FUNDATIA IOAN BARBUS

Invazia Ucrainei autorizată în unanimitate de Consiliul Federației Ruse

Anunț oficial al Kremlinului. Putin a cerut aprobarea Consiliului Federației Ruse de a trimite armata în Ucraina.

Via Google Translate: Vladimir Putin made an appeal to the Council of the Federation

„Due to the extraordinary situation on Ukraine, threatened the lives of citizens of the Russian Federation, our compatriots, the personnel of the military contingent of the Armed Forces of the Russian Federation located in accordance with the international agreement on the territory of Ukraine (Autonomous Republic of Crimea), on the basis of paragraph” d ” Part 1 of Article 102 of the Constitution of the Russian Federation am submitting to the Federation Council of the Federal Assembly of the Russian Federation appeal for use of the Armed Forces of the Russian Federation on the territory of Ukraine to the normalization of the political situation in this country.”

Din text se înțelege că invazia nu se limitează neapărat la peninsula Crimeea.

Invazia Ucrainei a fost autorizată în unanimitate de Consiliul Federației Ruse.

Hartă difuzată de Russia Today, cu localitățile unde a fost înălțat steagul rusesc.

russian-flags

Guvernul interimar de la Kiev estimează că în Crimeea se află deja, în urma desfășurărilor de trupe din ultimele zile, cel puțin 6000 de soldați ruși.

În 1994 a fost semnat, la Budapesta, un memorandum între Ucraina, SUA și Marea Britanie. În acest memorandum se stipulează că, în schimbul renunțării la arsenalul de arme nucleare din era sovietică, Ucraina va beneficia de ajutor militar american și britanic în fața unei agresiuni militare străine. Acest pact de apărare a granițelor și integrității teritoriale a Ucrainei este încă valid.

Războiul este iminent. Totuși, până la această oră, nicio știre despre mobilizarea armatei ucrainene.

Joi seara (27 februarie) experții din serviciile de informații SUA estimau cu încredere sporită că Putin nu va invada Ucraina. Pe 22 februarie Adalbert Klein, alt expert, anunța cu emfază pe Contributors.ro: „În acest moment, Rusia nu are nevoie și nu poate avea un război deschis în nicio formă sau variantă, iar Ucraina nu este Georgia… Cei care vorbesc de riscul de război civil (și alte scenarii fanteziste) în Ucraina nu cunosc situația din teren și, în general, habar nu au despre război și cam cu ce se mănâncă acesta.” Acum se vede cam ce mănâncă experții.

Demonstranți pro-ruși au luat cu asalt clădiri adminstrative din Harkov, iar suporterii Maidanului au fost bătuți.

Luările de cuvânt din cadrul Consiliului Federației Ruse au fost o copie la șapirograf a retoricii din Comitetul Central al PCUS: au fost înfierate cu deosebită mânie fascismul ucrainean, oprimarea etniei ruse din Crimeea, aventurismul și imperialismul occidental. Acest afiș de propagandă care circulă în Crimeea surprinde concis continuitatea dintre URSS și Rusia lui Putin.

prpgrus3

A fost resuscitat și alt mit sovietic: soldatul eliberator rus (sovietic) întâmpinat cu recunoștință de localnici. Fotografiile de mai jos sunt din Crimeea și au început să circule de azi pe Twitter. Ieri 28 februarie un purtător de cuvânt al Casei Albe a declarat că sosirea trupelor rusești nu este contestată de populație și de aceea nu poate fi numită, în termeni tehnici, o invazie. Imbecilitățile administrației Obama speculate inteligent de propagandiștii ruși.

prpgrus1
prpgrus

Reuters – Vitalie Klichko a cerut mobilizarea generală a armatei ucrainene.

Vocea Rusiei a publicat și în română… luați aminte la termenul normalizare; în numele normalizării s-a intrat cu tancurile în Ungaria, Cehoslovacia și Georgia. Acum e rândul Ucrainei să fie normalizată.

Astăzi, Consiliul Federaţiei (camera superioară a Parlamentului rus) a dat un răspuns pozitiv la cererea preşedintelui Rusiei, Vladimir Putin, de a folosi forţele armate pe teritoriul Ucrainei până la normalizarea situaţiei social-politice în această ţară.

Știre din Ukrainska Pravda – Trupele rusești din Ucraina au deschis liste de înrolare pentru cetățenii ucraineni care doresc să intre în armata rusă. Aeroportul militar Belbek din Sevastopol se află acum sub control rusesc.

Miliția de represiune a lui Ianukovici – Berkut – a primit pașapoarte rusești.

berkut

Ministrul de externe al Germaniei a declarat că statele europene trebuie să se întrunească de urgență, pentru a formula un răspuns comun la criza din Ucraina. A fost convocată și o sesiune de urgență a consiliului de securitate ONU (Rusia este membru permanent cu drept de veto).

Comparație Rusia – Ucraina.

Russia-v-Ukraine

Sectorul de Dreapta, o mișcare naționalistă din cadrul Maidanului, a anunțat mobilizarea deplină a membrilor săi, în cooperare cu ministerul forțelor armate, de interne și serviciile speciale SBU.

Din analele perspicacității geopolitice a lui Obama – 22 octombrie 2012, cu ocazia celei de-a treia dezbateri dintre Obama și Romney, dedicată problemelor de politică externă.

A avut loc o confruntare cu focuri de armă în Simferopol.

simferopol

Kevin Bishop, redactor șef BBC Moscova.

 

Lituania și Letonia au invocat articolul 4 al tratatului NATO. Articolul 4 specifică faptul că orice stat membru poate cere o întrunire de consultare în cadrul NATO atunci când acesta consideră că siguranța sau independența îi sunt amenințate. Acest articol a fost invocat de numai patru ori în trecut și obligă alianța la organizarea unei sesiuni de urgență.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Emil Borcean

Emil Borcean

17 comentarii

  1. Anca Cernea
    1 martie 2014

    Maidanul a arătat liderilor occidentali că Rusia nu e atotputernică și poate fi învinsă.
    Dar liderii occidentali nu au încetat să-i considere negociabili pe ucraineni.
    SUA, UK și UE ar fi trebuit deja să impună Rusiei cele mai dure sancțiuni, fie și numai pentru a fi inspirat și susținut crimele lui Ianukovici.
    Așa cum spunea un expert polonez, Dr. Przemyslaw Zurawski vel Grajewski, trebuia adoptată maniera rusească de a acționa: rușii nu avertizează că, în caz că se va depăși nu știu ce linie, vor impune sancțiuni. Ei impun sancțiuni, iar apoi , eventual, negociază ridicarea lor. Regimul de la Moscova e o bandă kaghebistă care crede că totul îi este permis.
    După toate semnele de slăbiciune date de Obama și de ceilalți lideri stângiști occidentali, e puțin probabil ca Putin să se mai sperie de declarații. Slăbiciunea arătată de occidentali nu e spre pace, e spre război. Dacă vor pace, ar trebui să arate determinare și acțiune.
    Acum câteva luni, Vladimir Bukovsky spunea într-un interviu că ar dori să fie chemat la o școală de studii politice/diplomatice, să țină un seminar despre cum trebuie negociat cu Rusia. El a dat și o mostră de frază introductivă care, spune Bukovsky, este singurul limbaj pe care îl înțeleg ăia la Kremlin. Prefer să nu citez aici formula. Nu e potrivită pe ILD, dar e cât se poate de adecvată și necesară în relația cu regimul de la Moscova. Din păcate, pe arena internațională nu prea mai are cine să o rostească. Ăștia n-au făcut seminar cu Bukovsky, ci cu Gorbaciov.

  2. Anca Cernea
    1 martie 2014

    Ia să vedem ce fac oamenii de stat din România în weekendul ăsta. Ponta, abia venit de la Soci – unde a făcut frumos la Putin și s-a pozat mândru cu Ianukovici – și Corlățean, ministrul său de externe.
    (O variantă ar fi, dacă îi lasă inima să lucreze sâmbăta și duminica, să iasă pe sticlă și să zică: „Băsescu e de vină. L-a enervat pe Putin.”)

    Și, nu în ultimul rând, să vedem ce zice opoziția de ceea ce face guvernul.

  3. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    Intr-un razboi civil cele doua tabere angrenate in conflict se afla intr-un relativ echilibru in ceea ce priveste raportul de forte. Daca in Ucraina se va declansa un conflict, si sunt conditii pentru declansarea lui, raportul de forte nu va fi deloc echilibrat. Deoparte se afla tabara pro-rusa, care vedem clar ca este sprijinita militar de catre Rusia. Aceasta nu are nevoie sa faca nici macar un efort logistic, pentru ca se afla foarte aproape de zona potentialului conflict. De cealalta parte se afla tabara pro-occidentala, care nu se poate baza integral nici macar pe sprijinul armatei ucrainiene si al servicilor de informatii. O parte din armata este formata si din soldati si ofiteri pro-rusi, iar „serviciile” sunt o filiala a FSB-ului.
    Tabara pro-ocidentala s-ar putea baza, in timp, pe ajutor militar din partea UE, insa cine-si inchipuie ca se va intampla lucrul acesta este naiv, ca sa nu spun altfel.
    Statele Unite raman atunci singura salvare. Au dovedit si altadata ca pot interveni cu succes in Europa atunci cand valorile democratiei occidentale sunt in pericol. Numai ca presedintele american este un individ slab, nu vreau sa spun mai multe, iar America se afla foarte departe de potentialul teatru de operatiuni.
    Astea fiind spuse, tabara pro-occidentala nu va avea niciun sprijin militar, poate spera insa in unul diplomatic. Doar cu sprijin diplomatic nu se castiga un razboi civil, asa ca nu va fi niciunul. Daca Putin se tine tare, repet „daca”, si nu vad de ce nu s-ar tine pt. ca stie foarte bine care este potenta adversarilor occidentali, totul este posibil sa se incheie, destul de repede, cu o represiune sangeroasa a partizanilor pro-occidentali. Represiune iar nu inseamna razboi civil. Singura speranta este ca Rusia sa se multumeasca numai cu Crimeea, dar nu cred ca se va multumi doar cu atat.
    Daca victoria din Georgia a fost doar o ciocnire intre „trupele” din avangarda, Ucraina poate sa devina prima batalie importanta castigata de Rusia in noul Razboi Rece.
    Singura speranta este ca Rusia sa se multumeasca numai cu Crimeea, dar nu cred ca se va multumi doar cu atat.

  4. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    Intr-un razboi civil cele doua tabere angrenate in conflict se afla intr-un relativ echilibru in ceea ce priveste raportul de forte. Daca in Ucraina se va declansa un conflict, si sunt conditii pentru declansarea lui, raportul de forte nu va fi deloc echilibrat. Deoparte se afla tabara pro-rusa, care vedem clar ca este sprijinita militar de catre Rusia. Aceasta nu are nevoie sa faca nici macar un efort logistic, pentru ca se afla foarte aproape de zona potentialului conflict. De cealalta parte se afla tabara pro-occidentala, care nu se poate baza integral nici macar pe sprijinul armatei ucrainiene si al servicilor de informatii. O parte din armata este formata si din soldati si ofiteri pro-rusi, iar „serviciile” sunt o filiala a FSB-ului.
    Tabara pro-ocidentala s-ar putea baza, in timp, pe ajutor militar din partea UE, insa cine-si inchipuie ca se va intampla lucrul acesta este naiv, ca sa nu spun altfel.
    Statele Unite raman atunci singura salvare. Au dovedit si altadata ca pot interveni cu succes in Europa atunci cand valorile democratiei occidentale sunt in pericol. Numai ca presedintele american este un individ slab, nu vreau sa spun mai multe, iar America se afla foarte departe de potentialul teatru de operatiuni.
    Astea fiind spuse, tabara pro-occidentala nu va avea niciun sprijin militar, poate spera insa in unul diplomatic. Doar cu sprijin diplomatic nu se castiga un razboi civil, asa ca nu va fi niciunul. Daca Putin se tine tare, repet „daca”, si nu vad de ce nu s-ar tine pt. ca stie foarte bine care este potenta adversarilor occidentali, totul este posibil sa se incheie, destul de repede, cu o represiune sangeroasa a partizanilor pro-occidentali. Represiune iar nu inseamna razboi civil. Singura speranta este ca Rusia sa se multumeasca numai cu Crimeea, dar nu cred ca se va multumi doar cu atat.
    Daca victoria din Georgia a fost doar o ciocnire intre „trupele” din avangarda, Ucraina poate sa devina prima batalie importanta castigata de Rusia in noul Razboi Rece.

  5. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    Despre „forta de reactie” a occidentalilor europeni in fata Imperiului sovietic, Vladimir Bukovski spunea in urma cu mai bine de 25 de ani: „Ca o turma de maimute, carora un tigru le-ar fi rapit-o pe una dintre ele, tarile occidentale traversau o scurta perioada de speculatie primejdioasa, apoi se reinseninau”.

    A ramas valabil ce spunea el atunci.

  6. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    Sa nu uit: nu m-ar mira ca, in paralel cu interventia militara, Putin sa inchida si robinetul de gaze.

  7. Anca Cernea
    1 martie 2014

    Nu e un război civil. E o invazie străină.
    Există mulți rusofoni în Ucraina, dar nu înseamnă că ei țin cu Rusia. (Kliciko, de exemplu, e rusofon. Înțeleg că știe mai bine germană decât ucraineană.)
    Ucraina e o țară enormă, nu e Afganistan. Experiența Maidanului i-a făcut pe ucraineni să-i urască pe ruși mai mult decât oricând.
    Rusia nu are cum să câștige acest război. Nu e în stare să organizeze ca lumea nici o olimpiadă, indiferent câți bani a îngropat în ea.
    Maidanul e contagios.
    Deja la Moscova a avut loc o manifestație la care s-a strigat „afară cu banda!” și s-au ars cauciucuri. Când a venit poliția să-i bată, manifestanții au strigat „berkut”. Polonezii, care cunosc spațiul ex-sovietic mult mai bine decât noi, comentau zilele trecute ce impresie puternică a lăsat în Rusia și Belarus imaginea bogățiilor strânse în vila lui Ianukovici; e imposibil să stăvilești gândul milioanelor de oameni că într-o zi vor vedea cum arată pe dinăuntru vilele lui Lukashenko și ale lui Putin. Ucraina, Rusia și Belarus au multe în comun, dar asta nu numai în sens rău. Ucrainenii au arătat că se poate.
    Agresiunea lui Putin asupra Ucrainei poate fi explicată și prin disperare. Olimpiada nu i-a ieșit, o lume întreagă a făcut mișto de el, Maidanul l-a dat jos pe Ianukovici, Rusia a pierdut controlul asupra Ucrainei și, totodată, visul imperial. Pentru un Francois Hollande, ridicolul nu înseamnă mare lucru, e obișnuit să fie paiață, dar pentru un dictator postsovietic, asta poate fi începutul sfârșitului. El în Rusia nu are prieteni, între ăia nu există loialități, dacă dă greș, dacă se împiedică, e ca între fiare, vine alt kaghebist care vrea să fie masculul alfa și îl calcă în picioare fără a clipi. Pentru un lider de tip Putin, păstrarea aparenței de stăpân pe situație e o chestie de viață și de moarte.
    În plus, Rusia are enorme probleme sociale; economic e o țară de lumea a 3-a, se ține doar din export de carburanți. Numai gazul de șist, fără alți factori, poate duce la prăbușirea lui Putin, prin scăderea prețului gazului.
    Rusia nu e atotputernică.
    Dar poate să mai producă multe nenorociri.

  8. Anca Cernea
    1 martie 2014

    @5 Da. Ar fi bine să închidă gazul. Lumea va fi nevoită să caute soluții. Și, culmea! În prezent, există alternative la gazul rusesc. Și sunt chiar mai ieftine.
    Dacă închide robinetul însă, închide și conducta care îl alimentează pe el cu bani. Singura. Adică își închide robinetul de oxigen.

  9. Anca Cernea
    1 martie 2014

    Mai observa un analist polonez, Krzysztof Zielke, faptul că Maidanul a reușit să-i oblige pe liderii europeni să se confrunte cu Rusia și să se reapropie de SUA.
    Într-adevăr, înainte de Ucraina, fiecare delira ideologic în colțul lui, că doar sunt toți stângiști, iar Putin băga între ei fitile – dezvăluiri, leaks, Assange, Snowden, Iran, Siria, etc – și avea succes. Nimic mai ușor decât să negocieze Putin cu Merkel ce să facem cu Ucraina sau cu alții din Europa de Est. De fiecare dată când nu-i convenea ceva, Putin se obrăznicea, occidentalii cedau și ieșea cum voia el.
    Maidanul i-a adus mai aproape de realitate pe occidentali. Au „arătat Apusului care-i fața rusului”. I-au arătat că Războiul Rece nu s-a terminat, decât în imaginația lor.
    Să vedem ce au înțeles.
    Dar nu putem să nu constatăm că ceva s-a schimbat. Presa germană și cea franceză, rusofile până în măduva lor, încă de pe vremea URSS, au început să-l arate pe Putin drept adevăratul responsabil din spatele crimelor lui Ianukovici. Chiar și cei mai gelatinoși lideri ai Vestului fac acum declarații și dau Rusiei avertismente în termeni care ar fi fost de neconceput chiar acum câteva luni.
    (Și când te gândești că olimpiada ar fi trebuit să-i aducă lui Putin un mare succes de PR!)
    Problema e dacă occidentalii vor trece acum de la vorbe (insuficiente, oricât ar părea de hotărâte) la fapte – sancțiuni dure împotriva Rusiei, afară din G8, din Consiliul Europei, înghețat afaceri, tot, cum scrie la carte.

  10. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    @6
    N-am spus ca in Ucraina este razboi civil. Am spus ca in Ucraina NU VA FI razboi civil, si asta pt. ca multi isi inchipuie lucrul acesta. Am argumentat si de ce nu va fi razboi civil. Bineinteles ca Ucraina este invadata de Rusia, este foarte clar lucrul acesta.
    Am vazut si eu ce s-a intamplat la Moscova si la Leningrad, dar pentru ca am citit si rascitit cu mare atentie modul in care Politkovskaia a descris starea opozitiei ruse, nu-mi pun mari sperante in gesturile izolate ale catorva sute de protestari demni dealtfel de toata pretuirea noastra. Pentru oamenii astia eu am o admiratie totala, pentru ca una este sa protestezi alaturandu-te unui milion de protestatari, si alta este sa protestezi cand sunt cateva zeci sau sute si restul, milioane, stau inchisi in case si se uita la televizor. Politkovskaia spunea cu ani in urma, cand Putin nu stransese surubul atat de tare: Opozitia nu este in stare sa scoata in strada 100 000 de oameni nicaieri in Rusia.
    Deosebit de real portretul pe care il faci lui Putin si ai perfecta dreptate cand spui ca el va fi dat jos daca va pierde, de un alt alt kaghebist, „mascul alfa”, care-l va calca in picioare. Nu insa „opozitia democratica” va face lucrul acesta, asa ca Sistemul Clepto-Totalitar nu va avea nimic de suferit. Este posibil sa se clatine daca se va intampla minunea cu energia, dar isi va reveni cum si-a revenit si dupa socul din 91. Si asta pentru ca pentru marea masa a rusilor totalitarismul este un lucru normal, n-au cunoscut altceva nici ei, nici mosii si nici stramosii lor. Cu exceptia celor vreo 9 ani dupa 91, cand a fost oleaca de democratie. Si ce parere au avut rusii despre perioada aia, cel mai bine a spus-o tot Politkovsaia, desi se vedea ca o doare foarte tare sa vorbeasca asa despre propriul ei popor. Ea a descris, cum rusilor li s-a furat libertatea, cum democratia a fost complet desfiintata, etapa cu etapa, pas cu pas, fara ca ei sa reactioneze in vreun fel, ba chiar fiind de acord ca o mana de fier sa le aduca stabilitatea, adica linistea atat de dorita si de unii dintre romani. Nu cred ca mai mira decat pe necunoscatori sau pe visatori faptul ca 70% dintre rusi nu se considera europeni, ci asiatici. Si dupa cum stim nu Asia a fost leaganul democratiei.

  11. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    @8

    Da, aici iti dau dreptate din cap in cap. Marele castig a fost ca Maidanul a smuls masca de pe „fata” rusului. Acum, cand Occidentul vede ca rusul ii vorbea de fapt cu „curul”, cum spunea Pastorel, ar trebui sa faca, in sfarsit, ceva.

  12. Anca Cernea
    1 martie 2014

    Armata Rusiei: forță, ingeniozitate, tehnologie! Iată aici o demonstrație:

  13. Bogdan Calehari
    1 martie 2014

    Multi cred ca asta-i doar asa, un accident hazliu, dar ar ramane cu gura cascata daca ar afla care-i starea actuala a armatei ruse. De la flota de submarine nucleare si pana la „armatele” de tancuri. Coruptia fantastica ce domneste in cadrul organismelor superioare de conducere ale armatei a afectat grav capacitatea de lupta a acesteia.

  14. Anca Cernea
    1 martie 2014

    Iată un exemplu de cum trebuie negociat cu rușii – a propos de sfatul lui Vladmir Bukovsky amintit la @1.
    Acest ofițer ucrainean îi trimite la plimbare, cu o formulare ușor neacademică, pe niște soldați ruși veniți să elibereze (în stil clasic-sovietic-davai-ceas) arme aparținând unei unități militare ucrainene.
    Și, exact cum a zis Bukovsky, metoda funcționează, dovedindu-se astfel că acesta este singurul limbaj în care trebuie discutat cu rușii.

  15. Liv STOmer
    1 martie 2014

    @1:

    El a dat și o mostră de frază introductivă care, spune Bukovsky

    Indraznesc eu sa „inventez” ceva:
    Bukovsky:
    ok, guys. So, F.. u. The deal sis simple. We win, you lose.
    Russians: What?
    B: exactly. We win, you lose. You dont like it, but i dont care. You dunno who invented this formula, but we dont care either. So, its simple. D’ya wanna go to war? We’ll win, you’ll lose.
    R: What, are you crazy?
    B: Maybe. Maybe i am. So, you’ll back up from Ukraine, right?
    R: What, what, what?
    B:Ok,look. I have other things to do, i have other meetings to attend; economy stuff, you know (or, well, maybe you don’t know, cause our economy’s going so well and yours so badly, but who cares if you know or not, i don’t care, at least). So, just remember: back up by next monday, or else WW3 will start and you’ll lose. Tai tai, guys!
    Dar, da, nici Obama nici vreunul din loserii lui n-ar fi in stare de asa ceva.

  16. Liv STOmer
    1 martie 2014

    Anca @ 7:

    În plus, Rusia are enorme probleme sociale; economic e o țară de lumea a 3-a, se ține doar din export de carburanți.

    . Vin cu niste precizari; cineva a comparat (nu mai stiu daca aici sau la oramea de economie ???? , oricum, pare o airmatie absolut adevarata) PIB-ul Rusiei cu al Italiei. De pe Wiki: PIB/capita al Italiei 29812$ (in 2012) al Rusiei 17518$ (tot atunci). Adica aproape jumate, si inca, nu se stie daca nu-s si p-acolo ceva raportari false (la rusi). Ceea ce ma gandesc ca e cazul, ca daca vorbim de PIB/apita, atunci asta ar trebui sa insemne PIB-ul tarii impartit la nr populatiei: comparand populatia It. cu a Ru., mie imi da ceva mult mai mic. Si mai e ceva-daca vorbim de economie, nu-i corect sa vorbim de PIB/capita, care e o medie, ci si de cifrele care alcatuiesc media aia. Adica de faptul ca, facand comparatia It.-Ru., comparam o tara unde „tzarul” are palate de miliarde de $, in timp ce supusii mor de foame, cu o alta unde, la drept vorbind, e greu sa mai afirmi ca se moare de foame, cu toata criza economica – veniturile sunt adica mult mai omogen impartite, egalitatea economica e mult mai mare. Ca asta e „cultura politica” in Rusia – nu stiu, o fi; insa si cultura asta politica, se mai schimba, mai variaza. Si,vorba ta, Anca, daca rusii au ajuns sa manifesteze la Moscova si sa strige chestia aia, atunci inseamna ca nu mai e mult…Cristian Preda pe „22” deja se bucura ca Putin a pierdut batalia – dea D-zeu sa fie asa. Ai dreptate – bine-ar fi sa inchida gazul, atunci chiar o sa stim cum stam. Poate ca, in aceeasi directie de gandire – poate ca ar fi bine si daca Putin ar trage primul foc. Ar iesi cu sange, adevarat, dar poate ca asta le trebuie, occidentalilor, ca sa inteleaga, si ca sa se implice asa cum trebuie. De multe ori m-am intrebat, oare ce s-ar fi intamplat daca, in toti anii astia dupa ’45, razboiul „rece” s-ar fi „incalzit”, daca ar fi ajuns sa se impuste intre ei, macar odata. Au existat multe ocazii, si multe momente cand rusii erau in inferioritate clara. Exact ca momentul de fata. Singura problema a occidentului, momentan, sunt liderii – oameni gen Obama, gen Sikorski, etc. Dar pana si liderii astia (pe langa faptul ca nu-s chiar toti carpe, mai sunt si putini mai de D-ne ajuta), au fost pusi acolo de oameni – poate totusi nu toti chiar spalati pe creier. Occidentul se poate inca salva, mobiliza, inca nu e totul mort. Poate ar trebui sa ne rugam ca Putin sa inceapa WW3? Ce parere ai?

  17. Liv STOmer
    1 martie 2014

    @12:
    D-ne Maica D-nului!! :D:D:d
    Pai cu-o problema de geometrie de cls a V-a afla unghiul corelat cu inaltimea maxima! OMG, cum ar zice niste colegi ai mei!!! :):):)))))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian