Pe 18 ianuarie ziarul New York Times a publicat un articol de opinie al politicianului francez Marine Le Pen. Articolul reprezintă mesajul Marianei după masacrul redacției Charlie Hebdo.
Trebuie citit, ca să înțelegeți de ce Mariana și Frontul Național Francez au succes și audiență în creștere. Și ca să înțelegeți motivele pentru care establishmentul francez (dar e un fenomen paneuropean) este principalul vinovat pentru lipsa de alternative politice viabile, într-o Europă încorsetată de platitudini multiculturaliste și tabuuri sinucigașe.
Marine Le Pen și partidul moștenit de la tatăl ei sunt toxici și înregimentați politicii Kremlinului. Dar câți știu acest lucru și cât de mult le pasă? În condițiile în care clonele „de dreapta” ale Moscovei sunt singurele supape politice legitime (cel putin instituțional) care permit majorității tăcute să se regăsească într-un discurs direct despre un pericol resimțit ca acut și existențial, restul sunt detalii. Forța cuvintelor cu un scop ulterior disimulat, dar care protestează credibil împotriva unei realități voit distorsionate, a fost și este mereu potențată de sharia oficială a „complexului politico-mediatic-universitar” (ca să-l parafrezez pe Eisenhower).
Drama europeană din prezent e rezultatul constrângerilor impuse unilateral asupra unei populații secularizate și afluente. Atunci când mainstream-ul e dominat timp de decenii de dogme distructive, profeții falși vor apare în mod inevitabil pe timp de criză și vor acapara rapid spațiul de soluții și alternative.
Discernământul se acumulează în timp, în condiții de libertate de exprimare și de organizare politică deschise la „trial and error”. Însă Franța (și Europa Occidentală) au inhibat acest proces firesc și au impus limite artificiale. Pe acest fond are loc ascensiunea Marinei Le Pen.
3 Comments
Costin Andrieş
20 January 2015http://www.ibtimes.co.uk/greec…..st-1484316
normal ca e coerenta, coerenta putinista.
liv stomer
20 January 2015Din propriile vorbe ale Marinei (sublinierile mele):
http://www.nytimes.com/2011/05…..&_r=0
liv stomer
20 January 2015http://www.nytimes.com/2014/01…..egacy.html
din articolul de la @2 reiese clar ca papa Le <pen era, in spatiul privat, mult mai antisemit decat in public – probabil isi dadea si el seama cum suna, cunoscand legea.