FUNDATIA IOAN BARBUS

CELE MAI CITITE

Lupta pentru hegemonie culturală. Sectele extremei stângi și BOR

Noua Stîngă e o sectă. O spune teoreticianul “hegemoniei culturale” și al metodelor prin care Noua Stînga (sau extrema stîngă) își impune dominația ideologică într-o societate, despre Antonio Gramsci este vorba, acum aproape 100 de ani: “Socialismul este religia care trebuie sa distrugă creșinismul, religie în sensul că tot o credință cu martiri și credincioși este; și e religie pentru că a înlocuit pe Dumnezeul transcedental al catolicilor cu credința în om și energiile lui ca singură realitate spirituală.” (mai multe detalii)

“Trebuie să imite pe primii creștini.  Trebuie să erodeze ordinea existentă din interior, prin cuceriri discrete, metodice, infiltrînd suprastructurile ideologice pînă cînd au capturat sprijinul claselor subordonate din mîinile clasei dominante”, scria politologul italian Luciano Pellicani în cartea Gramsci, La questione comunista (1976),  descriind metodele de acține ale Noii Stângi așa cum au fost acestea gândite de Antonio Gramsci. “Lenin teoretiza cucerirea societății prin cucerirea violentă a statului, Gramsci a propus procedura inversă: cucerirea statului prin ocuparea culturală a societății”, scrie Pellicani.

În România, vedem Noua Stîngă în acțiune prin plîngerea privind închipuitul buget de 500 de milioane al BOR. Atitudinea și imaginea de sine a celor care au depus plângerea este a unei elite care trebuie să călăuzească prostimea afară din obscurantismul religios. În cuvintele Prof. universitar Carol Căpiță, care adresîndu-se unui grup de “ONG-iști și doctoranzi” acum un an la Facultatea de Istorie, în cadrul unui eveniment organizat de Miliția Spirituală, suna cam așa: “Cine iese in strada este elita. Elita este elita, printre altele, si pentru ca avem mai mult de dat societatii dar si pentru ca este… putina.”

Claude Karnoouh, comunist francez, negaționist al Holocaustului

În timpul conferinței au fost conturate liniile generale ale viitoarelor atacuri împotriva BOR. Vorbitorii au fost profesori universitari, conferențiari și diferiți doctori, sociologi, antropologi, ecologiști, anarhiști, comuniști și negaționiști ai Holocaustului (despre Claude Karnoouh e vorba).

Noi sîntem ELITA. Religia e pentru proști!

Mircea Toma: “O solutie imediată pentru a inviora publicul, este să inlocuim cu curaj sloganul “Jos Băsescu!” cu “Jos Dumnezeu!””

Alfred Bulai (profesor SNSPA): “…luati de exemplu niste manuale de religie si vedeti ce scrie p-acolo.. deci, Evul Mediu timpuriu[…] Cind ai incredere in Romania, si la nivel de intreaga populatie, si la tineri, in armata, institutia protestului, nu?… in Biserica, e cam greu. E foarte greu! Asta ne spune, ce? Ca avem o societate cu un model cultural in care s-a inoculat obedienta la nivele profunde, repet, nu la nivel public, unde toata lumea poa’ sa vorbeasca, la nivel profund al angajarii.”

Dan Trifu (Eco Civica): “De ce Biserica si armata sunt pe primele locuri?! Asta este prostia romaneasca!”

Petru Dandea (președinte Cartel Alfa, era acolo în primul rînd pentru a explica beneficiile socialismului și pentru a diaboliza capitalismul și SUA…“răul vine de la New York”): “Anomalia, pentru ca este o anomalie, incredere, armata, Biserica, e Romania! Original. Ai incredere in egala masura, sau foarte aproape, intre cel care trage cu tunul si ucide oameni si in cel propovaduieste credinta in Dumnezeu, altruismul, bunatatea. E o tâmpenie!”

Înapoi la Alfred Bulai, o lecție de “teorie critică”. O critică de dragul criticii, dar care are ca scop zdruncinarea încrederii în instituțiile fundamentale ale societății și cîștigarea hegemoniei culturale, despre cum să te transformi într-o babă care bombăne trecătorii, și să te crezi elită facînd-o: “Din pacate exista o orbire a societatii romanesti de 20 de ani, vis a vis de asemenea fenomene, o cirdasie intre clasa politica si biserica…. In aceste conditii e foarte, foarte greu sa apara cultura civica din… din ce?! Secretul pentru care noi avem institutii de incredere mare, e tocmai faptul ca nu se discuta si nu exista dialog public. Increderea scade vis a vis de orice fel de institutie care e supusa criticii sociale. […] Am facut un experiment in care am “rationalizat” increderea, inainte de intrebarea cu increderea in institut am pus o intrebare de rationalizare, de genul “credeti ca toti preotii sint corecti? …sau mai stiu eu cum? […] Datorita acestor doua tipuri de intrebari inaintea intrebarii de incredere, increderea a coborit cu 25-30%, adica s-a pabusit…”

Extrema stîngă

Evoluția societății civile din România ultimilor ani. Aici, Miliția Spirituală
Evoluția societății civile din România ultimilor ani. Aici, Miliția Spirituală

Revenind la controversa din aceste zile, cel puțin două dintre asociațiile care au semnat documentul sînt de extrema stîngă, ActiveWatch și Miliția Spirituală. Aceștia au reușit din nou să impună subiectul de discuție întregii țări, cu ajutorul neprețuit al televiziunilor unui om format în structurile fostei Securități, despre nea dom’ profesor Danvoiculescu e vorba.

De ce spun că este vorba de extrema stîngă?

Pe situl MS și AW există articole care îndeamnă tineretul “elitist” la “nespunere civică”, în traducere, bătaie cu poliția. Citiți textul următor, chiar dacă înțelegerea lui e ușor anevoioasă; textele de acest gen trebuie înțelese pe cît posibil doar de de inițiați, și trebuie să rămîna inaccesibile maselor pînă acestea nu sînt pregătite să accepte mesajul – după cum susțineau Adorno și Herbert Marcuse (teoreticienii în Școala de la Frankfurt): Nesupunere civică – despre datoria de a nu te supune.

