FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Sorin Tara – A white man’s stupidity

Fraţilor, mi s-a făcut o imputare şi sunt mândru de aceasta!… O primesc! Mă onorez a zice că o merit!… Mi s-a făcut imputarea că sunt foarte, că sunt prea, că sunt ultra-progresist… că sunt liber-schimbist… că voi progresul cu orice preţ. Da, da, da, de trei ori da!

Care era reţeta artistului postmodern, ultra-progresist şi liber-schimbist?

La începutul activităţii artistice, Tara declara şi susţinea prin demersul artistic că Vlad Ţepes a fost un zoofil convins. După dispariţia prinţesei Diana, pregătea o expoziţie, care nu a mai avut loc şi al cărei titlu trebuia să fie „Şi prinţesele o iau sus”.

Tara expune la Viena — 2007

Reporter: Ai vernisat ieri luni seară o nouă expoziţie în Sibiu. Ce vrea să spună ea?
….
Sorin Tara: A fost un fel de lansare, dar nu s-a prezentat beţivanul ăla de la editură, unul din directori sau sub directori sau ce dracu’ învârte pe acolo escrocul ăla. Expoziţia conţine 50 de lucrări de-ale mele, o selecţie cu lucrări aduse de la Iaşi şi alte lucrări despre aşa-zisa înscăunare a lui Ştefan cel Mare, un criminal după părerea mea, un pitic frustrat pe care românii în nebunia lor, ca şi în alte dăţi, l-au mitizat şi remitizat şi cam atât.

Interviu — 2007

Ţărişoara noastră, ca o curvă care îşi bagă mâna la bijboacă„Am adormit ca o vită, îmbrăcat, şi m-am trezit pe la 6 jumate, mic şi umil. M-am târât în patru labe prin încăpere, dând la o parte pozele cu fetiţe dezbrăcate ce acopereau podeaua”, povesteşte el, artistic şi oarecum teatral, fiecare pas făcut.

Târându-se, i-a venit ideea: va picta Transilvania ca pe o femeie dezbrăcată, răvăşită şi trecută, din al cărei vagin iese un ochi – „simbolul cunoaşterii”.

Într-o oră şi 20 de minute, cu trei culori şi două pensule stricate, şi-a pus viziunea pe pânză şi a botezat-o „Transilvania. Patria nostra, patria nocturna”.

Rebelul Tara — 2004

Te voi ucide„De trei ani mă izbesc de cenzura vizuală cu tot mai multă ferocitate. Expoziţia i-a fost dedicată unui prieten care m-a trădat. Eu încă ţin la el, îl iubesc şi încă aştept explicaţii. Lucrarea a fost retrasă ca urmare a intervenţiei a doi indivizi, dintre care unul e prietenul amintit, cenzorii şefi ai Sibiului, sub pretextul că e o instigare la crimă. Voiam să retrag toată expoziţia. Să fie clar, eu nu instig la violenţă. Urăsc violenţa!”, a încheiat controversatul artist.

Omul care urăşte tot — 2005

El [Andrei Kerestesz, cercetator principal la Galeria de Arta Contemporana a Muzeului Bruckenthal] se refera la o expozitie a lui Tara gazduita in octombrie, anul trecut, la Galeria de Arta Contemporana a muzeului. Numele expozitiei, spune Kerestesz, era “Endlosung”. “Specific ca acest cuvint, prohibit in Germania, inseamna “solutie finala”, fiind titlul programului nazist de exterminare a evreilor. (…) Expozitia de la Galerie include si o lucrare cu titlul “Cic-o crapat 6.000.000 de ovrei… Cum de-o mai fi supravietuit atitia?”

Pictor sibian, acuzat de nazism — 2004


Da! Voi progresul şi nimic alt decât progresul: pe calea politică…

Satana AmerikanaPopescu: Bravo!

Socială…

Ionescu: Bravo!

Economică…

Popescu: Bravo!

Administrativă…

Ionescu: Bravo!

Şi… şi…

Ionescu, Popescu, Grupul: Artistică! Artistică!

Only JihadDacă a folosi în nişte lucrări declarate artistice orice fel de simboluri înseamnă a fi nazist, atunci recunosc că sînt nazist! Dacă a folosi în nişte lucrări declarate artistice orice fel de cuvinte, în orice limbă înseamnă a fi nazist, atunci recunosc că sînt nazist! Dacă a confecţiona (vorba aia!) tricouri cu imagini care avertizează asupra atrocităţilor comise în momentul de faţă de către anumiţi ocupanţi, undeva în Orientul Mijlociu, înseamnă a fi nazist, atunci recunosc că sînt nazist. Dacă a te manifesta cît de cît liber, fără a fi împiedicat mintal de opreliştile impuse de şcoală, familie, o societate coruptă înseamnă a fi nazist, atunci recunosc că sînt nazist! Dacă a-i urî fără limite pe cei care au distrus această ţară, adică pe politicienii români (toţi, absolut toţi, indiferent de apartenenţă) înseamnă a fi nazist, atunci recunosc că sînt nazist! Dacă toate aceste gesturi care se pretind artistice, manifestări verbale sau de altă natură îmi aparţin şi, apartinindu-mi, înseamnă a fi catalogat drept nazist, atunci recunosc că sînt nazist!

Pictor sibian, acuzat de nazism — 2004


White Man’s Stupidity

White Man’s StupidityAnaid Art Gallery

Artistul lunii propune un tip de artă cu bogate implicaţii sociale, care vorbeste despre violenţă, sărăcie, terorism, oroare, războaie, guverne, utopii politice şi sociale, toate citite printr-o grilă ironică, cinică ce se autodizolvă în cadrul imaginii artistice si exploatează mizeria umană, alienarea, făţărnicia, egoismul, trufia, comportamentul uman mediocru, insa printr-un recurs la intertextualizarea paradigmei raporturilor pe care artistul le stabileşte cu mediul în care trăieşte, cu lumea care-l înconjoară, cu publicul care-l receptează, propunind o abordare ce conştientizează preconcepţiile eurocentrice inerente perspectivelor mundane demistificate de raţiunea care devine conştientă de sine, se singularizează şi se individualizează totodată, încercând să îndepărteze misterul, inefabilul, spiritualul.

Publicul amator de artă contemporană va putea viziona expoziţia Ultima tentaţie la Anaid Art Gallery, în perioada 17 mai 2008 – 21 iunie 2008, de luni până vineri, între orele 11:00-19:00, sâmbăta între orele 10:00-18:00.

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Emil Borcean

Emil Borcean

5 Comments

  1. Imperialistu'
    19 May 2008

    Mare artist, domnule. Maret, chiar. Artistu’ lunii pentru Le Monde Diplomatique, defuncta sectie romana a publicatiei franceze. Uite ca avem si noi postmodernistii nostri. Suntem in rand cu lumea! ???? Nu stiu, Emil, mixed feelings fata de individul asta; pe de o parte dispret, pe de alta parte mila. E trist ca exista astfel de indivizi.

  2. Francesco
    19 May 2008

    Interviul luat lui Sorin Tara in http://www.sibiujobs.ro (preluat din http://www.ziaruldesibiu.ro) este perfect. Sorin Tara este sigur pe el, nu are remuscari, indoieli; pentru alde Tara Stefan cel Mare este un „criminal”, poate pentru ca a omorat multi musulmani ; pentru alde Tara Sibiul este condus de „câţiva porci, «marranos» pe spaniolă, care au pus mâna pe puterea economică a oraşului şi ei o duc bine, dar se alege praful de restul”, dar ce nu adauga alde Tara este ca in Spania evreii convertiti la crestinism dar care practicau pe ascuns religia iudaica erau numiti marani, denumire batjocoritoare care etimologic are la baza cuvantul porc in spaniola, animal impur pentru evrei, dar si pentru musulmani; primarul Sibiului, numit Fuhrer, doar pentru ca este de nationalitate germana, ” Johannis este al doilea om cel mai corupt din ţara asta, după Bombonel”, fara sa aduca probe; moldovenii sunt şoldoveni etc.

    Alde Tara „artist” inteles mai mult la Viena decat la Brukenthal din Sibiu, are dreptate sa declare ca romanii au o mentalitate slabuta, sigur ca Austria este inaintea noastra, stim doar ca la Linz s-a nascut Herr Adolf Hitler, nume mai mare decat Corneliu Zelea Codreanu. Alde Tara se declara adept al lui Corneliu Zelea Codreanu, nu este numai o figura de stil, dar spre deosebire de seful legionarilor, alde Tara este anticrestin. Folosirea numerelor 666, din simbolistica satanista, tabloul in care din I.N.R.I (Isus Nazarineanul Regele Iudeii) coboara niste sageti care duc catre sentinta „te voi ucide”, crucea in flacari topindu-se in ceaunul unei luni musulmane, mereu semiluni si culoarea verde a steagului autointitulatului profet Mohamed, sunt toate marturii ale anticrestinismului.

    Un asa de mare artist care a facut primii trei ani la „cu plata” si a carui paleta compozitionala trece din zona inspiratiei pur sexuale (din articol se vede ca a studiat profund revista Playboy) la militantismul adoratorilor semilunii, neroman prin totala nesimtire si impertinenta, deoarece artistii romani au in general alte repere morale, antiamerican si antisemit, negationist de tip Ahamdinejad, un asa de mare artist are locul sau, poate fi oricand expus la Galeria Monstrilor, alaturi de idolii sai. Poate fi expus, langa interviul din care am citat, sau poate sa expuna. Ma intreb si va intreb, cine si de ce ar cumpara „operele” de acest tip? Vazand calitatea artistica si „mesajul” lucrarilor lui Sorin Tara, sunt convins ca ar face o figura pe cinste in revista corespondent al Urzicii noastre de pe vremuri, dar la Teheran.
    Chiar asa Emil, oare atat de jos a coborat arta post-modernista sau Sorin Tara este un caz nefericit?

    Raspunsul cu libertatea de expresie a artistilor nu ar trebui sa se aplice in zona penala. Apropo, in Austria a fost arestat acum cativa ani istoricul David Irving (negationist la randul sau), in cazul lui alde Tara nu se mai aplica legea? Vorbesc de acea lege care ii incrimineaza pe cei care neaga Holocaustul, lucru facut in public de catre Sorin Tara. Este bine de alde Tara, la noi face declaratii antievreiesti si neaga holocaustul, iar in Austria i se organizeaza expozitii.
    Mare democratie Austria! Mare artist Sorin Tara!
    Ha!Ha!

  3. KlaraPölzl
    19 May 2008

    Lol adolf s a nascut la braunau, dupaia sa mutat in passau dupaia in leonding si abea dupa c a plekt dn leonding o stat in linz shi akolo a murit maiksa sh in fine el îi din braunau nu linz

  4. Imperialistu'
    19 May 2008

    Liebe Klara, nu e mare chestie asta cu „unde s-a nascut Adolf?”, asa ca acel lol nu isi are rostul. Adevarat, nascut la Braunau am Inn, am aflat si eu acum, cautand pe internet, in urma mesajului tau. Sa imi fie cu iertare ignoranta, dar personalitatea lui Hickler nu mi se pare atat de fascinanta incat sa fac un capat de tara din necunoasterea locului de nastere al caporalului care va da ordine generalilor. ????

  5. KlaraPölzl
    19 May 2008

    ioi mdeah,ma rog.io is fascinata j pasionata d hitler shi cum vad o greseala sar cu gura ???? hickler =))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *