FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Obamajugend

1934

2008

Paralela nu este între Hitler şi Obama. Este între cultul personalităţii de atunci şi cel de acum. Este vorba despre exploatarea copiiilor şi tinerilor în scopuri propagandistice. Despre începutul tuturor totalitarismelor: prosternarea în faţa unui lider mesianic şi a unei cauze măreţe.

1934

Unsere Fahne flattert uns voran

Our flag flutters us in front.
Into the future we pull man for man
we march for Hitler
by night and by emergency
with the flag of the youth
for liberty and bread.
Our flag flutters us in front,
Our flag is the recent time.
And the flag leads us into the eternity!
The flag is more than death!

2008

We’re gonna change the world

We’re gonna spread happiness
We’re gonna spread freedom
Obama’s gonna change it
Obama’s gonna lead ‘em

We’re gonna change it
And rearrange it
We’re gonna change the world.

Now’s the moment, lift each voice to sing
Sing with all your heart!
For our children, for our families,
Nations all joined as one.
Sing for joy and sing abundant peace,
Courage, justice, hope!
Sing together, hold each precious hand,
Lifting each other up;
Sing for vision, sing for unity,
Lifting our hearts to Sing!

Sing…Vote

În cuvintele celor care îşi prostituează copiii pentru campania electorală a lui Barack Obama:

Sing for Change chronicles a recent Sunday afternoon, when 22 children, ages 5-12, gathered to sing original songs in the belief that their singing would lift up our communities for the coming election. Light, hope, courage and love shine through these nonvoting children who believe that their very best contribution to the Obama campaign is to sing.

Sing for Change was a confluence of hard work, good will, and shared vision. Inspired by ideas raised at a grassroots Obama fundraiser, a music teacher, Kathy Sawada, and the children composed and rehearsed the songs in less than two weeks. Several musicians heard of the effort and volunteered to accompany the children. Parents and older siblings designed and provided the T-Shirts and the banner. There’s a first for everything, but rarely do so many firsts come together at once: for the children and their parents, this is their first performance, first video, first banner, and first involvement with grassroots work on a presidential campaign.

What we accomplished in a few hours on a Sunday afternoon embodies the nature of the Obama campaign: its grassroots inspiration, its inclusiveness, its community building. People pitched in quickly for a cause that resonated with them. There were not many conditions: „Think this is a good idea? Want to help? Great. Sunday at 12:00.” At the heart of the project were 22 children and their music. The willingness of all involved to come together for them was a testament to our hope, unity, courage, joy and belief in the future represented by these children.

We are offering the video to everyone, the Obama campaign and all media with high hopes that we can all join together to Sing for Change.

Campania Obama a preluat încîntată producţia omagială şi a postat-o pe site-ul electoral, la https://my.barackobama.com/page/community/post/HopeTacos/gG59KJ (pagina a dispărut între timp).

Ce ramîn constante sînt tacticile de intimidare la adresa opoziţiei:
Obama Truth Squad using prosecutors to intimidate opposition

Încă un punct comun între atunci şi acum: în numele comunităţii şi al unui viitor luminos, libertatea de exprimare se limitează la ode şi elogii. Indiferent de exprimare: în scris, imagini sau muzica.

Pionieri pentru Obama

update
Hei, e ca în 1984 (cartea lui Orwell). Ministerul Adevărului din campania Obama a retras acum clipul video de pe YouTube. Deocamdată, am găsit o copie pe Metacafe… cît mai rezistă şi acolo. Rescrierea trecutului ca să justifice prezentul… Obama e uns cu toate alifiile.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Emil Borcean

Emil Borcean

71 Comments

  1. emma
    1 October 2008

    emilule . provocatorule . karl rove – bush`s brain – e un amator pe linga tine in demolare de images ????

    dar sa mergi asa de departe in trecut . oh man ????

    intr-un singur punct sunt dezamagita de republicani . nu au reusit sa gaseasca o blondina cu care barack ???? nu de alta dar atunci stiu cum arata campagne ????
    femeia alba e monopolul barbatului alb ???? adica nu ???? atat femeia alba ( mai ales blonda :oops:) cat si „negru” in general. :mrgreen:

    oricum … merge si asa ????

  2. Imperialistu'
    1 October 2008

    Emma, lasa retorica tiermondista ca zau nu e cazul ???? . De ce nu te zgarie si pe tine manifestarile astea cum ne deranjeaza pe noi? Tipii astia se folosesc de copii intr-un mod absolut josnic si m-as fi asteptat sa fi indignata la randu-ti. Indiferent cine ar fi facut asta, tot era condamnabil. Cum insa vine din partea lui Obama, nenea ala cu o multime de alte probleme (mai nou legate de rolul lui in „afacerea” Fannie Mae), e cu atat mai grav.

    Completare: daca vezi ceva asemanator la McCain, sa ne spui. Sunt gata insa sa fac pariu pe o suma f. mare ca nu vei gasi asa ceva la McCain. Nu pentru ca McCain ar fi perfect – departe de asa ceva -, dar unele lucruri nu se fac.

  3. Imperialistu'
    1 October 2008

    Si da, l-au scos si de pe Metacafe. Noroc ca l-am gasit in alta parte pe YouTube. Traiasca Vdownloader! Mai devreme era si aici, dar the Obamessiah a incercat sa treaca la damage control.


    Deodata Brave New Obamaian World nu mai suna asa amuzant. ????

  4. emma
    1 October 2008

    pai mon cher : pe mine ma indigna multe . de exemplu ma indigna nu numai atat . ma mai indigna si cand tipii aia de la u.s. army se duc si racoleaza tineri de 17 ani negrii din familii sarace din getto-uri si le ofera cate 5.000 $ pentru ca sa ai trimita in irak. adica de aici incolo ma indigna – din cauza ca vin fara maini si picioare . in cel mai fericit caz . unii chiar in sicriu.
    dar ai dreptate . imi cer scuze . ma indigna . ma indigna o lume care este din ce in ce mai schizofrenica pentru ca valorile de masura s-au schimbat drastic ????

    nu te supara pe mine domnul meu . oricum ar fi …nu are rost sa ne zvarcolim in iadul lui hieronymus. caci daca ar fi dupa tot ce ne ofera politica in general prin intermediul mediilor – de mult as fi alunecat si eu in fantana precum narciss ????
    si inca ceva … nu avem voie sa ne involvam emotional prea puternic – sa privim totul fara o oarecare distanta sanatoasa altminteri riscam nu numai sa cadem in fantana ci intr-o forma complicata de depresie ????

    te sarutez !

  5. Julia
    1 October 2008

    Da! observatia este absolut bine-venita. Totusi, ceea ce mi se pare un pic exagerat este ca vorbim despre totalitarism atunci cand vine vorba de America. :)) Este vorba totusi despre cea mai veche democratie, oamenii aia au exercitiul democratiei si al exercitarii dreptului la opinie, astfel incat este putin probabil ca Obama sa hipnotizeze mase de oameni fara sa fie nimeni care sa protesteze in vre-un fel. Asta este probabil si motivul pentru care videoclipul a fost scos, probabil ca s-au gasit multi care au semnalat in termeni critici, imensa greseala.

    Cat despre copii si campanii electorale, de ce sa ne mire atat?! Este doar mitologie, stiti voi, chestia aia cu ‘Lasati copiii sa vina la mine!’. Cred ca se intampla peste tot in lume strategia asta, iar daca Basescu se duce si vorbeste la deschiderea anului scolar si copii ii mai si pregatesc o serbare, asta nu inseamna ca vorbim despre inceputul unui totalitarism. Sunt destui care apoi pot sa comenteze gestul lui Basescu, sa se revolte, sa comenteze. So, it’s just usual…

    (:) Eu imi amintesc de strategia mult mai amuzanta folosita de Bill Clinton, cand inocentul motanel Socks de la Casa Alba devenise ‘vedeta’, doar in scopuri electorale).

    Ceea ce vreau eu sa spun, este ca de fapt exagerati faza cu liderul mesianic si multimea care se prosterneaza in fata lui, mai ales cand vorbim in acelasi timp despre libertatea exprimarii opiniei.

  6. Roxana Iordache
    1 October 2008

    @Imperialistu’. Partea proastă e că o parte din Lumea Liberă nu poate înţelege acest avertisment cu privire la o realitate sinistră pe care noi am trăit-o. America e patria libertăţii universale şi totodată, a inconştienţilor care o contestă pentru că nu ştiu ce înseamnă un regim totalitar.

    Obamamania sau sminteala care a cuprins o parte din America aminteşte flagrant de gauchismul franţuzesc care exalta „lumina din URSS”, împotriva convertiţilor pe cont propriu, ca Panait Istrati (vezi „Spovedanie pentru învinşi”) care aflaseră adevărul şi îl mărturiseau, în deşert, inconştienţilor din Lumea Liberă.

    Monica Lovinescu nu a putut publica, mai mulţi ani, cartea Adrianei Georgescu, „La început a fost sfârşitul”, exact din cauza acelei orbiri care cuprinsese, majoritar, Franţa şi care se aşează, din nou, ca un văl, pe ochii unei părţi a americanilor.

    Felicitări pentru tenacitatea ta!

  7. Dinny
    1 October 2008

    Pai expresia „tomatele sunt verzi inainte de a deveni rosii” are oarecare substrat, nu? ????

  8. emil
    1 October 2008

    Julia, ceea ce au facut acesti parinti cu copiii lor este scirbos, dar ce mi-a atras atentia a fost faptul ca site-ul oficial al campaniei Obama a preluat acest clip video si textul aferent. It takes two to tango. Preluind si insusindu-si acest gen de propaganda, campania Obama aproba si incurajeaza indoctrinarea copiiilor. Si da, asa ceva tradeaza o predispozitie catre totalitarism, este un inceput (la scara mica, evident) de totalitarism. Cred ca America cu un presedinte Obama va deveni totalitara? Nu. Dar metodele campaniei Obama apartin trusei de scule cu care altii, in alte conditii, au construit cu succes regimuri totalitare. Acest lucru il gasesc dezgustator. Iar referitor la libertatea de exprimare, aceste metode includ si tentativele de a pune botnita celor care se folosesc de libertatea lor de exprimare pentru a-l critica pe Obama. Vezi linkul din postare, dar nu strica sa citesti si:
    Obama’s Assault on the First Amendment

    Comparatia pe care o incerci cu sarbatorile scolare la care apare Basescu este fortata. Stii de vreun copil care i-a cintat lui Basescu ode in care sa il preaslaveasca? Stii de vreo instanta in care Basescu a incurajat copiii sa il „cinte”, asa cum a facut campania Obama? Stii de vreo instanta in care Basescu s-a folosit de copiii din scolile romanesti pentru a-si face propaganda politica?

    Sint de acord cu tine, producerea acestui clip tine de libertatea de exprimare. Bravo lor, acesti parinti sint liberi sa isi bata joc de proprii copii. La fel de libera a fost si campania Obama, de a prelua sau nu acest material. Alegind sa il preia si sa se foloseasca de el in scopuri de propaganda, campania Obama isi bate joc de copiii altora.

  9. Panseluta
    1 October 2008

    Julia:
    E o diferenta uriasa intre copiii impinsi inainte cu flori si saltati in brate pentru pupaturi oficiale la ocazii politice-religioase (cred ca Papa e pe primul loc la pupaturi de copii), pe de-o parte, si osanalele cu mesaj politic pe care copiii n-au cum sa-l inteleaga in slujba unei personalitati, pe de alta.
    Confunzi apelul emotional, telegenic si universal al copiilor in orice cultura–soarta lor e „exploatata” de mediile de informatie in orice catastrofa majora–cu manipularea mintilor naive ale copiilor, care n-au habar de politica, in folosul ideologic al parintilor si al alesului lor politic, instruiti, antrenati saptamina dupa saptamina sa recite robotic nu despre cum sa ai grija de higiena personala, cum sa aperi animalute nevinovate, cum sa reciclezi, cum sa economisesti din punguta, cum sa inveti mai bine aritmetica si geometria si engleza, cum sa pretuiesti cunosterea, cum sa-ti folosesti curiozitatea despre lume (inerenta copilului universal) uitindu-te la broaste si nori, la noroi si stele, la poezie si contabilitate), toate astea intr-o tara in care accesul la cunoastere e oferit din abundenta si pentru toti, in loc sa-i obligi sa scandeze idiotii despre salvarea Americii si lumii de catre Obama.

    Videoul e scabros.
    A apara ce-au facut parintii copiilor si Obama e dincolo de tragic. E de ultim prost gust.

  10. Paul
    1 October 2008

    http://www.thepeoplescube.com/ – un site foarte bun dupa parerea mea. Mult umor. Mult adevar.

  11. Julia
    1 October 2008

    Reiau: „Da! observatia este absolut bine-venita”. Nu aplaud echipa Obama pentru strategia aleasa.

    Eu am criticat paralela dusa prea in extrem cu totalitarismul si mi s-a parut greu imaginabil ca in tara aia sa ne punem problema existentei unui asemenea pericol.

    Da! este absolut josnic faptul ca in treaba asta serioasa a politicii si-au inclus copiii. Insa, ceea ce am vrut eu sa spun a fost ca daca totusi lucrul asta s-a intamplat, nu inteleg isteria cu totalitarismul, de vreme ce, se gasesc atat de multi in tara aia, care sa condamne un gest gresit si mai mult decat atat, o fac constienti de faptul ca au DREPTUL de a-si manifesta opinia si de a contesta.

    Pana una alta…eu cred ca exista probleme la fel de serioase care privesc copiii, despre care prea putin se vorbeste…pornografie, abuzuri, saracie…etc..etc…etc.

    Spre exemplu, post-ul asta…eu l-am privit si ca pe un alt argument impotriva lui Obama. Deci, indirect copiii au fost implicati si aici in jocul politic.

    Mie mi-ar placea sa vad si argumentele negative impotriva campaniei lui McCain, spre exemplu. Nu am timp sa urmaresc prea bine ceea ce se petrece acolo, nu am toate datele necesare ca sa pot sa imi exprim o opinie ferma de-o parte sau de alta a taberelor.

    Insa am libertatea de a fi un pic sceptica in privinta intentiilor argumentative. Care sigur, m-ar putea convinge! Aveti dreptate! Este josnic ce au facut. Dar…

  12. costin
    1 October 2008

    emma.. ca de obicei vb prostii. pe obama il scuzi pentru absolut orice, indiferent ce face, indiferent ce zice, cum se poarta sau ce nu face. nu conteaza, tu vei aduce vorba de bush sau de oricine altcineva. in afara sa acuzi lumea ca face „demolare de imagine” ai putea as te uiti la ce spune si sa iti dai cu parerea despre asta, nu sa vorbesti de barbati negri/albi si femei blonde/brunete.
    apropo, sintem vecini :))

    am iesit aseara cu 2 prieteni si un neamt din berlin, din vorba in vorba, am ajuns la socialism… la ce altceva (imigratia este subiect in care nu prea intri direct si chiar daca intri isi repede ca se schimba subiectul) dar ideea era. din vb in vb tipul spune la un moment dat: stii, dar, toata lumea are „dreptul sa traiasca”. bineinteles ca la el „dreptul la viata” insemna dreptul la casa, masina, mincare si bani de concediu in strainatete de la stat.
    ii explic ca pt mine dreptul la viata este altceva si apoi ca sa il provoc ii spuin: stii? wellfare state, nu e bun, e o prostie chiar si ajutorul social nu ar trebui sa se duca la orice puturos care un an nu are chef sa lucreze ci doar la cel care au intradevar pb f grave. dupa ce am terminat fraza, tipul a reactionat exact cum banuiam ca o va face, adica spunind: „ce? vorbesti serios? esti prost!” a uitat si de politetea germana si de orice. m-am facut ca nu il aud si am continuat. these people are lost…

  13. Francesco
    1 October 2008

    @Dinny: ai dreptate!

    @Paul: Bine ai venit! Multumim ptr. link, e grozav!

    @Julia: o sa continuam sa aducem la „lumina” exagerarile din campanie. Corect, un mare impact il are publicitatea negativa, anticampania, noi fiind de „partea cealalta” ne-am straduit sa il combatem pe Obama. Dar cu argumente, fara inventii si cautand sa evitam exagerarile. Ce-i drept, eu am „gresit” cand am postat o multime de caricaturi despre Obama si Rev. Wright. Totusi, este vorba de caricaturi, te uiti sau nu, rizi, zambesti sau nu-ti pasa, asta este.

  14. Panseluta
    1 October 2008

    Julia:

    Scrii:
    „Pana una alta…eu cred ca exista probleme la fel de serioase care privesc copiii, despre care prea putin se vorbeste…pornografie, abuzuri, saracie…etc..etc…etc.”

    Poate ca despre pornografie si abuzuri (probabil ca te-ai referit la abuzul sexual si a violenta) nu se vorbeste suficient, dar de vina sunt „progresistii”, in special in academia, in mass media, in big business–advertising–si in Hollywood, pentru care nu mai exista tabuuri sexuale:

    http://pajamasmedia.com/blog/t…..-children/

    Cit despre saracie, stii ca e un concept relativ, la scara politica-geografica mondiala si in interiorul Statelor Unite. In SUA, grupurile care sunt endemic „sarace” (din nou, relativ) sunt cele care depind de asistenta sociala de la o generatie la alta, nu pentru moment (mai toti americanii au trait pe ajutor social intre o slujba si alta).
    Statistic, ce determina diferenta intre cei care sunt saraci endemic si cei care trec prin vremuri grele e cultura careia ii apartin. Intr-o cultura ca cea a negrilor, in care circa 70% din copii se nasc din mame care nu au familii stabile, care au copii cu 4-5 tati diferiti si care n-au nici o contributie la cresterea copiilor fie pentru ca sunt in sistemul penitenciar sau fie ca si-au gasit alte partenere, saracia e asigurata din start.

    Hispanicii din SUA au luat-o pe urma negrilor. Celebrele valori de familie catolice ale hispanicilor sunt pe cale sa devina un mit, cu o rata de copii nascuti „din flori” in crestere, in timp ce alte grupuri–chinezii, vietnamezii, coreenii, indienii–isi continua traditia de integritate familiala si de prosperitate, la care se adauga o alta dimensiune: dragostea de studiu si de educatie.

    In regiunea mea, a Washingtonului, cele mai grave incidente de violenta impotriva copiilor sunt comise de negrii care traiesc din welfare, care au copii cu multipli parteneri sau cu parteneri care sunt tranzitorii prin viata copiilor, caz clasic de abuz sexual, sau care adopta copii pentru bani de la guvern:

    1. http://www.upi.com/Top_News/20…..200054851/

    2. http://abcnews.go.com/US/story…..038;page=1

    „Saracia” e un termen asa de flexibil si relativ ca mi-ar fi jena sa-l folosesc intr-o discutie logica si informata, avind in vedere toti parametrii. E un termen folosit ca tun ideologic, ca „Bau-Bau” si „Sperietoare” de cei cu instinct totalitar–gresesti asa de grav cind spui ca in America pericolul totalitar e minim; dimpotriva, e mai puternic ca oricind; l-am vazut crescind cu ochii mei; educatia, la toate nivelele, e corupta de ideologia totalitara.
    Mie chiar si un episod „minor” dintr-o campanie esentiala–sa nu ne imbatam cu apa rece: e un moment major, dintr-o campanie pentru Presedentie, si nu dintr-o tabara neonazista sau KKK–imi trage un nou semnal de alarma.
    Instinctul totalitar e mai viu ca oricind in America.
    N-am venit aici ca sa-l retraiesc, mai ales nu prin scirboasa robotizare a copiilor in stil Nord Coreean.

  15. Panseluta
    1 October 2008

    Citez:
    „pai mon cher : pe mine ma indigna multe . de exemplu ma indigna nu numai atat . ma mai indigna si cand tipii aia de la u.s. army se duc si racoleaza tineri de 17 ani negrii din familii sarace din getto-uri si le ofera cate 5.000 $ pentru ca sa ai trimita in irak. adica de aici incolo ma indigna – din cauza ca vin fara maini si picioare . in cel mai fericit caz . unii chiar in sicriu.”

    1. Inregistrarea in fortele armate ale SUA e voluntara. „Racolarea” depinde de decizia individuala. Nimeni nu le pune pistolul la timpla.
    2. In ghetto copiii de negri sunt destinati, statistic, unei vieti de criminaitate, in care cei mai multi masculi sunt morti inainte de a implini 40 de ani, sau exista in sistemul penitenciar. E povestea baietilor de 15-17 ani, din „familii” fara tati, care cauta o ancora, si o gasesc in economia de subsol.
    3. Armata le ofera negrilor, fara sa-i oblige, o cale afara din ghetto, din ciclul de subsistenta pe welfare si bani facuti din traficul de droguri, cu perspectiva unei cariere solide, oneste, cu studii platite de guvern.

  16. emma
    1 October 2008

    costin . dar nici cu politetea romaneasca nu mi-e rusine. ai tu un tic pentru interventii in ceea ce ma priveste. si nu inteleg de ce te repeti vesnic . vorbesc prostii. dar si tu .doar ca ale mele prostii sunt mai inteligente !
    si inca un lucru . tu vorbesti atat de multe prostii inca devii revoltator. vorbesti de o tara in care se munceste mai multe decat oriunde in europa . si mai de calitate. reduci totul acolo de parca oamenii ar traii pe ajutor social. o idiotenie . mai bine informeazate – ce nivel de trai este pe cap de locuitor. si ai un raspuns profesional.
    si nu imi place cand intervii pentru EMIL. numai pentru ca el imi face FITZE de EMO suparacios. atat.

  17. emma
    1 October 2008

    panseluta . da-o-ncolo de treaba . recunoaste ca ai inclinatii rasiste. nici nu ma supar . uite la ultimul tur a lui mccain – cred ca in virginia – votantii au recunoscut jurnalistului neamt ca au probleme cu obama pentru ca acesta este de culoare. si e clar . e onest .
    in rest vorbesti de ei intr-un hal fara de hal . de aceea e cum e – pentru ca nu se pun bani la dispozitie unei program de resocializare . doar nu sunt negrii cei din urma criminali. nici cu omul alb nu mi-a fost deloc „rusine” . de-a lungul istoriei .
    vezi ca si tanti aia condi rice – isi are radacinile pe plantajele de bumbac .
    in rest – dincolo de ironie – pentur mine „absolut josnic ” se defineste altfel . are un cuvant BUSH !

  18. emma
    1 October 2008

    si unde zici ca suntem vecini ? nu de alta – dar sa stiu unde sa ma duc si sa iti lipesc o tigaie in cap pentru obrazniciile tale !

  19. Julia
    1 October 2008

    Panseluta ????

    * de fiecare data, argumentul final si singurul care mA convinge in legatura cu o problematica departe de mine, pe care nu o simt si nu o traiesc pe propria-mi piele este similar cu ce ai spus tu aici: „Instinctul totalitar e mai viu ca oricind in America. N-am venit aici ca sa-l retraiesc, mai ales nu prin scirboasa robotizare a copiilor in stil Nord Coreean”.

    * am avut o reactie similara in Italia, cand o tanara de varsta mea imi intindea LOTTA COMUNISTA, publicatia partidului. M-am uitat la ea si i-am spus: „Nu stii ce vorbesti!”.

    * nu inteleg insa de ce nu imi dai dreptul sa am o opinie nuantata cu privire la un subiect. Francesco, spre exemplu, a inteles foarte bine mesajul pe care l-am transmis si mi-a raspuns simplu, iar argumentul lui ma face sa respect si sa apreciez, asa cum am facut mereu, demersul pe care si-l propun cei care scriu aici. Drept pentru care, interventiile mele legate de problematica articolului se opresc aici.

    *INSA, (trebuie sa deschid o mica paranteza) nu imi plac exprimari de genul: „A apara ce-au facut parintii copiilor si Obama e dincolo de tragic. E de ultim prost gust” si “Saracia” e un termen asa de flexibil si relativ ca mi-ar fi jena sa-l folosesc intr-o discutie logica si informata”, care denota jignirea. Adica tu, un om foarte inteligent, jignesti, dar o faci intr-un mod mult mai subtil…dar tot jignire se numeste, stil care trebuie sa subliniez…nu prea e demn de o discutie in care valide sunt argumentele…

    *imi place scurta trecere in revista a societatii americane asa cum ai vazut-o tu, cum ai simtit-o si cum o simti; e interesant ca fapt, ca experienta-felul in care un imigrant traieste, analizeaza si intelege, pana la urma, viata din tara de adoptie; dar din nou, nu pot sa nu intuiesc si in aceasta expunere, o mica strategie perfida…persuasiva…aceea de a-ti trage partenerul de discutie pe ‘un teren’ pe care nu il stapaneste…

    *in rest…va salut pe toti cei care scrieti aici ???? va apreciez, motiv pentru care va dedic un cantec care imi place mult acum:

    http://www.youtube.com/watch?v=HNIvAORNVhg

  20. emma
    1 October 2008

    typo:
    incat…devii
    mai mult (e)
    da-o-n-colo …
    unui program…
    ..din urma criminali …

    p.s. chestia cu „femeia alba si omul negru” …. se dorea a fi o gluma . nu se prea practia umorul in unele coltzuri ale lumii. ceea ce e trist. uneori sunteti atat de drepti de parca ati fi inghitit o coada de matura.
    in ceea ce ma priveste m-am saturat de idea fixa obama .

  21. Imperialistu'
    1 October 2008

    Nu ai dreptate in privinta soldatilor americani, Emma. Astea cu „numai saracii se duc in armata” („saracimea lupta razboaiele bogatanilor”) sunt simple clisee pe care am ajuns sa le internalizam datorita repetarii lor obsesive in media.

    Venitul familiilor din care provin soldatii americani
    US Wartime recruits by Household income 1

    US Wartime recruits by Household income 2

    Rising Income Level of US Military Recruits

    Soldatii americani, pe rasa
    US Military Recruits by Race

    Continuand la conditiile din ghettouri, ai citit cumva O America infricosatoare a lui Edward Behr? In functie de timp, o sa transcriu cateva chestii din ea. Din foarte multe puncte de vedere, cartea este un eye-opener. Eh, pentru a nu ma mai lungi, Behr mentioneaza studiile sociologice facute in comunitatile de negri si concluziile lor: familii dezbinate ( a se citi masculi feroce care is mai degraba players – stii despre ce vorbesc – decat oameni responsabili), criminalitate, droguri, moarte. Pentru care sunt vinovati numai ei.

    Nu poti sa negi, totusi, ca Germania are una dintre cele mai mari rate ale somajului din intreaga Uniune Europeana. Sa nu-mi spui ca nu sunt locuri de munca in Germania, refuz sa cred asa ceva. Numai ca nemtii prefera probabil sa stea acasa pe welfare in loc sa spele WC-uri/ dea cu matura/ orice alt munca perceputa drept injositoare. Pentru astea ii avem pe imigranti. Statul asistential – fie el si german – poarta o mare vina.

    In rest, de acord, ar trebui sa ramanem la o oarecare distanta de alegeri, evitand astfel o implicare mult prea puternica in campanie.

    Julia > Multumim pentru dedicatie si sper ca o sa mai intervii in discutii. ????

    Paul > Da, cunoastem The People Cube. Acum ceva timp, Emil, pe la inceputurile blogului, a adus vorba de el intr-un articol. E un site absolut fantastic. ????

  22. emma
    1 October 2008

    germania s-a reunit vlade . ceea ce a costat o imensa multime de miliarde de euro. germania a acordat azil politic refugiatilor din yugoslavia pe timp de razboi.

    pai sunt nemti / straini care muncesc de dimineata pana seara pe un venit sub nivelul permis prin lege . de aceea o frizerita de 25 ani care primeste un brutto de 800 euro si ai ramen 600 euro netto dupa impozitare si dupa ce a prestat 160 ore / luna , nu isi poate platia chiria, energia , alimentatia, imbracamintea. dar este necesar sa ramana pe piata de lucru de aceea sprijinul social suplimentar o sustine sa ramana profesional activa nu sa arunce slujba si sa se prostitueze.

    in randul – lenesilor cronici – dupa ultimele studii a rezultat ca tinerii intre 18-25 ani sunt clientii ajutorului social . a, si cei care urla in gura mare „afara cu strainii” neo-nazii de la pro-köln si alte npd-uri – nu au reusit sa afle cum se scrie LUCRU si nici ca are de-a face cu un job – pentru ca sunt niste lichele ingretosatoare care isi cunosc drepturile si stiu cum sa exploateze statul .
    in general strainii care vin din tari unde conditia sociala este precara – au un foarte mare potential de suferinta . ori acestia vor lua orice munca indiferent cum e platita din cauza ca sunt obisnuiti cu conditiile vitrege din tarile lor de origine.

    dar tinerii vlade , aia prosti , rasisti , cu lozinici defaimatoare – sunt o problema . intelegi ?

    cat despre soldatii americani – ti-a scapat tie ca george bush in acest an le-a scurtat pensiile ? programul pentru cei care se reintorc raniti adica veterani de razboi – demutilati in irak – nu mai este sprijinit financiar asa cum se cere . noroc ca democratii au facilitat infintarea centrelor de rehabilitare. in rest un job in army e mai bun decat un jaff de banca – dar daca acest lucru implica direct inrolarea in razboi – atunci e clar ca intotdeauna se v-a practica triajul rasial si social.
    vezi , istoria . vietnamul. cine a fost trimis in vietnam.

    in final nu sunt nici negrii , nici hispanioli de vina la ceea ce se intampla acum in america este rezultatul lacomiei de bani si putere a unui cerc de plutocrati absolut imorali.
    daca nu ati fi atat de fixati pe obama – ati reusi sa aflati ca multi americani din spatiul de mijloc al societatii sunt de parere ca impotriva lui bush si administratiei sale – ar trebui sa se deschida un : impeachment verfahren – multi merg atat de departe incat sunt de parere ca nu ar fi rau sa fie acuzat de hochverrats . oricum, istoricii , spun in unanimitate ca bush intra in istoria americii drept cel mai rau prezident pe care l-a avut tara vreaodata .

  23. Dinny
    1 October 2008

    Eu nu inteleg de ce e asa de greu de crezut ca se poate ajunge la totalitarism in USA ca oriunde altundeva. Ganditi-va ca in Roma antica, unde era bine consolidata republica, s-a trecut la imperiu prin numirea lui Caesar ca dictator pe viata.
    Firea umana nu cred sa se fi schimbat prea mult de atunci si pana acum.

  24. Tiberiu Florea
    1 October 2008

    Dinny, treceri bruşte la totalitarism într-o ţară ca America n-o să existe. Nu va prelua niciun dictator nebun puterea. Problema e cu libertăţile care dispar încet şi sigur.

    Am avut aseară o discuţie cu 3 persoane destul de inteligente. Una din Germania, una din Cehia şi una din State. Nimeni n-a fost de acord că ar trebui să aleagă cetăţeanul dacă vrea asigurare de sănătate sau bani pentru că „omul de rând ia decizii proaste pentru el şi familia lui şi trebuie forţat să ia deciziile bune, de exemplu prin asigurarea obligatorie”.

    Statul ştie mai bine decât tine. N-avem ţări libere şi ţări totalitare în Vest… avem ţări care sunt mai aproape şi ţări care sunt mai departe de rolul predominant al statului în viaţa omului. Din păcate, toate par să meargă în aceeaşi direcţie.

  25. Imperialistu'
    1 October 2008

    Corectitudinea politica , de ex., este un totalitarism care are putin de a face cu statul si are mult de a face cu terorismul intelectual. Totalitarismul nu are un singur chip si nu intotdeauna are legatura cu statul. Cine i-a obligat pe parintii astia sa spele creierele propriilor copii? Nimeni, au facut-o singuri, din proprie vointa. Asa au inteles ei ca participa la lupta electorala, atat i-a dus capul.

  26. Tiberiu Florea
    1 October 2008

    Eu sunt de acord cu voi: filmul cu puştii care-i cântă imnuri lui Obama e dezgustător. Părinţii lor s-au comportat execrabil. Dar nu cred că lucrurile de genul corectitudinii politice trebuie combătute în vreun fel, cu excepţia cazului în care sunt instituţionalizate.

    Nu sunt de acord cu „sisteme-fermoar” cum vor unele ţări din Europa şi America latină pentru a oferi acces cu forţa femeilor la guvernare. Nu sunt de acord cu „affirmative action” în instituţii educaţionale de stat. Dar în rest, un patron ar trebui să poată angaja pe criterii discriminatorii atât negative cât şi pozitive. Viaţa lui, capitalul lui, treaba lui.

    Problema e următoarea: mizeriile din tagma acţiunii afirmative ar fi respinse de piaţă pentru că nu sunt competitive. Dar e din ce în ce mai greu să vezi unde se termină piaţa şi începe guvernul…

  27. Panseluta
    1 October 2008

    emma:

    Scrii: „panseluta . da-o-ncolo de treaba . recunoaste ca ai inclinatii rasiste. nici nu ma supar.”

    Nici eu nu ma supar. M-a amuzat pentru ca m-ai confirmat asteptarile–stiam ca acuzatia va apare, cindva. Esti asa de previzibila, de fapt ca toti cei care recurg la acuzatia de rasism cind cineva–sau ceva, ca statisticile–arata adevarul despre starea actuala a culturii ghettoului, preluata de cultura populara dominata de albi. Negrii ca Shelby Steele si Thomas Sowell, care spun acelasi adevar, sunt catalogati ca „Uncle Tom”, aserviti albilor si tradatori ai rasei.

    Ai intrat intr-o aporie, ca toti cei care aplica rasismul la orice opinie, inclusiv la preferinele culinare, din care nu stiu cum vei iesi logic:
    1. Daca Obama nu cistiga, e din cauza rasismului (teoria suprema in cercurile de stinga de aici), chiar daca Obama a ajuns unde a ajuns cu sprijinul masiv al albilor, care sunt inca majoritatea cetatenilor din SUA–ca altfel nu iese la socoteala, doar daca nu cunosti demografia SUA.
    2. Daca Obama cistiga, albii si-au dat seama de calitatile lui de Mintuitor al Americii/umanitatii, dincolo de apartenenta lor la rasa alba, deci rasismul alb nu se (mai) aplica.

    P.S. Nu mai confunda Virginia cu West Virginia. Doua state diferite, demografii si economii diferite, istorii diferite. In Virginia, cu platitori de taxe uriase (din sfera inventivitatii tehnice, unde albii si orientalii exceleaza) Obama e pe primul loc.

  28. Panseluta
    1 October 2008

    Julia:

    Scrii: „dar din nou, nu pot sa nu intuiesc si in aceasta expunere, o mica strategie perfida…persuasiva…aceea de a-ti trage partenerul de discutie pe ‘un teren’ pe care nu il stapaneste…”

    De ce scrii pe un blog despre politica si societatea nord-americana care, conform afirmatiei tale, sunt un teren pe care nu-l „stapinesti”?

    Perfdia e delicioasa, de ambele parti.

  29. emma
    1 October 2008

    panseletta :
    imi e o foame de mor . dar hevanu` mi-e marton ca ma duc intai sa-mi caut flaconashele de saruri .
    duoamna profesoara . ma faci ko.
    sa fiu fix asa de previzibila ? sunt dezolata . pansi . dezolata .

    p.s. lasa fata-n-pace sa-si spuna parerea …madamette cherie … ca doar tu uiti mereu, mereu, mereu, ca politicienii aia pe care tot ai aperi cu inversunare – sunt reprezentatii poporului . duomna draga . adica gandesti fix ca si ei :mrgreen:

    oooo . vaaaai. simt ca leshin . si daca voi cadea ma voi lovi la cap ???? si poate cad intr-o pozitie indecenta si am pe mine fustitza de ieri caci acum am sosit home ???? …si poate mi se intrezareste din gresala ….”insulitza mea misterioasa” ???? pe blog de stock-konservativi …

  30. Imperialistu'
    1 October 2008

    Tiberiu > Universitatile americane nu au ajuns bastioane stangiste din cauza guvernului, asa ca nu are nici un sens sa exageram scotand statul drept tap ispasitor pentru orice nenorocire care a avut loc pe lumea asta. Corectitudinea politica este un proiect cultural al unor cercuri intelectuale initial restranse, dar foarte combative. Victoria lor in campusuri nu este o victorie a statului, macar pentru faptul ca vor sa destructureze statul si sa il redefineasca in termenii marxismului cultural.

    Panseluta > Perfidie? De unde pana unde? Nu este nevoie sa mergem mai departe decat trebuie. Fiecare poate sa vina pe orice blog vrea, indiferent de ce cunostinte are in domeniu (nimeni nu s-a nascut invatat), mai ales daca este interesat. Nu este de acord cu opiniile exprimate, isi formuleaza propriile pareri in legatura cu subiectul. Daca o face civilizat, fie acestea din urma si eronate, nu avem nici un motiv sa folosim un ton nepotrivit.

    Emma > Societatea germana s-a schimbat mult in ultimul secol si a trecut prin tot felul de etape. Ultima etapa suna a stat asistential + internationalism tembel + pacifism + „hai sa facem afaceri cu Rusia”. Scuza-ma, dar e departe de ceea ce imi doresc eu de la Germania. Pretentiile mele sunt mai mari atunci cand vine vorba de probabil a doua mare cultura europeana.

    Tinerii aia despre care ai scris mai sus sunt produsul societatii germane, asta iti scapa. Ei nu au aparut din neant. Nu, ei sunt rezultatul modului in care elitele germane au inteles sa gandeasca statul si societatea. Economicul poarta o mare vina, statul asistential avand prostul obicei de a crea dependenta in randul celor pe care chipurile ii ajuta. De ce sa muncesti cand poti sa nu o faci? De ce sa te chinui? Nu-i mai bine sa stai acasa asteptand banii statului cretinizat? Ba da, e mult mai bine.

    Acelasi lucru si pentru imigranti. Vai, nu te poti adapta? Nu ai de lucru? Nu vorbesti limba? Nici o problema! Te platim noi! Si ma rog de ce? Ca suntem buni. Fie vorba intre noi, mai degraba fraieri. Fireste, fraieri cu o parere foarte buna despre sine („noi nu suntem ca arogantii aia de americani. Nuuuu, noi respectam omul. Ii dam bani ca sa stea degeaba.”).

    Cat despre soldatii americani, ti-au scapat statisticile alea de mai sus? Incep sa cred ca ne contrazicem doar pentru a ne contrazice. Statistica de mai sus si iti spune foarte clar ca majoritatea covarsitoare a soldatilor americani este alba si vine din middle class. Cu alte cuvinte, „omul sarac si de culoare exploatat de albii rasisti din SUA” este doar un mit ideologic folosit de oameni care nu au pic de habar cu privire la realitatea din teren. Razboaiele sunt luptate tot de burghezul alb atat de injurat.

    daca nu ati fi atat de fixati pe obama – ati reusi sa aflati ca multi americani din spatiul de mijloc al societatii sunt de parere ca impotriva lui bush si administratiei sale – ar trebui sa se deschida un : impeachment verfahren – multi merg atat de departe incat sunt de parere ca nu ar fi rau sa fie acuzat de hochverrats . oricum, istoricii , spun in unanimitate ca bush intra in istoria americii drept cel mai rau prezident pe care l-a avut tara vreaodata .

    Dar asta stim de mult, Emma, numai ca nu ne intereseaza. De ce? Pentru ca masele* tembelizate de ura stupida nu au fost, nu sunt si nu vor fi vreodata un bun judecator. Cei care urla „impeach Bush!!!” sunt niste indivizi atat de dereglati, incat nici nu conteaza numarul lor. E de ajuns sa vezi ce cred acesti oameni – pentru care Bush este sursa RAULUI de pe lumea asta – pentru a-ti da seama ca trebuie ignorati printr-un dispret total, cel mult pusi la punct atunci cand nu se mai poate. Istoria il va judeca pe Bush, nu the Bush Derangement Syndrome Squad.

    P.S. Daca mass-media ar fi mai echilibrata, nu ar trebui sa ramanem atat de fixati pe Obama. Cum insa mass-media e profund ideologizata si intreaga lume il pupa in fund pe noul Mesia, nu vad nici o problema in demontarea piesa cu piesa a monumentului Barack Hussein Obama.

    * Si nu, masa nu ii exclude pe intelectualii cu pretentii. Din contra, e plina masa de stupizi cu diploma si aere.

    Oamenii pot fi impartiti in doua mari categorii: omul-masa si omul-elita. Omul-masa nu are spirit autocritic, este multumit de sine si vrea sa fie ca toti ceilalti. Omul-elita este cel care urmarste autoperfectionarea.

    Elita nu este definita in sens vertical. Nu avem o elita, ci elite: elita a muncitorilor, elita a agricultorilor, elita a functionarilor, elita a profesorilor, etc. Pentru a fi mai clar: categoria politicieni – avem politician-elita si politician-masa. Si tot asa.

  31. emma
    1 October 2008

    esti mega cool mon last amour . mein zooopa `onperialu` meu . innegalabilule. da tu in care categorie te incadrezi monshericu` ? in care elita ? daca in aia stii tu care ???? cea de mega -calitate , iata , m-am hotarat definitiv si irevocabil sa-ti trimit oficial cererea in casatorie per fedex . iti spal gulerele si manshetele de la camasa si iti pun mancarea in frigider dupa ce in prealabil fac efortul de a o transporta de la `melentara din coltz. ai lav iu beib ????

    stiu ???? nu-mi spune ! lasa-ma sa imi fac autocaracterizarea care nu e deloc magulitoare pentru mine :
    sunt personificarea stupiditatii. frivolitatii.vulgaritatii.proletarulushului.
    incultului.comunului ????
    si totusi gandeste-te la oferta mea ????

    te chisez ???? a ta per vecie emma
    de la modena ????

    p.s. intr-un puncto in dau dreptate . fiecare prost e capabil sa primesca o diploma .
    vezi mistaru` bush . una din ieil si una din harvardu`.
    apropos, dupa ce imi invit bunicii o data pe luna la masa – si lu bunicu ai ofer un pahar de vino roso – spicuiesti inglishu mai mistaux decat jorj cel nastrustic cauboi -…si defapt e doar — god fadar in hevan — prolet de numa `!

    paaaaa ????

    p.s. stiu . din nou. sunt o nesimtita . neserioasa . si cu mine omu nu poate duce o discutie in ramele decentzei . sa nu amintesc de logica si coerenta.
    in cazanu de smoala cu mine ????

  32. Imperialistu'
    1 October 2008

    Nu-i nevoie de cazanul de smoala, poate doar de ceva mai multa atentie. Nu am scris ce sustii tu ca as fi afirmat. Adevarat, am omis un „nu” in ultimul paragraf, dar cred ca era destul de clar ce am incercat sa spun, doar nu am dat exemplul ala de florile marului.

    Cat despre categorie, te las pe tine sa ghicesti, aducandu-ti aminte ca unele lucruri nu sunt negociabile. De ex. , statistica aia cu privire la soldatii americani. Ea exista si nu are nevoie de aprobarea mea sau a ta pentru a fi luata in seama.

  33. emma
    1 October 2008

    atat ? dar despre torentele meu de dragalashenii ….avalansha de declaratii de amor ….nu zici niente ?
    nu te pot corupe un peu … ? oooo….. sunt dezamagita .
    vezi, incep sa nu mai am succes la fractiunea revolutionara . deci. perioada mea de glorie incepe sa apuna.
    am sa-mi tai venele cu foarfeca de manichiura si sa privesc cum se scurge vitalul din mine ????
    daca ai constiinta … vei suferii chinui draconice ????

    pa …. ma zvarcolesc in adancimea suferintei pricinuita de indiferenta-ti ????

  34. Imperialistu'
    1 October 2008

    Torentele tale de dragalasenii erau cam ironice asa ca nu stiu ce vrei de la mine ???? .

  35. Tiberiu Florea
    1 October 2008

    Universitatile americane nu au ajuns bastioane stangiste din cauza guvernului, asa ca nu are nici un sens sa exageram scotand statul drept tap ispasitor pentru orice nenorocire care a avut loc pe lumea asta. Corectitudinea politica este un proiect cultural al unor cercuri intelectuale initial restranse, dar foarte combative. Victoria lor in campusuri nu este o victorie a statului, macar pentru faptul ca vor sa destructureze statul si sa il redefineasca in termenii marxismului cultural.

    Atunci nu văd problema. Nu-mi place că s-a ajuns la asta, dar elitele culturale nu au pentru ce să fie trase la răspundere altfel decât moral.

  36. Panseluta
    1 October 2008

    Julia,

    Am fost trasa de urechi pe buna dreptate.
    Am gresit si-mi cer scuze.

    Nu neg ca am un reflex combativ cind aud de „saracia” din SUA prezentata ca argument de baza a tuturor problemelor sociale. Saracia din multe zone ale Romaniei, de exemplu, e mult mai adevarata si mai infricosatoare.

  37. Imperialistu'
    1 October 2008

    Tiberiu > Pai, o sa vezi si tu care e problema, o sa dai piept mai des decat noi cu teroristii intelectuali.

    Roxana> Unde-mi sunt manierele? Of, am uitat sa iti multumesc pentru aprecieri. Asa ca… Multumesc ???? , DAR meritul trebuie impartit la toti de aici. Oricum ar fi, mai treci pe la noi, Roxana. ????

    Panseluta> ????

  38. Panseluta
    1 October 2008

    emma:

    Ai amenintzat cu ridicarea virtuala, in cyberspace, a fustitzei cu promisiunea unui „look” la „insulitza ta misterioasa” (??? De unde ti-a venit ideea ca ma intereseaza „chestia”?) ca sa nu raspunzi intrebarilor mele despre „rasismul” meu si al americanilor.
    E mai complicat decit sa-ti pui fustitzele-n cap, nu-i asa?

  39. Imperialistu'
    1 October 2008

    Obama says race isn’t holding him back

    Sen. Barack Obama (D-Ill.) is pointing to the success of his presidential campaign as a sign that voters won’t reject him based on race.

    “The fact of the matter is people have been continually looking for how race will impact this campaign,” Obama said in a satellite interview Friday with Washington’s WJLA ABC 7. “And yet, I’m here, 30 days out, competitive in Virginia.”

    Distanta mare de la „Did I mention that he is black?” la asta. Cred ca i se trage de la sondajele de opinie extrem de favorabile. :mrgreen:

  40. Panseluta
    1 October 2008

    Tiberiu si Imperialistu’:

    Amindoi aveti dreptate, partial.

    1. http://www.google.com/search?h…..oq=Bakke+v.

    2. http://en.wikipedia.org/wiki/Grutter_v._Bollinger

    „Grutter” a institutionalizat ideea ca „diversitatea” rasiala in invatamintul superior– adica amestecul de diverse rase (de fapt, culori ale pielii) — e importanta pentru formatia intelectuala si profesionala a studentului. Ideea de diversitate ideologica si culturala, care depaseste fragmentarea in rase si e mult mai importanta in evolutia ideilor, n-a fost un considerent in opinia Sandrei Day O’Connor, care a determinat votul final. E o opinie profund anti-constitutionala, care anuleaza Amendamentul 14 al Constitutiei , „equal protection to all citizens under the law”, amendament care urmarea egalitatea negrilor cu majoritatea alba in urma abolirii sclaviei, si care a fost rasturnat, de „Gutter”, in favoarea negrilor/minoritatilor „brune” si in detrimentul albilor/asiaticilor „galbeni” dar intelectual performanti–asiatici care n-au nici o vina in trecutul rasist al Statelor Unite.

    Ideea de ‘diversitatea rasiala’ in domeniul educatiei/intelectului e o prostie de proportii monumentale; s-a nascut in laboratoarele ideologice ale academiei/scolilor de drept din anii 60, si-si arata roadele in jurisprudenta de azi.

  41. Imperialistu'
    1 October 2008

    Multumesc, Panseluta, nu aveam habar despre cele doua procese. Din cate vad, scorul a fost foarte strans de fiecare data 5-4. Cu greu poti gasi explicatii pentru introducerea si apararea rasismului institutional. In cele din urma, asta este discriminarea pozitiva pe criteriu rasial: rasism institutional edulcorat in „actiune afirmativa”. Ha, ce gluma buna!

    Sunt curios cat de departe vom merge noi, romanii, in aceasta directii. Si la noi au introdus actiunea afirmativa prin locurile de le liceu si facultati pentru tigani. E adevarat, aceeasi masura exista si pentru basarabeni si alti romani din afara granitelor. Cumva trebuie schimbat sistemul: pe de o parte nu e normal sa nu incurajezi performanta, pe de alta parte trebuie facut in asa fel incat sa usurezi copiilor romani din afara* studiul in Tara, separand in acelasi timp graul de neghina.

    * din nefericire, printre ei sunt destui fara pic de dragoste fata de tara asta si poporul ei… oameni cu creierul spalat, care n-au idee de unde vin si incotro se indreapta.

  42. Tiberiu Florea
    1 October 2008

    „E adevarat, aceeasi masura exista si pentru basarabeni si alti romani din afara granitelor.”

    Am vrut sa scriu despre asta de mai multa vreme la mine pe blog… sincer, tind sa fiu de acord cu „affirmative action” pentru basarabeni si asta pentru impactul pe care-l va avea venirea lor aici in relatiile dintre Romania si Moldova.

    Din pacate insa, suna la fel cu ce se intampla in America… Si eu si ei avem cate un scop care depaseste limitele sistemului educational, principiu care poate nu e tocmai OK.

    Dar sunt doua nivele la care putem purta discutia. 1) E acceptabil ca ceva legat de o scoala / facultate PUBLICA sa aiba scopuri politice? 2) Daca da, in ce situatii?

    Eu as fi inclinat sa raspund ca are si ca e inacceptabil in forma americana si acceptabil in forma romaneasca pentru basarabeni (bucovineni, etc), nu pentru tigani sau alte minoritati. Si asta nu pentru ca as avea ceva cu tiganii ci pentru ca scopul nu e „justitie sociala” ci re-apropierea de partea tarii care ne-a fost confiscata de rusi.

  43. Panseluta
    1 October 2008

    Imperialistu’:
    Deciziile pe care le-am postat sunt epocale, la fel de importante ca Doe v. Wade (despre avorturi) si Brown v. The Board of Education (desegregarea scolilor).
    Mie mi-a fost greu, la inceput, sa inteleg ce importanta au deciziile partii judiciare ale guvernului american, bazate pe interpretarea Constitutiei, in societatea larga. In comunism nu existau gindire juridica si judiciar independent. Nu exista justitie pur si simplu. Cind auzeam de cutare ca e student la „drept” stiam toti ce inseamna asta: prezent si viitor securist. Multi dintre ei au facut Romania de dupa ’89.
    Chiar si acum justitia e libera doar de forma–e complet aservita puterii.

    Pe de alta parte, gindirea juridica e influentata de dinamica economica, sociala si culturala, de personalitati extraordinare, ca Lincoln–altfel nu s-ar fi ajuns la Amendamentul 14.

    In privinta basarabenilor nu pot sa spun mare lucru, decit ca au avut soarta cea mai tragica dintre romani. Poate stiti ca circula, de citeva saptamini, ideea ca moldovenii (din Republica Moldova) sunt „cea mai trista natie din lume”, cred ca in urma succesului piesei Sovianei Stanescu la New York, si, aparent, fara urma de apel la victimizare.

  44. emil
    1 October 2008

    Tiberiu.
    Raspuns la intrebarea 1. NU.
    Doi, faina postare cea cu Obama fata cu reactiunea. Mi-am dat seama ca si scena cu steagurile lui Pristanda se potriveste bine. E numai potrivita ca sa explice bugetul Obama. ????

  45. Tiberiu Florea
    1 October 2008

    Ca principiu într-o societate globală perfect funcţională în sarcinile sale de a garanta libertatea, viaţa şi proprietatea oamenilor, şi eu aş spune că nu.

    Dar lucrurile nu stau chiar aşa, şi până când vor sta, mai facem abatere şi de la principii.

    Trebuie să recunosc, sunt foarte „biased” în cazul cu studenţii basarabeni în România!

  46. emma
    1 October 2008

    eeeei … ma sherie cu palarie ???? ca tu esti poate cea care a participat drept co-autor la scrierea cartzuliei lui herr knigge :mrgreen: ca prea esti „moralizatoare” ????
    si da , panseea . e mai usor sa iti ridici fustitza-n-cap …atunci cand doresti sa provoci ???? uneori insa se rezolva de la sine … daca pici `peshtacular urmare a unui „leshin” ???? „cry:

    in rest , meine liebe , orice ti-as spune – tu ai niste idei de capsula si o vedere tunel . nu esti deloc pregatita sa privesti si o alta varianta . adica … nu esti suficient de flexibila . iti lipseste rutina .
    si apoi … este pentru mine inexplicabil cum cineva care pretinde a fi fost victima unui regim totalitar sa se pozitioneze atat de dusmanos vis-a-vis de randurile omenilor care sunt situati pe parte umbrita a societatii. acei oameni onesti care vor ramane condamnati a muncii o viata fara a li se dechide posibilitati ceva mai decente – din pricina ca in ultimii zeci ani – reprezentantii economiei internationale au devenit tot mai lipsiti de scrupule . imorali fara posibilitate de comparatie . daca nu cumva ti-a scapat – atat europenii cat si americanii ( abia acum dupa colapsul financiar ) – doresc sa reguleze sceneria „imperiilor financiare” tocmai ca aceasta sta ascunsa intr-un „film nebulos” asadar … este lipsit de transparentza si in acest fel inaccesibila controlului – care ar fi putut intampina preventiv o serie de neplaceri care au provocat criza economica.
    cat despre „negrii” da sunt de parere ca esti nu numai rasista ci ai inclinatii xenofobe. tocmai TU care esti o imigranta . sau gresesc. iti curge singe american in delicatele-ti vene ? ????
    cand te ascult cat de partinitoare esti si in privinta studiilor academice – ma duc mai departe si te acuz de misanthropie . da . mizantropie . tendezi sa separi societatea. sa dinamitezi puntea de legatura dintre bogat si sarac . sa monopolizezi inteligenta . ba nu ! sa o valorifici . sa o faci dependenta de contul bancar.

    dar voila ma chere … oricum – tu nu te poti niciodata ridica la nivelul meu humanist . caci vezi … rautatile tale le intampin mai nou cu un soi de „tandrete” . cu o forma de prietenie. doar pentru nu stiu exact care a fost geneza evolutiei tale in statele unite … si de ce ai devenit atat de incisiva. desigur in situatia in care acest lucru nu este o trasatura dominanta de caracter .

    te sarutez . a ta emma .

  47. emma
    1 October 2008

    si inca ceva : daca nu ai trait cumva intr-o stare comatoasa … nu ti-a scapat de asemenea ca in ultimii 10 ani ECONOMIA pe care o ridici in ceruri a avut atata libertate – ca niciodata in istorie . si mai mult . in detrimentul firmelor de mijloc care asigura societatii din totdeauna un pilon de sprijini . cand ti-am spus de HOOVER – a doar un exemplu din sutele de mii un de firme de traditie care au fost intemeiate pe baza unei concept de familie au fost inghitite si zvarlite in faliment . firme care au un trecut de peste 100 ani ( in cele mai multe cazuri) .

    deci penseza…pansea .
    si ti-as putea da exemple cu tona . da n-am chef ! imi merge pe nervul tolerantei atat politica .
    pa

  48. emma
    1 October 2008

    si am mai uitat ceva :

    eu nu sunt EMMA ENESCU alias emma338 nascuta in 1980 in bucuresti !

    eu sunt EMMA ENESCU punct . fara blog si care a carui anno nascendi este `78 . si cu bucurestii n-am nimic comun cel mult ma calca pe nervi – bucuresteanu – pentru ca il favorizez pe ardeleanu ala din vest respectiv centralu` mioritic ????

  49. emil
    1 October 2008

    Julia, cel putin cu mine ai nimerit-o. Imi place Nick Cave. Multam mult. Intorc dedicatia cu placere si iti trimit o piesa a favoritului meu. Hold On, de Tom Waits.




    Tom Waits – Hold On lyrics

  50. costin
    1 October 2008

    emma – berlin. dar nu stau mult, nu cred ca o sa ma prinzi ???? ma intorc in curind acasa si o sa am mai mult timp sa te iau la puricat :))

  51. Panseluta
    1 October 2008

    emil,
    Si mie-mi place mult Nick Cave. Cinta in seara asta in DC la Club 9:30. Si nu ma pot duce, mama ei de viata…

  52. Imperialistu'
    1 October 2008

    Tiberiu > Si eu sunt subiectiv fata de Basarabia si romanii din diaspora, tocmai de aceea zic ca e o mare dilema pentru mine. Politica afirmativa imi provoaca sila, dar nici nu stiu cum altfel s-ar putea face ceva pentru ei. Si asa facem prea putin… Cred insa ca pe termen lung trebuie schimbata politica, macar printr-o triere mai buna a candidatilor. Din pacate, ajung aici si oameni care nu se simt legati defel de Romania, folosind-o cel mult ca rampa, si acolo raman oameni care simt romaneste.

    Panseluta > Intocmai, cea mai cruda soarta, de aceea ma si revolta reactiile alor nostri fata de ei. Aerele de superioritate si dispretul stupid sunt la fel de dezgustatoare precum ratoielile moldovenistilor comunisti filorusi de la Chisinau. Si unii, si altii sunt la fel de imbecili si tradatori.

  53. Panseluta
    1 October 2008

    Imperialistu’ si Tiberiu:

    Marturisec ca si pe mine ma cam incuie problema, indoita cum sunt intre respingerea cotelor etnico-rasiale si nevoia clara de a rectifica situatia basarabenilor, tradati si aruncati la ciinii sovietici de guvernul Romaniei.
    In SUA, dupa Brown v. The Board of Education, care a instituit desegregarea scolilor in 1954, daca nu ma insel, procesul de egalizare a accesului la invatamint si oportunitati al negrilor proveniti din familii de fosti sclavi fost greoi, a intimpinat o rezistenta uriasa, in special in Sudul rasist, a trecut prin citeva Civil Rights Acts:

    http://en.wikipedia.org/wiki/C…..ct_of_1964

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_Housing_Act ,

    care au facut practic imposibila discriminarea rasiala–si de sex–in mai toate domeniile. Avocatii victimizarii de identitate rasiala/etnica/de sex sustin ca discriminarea e sistemica si subtila, in ciuda legilor care o impiedica. Nu am vazut-o, jur cu mina pe inima. Dimpotriva, am vazut intimidare masiva din partea necalificatilor pe motiv de „discriminare” de orice fel.
    Din experienta mea, rasele minoritare, in special cea neagra, sunt complet acoperite legal si nu mai au nevoie de „cote” favorizate, cote pe care nu le pot satisface oricum si orice ar face administratiile universitatilor pentru a recruta negri. Nu tine. Pentru moment, cultura neagra americana nu e inclinata academic sau antreprenorial. E la fel de fixata pe consumerism, pe cultura de massa a celebritatilor si pe speranta ca guvernul sau o personalitate le va rezolva deciziile proaste din viata ca si femeile albe care se adapa de la intelepciunea lui Oprah, si care sunt audienta ei majoritara.

    Basarabenii n-au avut sansa unui asemenea proces. Au fost taiati de la radacina printr-un act infam, au fost parasiti, au fost goniti, au fost sacrificati, au fost martirizati–exemplele sunt enorme–,identitatea le-a fost confiscata, zi de zi, si continua sa le fie. N-au avut parte de un Civil Rights Act, de fapt, de nici un statut care sa le apere drepturile ca romani.
    In conditiile astea, Romania le datoreaza basarabenilor inifinit mai mult ca tiganilor, si un „affirmative action” de scurta durata si cu oversight strict impotriva abuzurilor de 10 ani, sa zicem.Mi se pare echitabil.

    P.S. Postez asta in numele mentorului meu, care mi-a pus cartile cele mai bune in mina, si care a fugit din Basarabia mincind, literal, pamintul, si in numele liceanului cu sapca de 17-18 ani, aratos, cu pielea smeada si pometi asiatici si ochi iscoditori si parind invincibil, care a crezut ca poate ramine in urma, cind familia se refugiase „dincolo”, si care s-a razgindit, din cine stie ce motive, si a incercat sa treaca riul pe gheata in Decembrie-Ianuarie, si a fost impuscat (declarat „inamic al poporului” si „reabilitat” dupa ’89).

  54. Tiberiu Florea
    1 October 2008

    „Si eu sunt subiectiv fata de Basarabia”

    Ştiu c-ai mai spus că vrei să ajungi prin zonele româneşti din afara ţării… dacă te interesează poate stabilim ceva pentru la iarnă sau mai ales la vară că eu sigur o să mai trec cel puţin prin Chişinău. ????

    Scuze c-am prelungit off-topicul.

  55. dr. jones
    1 October 2008

    Obammunist
    A bizarre cult of the personality arising in the 3rd Millenium in the United States in which millions of people discarded all forms of rational thought and became mesmerized by the liquid delivery style of Senator Barack Obama. These people were led, Pied Piper like, into the swamps of despair upon discovering that Obama’s far left philosophy didn’t work any better than any of the other socialist experiments of the past century.

    „Obammunists at a rally in Dallas, Texas, erupted in applause when the Senator blew his nose. Many worshippers fell to their knees and begged to be hit by the holy spray. Contents of the handkerchief were to be bronzed and placed in the Obammunist Museum. „

  56. dr. jones
    1 October 2008

    gnadiger fraulin emma, ( nu stiu daca am scris corect) – cand o sa renunti si tu la clisee?

  57. Imperialistu'
    1 October 2008

    Emma > Nu confunda realitatea cu tunelul si ochelarii de cal, nu sunt acelasi lucru. Asta este o acuzatie care se flutura mult prea usor in fata partenerilor de discutie care nu sunt de acord cu anumite idei exprimate de vorbitor.

    Fannie Mae si Freddie Mac nu s-au dus pe apa sambetei din cauza PIETEI, ci datorita IGNORARII legilor pietei. Piata nu ar fi permis in veci aruncarea banilor pe GEAM din ratiuni ideologice. Imprumuturile iresponsabile facute de cele doua mari banci tuturor nemancatilor – aflati in imposibilitatea de a le putea plati – au dus la catastrofa din prezent si nu vad cum ai putea sa negi asta, la fel cum nu vad cum ai putea bagateliza finantarea semnificativa primita de Obama de la respectivii tocmai pentru a inchide ochii si a spune ca negrul e alb si albul negru.

    Ca tot veni vorba, unde o fi rasismul ala ca eu nu il vad? Cine e vinovat pentru dezastrul din comunitatile negre? Cine ii impiedica pe masculii feroce sa stea alaturi de familii? Cine ii obliga la o viata de jaf si droguri? Cine ii forteaza sa nu munceasca si sa frece manganul de dimineata pana seara? Nimeni, desigur, ei sunt vinovati pentru toate astea. Tu cum iti explici ca in ciuda atot ajutoare, astia sunt la pamant si acum?

  58. dr. jones
    1 October 2008

    yup, she’s kinda obama girl.
    se pare ca republicanii au dat drumul din lesa buldogului cu lipstick.
    pentru mine va ramane o enigma de ce republicanii nu ataca frontal miciuna despre vinovatia administratiei bush despre acest crash. doar l’am vazut clar pe mr. obama aducand acuzatiile. cand se stie foarte bine ca acea ” crestere economica” a administratiei bush a facut posibila caderea enronului si mai tarziu a bursei de pe wall street.
    si asta in conditiile in care clinton a preluat o economie sanatoasa de la bush senior si reagan.
    pe care a pus-o pe butuci.

  59. dr. jones
    1 October 2008

    erate: administratia clinton a facut posibila caderea bursei si enronului.

  60. emma
    1 October 2008

    dragul meu . din pacate pentru tine lucrurile sunt albe si negre . nu realizezi cat de ramificate sunt ele in realitate . in momentul in care faci asemenea afirmatii mizantrope imi dau seama ca iti doresti o societate in care toti cei care nu corespund standardelor/sabloanelor trebuiesc sa fie marginalizati .

    te invit sa te gandesti mai bine . vezi tu , asa a hotarat si hitler odata. demult. ca evreii sunt o natie inferioara care nu are dreptul sa perpetueze . prin urmare sa existe . restul este istorie . una tare tragica.

    sa nu ma intelegi gresit . chiar nu iti fac reprosuri . si stii de ce draga vlad ? pentru ca felul in care privesti in societate este doar rezultatul educatie . unul primit in sfera privata . unul in societate respectiv institutiile de invatamant . si nu in ultimul rand in anturajele frecventate.

    iti acord asa de pamplezir ???? circumstante atenuante – doar pentru ca la 20 si un pic de ani …nu ai o mine bine antrenata . de aici si „orizontul vizual ” fiind mai ingust.

    te chis.

    p.s. odios din partea lui palin sa il acuze pe obama de terorism. dar a fost huiduita si nu reusesc sa pucteze . daca asta nu-i „blanc” rasism – atunci nici eu nu mai stiu . poate ca „paranoia terorismului” trebuie sa fie tratata . sa vezi tu terorist in tot si in toti acei care nu iti impartasesc opinia …este …hmm… da ! absolut josnic !

    cat despre banci iar nu iti amintesti ca ti-am dat exemple de unde reiese ca acestea opereaza prin investitii extrem de speculative de aceea si foarte riscante . rezultate sunt niste gauri imense care trebuiesc acoperite. sa oferi credite netzinand seama de acel sistem „score- verfahren” care iti spune tie ca si institutie bancara – ca potentialul client nu este solvent … este nu numai o greseala. dimpotriva. de multe ori este aparent o gresala . adica este un sistem bine camuflat caci banca in general nu prea are pierderi imense in immobilien biznis. omul in momentul in care nu mai are puterea economica de a-si onora obligatiile – banca ai ia pur si simplu casa . masina . etc .deci . riscul este ceva mai minimal . afacerea unei banci este aceea de a-si vinde bani . sa nu uiti . nu este institutie caritativa .
    insa acest „tzunami financiar” – se datoreaza in mod exclusiv investitiilor nelucrative efectuate fara controale riguroase.

  61. Dinny
    1 October 2008

    „banca ai ia pur si simplu casa . masina . etc .deci . riscul este ceva mai minimal”
    Da, asa este; dar apoi ce face banca cu bunurile? Le scoate la vanzare. Si cand se ajunge intr-un „tzunami financiar” si operatiunile astea se fac in masa bunurile ajung sa se valorifice foarte greu si la preturi de nimic.

  62. emma
    1 October 2008

    este cu adevarat induiosator sa fi de partea bancilor . eu insa vorbeam de responsabilitate si ceea ce se numeste „criminalitate in sectorul economiei” . si apoi pierderile significante nu au avut loc in sectorul de credit privat . cel de afaceri a fost puternic marcat . si este o diferenta . adica sunt doua perechi de clapari de ski.

    si nu degeaba FBI-ul a deschis ancheta penala ( sau cum i-o fi spunand in romaneste) impotriva a 7 manageri de banca .

    deci : una e sa vorbim vorbe . sa discutam discutii . sa povestim povesti . insa nimic nu schimba praxis-ul dus la apogeul imoralitatii.
    si sa nu uitam cate zeci de mii de oameni din sectorul bancar si-au pierdut locurile de munca.

  63. Dinny
    1 October 2008

    emma, eu m-am referit la consecintele pe care le are asupra economiei un astfel de fenomen. Gandeste-te ce se intampla la nivel macro in situatia pe care am descris-o.

  64. emma
    1 October 2008

    ???? ai dreptate dinny . la asta m-am referit si eu .

    si sa nu uiti ca o societate prospera este una care ai asigura individului un loc de munca pe care sa il presteze decent . iar veniturile acestora sa fie investite mai departe in immobilien . in mobiliar . in studii . etc . doar cand se fac pierderi masive de bani si reactia fiecarui manager este invariabil aceeasi adica ratzionalizarea masiva a contingentului de locuri de munca – atunci pierderile se rasfrang multidimensional. o gama intreaga de shparte ale economiei sunt afectate .

    si apoi … pentru tine vlad :eu nu stiu cine iti plateste tie studiile. de regula sunt parintii aceia harnici care muncesc o viata sa construiasca un acoperis deasupra capului sa isi trimita odrala la studii ( si da …oe langa putin bafög + un job de scurta durata incoace si incolo ). dar eu zic ca e cam nasol pentru acesti oameni sa primeasca drept recompensa o palma umilitoare de la manageri de tot schrott-ul . :mrgreen: ca nu vreau sa iti amintesc de cei care s-au straduit sa isi infiinteze firme si au muncit o viata intreaga ca mai apoi sa li se faca concurenta prin alde produse fara calitate si ieftine din china . iar biznisul lor sa devina tot mai nelucrativ. trebuie sa gandesti cumva mai social. e trist ca in romania nu se invata chestiile astea in ecole ????

  65. emil
    1 October 2008

    Emma Enescu. Te rog sa iti controlezi de acum incolo umanismul de mahalagioaica cu fustele in cap.

  66. emma
    1 October 2008

    EMIL : in sfarsit ! ai fost barbat . cu adevarat . ai vazut ce putine ingrediente sunt necesare pentru aceasta definitie ?
    si da . este mahalagesc sa imi ridic fustele umanitatii in cap sau in capetele altora si/sau impotriva unei ideologii atat de prietenoase vis-a-vis de umanitate .si ai vazut cat de NOVO romantic a fost dictatorul cu unii ? i-a umanizat !

    p.s. vlad . ti-am urmat sfatul . nu m-am suparat mai mult decat trebuie .

  67. emma
    1 October 2008

    prietenoase , novo-romantic, umanizat – apartin in ghilimele se intelege. si care sunt cei – unii – sper ca acest minimalism e limpede !

  68. Julia
    1 October 2008

    Am pierdut demult sirul coerent al dezbaterii si acum ma pierd mai mult in observatii legate de voi. Emma are un stil ft. savuros. :))

    *Emil , multumesc pentru dedicatie. ???? e un cantec foarte special.

    *Panseluta, e si vina mea pentru ca nu m-am exprimat poate prea coerent. In nici un caz nu ma referisem la saracia din SUA despre care nu stiu mai nimic, ci la saracia din lume…bh…dar cu siguranta, recunosc ca o astfel de observatie nu avea ce sa caute in dezbaterea asta…

    *Vlad, multumesc de incurajari. ???? Promit sa mai revin pe patruped…cred insa ca trebuie sa fiu mai atenta si cu siguranta o sa fiu, ca am simtit pe propri-ami piele cat de combativi sunteti.

  69. Panseluta
    1 October 2008

    Julia:

    Esti minunata. M-ai cucerit cu eleganta raspunsurilor tale la „conflict”.
    Jos palaria (pe care n-o am–imi pierd palariile iarna dupa iarna in metro, cum imi pierdeam manusile in copilarie, cind mama le agata de paltonas cu sfoara).

  70. Francesco
    1 October 2008

    Salve! Au evoluat copiii si s-au organizat un pic paramilitar, cat imi dau eu seama de pe situl worldnetdaily. Poate cineva sa faca o postare separata cu acesti „artisti”? I-as fi recunoscator deoarece imi lipsesc mijloacele de cautare.

  71. Imperialistu'
    1 October 2008

    Nu stiu ce sa zic, nu prea cred ca merita. Sunt doar niste caraghiosi care il au ca model pe Obama. Nu pare a fi nimic deosebit. Altii au scris despre ei, dar ii putem ignora.

    Hot Air – The Obligatory Obama Youth Fraternity

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto