De pe Timpul.md am aflat că “Centrul editorial al Patriarhiei Ruse a tipărit calendarul biografic al anului 2014: ‘Stalin’ “.
Coperta:
Timpul.md dă ca sursă situl rusesc echo.msk.ru, de unde aflăm mai multe detalii:
Centrul editorial patriarhal „Lavra Sfânta Troiță” (Sviato-Troițki) a tipărit calendarul biografic al anului 2014: “Stalin”. Calendarul „Patriarho-Stalinist” este mărturia faptului că legătura dintre Biserica Ortodoxă Rusă și Stalin (“Conducătorul Așezat de Dumnezeu”) a fost și este apropiată de sacru. Pentru alte pagini din calendar și detalii, consultați situl centrului editorial https://www.id-dostoinstvo.ru/page/49.html.
Situl indicat ca fiind al editurii Patriarhiei anunță cu pompă: “Editura ‘Demnitatea’ e mândră să prezinte calendarul pentru anul 2014. Calendarul este cadoul perfect pentru veterani și împătimiții de istorie.“
O explicație
Deoarece poate părea contradictoriu faptul că editura Bisericii Ortodoxe Ruse publică, alături de calendare ortodoxe (în dreapta), un calendar dedicat unuia dintre cei mai mari criminali comuniști din istorie și prigonitori ai creștinismului, cu siguranță cel mai mare prigonitor al ortodoxiei rusești, se impun câteva explicații privind modul în care este văzută ortodoxia de conducerea de la Moscova.
Biserica Ortodoxă Rusă și Stalin?
Kiril I, “Patriarhul Moscovei și al întregii Rusii” este un fost agent KGB, cu o avere de 4 miliarde de dolari, conform unui articol publicat în februarie 2012 de Novaya Gazeta. Același ziar relata că Patriarhul Kiril, un propovăduitor al “ascetismului creștin”, și-a făcut, în parte, impresionanta avere din trafic cu tutun și alcool scutite de taxe pe motive “umanitare”. Mai multe detalii în articolul lui David Satter, Russia’s State Church.
Despre ortodoxia rusă în concepția lui Alexandr Dughin, principalul ideolog și sursă de inspirație a eurasianismului Putinist, am mai scris cu altă ocazie:
Într-un interviu acordat unui jurnalist polonez în 1998, Dughin se declara un admirator entuziast al bolșevismului, leninismului și stalinismului și spunea că Eurasia va fi o sinteză între comunism și ortodoxie. În ochii lui Alexandr Dughin, comunismul și bolșevismul au reprezentat lupta “barbariei rusești pentru sacru în lume”. Întrebat cum se împacă anti-ortodoxismul comunismului, demolarea bisericilor, torturarea și uciderea clericilor, deportarea credincioșilor în Siberia și ateizarea forțată cu lupta pentru sacru, Dughin spune că Stalin nu a făcut decât să distrugă partea “foarte occidentalizată” a ortodoxiei, “îmbibată de spiritul occidental, alienată de națiune. Visul mesianic poate exista și înafara Bisercii Ortodoxe, poate înflori și în alte forme. Comunismul a fost încercare de a elibera acest mesianism de o înțelegere pur religioasă.” Dughin continuă spunând că “în următoarea expansiune, ar trebui să profităm de toate experiențele noastre, atât pur religioase cât și socialiste[…] Dacă îmi exprim necondiționat entuziasmul pentru bolșevism, Lenin și Stalin, nu este pentru că l-aș considera un sistem perfect, ci pentru că la acea vreme era unica noastră soluție […] Următorul pas va fi comunismul ortodox – Eurasianism, misionarism, pan-slavism, tătarofilie…” O combinație între comunism/nazism și ortodoxie, o “ortodoxie purificată de elementele occidentale”. Prin „elemente occidentale” de care ar trebui descotorosită ortodoxia, Dughin înțelege chiar creștinismul acesteia: „Ortodoxia şi creştinismul sunt două lucruri diferite. (…) Ortodoxia, care nu este o religie, ci o tradiţie, este mult mai aproape de ceea ce numim păgânism. Include şi încorporează în sine păgânismul.”
Mai multe detalii despre “ortodoxia stalinistă” ( dar și depsre ramificațiile ei în România), aici și aici.
În loc de încheiere
Câteva afișe staliniste care, în cuvintele ideologului lui Vladimir Putin, aveau rolul de “distrugere a părții ortodoxiei îmbibate de spirit occidental”:
“Religia e otravă. Protejați copiii!”
(Pe fațada clădirii spre care fata vrea cu disperare să meargă este scris: “Școală”)
“Lupta contra religiei este lupta pentru socialism!”
Yuri Gagarin spune “Nu există Dumnezeu!”
“Bunica mi-a spus cu asprime: Fără Dumnezeu, nu poți face nimic, dar lumina orbitoare a științei a demonstrat că nu există Dumnezeu!”
Două variante de “Crăciun”
“Triumful creștinismului” (a se vedea figura asupritorului capitalist de pe cruce)
“Ciorile negre pregătesc un atac terorist împotriva URSS. Proletar, fii atent!”
(Papa din imagine este, cel mai probabil, Pius XI)
“Religia este opiumul popoarelor!”
Dar “ortodoxia” dughinistă “nu este o religie”, nu-i așa?
41 Comments
Radu
9 January 2014O vorbă a lui de Gaulle s-ar cuveni citată aici: „Stalin nu a plecat în trecut, s-a împrăștiat în viitor”.
Costin Andrieş
9 January 2014primele reactii:
pista laszlo
9 January 2014@ 1 Radu „Stalin nu a plecat în trecut, s-a împrăștiat în viitor” Exact asta scrie pe foto 2, motto-ul dintre ghilimele, dreapta sus.
Octavian
9 January 2014Conducerea Tipografiei Patriarhale a fost disponibilizată în urma tipăririi calendarului dedicat lui Stalin. Directorul Centrului Editorial din cadrul mănăstirii „Sfântul Serghie”, Natalia Kulaghin, comunică diaconul Andrei Kuraev pe blogul său.
http://mesager.net/actual/corectitudine-politica/rusia-directorul-tipografiei-patriarhale-a-fost-concediat-pentru-tiparirea-calendarului-cu-chipul-lui-stalin/
Costin Andrieş
9 January 2014https://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/o-secta-din-rusia-se-roaga-la-sfantul-vladimir-putin/
pista laszlo
9 January 2014Situatia e complexa, pentru ca nu epoca lui Stalin a fost apogeul terorii antireligioase in URSS.
Stalin a reabilitat biserica pentru a avea sustinerea ei in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Pe vremea lui a fost ales patriarhul si s-au redeschis 22.000 biseirici, seminare teologice etc.
Campania antireligioasa a fost reluata dupa moartea lui Stalin de catre Hrusciov, care a distrus bisericile redeschise de Stalin.
Distrugerea bisericilor si asasinarea a zeci de episcopi, a o suta de mii de preoti si a milioane de credinciosi a fost opera altora, pe care Stalin i-a inlaturat de la putere. De exemplu catedrala Iisus Mantuitorul a fost distrusa de Lazar Kahan, numit si Kaganovici. Liga ateilor militanti era condusa de Minei Izraelevici Gubelman, zis si Emilian Iaroslavski, directorul publicatiei “Bezbojnik”, adica Ateistul. Liga ateilor se ocupa cu distrugerea bisericilor si persecutarea preotilor.
Icoanele si odoarele bisericesti erau jefuite de un fost student in studii talmudice, Iakov Iurovski, asasinul tarului Nicolae si al familiei sale. Ca rasplata pentru asasinat, Iakov a fost numit seful Departamentului “Aur” din cadrul trezoreriei URSS.
Nu degeaba sunt unii “anticomunisti” care, ca din intamplare, denunta in principal “stalinismul” si minimalizand sau ignorand alte epoci comuniste.
Referitor la imaginile foto din articol, cea cu televizorul si cea cu Gagarin evident ca sunt din era Hrusciov. Este un anacronism sa le plasati in era Stalin. Celelalte e posibil sa dateze din camnpania antireligioasa din URSS, 1921/1928 si sa provina din revista “Bezbojnik” a tovarasului Izraelevici.
Campania anticrestina, printr-o coincidenta, s-a stins odata cu expulzarea din URSS a instigatorului acesteia, Leiba Bronstein Trotsky.
Adi
9 January 2014Uau, ce nebunie din partea lor. Si asa rusii aveau putina credinta, acuma o sa fie si mai multi care se vor indoi.
Costin Andrieş
9 January 2014posterele sunt din perioada 20-60, probabil cateva dintre ele sunt dinafara perioadei lui stalin, dar asta nu le face mai putin staliniste. asta chiar daca stalin a “reabilitat” biserica (mi se pare total nepotrivit termenul de “reabilitat”. a “reabilitat” biserica inlocuind preotii cu organe de partid, nu inseamna reabilitare). pe de alta parte, nu inteleg ce doresti sa transmiti cand scrii ca “unii “anticomunisti” care, ca din intamplare, denunta in principal “stalinismul” “. care sunt acestia? de ce “anticomunisti” e intre ghilimele. de ce “stalinismul” e intre ghilimele? are legatura cumva cu trotki si trotkistii care il acuza/u pe stalin de “deviationism de dreapta”, desi inceputurile persecutiilor comuniste le-au facut impreuna? trotki il acuza pe stalin de “birocratizare” (sustinuta si de trotki cat a fost la putere), il acuza si ca a “reabilitat” biserica si a luat masuri “de dreapta” (permiterea formarii colhozurilor si a exploatarii de catre tarani a mici parcele de pamant etc). totusi, asta nu il facea pe tortki cu nimic mai putin salbatic decat stalin, a sustinut epurarile, nationalizarile, partidul unic etc. Il acuza pe stalin ca a tradat proletariatul, dar si stalin ii aducea cam aceleasi acuze. daca pentru tortki tot ce era rau in rusia era stalinismul, pt stalin, trotki intruchipa raul. totul era un joc de “uite interesul proletar”, “nu e interesul proletar”.
intre timp, din directia rusiei putiniste, aia care “redescopera dreapta”, e “traditionalista”, “conservatoare”, sua este acuzata, in buna traditie stalinista, tot de trotkism – fara a face in nici un fel distinctia intre democrati si republicani, intre reagan si obama. tot ce e rau acum este numit, atat de partea comunista criticataca, cat si din partea ortodoxist-filorusa, “neoliberalism/neoconservatorm/trotkism”. putinistii acuza sua si dreapta (neputinista, aici intra si ild si alti ganditori si politicieni de dreapta romani – inclusiv basescu) de trotkism/neo-nustiuce. toate semnele (inclusiv calendarul de fata) arata ca o fac din perspectiva stalinista. “anticomunismul” (aici ghilimelele isi au rostul) e bun, atata timp cat e …stalinist/putinist, se pare.
si apropo de #4, calendarul asta nu a fost o eroare, e parte a politicii oficiale rusesti
vezi si https://inliniedreapta.net/stalin-putin-si-provocarile-memoriei/bb
Costin Andrieş
9 January 2014si ca tot a ajuns discutia la trotkism, prietenii comentatorului de la #4, cel care ne acuza de trotkism de fiecare data cand are ocazia, au publicat asta “Cu Troţki prin Bucureşti” http://www.criticatac.ro/24494/cu-troki-prin-bucureti/
Alex M.
9 January 2014@8 Chiar nu observă nimeni că dl. László Pista (István?) trage într-o singură direcție: cei responsabili pentru persecuția rușilor erau cu toții evrei (cel puțini toți dintre cei pe care îi numește domnia sa). Stalin nu era evreu, așa că trebuie spălat de toate păcatele, pentru că nu se potrivește în schemă. Că acei evrei renegați au făcut același tip de mizerii evreilor religioși din URSS, asta nu mai contează. E o retorică pe care o auzim și ori de câte ori vine vorba de impunerea comunismului în România, în scopul spălării lui Dej și, mai ales, a lui Ceaușescu.
Costin Andrieş
9 January 2014@Alex, am observat. prima oara am crezut ca inteleg gresit, acum nu mai cred.
Costin Andrieş
9 January 2014Continuare: La revedere, William S. Lind, mergi cu Hurduzeu!
ps am rescris comentariul cu stalin si trotki, era un talmes-balmes.
Alina
9 January 2014Apropo, de afirmatia lui Yuri Gagarin ca nu ar exista Dumnezeu, cicula un banc in Rusia despre asta, cica dupa zborul lui Gagarin in cosmos, au fost adunati preotii si li s-a spus sa predice a doua zi ca Gagarin a fost in cosmos si nu l-a vazut pe Dumnezeu. Un preot s-a perpelit toata noaptea cum s-o scoata la capat si a doua zi vine la biserica si spune: “Oameni buni, Gagarin a fost in cosmos si nu l-a vazut pe Dumnezeu, dar Dumnezeu pe Gagarin l-a vazut si l-a binecuvantat!”
Anca Cernea
9 January 2014Observați și șopârla de la @4.
„conducerea Tipografiei Patriarhale a fost concediată în urma tipăririi calendarului dedicat lui Stalin”
ca și cum asta ar drege busuiocul
indiferent că au fost dați afară pt neascultare (că l-au făcut pe stalin alb-negru și nu color, și a ieșit ca dracu), sau că au fost, de fapt promovați, iar acum conduc o (altă) tipografie mai mare a FSB/GRU
chestia asta cu dat vina pentru o mare porcărie instituțională pe un trepăduș mai mic, și spălarea întregii operațiuni prin scoaterea acestuia din schemă, dacă scandalul a ieșit mai mare decât era prevăzut, e o șmecherie fumată și răsfumată; nici măcar nu e invenție sovietică, o recomandă și Machiavelli – dacă abuzurile principelui trezesc prea mare indignare și revoltă în cetate, să se dea vina pe un sfetnic impopular, să i se taie capul, și să se zică „nu e vina principelui, ci a dregătorilor, uite, principele când a aflat, a pus să fie pedepsit cum se cuvine”
această informație nu schimbă absolut cu nimic gravitatea și relevanța faptului prezentat de articol
nu e posibil ca într-o instituție bisericească, directorul unei tipografii să-și facă de cap în așa hal încât să tipărească un calendar pupincurist spre slava celui mai mare dușman al acelei biserici, din toată istoria și din toată geografia, omorâtorul unor milioane de credincioși ai săi – cei mai buni și mai curajoși și mai drepți dintre aceștia, ierarhi, preoți, mireni
Vă închipuiți, de exemplu, că ar fi posibil ca centrul editorial al Bisericii Armene să tipărească un calendar dedicat în întregime lui Kemal Atatürk? iar apoi, după ce calendarul e gata și circulă, iscându-se scandal, treaba să fie dreasă printr-un „ups, a fost o scăpare, l-am dat afară pe director”?
Cine ar putea fi atât de prost încât să înghită o asemenea „rezolvare”? (Octavian, desigur, nu mai e nevoie să subliniem, el chiar speră că mai găsește și alți proști pe aici, și își tot încearcă norocul, căutându-și tovarăși/camarazi pe ILD – altă prostie.)
Episodul calendarului reflectă cât se poate de fidel mentalitatea kaghebistă ce domnește în instituția condusă de Patriarhul kaghebist Kiril și în rândul dreptcredincioșilor kaghebiști care conduc Rusia, în frunte cu kaghebistul Putin.
Stalin nu e pentru ei un personaj negativ. Personaje negative sunt occidentalii, capitaliștii, americanii, evreii, polonezii.
Cât despre martirii și sfinții autentici ai Bisericii Ortodoxe Ruse, mda, și ei pot fi folosiți, kaghebiștii se pot cocoța pe oasele lor ca să proclame sfințenia regimului Putin. Contând pe confuzia din capetele prostimii, kaghebiștii ridică în slăvi și pe martiri și pe călăi, sperând că nu se prinde nimeni, și setează ei o nouă normalitate.
PS
Și la noi Iliescu și Năstase au participat cu pioșenie, ca invitați de vază, la beatificarea Monseniorului Ghica, iar prezența lor a fost salutată cu deosebită dragoste de Monseniorul Ioan Robu. Așa cum erau prezenți membri ai familiei Ghica, au fost prezenți la ceremonie și membrii familiei politice a celor care l-au torturat și ucis pe Fericitul Vladimir.
Anca Cernea
9 January 2014@Alex. Și eu am observat. Și nu e prima oară.
Bogdan Calehari
9 January 2014pista laszlo
Comentariu vadit pro-stalinist si anti-semit, ce masacreaza, in binecunoscutul stil neo-legionar si filo-pravoslavnic, adevarul istoric. In Rusia a existat intotdeauna un singur stapan, Tarul. Indiferent cine a fost el: Ivan cel Groaznic, Petru, Lenin, Stalin sau Putin. Ce spunea sau spune Tarul, aia se face si nimic altceva. Intr-adevar, marea majoritate a conducatorilor revolutiei bolsevice au fost de origine evrei, dar a fost o revolutie marxist – bolsevica si nu una evreiasca. S-au executat intocmai ordinele unuia singur, si acela a fost intai Lenin si dupa aceea Stalin. A-i acuza pe Bronstein, Isaac, Lazar, Iakov, Strul sau Itzic, pe directorul vreunei publicatii sau pe vreunul dintre komisarii bolsevici de initierea programului de exterminare a crestinilor, de daramarea bisericilor, de prigonirea credintei crestine, adica a-i acuza pe unii dintre executanti pentru a-i spala de sangele varsat pe cei care au dat ordinele, este cea mai mare mizerie posibila.
Catedrala Isus Mantuitorul a fost distrusa la ordinul lui Stalin, asa cum Manastirea Vacaresti a fost distrusa la ordinul lui Ceausescu. A-i face vinovati pentru asta pe criminalul Kaganovici sau pe sluga Gogu Radulescu, este o magarie ordinara.
“Pe vremea lui Stalin a fost ales patriarhul”!! Haida de! Chiar ne iei de prosti? Pe vremea lui Stalin, un ofiter NKVD cu grad mare, a primit ordinul sa fie patriarh! Asta este realitatea. Si daca flamura cu imaginea Sfintei Fecioare era trasa de avion deasupra Stalingradului, era nu pentru ca Satana de la Kremlin se pocaise brusc, ci pentru ca voia sa-i faca pe mujici sa-l apere cat mai eroic.
@Anca
Si daca nu e prima oara, de ce nu se face nimic?
Anca Cernea
9 January 2014@ Bogdan
Eu am văzut comentariile abia azi dimineață. Alex deja dăduse un răspuns care mi s-a părut excelent.
Așa că m-am mulțumit să răspund șopârlei lui octavian, care trecuse neobservată.
O altă opțiune ar fi fost să ștergem comentariul cu pricina al lui piszta laszlo. Sunt argumente și pro și contra. Pro, evident de ce. Contra, pt că nu e numai laszlo în această stare de confuzie, din păcate, cele exprimate în comentariul lui sunt destul de des întâlnite, nu numai în România, pe tot mapamondul. Din acest motiv, ar fi indicat să discutăm deschis aceste lucruri și să risipim prejudecățile acelora care, poate, sunt de bună credință, dar duc lipsă de unele informații. Ar fi indicat să dedicăm acestei teme spațiul cuvenit și bibliografie adecvată. Articolul lui Costin nu e chiar despre asta. În aceste condiții, am considerat că răspunsul lui Alex spune tot ce trebuie în această discuție. Într-adevăr, numeroase persoane de origine etnică evreiască, ce își renegaseră credința și trecuseră la secta bolșevică, au făcut parte din conducerea și angrenajul revoluției leniniste și sistemului criminal sovietic. Asta știe toată lumea. Ceea ce lumea nu știe destul (sunt și mulți evrei care nu știu asta) e că de partea cealaltă, a martirilor, a victimelor, a eroilor rezistenței, a celor care s-au opus – și care se opun și astăzi – sistemului/ideologiei criminale comunist/e, s-au numărat și se numără foarte mulți evrei. Care sunt mult mai evrei decât cei din categoria de care vorbește laszlo, pentru că sunt evrei și în sens etnic, și în sens moral/religios, nu și-au renegat apartenența la Poporul Ales al lui Dumnezeu, nu au acceptat să lupte împotriva Lui și împotriva poporului lor. Vom reveni asupra acestei teme. Ea a mai fost atinsă, aici, pe ILD. Dar nu destul. E foarte importantă.
Bogdan Calehari
9 January 2014@17 Anca Cernea
Da, ai dreptate!
John Galt
9 January 2014Am observ si eu tendinta sovieticilor de a da vina pe altcineva atunci cand vine vorba de crimele lor. Intotdeauna e altcineva, nu ei. “Socialistii de fapt erau oameni buni, vroiau binele, cei care l-au pus in practica au fost rai, evreii au omorat, nu Lenin”. Dar mai e ceva. In cazul de fata, faptul ca evreii sunt acuzati de instaurarea socialismului cred ca are si o alta dimensiune: in 30-50 de ani planul e ca Eurasia sa fie majoritar musulmana. Pana si armata Rusiei va avea 80% musulmani. Prin urmare evreii trebuie sa dispara. Asa ca s-a inceput de pe acum propaganda in viitorul califat numit Europa, adica nu m-as mira sa vad inclusiv in vest astfel de idei.
Bogdan Calehari
9 January 2014@19
Da, pentru cretini, si acum, dusmanul principal il constituie evreii. Nu marxismul cultural, nu renasterea si invazia islamica, nu visul nebunesc privind infiintarea unui imperiu euroasiatic. Asa zisul anti-sionism, pe care-l promoveaza radicalii de stanga din Occident si nu numai, este anti-semitism mascat. Pro Palestina, pro Hamas, pro Fratia Musulmana, pro-hijab si Jos anti sionistii rasisti de la Tel Aviv!
S-a ajuns, in Franta, din prostie unii, din ura fata de evrei altii, la o alianta incredibila ce ii face pe francezii sustinatori ai Frontului National, pe arabii din ZUS-uri, pe anarhistii anti-sistem, pe elevi de liceu cat si pe soldati ai armatei franceze sau angajati ai corporatiilor, sa foloseasca, cu totii, salutul nazist modificat, inventat de umoristul camerunez, bineinteles negru, Dieudonne! Hitler rade in hohote!
ninel
9 January 2014@John Galt
Sigur e vorba de Eurasia in acel plan, sau doar de Europa? Pentru ca e greu de crezut ca India si China (adica grosul “materialului”) pot fi islamizate in atat de mare masura intr-o perioada atat de scurta totusi. Cat priveste Europa, aici e buba, pentru ca si eu vad posibila islamizarea ei, vazand cum evolueaza lucrurile. Si daca exista acest plan, cui ii apartine el? Pentru ca mi se pare unul extrem de periculos chiar si pentru autorii lui. Asa adormit cum e si cu picioare de lut, uriasul sistem mondial ce are la baza civilizatia iudeo-crestina, nu cred ca va ceda fara o lupta decisiva, cand va ajunge cutitul la os, cum se spune. Totul e sa nu fie prea tarziu. De fapt, cu cat mai tarziu va veni acel moment, cu atat distrugerile vor fi mai mari, punand in pericol insasi existenta Omului.
Mihaela Bărbuş
9 January 2014Of! Pista stie ruseste, stie cum erau fineturile politicii sovietice fata de religie, si ne mai invata si pe noi. Si noi, in loc sa intelegem ca acolo exista pluralism de opinii si multiple posibilitati de actiune, nu apreciem nimic!
Tastoniu
9 January 2014E incredibil si inimaginabil ! Dughin ăsta este malefic de-a dreptul ! Parcă întruchipează profetul mincinos Apocaliptic !
Ce non-sens mai e și asta: „Ortodoxia şi creştinismul sunt două lucruri diferite. (…) Ortodoxia, care nu este o religie, ci o tradiţie, este mult mai aproape de ceea ce numim păgânism. Include şi încorporează în sine păgânismul.” ? ? ?
Oare tot atât de multi mujici ruși mai sunt și astăzi ca in epoca stalinistă, care să nu fi citit Biblia și să nu înțeleagă ce minciuni bolnăvicioase debitează Dughin ăsta?
Câți ruși îl cred și îl urmează pe un profet mincinos ca ăsta ?
Costin Andrieş
9 January 2014dupa o discutia despre Rusia, homosexualitate, Dughinism, inclusiv ILD si acest articol, adminul de pe RazboiIntruCuvant.ro, concluzioneaza:
in septembrie anul trecut, “achiesa cu usurinta” la un manifest comunist, revolutionar bolsevic, publicat de criticatac https://inliniedreapta.net/insemnare/achiesam-cu-usurinta-protestele-rosia-montana-si-infratirea-dementelor-ideologice/ atunci adminul RiC a tinut sa ma lamureasca ca nu sustine dughinismul, din contra (nu am inteles de ce vorbeste despre el la plural). A nu sustine dughinismul, chiar a i te opune, chiar sa iei nota de “cinismul politic si clerical”, sa nu te amagesti “cu privire la substantialitatea noului imperiu rus” si cu toate astea, sa iti ramana Rusia Reperul (cu R mare) – asta in timp ce esti un inversunat luptator impotriva “neoliberalismului” american, impotriva capitalismului, impotriva Chevron, sa ii gasesti mereu bube lui Basescu dar sa nu spui mai nimica niciodata nimic despre Antena3 – sa iei nota de faptul ca Rusia e condusa de un stalinist si totusi sa o preferi Americii – mi se pare ca nu mai lasa loc de nici un tura-vura.
vladimir tismaneanu
9 January 2014Ateismul face parte din matricea doctrinara a socialismului, inca dinainte de Marx si Engels. A existat si un socialism crestin, dar a fost marginalizat (v. “Manifestul PC”). Proudhon era ateu, la fel Blanqui ori Marat. Da, vechiul bolsevic Emelian Iaroslavski a condus Liga Ateista (bezbojnicii), dar facut-o ca emisar, trimis, imputernicit, vicar al lui Stalin. L-as indemna pe dl “Pista Laszlo” sa citeasca si altceva decat Wiki. Lazar Moiseievici Kaganovici a fost locotenentul lui Stalin in anii 30, fara indoiala. Nu a fost eliminat, epurat, prigonit (fratele sau, Mihail, a fost executat). A cazut abia in iunie 1957. Dupa moartea lui Stalin, atesimul a ramas un pilon al ideologiei oficiale. In anii 60, principalul propagandist al ateismului era secretarul CC al PCUS, Leonid Iliciov. In Albania, religia a fost interzisa prin Constitutie. In Romania, s-au ocupat cu atesimul Aurelian Tache si Octavian Chetan, turnatorul lui Gabriel Liiceanu. Enver Hoxha si Mehmet Shehu nu erau evrei. Cred ca acuratetea si rigoarea sunt indispensabile cand se exploreaza chestiuni istorice. Este util sa se renunte la mituri, fabricatii si fantasme nocive de genul “Zydokomuna”.
Anca Cernea
9 January 2014Halal ortodoxie a la Poutine:
unde sunteți, legionaroizilor din blogosfera „ortodoxă”, care faceți plecăciuni la țarul Putin? unde ești, „război întru cuvânt”, să iei de aici cuvânt de învățătură de la un criminal în serie, cum să te închini la „moaște” de satanist ? pe asta cum o mai justificați? ce, și Putin e evreu?
acest citat mai arată de ce e atât de firesc să se tipărească la tiparnița lui Kiril un calendar cu Stalin
dacă țarul pravoslavnic compară mumia monstrului satanist Lenin cu moaștele sfinților, de ce mutra monstrului satanist Stalin nu ar da bine într-un calendar „ortodox” editat de patriarhie?
stai că vine acum octavian și ne spune că jurnalistul care a consemnat acest spici al lui Putin deja a fost împușcat, deci nu se pune….
Costin Andrieş
9 January 2014Anca, iar esti ideologica si faci scurtcirscuit (vezi cele mai recente comentarii de acolo). RiC achieseaza la Putin, dar nu oricum, ci neideologic, pt ca Putin apara si ‘traditia’, nu doar pe Stalin si Lenin. Ca doar n-o achiesa cu Imperialismul American terorist.
Si nu fi atat de dura, cineva de acolo a gasit si un ‘comentator echilibrat, Octavian Racu (parca)’. Singurul comentator echilibrat de pe ILD e un stalinist ????
Anca Cernea
9 January 2014cel mai echilibrat, moderat și centrist e Dughin, pt că face media între Hitler și Stalin !
Costin Andrieş
9 January 2014ultimele noutati:
Racu (altul) a scris un comentariu lung, pacat ca am renuntat de mult sa ii citesc delirul; dar am remarcat un pasaj: “a existat si exista gandire sociala crestina anticapitalista (America Latina, spre exemplu, este plina de ea) dar in Romania ea a fost si este constant marginalizata…” — teologia eliberarii, marxism in sutana, oarecum asemanator de dughinism, bolsevismul in sutana. din pacate pt Racu e marginalizata in Romania. In fine, argumentele lui Racu converg inspre astia nu sunt de acord cu mine, deci “nu stiu ce inseamna libertatea si a gandi cu propria minte” pentru ca asa au invatat ei de la “stapanii lor de peste ocean” care ii platesc.
intrebarea care se pune e ce anume preferam intre occidentul socialist anti-religios si relativist, in care, cu toate astea, crestinismul e de cateva zeci de ori mai viu decat in Rusia ( date: https://inliniedreapta.net/insemnare/dan-puric-intre-rogozanu-si-hristos-la-pungesti/#comment-89403 ) si care este inca un spatiu al civilizatiei, si national-bolsevismul lui Putin in care crestinismul e folosit doar pentru a-si legitima despotismul criminal?
daca nu am avea gandire “ideologica”, ca RiC, am alege putinismul.
ok, am pierdut destul timp cu ei.
Costin Andrieş
9 January 2014http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2014/01/10/biserica-rusiei-ar-vrea-organizarea-unui-referendum-pentru-interzicerea-homosexualitatii/#comment-250741
comentariul asta a fost sters de RiCi
Costin Andrieş
9 January 2014hai ca am aflat ceva interesant. “admin”, cel cu care vorbeam eu pe razboiintrucuvant se pare ca este Ionut Butoi, actual consilierul lui Cacarau si prosper afacerist, in trecut consilier al lui Adrian Nastase, in 2004. inca o confirmare de la criticataci: “bun exemplu de site, taliban ortodox, cu trimiteri in trecut catre Saccsiv si Apologeticum. Mai nou si-au sters o buna parte din arhiva, pozandu-se moderati. In orice caz, Ionut Butoi, unul din administratorii site-ului e analist politic pe langa PNL, de aici si ciudatenia dublului discurs pe care-l practica… Ionut Butoi sau pedagogul Adrian Mircea, administratorii site-ului “. a facut (nu stiu daca mai face in continuare) parte din civitas 99 http://www.civitas99.ro/volume/ionut1_vol1.pdf http://www.civitas99.ro/ predecesorul lui civitas politics .
Costin Andrieş
9 January 2014surprise! (not)
https://www.facebook.com/bogdan.alex.duca/posts/10201466278684695?stream_ref=10
reluare:
Mihaela Bărbuş
9 January 2014De Craciun, Patriarhia Moscovei a emis un document despre cine este primul in Biserica universala. Evident, nu Roma (ca nu ar avea fundament evanghelic), dar nici Constantinopolul (ca ar avea doar un rol formal). Ghici cine ramane…?
http://www.catholicworldreport.com/Item/2842/the_russian_orthodox_church_and_the_papacy.aspx#.Ut7fzGf8Jjq
http://www.patriarchate.org/documents/first-without-equals-elpidophoros-lambriniadis
http://arjakovsky.blogspot.ro/2013/12/je-ne-peux-pas-me-taire_31.html
http://priestofthechurch.wordpress.com/2014/01/11/antoine-arjakovsky-on-the-state-of-the-russian-patriarchate-a-translation/
Emil Borcean
9 January 2014Apropos de Chiril si ortodoxismul kremlinist la care subscriu tot felul de veleitari, care mai de care mai crestini si conservatori.
observator
9 January 2014buna ziua!
sunt interesat de informatii legate de prigoana bolshevismului ateu si criminal impotriva cultului mozaic din uniunea sovietica.
asta deoarece se insinuiaza pe site-urile ortodocsilor fanatici ca o asemenea prigoana nu ar fi existat si ca numai biserica ortodoxa a fost atacata de regim [alaturi de biserica romano catolica si cultele neoprotestante,considerate agenturi ale occidentului imperialist. desigur,nici musulmanii nici budistii din statul muncitorilor si taranilor nu au scapat de urgie] Multumesc.
Mihaela Bărbuş
9 January 2014Va recomand Marvin Antelman – To eliminate the opiate
http://www.amazon.com/To-eliminate-opiate-Marvin-Antelman/dp/B0006CGV32
http://www.zionistbookclub.com/eliminatetheopiate2.htm
si Julius Margolin – Voyage au pays des Ze-Ka
http://www.jweekly.com/article/full/60804/philosophers-long-buried-story-of-gulag-finally-sees-light/
observator
9 January 2014@36 : va multumesc pt linkuri.
cred ca traducerea cartii rabinului Antelman este o urgenta,deoarece dezvaluie informatii esentiale de natura sa produca mutatii in constiinta crestinilor ortodocsi de buna credinta si suficient de inzestrati intelectual pt a intelege complexitatea fenomenelor politice
din epoca contemporana. Poate se va gasi cineva dispus sa faca acest efort,atat de necesar pana la urma…
Costin Andrieş
9 January 2014si partriarhul rusiei, kiril, e nascut si nostalgic dupa urss. cum altfel:
Nicolae Ceausescu
9 January 2014Si eu nu m-as supara sa fie toati judetili, toti tovarasii, pe locu-ntii!
Spor la munca, tovarasi!
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Ruse îl decorează pe comunistul Zyuganov - În Linie Dreaptă
9 January 2014[…] Vedeți și Legătura sfântă dintre Stalin și Biserica Ortodoxă Rusă […]
Ortodoxia rusă și Ortodoxia română. Mică Statistică comparată: 9 din 10 localități din Rusia nu au biserică sau preot (Vlad Cubreacov) – Blog Creștin Ardelean Viorel
9 January 2014[…] Legătura sfântă dintre Stalin și Biserica Ortodoxă Rusă […]