Apoi, mă simt nevoit să fac din nou trimitere la acest articol despre Tinerii Mânioși din Cluj despre o seară de film în care s-a discutat “cu argumente pro și contra”(!) părerile și acțiunile unei grupări de teroriști comuniști din SUA anilor 70. Tinerii Mânioși e un grup “civic” de neomarxiști din ce în ce mai vizibili, cu care AW și MS au colaborat în repetate rînduri, la București și la Cluj — Terorismul comunist al Weather Underground promovat la Cluj.

Pretexte

După naționalizarea proprietăților BOR de către Cuza, statul român s-a angajat să plătească parțial cheltuielile bisericii. Lucrul acesta e ignorat de aproapă toată lumea în aceste zile. Ce este sigur, e că finanțarea este un simplu pretext, un instrument al “teoriei critice”, așa cum a fost acum cîteva luni predarea religiei în scoli, și cum cu siguranță va fi peste cîteva luni cine știe ce altceva, cînd un alt scandal național va fi creat în jurul BOR de extrema stînga ajutată de moguliziuni.

BOR și religia creștină sînt percepute de aceste ONG-uri a fi concurență, un obstacol în calea unei mai consistente implicări a tinerilor în asociații marxiste, un obstacol în calea protestelor cum vedem în Grecia pentru mai mult stat socialist.

Aceste asociații au devenit în ultimii ani extrem de active active în școli, licee și mai ales în universități, de unde recrutează viitori “activiști civici” specializați în “nesupunere civică” cu bîta și molotovul. Unul dintre inițiatorii grupului radical de la Cluj, același comunist declarat, negaționist al Holocaustului, apropiat grupărilor teroriste islamice și mișcărilor fasciste din Europa (citiți detalii despre Claude Karnoouh aici ). Acum CK este profesor de la o universitate din Bucuresti, unde modelează conștiințele tinerilor.

Claude Karnoouh, un comunist negaționist al Holocaustului etc, acest individ care ar trebui să fie supravegheat de poliție Scuze!, este un profesor universitar la București și un apropiat și foarte de respectat colaborator al ActiveWatch, Critic Atac și Militia Spirituală.

Aceleași ONG-uri marxiste au invitat la București, să vorbească la Fac. de Sociologie, un profesor pedofil care dorește legalizarea sexului cu copii de 12, pentru început, iar mai apoi legalizarea sexului dintre adulți și copii de 6 ani. Sexul anal, să ne înțelegem. Invitația a fost respinsă ca urmare a unui apel făcut de cîteva asociații creștine. Detalii aici.

Bugetul BOR, icoanele în școli, profesorul pedofil invitat la “luna LTGB” de la Muzeul Țăranului Român, “nesupunerea civică”, diabolizarea corporațiilor americane și FMI, în același timp cu ignorarea mega-companiilor rusești, video aici, deci antiamericanismul și anticapitalismul, sînt tot atîtea poziții care au ca scop zdruncinarea încrederii oamenilor obișnuiți în instituțiile fundamentale ale civilizației noastre: religia, familia, statul de drept, libertatea economică. În locul ei trebuie pus definitiv statul social, “elitele”, ONG-urile și “experții”.

Aceștia sînt oamenii care țin lecții de moralitate BOR-ului, și unei întregi țări de homofobi intoleranți la pedofilie.

“Legea, moralitatea, religia, sînt tot atîtea prejudecăți burgheze, în spatele cărora stau la pîndă tot atîtea interese burgheze.” (Manifestul Comunist)

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Costin Andrieş

Costin Andrieş

Autor, co-fondator și redactor-șef ILD https://twitter.com/CostinAndriess

39 Comments

  1. John Galt
    8 February 2013

    Loazele au iesit la atac si pe TVR. Un exemplu: omul e cercetator la centrul pentru cercetarea in etica aplicata, doctor la Facultatea de Filozofie Bucuresti. Doctor in etica aplicata noilor tehnologii (doh). emergenta si evolutia normelor sociale, in etica computerelor si informatiei, filozofia si istoria tehnologiei bla bla.

    Ce uraste el cel mai mult? Dreptul de proprietate intelectuala (nu pot spune ca ma mir).

    Nu se prea pricepe la economie (eh) insa bine ca stie sa repete pe de rost teza marxista a capitalului care sigur e furt daca nu e obtinut prin munca. Si daca nu aduce beneficii “societatii”. Normele sociale evolueaza, suntem noi niste inapoiati. Ce daca isi dau doi cu bata in cap – asa evolueaza societatea!

    Ne asteapta un viitor de aur, e clar. Asteptati-va la impozite de 100% pe mosteniri, la furt intelectual (care nu e plagiat! :P) spre binele tuturor, bate in cap, cadouri care obliga samd. Minunata lume noua a facultatii de filozofie..

    http://www.tvrplus.ro/editie-garantat-100-81579

  2. ioana h
    8 February 2013

    amestecati lucrurile pe ici pe colo si nu-i ok. by the way: mai usor cu FMIul, ca ultimul lucru pe care il incurajeaza/promoveaza e libertatea economica si capitalismul. In fine, aici e mult de analizat. Si mai usor si cu marile corporatii ( indiferent de nationalitate), ca multe dintre ele ucid libera initiativa privata ( prin dimensiune, birocratizare excesiva, concurenta neloiala in forme subtile dpdv legal, ca doar de aia au armate de juristi si de birocrati) de aia si exista legi anti-trust ( pe care nu de putine ori marile corporatii gasesc mecanisme sa le incalce, ca isi permit, pe mana cu politicul de regula sau sub umbrela lui), iar in interiorul lor e o spalare pe creier, o ideologizare si o depersonalizare, cel putin la fel de a dracului ca-ntr-o organizatie comunista. Cum spuneam, sa nu amestecam lucrurile, ca sunt diferite si mai complicate.

  3. ioana h
    8 February 2013

    FMI e o solutie de ultim resort, la care e bine sa nu recurgi. Daca totusi n-ai incotro, e bine sa fie putin si scurt.

  4. John Galt
    8 February 2013

    Ioana, monopolul (natural) este esenta capitalismului. Legile antitrust la care te referi sunt tocmai pe dos, o dovada a interventionismului in economie, a legilor cu dedicatie facute pentru bine tuturor, dar de fapt doar a unui anumit grup, ce emite aceste legi doar pentru a se proteja de eventualii competitori.

    Nici nu mai spun ca Sherman’s Act nu avea nici o legatura cu corporatiile ci din contra, mai mult cu sindicatele (*carora le interzicea dreptul sa se afilieze intre ele pentru a pune conditii exploatatorilor feroci samd).

    In rest, cum ziceai, lucrurile sunt diferite si complicate. Mai mult complicate decat diferite. Mai ales cand in joc e vorba de miliarde de dolari. ????

    (urmareste firul discutiei de aici, ca sa vezi cum e cu monopolistii cei rai si capitalisti, daca rezisti pana la finalul comentariilor te vei lamuri fara probleme).

  5. Costin Andrieş
    8 February 2013

    ioana, alternativa la imprumutul FMI este imprumutul din BRIC (Brazilia, Rusia, India China), mai exact, imprumuturile din China, pentru ca alea ii plac lui Ponta, sau din Rusia, ca astia plac tuturor USLamistilor

    T: Aţi declarat că de la FMI n-ar trebui să mai luăm împrumuturi.
    Ponta: Categoric da.
    T: Dar de la cine? China şi Rusia?
    Ponta: De exemplu. Dar sunt pieţele internaţionale… nu înseamna numai China si Rusia.
    T: Acolo e scump împrumutul. Îţi dă ieftin China sau cine vrea să te controleze economic.
    Ponta: Asta-i o gândire a Războiului Rece, sper că dumneavoastră aţi iesit din chestia asta cu banii care sa te controleze economic

    Nu am amestecat, ioana, nu e dificit de inteles, cind oamenii astia ignora total influenta prezenta Rusiei in economia Romaneasca si prin Vocea Rusiei, dar sint obsedati de FMI, corporatiile ameicane etc. Despre capitalism si SUA este vorba in mintea lor, si ei nu vad FMI ca un instrument care ingradeste economia, ci din contra, ca intrument al capitalismului hulit. Cu alte cuvinte, in ce priveste FMI si corporatiile americane (cum ar fi ele, incomparabil preferabile gazpromului), toata falsa societate civila romaneasca a servit intereselor Rusiei. Zgomotos si insistent, desi nu totdeauna constient. Cred ca de cele mai multe ori e vorba de pura inconstienta.
    Ai presupus ca as fi zis ceva ce nu am zis.

  6. Costin Andrieş
    8 February 2013

    Ok ok, discutia a deviat. Nu despre corporatiile americane vorbim acum, ci despre extrema stinga din Romania, relatia ei cu BOR cu “prostimea orbita de religie”.

    Interesanta emisiunea cu Constantin. Bietul debita extrem de fluent si cu indeminare enormitati ce pot fi demontate in 2 minute de orice om cu bun simt. Bineinteles, e nevoie tot de un om de bun simt ca sa vada enormitatea. Cu doctorate si postdoctorate el a depasit de mult bunul simt, e exemplul ideal de credincios dogmatic in progresism, de fapt, el e mai mult de atit, e unul dintre preotii sectei socialiste care hipnotizeaza si pe altii. Delirul l-a stapinit pe masura ce a invatat vocabularul complex si ratinamentele intortocheate si de fiecare data lipsite de sens adeseori contradictorii in care s-a pierdut, pentru a sustine un delir contra naturii si contra firii. In numele ideologiei, sau a religiei politice in care crede dincolo de orice ratiune sau logica. Venereaza stiinta, comunistii si nazistii au venerat stiinta.
    Doctorandul pare sa nu aiba habar de asta. Desi cred ca stie, dar incilcit in rationamente complicate si goale de sens, o incantatie precipitata de cuvinte goale ii dau un simulacru de motiv sa creada in continuare in absurditati.

    Adevarul e ca imi place limba pe care o vorbesc astia, ma fascineaza, sa o vad si sa o inteleg dinafara in timp ce ei se zbat in interiori ca niste sclavi care se cred liberi intr-o punga cu vid.

  7. John Galt
    8 February 2013

    Ca fapt divers, companiile americane se supun legii americane chiar daca opereaza in afara teritoriului US. Adica nu au dreptul sa comita infractiuni economice nici daca se duc in Noua Zeelanda, Papua Noua Guinee, Romania sau Uzbekistan. O lege extrem de importanta ce nu se regaseste deloc in tarile fost comuniste este cea prin care companiile americane nu doar ca sunt pasibile de amenda, dar sunt radiate si executate silit in caz ca cineva demonstreaza ca au fost implicate in cazuri de coruptie, direct sau prin interpusi.

    Aici lucrurile pur si simplu o iau razna pentru comunisti. Cum adica, au venit americanii si noi nu primim spaga deloc? Pai ce “afacere” am facut, noua “ce ne iese”? Moment in care americanii pur si simplu fac ochii cat cepele, se ridica de la masa, si pleaca cu primul avion. Pentru ca nu vor sa se complice cu astfel de prostii.

    E un motiv pentru care Bechtel a spus ca face singura toata autostrada Arad – Bucuresti cu 2 milioane de euro pe km, ca apoi sa se retraga, dupa ce a fost faultata si contestata prin presa si tribunale la orice pas. Stiti cu cat s-a castigat dupa povestea asta fix aceeasi licitatie? Ghiciti! 5 milioane! Ca apoi sa ajunga la vro 10, sa mai treaca vro 3 4 5 -7 ani, vin altii, iarasi licitatie, iar comisioane, aranjamente si alte figuri (ca doar cui ar mai plati Nelu Iordache comisioanele cu sacosa , nu? – si asta din avansul de 10%), iar azi, facuta in graba, cu laba gastii, peste site-uri arheologice unice in lume, cu greseli de tot felul in executie ce probabil vor inghiti in scurt timp alte galeti de bani (trebuie sa ne gandim si la viitor, nu?), uite ca probabil s-a ajuns pe la vro 15. 15 milioane pe km desi drumul e drept, viaducte cam putine, iar despre tuneluri sau alte fantezii de acest gen mai bine sa nu vorbim, ca nu le-a trecut prin cap asa ceva. Cine stie cu cat ar fi urcat pretul iar..

    De ce nu au fost baietii de acord sa faca Bechtel pe banii ei? Cu plata la final? Pai cum de ce?! Ierea prea ieftin, ai innebunit? De unde mai manca si gura lor o paine? Pai din autostrada aia trebuiau sa traiasca vro 500 de familii respectabile, toate cu “nume mari”, copii la facultate, rate la leasing. Plus ca au venit si alegerile. De doua ori..

    Asa ca lasa ca poate vin chinezii sa ne faca autostrada. Sau rusii (desi rusii sunt cam lenesi). La ei nu face nimeni scandal pentru o spaga data cuiva. La ei important e important sa nu dai spaga pe teritoriul lor, d’aia la ei fapta asta se pedepseste cu un glont in cap. Stiu ei prea bine de ce. Insa daca baietii dau spagi pe alt teritoriu atunci e ok, la altii “coruptia e buna”, nu atenteaza cu nimic la autoritatea si suveranitatea lor nationala, ci doar a altor stapani de sclavi, pe alte plantatii. Chestie care pentru e este ok, ca doar “scopul scuza mijloacele” iar baietii nu vor sa aiba de-a face cu un stat puternic, in care domnia legii sa fie suverana, ci un un stat supus intereselor lor. Numai sa nu cumva sa incerci schema asta pe teritoriul lor, ca atunci baietii schimba placa (si dubla masura). Ati vazut voi chinez sau vrun Putin care sa-i placa ideea ca este “erodat”?

  8. kappa
    8 February 2013

    Stiu ca sunt off-topic, dar mi-a placut discursul.

  9. Costin Andrieş
    8 February 2013

    O idee pentru viitorul invitat la MTR, sau la o serbare de deschidere a anului universitar. Sau scolar, sa nu fim pedofobi!


    Illinois University brings porn star to teach sex week, orgasm workshop

    A residence hall at the University of Illinois has invited Annie Sprinkle, a famous porn star from the 1970s and 80s, to conduct a sex education week, which is set to culminate with an “Orgasm Workshop” Thursday night.

    Annie Sprinkle, a former porn star, will be teaching an “Orgasm Workshop” at Illinois University Thursday night.
    Sprinkle plans to play students her documentary “Annie Sprinkle’s Amazing World of Orgasm” which features interviews with 26 “orgasm experts” and describes itself as a ”poetic homage to the big O.”

    Laura Haber, the program director for Unit One, the resident community that is hosting the week, said the workshop will involve participation from students but will bar all nudity.

    “They’re participating, but they’re fully clothed,” she clarified.

    Haber would not release the cost of events but she did say they were funded with student fees paid by residents of the community.

    The week also included a speech from Sprinkle detailing her career as a porn star, a Free Sidewalk Sex Clinic, and a presentation on “Eco-sexology.”

    Annie Sprinkle, born Ellen Steinberg, starred in adult films such as “Teenage Deviate” and “Big Busty 3.” She holds a Ph.D. in human sexuality and currently works as a performance artist and a sex educator.

    At the Free Sidewalk Sex Clinic, which was conducted in a public space, participants practiced sexual techniques using anatomical models.

    Sprinkle also showed explicit clips from her adult films during her speech at Allen Hall. According to the Daily Illini, student response was mixed to her acting highlights.


    via John Galt

  10. Riddick
    8 February 2013

    Vor să “împământenească” progresismul, să-i dea “valoare de circulaţie”. După “Traian şi Lupoaica” la intrarea principală a Muzeului Naţional de Istorie a României, acum au trecut la MŢR.

  11. Riddick
    8 February 2013

    Daniel Cohn-Bendit recunoaşte că este pedofil (filmare din anii ’80):

    http://www.youtube.com/watch?v=0xOl9ok8nHY

  12. amir
    8 February 2013

    Costin Andries…
    De unde scoti , omule , atatea tampenii despre atei si anticapitalisti???? Eu i-am vazut ca oameni inteligenti, normali si destul de harnici…
    De cand o tara cum ar fi China sau Rusia , prezinta un pericol pentru tine ????…Ca pentru mine , NU !!!
    Mai citeste de SUA ta si de …Vietnam…Coreea…Laos ..Cambodgia…Nicaragua…Honduras…si alta gramada de razboaie ale PACIFISTILOR lumii asa zis …dEMOCRATE…am scris cu litera mica intentionat…

  13. Costin Andrieş
    8 February 2013

    China sau Rusia , prezinta un pericol pentru tine ????…Ca pentru mine , NU !!!
    Mai citeste de SUA ta si de …Vietnam…Coreea…Laos ..Cambodgia…

    Ati inteles, da? Deci omul asta care vede un pericol in SUA, dar nu in China sau in Rusia, vede printre cei care au invitat un pedofil in Bucuresti sa vorbeasca studentilor, si sint respectuosi cu un comunist care neaga Holocaustul, niste oameni inteligenti, normali si destul de harnici. inteligenti si normali ca el.

  14. Ionut
    8 February 2013

    Nu văd nimic nobil în cererea acelor ONG-uri dar nici în vehemenţa cu care voi apăraţi o instituţie laică coruptă.
    Cred în spiritul bisericesc, însă nu în oamenii care-l reprezintă în prezent. Nici eu nu sunt de acord cu alocarea unor fonduri din partea statului către biserică şi nu mi se pare corect ca eu să plătesc prin taxe datoria seculară pe care o are statul român faţă de BOR.
    Ar trebui analizată un pic şi politica laică care cam scârţâie în prezent.

  15. Cezar Costant
    8 February 2013

    Pai si Stalin a redeschis Biserica in ’41 si l-a primit pe Patriarh ca pe un Ministru . Si ce facem in 2013 ????? Ne luam dupa Tezele lui Lenin, Trotski si ceilalti care scuipau pe icoane ? Lucian Mindruta care arunca cu rahat pe BOR periodic ? Halal !

  16. Roman de dreapta
    8 February 2013

    Sa va fie rusine ca va dati de dreapta dar aparati BOR-ul comunisto-securist! Dreapta n-are nimic comun cu religia. Religia e a stangii, a pomanagiilor si asistatilor social. Dreapta moderna inseamna libertate personala si economica a individului, nu inchinarea in fata unor popi corupti. Toate partidele de dreapta europene sunt laice si anti-clericale. Insa dreapta care ni se propune pe site-ul asta e de fapt un neo-legionaridsm absurd.

  17. Costin Andrieş
    8 February 2013

    1. nu ai citit articolul
    2. Dreapta nu inseamna doar libertatea personala si economica a individului. Ala e libertarianism. Rupt de moralitate, inceteaza sa mai fie dreapta. Dreapta este acea parte a spectrului politic care apara valorile civilizatiei din care facem parte, civilizatia iudeo-crestina, ca sa avem o descriere exacta. Ea isi are originile in iudaism (primul testament), crestinism (al doilea), dreptul roman si filosofia greaca. Cine ignora una dintre aceste componente, si alege doar ce ii convine, nu intelege civilizatia din care face parte, nu intelege originea libertatilor economice si individuale, deci nu stie cum sa le apere daca sint amenintate, deci nu e de dreapta.
    3. neo-fascista absurda e ma-ta.

  18. Bogdan Calehari
    8 February 2013

    @18

    Cretinul asta vrea sa spuna ca Lenin si Stalin – măsa si tasu’ – de evlaviosi ce erau, stateau numa’ in post si rugaciuni, iar Ceausescu si coana Leana – sor’sa si fra’su – si-au petrecut intreaga viata ridicand biserici! Un pomanagiu’ comunist, ce se crede roman!

  19. Vlad M.
    8 February 2013

    Dreapta moderna inseamna libertate personala si economica a individului, nu inchinarea in fata unor popi corupti. Toate partidele de dreapta europene sunt laice si anti-clericale. Insa dreapta care ni se propune pe site-ul asta e de fapt un neo-legionaridsm absurd.

    Saracu’ pro-LGBTist, traieste o adevarata drama existentiala. Se considera de dreapta cand este de stanga toata ziua, inca stanga radicala care i-ar pune la zid pe toti preotii si ar inchide bisericile si manastirile. Ce sa ne mai miram? La un articol al lui GMT a scris un comentariu indignat in care denunta ca “homofoba” si “legionara” criticarea propagandistului LGTB care incuraja sexul cu minori. Asadar, asa stam cu romanu’ de dreapta: sexul cu minori – da, criticarea sustinatorilor sexului cu minori – ba. Din pacate pentru el si din fericire pentru noi, a fost trecut pe lista neagra a comentatorilor, asa ca urmatoarele productii semnate Roman de dreapta vor ajunge in neant.

  20. Ionut
    8 February 2013

    @18,

    De-ai a dărâmat şi Ceauşescu atâtea biserici, era tot de dreapta ca şi tine.

  21. Liv St Omer
    8 February 2013

    In poza din dreapta, se intampla in Romania? Manif. aia, cu poza lui El Che? In aceeasi Romanie in care s-au intamplat Sighet, experimentul Pitesti, etcetcetcetc? Brrrrr!! Ma ia cu tremurat!

  22. Liv St Omer
    8 February 2013

    Adevarul e ca imi place limba pe care o vorbesc astia, ma fascineaza, sa o vad si sa o inteleg dinafara in timp ce ei se zbat in interiori ca niste sclavi care se cred liberi intr-o punga cu vid.

    Si chiar reusesti, Costin? Mie niciodata nu mi-a iesit; Marx m-a adormit teribil (mai putin unele articole, gen ala cu “esenta evreului”), de-aia il si invidiez, intrucatva, pe Vladimir Tismaneanu. Dar, da, textele boilor astora merita citite/auzite, si demontate punct cu punct. Mai demult, credeam si eu in prostia asta cu “biserica primeste bani mai multi decat merita”; de la voi m-am lamurit ca-i o tampenie. In privinta Catedralei Neamului, de exemplu, n-as avea de adus decat eventuale obiectii de ordin estetic (dar sunt de acord ca nu trebuie sa-mi placa mie personal tot ce se construieste). Toata gargara cealalta, legata de banii din care se construieste, nu e decat atat: gargara. Pana la urma, sunt convins ca, daca e sa compar banii care vin de la stat, din totalul sumei ce se va investi acolo, cu, de exemplu, costurile chiriei sediului PMB, cel mai scump din toata UE, sunt convins, zic, ca pe sediul lui Oprescu se cheltuie de n ori mai multi bani. Dar lumea nu intelege asta, ziaristii de trei lei de pe la televiziuni nu stiu lucrurile astea sau nu le pasa, si ii lasa pe toti acesti activisti culturali, dupa mine complet, complet toxici, ca discurs si ca existenta, in calitatea lor de activisti, sa ne polueze informational (de parca acolo poluarea n-ar fi deja exagerat de mare). Iar Rusia, da, stiu de la cineva care l-a cunoscut bine pe Caraman (fost sef SIE), prin activisti culturali din astia lucreaza.
    Apropo. Am citit recent prin 22, si, uite, ar fi un bun subiect despre care ati putea sa scrieti, ca noua directie, “ultimul racnet”, in materie de diplomatie USA ar fi, cica, “raceala” fata de Rusia; cica Biden s-ar fi exprimat recent ca USA-Rusia nu vor cadea niciodata de acord in anumite privinte, ex. democratie, free speech, drepturile omului, etc, si ca e mai bine ca subiectele astea sa nici nu fie discutate intre ei.
    Ca, cica, adica, Bam n-ar mai fi asa bun preten cu Putin.
    Mai mare perdea de fum n-am vazut, de la plagiatul lui Ponta incoace.

  23. tai tei nik
    8 February 2013

    Sint de acord cu Amir, mai ai de studiat domnule Andries, exact despre razboaiele noului imperiu pe care le aminteste Amir, mai precis peste 150 declansate din 1945 pana in zilele noastre.
    Am sa incerc sa fiu de ajutor aici: Killing Hope by William Blum http://vho.org/aaargh/fran/livres8/BLUMkillinghope.pdf (http://williamblum.org/)

    In afara de tema asta de studiu, care nu e un lucru usor, ai executat un atac vicios la persoana, in cazul lui Amir, demn de un politruc de odinioara, fara sa aduci argumente. Dumneata ar trebui sa fii moderator, corect?

    Si ai sa vezi, daca studiezi mai departe, vei ajunge la concluzia ca aceleasi familii de bancheri care i-au finantat pe Trotsky si pe Lenin detin si astazi fraiele finantelor internationale, intr-un fel marxismul, ca o utopie catastrofala aruncata asupra umanitatii, se atinge la celalalt capat al buclei cu capitalismul corporatist si sistemul datoriei instituit de bancheri si planuit pentru eternitate.

    Apropos de Holocaust, iti recomand The First Holocaust, Don Heddesheimer http://www.vho.org/GB/Books/tfh/2.html

    Amesteci lucrurile, cum spune ioana h, si cu buna stiinta. Pui la un loc comunisti cu Biserica Romana, anarhisti cu fete bisericesti s.a., cu greu desluseste omul ce vrei sa infierezi aici.

    Accepta provocarea in termenii argumentelor si opiniilor diferite la care cu totii sintem indreptatiti.

  24. Costin Andrieş
    8 February 2013

    1. Gresesti. Exista dreapta fara caracter religios, dar cel mai important presedinte de dreapta al SUA spunea http://www.youtube.com/watch?v=9ryj9mn2-vw A fost unul dintre cei mai mari presedinti din istoria SUA, acum probabil ar tabari pe el grupuri-grupuri de “dreptaci” sa ii explice cum e cu dreapta.
    2.. Bisericile au fost darimate de comunisti si la ordinul comunistilor, chiar daca unii erau imbracati in popi. Diferenta dintre comunisti si biserica e ca una a infiltrat, cealalta a fost infiltrata, una a lovit, cealalta a fost lovita. Tu esti acum de partea celor care au lovit.
    3. Libertarianismul nu are in comun cu conservatorismul decit economia. Dincolo de astea, viziunea asupra culturii, societatii, modul in care e perceputa realitatea in general, le are in comun cu stinga. Libertarianismul e o erezie a stingii, te pot convinge de asta intrebind multitudinea de libertarieni care inafara economiei, social si cultural, sint de extrema stinga.

  25. tai tei nik
    8 February 2013

    Domnule Andries, va rog sa raspundeti tuturor de aici daca permiteti numai comentarii convenabile, superficiale sau confuze!
    Am scris mai devreme ceva si nu a aparut nimic. Astept un raspuns.

  26. tai tei nik
    8 February 2013

    Pentru toti cei care vor sa inteleaga cum actioneaza corporatocratia internationala trebuie sa parcurga aceste marturisiri ale unui agent care a lucrat pentru Statele Unite ale Americii si care avea rolul de a pune in genunchi guverne si natiuni.

    John Perkins a realizat, la un moment dat, consecintele crimelor la care participa. A ezitat aproape 20 de ani pina sa ia hotarirea in a dezvalui intregii lumi experienta sa, temindu-se de consecinte.
    Romania nu este ferita de acest pericol, am putea spune ca e ceva mai expusa in comparatie cu alte state-natiuni.

    Avem norocul sa gasim cu subtitrare aceste filme scurte.

    Recomand aceasta serie in patru (cred) parti: Asasinul Economic de John Perkins,
    http://www.youtube.com/watch?v=ZNg_Kw0reUU
    http://www.youtube.com/watch?v=pqwi7sp9AGk
    http://www.youtube.com/watch?v=AIMj22Zn2zA
    http://www.youtube.com/watch?v=pSMlj_v-vQU

  27. Vlad M.
    8 February 2013

    Pe Unu l-am trimis la Spam pentru ca este una si aceeasi persoana cu Roman de dreapta care ne injura neputincios pe oriunde poate (pe ILD, pe EvZ. etc.), de cateva zile la rand, ca orice alt nebun.

    tai tei nik> Comentariul tau a fost retinut de sistem pentru ca ai pus link-uri in el. Din punctul meu de vedere, nu merita sa fie publicat, asa ca o sa il las pe Costin sa hotarasca daca ti-l scoate sau nu de acolo.

  28. tai tei nik
    8 February 2013

    Nu inteleg, care e treaba cu link-urile!
    Domnul Andries a folosit la 14:55 un link…cred ca e o gluma. Sau “sistemul” retine de capul lui anumite postari?
    Vrei sa ne lamuresti?

  29. Costin Andrieş
    8 February 2013

    @Liv, mare parte din textele alea sint pur si simplu impenetrabile, o forma de delir care devine la un moment dat o forma de poezie, are o ritmicitate a ei, ca o predica oculta, ca un dans voodoo, provoaca dependenta. eu asa il vad, si de fapt, asa incep sa imi definesc stinga.
    Am vazut ca se construieste inca scutul antiracheta, si nu pot sa spun decit ca ma bucur, si sper ca raceala si incompatibilitatea cu Putin sa fie reala http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/exclusiv-semnal-de-la-washington-americanii-nu-pleaca-scutul-de-la-deveselu-este-in-siguranta-292954.html Daca exista, dedesubturile vor iesi la iveala cit de curind, si ne lamurim daca e adevarat sau nu. Nu imi pun sperante prea mari.

    tai tei nik, daca esti de acord cu amir, iti reproduc raspunsul pe care i l-am lasat:

    Deci omul asta care vede un pericol in SUA, dar nu in China sau in Rusia, vede printre cei care au invitat un pedofil in Bucuresti sa vorbeasca studentilor, si sint respectuosi cu un comunist care neaga Holocaustul, niste oameni inteligenti, normali si destul de harnici. inteligenti si normali ca el.

    Despre William Blum, vad ca televiziunea de stat a lui Putin este fana, televiziunea continuatorului direct al KGB-ului. http://www.youtube.com/watch?v=alEF6VE-xFI Si am mai auzit ceva boloboroseli ale lui Blum despre americanii care tortureaza sute de mii de oameni, deci inteleg de ce TV lui Putin il promoveaza.

    Trecem mai departe.

    Accepta provocarea in termenii argumentelor si opiniilor diferite la care cu totii sintem indreptatiti.

    comentariul lui amir nu are nici o legatura cu realitatea, si cred ca am aratat in raspunsul pe care i l-am dat. mai studiaza.

    in rest, au existat bancheri americani evrei care au sustinut bolsevismul, te rog sa imi spui ceva nou. nu inteleg totusi ce vrei sa demonstrezi cu asta

  30. tai tei nik
    8 February 2013

    In vremurile noastre orice natiune-stat, precum Romania, este agresata si santajata in a cadea in compromisuri care au ca scop jefuirea ei de catre corporatiile internationale care nu au, cum ati putea crede, o patrie sau alt soi de apartenenta.

    Scriu aici pentru toti cei care baiguie si sint in confuzie si nu dintr-o vina personala. Si noi romanii trebuie sa aflam cum se intimpla aceste lucruri si sa iesim din bula caldutza, confuza si haotica a presei romanesti.

    Pentru asta e bine sa urmariti cu atentie, sa decida apoi fiecare pentru el daca recunoaste cate ceva din consecintele pe care cu toti le traim de 20 de ani, seria de filme scurte in care John Perkins explica aceste lucruri.

    John Perkins a lucrat pentru agentii guvernamentale ale SUA care aveau ca obiectiv punerea in genunchi a unor state-natiuni incomode.
    Aceste filme scurte, in numar de 4, traduse in romaneste, le veti gasi pe y…tube cu un simplu search Asasinul Economic Corporatocratia – asasinarea economica.

    Am postat aceste link-uri mai devreme pe acest site dar nu am “pimit aviz favorabil”, deci nu au trecut, persoanele care administreaza acest site ar trebui sa vina cu niste explicatii, de ce s-a intimplat acest lucru si cine a decis sa medieze in acest fel comunicarea unor opinii.

    Pentru fiecare dintre noi e important sa facem un efort sa intelegem cum stau lucrurile cu adevarat, de aceea va recomand aceste marturii inregistrate ale lui Perkins. Orice provocare e intotdeauna ceva personal, ceva ce priveste pe fiecare in parte, lupta cu raul la fel.

    Cu cit noi ne vom intari in bunatate cu atata le va fi lor mai multa scirba de a trai in ticalosie.

    Doamne ajuta

  31. tai tei nik
    8 February 2013

    Vreau sa arat aici felul in care domnul C. Andries considera sa expedieze anumite aspecte din politica guvernului american prin formulari tip Si am mai auzit ceva boloboroseli ale lui Blum despre americanii care tortureaza sute de mii de oameni

    Aici e copie unui document al Departamentului de Justitie american care arata felul in care unii din acesti prizonieri sint tratati in aceste lagare.
    http://ccrjustice.org/files/TJ%20Harrington%20Ltr%207%2014%2004.pdf

    Sa nu spuneti ca aduc “contributii care nu aduc nimic interesant” precum Vlad M.

    Apoi nu trebuie sa cautati mai departe decit in pagina wikipedia dedicata lagarului de detentie de la Guantanamo Bay, Cuba si veti afla informatii ce se afla deja in domeniul public. link: wikipedia[dot]org[slash]wiki[slash]Guantanamo_Bay_detention_camp

    Guvernul american desfasoara acest regim detentie si tortura in afara teritoriului SUA pentru ca ele contravin Conventiei de la Geneva, tratat international semnat si de SUA.

  32. tai tei nik
    8 February 2013

    Asta spune C. Andries despre ce postez eu:
    Mare-i gradina lui Dumnezeu! Probabil ca nu mai are efect nici distonocalmul.

    Iar Vlad M. urmatoarele:
    tai tei nik, ti-am explicat ca sistemul retine mesajele cu link. Din punctul meu de vedere, nici unul dintre cele doua aflate in spam nu merita sa fie publicate. Nu aduci nimic interesant si suferi de conspirationism.

    As vrea si parerea altcuiva, mai e cineva in afara de cei doi? Ce mai audienta are blog-ul asta asa zis “de dreapta”?

  33. tai tei nik
    8 February 2013

    Se cenzureaza aici intr-un stil pe care nu l-am mai intalnit!

  34. Costin Andrieş
    8 February 2013

    tai tei nik,

    sint ultimele tale comentarii acceptate pe ILD. nu vorbesti la subiect, si nu doar ca nu vorbesti pe subiect, dar o arzi aiurea cu un antiamericanism pe care il stiu mult prea bine. am vorbit cu habarnisti paraoici din astia ca tine, indignati de ocazie, ani de zile. esti o imensa plictiseala.

    raspuns la ultimele tale 2 mesaje, citeste.

    1. Dacă nu eşti cuminte te dau la Gitmo (intra si citeste despre guantanamo)

    2. Vă mai aminți de indignarea întregului mapamond legată de “sălbaticii” de americani care țineau închiși la Guantanamo bieți musulmani nevinovați? Ei bine, după eliberare, 27% se întorc direct la terorism.

    Acum un an trupele NATO au ucis unul dintre liderii Al-Qaeda, fost deținut în Guantanamo, eliberat în 2007 după 5 ani de detenție. Forțele NATO spuneau la acea vreme că Sabar Lal Melma era un “asociat cheie al rețelei Al-Qaeda”. După eliberare, Melma a organizat atacuri în estul provinciei Kunar din Afganistan.

    Un raport recent al Casei Serviciilor Armate arată că 27% dintre musulmanii care au fost închiși în Guantanamo au redevenit teroriști după eliberare.

    În ciuda acestui raport, Administrația Obama pregătește eliberarea a încă o treime dintre deținuții de la Guantanamo

    Conform Breitbart.com, Obama este pregătit să transfere 55 de prizonieri din Guantanamo, în ciuda faptului că libianul vinovat de uciderea ambasadorului american e un fost prizonier din Guantanamo, dat în custodie libiană. Majoritatea celor ce urmează să fie eliberați sînt din Yemen.

    Mai multe informații despre musulmani eliberați în trecut din Guantanamo (linkuri, aici):

    ** Gitmo Detainees Re-Arrested in Russia
    ** Former Gitmo Prisoner Arrested for Terrorism in Moscow
    ** Three Former Gitmo Detainees Held in Morocco
    ** Former Gitmo Inmate Involved in Russian Terror Attack on Nalchik
    ** Former Gitmo Detainee Re-Arrested in Pakistan
    ** Seven Percent of Gitmo Detainees Return to Battlefield.
    ** Former Club Gitmo Detainee Carries Out Suicide Mission in Iraq
    ** Pentagon: 61 Gitmo Grads Returned to Terror
    ** Former “Rehabilitated” Gitmo Detainee Becomes Al-Qaeda Chief
    ** 2 Former “Rehabilitated” Gitmo Grads Appear in Al-Qaeda Movie
    ** 11 Former “Rehabilitated” Gitmo Grads Back On Saudi Most Wanted List
    ** American Teenager Murdered By Former Gitmo Detainee
    ** Breaking: Taliban’s Top Officer in Southern Afghanistan Is Former Gitmo Detainee
    ** Former Gitmo Detainee Leads Fight Against US Troops
    ** Another Former “Rehabilitated” Gitmo Detainee Killed in Shootout
    ** Former Gitmo Detainee Now Al Qaeda “Spiritual Leader”
    ** Former Gitmo Detainees Lead Yemeni Al-Qaeda Group Linked to Detroit Bomber
    ** Former Gitmo Detainee Leads Insurgency in Southern Afghanistan
    ** Thanks Barack… Another Gitmo Detainee Returns to the Fold
    ** 25 Former Gitmo Detainees From Saudi Arabia Return to Life of Terror

    P.S. “teroarea” de la Guantanamo

    https://inliniedreapta.net/insemnare/o-treime-din-musulmanii-eliberati-de-la-guantanamo-au-redevenit-teroristi-obama-elibereaza-inca-55/

  35. Costin Andrieş
    8 February 2013

    si te rog intra si aici ca sa vezi cum sint tratati musulmanii la guantanamo, si cum era tratat coranul https://inliniedreapta.net/arderea-coranului-si-a-bibliei-un-dublu-standard/

    nu e vina mea ca esti ignorant si ca ai inghitit toata aceasta propaganda mincinoasa, deci te rog nu imi mai pierde timpul cu asa ceva.

    Memorandumul Departamentului Apărării al SUA despre cum trebuie mînuit Coranul în Guantanamo:

    a. Se vor pune mănuşi curate în faţa deţinuţilor înainte de mînuire.

    b. Se vor folosi două mîini de fiecare dată cînd Coranul va fi mînuit într-un mod în care să reflecte respect şi reverenţă. Se va avea grijă ca mîna dreaptă să fie principala mînă folosită în mînuirea oricărei părţi a Coranului, din cauza asocierilor culturale ale mîinii stîngi. Mînuiţi Coranul ca şi cum ar fi o piesă fragilă şi delicată de artă.
    ———————————————————————————————————————-
    Toţi deţinuţii de la staţia navală Guantánamo Bay, Cuba, primesc cîte un Coran. Deţinuţilor primesc şi măşti chirurgicale pentru a nu fi nevoiţi să ţină Coranul pe podea şi pentru a preveni atingerea acestuia de paznicii închisorii. April, 2006. (U.S. Army Sgt. Sara Wood)

    citesti mai multe aici — Arderea Coranului vs arderea Bibliei. Arbitru – corectitudinea politică

    la revedere.

  36. Andrei D.
    8 February 2013

    de acord cu multe lucruri spuse aici, şi eu sunt de dreapta – acea dreaptă tradiţională, conservatoare, în esenţa ei creştină. Nici nu sunt rudimentar anti-american, dimpotrivă. Dar dacă în mod simplist şi reducţionist echivalăm SUA cu dreapta, şi deapta cu capitalismul, şi capitalismul cu corporato-craţia, atunci aş pune 2 întrebări?

    Atenţie, sunt întrebări punctuale, precise, la care aş dori răspuns la fel de punctual:
    Cum explicaţi că Ambasada SUA la Bucureşti a susţinut LGBT la Muzeul Ţăranului Român şi alte acţiuni pro-LGBT?
    Cum explicaţi simpatiile notorii ale lui Barack Obama pentru marxism şi homosexualism?

    Cred, cum zicea Ioana, că lucrurile sunt mai complexe şi trebuie mult nuanţate. America părinţilor fondatori da, era de dreapta şi creştină.
    Cu cea de azi lucrurile sunt mult mai complicate. Vin de acolo lucruri foarte bune şi altele rele. Recomand mai mult discernământ şi a se evita diabolizarea oricui discerne lucrurile bune de cele rele.
    De pildă, detest militarismul agresiv şi expansionismul violent al lui Putin, care ameninţă România direct. Dar în acelaşi timp aprob politica lui pro-familie şi morală tradiţională, pro-creştinism. Poate o mizerie coexista cu ceva bun? Uite că poate!
    La fel, a puncta lucrurile americane bune nu înseamnă automat a fi pro-corporatist şi pro-FMI. Iar a le puncta pe cele rele nu e totuna cu a fi pro-Rusia lui Putin cel arogant.
    Înseamnă doar atât: a avea discernământ.
    Din păcate, acesta e cel mai dificil exerciţiu din lume. Fiindcă discernământul e un dar de la Dumnezeu, ce presupune obiectivitate şi sinceritate, spirit critic autentic şi bună-credinţă. Dacă l-am avea toţi, dezbaterile ar fi mai civilizate, mai nuanţate şi mai utile. Aşa, aplicăm aiurea etichete reducţioniste şi dăm cu pietre la grămadă, fiecare convins că vede cel mai bine, când de fapt vede doar un segment de care e mai ataşat intelectual, afectiv şi poate şi biografic.

  37. Vlad M.
    8 February 2013

    1. Barack Hussein Obama este un radical stangist pro-musulman, convins ca puterea Americii este un pacat de care lumea trebuie mantuita. Obama este in egala masura un dusman al Americii, un dusman al crestinismului si un dusman al Occidentului. Toate actiunile sale politice sunt ostile intereselor americane, ostile intereselor aliatilor americani, favorabile dusmanilor SUA si inamicilor Occidentului/ lumii euro-americane. Ambasada SUA este ambasada administratiei Obama. Ce mai e de explicat?

    2. KGB-ul a invatat ceva in ultimul secol: o societate poate fi controlata mult mai usor daca reusesti sa o pacalesti ca aperi valorile in care crede. Putin nu este pro-familie si nici pro morala traditionala. Este doar un tiran kaghebist care a inteles lectiile predate de expertii in manipulare ai KGB.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

România a făcut mulți pași în direcția corectă de la revoluția din 1989. Cu toate acestea, revoluția nu a fost niciodată terminată în România. Influența malefică a Rusiei, datorită proximității sale geografice față de România și relația continuă a României cu China comunistă, creează multe probleme care subminează progresele economice și democratice ale României, precum …

adrian zuckerman foto