Președintele american a declarat pe 6 decembrie 2017 că Statele Unite vor muta ambasada din Israel de la Tel Aviv, la Ierusalim, recunoscând astfel Ierusalimul drept capitală a Statului Israel. Invitată de Alexa Ionescu, Anca Cernea a vorbit la emisiunea By Alexa despre importanța deciziei și a oferit argumentele pentru care România ar trebui să se alăture SUA și să își mute ambasada la Ierusalim (emisiune difuzată pe 17 decembrie).

Alexa Ionescu: Capitala Israelului la Ierusalim a fost hotărâtă în 1950 și în 1980, de Knesset, parlamentul israelian. România este una dintre țările care au refuzat sa recunoasca Ierusalismul drept capitală a Israelului. Acum e o tăcere zdrobitoare în legătură cu acest subiect [între timp, președintele Klaus Iohannis i-a comunicat premierului Israelului, Benjamin Netanyahu, că România nu-și va muta ambasada la Ierusalim].

Decizia a lui Trump de a muta Ambasada SUA la Ierusalim a isterizat pe toată lumea. Să îi numărăm: Macron, copilul teribil al Europei, Jupiter, cel care trebuia să aducă echilibrul în Europa; doamna Merkel, acest Putin al Europei în fustă; doamna May, de la care așteptam mai mult; Papa Bergoglio, iubitor de dictatori comuniști precum Castro și Morales; doamna Mogherini, entuziasta utecistă de ieri, comisara UE de azi; Secretarul ONU, organizație care înghite bani pentru a funcționa împotriva Israelului; Erdogan, dictator al Turciei. Mai sunt câteva organizații teroriste, dintre care Hamas, alintat de presa din România ca „mișcarea islamistă palestiniană”, nu organizație teroristă, ci mișcare pentru pace, pacea distrusă de Trump.

Anca Cernea: Palestina, un stat fantomă scos dintr-o pălărie, mai bine spus, dintr-un chipiu de kaghebist la sfârșitul anilor 60, kaghebistul fiind Andropov.

Am citit pe hotnews.ro că Trump a declarat că ambasada SUA se va muta de la Tel Aviv la Ierusalim și multe țări sunt împotrivă. Prima era Turcia. Dacă Turcia nu e de acord, și Erdogan, liderul „democrat” ales al Turciei, etalonul democrației din Orientul-Mijlociu-și-jur, nu e de acord, cred ca Trump ar trebui să își retragă hotărârea și să își ceară scuze că l-a supărat.

Mi se pare foarte important ce a făcut Trump. Este un lucru care se aștepta de multă vreme de la președinții Statelor Unite, de la Bush încoace. Au promis mai mulți că fac acest lucru și nu l-au făcut, mereu amânau. Promiteau în campanie, pentru că electoratul american este foarte sensibil la aceste locuri sfinte și la istoria bibilică, și la faptul că poporul lui Israel s-a întors în țara lui Israel în secolul XX și asta ar trebui privit prin prismă religioasă, e important. Ei tot promiteau, dar nu au avut curajul să o facă. Trump a avut curajul.

E important mai ales pentru că a facut această referire biblică, iar asta resetează într-un fel prioritățile Lumii Civilizate. Lucrurile sunt puse iar în ordinea firească, pentru că noi așa trăim, oamenii din lumea occidentală, americanii, Europa, chiar și Europa de Vest, cea pătrunsa de marxismul cultural. Totuși, oamenii normali din Europa de Vest încă au aceste repere. Civilizația noastră, le place sau nu le place celor de la UE, e construită pe Biblie. Nu numai pe Biblie, pe tot ce ce vine de acolo, din aceasta istorie sacră, iar Israelul nu poate fi conceput fără asta. Asta din păcate și multi lideri israelieni ar trebui să mai descopere încă.

În urmă cu 2 ani, viceministrul de externe, Tzipi Hotovely, la o ședință cu ambasadorii, le-a spus acestora că dreptul la existență al statului Israel se trage de la Dumnezeu, care ar fi promis acest pământ lui Avraam și urmașilor săi. Ce indignare, ce urlete în toată comunitatea internațională, dar și în stânga din Israel! A stârnit toți dracii din comunitatea internațională. Acum a făcut-o Trump, care are o greutate mai mare și mai multă putere decât Tzipi Hotovely.

Există o rezoluție a ONU care neagă orice legătura a Israelului cu Ierusalimul, ceea ce e o absurditate, o rescriere a istoriei în stil bolșevic, cum făcea enciclopedia sovietică, când un tovarăs pierdea lupta internă de partid și era șters din istorie și din pozele de grup. Azi, rescrierea istoriei se face pe bandă rulantă la ONU și la UNESCO și ni se spune că nu există nicio legatură a poporului israelian cu Ierusalimul.

E adevărat că există și o categorie de argumente pe care mulți israelieni le aduc, care sunt laice, și care sunt și acelea valabile, dar eu cred că trebuie să pornim de la Biblie, să nu ne sfiim, pentru că și civilizația noastră tot de acolo vine, iar dacă noi negăm aceste lucruri, de fapt negăm și rădăcina noastră, a creștinismului.

Există și argumentele civile și de drept internațional care duc tot la concluzia asta – capitala Israelului este Ierusalimul, și Israelul are dreptul asupra Ierusalimului. Problema cu frontierele din 1967 este propagandă. Lumea s-a obișnuit să citească tot felul de prostii: „poporul palestinian” care a fost „ocupat”, a fost „izgonit din țara lui”, se propune soluția „două state”, care ar crea un stat palestinian și unul israelian, iar statul palestinian să aibă capitala la Ierusalim. Pentru cine nu are niciun pic de cultură generală, recapitulăm câteva repere istorice.

  • (1) Nu a existat niciodată, pe teritoriul numit „Palestina”, o entitate statală arabă. Acolo au fost numai state evreiești, capitala statelor respective fiind Ierusalimul. Din anul 1000 înainte de Hristos, timp de aproximativ 500 de ani, a existat acolo un regat, apoi al doilea regat, încă aproximativ 500 de ani, până puțin înainte de Hristos, când au venit romanii. Chiar și în perioada romanilor, nu a existat un alt stat care să aibă alt caracter decât evreiesc.
  • (2) Apoi au urmat cei 2000 de ani în care evreii au fost răspândiți în diaspora, după dărâmarea Templului și după ce romanii au distrus Ierusalimul, în anii 70 D.H.. În tot acest timp a existat o prezență evreiască în Țara Sfântă, chiar dacă era mică.
  • (3) Spre sfârșitul Imperiului Otoman, la sfârșitul secolului XIX, era deja lansată mișcarea sionistă și foarte mulți evrei credeau că ar trebui să revină în acest teritoriu și să reînființeze un stat, să aibă o țară a lor. Cei care credeau așa, mulți dintre ei, s-au instalat în Palestina cu toate riscurile, pentru că nu era ușor în Imperiul Otoman. Au existat mai multe valuri de deplasări.
  • (4) „Palestina” este numele dat regiunii de romani și până în anii 60, prin Palestina se înțelegea locul de origine al evreilor.
    imagine: „La Palestina” – vedere antisemită din Germania Imperială care arată evreii fiind deportați, sau arătându-li-se calea spre Palestina. Data aproximativă – 1890. sursa
  • (5) Sărind la perioada Primului Război Mondial, în 1917 ministrul de externe al Imperiului Britanic, Lordul Balfour, a scris o declarație prin care guvernul britanic se angajează să facă în așa fel încât în Palestina să se creeze o țară care să fie căminul poporului evreu. Declarația a fost dată înainte de terminarea războiului.
  • (6) După ce războiul s-a terminat, iar Imperiul Otoman a fost învins, teritoriul lui a fost împărțit de câștigătorii războiului la Conferința de la San Remo din 1920, după cum urmează: francezii au luat Siria și Libanul de astăzi, teritoriu care la acea vreme se numea Siria, mai târziu s-au separat. Englezii au primit mandat asupra Mesopotamiei, unde urma să se formeze un stat arab, și asupra Palestinei, care era mult mai mare decât ce e numit astăzi Palestina. Mandatul britanic pentru Palestina cuprindea și Iordania de azi, deci ambele maluri ale Iordanului. Britanicii au preluat acest teritoriu, unde au venit o mulțime de evrei din diferite colțuri ale lumii.
    Dar britanicii nu s-au ținut de cuvânt, iar jumătate din teritoriu a fost dat arabilor. Teritoriul s-a împărțit în doua, iar britanicii au dat familiei Hashemite, care e acum familia regală a Iordaniei, teritoriul de la Est de Iordan, Transiordania. Partea în care urmau să se instaleze evreii a rămas cea de la vest de râul Iordan, deja o pierdere teritorială. Apoi au urmat câțiva ani în care au venit și foarte mulți arabi atrași de faptul că se prefigura o mare dezvoltare economică, pentru că evreii care veneau din Europa și din alte părți ale lumii erau oameni care aveau anumită experiență comercială și pricepere pe diferite profesii, aveau contacte în Occident, occidentalii creștini puteau deja să vină să facă pelerinaje acolo.
    Existau promisiuni de înflorire economică și oamenii veneau pentru un trai mai bun. Arabii știau că datorită evreilor, sionismului și datorită faptului că și creștinii au colaborat la acest proiect, s-a creat și pentru ei o perspectivă de a trăi mai bine. Arabii care au venit în această perioadă nu erau localnici, erau arabi pe care azi i-am numi sirieni, sau libanezi, și din Egipt. Englezii au închis ochii la o imigrație masivă ilegală, pentru că mulți veneau fără acte. Ar fi fost de dorit ca evreii care ar fi vrut sa fugă din cel de-al Treilea Reich să poată intra acolo și să scape, dar nu a fost să fie așa.
  • (7) În 1948 s-a declarat Independența Israelului, după acel război de independență cu britanicii.
  • (8) După declararea Independenței Israelului s-au mai întâmplat două lucruri. În primul rând, Uniunea Sovietică a fost prima țară care a recunoscut Statul Israel, pentru că rușii își închipuiau că Israelul va fi o țară socialistă. Într-adevăr, erau mulți stângiști în acel moment printre factorii de răspundere și conducătorii tânărului stat. Rușii au contat pe faptul că vor putea crea acolo un picior de pod, dar când au văzut că statul nou creat nu e socialist, pentru că vorbim de poporul ales, și legăturile cu Occidentul erau mult mai puternice, rușii și-au dat seama că nu e cazul și atunci toate țările arabe din regiune au pornit război împotriva Israelului.
  • (9) Din zona care rămăsese după ce englezii au dat jumătate Iordaniei, Iordania a mai ocupat o parte, în 48, zona care astăzi se numește Malul de Vest – West Bank, plus Ierusalimul de Est. După ocupație, Ierusalimul de Est a fost curățat etnic într-un mod deosebit de brutal. Evreii de acolo au fost omorâți și goniți, iar cartierul evreiesc a fost distrus de iordanieni. Tot atunci, Egiptul a ocupat Gaza. Din mandatul Britanic și ce hotărâse comunitatea internațională că e Israelul, căminul poporului evreiesc, rămăsese destul de puțin.
  • (10) Lucrurile au ramas așa până în 1967, când în Războiul de 6 zile cu o mare alianță de țări arabe unite împotriva Israelului, Dumnezeu a vrut ca Israelul să câștige. În ciuda tuturor așteptărilor și prognozelor, Israelul a câștigat războiul și a recuperat Cisiordania – Malul de Vest (partea de la vest de râul Iordan), a recuperat Gaza și a ocupat Înălțimile Golan de la sirieni, o zonă strategică. Israelul a mai ocupat și peninsula Sinai de la Egipt, un teritoriu foarte mare și bogat în petrol. Peninsula Sinai a fost dată înapoi Egiptului.

    Israelienii au cedat mereu teritoriu pentru pace. În 1973, la războiul de Yom Kippur, pentru a obține pacea cu Egiptul, Israelul i-a restituit peninsula Sinai, toată.
  • (11) Yasser Arafat este fiul spiritual al lui Haj Amin al-Husseini, un personaj care a contat foarte mult în istoria acestui teritoriu, chiar până înainte de Independență, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Al-Husseini a fost un aliat al lui Hitler, mare dușman al poporului evreu. Fac această paranteză pentru că nu de mult, în Germania, a fost condamnat la închisoare cu suspendare un scriitor care și-a permis sa scrie ca al-Husseini a fost aliatul lui Hitler. Respectivul autor german a fost acuzat de islamofobie.
    Haj Amin al-Husseini, Muftiul Ierusalimului, și Hitler – 28 noiembrie 1941
  • (12) Arafat devine o figură proeminentă la sfârșitul anilor 60. Pacepa scrie în cartea Dezinformarea, dar și în articole publicate în National Review că a fost chemat la Moscova de Andropov, la sfârșitul anilor 60. Andropov, fiind la vremea respectivă șeful KGB-ului, i-a spus lui Pacepa că URSS vrea să folosească lumea musulmană împotriva Occidentului, mai ales împotriva Israelului și a Statelor Unite. Andropov i-a spus lui Pacepa, acești oameni sunt foarte mulți, în general cu un nivel cultural precar și ușor de fanatizat, deci dacă îi manipulăm bine și le spunem ce știm noi că prinde la aceste grupuri de oameni, de exemplu le spunem că evreii trag sforile în toată lumea și ei conduc SUA, iar SUA conduc lumea, atunci este destul să îi înfuriem și să facem din ei un fel de bombă pe care să o folosim împotriva Occidentului. Pacepa spune că Securitatea a ajutat la răspândirea Protocoalelor Întelepților Sionului în lumea arabă. Protocoalele sunt o ficțiune de pe vremea Imperiului Țarist, creată pentru a instiga la ură împotriva evreilor. Andropov a mai spunea că acest proiect ar ajuta blocul sovietic și la economisirea de resurse.
    Citiți și: De la Marx la Mohamed – Rusia și terorismul islamicAdevăraţii sponsori ai terorii. Păpuşarii de la Moscova. (Wiliam F.Jasper)

Așa s-a născut terorismul islamic din zilele noastre, pentru că el aproape dispăruse. Nu spune nimieni că nu a existat inainte, islamul a fost violent de la început, dar să nu uităm că și pe vremea otomanilor și a britanicilor, arabii din Palestina au fost foarte cuminți, nu spunea nimeni ca vrea „stat palestinian” acolo, nu a existat Organizația pentru Eliberarea Palestinei (PLO). La acea vreme, cuvântul „Palestina” desemna aceasta zonă geografică. Nimănui nu i-ar fi trecut prin cap că „Palestina” înseamnă, de fapt, o națiune arabă. Această idee tot la sfârșitul anilor 60 apare, ca o creație propagandistică a sovieticilor. Așa cum sovieticii l-au creat pe Yasser Arafat, au creat și identitatea arabă palestiniană.

Intrare într-un supermarket din ierusalim

Astfel sovieticii au putut să schimbe narațiunea, cum se spune. Pentru că una este când lumea întreagă, tot mapamondul, vede o țară mică în care vin supraviețuitorii unui masacru imposibil de imaginat, ceva îngrozitor – cei care au scăpat din Holocaust, care și-au văzut parinții luați. Vin în această țară, o reconstruiesc și asupra ei se reped toate țările arabe. Acest spectacol era destul de înduioșător, lumea ar fi ținut cu evreii, ar fi fost un reflex firesc. Ca să schimbe narațiunea, sovieticii au creat „oropsitul popor palestinian” care ar fi fost gonit de acolo.

Am vorbit de venirea arabilor în această zonă între cele două războaie mondiale ca să arăt că puțini dintre cei care acum pretind că este țara lor și ca evreii le-au luat-o, puțini dintre ei își au acolo rădăcinile.

Foarte important de menționat e că Israelul este singura țară democratică din regiune, singura în care arabii au toate drepturile. Absolut toate inscripțiile din Israel sunt în trei limbi: în ivrit, în engleză și în arabă.

Arabii sunt reprezentați în parlament – Knesset, unde țin discursuri împotriva Israelului și nu pățesc nimic. Asta e o chestie destul de rară. Netanyahu a spus că aproximativ 1% din arabii din lume locuiesc în Israel și sunt aproape singurii arabi din lume care se bucură de drepturi civile. Votează, pot să candideze, au acces la protecție socială. Dacă se îmbolnăvește chiar și un terorist, Israelul îl repară, cu toate resursele, apoi îl judecă. Acest aspect umanitar nu poate fi contestat de nimeni.

„Oropsirea bietului popor palestinian e de fapt o binecuvântare”, puțini dintre arabii din lume pot spune că au așa posibilități.

  • (13) Revenind la Ierusalim, Ierusalimul de Est a fost recuperat de Israel în 1967, iar la sfârșitul 2016, în decembrie când Obama își termina mandatul, a mai dat o lovitura înainte de a pleca – o rezoluție ONU care condamna construcțiile făcute de Israel în Ierusalimul de Est. Obama a dat aceasta lovitură încercând să acrediteze ideea că granițele de dinainte de Războiul de 6 zile ar fi granițele legitime ale Israelului recunoscute de comunitatea internațională. Nu e adevărat. Acelea sunt granițele unui armistițiu din 1949. Hotărârea valabilă a comunității internaționale este cea de la San Remo, din 1920, dacă ar fi să se aplice dreptul internațional.

Sa nu uitam că și Mahmoud Abbas a făcut studii în Rusia și e o chestie de notorietate că e considerat agent rus. Serverele site-urilor Hamas și Hezbollah sunt în Federația Rusă. Hezbollah ține de Iran și de Siria, care sunt proxi ale rușilor… ne ascundem după deget dacă negăm aceste apartenente.

Ce mi se pare important de zis, dacă cineva mai are vreo îndoială sau mai este amăgit de texte, e că cine crede că Israelul trage sfori pe planeta Pământ nu are decât să caute pe Google rezoluțiile ONU despre Israel. I se deschide o listă cât cartea de telefon. Aproape săptămânal, mereu sunt rezoluții ONU împotriva Israelului. Dacă ei controlează totul și noua ordine internațională este o chestie evreiască, cum se face că sunt mereu condamnați la ONU?

ONU e o mașina de vot inventată de URSS și de agenții săi, pentru ca de partea americană la negocierea fondării ONU a fost un agent sovietic, Alger Hiss, care a fost dovedit ulterior. Practic rușii și cu rușii au stabilit că asta e configurația ONU. Această configurație a avut grijă ca țările arabe să reprezinte o mașină de vot care poate sa voteze orice. Mâine ONU poate să voteze că pământul este plat, cum spunea Abba Eban.

„Dacă Algeria ae introduce o rezoluție prin care se declară că pământul este plat, și că Israelul l-a aplatizat, acesta ar trece cu 164 de voturi pentru față de 13 împotrivă și 26 de abțineri.”
Abba Eban 1915-2002, dipolmat și om politic israelian

Intrare în „Autoritatea Palestiniană”: „Trecerea cetățenilor israelieni, interzisă”
  • (14) Mai e important de spus că, așa cum scria Daniel Greenfield, un analist remarcabil, foarte profund, acele țări care nu își retrag ambasada de la Tel Aviv și o mută la Ierusalim, urmând exemplul Statelor Unite, practic recunosc prin asta un fel de supremație a islamului.

În islam există ideea că dacă a ocupat la un moment dat un teritoriu, nu trebuie să îl mai cedeze vreodată. E practic ce vrea și Abbas, „palestinienii” – să dispară Israelul. Ei nu vor pace. Împarți Israelul în jumătate, ce rămâne împarți din nou în jumătate, pâna obții niște petice de pământ care nu pot fi apărate. Mai e și acest aspect – știindu-se atacați și primind amenințări cu moartea din toate părțile, trebuie să se gândească și cum să se apere.

Ideea de bază este că țările musulmane și musulmanii din Israel activiști „palestinieni” -pentru că nu sunt toți așa, sunt și arabi care sunt foarte mulțumiți cu statutul lor de cetățeni israelieni – ce vor ei nu e pacea, vor să nu mai existe Israelul, vor să îi omoare pe toți.

Multă lume vorbește că s-a pus în pericol „procesul de pace” din cauza deciziei lui Trump. „Procesul de pace” e o continuă ciumpăvire a ceea ce a mai rămas după ce s-a luat Iordania, după ce s-a luat Gaza, după ce s-a împărțit Malul de Vest. Asta reprezintă „procesul de pace”: Israelul trebuie mereu să cedeze, iar arabii mereu să câștige. Trump a întrerupt asta, iar apoi Abbas a dat semnalul pentru  „trei zile de indignare”, a închis școlile ca să poată toți copiii să se indigneze.

Există foarte multă rea credință împotriva Israelului, în media internaționale. Mai este ceva ce au observat unii analiști. Noi am publicat pe ILD traducerea unui articol scris de Agnieszka Kołakowska, fiica marelui filosof Leszek Kołakowski. Ea a făcut o paralelă între felul în care e prezentată Polonia și felul în care e prezentat Israelul în presa internațională de către stângiști. E atât de multă rea credință încât e destul de greu să faci față, pentru că sunt atâtea minciuni, una după alta, că nu mai prididești să le desfaci.

Spuneam mai devreme despre Polonia că este un aliat extrem de important al României și ca cine scrie porcării despre Polonia… eu nu apăr la aceasta masă interesul Poloniei, vorbesc despre toate astea ca româncă, interesul României nu este ca Polonia să fie ponegrită și târâtă prin noroi, pentru că dacă se întâmplă vreodată ceva, dacă rușii intră în Polonia, asta e o veste extrem de proastă pentru noi.

Același lucru se aplică față de Israel. România are deja colaborări cu Israelul. În 2010 a căzut un elicopter cu militari israelieni care se antrenau în România, accident în care aceștia au murit. Ideea este că atunci a ieșit la iveală că există o anumită colaborare între noi și ei. Romania a permis militarilor israelieni să se antreneze în țara noastră, pentru că aici sunt terenuri muntoase pe care acolo nu le au. Faptul că a iești la iveala în 2010 colaborarea cu Israelul, pe mine m-a bucurat foarte mult.

Corlățean, înainte să fie Minstru de Externe PSD, când era senator, s-a dus și a făcut mare tam-tam în vizită în „Palestina”.  Le-a mulțumit autorităților palestiniene pentru cât de frumos se poartă cu creștinii, ceea ce e o porcărie sinistră, creștinii sunt extrem de loviți și de persecutați. Vorbim de PSD, de politica externă a PSD. Ideea este că PSD, care e urmașul Partidului Comunist Român al lui Nicolae Ceaușescu, Partid Comunist Român care funcționa în intensă legătură cu Securitatea și tot ce am văzut mai devreme că ne-a spus Pacepa, oamenii ăștia, lumea asta… Corlățean e tânăr, dar părinții lui politici au avut legături strânse cu acești dușmani ai Israelului din Orientul Mijlociu. Toți teroriștii din zonă au trecut pe la securiștii de aici și Pacepa ne-a spus că ei aveau sarcină să se ocupe mai ales de Arafat, și să îl invite, să îl filmeze. Arafat avea obiceiuri sexuale mai puțin conformiste, iar Securitatea îi furniza și victime, pentru că se pare că era și pedofil. Era homosexual și pedofil, iar Securitatea îl filma la Neptun ca să îl aibă la mână, pentru că Arafat era greu de prevăzut, ce gânduri o să aibă, și ca să fie siguri, KGB-ul și securiștii, că nu iese din rând, îi creau condiții să se distreze cât mai bine și cu ocazia asta îl filmau. Mai aveau relații foarte strânse și cu Gaddafi, asta era specialitatea românească. Terorist și sponsor de terorism. Lumea asta n-a murit, din ea se trage PSD-ul și toată tagma jefuitorilor, inclusiv toate mafioțeniile formale și informale, și instituțiile etc, care țin cu arabii, nu țin cu Israelul și Occidentul. Asta e moștenirea lor, mentalitatea lor, chiar dacă n-au legătură neapărat. Trebuie să ne amintim că primele bâlbâieli ale PSD-ului, când era să fie numit un prim ministru, la cine se gândiseră? La doamna Sevil Shhaideh, care e soția unu mare ștab din sitemul din Siria.

  • (15) România are nevoie de un aliat puternic, iar Israelul e un aliat pe care te poți baza pentru că e o forța militară. Turcia e o țară NATO care până nu de mult era considerată un pion de bază al NATO. O armată foarte puternică și serioasa. Militarii turci, până nu demult reusiseră să țină în frâu nebunia islamistă si alte nebunii plantate de ruși, despre care putem sa citim in arhivele Mitrohin si in alte surse. Acum nu mai e așa. În primul rând Israelul a pierdut acest aliat. Putea conta pe Turcia ca aliat, acum la Marea Mediterană, prima linie a civilizației și a NATO suntem noi, și noi suntem, asa cum se știe, destul de vulnerabili, pentru ca avem conducerea pe care o avem. Asta este principala rațiune pentru care avem nevoie de o relație buna cu Israelul. Israelul are și el nevoie de un sprijin măcar simbolic. Mutatul ambasadei nu cere mare lucru.
Israel, 2011

fotografii: Costin Andrieș, Israel 2011. 

Print Friendly, PDF & Email

7 COMENTARII

  1. Stimată doamnă Cernea, ați realizat un articol de referință și de mare valoare.
    Merită să fie citat în orice discuție pe tema israelo-arabă.

  2. Articolul este excelent si informativ! Un MUST READ pentru orice om onest interesat de subiect si care vrea sa-si imbogateasca cunostintele in domeniu.

  3. Mulțumesc de încurajări, dar meritul pentru emisiune îi revine Alexei, iar articolul a fost pus în pagină de Costin!

  4. Buna seara,

    Doamna Cernea, precum bine ati punctat, Romania a avut bune relatii cu Israelul dintotdeauna; sunt de acord cu majoritatea argumentelor pe care le-ati enumerat cu privire la oportunitatea mutarii ambasadei Romaniei din Tel Aviv.
    Va supun atentiei un aspect pe marginea caruia se poate discuta la nesfarsit; am citit un articol si am vazut un scurt film al vizitei recente a premierului Netanhyahu in Rusia – pentru mai multe detalii va rog sa accesati

    http://www.jpost.com/Israel-News/Netanyahu-to-Putin-we-must-stand-up-to-murderous-ideologies-540125

    Cred ca toti suntem de acord ca ideea de baza este avertismentul Israelului privind situatia din Liban, in rest, Realpolitik-ul e la putere – Israelul face business cu Rusia – importa petrol, le vinde tehnica militara si colaboreaza in cercetare (il puteti vedea si pe Viktor Vekselberg, unul dintre oligarhii rusi, un curtean al lui Putin). Imi vine in minte presedintele Basescu care a avut o tentativa de dialog cu rusii, din pacate esuata lamentabil; privind in urma, si coroborat cu modul in care vorbeste premierul Israelului cu Putin, cred ca Basescu chiar a facut rau Romaniei cu acea atitudine.
    Cred ca in Romania, daca premierul, oricare ar fi el, ar indrazni macar sa respire numele Rusia sau Putin, o mare parte din mass-media ar urla „Tradare, e vandut rusilor”.
    Inchei si spun ca sigura raza de soare o reprezinta pana acum Patriarhul Daniel care a reusit sa-si faca o idee despre pericolul rus si sa intre in dialog cu omologul rus.

    Numai de bine

  5. Buna dimineata, Dan S.

    I.
    Tot ce am spus despre Ierusalim, capitala Statului Israel, ramane valabil indiferent ce face Netanyahu. De asemenea, tot ce am spus despre istoria Statului Israel, relatia Israel-palestinieni, etc etc.
    Pentru ca asta e adevarul, asa e corect, iar acest lucru nu se schimba, indiferent cine e PM la Ierusalim si ce piruete ar face la Moscova.

    Mentin si ceea ce am spus despre interesul national al Romaniei (si respectiv, al Israelului) intr-o relatie bilaterală cât mai strânsă, cu o consistentă componentă militară.

    Cred că e evident, asta nu înseamnă că subscriu la tot ceea ce face primul-ministru Netanyahu, sau guvernul lui, sau orice guvern israelian.

    Nu. Nu-mi place vizita lui Netanyahu la Moscova, și nu e prima.
    De altfel, din păcate, ar fi multe de spus despre relația Israel-Rusia.
    În Israel locuiesc foarte mulți cetățeni veniți din Rusia, dintre care proporția de kaghebiști ar trebui să fie cel puțin egală cu cea de la Moscova. Și nu e posibil să ne închipuim că asta nu influențează instituțiile și politica Statului.
    Deși toate războaiele Statului Israel cu arabii, și toată problema terorismului, și amenințarea cu Holocaustul nuclear dinspre Iran, și pericolul permanent dinspre Siria, și toată mașina de vot anti-Israel de la ONU, și o mare parte din campaniile de dezinformare anti-Israel din toată lumea își găsesc cea mai directă explicație în sforăriile kaghebiste, totuși există colaborări militare (!!!) între aceste state, Israel vânzând drone Rusiei – drone pe care aceasta, de exemplu, le folosește în Ucraina (pe de altă parte, vânzarea de drone de către Israel pentru Ucraina a fost blocată, de frica rușilor).
    https://www.rferl.org/a/Russia_Israel_Sign_Military_Cooperation_Agreement/2150123.html
    http://www.jpost.com/Israel-News/Despite-Syria-Israel-Russia-relations-are-the-warmest-in-history-485062
    http://www.jpost.com/Israel-News/Politics-And-Diplomacy/Report-Russia-purchased-ten-Israeli-drones-415575#/
    https://www.breakingisraelnews.com/21650/israel-cancels-sale-drones-ukraine-amid-fear-russia/#/
    http://euromaidanpress.com/2017/06/15/countering-use-of-drones-by-russian-hybrid-forces-in-east-ukraine/#arvlbdata

    Și fiindcă veni vorba, spun aici cât se poate de răspicat, sunt CONSTERNATĂ‚ de scandalul pe care l-a făcut Netanyahu – nu numai el, dar sincer, nu mă așteptam ca și el să-l facă – legat de amendamentele pe care Polonia le face legii Institutului Memoriei Naționale IPN. Este vorba de fraza:

    Art. 55a. 1. Acela care, în public și împotriva faptelor, îi atribuie națiunii poloneze sau Statului polonez, responsabilitatea sau co-responsabilitatea pentru crimele naziste comise de către Cel de-al Treilea Reich German, la care se face referire în art. 6 din Carta Tribunalului Militar Internațional atașat la Acordul internațional privind urmărirea și pedepsirea marilor criminali de război ai Axei din Europa, semnat la Londra la 8 august 1945 (Monitorul Oficial din 1947 poz. 367) sau pentru alte infracțiuni constituind crime împotriva păcii, umanității sau crime de război, sau reduce flagrant în vreun alt mod răspunderea adevăraților făptași ai acestor crime, este supus unei amenzi sau unei pedepse privative de libertate de până la 3 ani. Hotărârea va fi făcută publică.

    Textul noii legi a fost discutat încă de acum un an și jumătate cu ambasadoarea Israelului la Varșovia, rezervele exprimate de ea au fost incluse în formularea propusă acum – adică se menționează explicit că cele de mai sus nu se aplică în cazul cercetărilor istorice sau lucrărilor artistice. Formularea actuală se află pe site-ul Seimului ca atare, din anul 2016, și în tot acest timp nu a existat niciun semnal de nemulțumire din partea reprezentanților Statului Israel.

    Scandalul recent va fi, poate, stins prin consultări bilaterale între echipe poloneze și israeliene, etc etc etc. Dar ecoul său nu va putea fi șters, și va contribui substanțial la consolidarea etichetei de „extremistă”, „fascistă”, „antisemită” etc etc lipite asupra guvernării poloneze actuale de propaganda Rusiei, Germaniei, stângii internaționale. Va avea efect direct în războiul informațional. În cazul în care Polonia va fi atacată, să zicem, de Rusia, colegi din NATO vor fi confruntați cu opinia publică din țările lor – pacifistă, adică spălată pe creier încă din timpul Războiului Rece, complet ignorantă în privința istoriei, și intoxicată și acum cu propagandă – și vor zice că nu-i treaba noastră, doar n-o să ne moară băieții noștri pentru fasciștii ăia.

    Nici Israelul nu câștigă nimic din asta. Și așa avea dușmani peste tot. E imposibil ca această atitudine, irațională și extrem de dăunătoare intereselor Poloniei, să nu facă rău relațiilor dintre aceste țări, între care exista o cooperare militară promițătoare.
    Câștigă Rusia – iar asta nu e bine, nici pentru Israel, nu mai zic de Polonia, de noi, de Lumea Civilizată.
    Mai câștigă Germania și stânga din UE, din America, de la Soros la Obama (care delira despre „lagărele poloneze ale morții”) – și doar știm că niciuna dintre aceste entități nu susține Statul Israel, dimpotrivă, din răsputeri îi susțin dușmanii.

    Cât despre aspectul moral, ce să mai zic. Liderii Israelului știu bine cum e când o lume întreagă te urăște și crede cele mai cretine teorii care te denigrează, te compară cu naziștii, pe tine, victima acestora, te acuză de a fi făcut, chipurile, Nakba palestinienilor, de nu mai prididești să desfaci toate minciunile, și tot rămâne ceva urmă din fiecare calomnie, de fiecare dată. Și te întrebi cine va sări să te apere, în cazul unui atac, știind cât ești de amenințat și cât de puțin te poți baza pe aliați.
    Vorba aceea, ce ție nu-ți place, altuia nu-i face.

    II.
    A reține din toată președinția de două mandate a lui Băsescu, din toată relația lui cu Rusia și a Rusiei cu el, concluzia că a făcut rău României prin tentativa sa de dialog cu rușii e o negare atât de flagrantă a realității recente, încât nu mă mai obosesc aici să o desfac.

    III.
    Cât despre „raza de soare” reprezentată de Patriarhul Daniel, care a înțeles pericolul rus și d-aia a intrat în dialog cu respectivul pericol, chiar nu înțeleg cum poate cineva să formuleze lucrurile astfel.

    (Nu mai zic, nu înțeleg nici cum tentativa de dialog cu rușii a lui Băsescu „a făcut rău României”, iar aceea a lui PF Daniel e „rază de soare”.)

    Noi pe ILD am apărat mereu BOR de atacurile ateist-analfabete, ateist-neomarxiste, și pe Patriarhul Daniel personal de atacurile din partea infiltraților putinofili – care se dau mai ortodocși decât Patriarhul, dar nu le pute a pucioasă proximitatea satanistului Dughin.
    Asta nu înseamnă că mă veți vedea vreodată apărând primirea kaghebistului Kiril la București și vizita PF Daniel la Moscova.

    E cea mai mare greșeală să hrănești crocodilul, în speranța că nu te va mânca.

    Iar aici, treaba mă privește și pe mine, deși nu sunt ortodoxă. Pentru că sunt româncă. Și îmi pasă dacă persoana care conduce Biserica majoritară din România începe să se poarte ca și cum Rusia chiar e o țară creștină, BO din Rusia chiar e o biserică, nu o secție a statului kaghebisto-mafiot, Kiril chiar e un ierarh pe bune, „omolog” cu PF Daniel, nu un oligarh ca toți oligarhii acelei benzinării conduse de mafia, care se pretinde stat – și care amenință în mod explicit țara noastră cu ocupația militară. Și dacă Patriarhul BOR începe să dea semnale în acest sens poporului credincios din România.
    Pentru că BOR și PF Daniel se bucură de autoritate printre români.
    Altfel, multe șanse nu erau ca cineva să-i facă pe români să uite ce înseamnă rușii, ba chiar să înceapă să-i creadă.
    Dacă există vreo posibilitate, aceasta e.
    O rază de soare pentru ruși.
    Așa cum spuneți, Dan S, dacă un om politic de frunte din România ar începe să întreprindă un dialog constructiv cu Putin și ar fi dat pe față, poporul ar striga „trădare” și pe bună dreptate, iar cariera acelui om politic ar lua sfârșit, precum a pățit Geoană.
    Dar dacă dialogul e „bisericesc”, atunci lucrurile nu mai sunt atât de evidente.
    Rezultatul „dialogului” BOR cu rușii va aduce următoarele beneficii fructoase:
    A. Fracțiunea pro-rusă din BOR se va întări, iar mulți dintre cei care i-ar fi putut opune rezistență vor fi anesteziați. Iar asta ar putea, pe termen lung, schimba atitudinea multor români față de Rusia, resp. de Occident.
    B. Mulți se vor îndepărta cu totul de BOR, dacă o văd că se apropie de ruși, pierzându-și credința și crescând astfel șansele neo-marxiștilor (care și ei își au, pe partea lor, pedigree-ul și/sau inspirația actuală de la Moscova) în războiul cultural.

  6. Buna seara, doamna Cernea,

    Va multumesc pentru timpul acordat si informatiile de calitate pe care mi le-ati impartasit; voi incerca sa comentez pe marginea catorva idei pe care le-ati expus dar nu inainte de a sublinia cei doi piloni pe care mi-am sprijinit comentariul: primul, cred ferm in zicala ‘tine-ti prietenii aproape iar dusmanii si mai aproape’, iar al doilea, mi-ar fi placut ca Israelul sa nu aiba relatii economice si in domeiul educatiei cu Rusia. Totul pare invaluit intr-o nuanta de gri, murdara.
    I. Reactia lui Netanyahu vis-a-vis de amendamentele Poloniei la legea Institutului Memoriei Naționale IPN – este posibil ca in Israel si pretutindeni sa existe organizatii care incurajeaza acuzarea extinsa a unei tari intregi, in loc ca acuzarea sa fie tintita supra indivizilor, o generalizeaza. Nu stiu cum este in Polonia, dar in Romania am auzit deseori ca „romanii sunt antisemiti, romanii au fost partasi la Holocaust” – nu cred ca este corect, vina trebuie sa fie individuala, nu trebuie aruncata aceasta anatema pe intreaga populatie; blestematii ani din prima jumatate a deceniului V nu au fost legitimi, romanii nu au girat acesti criminali prin alegeri democratice. Mergand pe aceeasi idee, nu este corect ca Israelul sa creada ca o lume intreaga ii uraste, este relativ si gresit.
    II. Traian Basescu a spus doua lucruri mici: Romania nu are nevoie de autostrazi si Regele Mihai a fost sluga la rusi. Nu cred ca exista oameni politici cu o astfel de involutie si de aceea vad si subliniez raul pe care Basescu l-a facut Romaniei.
    III. M-am exprimat gaunos, imi asum aceasta gresala. Am vrut sa vad in invitatia facuta gangsterului la Bucuresti o miscare inteligenta a Patriarhului Daniel; prin urmare reformulez ultimile concluzii pe care le-ati tras intr-o alta cheie:
    A. Fractiunea pro-rusa din BOR va iesi la iveala si va putea fi marginalizata;
    B. BOR poate sugera o alta linie clasei politice actuale – am in minte pozitia luata fata de protestele de strada la Ordonanta 13 si sunt convins ca numarul sustinatorilor BOR a crescut.

    Numai de bine
    Dan Sarbu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here