FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Totul despre „revoluția” Roșia Montană

Iată cine conduce „ostitilitățile”. De la stânga la dreapta, troțkista Victoria Stoiciu (ex-criticatac), filorusul și filosovieticul Vasile Ernu, Mircea Kivu (idiot util, cel puțin) și anarho-comunistul Mihail Bumbeș (Militia Spirituala), aceiaşi oameni (vedeţi “Fenomenul Piața Universității”. Confiscarea unui simbol și întoarcerea marxismului) care au protestat anul trecut cot la cot cu Mircea Dogaru pentru interesele mafiei USL, urmați îndeaproape de legionari. Ăsta e circ pentru fraieri.

foto-vlad ursuleanu

Update: Întrebarea mea este următoarea: unde au fost aceşti „idealişti” si ” conştiinţă civică” anul trecut când USL dădea ceea ce după definiţia din dictionar a fost un puci legislativ? Aa… ştiu, cum spuneam, demonstrau alături fostele structuri ale Securităţii ceauşiste din jurul lui Mircea Dogaru. Pe de altă parte, să ne înţelegem: scopul protestului nu e de a promova comunismul, nu a spus nimeni aşa ceva. Chiar dacă asta or avea în cap liderii, nu contează, pentru că scopul protestului, al celor care îl susţin financiar de ani de zile, a fost să servească intereselor lor financiare si politice. Ăsta e principalul motiv, 90%, restul e idelism prost înţeles, naivitate şi cinism. De asta spun, cu toată convingerea, că acest protest e circ pentru fraieri. Care au fost prezenţi în număr mare.

Felicitări participanţilor.

Update2:

#troțkism/anarho-comunism/ernoouhism, toate presupun, mai devreme sau mai târziu, violența împotriva amărâtului mediu (deghizată ca violență împotriva „represiunii”). fără violență împotriva amărâtului mediu, nu există troțkism/anarho-comunism/ernoouhism. dacă totul va decurge conform planului, se va ajune, în următoarele zile, la violență și bătăi cu poliția. dacă nu, va fi un relativ eșec. mai încercăm

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Costin Andrieş

Costin Andrieş

Autor, co-fondator și redactor-șef ILD https://twitter.com/CostinAndriess

48 Comments

  1. Daniel Francesco
    1 September 2013

    Titlu alternativ (ca tot le place stangistilor acest cuvant): Totul despre involutia Rosia Montana (si involuatii ei)

    Victoria Stoiciu, trotkista mare amatoare de lupte de strada, despre violenta insuficienta a celor din Miscarea Occupy:

    …mişcările de tip Occupy…A doua variantă este exercitarea unei presiuni mult mai puternice şi mai agresive decât până în prezent, inclusiv prin disponibilitatea recursului la violenţă. Sigur, această a doua alternativă nu se subscrie logicii şi regulilor democratice, dar scopul acestor rânduri nu este acela de a emite enunţuri normative, ci unul pur analitic şi descriptiv. Or, în acest context, oricât ne-ar repugna violenţa, nu putem nega că în istorie ea reprezintă un instrument frecvent şi valid prin care se operează schimbarea. Mi-e greu totuşi să îi văd, momentan, pe ocupanţi recurgând la o violenţă sistematică, de natură să zguduie sistemul – cu unele excepţii, ideologia lor e, mai curând, un soi de Flower Power a începutului de secol 21.

    http://www.criticatac.ro/12532…..alismului/

    Vasile Ernu, sobolan rosu care indeamna stanga catre reintoarcerea la Rusia si la modul sau de actiune, poate si la o revolutie violenta. Nu este departe de a-l putea numi fara echivoc ca agent de influenta al Moscovei. Iata ce spune:

    Rusia este foarte importantă pentru stînga cel puţin din cîteva motive. În primul rînd nu trebuie să uităm că experienţa şi tradiţia mişcărilor de stînga din Rusia este deja un patrimoniu şi o lecţie pentru mişcările de stînga din toată lumea; această experienţă trebuie valorificată. În al doilea rînd, experienţa sovietică este una copleşitoare, imensă şi ea devine tot mai actuală, de aceea trebuie regîndită şi utilizată. În al treilea rînd, cred că la rîndul său experienţa post-sovietică este o altă mare lecţie şi experienţă care trebuie folosită în lupta politică.

    http://www.criticatac.ro/23174…..-dus-lips/

    Anarhistului Mircea Kivu nu-i place sa respecte legi si reguli. Iata ce scrie sub titlul Anarhia salveaza Romania:

    Cu mulţi ani în urmă vizitam pentru prima oară Clujul, încă nenapocenizat. Am fost stupefiat cînd am observat mulţimea de pietoni care aştepta resemnată schimbarea culorii semaforului înainte de a traversa, cu toate că în zare nu se vedea nici urmă de vehicul în mişcare. Am discutat cu prietenul localnic, la care speram să găsesc înţelegere, el fiind un bucureştean emigrat. Mi-a explicat că regula trebuie „musai“ respectată, indiferent de circumstanţe, altfel viaţa în societate ar deveni imposibilă. Eu argumentam că regula trebuie trecută prin filtrul judecăţii critice, că trebuie aplicată doar în măsura în care e utilă. Nu am ajuns la consens (dar am rămas, spre beneficiul – sper – amîndurora, în bune relaţii de prietenie); am revenit în oraşul meu favorit, Bucureştiul, în care oamenii îşi menţineau ascuţite instinctele autentice făcînd slalom printre vehiculele în mişcare, negociindu-şi cu fiecare prilej dreptul de prioritate.
    ….
    Aşadar, trebuie reţinut că cele mai multe dintre reguli nu-s făcute în folosul nostru, ci al lor. Dacă le vom lăsa în pace, ele se vor înmulţi exponenţial. Regula pe care v-o propun este: înainte de a respecta o regulă, analizează consecinţele posibile ale acestei acţiuni. Iar celor care fac reguli, le-o amintesc pe prima dintre ele: „Il est interdit d’interdire“.

    http://dilemaveche.ro/sectiune…..za-romania

    Mihail Bumbeș, anarhist si militant pentru ocuparea facultatilor si a CNSAS, un soi de terrorist de strada fara trotil dar foarte vocal si care crede sincer ca Isus a fost anarhist.

    https://www.facebook.com/FalsaSocieteCivila/posts/331440930302545

  2. Costin Andrieş
    1 September 2013

    ce zice Aaron Klein:

    „Romanian gold

    On Tuesday, European Union officials questioned the speed with which Romania’s Supreme Court upheld the Parliament’s decision to suspend Romanian President Traian Basescu, who was accused of overstepping his authority.

    Basescu faces a vote later this month about whether to be removed from office permanently. He was also impeached in 2007 but survived a referendum.
    “We are concerned by the speed and consequences of decisions taken over the last few weeks,” said EU spokeswoman Pia Ahrenkilde Hansen.

    As prime minister, Ponta is Basescu’s main opposition. Ponta has been summoned to an EU meeting in Brussels tomorrow to his row with Basescu.

    Ponta represents the left-leaning Social Democratic Party. He became prime minister in May and is now being advised by Clark.

    Last Friday, Ponta boasted about his new star adviser in an interview with Romania’s TV channel Antenna 3.

    “It is a big opportunity,” said Ponta. “General Clark is a great economist, involved at the highest level in economic strategy, a man that anyone would want and a chance no prime minister would ever miss. I promised him that we will solve the political crisis fast and still have an independent justice system.”

    Clark is on the board of BNK Petroleum Ltd, a California-based oil company with offices in Canada, the Netherlands and Poland, and subsidiary companies throughout Europe. In 2010, Soros’ investment fund, Quantum Partners, paid $66 million to buy about one-fifth of BNK Petroleum.

    Clark also serves on the board of the ICG alongside Soros.

    WND previously reported how the ICG has been closely tied to uprisings in Egypt, Tunisia, Algeria and other parts of the Middle East and North Africa.

    The Soros Foundation Romania, the billionare’s non-profit in the country, has long attempted to influence Romanian politics.

    Strangely, just before Clark joined Ponta, Soros’ Romania foundation released a statement condemning Ponta’s actions to quickly depose Basescu. The statement slammed Ponta for “strong opinions, accusations and pressure tactics used by members of your cabinet on the judicial system, in cases currently before the courts or on final verdicts.”

    Soros’s nonprofits, including the Open Society Institute’s Romanian offices, previously reportedly helped to fund environmental groups opposing a proposal by Gabriel Resources, a Canadian mining company that wants to develop its world-class Rosia Montana gold and silver project located in west central Romania.

    The project has been stalled by Romanian political turmoil. Even while Soros groups actively worked against the mining project, in 2008, Newmont Mining, partially owned by Soros, bought an additional 1.5 percent in Gabriel Resources, bringing its holding in the company seeking to mine Romanian gold to 19.9 percent.

    One year before his stepped up financing of the company, Soros write a letter to Newmont Mining’s CEO asking the company to not support the Romanian mining project.

    The Gabriel Project is the largest undeveloped gold deposit in Europe. It’s owned by Rosia Montana Gold Corporation, a Romanian company in which Gabriel holds an 80.69 percent stake, with the other about 20 percent owned by CNCAF Minvest S.A., a Romanian state-owned mining enterprise.

    In June, Romania’s finance minister, Daniel Chitoiu, visited Rosia Montana and stated he was “convinced” the Gabriel mining project will go ahead.

    However, earlier this month, the Romania Insider reported that Ponta delayed the project, stating “the economy ministry meant to say the Rosia Montana project will not start this year, but he forgot to include the ‘not’ in the sentence.”

    Soros also stepped up the purchase of gold worldwide. In May, it was reported the Soros Fund Management was optimistic on gold as it stocks up in bulk purchases of the precious metal.

    …”
    Read more at http://www.wnd.com/2012/07/sor…..sIVmxJK.99

    P.S. o discutie cu 2 participanţi

  3. ioana h
    1 September 2013

    OK. Perfect de acord cu voi. E clar ca astia ( hipsterii plictisiti si proaspat intorsi din vacanta hipstereasca) protesteaza si nu stiu de ce protesteaza. Decat cel mult pt ca-i tema ecologista, which is trendy-cool-chic. Plus e o toamna frumoasa, si terasele las’ ca nu tin deschis pana dimineata, dar iti mai cer si bani. De ce sa nu faca ei o sezatoare gratis la Universitate. Biata Universitate…

    Dar fiti atenti aici la ce vin si zic:
    Ce-ar fi daca. Daca de la mia asta de histeri ecologisti, s-ar intampla asa… ca prin minune, sa se stranga din ce in ce mai multa lume care sa strige Jos guvernul ( ca si ei finalmente tot aia striga). Daca s-ar intampla asa… ca-n Taksim.

    Ar fi o super ironie. De proportii istorice si mai multe nu.

    Desigur, e putin probabil ca la noi sa se-ntample. E putin probabil ca brusc, de la niscaiva ecologism trendy-chic, sa se trezeasca in neam revolta anti-guvernamentala.

    Dar totusi, nu ma pot impiedica sa ma gandesc si sa zic :))

  4. Costin Andrieş
    1 September 2013

    „stop sistemului capitalist” ????

  5. ioana h
    1 September 2013

    Si entuziastii li se alatura si nu stiu ce fac:
    http://ihincu.wordpress.com/20…..tii-cumva/

  6. Dinu Turcanu
    1 September 2013

    Sincer, mie mi se rupe cine altcineva mai participa si ce idei (tampite) de stanga sau anarhiste au. Cei mai multi oameni protesteaza contra unei investitii care aduce foarte putine beneficii si pericole imense. Nicaieri in lumea civilizata nu se mai deschid exploatari de suprafata cu lacuri de otrava imense. Remember Baia Mare 1991
    In plus, miscarea asta poate insemna inceputul sfarsitului pt Ponta si USL. Ar trebui sa fim acolo, nu sa comentam de pe margine si sa-i lasam pe alde Ernu in primul rand

  7. Toiu
    1 September 2013

    Pentru anarhisti si stangisti Rosia Montana este un vehicul. Un vehicul extrem de bun.
    Cand vorbim de Rosia Montana vorbim oare de capitalism, profit, investitii?
    Nu, vorbim de afaceri marca PSD, si mai nou, marca USL. Adica tepe la nivel inalt.
    Chiar nu merita aparata „investitia” de la Rosia Montana. Aceasta investitie. Sau mai bine zis acest tip de afacere. Redevente ridicole, contract secretizat, etc. Plus distrugerea unui cimitir-BOR se opune acestei investitii din aceasta cauza. Iar cireasa de pe tort: am inteles ca in conducerea GC ar fi si ceva securisti dubiosi (asta-i un pleonasm).
    Daca plecam intr-o confruntare capitalism vs tampeniile stangiste avand ca material didactic investitia de la Rosia Montana facem o gresala. Sunt putine exemple de care sa se lege acesti hipsteri de doi bani (alt pleonasm) si in care sa gaseasca argumente la idioteniile lor. Pleaca de la un „tun” si contesta ideea de investitie, ideea de profit.
    Da, avem nevoie de investitii. Inclusiv investitii in sectorul minier, Si inclusiv in aur, argint,etc. Si inclusiv la Rosia Montana.
    Da’ vorba lui Aligica: Nu are rost sa aparam investitia GC de la Rosia Montana. Dimpotriva. Sa-i lasam pe acesti idioti utili sa-si dovedeasca utilitatea. Macar atata sa faca si ei.

  8. Anca Cernea
    1 September 2013

    @6 Dinu Turcanu
    Chiar dacă participi la demonstrații din alte motive decât extrema stângă, nu e ok „să ți se rupă” când afli lângă cine ieși în stradă.
    Din clipa în care dai peste o astfel de informație, ești dator să o verifici pe cont propriu, dar pe bune, în fața lui Dumnezeu, cât se poate de riguros și de exigent, până ți-ai demonstrat dincolo de orice îndoială că informația e inexactă, ăla nu e Ernu, etc.
    Judecata morală nu se face „pe sectoare”, nimeni nu ne poate scuti de răspunderea de a lua în considerare tot contextul. Nu ne putem scuza prin faptul că noi am ales să privim lucrurile dintr-un unghi restrâns (chiar dacă unghiul respectiv ni se pare legitim, chiar dacă și este) și să nu ne intereseze cine și ce poate fi în spatele unei mișcări la care participăm.
    Pentru că știm foarte bine că Ernu și ceilalți tovarăși sunt prea mici ca să fie de capul lor în lumea asta, și nu au cum să ia parte la ceva ce este ok, sau măcar indiferent. Dacă apar pe acolo, e foarte probabil ca treaba să nu fie absolut deloc o mișcare spontană de ecologiști nevinovați.
    În momentul când vezi astfel de inși la miting, și când există articole, ca ăsta de mai sus, care îți atrag atenția că mișcarea mișună de asemenea exemplare, nu mai poți invoca niciun pretext pt a ignora asta – nu poți să spui „nu e adevărat”, nici „nu e relevant”, nici „nu mă interesează, pt că eu sunt acolo din alte motive”. Chestia, pur și simplu, nu ține, ca judecată morală – de vreme ce se conturează foarte concret posibilitatea să fii folosit drept pion, drept „tovarăș de drum” de vreun Hrebenciuc (în cel mai bun caz, măcar e cetățean român; și face chestii d-astea, v. „revoluția din ian” 2012) sau de ruși (vezi , foarte recent, ce a făcut Gazpromul cu guvernul Bulgariei, dar și nenumărate alte cazuri, inclusiv toate mișcările ecologiste din Vest din ultimele decenii).
    Desigur, USL e cunoscut pentru aplecările sale către Răsărit. Dar asta nu înseamnă nimic. Nu orice miting „jos Ponta-USL” e safe. Toată istoria Imperiului Sovietic e făcută din rotații de cadre, tovarăși secretari generali ai PC din diferite țări, pe care Moscova îi sprijină, apoi cad în dizgrație, și se produc înlocuiri cu noi variante, tot pro-moscovite.
    Nu este în interesul acestei țări cosntituirea și consolidarea unei astfel de alternative la Ponta/USL. Ernu și ceilalți criticspanaci și șoimi ai patriei trebuie să rămână în rușinea micii lor grădinițe roșii, nu trebuie propulsați în politica mare, care e plină și așa de atâta gunoi.
    Sfârșitul lui Ponta și USL o să vină atunci când o să existe o alternativă politică reală, o mișcare de dreapta, inteligentă, documentată despre ce se întâmplă în țara asta, în celelalte țări din Est, în zona asta geopolitică, și în lume în general. O dreaptă principială și conștientă de identitatea ei. Nu o masă de oameni care, deși nu sunt de extremă stângă rusofilă, sunt gata să participe la mișcări de stradă alături de asemenea grupări, fără să simtă niciun disconfort moral sau măcar tactic.
    E evident că alternativa la Ponta/Usl nu poate fi o mișcare de stradă inițiată și manipulată de extremiști de stânga, cu fierbinți simpatii rusești și cu admirație nerușinată pentru cei mai mari criminali din istorie și pentru criminalii din zilele noastre – teroriștii.

  9. Olevatik
    1 September 2013

    Rosia Montana a devenit deja o sperietoare de ciori , o matura de Baba Cloanta pe care calaresc tot felul de javre complexate care nu au alta treaba decat sa prosteasca lumea. Am retinut printre cei amintiti pe Mircea Dogaru , acest buhait dement care a declarat printre altele ca la revolutie nu au murit destui oameni …

  10. Anca Cernea
    1 September 2013

    @3 Ioana
    E de luat în considerare. Dacă liderii dreptei ar avea inteligența și curajul necesar, ar iniția ei mișcări de stradă anti-USL, dar pe bune, nu sub pretexte ecologiste. Motive de nemulțumire sunt deja destule în societate. Dar e o iluzie foarte păguboasă să te alături unei mișcări comunistoide promoscovite cu speranța că ia proporții și poate câștigăm noi. Dacă mitingurile anti-Roșia M sunt puse la cale de cine cred eu, atunci nu e nicio șansă să le deturneze Blaga și MRU spre victoria dreptei.
    Măcar atâta au reținut băieții din învățăturile lui Lenin, „avangarda revoluționară” știe ce are de făcut, nu-și lasă operațiunile pradă deviaționiștilor de dreapta.
    Taksim, ca și Sao Paolo 2013, s-au terminat prost, fâsâindu-se, desigur și din cauza manevrelor guvernului, dar nu numai de asta. Ci pt că, deși cetățenii au avut motive reale să iasă în stradă și să protesteze, și deși erau foarte mulți, nu s-a conturat o expresie politică a acestor aspirații ale lor. Nici LMPT din Franța nu dă semne că, din milioanele de oameni prezenți în stradă, există promisiunea formării unui partid care să-i reprezinte cu adevărat.
    Taksim, protestele din Brazilia și cele din Franța sunt, deocamdată, cel mult, un pas pe un drum lung, mai durează până vor da jos nenorocitele alea de regimuri.

  11. Costin Andrieş
    1 September 2013

    Dan Tapalaga (fb):

    Ponta despre proiectul Rosia Montana pe care l-a votat in Guvern: „Votul meu de deputat va fi impotriva”.

    Mai lipsea sa participe la mitingul de duminica, sa strige jos guvernul iar sotia Daciana sa se lege cu lanturi de gardurile Palatului Victoria.

    Sunt doi Victor Ponta: unul pro, altul ani-Rosia Montana, unul care coabiteaza, altul care se lupta cu Traian Basescu, unul care sustine candidatura lui Antonescu, altul care o submineaza de cate ori are ocazia. Etc, etc

  12. Costin Andrieş
    1 September 2013

    „nu poți să spui „nu e adevărat”, nici „nu e relevant”, nici „nu mă interesează, pt că eu sunt acolo din alte motive”.

    Nu orice miting „jos Ponta-USL” e safe.

    Anca, in logica celor care spun „nu ma intereseaza, eu sunt acolo pt ca sunt cu jos ponta”, e, scria cineva pe fb, ca si cum ai merge la proteste anticomuniste alaturi de nazisti, iar a doua zi la proteste antinaziste cu comunistii. e atat de simplu de inteles, si totusi atat de greu.

  13. Costin Andrieş
    1 September 2013

    iata ca si pentru situl neonazist frontpress.ro, cei din fruntea protestelor sunt eroi.

    frontpress rosia montana

    si un amanunt delicios. stiti cine mai e erou pentru neozasiti? Bogdan Diaconu: „Consecvent opiniilor sale exprimate anterior, deputatul PSD de București Bogdan Diaconu, a declarat public că se va opune proiectului de la Roșia Montană și că nu va vota în favoarea acestuia.”

    cum care Bogdan Diaconu? autorul de pe Vocea Rusiei.

    inca o data, sincere felicitari participantilor. a fost un succes.

  14. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    Totusi, chestia asta cu „Rosia Montana” are si o jumatate plina a paharului, si anume – trezirea „dreptei”. Ca de la referendum eu unul nu am mai auzit-o; ba, de ce sa mint, unu’ de la „dreapta” parca cerea drept vot de la 16 sau 14 ani ( nu mai retin exact, dar stiu ca era de „dreapta”), altul a sezizat CNCD intr-un caz grav de discriminare a cetatenilor romani ( nu spun tigani sa nu ma reclame si pe mine), altii laudau Partidul Comunist Chinez. Uite, acum cand ma uit in „urma” si fac o socoteala, imi dau seama ca n-am dreptate! „Dreapta” chiar a avut activitate, si-a facut simtita prezenta, si eu sint subiectiv, ii minimalizez sucesele.
    Aflu acuma de la voi (ca eu stau mai mult prin Egipt si Siria) ca un reprezentatnt de marca al „dreptei” – din neam mare de boieri, bineinteles de dreapta – mai avea un pic si se lega cu lanturi de Rosia Montana, ca sa n-o exploateze cineva. Un adevarat ecologist de „dreapta”! Chestia asta m-a facut curios si am intrat azi pe hotnews, sa mai aflu ultimile noutati despre Revolutia si Rosie, si Rusa, si Montana. Am aflat ca Ponta „a luat bani ca sa semneze cu Gold Corporation” si ca, in tara asta, intai trebe’ sa se faca referendum si dupa aia investitia!!
    Nu, chestia asta n-a spus-o Putin ( a zis-o „dreapta” nostra), Putin doar s-a bucurat! Si eu ma bucur: „dreapta” s-a trezit!

  15. Anca Cernea
    1 September 2013

    Bogdan, dacă tot e să privim jumatea plină a paharului, am putea să dăm „zoom in” pe PSD, și să observăm că se conturează pregnant acel „pluralism în cadrul frontului” preconizat de tov. Brucan. Poate că dreapta e sublimă dar inexistentă în restul Parlamentului și al spectrului. Dar înăuntrul PSD, nu putem să ne plângem, găsim de toate pentru toți. În PSD e și Ponta dinainte, care era contra Roșia M, și Ponta de după, care e pentru Roșia M. În PSD s-a lansat Remusică C, campionul concubinării homosexualilor, tot PSD e și fratele Titus, care apără curăția și castitatea creștină la conferința Alianței Familiilor, cu citate ample din Scriptură. Altfel spus, avem în PSD și trendul zapaterist, și pe cel castro-guevarist, și pe cel anti-gaz-de-șist, și pe cel putinist, și cel xijinping-ist, și cel obamist-husseinist, strâns unite în jurul lui Iliescu, bătrânul activist.

  16. Daniel Francesco
    1 September 2013

    Victoria Stoiciu e euforica pe Contributors, are puterea si neobrazarea sa le spele imaginea stapanilor USL-asi:

    „În fine, o ultimă observaţie: prezenţa în stradă la protestul de ieri a foarte multor oameni şi grupuri care au protestat şi în ianuarie 2012 ar trebui să le dea de gândit tuturor celor care încă suferă de „conspirativită”. Păi, dacă aceeaşi oameni au ieşit şi atunci, şi acum, cum rămâne cu schema „oamenii plătiţi de USL”, că doar acum la guvernare e chiar …USL? „

    http://www.contributors.ro/rea…..a-tuturor/

    Intrebare pusa stramb, ca sa-i iasa jocul.

  17. Olevatik
    1 September 2013

    PROSTIA asta MONTANA o sa mai alimenteze multe aberatii si elucubratii scornite de pleava de pseudo-patrioti cu lozinci mazgalite de neonazisti si comunisti care s-au intalnit la chermeza asta tampita.

  18. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @15 Anca

    Da, mare dreptate ai cu PSD-ul! Sa nu-l uitam pe Ponta, cel care ca prim ministru este de dreapta ( sprijina investitia) , iar ca deputat este de stanga (o combate)! Numai ca dand zoom pe PSD, parca imi vine sa dau zoom si pe „dreapta” noastra, unde avem un curent pro ecologism radical si unul nu se stie pentru ca tace, unul progresist si unul nu se stie pentru ca tace, unul pro-chinez si altul pro-taiwanez (care va fi sanctionat si trimis la USL). Nu are, sau nu am observat eu, momentan, recunosc, un trend putinist, castro-guevarist si zapaterist. Asta e bine! Am aflat ca un prieten de-al meu are tot felul de boli rusinoase, dar niciuna foarte grava. Ma bucur pentru el!

  19. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @16

    Tovarasa Victoria Socialismului, de pe Contributors, nu-i chiar foarte proasta! Se foloseste de „capcana” pe care a observat-o atat de bine, Bleen:

    „Prin legitimarea liderilor și tipului de discurs, ar legitima ”revoluția din ianuarie 2012”. La urma urmei, dacă acum sînt considerați sinceri, bine intenționați și îndreptățiți în cererile lor (lozincile sînt aceleași de acum un an și jumătate), înseamnă că și în ianuarie 2012 au fost sinceri, bine intenționați și îndreptățiți în cererile lor.”

    Dar nu si politicienii profesionisti de la dreapta Stangii. Ei isi vad neabatuti de drum, ca in „Parabola Orbilor” a lui Pieter Brueghel.

  20. ioana h
    1 September 2013

    Sorin Ionita:
    De ce nu-mi place demonstratia anti-RM: fiindca e cu Nu ne vindem tara si tot felul de insi care se indigneaza candid de orice, ex ca apa curge la vale (conspiratie!), daca afla asta dintr-un film indignat pe Youtube.
    De ce nu-mi place proiectul RM: fiindca nu-i cred in stare, nici pe ei, dar mai ales pe autoritati, sa gestioneze toate aceste conditii tehnice si de transparenta.
    Si o opinie simpla, inginereasca, nu politica:
    http://delaepicentru.com/2012/…..a-montana/

  21. Costin Andrieş
    1 September 2013

    Michael Allin
    acum 35 de minute ·
    NOUTATI DE LA DEMONSTRATIA anti-ROSIA MONTANA

    Am zis ca tin ochii pe cei care demonstreaza … mai ales, ce vor. Pana una alta, azi au inceput imbrancelile cu jandarmii, petarde, etc .. Nu prea suna a ONG !!! .. Incepe sa sune a ULTRASII lui Steaua, aceasi care in ianuarie 2012 nu mai puteau de dragul lui Arafat !

    #troțkism/anarho-comunism/ernoouhism, toate presupun, mai devreme sau mai târziu, violența împotriva amărâtului mediu (deghizată ca violență împotriva “represiunii”. fără violență împotriva amărâtului mediu, nu există troțkism/anarho-comunism/ernoouhism. dacă totul va decurge conform planului, se va ajune, în următoarele zile, la violență și bătăi cu poliția. dacă nu, va fi un relativ eșec

  22. Daniel Francesco
    1 September 2013

    Agro-turismul propovaduit de Nicusor Dan, Victoria Stoiciu, Mungiu-Pippidi s-a mutat in Piata Universitatii, ca ideologie. Pentru cine vrea sa stie, e tot un Marx, dar mai spalat, cu tricou Che Guevara si cu cercel in ureche. Sper ca fostii adversari sa se imbratiseze dragastos, deoarece unii si-au consumat bateriile pro-economie de piata si cer revenirea la etatism si acum ne invita sa ne reintoarcem la epoca romana, ca sa scormonim muntii cu tarnacopul.

    Presupun ca niciunul din tinerii educati si cool din piata n-o sa manuiasca in viata lui vreun tarnacop si nici n-o sa se mute in codrii din Muntii Apuseni ca sa-si faca o coliba din crengi la intrarea careia sa scrie Motel Victoria Trotkista asupra Capitalismului RMGC.

    Lumea buna isi imagineaza o exploatare cu cianuri ca pe o maree puturoasa trantita langa casa fiecaruia dintre noi. E mult mai corect sa lasi mormane de gunoaie la meciuri sau sa arunci chistoace pe geam sau sa arunci la intersectii punga goala de chips sau sa faci zeci de mii de focuri in paduri sau sa umpli Bucegii Fagarasul Ceahlaul Delta Siretul Dunarea Muresul Somesurile Oltul spatele casei orice drum laturalnic de bidoane de plastic de cutii de conserve de filtre de ulei de baterii uzate de mobile vechi sau de sute de mii de tone de deseuri din demolari decat sa impui unei companii sa respecte legile unei tari.

    E mai bine sa urli la RMGC decat sa te pui cu Rusul de la Baia Mare, ala care face la fel, foloseste tot cianuri, tot un derivat de CN din KCN (cianura de potasiu, ca sa va plictisesc). Dar Rusul e bun, e de-ai nostri. Cum? La Romaltyn Baia Mare sunt kazahii? Si ce? Ei nu sunt tot din est, ce treaba au ei cu capitalismu’ salbatic de care ne-a vorbit Crucisatorul presei noastre? Pai ce, kazahii sau rusii vin din vest? Dolaru-i rau, vodka-i temelie! Langa Cei Alesi ii avem pe tovarasii de drum, buni ca sa ne impunem, pe urma urmeaza sa-i aruncam peste bord. Daciana Sarbu a zis ca SE LEAGA CU LANTURI. Fostul ministru al Mediului Sulfina Barbu e si ea contra Proiectului si lupta pentru tara si partid (doar-doar o intra din nou in carti si-n Parlament). Doamna Boc lupta si ea in Piata, dar aia din Cluj. N-a vazut-o nimeni sa lupte in Piata contra Loviturii de Stat de anul trecut, ma rog, sa-i spunem incercare de lovitura, ca nu au reusit integral. Atunci ii era teama.

    Marii barbati de stat lupta si ei. Victor Viorel Ponta a zis ca el voteaza impotriva. Crin nu zice PAS decat la un anumit joc de carti si oricum el s-a declarat Presedinte, nu candidat, deci nu discuta decat cu oameni de acelasi nivel.

    Tara e la ananghie! Sariti! Vin afaceristii! Groapa din Rosia Montana e tot acolo, marturie a unui veac in care noi romanii posedam tot si acum ne fura capitalistii ne iau terenu’ ne iau zacamantu’ ne iau muntii si ne lasa lacuri de cianuri Muntii nostri aur poarta, noi strigam din poarta-n poarta: Jos Capitalismuuuuu!

  23. ioana h
    1 September 2013

    @Anca: de acord cu tine. De aia m-am si exprimat in sensul asta; chestia pe care am scris-o cu „daca-i p’asa sa traiasca si comunistii” era fix o ironie trista.
    Problema de fapt e alta, e clara si e practica:
    Protestul asta nu-i spontan ( cum pretind unii), ci organizat ( simultan in mai multe orase din tara, ba si in strainatate aflu). Iar noi, romanii, in acest moment, cu spontaneitatea pentru cauze bune, sanatoase ( nu ca jos USL n-are fi o cauza buna; problema e pt ce, cum si dupa aia ce) stam prost. Spre deloc. Cu o populatie ( nu doar cu o clasa politica) care in procent decisiv ( mult peste jumatate) e orientata spre stanga, si cu un firav electorat de dreapta ( clar minoritar) asa stam, asa vom continua sa stam zeci de ani de acu incolo.
    Bun. Ce face in acest timp opozitia ? ( te rog sa remarci ca nu spun dreapta politica; nu e cazul). Pai nimic.
    Deci, recapitulam:
    In timp ce ONGurile marxiste pot sa se organizeze sub orice fel de cauza, opozitia ( care n-are decat sa-si spuna cum vrea, de dreapta, de dreapta-stanga, de stanga-dreapta, democrat-liberala, populara, mama ei de viata), sa-i zicem pur si simplu opozitia USL, fie parlamentara, fie extraparlamentara ( gen MP) nu-i in stare sa zgandareasca si sa adune in strada macar asa, cateva mii la bucuresti, cateva sute prin alte orase. Cauza buna ar avea. De exemplu sa-si dea demisia toti aia cu dosare penale din guvern si parlament. Uite asa. Macar atat. Sunt destui. Demisia. Nimic altceva. Asta ar pune o oarecare presiune, limitare, chiar si asupra acestei guvernari USL. Ar sti ca totusi, sunt unii de care trebuie sa tina cont, sa le fie frica, si ca nu pot face orice. Sa aibe limite.
    Deci, cum spuneam: hotii si penali sa-si dea demisia. Cu lista, cati sunt. Atat. Fara fineturi, probleme de capitalism (oricum nu se pricepe), taxe, impozite marite, promisiuni incalcate deja, constitutii, praguri modificate la referendum si alte alea. Atat: sa-si dea demisia toti aia cu dosare penale, indiferent de faza cercetarii. O chestiune de demnitate ( ca asa se cheama functiile alea pe care le ocupa, demnitati). si de siguranta nationala ( nationalismul merge) si economica pana la urma – nu punem penalii sa gestioneze ordinea publica, apararea, infrastructura, bugetul de public, ala care se strange din banii nostri.
    Dar nu. Uite ca nu se intampla. Opozitie USL, parlamentara sau extraparlamentara de asa-zisa dreapta nu exista. Are zero prezenta publica si credibilitate. Exista in schimb ONGurile marxiste. Vizibile si mai eficiente, iata. strang lumea urgent ( si intelept; s-a terminat vacanta de vara) in strada.
    Si uite asa, daca se intampla cumva ca acest protest sa aibe succes ( se opreste legea de expropriere in parlament), stanga civica va iesi, again, victorioasa.
    Aici ne alfam. Solutia? Sincer? Habar n-am. Fara organizatii civice, fara forte politice existente sau in curs de formare cu orientare anti-stanga ( ca pana sa pricepe conservatorismul si liberalismu clasic, pana se aseaza doctrinele mai e) capabile sa mobilizeze lumea, vom sta si vom contempla cum stanga asta, politica sau civica, hipstereasca si debusolata, va inregistra, victorie dupa victorie la populatie si la opinia publica.
    Pentru ca noi, iata, populatie semnificativa nu putem mobiliza. S-a vazut in repetate randuri. E clar.
    Deci problema e trista si practica: am putea macar deturna un astfel de protest spre o cauza mai buna? Probabil ca nu. N-avem nici pragmatismul, nici stiinta diversiunii, nici metoda, nici organizarea necesare. Ceilalti le au.
    Cam asta ????

  24. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    L-am auzit la B1, pe purtatorul de cuvant al Jandarmeriei, spunand ca actiunea de blocare de catre ecologisti a bulevardului Elisabeta este legala! El a explicat si de ce: pentru ca a avut loc in mod pasnic! Si atunci ce cauta jandarmii la fata locului? „Ei ii protejeaza pe manifestanti”!
    Nu ma mira deloc chestia asta deoarece cei de stanga, avand imunitate ideologica, nu au treaba cu respectarea legilor. Problema va fi atunci cand, nestiind lucrul acesta, unii care se uita acum la tv, vor crede ca si ei pot bloca bulevarde daca o fac pasnic, dar vor avea surpriza sa ia bulane pe spinare si sprayuri in ochi. In timpul explicatiilor conforme cu legea ale jandarmului Enache, prin fata camerei de luat vederi a trecut, nonsalant, chiar cu stil, o tanara eleganta care purta o pancarta pe care scria: „Nu Referendum”. Democratie ecologista!

  25. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @22

    Asta nu-i comentariu; asta-i un articol super tare!

  26. Vincent
    1 September 2013

    @24: l-am auzit si eu pe purtatorul de cuvant al jandarmeriei aseara la B1 TV. Nu a spus ca demonstratia este „legala”, ci ca este „ilegala”. Si ca se are in vedere sanctionarea organizatorilor. A mai spus ca nu se poate interveni in forta decat daca manifestarea isi pierde caracterul pasnic. Practic, el a spus exact ceea ce spune Legea 60/1991. Cazurile in care jandarmeria are voie sa foloseasca forta sunt enumerate restrictiv si printre astea nu se regaseste si cazul ca respectiva demonstratie este pur si simplu nedeclarata, adica e „ilegala”, cata vreme nu sunt alte pericole. Legea lasa, ce-i drept, o marja de apreciere enumerand printre cazuri si „grava tulburare a ordinii si linistii publice”. In oricare din cazuri, insa, decizia nu o ia jandarmeria, ci prefectul. Acuma, unii pot spune ca ceea ce s-a intamplat aseara a fost o tulburare grava (s-a blocat o artera principala, zgomot), altii pot spune ca nu (la ora aceea banuiesc ca nu mai circulau decat putine masini, asa ca circulatia putea fi redirectionata, iar spatiul ocupat era, totusi, destul de restrans din ce am vazut la TV, plus ca in zona nu locuieste asa multa lume, sunt mai mult terase si birouri).

    Asa, ca o clarificare.

  27. Costin Andrieş
    1 September 2013

    Investitorii ruşi exploatează aurul de la Baia Mare fara sa aibe parte de anticampanie in media gen Rosia Montana

    Polyus Gold, cel mai mare producător de aur din Europa (corporaţia miliardarului rus Mihail Prokhorov) a pus mâna pe aurul românesc după ce a cumpărat, în acest an, KazakhGold Group Limited (care deţine 25% din industria auriferă din Kazahstan). Astfel „s-a pricopsit” şi cu o subsidiară în Baia Mare:
    compania Romaltyn Mining, descendentă a fostei uzine Aurul, numită apoi Transgold (cea implicată în accidentul ecologic transfrontalier din anul 2000).
    În aparenţă o parte infimă, neglijabilă, a tranzacţiei, firma din Baia Mare este interesantă pentru Polyus Gold prin prisma faptului că aici se poate relua producţia de aur printr-o tehnologie extrem de rentabilă: cianurarea. Procedurile au început în urmă cu patru ani, de atunci desfăşurându-se o luptă surdă (metoda fiind una controversată în România), dar care se află într-un stadiu avansat.
    De 30 de ori mai mult aur decât cifrele oficiale
    Prelucrarea cu cianuri a sterilului minier de către Romaltyn Mining are o miză uriaşă. La scurt timp după ce Polyus Gold a devenit proprietar al companiei băimărene, directorul tehnic, Benoniu Munteanu, a afirmat că „SC Romaltyn Mining se bazează pentru procesare pe circa 8,5 milioane tone de steril din Iazul Central, singura resursă aflată astăzi în patrimoniul său”. Adevărul este altul!
    Compania intrată în patrimoniul miliardarului rus Mihail Prokhorov nu urmăreşte prelucrarea sterilului doar din singura haldă pe care o deţine, cea din Tăuţii de Sus (implicată în accidentul ecologic din 2000), ci şi din alte perimetre. În noiembrie 2010, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale i-a acordat companiei Romaltyn patru licenţe de exploatare a “produsului rezidual minier”. Conform acestora, Romaltyn poate exploata sterilul din iazurile de decantare de la Flotatia Centrala, Meda, Aurul Săsar şi de la Uzina de Preparare. Din cele patru “depozite de aur”, cel mai interesant concentrat piritos se află la halda de steril de la Flotaţia Centrală (situată între Baia Mare şi orăşelul Baia Sprie). Acesta este, susţin sursele noastre, de câteva ori mai bogat în aur decât o spun cifrele date publicităţii.
    Potrivit datelor comunicate de fiecare când vreun oficial (deputaţii Luca Ştefănoiu – în 1999, Vlad Gabriel Hogea – în 2003 ori şeful Gărzii de Mediu Maramureş, Călin Crişan, în 2010) pirita arseno-auriferă din zona industrială de est a Băii Mari, depozitată în Uzina de Preparare Flotaţia Centrală, ar avea un conţinut de aur de 0,4 grame/tonă.
    În realitate, compoziţia chimică a piritei de Şuior, stocate în incinta Uzinei de Preparare Flotaţia Centrală, indică valori mult mai mari de aur, care le depăşesc de aproape 30 ori pe cele publice. Conform unei expertize de specialitate care până acum nu a fost făcută publică, concentratul piritos arseno-aurifer de Şuior din Uzina de Preparare conţine… 11,30 grame de aur/tonă şi 43,10 grame de argint/tonă. Această analiză de specialitate a fost comandată de Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase REMIN SA (proprietara haldei) şi efectuată la singurul laborator atestat în acest sens din judeţ, fostul Institut de Cercetări şi Proiectări Miniere Baia Mare, de firma SC Lorechim SRL, specializată în cercetare şi extracţie a minereurilor metalifere neferoase.

    Investitorii ruşi exploatează aurul de la Baia Mare
    Profitând de letargia localnicilor, şefii de la mediu se transformă în avocaţi ai Romaltyn. “Condiţiile de siguranţă sunt respectate. Acum, pereţii celor patru tancuri de leşiere «vinovate» de accidentul din 2000 au o grosime de un centimetru, aproape dublă faţă de cea prevazută de lege, şi fiecare tanc are o başă colectoare (gropi betonate, ermetice) cu o capacitate dublă decât a tancului. Nu sunt motive de îngrijorare”, a menţionat şeful Gărzii de Mediu, Călin Crişan. El a mai precizat că în cazul în care conţinutul de cianură din lacurile de oxidare de la Bozânta este peste limita legală, se neutralizează şi după aceea, dacă analizele de laborator indică o concentraţie “normală”, sunt evacuate în râul Lăpuş.

  28. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @26 Vincent

    Sunt uimit sa aflu ca nu este asa cum am auzit cu urechile mele, ci taman invers! Sau, poate, n-ar trebui sa ma mai uimeasca nimic, din momentul in care purtatorul de cuvant al Jandarmeriei, jandarmul Enache, a spus ca manifestatia este legala pt. ca se desfasoara in mod pasnic, iar jandarmii se afla acolo tocmai ca sa-i protejeze pe manifestanti! ????

  29. Costin Andrieş
    1 September 2013

    O mana de oameni s-au adunat in fata Prefecturii din Brasov ca sa protesteze pt Rosia Montana. Asta e marturia unul legionar, si din cate am sa-mi dau seama din poze, protestul de la Brasov pare sa fi fost organizat de legionari. Activistiul clasic, limbajul aproape identic cu cel am anarhocomunistilor de la Bucuresti, oricum, scopurile aceleasi, a ceiasi dusmani, aceeasi lipsa de autenticitate si senzatie neplacuta de fals.

    In fruntea protestelor de la Bucuresti stateau anarhisti, filorusi si comunisti. In Brasov, legionari. Sa mai spuna cineva ca extremele nu se pupa sau ca protestatarii, de la cei mai cool hipsteri pana la cei mai penibili legionari nu sunt masa de manevra pentru interesele celor care finanteaza miscarea de ani de zile.

    http://www.buciumul.ro/2013/09…..ezistente/

    organizatorul are intr-una din poze un tricou cu Eurasia lui Alexandr Dughin (ideologul lui Putin), deci face parte din grupurile legionare create si intretinute de Rusia in Romania alaturi de Roncea si prietenii https://www.facebook.com/horia.marchean/photos

  30. lektor
    1 September 2013

    Costin,

    Mi-e rusine s-o zic de-a dreptul, dar ar trebui gasita o cale de-a-i folosi pe hipståroy. La momentul actual, orice miscare contra usele/ponta/antonescu este mai mult decit binevenita. Ca vine de la trotzkishti, de la criticataci, de la remus cernea sau clod carnuh, de la mama dracului sa-i ia pe toti, sa fie primit! In mai putin de un an Basescu pleaca si riscam sa ne trezim nu cu antonescu, ci de o mie de ori mai rau, cu ponta/psd in fruntea statului.

    Zic sa-i lasati sa se omoare intre ei. Ar trebui eventual intaritati unii impotriva altora.

  31. Costin Andrieş
    1 September 2013

    lektor, miscarea nu e contra lui Ponta, e contra si pro a tot ce spun spun organizatorii. astia se poarta ca niste oi bete, sunt complet ignoranti asupra motivului pt care protesteaza (daca nu ar fi asa, nu ar ignora exploatarea de la Baia Mare) , iar daca Ponta iese maine si vorbeste despre proiect cum vorbea inainte de alegeri, imaginile de pe posterele lor vor fi inlocuite cu fatza lui Basescu. De altfel, dintre figurile centrale ale proiectului exista oameni apropiati PNL-ului.

    uite ce scrie Daniel Francesco in alta parte:

    Demonstratiile, prea organizate ca sa fie spontane. Prea dotate. Prea vizibile. Prea la momentul oportun ca sa intareasca Stanga USL-as si sa mai bage zazanie intre cei care se considera de Dreapta. Multa acrimonie si putina rationalitate. Un discurs win-win pentru Victor Ponta care a spus ca „va vota impotriva” in Parlament, vot al alesilor cu urmatoarele doua variante pentru rezultat:
    – 1. La vot pica Proiectul Rosia Montana si Plagiatorul va spune „Ati vazut, am venit in Parlament ca sa respingem acest proiect” . „Uraaaaa!” si „Traiasca Dom’Ponta!” striga masele. In plus, un sut in spate lui Crizel Antonescu, trimis sa fie presedinte la Cooperativa Sapoca. E de stiut ca Plagiatorul putea sa respinga proiectul in guvern, singur putea sa spuna NU, a fost doar o capcana trimiterea lui in Parlament. Manipulare, te iubim!
    – 2. La vot castiga proiectul si Plagiatorul va zice: „Eu am votat impotriva, dar astia, mai ales deraiatii-superpenalii-apucatii Liberali au influientat votul”. (PDL se va situa oficial de partea proiectului dar neoficial va vota impotriva, sobolanii rosii nu se dezmint de la tradarea de anul trecut).
    Papahagi si Paleologu au incercat din nou sa treaca la examenul de populism de piata si si-am mai pierdut din obraz. Nu-i nimic, unde pupa Remus Cernea creste iarba si rasar flori!

    citeste si art lui bleen.

    astia nu-s fraierii nimanui ????

  32. lektor
    1 September 2013

    Costin,

    Te rog sa ma crezi ca sint foarte la curent cu totul. Ce spun eu e ca ar trebui cumva sa catalizam hipståroii gen cernea contra trotzkåii gen carnuh si-a gunoaielor puturoase gen ponta/anto.

    Hipståroii nu sint rai in sine, sint doar niste indivizi in cautare de dusmani. Cica e revolutia generatiei lor; de ce sa nu le oferim o tinta?

  33. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @30 lektor

    „Zic sa-i lasati sa se omoare intre ei. Ar trebui eventual intaritati unii impotriva altora.”
    In 1991, septembrie, ion iliescu – seful statului- i-a trimis pe mineri contra lui Petre Roman, primul ministru de atunci. Acesta tocmai „fluierase in biserica” cu o luna inainte, avand alta pozitie decat cea a tatucului, in legatura cu puciul comunist de la Moscova. Prin urmare s-au incaierat intre ei. Numai ca nu au „mierlit-o” amandoi, niciodata nu se intampla asa ceva, ci doar unul! Ar fi fost perfect sa se intample altfel, dar perfectiune, dupa cum stim, nu exista. A castigat cel mai tare, dupa care i-a calarit la greu pe cei care fusesera doar spectatori la incaierare.

  34. selector
    1 September 2013

    @Bogdan

    Daca ponta ar avea studiile si carisma lui petre roman, ar fi o chestie. Dar si aici avem de-a face cu o involutie: in locul unui securist cu studii de mecanica fluidelor la toulouse, avem acum ca prim-ministru o tiritura plagiatoare cu studii de shutz in gare de lyon.

    Hai sa-l atitam pe cernea contra lui ponta si vicevercea. Avem ceva de pierdut?

  35. Costin Andrieş
    1 September 2013

    lektor, cernea am inteles ca a fost in piata in prima zi si nu am auzit sa fi plecat scuipat de acolo. din cate am vazut este din nou, usor usor, iertat si acceptat, poate chiar de craciun voda (nu sunt deloc convins ca cearta de anul trecut nu a fost de ochii lumii).
    hipsăroii nu sunt rai in sine, le lipsesc doar reperele si orice fel de model, iar de asta se ingrijesc aparatele de praf in ochi de care stau lipiti pe internet. nu cred ca ii poti intoarce unii impotriva altora. exista un centru de control, sau ceva de genul, care ii tine laolalta. nu am urmarit f atent care e centrul acum, dar zona e aceeasi de anul trecut: militiaspirituala, tineriimaniosi, activewatch, criticataci, craciun voda, niculet dan, mircea kivu etc, sunt cateva grupuri, toti se cunosc intre ei, si se inteleg intre ei. asta e perceptia mea.

  36. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @ Costin
    Zici ca „le lipsesc reperele si orice fel de model”. Esti sigur? Intreb asta pt. ca banuiesc ca te referi la „masa” hipsterimii, si nu la alde Mircea Toma, Bulai, Mircea Chivu, Ernu, Nicusor Dan, Claudiu Craciun, Victoria „Socialismului” Stoiciu s.a. Astia, cu siguranta, au modele si repere, si le stim foarte bine care sunt. Acum or fi destui hipsteri de rand care nu le au cu Marx,Lenin,Trotki, Che, Marcuse, Fanon, Derida s.a., dar se uita cu respect, si ii urmeaza pe cei care le au: Toma, Bulai, Ernu, Chivu, Stoiciu s.a. Prin urmare, trag concluzia, ca pana la urma nimeni nu se poate plange ca a ramas fara reper si model. ????

  37. Bogdan Calehari
    1 September 2013

    @34 Lektor

    Dragul meu, discutia nu a pornit de la studii, carisma, sex sau culoarea pielii ???? Era vorba de „sa-i lasam sa se omoare intre ei”, eventual „sa-i intaratam unii impotriva altora. Si cand te-am „auzit” spunand treaba asta, gandul nu m-a dus la studii, carisma, sex sau culoarea pielii, ci la un exemplu din istoria noastra recenta. Dar, dupa cum stim, istoria nu e chestie din care poti invata ceva ????

  38. Gordiewski
    1 September 2013

    Rusii au scos pisica sa o vada pontanacul. A inceput atacul kgb- ist. Selectorii si lektorii sa analizeze mai atent. Tipul de combinatie propus poate fi o provocare. Maestrii combinatiilor sunt in alta tabara. In plus e defect moral si logic. Voiculescu e si el disperat. Vosganian acuzat. Nicolaie incoltit. Gusa neimplinit. Vantu slabit.

  39. Anca Cernea
    1 September 2013

    @38 Gordiewski are dreptate (și de data asta).
    Chestia pute de la o poștă a diversiune rusească. Lui Ponta i s-au suit zapaterismul și obamismul la cap și a uitat de prietenia tradițională ce leagă USL/PSD de Rusia încă din origini. Mișcările din stradă sunt menite să-i dea refresh la memorie.
    Dreapta nu poate câștiga nimic murdărindu-se în machiaverlâcuri, în speranța de a ațâța păruiala dintre pontofili și putinofili. Dpdv moral nici una dintre cele 2 găști nu merită sprijin, iar tactic, nici una nu trebuie întărită.
    Dreapta să facă bine să se înființeze, să existe, să pună mâna pe carte, să se spele bine, să ia vitamine, și discutăm după ce-și face lecțiile – propun pt lecția 1: Bulgaria, soarta guvernării Boiko Borisov, rolul Gazprom.
    Ulterior, dreapta poate să treacă la lucrări practice – manifestații de stradă ale ei proprii, cu mesaj clar, de dreapta, fără asocieri jegoase și compromițătoare.

  40. Costin Andrieş
    1 September 2013

    noaptea 2-3 sep, acelasi semn in alt setup

    sursa

  41. Daniel Francesco
    1 September 2013

    Tam-tam-ul de bidoane suna amenintator in jungla de beton din centrul Capitalei. Copiii capitalismului de cumetrie de la noi s-au razvratit contra capitalismului in general, se traieste bine din proteste si manifeste, ONG-urile aduna 2% si hei-ruuup! La lupta!

    Craiesele muntilor stau asezate oriental pe tatami-ul de beton si bat ritmic cu bidoanele in clasa politica, in munca, in capitalism. Din cand in cand sorb din tigarile fabricate eco la marginea orasului.

    AUR! AUR! AUR! Noul Klondike e eco si se lafaie in fotolii parlamentare si in guvern.

    (comentariu postat pe Facebook)

  42. Olevatik
    1 September 2013

    Costin , ce ai scris aici despre fuziunea ideologica intre comunisti si legionari e descrierea exemplificata a zicalei populare – cum se intalnesc tusea cu junghiul …
    Ambele tabere sunt adunaturi de derbedei care au gasit un teren comun pe Rosia Montana unde sa golaneasca impreuna acum ,pana vin ploile.

  43. Vincent
    1 September 2013

    @28 Bogdan Calehari: e cu totul secundara disputa noastra. Dar cred ca ti-am oferit intocmai explicatia pentru care seful jandarmilor a spus ca manifestatia este „ilegala”. Si ti-am aratat si argumentele legale. Poate nu ai retinut sau ai uitat ca jandarmul a spus si ca organizatorii vor fi sanctionati, dar ca nu asta e prioritatea acum. De ce sa fie sanctionati? Simplu, pentru ca manifestarea este „legala” si „se desfasoara pasnic”. Nu prea are sens.

  44. Dan Marinescu
    1 September 2013

    Dupa ce le-au dat pensiile militare acum ii pun la „treaba” pe dezinformatori si pe diversionisti.Niste aplaudaci pupincuristi.Diferenta este ca nu se mai afla in Sala Palatului.Atita tot.Eu fac foamea acasa pentru ca mi-au furat grupa 1 de munca si locul de munca.Si culmea cinismului este ca acestea erau pentru „pulime” (sa folosesc o expresie intrata de curind in politica datorita primarului Oprescu un neologism deci) sloganele USL(mi-au furat pensia si mi-au furat locul de munca) cu care vroiau sa puna si ei de un puci bolsevic orchestrat de Moscova prin Vocea Rusiei si sa-l puna pe Cacarau presedintele Romanilor.Dirijorul orchestrei simfonice cred ca nu e greu de ghicit cine era.Bulibasa Iliescu KGB.Adica emanatiile Revolutiei din 89.Si uite asa a pus bunicuta inca un adept rom de nanejde ca prim ministru al Romaniei care sa inmulteasca numarul tiganilor si sa-i mai micsoreze pe cel al Romanilor.Cind vor ajunge majoritari vom fi sclavii unor bestii daca ar fi sa judecam dupa genetica lor.De fapt o patrie a tiganilor nu poate sa existe pentru ca ei nu vor mai avea ce sa fure ca munca nu e pentru ei.Trebuie sa-mi cer totusi scuze sa recunosc ca sint putin subiectiv si ca mai sint oameni si printre ei.Sa nu mai punem in discutie ca toti criminalii comunisti au primit pensiile pe care le stim cu totii cam de ce marime sint.E ca si cum i-am fi platit pina la moarte pe criminalii de la Auswitz pentru ca si si-au facut datoria de criminali si au adus servicii UMANITATII.Mie mi se pare cinic.Victimile de la canal si cei omoriti sau rude etc. n-au primit nimic.Cinic ar fi cuvintul care poate sa defineasca ce scriu eu aici.

  45. ARC
    1 September 2013

    „Stop sistemului capitalist” !?!?!?!?!?!?!? Nu stiam de ce nu rezonez cu tipul asta de protest, gen Vama Veche. Acum m-am lamurit. Pacat.
    La noi totul cade in infantilism si penibil !!!

  46. Vlad M.
    1 September 2013

    Asta nu e infantilism, ARC. E stangism. ????

  47. ARC
    1 September 2013

    Pai este toth aia. Daca n-o fi mai grav !!!

  48. Costin Andrieş
    1 September 2013

    George Maior, directorul Serviciului Român de Informaţii (SRI), a declarat la finalul audierii în Comisia specială privind proiectul Roşia Montană, din Parlament, că Serviciul a trimis peste 500 de informări privind acest proiect factorilor de decizie şi că Roşia Montană constituie o problemă de securitate naţională. Totodată, Maior a mai declarat că informările au cuprins şi „încercări ale structurilor extremiste şi eco-anarhiste de a exploata sau influenţa mişcările de protest” pe acest subiect, scrie gandul.info.

    „Subiectul Roşia Montană s-a aflat permanent în atenţia SRI, încă din 1999. Roşia Montană constituie o problemă de securitate naţională. informările au avut ca scop prevenirea unor riscuri de prejudiciere a statului român în domeniul auro-argentifer, nerespectarea legii prin afectarea echilibrului ecologic, de patrimoniu sau a climatului social”, a spus George Maior.

    SRI a trimis, în perioada ianuarie 1999-septembrie 2013, peste 500 de informări privind Roşia Montană, care au ajuns la peste 70 de persoane care deţin funcţii de demnitate publică şi sunt îndreptăţite prin lege să primească astfel de informări. Mai mult, SRI a revenit cu istoricul problemei Roşia Montană de fiecare dată când structura aparatului central de stat s-a schimbat – schimbări de Guvern, de preşedinte, etc. „A fost vorba despre analize complexe asupra riscurilor şi beneficiilor proiectului de la Roşia Montană, necesitatea stabilirii valorii şi a structurii geologice a zăcământului de acolo, precum şi riscul de blocare a implementării investiţiei”, a mai spus George Maior.

    – See more at: http://www.b365.ro/sri-grupari…..EoaKm.dpuf

    ce are de zis the one (ccraciun)

    A grait si omul din umbra, creierul cel mare, imblanzitorul Fortei. Ne spuneti ceva si despre spagile date de RMGC sau despre campania de dezinformare indreptata impotriva protestatarilor? PS: Trimiteti agentii din teren inapoi la scoala. Sunt praf.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto