FUNDATIA IOAN BARBUS

Adrian Papahagi: Voi vota opoziția la PSD. Sunt om de dreapta: alegerea mea se reduce la PMP și PNL; USR e noua stângă

1. În 26 mai, voi vota opoziția la PSD.

Judecând după voturile din Parlamentul României, opoziția se limitează la PNL, PMP, USR.

Sunt om de dreapta: alegerea mea se reduce la PMP și PNL (USR e noua stângă; cei care au valori de stânga și vor să scape de PSD, pot vota USR+).

Am un calcul pragmatic: vreau să întăresc dreapta creștin-democrată europeană. Dacă, spre exempu, PNL obține 25% și PMP 5%, PPE primește 10 eurodeputați români. Dacă PMP nu trece pragul, voturile lui vor profita mai ales PNL și PSD, care vor trimite cu câte un eurodeputat în plus. Situația e perdantă: PPE primește doar nouă eurodeputați români, iar socialiștii europeni, cu unul în plus. Trebuie deci ajutat PMP să facă pragul.

Voturile pentru independenți sunt risipite. Nu va intra niciun independent în PE (și chiar dacă ar intra, fără partid național în spate, nu ar conta). Cine vrea să facă un statement, nu să aleagă un eurodeputat, n-are decât să voteze cu un independent.

2. În 26 mai, voi vota DA la ambele întrebări referendare, deși:

– referendumul costă bani în plus, care s-ar putea folosi mai util pentru a combate încălzirea globală;

– luna mai e o lună ploioasă, în care mai bine stăm acasă și citim ultima producție a ghostwriterului Președintelui (“EU.RO”);

– cine votează la referendumuri e un populist și un fascist care se opune valorilor europene, așa cum le-a definit noua stângă;

– #stauacasă, #boicot și #compot ne-au învățat că iubirea nu se votează, iar grațierea e un act caritativ, gratuit, de iubire;

– domnul judecător Danileț ar putea să ne explice, cu o mână pe Biblie și cu alta pe sabia de samurai, că de fapt întrebările sunt altele și nu e clar ce votăm.

Voi vota DA la referendum în ciuda modului mizerabil în care USR, PLUS, ONG-urile cu intrare permanentă la Cotroceni, Marile Conștiințe Actoricești ale Națiunii și Însuși Perfectul Recitator, Președintele României au manipulat opinia publică și au jignit participanții la referendumul trecut.

De ce votez DA? Pentru a dezavua ofensiva PSD împotriva justiției, pentru a arăta că nu sunt de acord cu conspirația penalilor Dragnea, Vâlcov, Nicolicea, Șerban Nicolae împotriva statului de drept.

PRELUAT DIN   FACEBOOK

Monitorul Neoficial

Monitorul Neoficial

9 comentarii

  1. Dorin
    22 mai 2019

    Mulțumesc pentru confirmare !
    Cam așa mă gândeam și eu. Din 1990 n-am lipsit de la nici o votare, referendum, etc.
    Deși nu sunt de acord cu votul popular, adică dând acces la a hotărî treburile comunității și categoriilor care NU ȘTIU SĂ ALEAGĂ, N-AU DISCERNĂMÂNT (cerință Creștină !!) sau SUNT EVIDENT MANIPULATE.

  2. nicu
    22 mai 2019

    Poate imi explica cineva ce anume a facut concret de dreapta PNL, in afara de platforma lor politica…In rest de acord.

  3. Anca Cernea
    22 mai 2019

    Dorin

    Și eu voi vota Băsescu. Pentru că numai pe el îl văd în stare să fluiere în cel de-al IV-lea Reich, adică în UE, dacă interesele României vor fi puse în pericol de aberații ruso-germane precum „armata europeană” sau Nordstream 2. Sper să nu mă decepționeze. Pe ceilalți nu prea îi văd sfidând establishmentul german.

    Nici eu n-am lipsit niciodată de la vot. Mă nedumeresc apelurile pe care le tot primesc, să merg să votez, că „ a zis bunica”, sau că au zis elevii de la PNL. Sigur că trebuie ca cetățenii să meargă să voteze.
    Dar mi se pare că riscăm să punem carul înaintea boilor.
    Pentru că absenteismul are totuși o explicație. Ar trebui umblat la cauza lui primară.
    Ar trebui ca elitele, clasa vorbitoare, cea care formulează direcțiile și propune programe și candidați, să se întrebe de ce nu e lumea entuziasmată nici de PNL, nici de PMP, nici de USR, nici de Cioloș.
    Nu cumva o fi pentru că opțiunile majorității românilor nu se regăsesc pe niciuna dintre aceste liste? Mă refer la creștinism, patriotism, anticorupție, orientare pro-occidentală, de preferință pro-americană.

    Dacă ar exista un partid astfel orientat, cu candidați credibili în acest sens (adică nu ca pesediștii, care se pretind creștini și mândri că sunt români și contrazic prin fapte aceste vorbe, secundă de secundă, de decenii) nu ar lipsi alegătorii de la secțiile de votare.
    De ce nu există? Putem discuta asta, dar datoria de a formula o astfel de politică nu revine poporului ci elitelor. Altfel spus, poate că vina pentru absenteism nu e a poporului, ci a elitelor.

    Dacă, la fiecare alegere, chiar și noi ăștia care stăm toată ziua cu ochii pe politică și încercăm să o înțelegem cât mai profund, avem tot mai mari dificultăți să ne decidem care e, de data asta, răul cel mai mic, de ce ne mirăm că nu iese lumea să voteze? S-or fi săturat și ei să tot voteze răul mai mic. S-or fi săturat să taie firul în 4 și să calculeze care e acesta, e prea greu, nu pare să se merite.

    Unde vreau să ajung: la votul popular.
    Eu vă spun așa: dacă în România ar vota doar cititorii de hotnews, g4, 22, adevărul, contributors, dilema, ar câștiga USR Cioloș și România ar fi aruncată în cel mai avansat marxism cultural, un stângism atât de extrem, cum niciodată nu s-a pomenit pe meleagurile noastre, dublat de un servilism adânc față de Germania și Franța (Cioloș) și față de Rusia (USR).
    Dacă ar vota toți cetățenii, înclusiv ăia „mai proști”, care nu au fost la burse afară, pe la universități marxiste, ăia care nu citesc hotnews, g4, adevărul, contributors, dilema, și dacă ar exista acum o variantă conservatoare așa cum am descris-o mai sus, în România ar câștiga dreapta.
    Selecția alegătorilor în funcție de studii ar fi un criteriu înșelător în ziua de azi.

    Olavo, acum 10 ani, pe vremea când în Brazilia nu existau decât partide de stânga, zicea că dacă cineva va avea curajul să se prezinte cu un program conservator, va câștiga alegerile – pentru că poporul brazilian este de dreapta, doar că nimeni nu se sinchisește să îl reprezinte. La acea vreme, toți ziceau că Olavo bate câmpii. Acum s-a dovedit că era cum zicea el. Dar dacă în Brazilia 2018 ar fi votat doar intelectualii, ar fi fost PT forever, Bolsonaro nu trecea nici de turul 1.

  4. victor L
    22 mai 2019

    In dreapta paginii, sub o poza, “explicatia” a ce (mai) inseamna UE: “Prim ministrul olandez amenință țările est-europene: preluați mai mulți refugiați, sau vă excludem din Schengen”.
    Prim ministrul olandez pare noul Visinski al UE, asa cum Timmermans pare a fi noul Visinski al Romaniei.
    – “vă excludem”
    Care sintei aia?

  5. Mayhem
    22 mai 2019

    Singura optiune decenta de vot e PMP. E raul cel mai mic. PSD-ALDE, PLUSSR si PNL (PSD dar cu galben) sunt nefrecventabile. Absolut toti cei care sunt pe lista lor sunt fie irelevanti, fie NPC-uri, fie de nedorit. Nici PMP-ul nu sta mai bine, dar macar Bazeus va fi unul din cei care se va impotrivi islamizarii Europei. Pozitia sa federalista e cea problematica. Inca ma mai gandesc daca sa ii votez pe ei sau sa imi anulez votul.

  6. crs
    22 mai 2019

    Nu exista universitati marxiste/maoiste in vest, exista doar marxisti/maoisti in universitatile vestului.
    Din experienta personala, profesorii predau materia x sau y, niciodata marxism sau maoism. Ca sunt dezaxati si printre ei, asta e altceva.
    Iar pana la a fi servil guvernul Ciolos fata de Franta sau guvernul Barna fata de Moscova, “poporul” este servil fata de merticul servit de continuatorii partidului pe care I-au ales din 90, sa le reprezinte “interesele”. Si cum putea poporul sa aleaga pe altcineva, cand reteta de success a fost decapitarea fizica a elitei si cea psihica a restului populatiei. Nu ca elita aceea ar fi fost sfanta. Dealtfel din lecturile personale, o buna parte a colaborat, din motive variate: bani, frica, convingere – fie ea trecatoare sau “pana la capat”, ambitia, dorinta de-a-si distruge rivalii (lucru care prinde la toti, inclusiv la cei mai drepti si credinciosi – dovada felul in care comunistii si-au racolat oameni de incredere in sate).
    Imi permit asadar sa afirm ca la fel de inselatoare este diferentierea intre cei “cu burse afara” – cei vicleni, si cei “fara burse afara” – cei curati ca lacrima.
    Altfel risca, cei care mai mult ca sigur vor sfarsi in beciuri, sa aiba o mare deceptie in persoana unor alti Marometi.
    Cu siguranta aveti date despre Maromet, cel fara nici o scoala prin afara, insa care a calcat in ciubote multi cu scoli prin afara. Sa fi fost asta din mila Domnului, care n-a vrut ca aceia cu studii in afara sa traiasca pentru a implementa o diabolica politica progresista inca din anii 50, intr-o Romanie ocupata exsangua.

  7. Florin C.
    22 mai 2019

    La PNL există, după părerea mea, o mică capcană ascunsă în lista de candidați pentru europarlamentare. Dincolo de vizibilul, dar irelevantul Rareș, avem o lungă listă de tineri antreprenori. Relativ necunoscuți, dar prezentați ca competenți și onești (n-am motive să mă îndoiesc, până la proba contrarie). Toate bune până aici, sună oricum mult mai bine decât tâlharii de la PSD și decât activiștii socialiști de la USR.
    Dar ce ne vom face dacă acești oameni, care sunt totuși oameni de afaceri și pentru care viziunea de business e pe primul loc, la o adică vor pune umărul în parlamentul european pentru imigrația extra-europeană ? La urma urmei e vorba de forță de muncă proaspătă, care poate contribui la scăderea costurilor din ce în ce mai mari cu forța de muncă pe care le au afacerile, inclusiv în România. Mană cerească ! Practic, eu îi văd pe o poziție similară cu cea a establishment-ului republican pro-business din America (reprezentat de vestiții frați Koch), care sunt mai interesați de forță de muncă ieftină, indiferent de origine geografică și statut juridic, decât de apărarea intereselor propriului popor.

  8. crs
    22 mai 2019

    Fii sigur ca vor pune nu doar umarul ci si restul.
    Vor sustine si familia “altfel”, daca zice trendul.
    Agender ? Avort ? Da-ncoace. Sunt drepturi. Business ? Daca aveau capacitate de business nu lingeau slapii securistilor. Nu-mi spune ca n-ai penelisti la haznaua 3.
    Insa intrebarea e: ce mai inseamna la ora actuala un penelist, si ce a insemnat vreodata ?
    Stie poate dl Antonescu ?
    Altfel formulat: de cand este PNL un partid de dreapta, si ce-ar putea insemna dreapta romaneasca atunci cand rapacea secu’ distribuie bogatiile mini-oligarhiei cu iluzia pretentiei fordiste ?

  9. Anca Cernea
    22 mai 2019

    1. Universitățile din Vest sunt marxist-leniniste și maoiste nu prin aceea că își pun pe siglă seceri și ciocane, ci prin faptul că nu mai permit să se exprime acolo nici măcar o singură voce care să nu fie marxist-leninist-maoistă-sexoșaișoptistă. Comunismul are o mare capacitate de a se prezenta sub diferite ambalaje, ceea ce nu-i schimbă natura.

    2. Dacă ia destule voturi, Cioloș se va comporta ca o slugă a establishmentul-ui franco-german ce este. Chiar e și mândru de asta, nici nu-i trece prin cap că normal ar fi să-și slujească țara lui, nu pe jalnicul papagal Macron sau pe Frau-Merkel, șefa în retragere a celui de-al IV-lea Reich.
    Cioloș va face drepți mai ceva ca Tusk, atunci când Merkel și Macron îi vor cere să susțină importul masiv de musulmani, scuipatul de jos în sus către SUA („armata europeană” anti-NATO) și orice combinație ruso-germană de tip Minsk 1-17 sau Nordstream 2-19, precum și ori de câte ori Merkel sau Macron îl vor trimite după cafea sau gumă de mestecat (nu după țigări, că nu e eco).

    3. Exprimările disprețuitoare sau batjocoritoare la adresa poporului român nu sunt binevenite pe ILD.

    De altfel, așa cum am mai demonstrat cu cifre, acuzația că ”poporul e de vină” nu este justificată.
    Elita distrusă de comunism nu s-a regenerat în România. (Ar trebui discutat de ce în Polonia s-a regenerat, iar în România nu).
    Poporul însă are, în general, opțiuni de dreapta – declară în proporții uriașe că este creștin, ține la familie, respectă instituții ca Biserica, Armata, DNA (adică vrea o atitudine mai severă față de corupție) și se mai declară pro-Occident, mai ales pro-american.
    Nu știu cum de a mai rămas atâta bun-simț în poporul român.
    În orice caz, constatăm că opțiunile de mai sus nu sunt reprezentate de absolut niciun partid, nici la aceste alegeri.
    În această situație, ar trebui o critică aspră a elitelor, nu a poporului. Nu poporul trebuie să formuleze proiecte de țară și programe, asta e datoria telectualilor și a clasei politice.

    3. Bursele afară, mai ales cele pe sociologie, filosofie, politologie, produc pe bandă zombie rași pe creier, imuni la realitate, de un fanatism stângist cum nu s-a pomenit în România niciodată. Dar putem sta liniștiți, deja acești zombie au revenit de ani buni în țară și produc pe bandă telectuali după cortexul și asemnănarea lor, așa încât diferența dintre cei cu burse afară și cei fără burse afară dispare. Impactul asupra vieții publice al acestui dezastru intelectual nu este imediat, dar este inevitabil – iar remedierea, dacă vrea Dumnezeu să se producă vreodată, va cere foarte mult timp. Deocamdată, problema nici măcar nu este sesizată – va fi, când va fi prea târziu.

    4. Nici eu nu cred că PNL ar fi în măsură să reziste asaltului sexomarxist de „LGBT rights” și „gender mainstreaming” în PE. Deși sunt și oameni OK acolo, în PNL, ei nu par să domine partidul (s-a văzut le referendumul pt. familie) iar liberalismul în sine nu conține nimic ce i-ar putea îndemna să lupte pentru ceva mai important, mai fundamental, decât proprietatea și libertatea economică (mare lucru dacă le-ar apăra măcar și pe acelea de excesul de reglementări socialiste UE).

    Dar crs, nu există nici cea mai mică umbră de îndoială că primii importatori entuziaști și fanatici ai „căsătoriei altfel”, ai cotelor de imigranți musulmani și susținătorii „armatei europene” – adică suicidului european în termeni de seciuritate – vor fi USR și CIOLOȘ. Mult înainte de PNL și mult mai mult. S-a văzut clar la referendumul pentru familie. Și nu numai acolo.
    Așadar, dacă PNL nu prezintă garanții că va apăra Civilizația, prin europarlamentarii săi, Cioloș și USR cu atât mai puțin.

    Nu zic că Băsescu înțelege importanța acestui război cultural. Dar măcar înțelege că interesul vital al României nu e să facem sluj față de Franța și Germania, ca Cioloș, ci să rămânem pe axa Washington, fără cote de imigranți, și fără combinații UE-Rusia peste capul nostru. Și nu e un tip sfios, sper să nu îl apuce acum și pe el tracul, la microfonul PE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Campania pentru “alegerile” la președinția Rusiei programate pentru 15-17 Martie se înfierbântă. Nu încape îndoială că Vladimir Vladimirovici va fi “reales la al N-șpelea congres”, dar întrebările pasionante care rămân sunt: 1) Câți contracandidați vor fi lăsați în cursa electorală măcar așa, de ochii lumii? 2) Cine va mai fi aruncat din tren înainte de …

Putin-stalin-1000x600-11

Comunitatea ucraineană din București invită publicul și presa să participe la un marș care marchează doi ani de la invazia Rusiei din Ucraina – „un moment greu, 24 februarie 2024, comemorarea unei zile negre din istoria noastră și din istoria Europei, momentul declanșării invaziei pe scară largă de către Federația Rusă și generarea celei mai …

protest ucraina arcul de triumf
Ce ai mai putea citi
ro_RORomanian