FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Politica românească din Orient şi România anti-evreiască. Haaretz acuză

Exagerările nu sunt monopolul lacrimilor „Palestinei”, atât de prezente în cercurile cu simpatii verzi ale aşa-numitei blogosfere româneşti. Din păcate, şi de partea cealaltă sunt unii care fac din ţânţar armăsar şi care tind să arunce în ridicol adevăratele probleme. După ce a fost catalogat drept antiparlamentar, antidemocrat şi dictator, mai nou, Băsescu este şi antisemit, iar România a redevenit o ţară antisemită, graţie unui articol din Haaretz.

Duminică, 2 noiembrie 2008, am aflat că avem un preşedinte antisemit şi că pământul românesc este „îmbibat cu sânge evreiesc”. Acuzaţii foarte grave, formulate de domnul Cellu Rozenberg în celebrul Haaretz, cel mai vechi ziar israelian, în cadrul unui articol al cărui titlu s-ar traduce drept „În România, antisemitismul este cât se poate de viu”. Cotidianul israelian de stânga a luat mult prea în serios o declaraţie nefericită a preşedintelui României, făcută la revenirea din Siria, transformând-o în nimic altceva decât o negare a dreptului Israelului de a exista, prilej cu care au fost trecute în revistă evenimente din întunecata istoria întunecată a antisemitismului românesc.

Recent, Traian Băsescu a fost în vizită oficială în Siria, ţară despre care a declarat că este un furnizor de stabilitate (?) şi un partener în lupta împotriva terorismului (?). Revenit în România, preşedintele Băsescu spune că Siria se învecinează cu Irak, Liban şi… Palestina. La prima vedere, nu este o tragedie, dar Israelul este foarte sensibil la genul acesta de afirmaţii, cu atât mai mult cu cât vecinii săi se comportă de parcă existenţa sa ar fi un accident al istoriei. În această declaraţie a lui Traian Băsescu şi-a avut rădăcina articolul din Haaretz, în care recenta profanare a mormintelor din cimitirul evreiesc, uciderea unei părţi însemnătate a evreilor români acum mai bine de 70 de ani şi declaraţia nefericită a lui Băsescu se unesc într-o adevărată frăţie antisemită. Desigur, afirmaţia lui Traian Băsescu este cu atât mai nefericită cu cât pe 3 noiembrie 2008 s-a întâlnit la Cotroceni cu Mahmoud Abbas, preşedintele Autorităţii „Palestiniene”.

Ceea ce pare a fi la prima vedere o simplă eroare, tinde să fie interpretată într-un cu totul alt registru: al politicii antisemite. Este adevărat, există şi posibilitatea ca şeful statului să fi avut în minte întâlnirea cu Mahmoud Abbas atunci când a menţionat „Palestina”, doar refacerea bunelor relaţii economice cu ţările arabe se află printre obiectivele sale strategice ale statului român. Personal, nu sunt de acord cu acestă viziune asupra Orientului Mijlociu, dar preşedinţii români au considerat că relaţiile strânse pe care le-a avut Nicolae Ceauşescu cu arabii trebuie menţinute din raţiuni pecuniare.

Oricum am lua declaraţia lui Băsescu, ca fiind rezultatul calculului politic sau o eroare de moment, nu antisemitismul a prevalat la Cotroceni, ci interesul economic al României. Domnul Rozenberg putea să aleagă critica acestui tip de politică pe care unii – nu şi eu – ar numi-o pragmatică. Din păcate, domnul Rozenberg a ales o altă cale, cea a acuzaţiilor în bloc, şi uite aşa ne-am găsit în postura curioasă de antisemiţi. Antena 3 susţine că familia domnului Rozenberg a fost ucisă în pogromul de la Iaşi. Dacă lucrurile stau astfel, îmi pare foarte rău pentru domnul Rozenberg, dar această tragedie nu permite nimănui să distorsioneze adevărul prin afirmaţii atât de grave la adresa unui întreg popor.

Istoria evreilor români a fost una tragică. România a fost o ţară cu puternice sentimente anti-evreieşti, stârnite cu mult înainte de episodul legionar de bună parte din liberali. La fel ca atâtea alte ţări europene, în timpul celui de-al doilea război mondial România a „contribuit” la exterminarea evreilor, dar spre deosebire de multe dintre acestea, mai mult de jumătate din evreii români, în jur de 450.000 de oameni, au supravieţuit catastrofei. Nu este un merit, dar România nu a devenit Judenfrei şi pământul românesc nu este „îmbibat cu sânge evreiesc”.

În ciuda numeroaselor noastre defecte, nu suntem o naţiune de dereglaţi, domnule Rozenberg, iar acest tip de acuzaţii, fără bază reală, aruncă în derizoriu problema antisemitismului.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Vlad M.

Vlad M.

14 Comments

  1. Israelianca
    5 November 2008

    pot sa-mi bag coada?

    Aveam de gind sa scriu ceva despre ziua de 4 noiembrie (sper sa apuc de weekend). Cautind niscai linkuri interesante, am dat peste ceva care mie mi s-a parut foarte foarte interesant si pe care l-am publicat in format de comentariu la articolul precedent si va rog sa-l cititi si sa va minunati. In timp ce controlam cum a iesit (cum se trece textul in italics?, daca tot veni vorba), vad ca pretenu’ meu Imperialistu’ trece in revista presa israeliana. Da-mi voie sa te dezumflu amical.

    – Ziarul Ha’aretz este cel mai de stinga ziar din Israel. O fi el vechi, o fi el pastratorul limbii ebraice elegante si „telectuale”, dar este atit de grotesc de stinga (antisemit si antisionist, adica pro-palestinian si pro-arab, Gideon Levi de exemplu publica articole sforaitoare, pline de minciuni si fantasmagorii, care aproape ca sustin mitul acuzatiei de singe), incit isi pierde de-a dreptul cititorii. Fac foarte des campanii de abonare, adica iti dau telefon si-ti ofera ziarul gratis timp de 2-3 luni dupa care poti sa te abonezi cu bani sau sa refuzi. Fiindca lumea ii refuza din capul locului, iti aduc ziarul la usa timp de 2-3 luni, iar in ultima zi iar ti se ofera abonamentul. Sint si ziaristi seriosi, dar din ce in ce mai putini. La editia electronica vad ca ai ajuns fara ajutorul meu ;). Cred ca editorii de la Ha’aretz se umfla in pene ca au cititori in strainate. Sint de acord cu tine, faptul ca ziarul nu are circulatie mare nu diminueaza severitate acuzatiei, dar poate o pune un pic in perspectiva.

    Din pacate, din pacate, au fost perioade in Romania cind evreii au fost supusi la mari nedreptati si cu asta sintem toti de acord. Din nefericire, acei oameni au inca amintiri foarte vii si tind sa vada Romania si pe romani intr-o lumina nefavorabila. Nici tu nu negi ca aproximativ jumatate din evreii din Romania nu au supravietuit holocaustului, si chiar daca o parte din ei au fost victimele ocupatiei horthyste a Ardealului, multi evrei din Moldova si Muntenia au fost deportati in Transnistria si au fost xxx. Adevarat, pamintul Romaniei nu este imbibat cu singe evreiesc, crimele s-au petrecut un pic mai incolo. Dar astea sint doar pete, triste si urite, care nu estompeaza toleranta si ospitalitatea romanului. Altfel cum si-ar fi gasit refugiu in Romania tot felul de nationalitati care fugeau de persecutie din tara lor: greci, sirbi, rusi, armeni. Am cunoscut polonezi care s-au refugiat in Romania in timpul razboiului. Am cunoscut ucraineni care fugeau de prigoana rusa. Vad ca nepotul lui Arafat s-a stabilit in Romania. Dar cine a avut de suferit nu vede asta, vede doar ce a suferit, si e pacat, dar n-ai ce-i face. Sint insa multi ca mine in Israel, care apara cauza Romaniei.
    Israelianul de rind este o fiinta ciudata, pentru ca desi este „popor liber care traieste in tara sa” (Hatikva), ramine produsul de generatii peste generatii care au indurat umilinte si suferinte, si printre picaturi perioade mai bune. Israelianul de rind aude ca a fost profanat un mormint si deja prevede un pogrom. Este in genele noastre, asa cum este in genele pisicii sa fuga de matura. Multi dintre noi rationalizeaza aceasta teama – eu numesc asta „am iesit de sub pat” (e o strategie de supravietuire a evreului, se ascunde sub pat pina trece priogoana si apoi se duce la sinagoga si multumeste lui Dumnezeu ca l-a crutat). Multi dintre noi nu au iesit inca de sub pat. Sase milioane dintre noi au ajuns pe lumea cealalta sub forma de fum. Evreii care au trait in tarile arabe sustin ca au trait bine, pentru ca nu vor sa recunoasca umilintele la care au fost supusi – de exemplu in Yemen erau obligati sa poarte pantofi de culori diferite si sa sa descalte cind intrau in cartierele locuite de musulmani. Yemen – Yemen e pina azi o tara de trogloditi. La Venetia evreii aveau si un cod de vestimentatie obigatoriu, si in plus erau incuiati in ghetou de la apusul soarelui pina la rasaritul soarelui. 60 de ani de stat independent nu sterg aceste traume. Deci nu lua acuzatiile astea prea grav, nu e vorba de procesul de la Nurnberg.
    Israelul oficial are o pozitie foarte amicala fata de Romania. Romania a fost un canal de comunicatie cu arabii cind a fost nevoie – cit de sincer sau de ticalos a fost Ceausescu, nu stiu, dar Israelul apreciaza acest ajutor. Israelul stie, asadar, ca Romania are relatii bune cu arabii, si uneori se foloseste de aceste relatii pentru a comunica. Si elvetienii si nemtii servesc de mediatori. Nu va agitati!
    Sa va povestesc ceva la care am fost martora: acum citiva ani bunisori, a avut loc la Ierusalim deschiderea jocurilor Macabiada – olimpiada evreilor, daca vreti. Ariel Sharon trebuia sa deschida oficial jocurile. In acelasi timp Adrian Nastase, fostul prim-ministru, era in vizita in Israel. Asa ca Sharon l-a adus cu el la festivitate. Crainicul stadionului ne-a anuntat ca Sharon e in stadion si ca are un oaspete de onoare din Romania, prim-ministrul etc. Toata lumea a aplaudat cu entuziasm. Puteau sa-l si fluiere. Israelianul nu se jeneaza. Am fost la opera si tenorul a dat un chix. Nimeni nu l-a fluierat, dar nici nu l-a aplaudat. S-a auzit doar o tacere indelunga.
    Israelul a apreciat intotdeauna relatiile diplomatice cu Romania, mai ales cind pentru restul de tari comuniste Israelul era inexistent. Foarte multi israelieni si-au petrecut si isi petrec vacantele in Romania, foarte multi israelieni au invatat si invata medicina si stomatologie in Romania. Foarte multi israelieni originari din Romania isi scot pasapoarte romanesti, lor, copiilor si nepotilor lor. Eu si familionul nu am renuntat niciodata la cetatenia romana: noi am plecat din cauza comunistilor, nu de raul romanilor.

    Pina astazi nu am auzit de Cellu Rozenberg, nici ca istoric si nici ca analist de nu stiu ce. Si nici nu gasesc pe net ca ar fi scris altceva in afara de articolul pe care il amintesti tu (si desi ai dreptate, le-ai facut asa o reclama, si lui si spurcatului ziar Ha’aretz), si nici nu vreau sa mai aud de el. Daca Israelul are o problema cu exprimarea d-lui Basescu, o sa trimita ambasadorul cu o nota de protest si gafa se va repara.

  2. costin
    5 November 2008

    israelianca:
    acuma or sa ne vada vizitatorii cum ne laudam unul pe altul pe blogul nostru ???? , dar nu pot sa nu iti zic cit de mult imi plac si cit de fascinante gasesc povestirile tale! Aproape fiecare comentariu ar putea fi foarte usor un post separat

  3. Israelianca
    5 November 2008

    costin, actionam in spiritul conspiratiei sioniste. Mie imi plac foarte mult proverbele si zicatorile, pentru intelepciunea distilata si decantata pe care o contin. Exista o vorba evreiasca, din scripturile vechi, care suna cam asa: daca nu (sint, actionez) eu pentru mine, atunci cine? In ivrit suna ca o melodie – aliteratie: im en ani li, mi li? (transcris fonetic in romana). E si permis si recomandat sa ne sustinem reciproc. :))

  4. emil
    5 November 2008

    Israelianca, recunosc din descrierea ta un ziar de mare tiraj din Toronto. The Toronto (Red) Star. Aceleasi tertipuri, faliment moral si intelectual si paguba-n ciuperci.

  5. bugsy
    5 November 2008

    @Israelianca,
    doar atat: perfect!

    am citit articolul din Haaretz (primesc editia online de ceva ani). Sincer, nu mi s/a parut grozav, in schimb comentariile cititorilor la articol sunt intersante. De ce? Mai intai prin numarul lor. Rar am vazut la un articol dintr/o publicatie israeliana online atat de multe comentarii. Mai mult, sa vezi ce arie geografica acopreau respondentii: din Melbourne la Los Angeles si din Ierusalim la…Bacau!!!
    Am incercat sa parcurg toate aceste comenatrii (erau peste 100), si pot spune ca erau intai de toate forte decente si apoi destul de circumspecte la adresa autorului articolului. Pozitia multora dintre cititorii din Israel (unii probabil originali din Romania) era asemanatoare cu a ta, Israelianca.
    De asemenea, nu putini din cei care comentau articolul profesorului respectiv, nu uitau sa aminteasca de faptul ca Haaretz este un ziar leftist!

  6. Dan Selaru
    5 November 2008

    Erau copii de clasa a 8a care voiau sa faca un film cu telefonul mobil. Si Siria e vecina si cu Turcia, a uitat-o si pe aia Basescu? Nu. Vorbea despre zonele instabile care inconjoara Siria, nu facea lista vecinilor ca la ora de geografie.

  7. Constantin
    5 November 2008

    @israelianca
    Apreciez postarea ta. Sincera si la obiect. Dar…
    ( „dar”-ul e valabil si pentru foarte multi altii care abordeaza subiectul)

    @all
    1. Am citit / aflat ceva istorie in viata mea.
    2. Nu stiu daca sunt chiar un tip cu un grad ridicat de rationalitate; oricum am facut o scoala tehnica; vreau sa zic ca nu agreez filozofia; de doi bani.

    Nu am aflat de la nimeni raspunsul la intrebarea : „DE CE?”

    De ce au suferit evrei tot felul de umilinte pe intregul mapamond ? ( nu intra in discutie Germania nazista)

    Poate am si eu raspunsurile mele, dar la ce bun sa discutam pe contre?
    Nu stiu daca „Aventurile bravului soldat Svejk” este interzisa in Israel. In carte este o scena cu un evreu care a vandut soldatilor o vaca. La un pret f bun, evident. Ei si? O fi fost Jaroslav Hasek antisemit?

    Cand eram adolescent citem si reciteam o veche carte cu poezii satirice. La adresa mai multora : ofiterilor, muscalilor, tiganilor si ,desigur!, ovreilor. Cica un ovrei din Botseni a vorbit cu un altul din Faltsheni sa-i scrie cat este pretul la grau; dar sa-l scrie pe plic; Cand a primit plicul ( cu plata la destinatar) a citit pretul pe plic si a zis: „Nu e pentru mine”. Zic si eu : ei si?

    Toti avem pacate! Toti avem defecte! Sau doar unii?!
    Ma intreb si eu, ca omul simplu, poate aflu vreun raspuns .

  8. Imperialistu'
    5 November 2008

    Israelianca, apreciez raspunsul. Nu ma agit, dar mi s-a parut un caz de friendly-fire ???? . Am fost mai degraba dezamagit de atitudinea celor de la Haaretz si lipsa lor de profesionalism (se pare ca mi se intampla tot mai des sa fiu dezamagit de lipsa profesionalism a jurnalistilor, de oriunde ar fi ei). Genul acesta de articole da apa la moara dementilor si ii pune pe cei ca noi intr-o postura ridicola. Ma repet, nu e nici o problema in a critica politica externa in termeni civilizati. Admit ca declaratia lui Basescu poate sa nu fie o gafa, putand fi gandita in contextul turului arab*, dar genul acesta de articol e un pic prea mult si repet, fie si pentru un ziar precum Haaretz. De altfel, mi s-a parut culmea: Haaretz, cel cu simpatii palestiniene, ne acuza pe noi de antisemitism. Cine sa ii mai inteleaga? ????

    Mi-au placut afirmatiile facute de Andrei Oisteanu si Leon Volovici.

    Volovici: Este regretabilă uşurinţa cu care se vorbeşte despre români şi antisemitismul lor

    “Cine citeşte cărţile despre conspiraţiile evreieşti, de găsit în nu puţine librării bucureştene, sau reacţiile anonime pe Internet, de un antisemitism obscen şi visceral, după fiecare articol pe teme evreieşti sau israeliene, ajunge uşor la concluzia că «românii» suferă de un antisemitism patologic. Ce valoare au asemenea generalizări despre «români»? Nici una”, spune istoricul literar Leon Volovici, stabilit în Israel.

    “Articolul din «Haaretz» (nu am întâlnit până acum numele istoricului care îl semnează) mi s-a părut scris cu excesivă iritare, dar reaminteşte câteva fapte dureroase din trecut pe care prea mulţi ţin neapărat să le uite. Regretabilă însă este uşurinţa cu care vorbeşte despre români şi antisemitismul «lor». Iată că şi istoricii pot cădea în stereotip”, subliniază Volovici.

    Oişteanu: antisemitism de mai multe tipuri. Popular, politic, intelectual

    “În fiecare popor sunt unii oameni, unele mişcări, care au unele stereotipuri sau clişee antisemite. În România există unele mentalităţi antisemite, şi ele se găsesc pe mai multe paliere”, arată Andrei Oişteanu, cercetător la Institutul de Istorie a Religiilor din cadrul Academiei Române.

    “Se regăsesc în mentalul popular, în cazul oamenilor de rând care pornesc de la acuzaţia clasică şi arhaică de deicid, «poporul evreu care l-a omorît pe Iisus etc.». Există şi un antisemitism la nivelul unor mişcări politice: Partidul România Mare este cunoscut pentru astfel de manifestări, şi acest lucru poate fi probat atât din discursul liderului partidului, cât şi din lectura revistei «România Mare» şi a ziarului «Tricolorul». Există de asemenea antisemitism la nivelul mişcărilor neolegionare, care sunt prezente mai ales pe site-uri, dar şi în anumite organizaţii studenţeşti câteodată, cum este ASCOR (Asociaţia Studenţilor Creştini Ortodocşi din România). Mai apar la unii intelectuali, istorici care neagă capitolul românesc al Holocaustului, cum este Ion Coja”, spune Oişteanu.

    “Nu regăsesc la nivel instituţional sau la nivelul discursului autorităţilor elemente care să justifice concluziile articolului apărut în «Haaretz», şi cu atât mai puţin manifestări antiisraeliene sau antisioniste. Dimpotrivă, după datele mele, România, atât la nivel popular, cât şi la nivel instituţional, este una dintre cele mai proisraeliene ţări din Europa”, mai adaugă cercetătorul.

    Astept cu nerabdare articolul despre Obamessiah. ????

    * Fascinatia romaneasca pentru relatia romano-araba este destul de ciudata, din punctul meu de vedere. Nu-mi amintesc ca noi sa fi castigat mare lucru de pe urma ei. Ba chiar imi aduc aminte de vreo 1,3 miliarde de dolari (datoria irakiana) la care am renuntat din servilism. Inca una din traditiile ceausiste de care nu ne am putut distanta.

    Constantin > Salut! Impresia mea e ca prostia si invidia sunt vinovate de imaginea evreului: prostia celui care crede orice tampenie i se spune despre un altul pe care il cunoaste prea putin si invidia fata de cel care pare sa aiba mai mult decat el si cu mai putin efort. In invidie poti include si necinstea, doar antisemitii nostri ii portretizau pe evrei drept negustori si colectori de taxe care il jecmaneau pe bietul romanas, dar se faceau a uita ca evreilor romani le-a fost refuzata cetatenia romana si se aflau in imposibilitatea de a detine pamant, fiind condamnati la meseriile si slujbele pe care romanii le refuzau. Mie mi se pare complet caraghios discursul alor nostri din epoca: „vai, neromanii au acaparat comertul!” Dar cine te-a impiedicat, frate, sa mai faci si altceva decat munca pamantului si birocratie? ???? Nimeni, dar e mult mai usor sa dai vina pe altul pentru propria-ti neputinta sau reavointa. ????

  9. Imperialistu'
    5 November 2008

    Declaratia ambasadorului roman in Israel.

    Declaraţia preşedintelui Traian Băsescu, citată într-un comentariu publicat în ediţia din 2 noiembrie a cotidianului “Haaretz”, este „trunchiată şi scoasă din context”, afirmă ambasadorul român în Israel, Edward Iosiper, într-un drept la replică publicat joi de “Haaretz”.

    „În realitate, declaraţia (în care Băsescu a spus că Siria are graniţe cu următoarele ţări: Irak, Liban şi Palestina) menţiona Israelul şi negocierile acestei ţări cu Siria”, adaugă textul, citat de MEDIAFAX.

    Iosiper consideră că acuzaţia de antisemitism la adresa preşedintelui Traian Băsescu şi a poporului român este „nefondată şi falsă”.

    „Recenta profanare a unui cimitir evreiesc din Bucureşti este un incident foarte grav, care nu reflectă în nici un caz relaţiile dintre români şi comunitatea evreiască. Preşedintele, prim-ministrul şi ministrul Justiţiei şi-au exprimat indignarea şi au au transmis solidaritatea lor cu comunitatea evreiască”, adaugă scrisoarea publicată joi de “Haaretz”.

    Ambasadorul român adaugă că România depune eforturi serioase pentru a se reconcilia cu trecutul şi promovează o conştientizare a Holocaustului, referindu-se, în acest sens, la comemorarea unei zile a Holocaustului şi la înfiinţarea Institutului pentru studierea Holocaustului, dar şi la introducerea în programa naţională a unor noţiuni legate de Holocaust.

    România este activă şi în combaterea antisemitismului, găzduind o întâlnire ministerială a OSCE în 2007 şi o întâlnire regională pe această temă în septembrie, adaugă Iosiper.

  10. israelianca
    5 November 2008

    Imperialistu’, iar am facut turul internetului. Nu-ti mai spun pe unde am nimerit si ce-am citit. Nu stiu daca e cazul sa ma retrag sub pat, sa rid, sa pling sau poate sa le dau pe toate in trasnet si sa ma dedic in exclusivitate unei alte mari pasiuni – sudoku. Nu stiu daca voi mai avea vreaodata curaj sa caut retete pe internet. ????
    Dar, uite, acum aud la stiri la TV – saptamina viitoare se tine in cinematecile israeliene festivalul de filme romanesti de animatie. Trag cu ochiul si il vaz pe omuletul lui Gopo.
    Vezi cita valoare au acuzatiile din Ha’aretz?
    Nici macar nu pot sa-ti spun daca intreg Ha’aretz-ul acuza, pentru acest Cello este complet necunoscut, nu stiu in ce categorie si-a protestul. Ai sa rizi, dar asa stingist cum e, Ha’aretz cauta sa fie PC si mai publica si autori de pe partea cealalta. A propos, stii care este definitia PC? „Political Correctness is a doctrine fostered by a delusional, illogical liberal minority, and rabidly promoted by an unscrupulous mainstream media, which holds forth the proposition that it is entirely possible to pick up a turd by the clean end.” In ziarul pe care il citesc eu apar pe aceeasi pagina opinii pro si contra aceluiasi subiect. Cu atit mai mult un ziar care stie cum este categorizat de publicul larg.
    Zici ca nu intelegi cum poate sa fie pro-palestinian si in acelasi timp sa acuze pe altii de antisemitism? Uite cum: stinga sufera de psihoza, in cazul de fata schizofrenie paranoida.
    In alta ordine de iudei, n-am promis articol despre Obamessiah, ci despre 4 noiembrie.

    Constantin – sa-ti spun drept, nu l-am citit pe Svejk. Nu prea m-a amuzat si nici n-am ajuns la episodul cu vaca. (Preferam sa citesc Voltaire). Si nu, Hasek nu este interzis in Israel. Svejk a fost pus in scena si a jucat citiva ani buni. Dar am o intrebare: evreul i-a obligat pe soldati sa cumpere vaca de la el? Le-a pus pistolul la timpla – ba, daca nu cumparati vaca la pretul asta, va omor? Nu cunosc amanuntele povestii, dar unde in lume scrie ca nu ai voie sa cumperi si sa vinzi in cistig? Nu asta e baza comertului? (Eu mai mult cu literatura, la orele de economie visam). Evreii au inventat comertul? Nu era o poezioara veche in Romania – asadar si asadeci, azi vorbiram despre greci; asadar si prin urmare, ei faceau comert pe mare? Oare il faceau benevol? Fenicienii tot pe gratis faceau comert? Dar daca pe evreul care a vindut vaca il chema Franz Kafka, tot te-ai fi gindit ca evreii ii storc pe bietii crestini de bani? Nu, povestea nu mai are nici un haz. Si daca pe cei doi negustori evrei i-ar fi chemat Albert Einstein si Sigmund Freud, tot asa de nostima ti s-ar fi parut povestioara? Sau daca i-ar fi chemat Jonas Salk si Albert Sabin, cei doi evrei care au pus la punct vaccinul polio, tot ai fi ris de ei ca unul e din Faltsheni si celalat din Botsheni? (Se pare ca Salk nici macar nu si-a patentat formula).
    Dar arendasii greci? Nu faceau si ei un „mic” profit pe socoteala taranilor? Si cu toate astea evreul a ramas camatarul si profitorul. Evreul care dadeau de baut taranului roman si ii luau banii. Evreii ii luau pe bietii tarani cu arcanul la crisma si ii obligau sa bea? Azi tot asa? Tot evreii ii mina pe bietii oameni la crisma si ii string cu usa sa-si dea toata leafa pe rachie? Hai, ca doar am crescut si am terminat scoala in Romania.

    Si turcii? Oare n-au facut mai mult rau romanilor decit evreii? Evreii nu luau bir pe fumul care iesea pe cos, nu puneau nimanui oua fierbinti la subsuoara, nu luau baieti pentru corpul de ieniceri, nu luau fete pentru haremuri. Evreii nu au adus pe capul romanilor domnitori fanarioti si nici nu l-au decapitat pe Constantin Brancoveanu si pe copiii lui si nici nu i-au aruncat in Bosfor. Si totusi unii romanii inca ii demonizeaza pe evrei. Jidanii vor sa domine lumea … conspiratia sionista …

    Antisemitismul sau mai bine zis iudeofobia (pentru cei care se incapatineaza sa spuna ca si arabii sint semiti si termenul li s-ar aplica si lor, desi niciodata nu am auzit un arab protestind ca vreun atac verbal impotriva islamului ar fi o forma de antisemitism, ci doar rasism sau islamofobie) este o mostenire trista pe care au lasat-o omenirii grecii si romanii care nu au inteles de ce evreii se incapatineaza sa ramina barbari si nu vor sa imbratiseze cultura si civilizatia lor. Ei au fost primii autori ai textelor antisemite, frustrati si jigniti in amorul propriu de rezistenta opusa de evrei. Dupa care crestinismul, si apoi islamul, au ridiculizat si dezumanizat evreul care a refuza sa-si abandoneze credinta si neamul, si i-au impins spre periferia societatii.
    Evreii au fost caricaturizati, dezumanizati si demonizati de-a lungul veacurilor pina cind lumea nu a mai vazut in ei fiinte umane, ci doar niste caricaturi de creaturi lacome, acaparatoare, care vor sa inghita lumea, sa suga singele nevinovatilor, etc, etc, etc. Pentru asta evreii au platit cu viata in fiecare generatie.

  11. Imperialistu'
    5 November 2008

    Domnule Horvath, ma tem ca nu inteleg rostul interventiilor dvs. Vi se pare ca aici se poate scrie chiar oricum? Imi pare nespus de rau daca v-am creat aceasta impresie gresita.

  12. israelianca
    5 November 2008

    Imperialistu’, ba eu vad ceva bun in comentariile d-lui Horvath, desi nici eu nu le inteleg nici rostul si nici conexiunea cu acest blog. Dar citesc nu fara oarecare satisfactie ca noaptea sobolanii ataca diplomati ONU. Sweet justice. Hai sobolanii!! ????

  13. olevatik64
    5 November 2008

    Ca presedintele roman nu stie geografie se mai poate ierta , el stie sa manuiasca instrumente de navigare pe apa , nu pe uscat .
    Dar sa spuna ca Siria este un furnizor de stabilitate si partener in lupta contra terorismului ????

  14. Vlad M.
    5 November 2008

    O sa vezi, Olevatik, ce furnizor de stabilitate era Siria lui Assad in comparatie cu Siria „rebelilor”. Mai da-le putin timp sa il dea jos pe ultimul dictator secular din lumea araba si vei vedea de ce sunt capabili Fratii Musulmani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto