FUNDATIA IOAN BARBUS

Miza alegerilor din Basarabia este bunul simţ sau depersonalizarea

Când este în joc păstrarea identităţii naţionale, restul e aproape frivol.

Noi ştim ce aduce şi ce nu aduce UE. Pentru unele persoane şi unele instituţii, UE poate, în cel mai bun caz, aduce un mod de lucru mai sistematic şi mai eficient. În mentalitatea românească de ambele părţi ale Prutului, revenirea în Europa înseamnă însă mult mai mult: ruperea de comunism, adică mentalitatea, educaţia şi bunăstarea dinainte de 1940. Toate acestea sunt într-adevăr proprii spiritului european. Dar UE nu e chiar totuna cu spiritul european. Sub o pojghiţă din ce în ce mai subţire de civism şi profesionalism, se vede că establishmentul UE este de fapt nechibzuit, arogant, birocratic şi are un apetit autoritar îngrijorător.

Nici la alegerile din 28 noiembrie nu contează atât priorităţile în diverse domenii, cât păstrarea identităţii. Basarabenii trebuie să se gândească bine dacă acum vor să fie ei înşişi sau un fel de homo postsovieticus de mâna a doua (pentru că la Moscova supuşii trebuie să respecte ordinea de precădere).

Nimeni nu trebuie să îşi facă iluzii şi să aştepte cu nasul lipit de fereastră vreun Moş Crăciun din UE. Dar este o diferenţă fundamentală între o victorie de partea celor care vor revenirea la spiritul european şi un rezultat care să scoată în faţă un procent prea mare de comunişti. Nu mă gândesc numai că vom scăpa în timp de penibilul vizelor şi al unor expresii ca pălitură de osândă sau biroul de negoţ. Diferenţa va fi cea dintre ţările est-europene care au progresat şontâc-şontâc din 89 încoace şi Rusia lui Putin descrisă de Ana Politkovskaia.

Înainte de alegerile din 2 noiembrie din SUA, Thomas Sowell spunea că asigurările medicale şi datoria publică sunt dezbateri mai puţin importante decât păstrarea identităţii Americii. Atunci când este în joc păstrarea identităţii naţionale, restul e aproape frivol. Nici la alegerile din 28 noiembrie nu contează atât priorităţile în diverse domenii, cât păstrarea identităţii. Basarabenii trebuie să se gândească bine dacă acum vor să fie ei înşişi sau un fel de homo postsovieticus de mâna a doua (pentru că la Moscova supuşii trebuie să respecte ordinea de precădere).

Respingând modelul putinist de societate, optând pentru Europa, basarabenii vor trece doar de prima probă, dar e proba eliminatorie. Miza e vitală, aceea de a se elibera sau nu de Uniunea Sovietică. Dacă trec de ea, Europa le va aduce noi încercări. Şanse, nu certitudini. Şi acolo vor trebui să ştie să aleagă între spiritul european autentic şi birocraţia socialistă a UE, între Occident şi slugile Rusiei din Occident, între civilizaţia occidentală şi ideologiile care o parazitează şi o otrăvesc dinăuntru.

Sowell se întreba şi cum ar fi votat Părinţii Fondatori. Mi se pare un argument foarte valid. Dacă cea mai puternică ţară din lume are ce învăţa de la ce au spus predecesorii ei de la sfârşitul secolului XVIII, cred că basarabenii pot să se uite la modelele lor, mai ales că au unde să privească.

Ce opţiune ar fi avut Pantelimon Halipa? Şi, de ce nu, Ştefan cel Mare? Ar fi crezut vreunul că Prutul va fi lapte şi miere în loc de apă după 28 noiembrie? Ar fi crezut că Occidentul îi va umple de daruri? Ar fi dat vreun ban pe programe multianuale şi negocieri de aderare? Sigur că nu!

Ar fi ales atunci cizma de la Răsărit? În nici un caz! Chiar şi sculaţi din somn la mijlocul nopţii ar fi ştiut că din partea cealaltă nu vine decât prăpădul. Ar fi ales libertatea ştiind fără nici cea mai mică îndoială că are un preţ foarte scump, care se plăteşte greu zi de zi. Ar fi fost gata să plătească preţul şi să îi sfătuiască pe urmaşii lor să facă la fel pentru binele lor. Ar fi ştiut foarte bine care sunt consecinţele şi ce responsabilitate îşi asumă. Nu ar fi dat pomeni electorale, nu ar fi promis marea cu sarea, nu s-ar fi sfiit să spună lucrurilor pe nume şi să arate duşmanii cu degetul. Ar fi considerat că vorba pe şleau este o dovadă de prudenţă şi înţelepciune, şi ar fi văzut în corectitudinea politică o ţăcăneală de moment. Sigur ar fi găsit destul timp ca să facă linişte în sufletul lor şi să asculte ce zice Dumnezeu.

Respingând modelul putinist de societate, optând pentru Europa, basarabenii vor trece doar de prima probă, dar e proba eliminatorie. Miza e vitală, aceea de a se elibera sau nu de Uniunea Sovietică. Dacă trec de ea, Europa le va aduce noi încercări. Şanse, nu certitudini. Şi acolo vor trebui să ştie să aleagă între spiritul european autentic şi birocraţia socialistă a UE, între Occident şi slugile Rusiei din Occident, între civilizaţia occidentală şi ideologiile care o parazitează şi o otrăvesc dinăuntru.

Dar trebuie să treacă prima încercare pentru a continua să existe şi pentru a putea mai departe să înfrunte cu bine încercările viitoare, să folosească cu înţelepciune şi curaj şansele rare pe care le oferă istoria.

Basarabia are destule date ca să înţeleagă foarte clar ce aduce Vestul şi ce aduce restul. E inutil să creadă cineva că viitorul pe termen scurt va fi cel al bunăstării. Ştim că nici pentru viitorul pe termen lung, goana după bunăstare nu aduce bunăstarea. Bunăstarea este un rezultat colateral al unei societăţi care funcţionează după valori sănătoase. Valorile sunt cheia, şi ele sunt iudeo-creştine pentru europeni, inclusiv români. Asta a fost cartea câştigătoare până acum. Pentru Basarabia s-a plătit prea multă vreme un preţ de sânge prea mare pentru ca să nu se meargă pe cartea câştigătoare atunci când se iveşte ocazia.

Mihaela Bărbuş

Mihaela Bărbuş

De profesie medic veterinar, Dr. Mihaela Bărbuş provine dintr-o familie cu rădăcini transilvănene şi regăţene, greco-catolice şi ortodoxe. Împreună cu Dr. Anca Cernea, este legatar universal al testamentului diplomatului Camil Demetrescu.

29 de comentarii

  1. Stroiescu Gheorghe
    27 noiembrie 2010

    Bun articol, FB!
    Poate ar fi bine sa mai dam telefoane, e-mailuri pe la prieteni sa se duca cu totii la vot si sa stea pe langa urne. Lista cu sectii ar trebui comunicata spre toti basarabenii plecati prin tari straine…

  2. Petru Clej
    27 noiembrie 2010

    Ar fi bine să nu mai folosiți termenul de „Basarabia” pentru Republica Moldova. Acest termen a fost extins abuziv de ocupanții ruși după 1812 la întreg teritoriul dintre Prut și Nistru, deși inițial el se referrea numai la partea de sud – ținutul Bugeacului. În plus, față de Basarabia interbelică, Republica Moldova are, grație lui Stalin, alte frontiere, desenate de „tătuc” la 2 august 1940.

  3. Francesco
    27 noiembrie 2010

    Pe 15 iunie 2009, sub titlul 120 de ani am pus un scurt citat din Mihai Eminescu:

    “A rosti numele Basarabia e una cu a domina contra dominației ruseşti. Numele Basarab și Basarabeni exista cu mult înaintea vremii în care acest pămînt devenise românesc; acest nume singur este o istorie întreagă”.

    M. Eminescu, Opere, Vol X

  4. George Daniel
    27 noiembrie 2010

    „Apelul nostru se îndreaptă în special către tinerii din RM, nu lăsaţi pe alţii, cu mentalitate veche şi anti-evoluţionară să vă decidă viitorul.” ????

    http://www.basarabeni.ro/stiri…..ia-i-1595/

  5. Florina B.
    27 noiembrie 2010

    Multumesc pentru apreciere si comentarii. Pun schimbarile legate de acceptiunea numelui Basarabiei tot pe seama vecinului de la Rasarit. Moldovean in loc de basarabean e inca si mai pe placul lui. Sper sa se voteze maine astfel incat sa se elimine confuziile.

  6. GMT
    27 noiembrie 2010

    Nu stiu daca se poate din punct de vedere legal, dar ar fi o fain ca PDL sau PNL sa puna pe lista la europarlamentare, pe loc eligibil, cativa moldoveni cu dubla cetatenie. La fel, persoane cu dubla cetatenie sa fie promovate in institutiile UE. Ai avea astfel, cumva, si Republica Moldova reprezentata in institutii UE si Parlamentul european poate inainte ca tarile din Balcani sa adere.

  7. Pataphyl (Andrei R.)
    27 noiembrie 2010

    Gelu, poate greșesc, dar cred că ne-a luat-o Vadim înainte cu Ilie Ilașcu

  8. GMT
    27 noiembrie 2010

    Da, si cu Leonida Lari si Vieru. Dar au o excelenta generatie de studenti ori tineri absolventi acum, eu am avut ocazia sa cunosc cativa. Multi si-au facut studii in Romania, acum pleaca in Vest. Am cunoscut o moldoveanca asistenta unui europarlamentar, era brici, simtea subiectul. Detecteaza mai bine manevrele rusesti decat o facem noi, noi avem simturile amortite deja. Uite ce clip fain au pus studentii basarabeni din Romania.


    Nu stiu sa-l incorporez.

  9. Pataphyl (Andrei R.)
    27 noiembrie 2010

    D’accord, ultima mea promoție în Ro (Iași) a fost 2003, am avut cîțiva chiar buni, dar cu Informatica le-a fost lesne să afle masterate/doctorate inclusiv la nivel de Ivy League, în momentul ăsta păstrez legături cu 2-3 aflători prin Europa, care lucrează deja pentru UE. Să sper că-și vor folosi priceperea pentru a ajuta Basarabia natală!

  10. Petru Clej
    27 noiembrie 2010

    Eminescu a mai spus și altele care erau valabile în 1880 și azi ar constitui potențiale delicte penale, așa că nu e un criteriu.

  11. Vlad M.
    27 noiembrie 2010

    Ceea ce spune foarte putin despre Eminescu si foarte mult despre lumea noastra „libera”.

  12. calehari
    27 noiembrie 2010

    Am sufletul plin de bucurie , bucurie provocata de informatiile ce le primesc din toate partile despre situatia din Republica Moldova . Tiranul a cazut si nu mai are nici o sansa sa revina . De Volodea Voronin vorbesc . Ma umple de bucurie stirea ca , declinul comunistilor depaseste orice asteptari , chiar si Moscova este depasita ( asta ma bucura mai mult ca orice ) . La noi , au trecut 20 de ani de cand a cazut Tiranu ‘si declinul comunistilor ……Dar sa nu-mi mai aduc aminte , azi este prilej de bucurie nu de realitati triste .
    Ma bucur in continuare cand aflu ce calitati are domnul Vlad Filat . Ii admir ” Talentul deosebit de a stabili relatii cu GRUPARI DE INTERESE din Republica Moldova ” ( inchei citatul dar voi continua sa ma bucur ) .
    Am aflat cu bucurie de ” Legaturile stabilite de dl. Vlad Filat ca Prim Ministru si de RETEAUA partidului sau cu MICA NOMENCLATURA LOCALA de nivel raional si orasenesc ” , mai ales ca MICA NOMENCLATURA LOCALA ( nu cititi baroni locali pentru ca Moldova a fost sub comunisti si deci.. ) care a fost cu generalul kgb VORONIN si-a schimbat brusc mentalitatea , gandind ( mancand ) acum ca \ cu DREAPTA . Ce bine ar fi fost sa fie dl. Filat in locu’ lui Basescu , cum s-ar fi inteles el cu Mazare , Solomon , Fenechiu , Morega ….. dar am zis ca azi vreau sa ma bucur .
    Sunt bucuros ca dl. Volodea Plahotniuc a fost primit in randurile Partidului Democrat . Ma bucur , pentru ca el are ziare si televiziuni in stapani…posesie . Asemanarea cu Vantu si Voiculescu ( personaje negative ) se opreste aici . Domnul Volodea Plahotniuc este acum un democrat convins si face parte din coalitia pentru integrare europeana .
    Niste ziaristi extremisti il considera pe dl. Plahotniuc un pericol mai mare decat comunistii si cred ca : ” Pana duminica mai avem suficient timp sa salvam Moldova de la mafiotizare totala ” !!! Cat ma bucur . La noi au trecut 20 de ani si….. Tari mai sunt ziaristii astia moldoveni . Tot ei scriu ca ; ” Cei mai importanti oameni in stat , Ghimpu si Filat , nu au creat deloc impresia pana acum ca si-ar dori sa lupte cu Plahotniuc ” .
    Eu imi pastrez optimismul pentru ca am incredere in talentul domnului Filat . Oricum dupa alegeri , domnul Plahotniuc va cumpara ziarul respectiv si ……………
    Pot spune cu bucurie ca in Moldova se desfasoara zilele acestea o REVOLUTIE A BUNULUI SIMT .
    Singurul lucru care imi intuneca oarecum bucuria , sunt TINERII . Cei de la Chisinau din 2009 , si cei de acum din 2010 . Suflete curate de ingeri cu chipuri dumnezeesti . Cat de mult seamana ei cu tinerii romani de acum 20 de ani . Asta-i singura asemanare intre Romania si Moldova .

  13. abbu
    27 noiembrie 2010

    34 % dintre moldoveni si-au dat cu parerea daca vor Est sau Vest,EU sau RUsia.
    Putini dupa parerea mea daca tin cont de valutrile de entuziasm si de cantitatea imensa de comentarii a ….celor din afara….
    Foarte multi au fost curiosi care este tendinta electoratului moldovean,mai putin moldovenii-se pare.

    eu iau asta ca un vot alb…petec alb in urna ,adica vot de neincredere in toate partidelel si curentele politice.

    Sint convins ca durerile moldovenilor pana la EU,pana la west,pana la Moscova sau Whashington,sunt saracia,somajul,lipsa investitorilor,coruptia,mafia ruseasca si mafia moldoveneasca…si cate si mai cate…
    Rezolvarea acestor probleme va ajuta Moldova sa stea in picioare.Iar cand va sta in picioare o sa inceapa sa si mearga…
    Se descurca ea si fara chibiti…

  14. GMT
    27 noiembrie 2010

    „Moldova este o Romanie care inca nu a fost dezamagita”, zice Vasile Dancu la Chisinau.

  15. calehari
    27 noiembrie 2010

    GMT @14 . Multumesc pentru citat . A spus in cateva cuvinte , ceea ce nu stiu daca am reusit sa spun in zeci de randuri .

  16. GMT
    27 noiembrie 2010

    Calehari, ai dreptate, exista motive sa fim sceptici – de ex. versatilitatea lui Filat, actiunile lui Plahotniuc. Nu vor curge lapte, miere, pace, aticoruptie, vor fi disensiuni, tradari, pasi inapoi.
    Dar e un moment esential, necesar si trebuie sa ne ingaduim sa ne bucuram daca succesul care se prefigureaza se va si implini.
    Florina are dreptate:

    basarabenii vor trece doar de prima probă, dar e proba eliminatorie.

    si

    Diferenţa va fi cea dintre ţările est-europene care au progresat şontâc-şontâc din ‘89 încoace şi Rusia lui Putin descrisă de Ana Politkovskaia.

  17. hidroizolatii
    27 noiembrie 2010

    Sa speram ca vine cineva impartial cu viziuni de dezvoltare in primul rand a tarii, rautatile pe de o parte impotriva Rusiei sau de cealalta parte impotriva Romaniei nu cred ca-s de bun augur Moldovei, parerea mea e ca trebuie sa-ti mentii relatiile cu ambele parti cat si cu UE pentru un viitor mai favorabil Basarabiei.

  18. George Daniel
    27 noiembrie 2010

    PCRM-34%, PLDM-24%, PD-19%, PL-17%, AMN-6%

    Pe surse care nu sunt f sigure, sondaje la iesirea de la urne. Valabile la 18:00. Pana acum e ok, ar aduna fara probleme 61 de deputati.

  19. George Daniel
    27 noiembrie 2010

    La 18:45 Timpul da alte sondaje de opinie, realizate tot la iesirea de la urne. Nu stiu cum de le permite legea, dar in fine, cifrele sunt urmatoarele:

    PLDM 34 %
    PCRM 32 %
    PD 15 %
    PL 10 %
    AMN 3 %

    Se observa ca partidul tovarasilor este pe locul II, insa sondajul trebuie vazut si prin prisma faptului ca Timpul este un cotidian anti-comunist.
    http://www.timpul.md/articol/e…..18149.html
    Intr-o analiza Reuters, de azi-dimineata, se afirma ca rezultatul alegerilor este neclar deoarece sondajele de opinie nu sunt foarte de incredere.

  20. calehari
    27 noiembrie 2010

    Vor scapa de comunistii mafioti si vor incapea pe mana mafiotilor . Au un procent foarte mare de populatie rurala total analfabeta din punct de vedere politic , civic si nu numai . Tinerii astia uluitori vor pleca dezamagiti spre alte zari si Moldova va ramane in continuare ostatica SISTEMULUI . Mare parte din mass-media este in mana unui mafiot care ii va conditiona si programa pe cei care raman . Nu cred ca Voronin mai are vreo sansa , dar asta n-are nici o importanta pentru cei multi care formeaza poporul si care vor constitui in continuare o turma tunsa si mulsa de un Sistem mafiot . Sunt curios daca Voronin va raspunde pentru tinerii ucisi in 2009 . Vorba vine sunt curios , pentru ca sunt sigur ca ” va raspunde ” asa cum a raspuns si criminalul iliescu . In politie si servicii vor ramane aceeas………….Ma opresc pentru ca am mai auzit istoria asta . Oricum Moldova era diferita de Rusia lui Putin si inainte . Nu-mi amintesc ca Voronin sa-si rapeasca contracandidatul , sa-l transforme intr-o leguma si sa-i dea drumul numai bine ca acesta sa declare ca se retrage din cursa electorala si nici de ziaristi moldoveni omorati cu zecile .

  21. George Daniel
    27 noiembrie 2010

    EXIT POLL PUBLIKA TV – Alegerile din Republica Moldova: PLDM – 34,4%, PCRM – 26%, PDM – 15,1%, PL – 15,6%

  22. Vlad M.
    27 noiembrie 2010

    Si renunta Lupu la posibilitatea de a deveni presedinte? Ma indoiesc. Imi pare ca rusii au jucat good cop (Lupu), bad cop (Voronin) si le-a iesit, din nou.

  23. abbu
    27 noiembrie 2010

    20 | calehari

    CHAPEAUX !!

  24. calehari
    27 noiembrie 2010

    hidroizolatii @ 17. Daca speranta realizata , Moldova hidroizolata si Basarabia , Elvetia botezata .

  25. Anca Cernea
    27 noiembrie 2010

    Calehari,
    Ai foarte multa dreptate in pesimismul tau. E mai mult decat probabil ca necazurile pe care le intrevezi sa se manifeste – mafiile, mogulii, orgoliile, tradarile, oportunismul, nepriceperea, deziluzia.
    Articolul Florinei chiar asta si spune. Nu e decat inceputul unor noi greutati si lupte. Daca pica Voronin, nu inseamna ca realitatea se va transfigura ca prin farmec, va domni belsugul, buna-intelegere, politicienii vor fi sfinti, kaghebisto-mafiotii si spionii se vor cai si vor intra prin manastiri, mogulii isi vor imparti averile saracilor, iar populatia va deveni o academie de genii ale discernamantului politic.
    Pana aici sunt perfect de acord. Ai dreptate, si chiar cred ca ar trebui scris pe larg despre fiecare dintre riscurile asupra carora avertizezi.
    Dar nu sunt de acord ca disparitia lui Voronin de la carma tarii nu schimba nimic.
    Daca admitem ca acum la Chisinau e cam ca la Bucuresti in 1989, tot e mai mult decat nimic. Nu zic, Doamne fereste, ca Iliescu a fost mai bun decat Ceausescu. Dar situatia de dupa 1989 a creat o oarecare oportunitate pentru ca in viata publica sa mai poata exista, in ciuda lui Iliescu, si altceva decat sistemul sau. Nu e destul. E insa o diferenta importanta intre situatia dinainte si cea de dupa 1989. Ar fi fost bine daca noi ne-am fi folosit mai intelept de aceasta diferenta, in loc sa ne vaicarim ca e prea mica.
    Poate ca fratii de peste Prut pot invata din esecurile noastre.
    Si ale celorlalte tari din Est. Nici ele nu au scapat cu totul de mafiile kaghebiste tragatoare de sfori. Au reusit mai bine sau mai prost cu indepartarea acelor rezidii toxice, dar nimeni nu s-a descotorosit complet de ele, deocamdata.
    Eu asi compara situatia cu supravietuirea dupa cancer. Nimic nu e sigur. Viata nu revine cu totul la situatia dinainte de boala. Dar nu e acelasi lucru daca nu se face nimic, timpul trece, boala avanseaza, sau daca, dupa mari eforturi si suferinte, se obtine totusi o remisiune, cu toate incertitudinile ei.
    Pentru a te lupta cu asa ceva, e nevoie de mult realism in asteptari, dar si de moral bun.

  26. calehari
    27 noiembrie 2010

    Anca Cernea @ 25 . ” Eu as compara situatia cu supravietuirea dupa cancer ” . Bukovski ar fi spus , cu supravietuirea dupa ciuma dar asta este mai putin important . Important este ca , fratii nostrii din Siberia ( Custine spunea ca Siberia incepe dincolo de Vistula , eu as spune si dincolo de Prut ) ca si multi romani , nu sunt in situatia de a fi supravietuit cancerului , pentru ca nu a fost cazul . Sunt cu totii , tovarasi buni cu Cancerul , vietuind ( vietuitoarele vietuiesc ) intr-o simbioza masochista . Vorbeam aseara despre o populatie rurala majoritara , total analfabeta din punct de vedere politic , civic etc. Tot aseara , ” conditionat ” de blog , nu credeam ca Voronin mai are multe sanse , neglijand realitatea : Turma nu navigheaza pe Internet , ea paste pe islazul MICII NOMENCLATURI LOCALE si se adapa ( imbata ) la carciuma GRUPURILOR DE INTERESE.
    In ultimii 20 de ani , in Romania a domnit Sistemul lui iliescu , care ne-a lasat pe noi , minoritatea , sa ne jucam cu jucariile noastre ( cateva ziare, edituri, carti , vise , sperante ) la picioarele LUI, in curtea LUI, in tara LUI. Cand au fost la putere ” ai nostrii ” ???? ???? ???? ???? , Sistemul a facut praf in Parlament legea lui Ticu Dumitrescu . O contributie importanta a avut IONESCU GALBENI , presedintele comisiei parlamentare pentru controlul ???? ???? ???? SRI. Cum a reusit Sistemul sa-l transforme pe vechiul taranist si detinut politic in amicul Securitatii , nu mai intereseaza pe nimeni . Sanda Tatarescu Negropontes a fost in audienta la Cotroceni , la domn’ profesor Milica , s-a dus si la domn’ Diaconescu de unde a ajuns la ministrul justitiei , de unde a fost trimisa la …..Toate aceste drumuri , batrana doamna le-a facut ca sa-si recupereze casa din Floreasca . Intr-un tarziu , un prieten , a indrumat-o catre senatorul PDSR…… aflat in opozitie ???? ???? ???? ???? care a primit-o in birou ,i-a sarutat mana , a ascultat-o , a pus mana pe telefon , a format , a sunat , a vorbit la Inalta Curte de …., a inchis si i-a spus linistit distinsei liberale ca problema este rezolvata . In scurt timp , Sistemul i-a retrocedat casa ( care se afla in stapanirea Sindicatelor ) doamnei Tatarescu Negropontes .
    ” Poate ca fratii de peste Prut vor invata din greselile noastre ” . Nu vor invata nimic , pentru ca nu au fost greselile lor , ci a fost ISTORIA noastra despre care habar nu au , ca si multi dintre romani de altfel . Pe ei ii scuz . Ca romanii ( multi ) nu-si cunosc nici istoria recenta , sta mandru , drept dovada si exemplu , vestitul om de dreapta , cunoscutul si respectatul de multi , BOGDAN DUCA , cel care afirma intr-o postare recenta ca : ” IN PIATA UNIVERSITATII ( in 1990 ) UN GRUP DE MANIFESTANTI SFIDAND LEGEA AU INCERCAT O LOVITURA DE STAT ” . Daca mancurtul asta cu blog , stie Istoria asa , ce sa mai zic de mancurtii cu sapa si vaca .
    Ei isi vor adula , vota , urma , conducatorii , pastorii , indiferent ca este vorba de ceausescu , iliescu , Voronin , Vantu , Plahotniuc , Voiculescu , Ponta , Crin . Dovada sta rezultatul alegerilor de pe 28 nov.
    Umbre ale Neantului ce le lumineaza si arata Calea .

  27. Stroiescu Gheorghe
    27 noiembrie 2010

    Pana la urma vom invinge comunismul! Asta nu va fi o treaba simpla si va mai dura ceva timp. In plus ar trebui sa batem bine cuiele la sicriu chiar daca asta se intampla maine sau peste 5 ani

  28. Florina B.
    27 noiembrie 2010

    @27 Evident! Toate tiraniile au fost invinse. Asa e de mii de ani. Treaba nu va fi simpla si va lua ceva timp, cum spui, dar si batutul cuielor bucata cu bucata da satisfactii. Lupta in sine aduce bucurii si e interesanta. If you are going through hell, keep going… Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. (Churchill)

  29. Costin A.
    27 noiembrie 2010

    !!

    If you are going through hell, keep going… Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. (Churchill)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Campania pentru “alegerile” la președinția Rusiei programate pentru 15-17 Martie se înfierbântă. Nu încape îndoială că Vladimir Vladimirovici va fi “reales la al N-șpelea congres”, dar întrebările pasionante care rămân sunt: 1) Câți contracandidați vor fi lăsați în cursa electorală măcar așa, de ochii lumii? 2) Cine va mai fi aruncat din tren înainte de …

Putin-stalin-1000x600-11

Comunitatea ucraineană din București invită publicul și presa să participe la un marș care marchează doi ani de la invazia Rusiei din Ucraina – „un moment greu, 24 februarie 2024, comemorarea unei zile negre din istoria noastră și din istoria Europei, momentul declanșării invaziei pe scară largă de către Federația Rusă și generarea celei mai …

protest ucraina arcul de triumf
Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian