinții Bisericii. Asta faci când vorbești cu atâta desconsiderație la adresa Moaștelor. Te privește, dacă dorești să rămâi în clișeele protestante, unde fecioria e depășită (în bună tradiție progresistă), iar cei în care Însuși Dumnezeu găsește mulțumire și-i numește ”casnicii” Săi (adică Prietenii Săi) ajung să fie doar ”oase”. Mare îndrăzneală asta: să desconsideri ceea ce Hristos prețuiește. Sfintele lor Moaște, unele după veacuri întregi, fac minuni de netăgăduit și azi. Ce treabă aveți voi, dacă, de ce, sau de câte ori le sărută cei aflați în diverse disperări? Să te rogi numai să nu ajungi în clipe de criză insurmontabilă.
bugsy
2 August 2010Vlad, nu sunt nemultumit. Eu doar constat. Eu vad, aud, pipai, traiesc realitatea. Nu sunt nici perfectionist, din contra. Sunt un umil pacatos, asediat de ispite si de tentatia pacatului. Dar fac tot ce pot, atat cat pot eu sa rezist acestora. In lupta aceasta sunt doar eu si credinta mea in El! Atat!
Ce treabă aveți voi, dacă, de ce, sau de câte ori le sărută cei aflați în diverse disperări?
nici o treaba Vlad, nici una! si nici nu/mi doresc
Cristina
2 August 2010Bugsy (putem trece de faza protocolara?)!
M-am abtinut sa iti pun in fata o oglinda-cea a negativismului tau!Totul e fetid pentru nasucul tau!Singur ai spus ca era tanara maica de la Ierusalim,mai avea de invatat mestesugul smereniei, care se pleaca in fata fratelui,pentru a nu-l sminti!Ceea ce reprosam Bisericii,o facem,de fapt,oamenilor ei,catorva,celor-putini-pe care i-am intalnit!Celor pe care i-am vazut la TV,pusi-pe buna dreptate-la stalpul infamiei!Dar avem dreptul sa generalizam?Oare chiar am cautat pe cel care ar putea,cu adevarat,sa ne fie parinte duhovnicesc,sa raspunda in fata lui Hristos de fiul incredintat?Sau ne-am multumit sa punem descurajarea noastra stapana peste putinele noastre incercari de a-l gasi pe Dumnezeu,cu adevarat?Uite,a aparut la Editura Agnos-dar mai bine-ti dau link-ul:
http://www.librariasophia.ro/a…..a-922.html
Si conferintele:
http://www.agnos.ro/blog/2010/…..neth-2010/
E un tip-Klaus Kenneth,care chiar L-a cautat pe Dumnezeu!Rau de tot:)!Revii obsesiv la Sfintele Moaste,desi si eu si Vlad iti spunem ca pentru noi si pentru foarte multi oameni,ele reprezinta ceva foarte important,chiar daca nu suntem disperati!Si totusi persisti in a te raporta la noi pe un ton superior!Nu prea se cade,Bugsy,sa faci asta,nu prea e acceptabil social sa denigrezi pe altcineva,nu crezi?Nici pe „fomistii” care „halpaie”!Doamne fereste,Bugsy!Nu se stie niciodata ce aduce ziua de maine, pentru fiecare!Macar Biserica a incercat sa faca ceva,noi ce facem?Cum il ajutam pe cel cazut?Avem dreptul sa-l judecam?Cine ne plaseaza deasupra lui,cine stabileste aceasta ierarhie?El oricum plateste crunt greselile,alegerile facute!Respect faptul ca incerci sa duci o viata cat mai placuta lui Dumnezeu,dar stii bine ca Poruncile fundamentale sunt cele legate de Dragoste!La cea pentru Dumnezeu,pare ca stai bine,dar la cea pentru aproapele,care se manifesta-in principal-prin respect,NU!”iubeste-l pe aproapele tau ca pe tine insuti!”.Oare pe cine nu iubesti,de fapt,Bugsy?
dr pepper
2 August 2010deci pana la urma vina apartine in totalitate lui bugsy?
bugsy
2 August 2010#Cristina: Bineinteles, putem trece la faza …colegiala!
am de facut cateva clarificari referitoare la comentariul tau.
deci: Totul e fetid pentru nasucul tau
trec peste ironia gratuita si inutila cu nasucul si intreb unde ai intelesul tu in comentariile mele ca totul este fetid?
Revii obsesiv la Sfintele Moaste,desi si eu si Vlad iti spunem ca pentru noi si pentru foarte multi oameni,ele reprezinta ceva foarte important,chiar daca nu suntem disperati!Si totusi persisti in a te raporta la noi pe un ton superior
ce inseaman revin obsesiv? specifica te rog unde ai vazut tonul superior.
Am rugamintea, Cristina, sa imi spui unde jignesc Sfintele Moaste. Te rog sa citesti cu atentie, m-am referit la Sfintele Moaste doar in contextul urmator: pupa Sfintele Moaste si apoi se inghesuie la sarmale. ai retinut, da? nu am jignit de nici un fel Sfintele Moaste.
– Doamne fereste,Bugsy!Nu se stie niciodata ce aduce ziua de maine, pentru fiecare Vorbeai mai sus de tonul meu superior. Cum pot oare eu interpreta cee ce scrii tu? Un fel de „lasa ca o sa vezi tu!” Cu ce drept ma ameninti, chiar si voalat ? Ai o relatie speciala cu Divinitate? De ce tu crezi ca esti mai speciala fata de mine?
– Oare pe cine nu iubesti,de fapt,Bugsy?
Pe fariseu nu-l iubesc Cristina, pe cel care vrea sa dea lectii de iubire, pe cel din gura caruia curge lapte si miere pentru ca asa crede ca se va mantui. Cristina, nu iubesc aproapele asa cum intelegi tu iubirea. Eu caut sa nu fac rau nimanui, cu vorba si cu fapta! Nu caut sa/mi exhib superioritatea mascata sub vorbe dulci cu citate si trimiteri ls Sfinti parinti. Iti respect iubirea pentru relicve. Te rog, respecta/mi dreptul la a avea o opinie contrara si nu-mi vorbi pe un ton superior doar pentru ca reproduci texte din carti. Acele citate sunt bune pentru tine sa/ti sustii comentariile, experientele mele persoanle le-ai expediat repede. Sunt ferm convins ca la Judecata de Apoi vei avea un loc in fata si vei merge la locul pentru carte te-ai preagtit cu osardie in viata de aici, de pe pamant. Eu voi fi probabil, la 180 de grade de locul unde vei fi tu, dar stii ce? Eu imi obtin locul jucand cinstit, tu despre al tau nu poti spune la fel.
costin
2 August 2010prin abbu am gasit asta.
un extras:
Cel putin interesant…
Cristina
2 August 2010Posibil sa ai dreptate,Bugsy!Sa fiu fariseu!Chiar iti multumesc pentru oglinda pe care tu mi-ai pus-o in fata!Te-ai suparat?Pot sa te asigur ca eu nu am nici un resentiment pentru tine,pt ceea ce-mi spui!E Ok!Dar,hai sa-ti arat la ce ma refeream,desi cred sincer ca ar trebui doar sa revedem amandoi posturile:
cand nu voi mai vedea multmi imbecilizate ingramadindu/se sa pupe moaste si apoi sa apuce o sarma si un bot de mamaliga
indivizii care se calca in picioare, se bat, isi rup hainele pentru o portie de sarmale pe care apoi le inghit pe nerasuflate nu au nimic cu fiinta uman, ci cu o turma imbecilizata
ingrmadeala la pupat de moaste urmata de cea la haplait de sarmale
Evident ca ai tot dreptul la alta opinie,nu ti-o dau eu,dar am fost socata de duritatea limbajului tau,care numai compasiune nu dovedea fata de bietii oameni,d-apoi respect…
Nu era nici o amenintare,iti uram doar sa nu simti niciodata ce degradanta e foamea,cum nu-ti mai pasa de nimic si de nimeni!E simplu,cand doar deschizi frigiderul sau cuptorul sa fii elegant!
Apoi,intelectualii sunt lasi si compromisi!Ai trecut peste ceea ce semnalam eu,ca toti-cel putin noi,cei care am trait si pe vremea comunismului,fiind mai marisori,suntem lasi,compromisi,responsabili,etc.!Sunt si cinica,nu numai farisee-toti avem un pret,o vulnerabilitate(ca tot va place George Orwell si imi place si mie!),avem sobolanii nostri!Crezi ca noi nu am fi cedat?Dar acum,astia ne sunt,cred ca se mai poate ca un om sa se intoarca din noroi in marginea mlastinei,macar!Sa-i punem la zid?Nu,dar sa recunoasca ce-au facut!Si sa puna talantul la sporit,alaturi de noi toti!Si am mai zis-toti intelectualii,o alta remarca ignorata!Adica si tu,poate si eu,nu sa-i delegam pe altii sa ne faca ordine in viata,tara!Nu ma deranjeaza ignorarea,doar iti aratam ca nu poti acoperi intr-un post toate ideile celui cu care esti in dialog,decat facandu-l foarte lung!Asta am facut,referindu-ma doar la remarcile tale care m-au frapat!Nu ti-am expediat experienta,doar mi s-a parut ca nu era ceva foarte grav!Da, neplacut,stiu cum este intr-o tara straina si,mai ales,cand te apropii sensibil si te deschizi fata de Hristos,esti mult mai vulnerabil,emotiile sunt mult mai intense si reactionezi mai puternic la stimuli chiar marunti!
Si cu iubirea aproapelui:nu propuneam o forma ideala de iubire,eu insami nu am destula dragoste pentru aproapele,pentru Dumnezeu sau pentru mine,chiar!Doar nu-mi placea formularea ta despre cei ce se inghesuie la „pupat moaste” si „haplait sarmale”-tu crezi serios ca e o formulare care exprima respectul?Nu-ti vorbesc superior,imi exprim parerea,ti se pare corect?Si,mai ales,sper ca ne vom vedea,totusi,la mult mai putin de 180 de grade,dupa Judecata de Apoi!:)Daca obtin un loc in fata,va fi numai pentru ca mi-ai atras atentia unde gresesc!
Iti multumesc!Daca te-ai simtit jignit,iti cer scuze!Accepti:)?
costin
2 August 2010ca sa fie clar. idioti..
NY mosque near September 11 site wins approval
vlad
2 August 2010da bugsy, zici tu că nu ai nicio treabă, dar comentariile anterioare te contrazic. ești foarte virulent pe subiect, de parcă ai lua-o personal.
murfi
2 August 2010cristina
„intelectualii” sint un mit, nu exista o clasa de oameni privilegiata (decit poate din punctul de vedere al muncii fizice) carora sa li se fi descoperit resorturile interne ale lumii si care sa aiba vreo datorie sfinta fata de restul; fac si ei ce ii duce capul, pe plan religios sau pe orice alt plan vrei; o vorba din batrini zice ca acolo unde e multa minte e si multa prostie; e destul sa te uiti la citeva dintre ideile la moda prin intelighentia noastra si o sa te iei de cap;
apoi, lupul si mielul nu pot sta unul linga celalalt, iar intelighentia romana, ca si restul societatii de altfel, este formata din tot felul de jivine; asa ca e cam greu sa se adune pentru un proiect comun; la ai nostri ar fi suficient, cred, sa-si faca profesionist treaba pentru care s-au pregatit
si poate nici n-ar fi prea bine sa se adune pentru ca, pe de alta parte, influenta politica a „intelectualilor” a fost mare si nu neaparat buna in ultimele secole; uite un studiu de F.A. Hayek asupra intelighentiei americane si a influentei sale politice
http://aetds.hnuc.edu.cn/uploa…..019875.pdf
iar talantii nu cred ca trebuie confundati cu talentul literar-artistic ori stiintific; talanti au primit multi altii si pot face tot felul de lucruri cu ei; de-aia eu sint mai degraba de acord cind zici asa:
toro
2 August 2010Ma simt ca draqu la cina cea de taina. Sa vb sau sa tac? Decizii peste decizii. Oricum vad ca murfi o raspuns chiar cool, deci mai incolo. Iar bugsy doar se joaca cu troll-ul :))
bugsy
2 August 2010#19 Cristina:
– am spus eu „Cristina esti fariseu”? (revin si te rog, citeaza/ma corect, nu/-mi interpreta vorbele). multumesc!
– am impresia ca nu m/am facut inteles: de fiecare data cand m-am referit la pupatul Sfintelor Moaste a fost in contextul acesta: au pupat + s-au ingramadit la sarmale. Aceasta alaturare, aceasta succesiune, un gest de piosenie, respect si credinta (cel de a pupa niste moaste) este urmat imediat de unul pur instintcual, acela de manca, de a/ti staisface o nevoie (cum spuneai tu, din piramida lui Maslow). trecerea de la pios la gregar , instinctual mi se pare total nepotrivita. Cristina este vb de demnitate, de fapt de lipsa demnitatii! Acest aspect am vrut sa/l subliniez, nicidecum nu am vrut sa jignesc piosenia credinciosilor care venereaza moaste. Probabil, din nou, nu m-am facut eu inteles!!!!
– Nu era nici o amenintare,iti uram doar sa nu simti niciodata ce degradanta e foamea,cum nu-ti mai pasa de nimic si de nimeni!E simplu,cand doar deschizi frigiderul sau cuptorul sa fii elegant! am simtit ce este foamea, dar nu am uitat ca sunt fiinta umana si ca am demnitate! si pentru asta nu a fost necesar sa merg la Biserica.
– despre intelectuali: Cristina, un exemplu si o intrebare. tripleta de aur a inteligentei romane: Plesu- Patapievici- Liiceanu! ai mai auzit ceva de ei in ultima vreme? au mai coborat ei din turnul de fildes sa vada ce se mai intampla in cetate? vor iesi , la un moment dat, cand interesul lor sau al altor le0o va cere. nu multumesc, nu am nevoie de acest gen de intelectuali.
Cristina, nu de intelectuali are nevoie Romania acum, ci de un stat puternic, dar din umbra, un stat care sa aiba institutii puternice si respectate, cu profesionistii care sa/si faca treaba, ata, treaba pentru care sunt platiti, instituii care sa ne asigure mie, tie si celorlalti, conditiile (scoala, spital, strazi) sa tarim , sa muncim si sa ne platim impozitele. te asigur, daca ar fi asa, nu ai mai duce dorul intelectualilor si nici nu ai mai vedea scene de care vorbeam mai sus (adorat moaste urmat de coada la sarmale). Iti convine un stat asistential care sa aiba grija de sarmanii si nevoiasi, da? priveste ce se intampla acum in jurul tau….
Sunt convins, nu voi apuca sa traiesc intr-un asa stat, in Romania, nu sunt disperat, dar nici nu astept solutii salvatoare (mai ales) de la intelectuali sau de la Biserica!
Cristina, te rog, nu/ti cere scuze, nu ai de ce. nu m/am simtit jignit in niciun fel de vorbele tale.
bugsy
2 August 2010#21, Vlad: par virulent? nu am vrut sa iasa asa. sorry!
Cristina
2 August 2010Evident ca de un stat puternic e nevoie si ca toata lumea sa-si faca profesional treaba,dar aceste analize le-ati facut in alte posturi,asa ca nu am intrat pe acest subiect!Dar de unde plecasem si unde am ajuns!A depasit cu mult intentia mea initiala de a reaminti ca Ortodoxia este amenintata din toate partile.Am sa ma retrag, inainte ca bulgarasul de la inceput sa devina avalansa!Parintele Rafail Noica spunea ca nu a avut voie de la duhovnicul lui sa vorbeasca foarte multi ani despre Dumnezeu,pana nu Il simte cu adevarat,pentru ca nu-L putea transmite cu tarie! Cu atat mai mult eu nu am de ce sa o fac,mai ales ca nu cred ca ar fi cuiva de folos!Dar,o sa va urmaresc cu interes!Doamne ajuta!
costin
2 August 2010National Review: Mosques, Barracks and Bayonets
Cristina
2 August 2010O sa revin,pentru ca nu-mi place sa supar pe nimeni sau sa fiu nepoliticoasa.Si ma intereseaza foarte mult subiectul!In plus,nu am raspuns multora dintre dumneavoastra!Dar sunt un om patimas si prefer sa pun un pic de distanta,inainte de a o face,pentru a putea raspunde atat de bine cat pot eu,fara sa am creierii imflamati!:)Dar,Bugsy,te implor,nu mai vreau sa aud in vecii vecilor de sarmalele tale!:)OK?
bugsy
2 August 2010Cristina, ce ai impotriva sarmalelor? e drept ca nu sunt ele chiar „specific” romanesc, dar am primit-o cu bratele deschise si ele au insotit neamul nostru, in istorie, la bine si la rau, la Craciun si …., la nunti si la inmormantari. Le gasesti pretutindeni, la hypermaket in galantare, la restaurantul cu specific …. si, of course, la Biserica! Sarmaua este (inca o) definitie a Romaniei!
PS: sper ca in aburul ametitor al delicioaselor sarmale a putut fi sesizat o fina roma de ironie cu vagi miresme de pamflet. a nu se lua in serios!
Cristina
2 August 2010Stai linistit,nu am nevoie de legenda:)!>D<
Cristina
2 August 2010Doamne ajuta!
Inainte de a raspunde fiecaruia dintre dmneavoastra,asa cum este cuviincios :),va cer ingaduinta de a ma adresa fara formalism!
Am sa incep cu tine, toro, desi nu mi te-ai adresat direct!
toro
Ma simt ca draqu la cina cea de taina. Sa vb sau sa tac? Decizii peste decizii. Oricum vad ca murfi o raspuns chiar cool, deci mai incolo. Iar bugsy doar se joaca cu troll-ul )
Voi prezenta un scenariu,care poate parea SF:
Sfanta Treime este Comuniunea Divina; Dumnezeu a creat-in ziua a VI-a a Facerii-prima Comuniune Umana! Protoparintii nostri nu aveau patimi, erau inteleptiti de la Duhul Sfant, erau adanc iubitori de Dumnezeu, traind in Lumina si Bucuria Slavei Sale! Ce le lipsea? Nimic! Dar inselatorul, care nu suporta Comuniunea cu
Dumnezeu a omului,pentru ca el, cel rau, a fost indepartat de la ea-pentru dorinta de a fi ca El-a facut ce i-a stat in putiinta sa strice aceasta prima Comuniune! Un alt subiect, acum:
Daca doi dintre voi se vor invoi pe pamant in privinta unui lucru pe care il vor cere, se va da lor de la Tatal Meu, Care este in ceruri. Ca unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu, acolo sunt si Eu in mijlocul lor (Matei 18, 19–20).
Iar noi, participantii la dialog, deja ne adunasem 4! Formasem o Comuniune! Si El era intre noi, caci asa ne-a promis! Si eram la Cina cea de Taina, pentru ca ni se rupea inima, vazand ce s-a intamplat cu Mireasa Lui – Biserica Sfantului Nicolae – unde ne ospatam cu Sfant trupul Lui, cu Sfant sangele Lui si unde ascultam Cuvantul Lui! Nu era de asteptat sa vina iarasi cel imbatranit in rele si sa semene zazanie? Ba da! Daca apucam sa ne rugam, caci dragostea e tot rugaciune?
Asa ca, nu are el nevoie sa-i joace cineva rolul-o face el de la zidirea Omului si s-a ultrarafinat in a o face! Si unde ataca? Dumnezeu nu i-a permis sa se atinga de sufletul omului! Si atunci unde? La MINTE! Mintea e mandra,de parca am avea vreun merit pentru c-o avem!Ati vazut ce tulburare s-a(AM) facut pe acest topic? Nu ma scuz, pentru ca, dupa suflet, urmatorul enorm dar al lui Dumnezeu pentru Om a fost Liberul Arbitru! Diavolul nu este responsabil ca noi cadem ca prostii in latul intins de el! Si cadem prin slabiciunile, patimile noastre, prin ceea ce e slab in fiinta noastra! Diavolul nu inventeaza, lucreaza cu „materialul clientului”. La mine a fost impulsivitatea!
In alta ordine de idei: nu am intentionat sa fiu provocatoare, sunt in singurul topic care ma pasioneaza, in care ma descurc cat de cat, raman in cadrul temei, desi nu e specifica blogului – deci nu sunt troll. Sunt o „stimata doamna” si, daca nu ma crezi, intreaba-l pe Bugsy! ???? Cu drag, fata de toti! ????
Cristina
2 August 2010dr.pepper
deci pana la urma vina apartine in totalitate lui bugsy?
Normal,mai ai vreo indoiala? ????
Cristina
2 August 2010Foarte frumos postul tau,Calehari!Iti multumesc pentru frumoasa primire-ca si tuturor celorlalti Patrupezi,de altfel! Da,Indiferenta mi se pare si mie cea mai groaznica!Si de asta ma si ambalez atat de rau cand o vad!Dumnezeu ne iubeste pe toti,dar poate ii e putin mai greu cu Indiferentul ???? Cu cel rece si cu cel fierbinte,e mai simplu,dar cu Inertul,ce sa te faci?
Frumos citatul din Cioran si,da,pe acest blog am vazut o lupta lucida si continua impotriva indiferentei!Cu argumente solide,foarte inteligente,cu sute de exemplificari,cu stil-literar si ca manifestare personala-cu precizie in exprimare si cu o intelegere complexa si globala,integratoare,a lumii in care traim!Eu nu citesc presa,nu ma uit la TV-ma simt foarte obosita si scarbita sa le mai vad mutrele arogante si smechere! De aceea prefer sa-mi iau informatiile de pe blogul vostru!Si va multumesc-e o munca atat de grea sa prezinti o sinteza,sa dai mura in gura „onorat auditoriului sau cetitoriului”! Dar,revenind, as contrazice un pic termenul de anxietate-Anxietatea resimtita de o persoana este o frica foarte intensa si nejustificata de un pericol adevarat. !Avem de-a face cu un pericol foarte real,pe care foarte multi il ignoram!Si,de aici incolo,voi raspunde global,tuturor participantilor la dialog,cu rugamintea sa ma iertati,ma voi referi doar la pericolul pe care eu il vad in atacul la adresa Ortodoxiei si nu pot sa va raspund care ar fi solutia la toate celelalte probleme,pentru ca n-o am,n-o stiu!E atat de serioasa si complexa situatia socio-politico-economica in tara si in lume,suntem atat de departe de a avea toate datele(si am fi avut si mai putine,daca nu erati voi),incat nu vreau sa spun cuvinte fara rost,fara acoperire in realitate!Voi reveni!
vlad
2 August 2010toro,
ce-ți mai place să te alinți ????
costin
2 August 2010Modele propuse pentru designul Moscheii Victoriei de la Ground Zero, NY:
Cristina
2 August 2010:)))
Tu-l cunosti mai bine pe toro,Vlad!
………………………………
Ai disparut!De 2 zile vreau sa dau de tine!
Cristina
2 August 2010Costin!
Vorba pustilor:”Super tare,frate!”
costin
2 August 2010???? eu doar le-am gasit
calehari
2 August 2010Pt.Cristina.Multumesc pentru vorbele-ti frumoase,ce lumineaza locul retras,pe care-l ocup,invitat cu bunavointa de CEI care ofera intr-adevar,”onorat auditoriului si cetitoriului”,hrana informationala de foarte buna calitate.Am descoperit de curand,aceasta oaza de informatie si cultura,traversand(ca si tine)cu greu un tinut,transformat in desert,de MASS-MEDIA „mutrelor arogante si smechere”.
Cat despre Anxietate,asa este cum spui,dar am fortat un pic pentru ca „Tragicul unui anxios consta in faptul ca totul il indreptateste sa fie”
dr pepper
2 August 2010da, da. si eu cred la fel.
daca nu strabatea jumatate de ierushalaim poate nu ajungea la cine stie ce concluzii pripite dupa.
Cristina
2 August 2010pt Costin:
Imaginea postata de tine fermenteaza,se inacreste in mine!Parca nu am inteles niciodata mai bine avertismentele voastre asupra Islamului,a partii lui fundamentaliste!Nu numai ca ne-au confiscat Simbolul Crestinismului,ca au transformat-o in moschee,dar vor sa distruga tot ce inseamna rafinament, cultura,civilizatie,progres,armonie,toleranta,Pace…Un mod de viata!Tusele ingrosate ale imaginii,brutalitatea,uratenia frusta si rudimentara a ei,violenta primitiva pe care-o promoveaza,ne dau o idee despre ceea ar vrea ei sa impuna!Cum sa nu aperi Biserica Crestina,Ortodoxa,,Casa Blandului Iisus,cand El a venit-umil si smerit,dezbracat de marirea slavei Sale,sa se jertfeasca pe Sine pentru noi,sa ne impace cu Dumnezeu si sa ne garanteze Libertatea!Daca Biserica Catolica a mai impietat-prin Inchizitie-la libertatea supusilor ei,incercand sa ii oblige la mantuire,nu acelasi lucru s-a intamplat in Biserica Ortodoxa, Apostolica,in care nu a fost un cuvant schimbat din ceea ce ne-a lasat Mantuitorul:
Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel
Cap. 5
1. Staţi deci tari în libertatea cu care Hristos ne-a făcut liberi şi nu vă prindeţi iarăşi în jugul robiei.
Asa ca,multumesc mult Cosmin,nu pot sa dorm si sunt plina ochi de sentimente foooarte frumoase…:)Oare de ce eu v-am cunoscuuut:)?
Cristina
2 August 2010pt Murfi:
Scuze prntru intarziere!Iti multumesc mult pentru raspuns! Poate ca ai dreptate,nu stiu in privinta intelectualilor! Dar,cum spuneam,ei mai pot invata ceva din noua dinamica a timpurilor, se mai pot adapta si pot sa-i invete si pe altii!Nu mai sunt sigura de nimic si ma voi limita sa vad ce pot sa fac eu,cu ceea ce sau cu cei pe care Dumnezeu ii va trimite spre mine, carora le-ar putea fi cu ceva de folos ceea ce pot eu darui si de la care eu insami as avea de invatat!Dar ce pacat mare au cei care ar putea sti ce este de facut si n-o fac!Viitorul este,cumva, previzibil,prin prisma a ceea ce aratati voi pe blog ca se intampla in lume!Pare a fi un tsunami,care se indreapta spre noi,carand cu el tot raul si putinul bine pe care-l intalneste in calea lui!Cat despre „vinovati si fara vina”,despre lupi si miei,calai si martiri,tortionari si victime,ce sa mai vorbim!Poate in visul Cristinei sa stea alaturi si sa construiasca impreuna!
Isaia (65.25): Lupul va paşte la un loc cu mielul, leul va mânca paie ca boul şi şarpele cu ţărână se va hrăni. Nimic rău şi vătămător nu va fi în muntele Meu cel sfânt”, zice Domnul. No coments!
bugsy
2 August 2010@40: dr.pepper
da, da. si eu cred la fel.
daca nu strabatea jumatate de ierushalaim poate nu ajungea la cine stie ce concluzii pripite dupa
ironie? sarcasm? „la mishto”?
Cristina
2 August 2010pt Indezirabilul:
Nu mi-o lua in nume de rau,te rog,dar ma simt foarte obosita si nu sunt in stare sa citesc articolul cu pricina,asa ca nu-ti pot raspunde!Poate mai tarziu,dar am vrut sa stii ca nu am ignorat postarea ta!Te rog din suflet sa ma ierti!
Cristina
2 August 2010pt Bugsy:
Conteaza pe mine!:)!In definitiv eu te-am expus acestei ironii,daca asta este!:)
Cristina
2 August 2010Te lasasem la urma,pentru ca aveam mai multe sa-ti spun,tocmai pentru ca am citit „la rece” ceea ce ai scris si pentru ca s-au lamurit lucrurile,am inteles ca nu era desconsiderare in cuvintele tale,ci doar o lejeritate in exprimare!Iar eu am receptat „pupa” moastele ca avand conotatie peiorativa!Am terminat definitiv cu acest subiect!Chiar voi separa postarea de ceea ce mai vreu sa-ti spun!Dar continuareaa maine!Va trebui sa astepti!:)
bugsy
2 August 2010#Cristina: multumesc si astept cu nerabdare ziua de maine (aproape azi)
sa fi convinsa ca nu era desconsiderare, poate prea multa patima.
…sa vina ziua de maine, deci!
vlad
2 August 2010Talibanii au executat o echipă medicală creștină în Afganistan; 6 din cei 10 uciși erau doctori americani.
dr pepper
2 August 2010evident, nu?
Cristina
2 August 2010dr.pepper:
ce inocent si otravit e micutul:”,nu?”!:)
bugsy
2 August 2010#49: cat se poate de ne evident dr. pepper. ironia este o arma fina, ascutita si foarte taioasa. ar trebui livrata cu instructiuni de folosire pentru a nu cauza accidente. evident, da?
Cristina
2 August 2010Ironia initiala mi-a fost adresata mie si era meritata!Intr-un context in care discutam despre saracie,abandonarea conjuncturala a oricarei forme de manifastare civilizata a „pupatorilor de moaste”,in loc sa duc discutia la cauzele socio-economice ale situatiei,am ripostat doar asupra formularii destul de nefericite a lui Bugsy,ratand esenta!Eu am iesit de sub posibilul tir cu o eschiva!De ce indrepti acum atacul asupra lui?Ce-i cu voi,frumosilor,n-ati trecut prea usor peste postul lui Vlad?
murfi
2 August 2010http://www.hotnews.ro/stiri-in…..w-york.htm
Cristina
2 August 2010Bugsy,
N-am uitat ca aveam un dar pentru tine-o restituire,mai curand! Voi incepe cu motivul pentru care ti-am cerut iertare:in momentul in care am simtit ca esti autentic,ca am atins demnitatea ta,am facut cale intoarsa si am reconsiderat atitudinea mea fata de tine!A fost foarte generos din partea ta sa accepti scuzele mele si chiar sa imi oferi un soi de prietenie,in replica,probabil la mana mea intinsa cu respect,cu sinceriate si cu drag catre tine!Amandoi avem de invatat din aceasta intamplare!Analiza situatiei din tara mi s-a parut realista,facuta cu un discret si decent sentiment de amaraciune,ceea ce arata ca,evident,iti pasa!Cred ca esti un om frumos,Bugsy,in sensul in care defineste acest concept prietenul tau-dl.Dan Puric!:)
Sunt datoare cu o clarificare:sa fii sigur ca nu am avut o atitudine de superioritate,iar citatele erau doar pentru a intari,printr-o autoritate consacrata argumentatia mea sau pentru ca altcineva a inchegat mult mai bine esenta unui gand!In afara de asta,n-o faceam pe desteapta tocmai pe Patruped:)Stiu bine cu cine am de-a face!:).O singura data a fost vorba de o rautate-cea cu Maslow:)Atunci imi ambalam bata in catifea!Dar m-ai facut fariseu,asa ca am decis s-o pun,fara catifea,langa laptop!Noapte buna!
euNuke
2 August 2010Cîrciuma pentru homosexuali parcată lîngă moschea împăciuirii are toate şansele să facă furouri şi dantele de furie pe chipurile ş-aşa schimonosite de ură ale fasoneriei* islamice, a se vedea propunerile de nume din comentarii
http://www.jihadwatch.org/2010…..osque.html
al-Gayda e de departe cel mai potrivit ????
fasonerie = grupare ocultă ce acţionează sub protecţia ummah punînd la cale comploturi machiavelice şi clocind vicleşuguri menite să destabilizeze concurenţa globală in industria edificiilor religioase precum şi din industria uşoară, ramura abale, dimii şi cîrpe de bucătărie, scopul final fiind instalarea unui monopol absolut pe aceste pieţe. fasoneria a luat naştere in anii 60 ai secolului trecut in momentul in care cîţiva fraţi egipteni aflaţi in drumeţie de afaceri prin Birtannia au aflat de conspiraţia iudeo-masonică in timp ce se documentau undercover într-o crîşmă respectabilă de pe Baker Street unde aveau informaţii că urma să descindă însuşi Sherlock, da, the one and only, la o pipă de opiu şi un meci de şah, pardon, de ayatollah. Harapii au luat decizia eroică şi istorică de a intra in paradigma modernă europeană şi de a îmbrăţişa pe şest idealurile intelectualităţii progresiste interbelice, au făcut-o pe furiş de teamă ca nu cumva acei cărturari engleji adevăraţii cunoscători ai dedesupturilor politicianiste, să nu le ceară drepturi de autor pentru teza conspiraţiei masonice. numele de fasonerie este evident o pastişă plină de respect faţă de autorii originalului -masoneria- autori iluminaţi puternic de soarele mediteranean unde leneveau cu anii, după cum ne învaţă maliţiosul Huxley in nuvelele sale reacţionare.
In prezent divizia de masculi deghizaţi in poponari** a fasoneriei meştereşte un comunicat frumos arcuit din peniţe din care să reiasă că un bar pentru homosexuali este cît se poate de halal şi dezirabil din moment ce-i adună pe toţi la un loc, dar in acelaşi timp iniţiativa este evident o samavolnicie, o dovadă in plus a urii şi rasismului occidental care atacă un lăcaş sfînt cu perversitatea caracteristică.
**pentru că este imposibil, împotriva voinţei divine, ca un musulman să aibă o asemenea orientare sexuală, deci un pederast arab este ca un anus contra naturii, prin urmare nu poate fi vorba decît de un banal caz, uşor de depistat, de taquiyya.
euNuke
2 August 2010erată
să nu le ceară drepturi de autor ‘nu’ este in plus.
bugsy
2 August 2010Cristina,
iti multumesc pentru cuvintele frumoase.
Nu prea sunt obisnuit cu asa ceva, ca atare ma simt oarecum jenat! Din nou, un sincer multumesc!
Cristina
2 August 2010Costin @18:
Despre asta spuneam:denominatiunile sunt foarte harnice si organizate!Ar fi un lucru minunat daca ne-am deranja si noi,ortodocsii,doar ni s-a poruncit sa vestim Cuvantul lui Dumnezeu!”Specialistii” lor au studii foarte serioase de Teologie-specifice sectei respective-de Psihologie (masterate, doctorate)!Se specializeaza in tehnici de manipulare,in Hipnoza, NLP-nu demonizez procedeele psihoterapeutice in sine,ci doar pe cei care stau prost la partea cu deontologia profesionala,care ataca libertatea de cugetare a omului,intoxicandu-l cu niste convingeri ce contravin celor 2000 de ani de crestinism ortodox-caci asta suntem ca neam-(fara a ataca pe cei de alta confesiune sau pe ateisti!),sunt pe avion mereu,indreptandu-se cu tinta precisa spre comunitati de romani din afara tarii,uitati de mult de noi!Tot ei se ocupa si de defavorizatii sortii din tara-umbla prin canale,pe la aurolaci si-i evanghelizeaza(de exemplu),au programe riguroase de recuperare a dependentilor de droguri, desigur,insotite de luminare spirituala!Exista in fiinta noastra o sete,un dor de Absolut,un loc gol,ce nu poate fi completat decat de Dumnezeu(Piatra Unghiului-fata de care constructia noastra nu e incheiata)!Si asta le ofera ei acestor debusolati!Am o colega,care face asta:ma irita la culme,dar nu pot sa nu respect serizitatea ei,pregatirea, devotamentul pentru „cauza”!Doar ca nu-i misionarism adevarat,neplatit,dimpotriva!Si felul in care denigreaza Ortodoxia…Dar mai bine va ofer un textul unui Power Point (fiinda ca nu am reusit sa-l incarc),realizat anul trecut,ca prezentare la un examen,desigur inspirat din lucrarile teologilor nostri ortodocsi:
Motto:
Daca omul este un strain,un “homeless” in universul social,Biserica ar trebui sa-I fie casa…(Berger)
1.Muntele Sinai este locul unde Moise a primit Tablele Legii;dar,asteptandu-l pe Moise,poporul ales isi face vitel de aur si se inchina la el…Deci,apare prima secta…!
2.Misune versus Prozelitism:
– Misiunea înseamnă împărtăşirea de viaţa iubirii treimice,avand ca mijloace Cuvântul Evangheliei şi Tainele dătătoare de har, prin care lucrează Duhul Adevărului.
– Misiunea promovează armonia, schimbarea lăuntrică, toleranţa religioasă;
– Misiunea oferă omului un model de vieţuire creştină după Hristos;
Prozelitismul foloseşte mijloace de racolare a membrilor altor comunităţi religioase, cu scopul adeziunii la noua denominaţiune. Convingerile persoanei sunt denigrate,răstălmăcite,falsificate în folosul sectei;
– Prozelitismul promovează ura faţă de fosta credinţă şi adepţii ei, dezbinare (în familie, grup), fundamentalismul şi intoleranţa în folosul noii denominaţiuni;
– Prozelitismul impune un set de reguli interne faţă de care adeptul trebuie să se supună necondiţionat
Cine adera la secte si de ce?
– dependentă (dorinta de a fi al cuiva; lipsa de încredere în sine)
– labilitate psihică (incapacitatea de a spune Nu)
– naivitate(capacitate redusa de a analiza critic afirmatiile cuiva)
–nevoie de răspunsuri absolute ,nerăbdarea de a obtine răspunsuri in ritmul impus de Dumnezeu,cel care poate fi suportat de catre om!
– deziluzie culturală (înstrăinare, nemultumire de conditia socială)
–căutarea de sensuri spirituale.
– singurătate si lipsa prietenilor; secta oferă peste noapte o viata sociala.
– ignorantă fată de modurile în care un grup poate manipula individul.
Cauzele aparitiei fenomenului sectar:
1.Neantelegerea Vechiului Testament, prin implinirea Noului Testament,ramanerea la ceremonii depasite,folosirea cartilor apocrife-Evanghelia lui Toma,Apocalipsa lui Pavel,etc.
2.Impletirea nereusita a culturii si filozofiei cu religia.
3.Justificarea credintei de catre secte prin diverse doctrine filozofice:idealismul platonic ,gnosticismul , sofismul, practice spiritiste,miscari religioase scientiste,teorii nihiliste,etc.
4.Necunoasterea tainelor vietii si disperarea in fata mortii.
Principalele puncte de doctrina,specifice protestantilor:
– Nu recunosc decat primele 4 Sinoade ecumenice,Sfanta Traditie este recunoscuta doar partial
– Mentin Crezul niceo-contantinopolitan cu formula Filioque
– Nu acorda importanta liberului –arbitru,omul si-a pierdut total chipul
– Sustin predestinarea
– Recunosc numai 2 Taine:Botezul si Cina Domnului
– Formulele doctrinare :Sola fide,sola gratia
– Prezenta Lui Hristos in Euharistie este relative-prezenta simbolica
– Neaga infailibilitatea
Bisericii si a Sinoadelor Ecumenice
– Simplifica cultul,calendarul,etc
Puncte doctrinare,specifice sectelor
– Duhul Sfant nu este o Persoana ,ci emanatie:principiu feminin sau masculin
– Iisus este creatura
– Sola Scriptura,prefera Vechiul Testament
– Mantuirea este primita ca dar,prin credinta,fara fapte
– Recunosc doar 2 Taine:Botezul si Cina Domnului
– Sambata este considerate zi de odihna
– Distinctia intre alimentele curate si necurate
– Data Parusiei
– Milenaristii
– Nu exista iad si chinuri de veci
– Nu toti recunosc Statul
– Neaga cinstirea Sfintilor,a Ingerilor,a Crucii,a moastelor si Icoanelor
– Nu se roaga pentru morti
– Nu postesc
– Nu depun juramant fata de Stat
– Nu admit preotia ierarhica
– Nu accepta binecuvantarea alimentelor
Cuvinte folosite de sectari pentru atragerea de noi membri:,in functie de grupul,persoana tinta:
1.Cautarea apartenentei: apartenenta,iubire,comunitate,comunicare,caldura,raport,grija,suport,prietenie,afectivitate,fraternitate,ajutor,solidaritate,intalnire,dialog,consolare,acceptare,intelegere,participare,apropiere,reciprocitate,a staimpreuna,impacare,toleranta,siguranta,refugiu,camin,protectie,mantuire,adapost.
2.Cautarea unor raspunsuri???? teologie noua,sincretista, propusa ca o noua revelatie,un adevar Nou,pentru acele persoane ce nu-l cunosc pe cel crestin-ortodox,directive foarte clare,referinta la o superioritate morala,dovezi cu privire la elemente supranaturale ca:glossolalia, transa, medium, profetii,posedare,etc.
3.Cautarea de integrare:sunt oameni ce experimenteaza o ruptura,neantelegeri cu parintii,cu profesorii,Biserica sau societatea.Se simt exclusi si vor o viziune religioasa care sa-I armonizeze,sa-I vindece,inclusiv trupeste.Termeni folositi:vindecare,includere,integritate, integrare,pace, bucurie, spontaneitate,creativitate,participare.
– In afara de aceste secte,in lume are loc un reviriment al cultelor pagane,specifice zonei-la noi avem pe P.Corut,dragul de el,care ne aminteste ca suntem fii ai lui Zamolxis…
– O alta moda de a face prozeliti,este folosind Internetul:poti si sa aprinzi o candela virtuala…
Fusesem de Sf.Pantelimon la o slujba de Acatist si o doamna, care fusese langa mine,imi spunea,(cu incredere in mutra mea cumsecade…):-„A,pai sa mergeti la Mormoni,sa vedeti ce minuni se fac acolo!”Sa ne punem bine si cu Dumnezeu si cu Mamona!Daca avem nevoie de semne si minuni…
Sper sa fie de folos!Doamne ajuta!
Cristina
2 August 2010Tema era „RELIGIA IN SOCIETATEA CONTEMPORANA”…
Cristina
2 August 2010Pt.Bugsy
???? >D<
calehari
2 August 2010Mollahul Hussein Obama,a aparat,cu ocazia IFTAR-ULUI organizat vineri la Casa Alba,dreptul musulmanilor de a construi moscheea Cordoba,aproape de locul atentatelor de la 11 septembrie 2001.Intr-o pledoarie pasionanta pentru libertatea cultului musulman OBAMA a spus:”Atata ca cetatean cat si ca presedinte(al cui presedinte?),cred ca musulmanii au acelasi drept de a-si practica religia ca oricine altcineva in aceasta tara.Acest lucru cuprinde bineinteles,dreptul de a construi o moschee si un centru comunitar pe o propietate privata in sudul Manhattan-ului”
In cursul discursului,OBAMA a atras atentia ca adevaratul adversar este AL-QUAIDA si nu conducatorii religiosi: „Sa ne amintim intotdeauna contra cui ne batem si pentru ce ne luptam.Inamicii nostrii nu respecta libertatea religiei.CAUZA AL-QUAIDA NU ESTE ISLAMUL,ESTE O DEFORMARE CARICATURALA A ISLAMULUI”, a explicat Mollahul ca sa priceapa toti rauvoitorii.El a continuat sa ne lumineze: „Acestia nu sunt conducatori religiosi,sunt teroristi care omoara barbati ,femei si copiii nevinovati.AL-QUAIDA A OMORAT MAI MULTI MUSULMANI DECAT PRACTICANTI AI ALTOR RELIGII „!!!!!.
Afland, ca de fapt AL-QUAIDA este o organizatie anti-musulmana,invitatii la IFTAR(membrii ai organizatiilor musulmane,soldati de confesiune musulmana,un congressman musulman si membrii ai corpului diplomatic) au aplaudat furtunos o TAQIYA memorabila.
Asa cum banuiam intr-o postare anterioara,tinuta doamnelor prezente la IFTAR, a fost……in ton cu evenimentul. ????
murfi
2 August 2010calehari
discursul mollahului
http://www.youtube.com/watch?v=_JeiJ6WbnVE
calehari
2 August 2010Celebrul cronicar monden bucurestean al sec.19,vestitul CLAYMOOR,ar fii descris,sunt sigur, cu mult talent „toaletele” doamnelor prezente, la de acum mult trambitatul IFTAR al lui OBAMA.Eu remarc doar,privind fotografiile care imortalizeaza evenimentul,privirile incarcate de dorin..,de admiratie,cu care unele tinere doamne,il tintuiesc pe marele FEDAYN,pardon HUSSEIN.Sper ca imaginatia sa-mi joace o festa si sa nu auzim,in zilele ce urmeaza de ceva Crime de onoare.
Asta pentru ca la „poze” se vor uita si rudele junelor admiratoare si lucru stiut,in RELIGIA PACII, obiceiurile se respecta cu sfintenie. ????
calehari
2 August 2010pt.murfi.Am urmarit discursul mollah-ului si ma intreb nelinistit (ar trebui sa spun CU GROAZA),ce ne rezerva viitorul? Este exagerat sa spui CU GROAZA ? Pai,cine isi putea imagina,imediat dupa atentatele din 11 septembrie, ca doar la 9 ani dupa asa o tragedie nationala,un presedinte musulman va sarbatori Ramadanul la Casa Alba si va milita pentru construirea unei moschei la locul tragediei ? NIMENI.
Drept urmare,imi permit sa o spun,ca cea mai mare victorie pentru islamisti nu sunt atentatele de la WTC,ci sosirea lui OBAMA la putere.Un proverb chinez spune ca „Un drum de 1000 km.incepe cu un pas”.Alegerea lui Obama este primul pas catre islamizarea Statelor Unite. Suna aiurea nu?
murfi
2 August 2010calehari
eu optez pentru „ingrijorat”
poate reusi taqiya asupra tuturor uneori, poate inclusiv reusi intotdeauna asupra unora, insa taqiya nu va putea izbindi asupra tuturor oamenilor tot timpul
calehari
2 August 2010pt.murfi.Nu te pot contrazice,pentru ca aforismul asta este probat de ISTORIE.Gandul ma duce totusi,la CELE 3 CASE ALE ISLAMULUI : DAR AL ISLAM -Casa Islamului- , DAR AL HARB -Casa Razboiului- si DAR AL SULH -CASA ALBA – ????
murfi
2 August 2010????
euNuke
2 August 2010discursul pro-islamic afişat de obama tot mai frecvent şi fără rezerve şi, mai ales, cuvîntările in favoarea construirii fără restricţii a moscheilor pe teritoriul us, sînt elementele unei ştiri foarte bune pentru lumea liberă. este in primul rînd un semn că Islamul nu mai are răbdare şi se precipită in acţiuni vizibile de împăunare care conduc inevitabil la darea in vileag a căpuşelor taquiyya sădite in trupurile vlăguite ale occidentului. de asemenea, aplombul lui obama cel guraliv vorbeşte de la sine despre slăbiciunea forţelor globale islamiste care, iată, au nevoie pentru obţinerea aprobării pentru o amărîtă de cocioabă de susţinerea publică a unui ditamai manciurian cu riscul de a-i divulga şi distruge definitiv credibilitatea, asta fiind partea care mă satisface cel mai mult in vestea asta care ne reaminteşte că ritualurile sinistrei secte islamice s-au globalizat pînă la a modifica dieta casei albe. Preşedintele US nu are voie să se pronunţe in favoarea unei religii şi nici să facă presiuni şi trafic de influenţă asupra autorităţilor locale in vederea facilitării unor avize speciale [ţinînd cont de locaţia specială] pentru un anume cult, ca atare declaraţiile lui sînt pur şi simplu in contra spiritului constituţiei americane, iar slovele false revărsate in apărarea unei aşa-zise libertăţi religioase sînt penale şi neruşinate, denotă încă o dată şi cu accente solide trădarea de care face vinovat acest eunuc pestilenţial tare iubit de muştele americii. deci un motiv de bucurie pentru noi…obama se scufundă încet dar sigur in propriile emanaţii abjecte. deci e de bine: nenorocitul îşi dă arama pe faţa ca un nătărău.
putem observa cu această ocazie şi un soi de competiţie morbidă între eunucii occidentali-papugii ai islamului – menită să hotărască cel mai umil şi mai zelos şi mai zgomotos susţinător al islamului, mă refer desigur la strigările recente dinspre galeria huliganilor britanici castraţi de paşalele otomane care s-au întrecut in pupături şi osanale închinate semilunii cu administraţia obamiană. iarăşi e de bine…tot circul ăsta cu eunuci teribili e prilej de veselie, au depăşit orice limită a ridicolului şi au trecut in lumea fabulei, împlininindu-şi vocaţia de bufoni cu roluri meschine de pitici de lut ce se rostogolesc caraghios printre artezienele unor şeici dilii spre distracţia şi liniştirea acestor suflete zdruncinate.
murfi
2 August 2010euNuke
nu si daca obama va sustine cu aceeasi pasiune si celalalt mare simbol al libertatii barbatului american musulman de a dispune de propriul corp, al deschiderii sale fata de alti barbati musulmani sau, de ce nu, chiar crestini sau evrei, al luptei impotriva stereotipului barbatului musulman insensibil, paros si preocupat doar de chestiuni razboinice; vorbesc, evident, de circiuma al gayeda de vizavi
calehari
2 August 2010CNN a realizat saptamana aceasta un sondaj, care arata ca 68 % dintre alegatorii americani se opun construirii moscheii langa GROUND ZERO.Opozitia crescanda a opiniei publice, a contribuit la decizia guvernatorului statului NEW YORK,David Paterson,de a negocia o solutie care sa permita mutarea amplasamentului constructiei.El a facut pe 12 aug. o oferta imamului Feisal Abdul Rauf,initiatorul si creerul acestei initiative,propunandu-i un ajutor financiar in cazul cand accepta un alt amplasament pentru construirea moscheii.Imamul a respins oferta.Vom vedea si de ce.Ziarul Washington Times anunta in data de 10 aug.in cadrul unui articol,ca Departamentul de Stat, il trimite pe Imam-ul Feisal Abdul Rauf,intr-un turneu in Orientul Mijlociu :Arabia Saudita,Dubai,Abu Dhabi,Bahrein,Quatar, pentru a „Favoriza o mai buna intelegere asupra Islamului si comunitatii musulmane din Statele Unite „.In realitate se pare ca va fii vorba de un turneu pentru colectarea de fonduri care sa permita constructia moscheii ce va diviza America.Ziarul arata ca finantand calatoria Imam-ului,Departamentul de Stat,sprijina pe fata construirea moscheii.Discursul lui Obama de ieri dovedeste cat de adevarata s-a dovedit supozitia ziarului.
Imam-ul Rauf a refuzat sa dezvaluie pana acum,cum isi va finanta costisitoarea sa initiativa.Acum este clar: BANII VOR MIROSI A PETROL ARAB.
costin
2 August 2010o discutie… Ground Zero -OBAMA ARE sau NU DREPTATE?
costin
2 August 2010Obama vs. The Survivors of 9/11
continuare
The LA Times: Barack Obama issues special Ramadan message
dr pepper
2 August 2010Obama’s comments take mosque story national
app de „discriminare” si „ura rasiala”:
http://news.yahoo.com/video/po…..o=21396626
( min 4:40)
fata lui krauthammer face toti banii ????
costin
2 August 2010Dems Outraged Over Obama’s Ground Zero Mosque Comments
Obama: Psych!… Just Kidding About That Ground Zero Mosque
abbu
2 August 2010Cristina si ceilalti comentatori.
ati exprimat mult mai bine ca mine ceea ce simtla aflarea acestei vesti.
se pare insa ca „haina face pe om ” este de neinlaturat si face parte din viata noastra cea de toate zilele.
daca popii sisi pun pietre pretioase Swarowsky,pe vesmintele milei si modestiei crestinesti,se pare ca totul este permis.
iar daca este asa si daca suntem in MEGA-America,desiur ca si crstinii merita un monument,o biserica,un locas de cult pe masura locului unde totul este MEGA.
in virtutea constitutiei americane si musulmanii merita acelas lucru…
ramane numai de discutat LOCUL
ei bine am surpriza,eu care urmaresc site-urile musulmane din Romania sa nu citesc NIMIC despre acest subiect…
pana azi cind singura reactie este de suspiciune….si nu de satisfactie..
stiu ei ceea ce noi nu stim ??
Hatice,pe Islamul azi…(nu al meu ,ala original !!)
Nu vi se pare cam dubios treba asta…la 11 septembrie acelea turnuri (cica)au fost lovite de musulmani,dupa care musulmanii din lume au primit stampila de teroristi,si acum in acelasi loc se face moscheee…..
Nu credeti ca este un nou joc al Americii asupra musulmanilor…
Americanii care inca nu stiu adevarul despre incidentul 9/11 poarta ura pe musulmani si Islam,ma tem ca dupa constructia moscheii la scurt timp acesta va fi atacata/demolata de extremistii americani.
euNuke
2 August 2010a merita nu este acelaşi lucru cu a fi îndreptăţit, meritele nu au nimic de-a face cu drepturile şi libertăţile şi nu-i de mirare că un musulman nu înţelege aceste concepte şi îndrăzneşte să critice aplicarea normei constituţionale americane, dar realitatea banală este că in US nu există nicio grupare extremistă creştină sau altcumva care să fi contestat dreptul musulmanilor de a-şi construi lăcaşe de cult spre deosebire de toate ţările islamice de pe acest pămînt care au restrîns sau chiar anulat ctitorirea bisericilor creştine, ba chiar in unele state islamice se distrug sau se incendiază vechile lăcaşuri laolaltă cu idolii celorlalte religii autohtone. Tot islamul politic şi statal este împinzit de regimuri extremiste – o realitate cruntă pe care orice musulman, oricît de moderat s-ar pretinde- evită să o evidenţieze ba chiar o contestă cu neruşinare in contextul polemicilor pe tema drepturile religioase. Scurt pe doi: in Islam, in cadrul daralislam dar şi in afara lui in zonele acaparate de imami, nu există libertăţi religioase şi nici toleranţă religioasă disipată in mentalul colectiv, iar noţiunea de egalitate in drepturi confesionale este pur şi simplu inexistentă in minţile cetăţenilor acestor state totalitare şi parţial sau total teocratizate. Ca atare, despre merit…asta este o nouă culme a tupeului…musulmanii nu merită nimic din partea Occidentului, poate doar un şut in fundul lor lăbărţat ilicit prin imigraţia controlată de imamii turbaţi ai wahabismului. Islamul nu merită nicio moschee in NY şi nici nu au dreptul de a impune prezenţa megalomanică unde vrea fesul lor, adică in inima Manhattanului. Nu există dreptul absolut de a construi lăcaşe de cult oriunde i s-ar năzări unui cleric scrîntit cu idei năstruşnice despre împăciuire, libertatea religioasă este îndeobşte individuală, nu colectivă şi este întotdeauna filtrată de voinţa autorităţilor şi comunităţilor locale, iar dacă oamenii locului nu vor cazarmă islamică in preajmă atunci dreptul şi obligaţia morală a imamului faisal este să se care şi să caute o comunitate mai tolerantă, adică mai deschisă la compromisul mercantil, undeva mai la marginea oraşului unde sălăşluiesc gloatele de imigranţi africani şi asiatici. Orice justificare elaborată de mazetele islamice intrate in joaca acesta nebunească şi menită să explice favorabil opoziţia americanilor la asemenea proiecte odioase ce vizează pîngărirea unor locuri sacre şi dureroase pentru memoria noastră, orice astfel de justificare este o formă de paranoia colectivă ce caracterizează micile haite virtuale de musulmani ce au descoperit scrisul şi-l folosesc in acelaşi scop ca şi războinicii analfabeţi- întru ruinarea temeliilor raţionale ale civilizaţiei noastre cu delirul lor verbal trepidant, cu tezele conspiraţiioniste demente emise sacadat pe ritmuri de pichamăr, cu himere autovictimizatoare de un grotesc cutremurător şi cu aluzii acide şi imunde despre inteligenţa şi cultura americanilor care, vezi doamne, sînt prea proşti ca să priceapă adevărul lor, adevărul revelat numai musulmanilor, cum că turnurile gemene au fost secerate de semenii lor americani sau de micii satanişti, evreii. noi, proştii şi ignoranţii din occident, cunoaştem aceste teorii abracadabrante şi de obicei le trecem cu vederea, rîdem in sinea noastră şi ne vedem de treabă, dar de data asta inepţia conspiraţiei pe termen lung ce ar viza distrugerea moscheii inexistente dar autorizate tocmai in ideea unei viitoare demolări, inepţia asta monumentală merită trecută in revistă pe post de culme a prostiei obscurantiste, ceva ce nicio poveste a prostiei nu a reuşit incă să închpuiască, o nerozenie fără seamăn care ne îndeamnă la un gest firesc, că, deh, aceşti tăntălăi merită şi ei ceva, -aprecierea noastră pentru imaginaţia lor bogată şi bolnavă, o apreciere fizică, palpabilă ce ar consta într-un desant inopinat de salvări in mahalalele occidentale înţesate de această formă de fasonerie islamică unde sînt ţesute iţele nebuniilor ce agită căpşoarele ş-aşa încinse ale musulmanilor, o flotă de salvări ce ar trebui să grebleze comunităţile năstruşnice şi năbădăioase şi să umple cîteva ospicii cu specia cea mai violentă a semilunaticilor ce aiurează încă in libertate tocmai pe tema libertăţii. balul s-a terminat, iar cei rămaşi in urmă la tropăit pe mese ar cam fi cazul şi timpul să fie conduşi la spital in vederea unui control psihiatric.
dr pepper
2 August 2010app de:
americanii sunt mintiti constant de socialisti si islamisti despre ce s’a intamplat pe unsprezece septembrie.
de atunci au existat si alte atentate.
Fort Hood unde maiorul Nidal Malik Hasan a deschis focul asupra soldatilor neinarmati din incinta cazarmii ucigand 13 soldati si ranind 30.
media l’a zugravit ca pe o victima a sistemului…
Detroit, nigerianul Umar Farouk Abdulmutallab a incercat sa arunce in aer un avion deasupra orasului de craciun.
‘Bin Laden’ claims responsibility for Christmas Day bomb attempt
media a fost sceptica in ce priveste „bomba din chiloti” sau ca acesta ar fi fost antrenat de fanaticii islamici.
Vestitul Times square din New York city, Faisal Shahzad a incarcat un SUV plin cu explozibili si numai providenta a facut ca acesta sa nu sara in aer.
Officials: Replica shows NY bomb could have killed
La acel moment primarul liberal orasului New York a afirmat initial ca nu este vorba de un atentat ca apoi sa revina si sa afirme un „teabagger” suparat pe health care e probabil vinovat.
si asta dupa ce Najibullah Zazi a avut si el o incercare esuata de a arunca in aer metroul din NYC.
si appropos de incercari esuate ar trebui amintit si Shaker Masri
iar daca stai si rasfoiesti internetul vei gasi nenumarate sstiri unde americanii sunt mintiti despre teroristii musulmani:
http://articles.latimes.com/20…..-2009dec15
si aici este lista wikipedia cu moscheele din Statele Unite:
http://en.wikipedia.org/wiki/L…..ted_States
si te intrebi, oare cat de rasisti sunt americanii si cat de impotriva constitutiei?
abbu
2 August 2010@euNuke,
buna seara,esti suparat rau,dar parte din ce spui este realitate iar alta parte este ceea ce ai vrea sa fie realitate…si care inca nu este din pacate,asa ca sa nu slabim vigilenta
Cristina
2 August 2010Pt. Abbu si Patrupezi:
Mi-e greu sa va arat ce simt:e un destul jenant sa-ti expui sentimentele,dar in acest topic s-au adunat minunat mai multe fatetele ale aceleiasi realitati si va arat si culoarea celei care a fost propusa de Vlad si cum s-a reflectat,trecand prin prisma sufletului meu!Am crescut cu icoane in casa,cu candela aprinsa zi si noapte,ocrotindu-mi somnul de copil si intampinandu-ma cand veneam ca un taifun de la joaca!Mamaia mea a fost cea care mi-a unit degetele micute in semnul Sfintei Cruci!Am invatat tacerea smerita in fata plansului ei la rugaciune din Acatistier si Psaltire-carti inegrite de vreme si de praful depus peste lacrimile femeilor din neamul meu-pentru ca le-a murit barbatul,fiul,fratele in razboi,pentru ca le-au confiscat comunistii averea,pentru ca nu sunt copiii lor in pace,pentru indreptarea lor…!Una dintre icoanele care mi-au impodobit copilaria a fost cea a Sfantului Nicolae-sfantul vietii mele,cum Ii spun eu!Cand am vazut imaginile postate,am simtit ca zidurile Gemenilor s-au prabusit peste inima mea!De aceea-desi Vlad era necajit ca nu ma implic pe blog,stiind cat il pretuiesc-nu as fi facut-o totusi (pentru ca eu despre islam nu stiam prea multe-si nu nici nu as fi stiut,daca nu va “intalneam” pe voi),daca nu as fi fost atat de puternic marcata de acele imagini!Am limbajul specific Bisericii,care poate pare arhaic si imi cenzurez mereu tendinta de a vorbi mai mult despre Ea,pentru ca nu vreau sa obosesc,sa indepartez,prin abuz,pe cei care sunt inca nehotarati spre ce sa se indrepte! Dar daca Biserica-fiind Mireasa Lui Hristos,e firesc sa-L astepte frumos impodobita,la fel si preotii ei,Hristos vine si in cea mai micuta camara-cea a inimii omului!Dar aceasta camara nu are “maner” decat pe dinauntru!El bate smerit,dar numai noi putem decide daca sa-I deschidem si sa-L primim sau nu! S-a smerit El si s-a pogorat la conditia de om-Dumnezeu fiind,nu s-a rusinat sa se nasca intr-o pestera saraca,sa fie asezat in ieslea animalelor,care L-au incalzit cu rasuflarea lor nevinovata!Vine si in cort-venea si in catacombe!
Dar acei crestini din America erau indreptatiti sa-L astepte intr-o Biserica adevarata!Cat tupeu sa ceri sa faci moschee, intr-un loc atat de sensibil,cu o asemenea incarcatura pentru natiunea americana!Si cat de ciudat sa ti se acorde acest drept!Urmarind analiza voastra a fost-pentru mine-ca si cum as fi asistat la nasterea unui articol genial,intr-o cafenea literara,in care se se intalnesc spiritele cele mai ascutite ale vremii,aruncandu-si de la o masa la alta,sclipirile de gand si umorul cel mai fin!Un privilegiu!
calehari
2 August 2010Pt.abbu.”Nu vi se pare cam dubios…. acele turnuri (cica) au fost lovite de musulmani….americanii inca nu stiu adevarul despre incidentul-Asta cu „incidentul” e tare,deci Atentat Terorist= Incident !!!-.Pai,totul a fost lamurit,AHMADIDEJAD a facut lumina ,aratandu-ne „adevarul”:Turnurile au fost doborate chiar de nemernicii de americani.Daca pana la declaratia lui,mai era ceva DUBIOS,acum cred ca americanii nu mai au dubii.Mult mai bine informata,decat AHMADINEJAD,ministra invatamantului din Finlanda(de,om cu scoala!)ne-a spus ADEVARUL despre cutremurul din Chile.El a fost provocat(surpriza ?)de catre Guvernul american.Intrebata fiind,de ce americanii n-au provocat cutremurul in Iran,n-a raspuns.Probabil ca o va face,cand va ajunge Prim-ministrul Finlandei.Cred in calitatile ei!Mai nou,tot americanii,folosind ARMA CLIMATICA,dupa cum ne -au anuntat informatele agentii de presa,au provocat devastatoarele incendii de padure din Rusia.
Totul este clar acum.MEGA-AMERICA a fost demascata.Nimeni nu mai are vreun dubiu.Doar eu ,mai am o intrebare:Cate moschei au atacat si demolat pana acum,extremistii americani?
PS.Asta nu o stiai:evreii au omorat in lagarele de exterminare,in al 2-lea razboi mondial,22 de milioane de musulmani. Nimeni nu trebuie sa aiba complexe,chestia asta va fii introdusa in cartile de istorie,peste vreo 50 de ani,daca ISLAMUL va cuceri lumea. ALLAH AKBAR ! ????
euNuke
2 August 2010abbu, ba tocmai că nu-s. dimpotrivă, îs tare bucuros de turnura dată conflictului cu islamul de gafa monumentală a celor 2 turbanaţi încrustaţi pe fruntea Americii, obama şi faisal, iar încăpăţănarea şi superbia lor mizerabilă aduce numai foloase nouă, fraierilor de occidentali, şi ne dă un ghiont nesperat in direcţia renunţării la marota toleranţei religioase şi a re- scrutării şi redefinirii acestei gîlcevi. războiul, cel adevărat, cu surle, trîmbiţe, suliţe şi rachete, se apropie cu paşi mari de tărîmul păcii-vîlvătaie şi va fi vai şi amar de cocioabele lor poleite cu aur negru cînd furia Apusului se va revărsa peste tiraniile islamice. agonia islamului este ilustrată de graba disperată a căpeteniilor musulmane de a profita de ultimii stropi de petrol, că deh, nici nu pot opri in loc megalomania emiratelor, aşa că in curînd o să trebuiască să ne pună pe tavă drept despăgubire pentru măcelurile petrecute şi pentru cele viitoare cîte-un zăcămînt petrolifer cu tot cu emirat cam la un an, iar in 10 ani ruinele umane ale opulenţei arabe o să uite cu totul de vechii şi nătărăii conducători spărgători de pepite la gura corturilor de diamant. să zică merci că deja le-au sosit salvatorii, investitorii germani, americani, chinezi şi japonezi să le strîngă pe făraş urbele dezmembrate de nebunia şeicilor.
Panseluta
2 August 2010vlad:
Multumita lui Rush Limbaugh si a lui Mark Levin, printre altii, povestea locala a bisericii Sf Nicolae din Manhattan a devenit, de doua zile, o poveste–si o rusine–nationala. Americani care, inainte, nu stiau mai nimic despre crestinismul ortodox, simt nevoia sa-si exprime indignarea la posturile de radio. Minunea minunilor, am auzit chiar acum un musulman opus moscheii care propune ca musulmanii loiali SUA sa doneze bani pentru reconstruirea bisericii ortodoxe.
Jihadistii, Obama si idiotul de Bloomberg habar n-au ce-au declansat. De cind traiesc in tara asta n-am auzit asa minie impotriva clasei politice plutocratice conducatoare si a elitelor academice comuniste in care clasa politica de azi isi are radacinile.
Pun pariu ca se trag sfori uriase la stinga ca jihadistii sa-si retraga propunerea, pentru ca situatia a devenit incendiara: de acum si pina la alegerile din noiembrie fiecare candidat democrat la un scaun in Congres se va confrunta cu intrebarea: Sprijiniti construirea unei moschei la Ground Zero? Harry Reid, liderul majoritatii democrate in Senat, un leftist jurat care se bate pentru viata sa politica in Nevada impotriva conservatoarei Sharron Angle, a declarat, intr-un final, ca moscheea ar trebui construita altundeva. Ascultindu-i declaratia e imposibil sa nu tragi concluzia ca e o manevra tactica. Tipul pare sa mestece sticla pisata.
Panseluta
2 August 2010Wafa Sultan impotriva shariei:
http://www.youtube.com/watch?v=uM4ODjVMc2s
vlad
2 August 2010da, panseluta
uite şi aici (cu VIDEO):
Ground Zero Church will not be rebuilt
Panseluta
2 August 2010vlad @ 84:
Da, am aflat, si nu ma mira.
O mare parte de vina o poarta „comunitatea” crestina ortodoxa din SUA, care e profund dezbinata, fragmentata de sciziuni (ca sa nu le zic „schisme”) intre diversele biserici, de animozitati locale si etnice si lupte pentru putere si „adevarata ortodoxie”. Altfel zis, lupta pentru cel mai bun ciolan de la masa.
Arhiepiscopul Demetrios se ocupa nu de ortodoxie, ci de „Salvarea Planetei” in spirit ecologist pe motive teologale care au mai mult de-a face cu paginismul decit cu crestinismul.
Statistic, ortodocsii practicanti au acelasi procent in totalul populatiei ca musulmanii nou-veniti (0.6%). Diferenta de putere institutionala e, insa, imensa. Musulmanii, imbratisati de structurile stingii, isi avanseaza principiile peste tot, in primarii, in scoli, in parcuri de distractie
Crestinismul ortodox e neputincios si irelevant, politic si cultural, mai mult ca oricind in contextul de azi al SUA.
vlad
2 August 2010„I feel like this is 9/11 all over again”, „Building Islamic Center is the „Second Wave” of 9/11 Attacks”
calehari
2 August 2010Pt.Costin.Steve Emerson,expert anti-tero,a declarat intr-un interviu acordat lui Bill Bennet,ca saptamana viitoare,va face publice inregistrari cu continut exploziv,despre imam-ul Feisal Abdul Rauf. Sunt sigur ca tu poti sa faci rost,de mai multe informatii despre stirea asta.Inca ceva:Shari’ah Index Project,principala preocupare a lui Rauf,inaintea proiectului moscheii Cordoba.
vlad
2 August 2010Glenn Beck Show, o emisiune reușită pe subiect din 23 august
biteme@email.com
2 August 2010voi ortodocsii sunteti mai caini decat musulmanii. v-o spune un ateu.
Costin A.
2 August 2010corectie. o spune un idiot util. bai frate, de unde apar bîzdîgăniile astea?!
mihaela
2 August 2010Asta chiar ca e amuzant nu mai au ortodoxi unde sa se roage sa vina in romania ca se fac biserici in fiecare an si lumea le descopera decat de Paste si Craciun ce vreau sa stiu e asta e motivul pentru care comunitatea romana e dezbinata sau faptul ca romanii nostrii nu au fost niciodata uniti si in afara tarii va spun eu din proprie experienta mai mult faci treaba cu un strain decat cu connationalul tau
Rosu
2 August 2010@mihaela:
1. Nu ai punctuatie.
2. Se spune/scrie la singualr ortodox, la plural ortodocsi (pronuntat ortodokshi).
3. „lumea le descopera decat de Paste si Craciun” – doamna Geoana?
4. Experienta dumitale proprie este „decat” a dumitale.
Nu ai inteles mai nimic din postari, de altfel.
Mai multa atentie pentru ce se scrie ar fi un semn de respect pentru autorii acestui articol.