FUNDATIA IOAN BARBUS

Just do it, Crin!!

Intr-un ultim puseu de teribilism adolescentin (adevărat, la unii adolescenţa se prelungeşte mult dincolo de perioada la care ar trebui sa se termine, dânsul fiind trecut de 50 de ani), dl Crin Antonescu a declarat recent (vezi aici) că va porni la luptă pentru suspendarea preşedintelui Băsescu si a guvernului Boc, acestea fiind “singurele acţiuni politice care conferă stabilitate României”. Desigur, stresat probabil de presiunea pusă de Patriciu asupra lui, prin varii metode (detalii aici), Crin încearcă, vorba cuiva, să “demonstreze că face şi el ceva” în partidul ăla. Măcar în partid, dacă tot e atât de evident că la Parlament îşi incasează pe nedrept salariul ca să-şi ducă fetiţa la grădinită.

Trecând peste mârlănia sefului liberal, revelată de momentul ales, adică taman când România dădea semne că ar incepe să iasă, de bine de rău, dintr-o criză economică cruntă (acuma nu că ar fi avut Crin vreo contribuţie cât de mică la ieşirea asta), este totuşi cazul să fim optimişti şi să observăm potenţialele efecte pozitive ale gestului, mă rog, dacă va fi dus până la capăt. Cum prietenul său Ponta n-ar avea nicidecum motive să nu achieseze, acum, la această inţiativă, voturile necesare în Parlament sunt ca şi asigurate, să spunem. Ce se va intâmpla atunci mai departe? Geoană va deveni câteva săptămâni preşedinte (asa cum a devenit Văcăroiu în 2007), va fi organizat un referendum, va avea loc o micuţă campanie electorală. Şi, la vot? Prevăd două variante posibile:

1)dat fiind că nu este nevoie de 50%+1 prezenţă la vot, Băsescu ar putea pierde; ei atunci să vezi distracţie! Pentru că încă nu e deloc sigur că dl Crin va fi nominalizat candidat la preşedinţie din partea USL….conform declaraţiilor, ar trebui să urmeze nişte sondaje; or, în sondajele făcute deja, Crin nu stă chiar pe roze. Urmarea vă las s-o ghiciţi voi; Crin aminteşte aici de o “bulă” din Caţavencu de prin ‘91, care îl conţinea pe Rhhhhăzvan Theodorhhhhhescu, declarând unui reporter: “şi, în momentul acela, dl preşedinte Iliescu m-a întrebat: “Răzvan, ţie îţi cade părul?””Nu, dle prhhheşhedinte, i-am raspuns eu””bine”, a zis dhânsul, şi, ce să vezi, în momhentul urhmător dl prhhhheşedinte s-a şterhs la cu mine” (apropo de asta, vedeţi aici ce spune tataia Iliescu despre suspendări şi alte manevre de primăvară-vară).

2)totuşi, against all odds, Băsescu ar putea să….câstige! Si atunci? În ultimii ani, instigaţi de moguliziunile isteroide, împinşi de foamea din stomac şi de vântul din buzunare, imensa majoritate a românilor s-au obişnuit să-i înjure cu sete pe Boc/Băsescu, şi cu motive si fără, şi să dea vina pe ei şi pentru vremea urâtă de afară. Dealtfel, pe asta se şi bazează “băiatul fin”. Însă el omite un aspect: românii s-au dezobişnuit de vreo 20 de ani să mai voteze mânati de instincte, au cam început să gândească, înainte de a aplica ştampila (atunci când fac, totuşi, asta). O suspendare nu-i lucru de joacă, să ne gândim numai la costurile financiare imense pe care le implică (asta fără a mai vorbi de argumentul forte-stenograma lui Vântu în care zice “eu l-am suspendat, in 2007!!”- pe care Băsescu ar fi nebun să nu-l folosească în campania pre-referendum). Încât, e de bănuit că o asemenea acţiune sinucigaşă va declanşa în mintea alegătorilor un curent de gândire care să-i facă să-si dea seama că, oricât i-ar injura pe Băsescu/Boc, făcând comparaţia între guvernarea Boc şi guvernările socialist-liberale, totuşi, cea dintâi pare a fi fost de n ori mai eficientă. Si apoi, mergând pe linia aceasta, românii vor fi împinşi să încarce rezervoarele lui Băsescu şi ale PDL-ului cu cel mai căutat şi mai rar combustibil pe timpuri de criză, şi anume susţinerea populaţiei pentru guvern, pentru reformele si restructurările atât de necesare.

Într-adevăr, dacă reuşeşte să provoace acest fenomen, aproape că nici nu mai contează că “băiatul fin” va fi trântit de toţi pereţii în partidul unde acum face pe dictatorul, şi va fi dat afară în şuturi din functia de presedinte PNL. Se poate spune, deci, cu toată căldura: just do it, Crin!!

Puteți sprijini activitatea noastră cu o donație unică sau una recurentă prin Patreon.

Liv St. Omer

Liv St. Omer

18 comentarii

  1. Alex Nicolin
    11 iunie 2011

    Basescu este dja la al doilea mandat. Ce ar mai putea, el personal, sa castige, de vreme ce nu ar mai avea cum sa candideze? ????

  2. Liv St Omer
    11 iunie 2011

    Ca si in 2007, daca se decide suspendarea, in parlament, urmeaza o mica electoral campaign, apoi un referendum. Pe care Basescu il poate castiga sau pierde. Asta vroiam sa spun.

  3. Marse
    11 iunie 2011

    Liv, in poza asta mica, este Canary Wharf ori o crashma oarecare ?…

  4. Pataphyl
    11 iunie 2011

    Liv, ce-i în articol e tare bine scris, dar mă tem că titlul nu merge! De ce? Păi simpla asociere a unor verbe ca „a face”, „a drege”, „a acționa”, „to do” (chiar și ca verb auxiliar ???? ) cu numele lui Crinolin nu poate fi decît abuzivă ???? (că de ironii la adresa respectivului m-am cam săturat…)

    Alex Nicolin

    Dictatoru’ n-ar avea de cîștigat nimic în mod special, dar și-ar păstra ceva ce opoziția uslașă n-are – onoarea!

  5. emanuel bogdan
    11 iunie 2011

    eu unul nu vad si nu cred ca e vreo reforma, restructurare, putem sa-i spunem oricum. Se dau oameni afara brambura si se tund salarii. Nu exista plan, conceptie, drum de urmat. Nici nu ar putea fi cu Ialomiteanu, Igas, Udrea, Anastase… Oprea… Poate vreunul din astia sa fie aparat? Iar peste ei bombonica de Boc. Pe niciunul nu-l vad in stare sa gestioneze macar o covrigarie. Faceti un exercitiu simplu… Ganditi-va ca presedinte ar fi de vreo 6 – 7 ani Nastase, iar prim ministru Miky Spaga (e singurul pe a carui slugarnicie o pot compara cu a lui Boc) in guvern ar fi Oprea, ca si acum. Si in rest declaratii, OG, asumari, legi, numaratori in camera, etc, etc… ar fi la fel. LA FEL! Liviu, ce ai scrie atunci? Reforma, vezi bine, ar fi aceiasi! Eu unul, imaginandu-mi situatia, am o singura intrebare: cine ar putea fi in locul doamnei Udrea? :)) Lasa-l pe Crin, zbiara un pic nesigur pe el, doar e in opozitie.

  6. Liv St Omer
    11 iunie 2011

    :)) :)) @Pataphyl
    @emanuel:

    Reforma, vezi bine, ar fi aceiasi!

    Chiar crezi, ca ar fi la fel? (btw, se scrie aceeasi, reforma e feminin singular). Da, Boc e ultra-timorat, mega-zapacit, etcetcetc; dar tine minte ca Nastase/Ponta/Antonescu/toata gashca PSD-ista, ei sunt cei care au amenintat, „inclar”, cu subiect si predicat, ca daca vin laputere o dau jos pe Kovesi, desfiinteaza DNA-ul, il trimit la iarba verde pe Morar. Chiar iti face impresia ca toti hotii din vami, toata viermuiala din portul Constanta, toti maharii cu burta din politie-toti Soricii si alte nume de-astea, cazul Vantu, cazul Catalin Voicu, toti astia care in ultimul timp au fost trimisi la racoare sau sunt in curs de trimitere, ar fi fost trimisi si pe vremea lui Nastase? Sau crezi ca i-ar trimite Ponta, daca ar fi prim-min? Eu unul nu cred. Sunt convins ca nu, de fapt. Nu-l las pe Crin, pt ca el e „la fel”, cu Nastase/Iliescu/Voiculescu/escu, de-aia s-a si agatat de pulpana lor, si se tine strans. Iti spun sincer, eu am votat in 2004 PNL-ul, nu pe Basescu, dar pana acum nu pot sa nu observ ca, dintre toti politicienii existenti in Ro. la ora asta, Basescu e singurul care a incercat, macar, si partial a si reusit, sa faca ceeace a spus. S-a alesin 2004, si in 2009, batand toba pe anticoruptie? Bun, ia o galeata de anticoruptie nene! Mai vrei? Mai este, nici o problema, mandatul nu s-a terminat, si oricum pana in 2012 nu se va termina! A, ca Boc nu face reforma si nu scoate tara din criza, ok, sunt de acord, dar poate ca tara ar trebui sa se mai scoata si singura, tragandu-se de par in sus, nu crezi? Romanul mediu, in ziua de azi, bolduiesc si subliniez, si spun asta din punctul de vedere al patronului de firma ce ma aflu, pot sa te asigur cu mana pe inima si jurand pe Biblie, daca vrei, ca nu se prea indeamna la munca, de felul lui. Cred ca lb romana e singura din lumein care exista echivalenta a munci=a chinui (de ex: ma munceste un gand, asta a observat-o primul Nae Ionescu, cand cu marea criza din ’29). La bunica prietena-mii la tara, exista expresia a golani=a munci. In secolul asta tembel pe care ne-a fost dat sa-l traim, se pare ca, la romani, numai golanii muncesc, boierii stau si trandavesc, cica.
    Asa ca, hai sa nu mai dam vina pe Boc si pe Udrea si pe defectele lor (care nu zic, sunt perfect reale) si sa punem cu totii osul.

  7. Aveti dreptate, toti adversarii lu’ Basescu sunt penibili, propun modificarea constitutiei si acordarea presedentiei pe viata domnului Basescu cu drept de mostenire pentru a’ mica de la Bruxelles, nu de alta dar e prea mare bataie de cap si costa prea mult alternanta la guvernare si celelalte prostii democratice

  8. Alex Nicolin
    11 iunie 2011

    Basescu si onoarea, Crinu’ si harnicia ????

  9. Liv St Omer
    11 iunie 2011

    @Blonda,
    nu, deloc. Propun mai bine transformarea Romaniei in monarhie, si re-instalarea dinastiei printilor
    Dej-Ceausescu-Iliescu-Nastase-Geoana-(ultimii doi copii din flori, prin urmare numai pretendenti la tron)-Ponta. Ca oricum Ponta fu pupilul lui Bombo, Nastase al lui Ilici, Ilici, cf. memoriilor lui Stefan Andrei, a dormit la Ceausescu-n pat, de copil din flori ce le era, Ceausescu era protejatul lui Dej, deci n-am spus ceva incorect.
    Eu zic ca ar fi mai bine asa, ce, pai numai Coreea de Nord sa aiba dinastia ei de Kim-i, ce, noinu avem falitii nostri?

  10. Liv St Omer
    11 iunie 2011

    Alex,
    Oki, Basescu e mitocan, e marinar, e cum vrei tu…..dar sa stii ca si ucigasii, multi dintre ei, au onoarea lor (uita-te la emisiuni tv despre asta, era mai demult „condamnatii” la B1, si vei vedea). Ceea ce n-as putea spune despre Nastase, Iliescu, Ponta, Crin. Aia au numai nesimtire.

  11. Perotinus Minor
    11 iunie 2011

    @Liv St Omer
    Impartasesc cele sustinute de d-voastra. Un singur lucru nu inteleg. Cum ati putut vota – fie si odata- cu PNL ? Din 90 incoace, nu au fost niciodata frecventabili. Amintiti-va de aparitiile TV ale cate unui reprezentant PNL (ex. Tariceanu) si al unuia de la PSD (sa zicem, I.M. Pascu), pe vremea lui Iliescu-Nastase. Pareau 2 membri PSD discutand pe o tema propusa de moderator. Invariabil acelasi verbiaj fad, lipsit de consistenta.

  12. Liv St Omer
    11 iunie 2011

    Simplu: recunosc sincer ca, in perioada aceea, nu urmaream tv aproape deloc (lipsa de timp, ce sa fac), iar din ziare nu pricepeam mare lucru despre ce spuneti dvs; da, adevarat, posibil/probabil sa fi existat si pe vremea aia semnale ca PNL-ul e de fapt pro-PSD, dar eu nu le receptionam; in plus, ca si multi alti romani, in comparatie cu PSD-Nastase, vedeam Alianta DA drept singura solutie (si acum la fel as vedea-o, dar din alte motive :d ). Inainte de 2000 mi se pare ca nici nu aveam drept de vot (sunt totusi nascut in ’79, stiti), asa ca atunci „nu se pune”. In +, mai adaugati si faptul ca am rude, indepartate ce-i drept, fosti membri PNL care au facut inchisoare pt asta in anii ’50, si un oarecare respect pentru ce a insemnat acest partid in istoria Romaniei (mai demult aveam si pt ideile lor, acum nu prea mai am). Si, in ++, adaugati si faptul ca, in 2003-2004, chiar inainte de alegeri, m-a inrolat un prieten in PNL, unde ma inscrisesem mai mult din prietenie pt el, nu pt altceva, ca sa-i aduc al meu minuscul vot in dar (Eric Neacsu, intre timp a ajuns vicepresedinte la Sectorul 2, e posibil sa-l cunoasteti). Inca n-am avut timp, spre rusinea mea, sa merg sa-mi dau demisia. Cam astea au fosty motivatiile.

  13. Perotinus Minor
    11 iunie 2011

    Vedeti d-voastra, bunicul din partea mamei (ardelean refugiat in Regat inainte de primul razboi mondial) a fost toata viata lui simpatizant si, prin urmare, votant PNL.
    La inceputul lui 1990 oscilam, ca intentie de vot, intre PNTCD si PNL. Nu intelegeam atunci cauza pentru care cele doua partide nu faceau o alianta impreuna cu PSD-Cunescu la fel ca in 1946, mai ales ca situatia era oarecum asemanatoare (asmutirea de catre bolsevici a unor categorii sociale impotriva altora, linsajul mediatic, si nu numai, impotriva celor care fac opozitie la comunisti, etc.).
    In aprilie 1990 Regele Mihai si-a exprimat intentia de a se intoarce in tara. Atunci, TVR …..Libera ?! i-a intrebat, la o ora de varf pe domnii Radu Campeanu (PNL) si Ion Ratiu (PNTCD) ce cred despre acest lucru. Imi amintesc mutra de sobolan speriat a lui Radu Campeanu cand a spus ceva in genul ca Regele face o greseala, momentul este foarte nepotrivit… In schimb, Ion Ratiu, senin, a raspuns ca Regele este oricand binevenit in tara lui. De atunci, n-am mai avut nici un „frison dubitativ” (Radu Paraschivescu dixit) privind intentia mea de vot.
    Cand am scris ca nu inteleg optiunea d-voastra la vot, nu ma gandeam doar la d-voastra; includ aici si persoane care nu au nici scuza varstei si nici a lipsei de informatie. Un exemplu este d-na Andreea Pora fata de care am, de altfel, un mare respect si pe care am auzit-o spunand ca, la un moment, dat a votat si ea cu PNL. Deci, zic si eu precum Edgar Bostandaki : „Nu mai înţăleg nimica, pi onoarea me!”

  14. Liv St Omer
    11 iunie 2011

    Dle Perotinus,
    presa, o stiti prea bine, din cand in cand mai si dezinformeaza,presa aia pe care o citim/vizionam/auzim. Incat, dna Pora, eu stiu, ce scuza o fi avand, daca o avea……bun, aflu si eu, deci, acum, de la dvs, mai demult, dansa a votat PNL. Ei si? Pana la urma, are rost sa ne punem intrebarea „de ce”, vreau sa spun, nu-s totusi alte intrebari mai presante?
    Totusi, cred ca recunoasteti si dvs, PNL are un trecut, sa spunem, glorios; in +, naivitatea unui om, fie el si ziarist, e scuzabila la orice varsta, in anumite limite. Da, daca-mi spuneati ca dansa a votat PSD sau PRM-ul la un moment dat, atunci chiar incepeam sa-mi pun intrebari, dar asa….dl Vladimir Tismaneanu, nu-i asa, hai sa-i facem procese de intentie dansului, cum de si-a permis sa aiba naivitatea de a crede, intre 2000-2003-4, ca Iliescu devenise, din bolsevic, democrat sadea? Pt ca dansul, la un moment dat, dupa cum singur recunoaste, chiar asta a crezut. Dar cei care, la fel cu parintii dansului, au crezut la alt moment dat, la modul cat se poate de sincer, in comunism? Cu aceia ce facem? Ca doar stiti prea bine ca nu erau chiar toti niste ticalosi, multi dintre ei erau doar niste naivi pacaliti, „idioti utili”, sau cum mai vrem sa le spunem.
    Sigur, daca Ion Ratiu ar fi fost votat atunci, alta era fata de acum a Romaniei. Dar asta e, istoria asta a fost. Dati-mi si mie va rog daca aveti un link cu/despre Edgar Bostandaki.

  15. Perotinus Minor
    11 iunie 2011

    @14
    I.L.Caragiale – Hight life (Momente si schite).
    A bientôt !
    PS Nu are legatura cele discutate dar mi-a placut cum suna.

  16. A bientôt !

  17. Sfetcu Florin
    11 iunie 2011

    Ce spectacol trist este lumea noastra. Ce eroi decazuti. Ce viziuni inguste.

  18. informatorul
    11 iunie 2011

    Actualul parlament a modificat legea de suspendare a presedintelui .mare brinza Urmatorul parlament dupa 2012 u s l va avea majoritate peste 60 la suta si poate sa modifice din nou legea.Parerea mea e ca nu e nevoie sa suspenzi presedintele daca parlamentul are alt program care difera de al presedintelui.Guvernul poate sa reduca bugetul institutiei prezidentiale destul de consistent si atyunci presedintele e scos din joc Pentru referendium trebuie bani si timp dar asa se rezova repede.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian