FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Political fiction. Pussy Putin – stenograme de la Kremlin

– Tov … Mă scuzați, Domn’le Președinte, sunt colonelul Ivanov, permiteți să raportez!

– Bine, stai jos. Care-i problema?

– Știți … Domn’le Președinte, cunoașteți raportările noastre, nu stăm prea bine …

– Treci la subiect!

– Dar, trebuie să schițez contextul.

– Fă-o pe scurt!

– Opoziția se obrăznicește. Le e tot mai puțin frică… S-au prins că nu putem să ne luăm de ei așa cum trebuie. Uneori mai aranjăm pe câte unul, alteori i-o mai tragem altuia, îi mai închidem, dar au început să ia chestia asta ca pe un ghinion de neșansă, și chiar Dumneavoastră, Domn’le Președinte, ați spus că trebuie mai cu grijă, pentru că Angela, Europa …

– Bine, știu.

– Și, pe lângă asta, prețurile la carburanți o iau la vale. Nu le putem ține mult timp la acest nivel. Bine, asta dacă nu cumva Iranul începe războiul, sau dacă Israeul nu va fi nevoit să atace mai repede. Lucrăm la asta, dar …

– Treci la subiect!

– Și după cum cunoașteți foarte bine, de la un anumit preț în jos, la noi totul începe să se dărâme. Și încă se mai ivesc și gazele alea de șist, în toată lumea, până și la garnița noastră. În România, Ponta a cam pierdut partida, în Polonia Palikot și Miller nu sunt de ajuns …

– Nu mă plictisi cu nume neimportante!

– Am înțeles’s’trăiți. Deci, dacă prețul petrolului scade sub 70 de dolari barilul, bugetul nu se mai leagă, opoziției îi vine apa la moară, și atunci …

– Ce propui?

– Să discredităm opoziția, și pe Dumneavoastră să vă facem apărătorul națiunii!

– Ușor de zis!

– Iată planul nostru. Domn’le Președinte, probabil nu ați auzit de pițipoancele urlătoare?

– De cee?!

– O trupă, niște feministe. Nu contează. Noi de la început suntem pe lângă ele. Și acum propunem să organizeze un happening împotriva Domnului Președinte, în timpul slujbei în biserica lui Hristos Mântuitorul … Stați un pic, acuma, vă explic tot. Noi deja de mult timp le băgăm în cap, în special agenta noastră, care cântă cu ele …

– Fii mai scurt!

– Le explicăm că Putin, adică Dumneavoastră, Domn’le Președinte, sunteți posibil în Rusia, din cauza patriarhalismului și a bisericii, și, prin urmare, trebuie lovit în ambele centre de represiune. Cretinele o să pună botul ușor la chestia asta, și, ce e mai important, o să pună botul și occidentalii, care nu sunt mult mai deștepți.

– Stai puțin, cu ei trebuie să avem o relație bună.

– Să vă explic. Pițipoancele își fac happening-ul, și noi le închidem pentru… ofensă la adresa sentimentelor religioase. Dumneavoastră, Domn’le Președinte, chiar protestați, că sentința e prea aspră, dar totuși, trebuie respectate simțămintele rușilor obișnuiți. Opoziția va fi încolțită. Și ea se va indigna că sentința e prea aspră, dar totuși rușilor obișnuiți li se suie sângele la cap când le sunt batjocorite ostentativ lucrurile sfinte, chiar dacă nici ei nu cred în ele foarte tare. Occidentul luptă pentru pițipoance, iar noi le arătăm rușilor cine le apără cu adevărat tradițiile și identitatea împotriva Occidentului laicizat și agenturilor sale din țara noastră. Sprijinul pentru Domn’Președinte crește, și Occidentul recunoaște că, pentru o țară ca Rusia, democrația nu e un sistem bun.

– Ei bine, bine, sună rezonabil. Merită avut în vedere.

– Și acesta este doar primul pas …

– Să nu ne repezim prea departe.

Aici se încheie stenograma de la Kremlin, din seria Political Fiction (articol wPolityce, traducere Anca Cernea).

P.S. (Anca Cernea)

Vă prezentăm, în completare, și spre confirmare (pentru cine a citit cu neîncredere dialogul de mai sus), o altă stenogramă, de această dată din seria Political Delusion, transcrisă după o înregistrare cât se poate de reală: un spici al lui Dughin – gurul lui Vladimir Putin şi ideologul mişcării eurasiatice, construite pe baza naţional-bolşevismului – despre Pussy Riot:

Adevărata problemă este ca un segment al populației Rusiei (bineînțeles, o minoritate infimă) în esență, a declarat razboi Rusiei ca Stat. Acesta e segmentul liberal, segmentul occidental. Ei au contat pe un al doilea mandat al lui Dmitrii Medvedev și pe posibilitatea de a urma treptat calea occidentală. Întoarcerea lui Putin le-a declanșat un asemenea șoc isteric, încât ei au ieșit în stradă, și au lansat scenariul unei opoziții controlate de Washington. Acesta e un război, un război împotriva Rusiei, un război prin orice mijloace. Un război de exterminare. Coloana a 5-a operează din interiorul societății și al țării noastre. Cine este coloana a 5-a? Cei care au semnat petiția de susținere a Pussy Riot.

Nu există nicio îndoială că, de vreme ce acești oameni au ales să sprijine o asemenea faptă dezastruoasă, ei sunt în stare de absolut orice.”

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Bronisław Wildstein

Bronisław Wildstein

27 Comments

  1. VASILIU MIRCEA PAUL
    4 September 2012

    Am gindit exact ca Domnul Wildstein de la bun inceput. Probabil ca nu o sa ma credeti, dar daca postam asa ceva nu mi-ar fi sarit toti in cap ca sufar de „conspirationism” ? In aceeasi oala le bag si pe ucrainencele alea care protesteaza cu sanii goi (in primul moment am crezut ca Pussy Riots sint chiar ele – nu prea imi bat capul sa tin minte toate detaliile unor provocari atit de evidente – pravakatzia, tavarishci, pravakatzia !).

  2. dany
    4 September 2012

    Foarte interesant!
    Iata ce am scris acum o luna.

    Invataturile lui Nelu catre fiul sau…

    http://xdangels.com/invataturile-lui-nelu-catre-fiul-sau/

  3. dany
    4 September 2012

    Foarte bine realizat!

    O intrebare pentru admin. De ce nu dati drumul la backlinks, am postat mai devreme ceva, si vad ca nu a aparut. Multumesc!

  4. calehari
    4 September 2012

    Excelent! Multumim Anca! Intr-adevar, pe plan intern, Putin a avut numai de castigat din scandalul provocat in jurul zgubiliticelor de la Pussy Riots. A iesit un pic sifonat la imagine in fata progresistilor occidentali, dar asta pentru el – cel care l-a otravit cu poloniu in mijlocul Londrei pe Litvinenko sau a ordonat provocarea „accidentului aviatic” de la Smolensk – chiar ca nu conteaza.

  5. dany
    4 September 2012

    Multumesc admin pentru backlinks!

    In acest moment domnul Putin este putin cam inghesuit, nu ma refer la politica interna ruseasca, in urma primaverii arabe a cam pierdut, initial i s-a promis ceva iar mai tarziu nu prea s-au indeplinit promisiunile, toata „opozitia” manifestata impreuna cu chinezii a fost un foc de paie, chiar si in cazul Siriei .In momentul cand si-a dat seama ca este fraierit ,atunci a declansat ceea ce se intimpla la noi acum. Unde mai pui ca au nevoie de o iesire la Marea Mediterana, in cazul in care pierd portul Tartus (Siria), automat toata influenta in Mediterana se cam termina….Am scris un articol pe aceasta tema …sper ca nu ma injura admin!

    Caldura mare in portul Tartus !

    http://xdangels.com/caldura-mare-in-portul-tartus/

  6. dany
    4 September 2012

    Scuze pentru greseala!

    Caldura mare in portul Tartus !

    http://xdangels.com/caldura-mare-in-portul-tartus/

  7. Anca Cernea
    4 September 2012

    dany
    Mulțumim, ambele link-uri sunt interesante! par să se lege, tot pe la Moscova

  8. Anca Cernea
    4 September 2012

    @ 4 Calehari
    Uneori am impresia că felul cum dezmint rușii „orice posibil amestec al Rusiei” în diferite drăcovenii, este tare neconvingător.
    Și asta nu pare un deficit de PR, ci un mesaj în sine, tradus cam așa „da, noi am făcut-o, și putem oricând să mai facem, luați aminte”.

  9. calehari
    4 September 2012

    @8 Anca

    Ai dreptate! Rusii au stilul lor inconfundabil: cand neaga existenta unei nemernicii pe care au faptuit-o, o fac punandu-si semnatura pe ea!

  10. dany
    4 September 2012

    Buna seara!
    Revin putin cam tarziu, dar cum se spune …niciodata nu este prea tarziu. In orice caz, pina in 2020, granitele actuale ale Rusiei vor fi schimbate semnificativ, in sensul ca toti vecinii ei au ceva de revendicat, si vor obtine aceste revendicari. Pe ce ma bazez? Actuala criza economica va avea ca final schimbarea granitelor pe care le cunoastem, goana dupa materii prime si energie va duce la schimbari majore pe harta lumii. Prietenii Rusiei sunt de convenienta, in majoritatea cazurilor s-a folosit bata si santajul….De fapt ce poti sa le ceri? Recentele mariri de buget in cazul armatei, si incercarile de modernizare a armatei, confirma faptul ca se tem. De cine se tem cel mai mult? De NATO? Se tem foarte putin de NATO, au in schimb doi inamici foarte puternici:
    -Islamul ca religie prezenta in multe din statele sudice cu care se invecineaza (sau provinciile cucerite acum cateva sute de ani)
    -Marea necunoscuta a acestui inceput de mileniu, China –>> astia au o nevoie colosala de teritorii, resurse si energie
    Ce provincie este mai aproape de China si are o gramada de resurse ? Raspunsul il dati dumneavoastra.
    Oricum vor incerca sa se extinda spre polul nord …dar se pare ca tocmai asta le va fi fatal. Castrarea Rusiei a inceput .

    Mai jos este un articol mai vechi legat de domnul Putin.

    Scrisoare catre domnul Putin !

  11. dany
    4 September 2012

    Nu stiu cum functioneaza asta dar niciodata nu imi iese bine, imi cer scuze ….

    Scrisoare catre domnul Putin !
    http://xdangels.com/scrisoare-catre-domnul-putin/

  12. dany
    4 September 2012

    In video postat de Costin Andries se vede ca are putini adepti. Doar doua pasari incearca sa-l urmeze…

  13. Liv St Omer
    4 September 2012

    L-as compara pe Putin asta cu un ANastase care a reusit sa ajunga presedinte. Cu Caca’ nu, totusi Putin mai are vreo 2-3 neuroni in capul ala. Iar faza cu deltaplanul e mortala, in stupizenia ei. Multumim Anca, e credibila treaba cu Pussy riot!! Hei, dar poza cu cei doi preoti+Putin, e trucaj, sau e reala? Pare trucata, not that it had any importance.

  14. Anca Cernea
    4 September 2012

    @Liv

    Poza e reală. Putin se dă evlavios, un vrednic apărător al credinței strămoșești.
    Uite-l aici, la slujba de Paști 2012. (Sigur era și spovedit – cel puțin așa pare, vezi 2:50 , 3:56 , 5:04, are așa, o aureolă, sau mă înșel…?)

    Opțiunea între Putin și Pussy Riot este ca și cum ai alege între necuratu’ și tac’su. Pussy Riot sunt produse ale URSS.
    Putin este continuatorul URSS și plânge oficial după URSS. URSS, zisă și Imperiul Răului, a măcelărit zeci de milioane de oameni pt a eradica orice referințe creștine de pe teritoriul său, și a smintit multe alte milioane, subminând aceste repere în toată lumea – ca apoi să acuze Occidentul că e decadent și nu știe ce e aia sacru.
    Las’că ne învață Putin ce e aia morală creștină.
    De exemplu, iată acest clip, în care Putin menționează avantajele sexului în grup (clipul ne-a fost semnalat de un prieten care s-a sfiit, probabil, să-l pună aici, la comentarii; îi mulțumesc, pe această cale, și îl pun eu).

  15. Liv St Omer
    4 September 2012

    In clip apare si sotia – cred – a lui Putin, si deasemenea nenea Medve’. Are Bogatu pe blogul lui un articol foarte bun in care face comparatia intre povestea cu Ivan cel groaznic – sigur o stii – punandu-si bufonul pe tron timp de vreo 2 luni, ca sa-i insele si spioneze mai bine pe ai sai boieri, si cuplul Medve’-Putin (ai ghicit deja cine ere bufonul ???? ). Comparatia mi se pare foarte adecvata, Medvedev n-a fost niciodata decat papusa lui Putin, am eu impresia, si i s-au taiat repede sforile cand Putin s-a plictisit. Acuma, cand se va sparge buba in Siria si in Iran, o sa fie foarte interesant cum se vor rearanja cartile pe masa de joc. Pe de alta parte, cei 4 ani de Medve-veala au creat in Rusia niste asteptari imense, care, corelate cu „revolutia gazelor de sist” (apropo, foarte interesant postul pe tema asta de pe blogul lui Bogatu, you should definitely write something about it), vor crea asupra lui Putin niste presiuni carora cu greu le va mai face fata. Deja autoritatea lui reala, chiar asa criminal si tembel cum se stie ca e, impresia mea e ca e cam in stare de franjuri, ceea ce, pentru 8 ani la guvernare cat vrea el sa mai stea, ii va crea probleme mari. Sa vedem.

  16. Liv St Omer
    4 September 2012

    Comment la axi-k-met. Am vazut si clipul celalalt-toate fazele astea – Putin in deltaplan, putin cu 16 case, 20 de masini si x conturi in banca, Putin calarind si impuscand rate, Putin facand scubadaiving, etc – imi lasa impresia unui gen de ANastase un pic mai inteligent decat originalul (care e pastrat acum, pentru istorici, in conditii optime de temperatura si lumina, la Rahova – stiu ca e un lucru cunoscut, dar aaaaah, cat imi place sa o spun – Bombo e la Rahova!). Adica vreau sa spun, genul de om inteligent, poate chiar mai inteligent decat oamenii din mediul unde i-a fost dat sa se invarta, care, timp de multi, multi ani de zile a acumulat niste frustrari imense (de genul „eu, eu care, valoarea mea, etc, n-am avut niciodata deltaplan, femei, sex in grup, cai, masini, vile la marea caspica, etcetcetc, desi eu, eu le meritam, nu colegii mei de KGB care le aveau, dar erau mai idioti decat mine!! sunt frustrat!! aaaa!”), pe care si le rezolva acum, cand a ajuns la putere, facandu-si simultan si propaganda electorala. Pe termen scurt e o idee inteligenta sa faci asta, pe termen lung nu stiu cat de inteligenta mai e, in conditiile in care x% (tu trebuie sa stii mai exact) din cetatenii rusi traiesc cu salarii sub limita subzistentei, si au drept de vot, cetatenii astia, cu totii (da, e drept, asa cum si Putinake are dreptul la furt, dar deh, „nu poate el fura cat putam noi vota”, spunea un clasic al nostru in viata, si spunea bine).

  17. Liv St Omer
    4 September 2012

    As fi curios sa urmez un master de „psihanaliza dictatorilor si a altor prim-ministri derbedei”, cred ca ar fi tare interesant.

  18. Liv St Omer
    4 September 2012

    Altfel, oki, poti spune ca sunt eu mai nedus la biserica, dar eu unul n-as fi asa de dur ca tine cu gagicile alea de la Pussy-rating. Ok, e adevarat ca au murdarit niste simboluri care nu aveau nici o vina ca vroiau ele sa isi „spuna” parerea (ma refer la biserica), insa nu uit ca simbolurile alea sunt deja in stare de asa de gretzoasa maculare (preoti KGB-isti, preoti pupandu-se cu Putin, patriarhul Rusiei raportandu-se lui Putin, etcetcetcetc), incat pe ele, niste biete fufe nevinovate, din toate punctele de vedere, le pot intelege, chikar daca nici mie nu mi-ar placea sa intre in biserica in care ma rog 4 fufe si s-o puna repede de-un concert punk, oricat as fi de acord cu ce protesteaza ele acolo. Insa, repet, de la toti patriarhii aia in sutane si odajdii (pe sub care li se cam vad, de multe ori, epoletii) am mult mai mari pretentii decat de la 4, in fond, biete fufe (cum ar spune Radu Banciu).

  19. Anca Cernea
    4 September 2012

    Liv @17 eu sugerez mai degrabă cărțile părintelui Gabriele Amorth, Exorcisme et psychiatrie și An Exorcist Tells His Story, în loc de acel master, cred că ar fi mai lămuritor.
    @ 18 tocmai asta spuneam, că nu trebuie să alegem între Putin, organele sale, și proastele de la Pussy, pt că sunt unul și același fenomen neosovietic – toți își bat joc, de fapt, de lucrurile cele mai sfinte.

  20. Liv St Omer
    4 September 2012

    Nu sunt de acord Anca; Putin o face de la un anumit nivel, si fara a fi neaparat incadrabil in categoria prostie (face si el prostii imense, dar nu numai); in timp ce Pussy, dupas parerea mea, sunt proaste, proaste si atat. Ok, niste proaste modernizate, occidentale, daca vrei, dar tot proaste; daca ar fi sa luam ad litteram Huntington-Ciocnirea civilizatiilor, ar trebui sa credem ca rusii trebuie si ei, dupa ce vor scapa (vreodata?) de Putin, sa treaca printr-un postmodernism tarziu cu accente, inevitabil, atee, tot la fel cum Europa de vest a trecut ani de-a randul prin cretinatatea care s-a numit multiculturalism. Adica ok, poate ca astea sunt etapele pe care trebuie sa le urmeze o societate catre post-postmodernism (cu doua de post) si ce o mai urma dupa aia; ca asta trebuie sa insemne (si) o perioada pseudo-atee, ok, ce pot/putem noi sa facem, isi vor reveni, oamenii, eu sunt sigur, 2000 de ani de crestinism n-au cum sa fie sterse asa usor, nici cu guma nici cu tancurile. Ok, poate ca tocmai, dat fiind ca rusii au inghitit atatea tancuri, poate ca ei vor depasi mai repede momentul „multi-culti” din istorie, dar poate ca asta si reprezinta Pussy si alte fenomene cum sunt dezbracatele alea din Ucraina, in istoria acestei zone geografice: echivalentul momentului „multi-culti” din Europa de vest. Eu cred ca ele trebuie privite cu o ingaduinta de tipul „iarta-le D-ne ca nu stiu ce fac, dar nici nu fac mare lucru”; mi se par maligne, nu cred ca indeparteaza pe multa lume de biserica si, cum spune si articolul de mai sus, e foarte posibil sa fi fost manevrate de Putin dinainte sa intre in biserica aia, si tocmai de aia nu cred ca le mai ia, sau ca le-a luat vreodata, multa lume in serios pe planul asta.

  21. Liv St Omer
    4 September 2012

    erata – scuze, vroiam sa spun „mi se par benigne”, le-am incurcat.

  22. Liv St Omer
    4 September 2012

    iar simbolurile pe care le-au murdarit ele, repet, le-au murdarit atatia preoti cu epoleti sub sutana inaintea lor incat, prin comparatie, nu cred ca niste fatuce nauce mai au prea mare importanta

  23. Anca Cernea
    4 September 2012

    Decadența moravurilor secularist-postmodernistă nu e o chestie chiar atât de spontană. Vezi ce spune Bezmenov.
    Sovieticii au contribuit din plin la decăderea Vestului – prin gramscizare și frankfurtizare, și prin susținere directă a curentelor decadente din Vest. Ex. Mattachin Society, 1959, prima organizație pentru drepturile gay, a fost formată, în proporție de 99,99999% din membri ai Partidului Comunist American.
    Legătura acestei decadențe cu dezvoltarea economică și cu libertatea politică din Occident este inversă.
    Decadența nu e o etapă obligatorie pe calea progresului.
    Pussy Riot nu e o expresie a spiritului occidental, ci a virusului care atacă spiritul occidental.

    Ceea ce se întâmplă la slujbă, în biserică, nu se reduce doar la simboluri. E vorba de lucruri sfinte, a căror sfințenie e oricum infinit mai presus de proastele alea și de toți kaghebiștii. Biserica – în sensul de instituție, de data asta – nu se reduce la ierarhii kaghebiști. Din Biserică fac parte și milioane de martiri și Dumnezeu știe câți sfinți. Nu ar trebui luate cu ușurință lucrurile astea. Blasfemia și profanarea sunt fapte extrem de grave, și dacă există preoți nevrednici care și ei comit tot felul de sacrilegii, asta nu este în niciun caz o circumstanță atenuantă. Nu poți să spui „oricum, simbolurile erau și așa compromise”. Dacă este repetitiv, sacrilegiul nu devine mai mic, ci dimpotrivă, e și mai grav.
    Chiar și pentru cine nu crede, respectarea fundamentelor (religioase ale) civilizației în care trăiește este o obligație, chiar mai elementară decât aceea de a umbla spălat și îmbrăcat și de a nu înjura și scuipa trecătorii pe stradă.

  24. Liv St Omer
    4 September 2012

    Hmmmm. I dunno. Posibil sa ai dreptate.

    Legătura acestei decadențe cu dezvoltarea economică și cu libertatea politică din Occident este inversă.
    Decadența nu e o etapă obligatorie pe calea progresului.

    Nici nu spun asta, poate fi insa una, accidentala, ma gandeam mai devreme. Eu unul, Anca, marturisesc ca despre grupuri tip „Mattachin” am aflat prima oara tarziu, de pe ILD, poate de aceea tind sa „iau cu usurinta lucrurile astea”; sincer, pana sa va cunosc pe voi, pentru mine Frankfurt era doar un oras frumos ce continea niste castele medievale si multa-multa istorie, abia pe urma am aflat ca a existat acolo „Grupul de la Frankfurt”, emigrat apoi in USA, care a avut influenta pe care a avut-o asupra postmodernismului. Nici de atunci, marturisesc ca n-am prea avut timp sa citesc vreuna din cartile lui Gramsci, Lucacs ori alti membri ai grupului – din lipsa de timp, mai degraba decat lipsa de curiozitate. Deci, ok, sunt sanse mari sa ai dreptate, inseamna ca am dat-o-n bara, scuze si multumesc pt. rabdarea de a nu ma trimite la naiba, unde-mi era locul de drept (si unde ma trimt singur pentru ca vorbeste gura fara mine).

  25. dany
    4 September 2012

    Am incercat sa analizez tot ceea ce este legat de Putin in ultimele zile. Am incercat, asta nu inseamna ca am si reusit!

    Putin vs Saakasvili?

    http://xdangels.com/putin-vs-saakasvili/

  26. Anca Cernea
    4 September 2012

    @ 26 Dany, mulțumim! E foarte important!
    Blogurile poloneze scriu cu tot mai multă îngrijorare în ultimul timp de o posibilă nouă agresiune a Rusiei în Georgia și de acumularea de trupe rusești și tehnică militară în regiune.
    Sunt foarte multe interesele lui Putin acolo. Inclusiv pregătirea pentru războiul, care nu prea poate fi evitat, dintre Israel și Iran, ocupând din timp niște poziții strategice. În prezent, Rusia nu are trecere directă spre Iran (pe care îl sprijină). Se împiedică de Georgia. Și de Azerbaidjan – care are, deasemenea, colaborări importante cu NATO și Statele Unite. E posibil ca rușii să încerce în curând o răsturnare a situației.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto